ПОЛТАВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
. 21 серпня 2024 року м. ПолтаваСправа № 440/1193/21
Полтавський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Чеснокової А.О., розглянувши в порядку письмового провадження заяву про заміну боржника у виконавчому листі № 440/1193/21 від 17 січня 2022 року та видачу нового виконавчого листа, -
В С Т А Н О В И В:
Рішенням Полтавського окружного адміністративного суду від 16.04.2021 у справі №440/1193/21 адміністративний позов Фермерського господарства "ДРОЗД" (с. Скибівка, Чутівський район, Полтавська область, 38811, ЄДРПОУ 22536586) до Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36000, ЄДРПОУ 43142831), Державної податкової служби України (Львівська площа, 8, м. Київ 53, 04053, ЄДРПОУ 43005393) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії задоволено. Визнано протиправним та скасовано Рішення комісії Головного управління ДПС у Полтавській області про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 19 листопада 2020 року № 2150562/22536586, № 2150563/22536586, № 2150564/22536586, № 2150565/22536586, № 2150566/22536586. Зобов`язано Державну податкову службу України зареєструвати в Єдиному реєстрі податкових накладних податкові накладні № 1 від 11 жовтня 2020 року, № 2 від 15 жовтня 2020 року, № 3 від 16 жовтня 2020 року, № 4 від 17 жовтня 2020 року, № 5 від 19 жовтня 2020 року датою їх фактичного надходження. Стягнуто на користь Фермерського господарства "ДРОЗД" (с. Скибівка, Чутівський район, Полтавська область, 38811, ЄДРПОУ 22536586) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ЄДРПОУ 43142831) витрати зі сплати судового збору у розмірі 11350 (одинадцять тисяч триста п`ятдесят) гривень 00 коп.
Вказане рішення набрало законної сили 24.09.2021.
17.01.2022 Полтавський окружним адміністративним судом у справі №440/1193/21 видано виконавчий лист про стягнення на користь Фермерського господарства "ДРОЗД" (с. Скибівка, Чутівський район, Полтавська область, 38811, ЄДРПОУ 22536586) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у Полтавській області (вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, ЄДРПОУ 43142831) витрати зі сплати судового збору у розмірі 11350 (одинадцять тисяч триста п`ятдесят) гривень 00 коп.
До Полтавського окружного адміністративного суду надійшла заява Фермерського господарства "ДРОЗД" про заміну боржника та видачу нового виконавчого листа у справі №440/1193/21, в якій заявник просить замінити боржника в адміністративній справі № 440/1193/21 з Головного управління ДПС у Полтавській області (код ЄДРПОУ 43142831) на його правонаступника - Головне управління ДПС у Полтавській області (код ЄДРПОУ 44057192) за місцезнаходженням: вул. Європейська, 4, м. Полтава, Полтавська область, 36014, та видати новий виконавчий лист у цій справі.
Ухвалою Полтавського окружного адміністративного суду від 13 серпня 2024 року заяву про заміну боржника у виконавчому листі призначено до розгляду у відкритому судовому засіданні.
Відповідно до положень частини другої статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, що звернулися з поданням (заявою), та осіб, які беруть участь у справі. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду.
Справу розглянуто з урахуванням вимог частини дев`ятої статті 205 Кодексу адміністративного судочинства України.
З огляду на вищевикладене, 21 серпня 2024 року суд перейшов до розгляду заяви про заміну боржника у виконавчому листі у порядку письмового провадження.
Відповідно до частини четвертої статті 229 Кодексу адміністративного судочинства України фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу не здійснюється.
Вирішуючи заяву про заміну боржника у виконавчому листі, суд враховує наступне.
Відповідно до положень статті 52 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником.
За змістом частин 1, 2 та 4 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником. Суд розглядає питання про заміну сторони виконавчого провадження в десятиденний строк у судовому засіданні з повідомленням державного виконавця або заінтересованої особи, які звернулися з поданням (заявою), та учасників справи. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає судовому розгляду. Положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.
Публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.
У спорах, які виникають з публічних правовідносин, де оскаржуються рішення (дії, бездіяльність) державного органу, пов`язані зі здійсненням функції від імені держави, стороною є сама держава в особі того чи іншого уповноваженого органу. Функції держави, які реалізовувалися ліквідованим органом, не можуть бути припинені та підлягають передачі іншим державним органам, за винятком того випадку, коли держава відмовляється від таких функцій взагалі.
Отже, правонаступництво у сфері управлінської діяльності органів державної влади (публічне правонаступництво) передбачає повне або часткове передання (набуття) адміністративної компетенції одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого або внаслідок припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення його адміністративної компетенції.
Аналогічну правову позицію висловив Верховний Суд у постановах від 13 березня 2019 року (справа № 524/4478/17), від 20 лютого 2019 року (справа № 826/16659/15), від 12 червня 2018 року у справі № 2а-23895/09/1270.
Постановою Кабінету Міністрів України від 18 грудня 2018 року № 1200 утворено Державну податкову службу України та Державну митну службу України, реорганізувавши Державну фіскальну службу шляхом поділу. Установлено, що Державна податкова служба є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Державна податкова служба та Державна митна служба є правонаступниками майна, прав та обов`язків реорганізованої Державної фіскальної служби у відповідних сферах діяльності.
Постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 затверджено Положення про Державну податкову службу України (далі по тексту ДПС України).
Згідно з пунктом 1 цього Положення Державна податкова служба України (ДПС) є центральним органом виконавчої влади, діяльність якого спрямовується і координується Кабінетом Міністрів України через Міністра фінансів і який реалізує державну податкову політику, державну політику з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування (далі - єдиний внесок).
Розпорядженням Кабінету Міністрів України від 21 серпня 2019 року № 682-р вирішено погодитися з пропозицією Міністерства фінансів щодо можливості забезпечення здійснення Державною податковою службою покладених на неї постановою Кабінету Міністрів України від 06 березня 2019 року № 227 "Про затвердження положень про Державну податкову службу України та Державну митну службу України" функцій і повноважень Державної фіскальної служби, що припиняється, з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.
Пунктом 4 постанови Кабінету Міністрів України від 19 червня 2019 року № 537 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби" (в редакції постанови Кабінету Міністрів України від 25.09.2019 № 846 "Про внесення змін до деяких актів Кабінету Міністрів України") визначено територіальні органи Державної податкової служби правонаступниками майна, прав та обов`язків територіальних органів Державної фіскальної служби, що реорганізуються згідно з пунктом 2 цієї постанови, у відповідних сферах діяльності.
Згідно з приписами пункту 1 Положення про Головне управління ДПС у Полтавській області, затвердженого наказом ДПС України 12 липня 2019 року № 14, ГУ ДПС є правонаступником усіх прав та обов`язків Головного управління ДФС у Полтавській області.
Враховуючи вищенаведені обставини, є підстави вважати, що відбулось правонаступництво у сфері управлінської діяльності внаслідок передання адміністративної компетенції з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від ГУ ДФС у Полтавській області до ГУ ДПС у Полтавській області.
Водночас, суд зважає, що постановою Кабінету Міністрів України № 893 від 30 вересня 2020 року "Деякі питання територіальних органів Державної податкової служби" вирішено ліквідувати як юридичні особи публічного права територіальні органи Державної податкової служби за переліком згідно з додатком, зокрема, Головне управління ДПС у Полтавській області.
Установлено, що: територіальні органи Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, продовжують здійснювати свої повноваження та функції до утворення Державною податковою службою територіальних органів згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови та прийняття рішення про можливість забезпечення здійснення такими органами повноважень та функцій територіальних органів, що ліквідуються. Таке рішення приймається Державною податковою службою після здійснення заходів, пов`язаних із внесенням до Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань даних про територіальні органи Державної податкової служби, що будуть утворені згідно з абзацом четвертим пункту 3 цієї постанови, як відокремлені підрозділи юридичної особи публічного права, затвердженням положень про них, структур, штатних розписів, кошторисів та заповненням 30 відсотків вакансій. Права та обов`язки територіальних органів Державної податкової служби, що ліквідуються відповідно до пункту 1 цієї постанови, переходять Державній податковій службі та її територіальним органам у межах, визначених положеннями про Державну податкову службу та її територіальні органи.
Головне управління ДПС у Полтавській області як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України зареєстроване в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, ідентифікаційний код відокремленого підрозділу 44057192.
24 грудня 2020 року ДПС України прийнято наказ № 755 "Про початок забезпечення здійснення територіальними органами ДПС повноважень та функцій", згідно з яким вирішено розпочати з 01 січня 2021 року здійснення територіальними органами ДПС, утвореними як її відокремлені підрозділи згідно з наказом ДПС від 30 вересня 2020 року № 529 "Про утворення територіальних органів Державної податкової служби", повноважень та функцій територіальних органів ДПС, що ліквідуються відповідно до пункту 1 постанови № 893.
Відповідно до приписів Положення про Головне управління ДПС у Полтавській області, затвердженого наказом ДПС України 12 листопада 2020 року № 643 (далі - Положення № 643), Головне управління ДПС у Полтавській області (далі - ГУ ДПС) є територіальним органом, утвореним на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України. ГУ ДПС є правонаступником майна, прав та обов`язків Головного управління ДПС у Полтавській області (ЄДРПОУ 43142831) (п. 1 Положення).
ГУ ДПС утворюється без статусу юридичної особи та є органом державної влади, має окремий баланс, рахунки в органах, що здійснюють казначейське обслуговування бюджетних коштів, печатку та бланк зі своїм найменуванням та із зображенням Державного Герба України, є розпорядником бюджетних коштів (п. 15 Положення).
Відповідно до положень частин 1, 3 статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України здатність мати процесуальні права та обов`язки в адміністративному судочинстві (адміністративна процесуальна правоздатність) визнається за громадянами України, іноземцями, особами без громадянства, органами державної влади, іншими державними органами, органами влади Автономної Республіки Крим, органами місцевого самоврядування, їх посадовими і службовими особами, підприємствами, установами, організаціями (юридичними особами). Здатність особисто здійснювати свої адміністративні процесуальні права та обов`язки, у тому числі доручати ведення справи представникові (адміністративна процесуальна дієздатність), належить органам державної влади, іншим державним органам, органам влади Автономної Республіки Крим, органам місцевого самоврядування, їх посадовим і службовим особам, підприємствам, установам, організаціям (юридичним особам).
Отже, Головне управління ДПС у Полтавській області як відокремлений підрозділ Державної податкової служби України в розумінні статті 43 Кодексу адміністративного судочинства України має адміністративну процесуальну правоздатність та дієздатність.
Враховуючи вищенаведені обставини, можна дійти висновку, що відбулося правонаступництво у сфері управлінської діяльності внаслідок передання адміністративної компетенції з реалізації державної податкової політики, державної політики з адміністрування єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування від ГУ ДФС у Полтавській області до ГУ ДПС у Полтавській області, а у подальшому від ГУ ДПС у Полтавській області до ГУ ДПС у Полтавській області як відокремленого підрозділу ДПС України (код ВП 44057192).
Проаналізувавши вищевикладене, суд дійшов висновку про наявність підстав для заміни боржника у виконавчому листі № 440/1193/21 від 17 січня 2022 року з ГУ ДПС у Полтавській області (ЄДРПОУ 43142831) його правонаступником - ГУ ДПС у Полтавській області (ЄДРПОУ ВП 44057192).
Відмовляючи у видачі нового виконавчого документа суд зазначає про таке.
За правилами пункту 18.2 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України оформлення і видача судових рішень, якими вносяться зміни до виконавчих документів (у тому числі про виправлення помилки у виконавчому документі; визнання виконавчого документа таким, що не підлягає виконанню; стягнення на користь боржника безпідставно одержаного стягувачем за виконавчим документом; поновлення пропущеного строку для пред`явлення виконавчого документа до виконання; відстрочку чи розстрочку виконання, зміну чи встановлення способу і порядку виконання; зупинення виконання судового рішення; заміну сторони виконавчого провадження), здійснюються судом, який розглядав справу як суд першої інстанції, в паперовій або електронній формі за допомогою Єдиної судової інформаційно-комунікаційної системи чи її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами.
Отже заміна сторони виконавчого провадження на підставі відповідного судового рішення (ухвали суду) не має насідком видачу нового виконавчого документа. Суд зауважує, що попередньо виданий виконавчий лист № 440/1193/21 від 17 січня 2022 року є чинним, а відтак підлягає виконанню разом із ухвалою про зміну боржника у ньому.
Таким чином, заява про заміну боржника у виконавчому листі та видачу нового виконавчого листа підлягає частковому задоволенню.
На підставі викладеного, керуючись статтями 248, 256, 379 Кодексу адміністративного судочинства України, пунктом 18.2 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, -
У Х В А Л И В:
Заяву про заміну боржника у виконавчому листі № 440/1193/21 від 17 січня 2022 року та видачу нового виконавчого листа - задовольнити частково.
Допустити заміну боржника у виконавчому листі № 440/1193/21 від 17 січня 2022 року Головного управління ДПС у Полтавській області (ЄДРПОУ 43142831) його правонаступником - Головним управління ДПС у Полтавській області (ЄДРПОУ ВП 44057192).
В іншій частині заяву Фермерського господарства "ДРОЗД" залишити без задоволення.
Повернути Фермерському господарству "ДРОЗД" приєднаний до заяви про заміну боржника у виконавчому листі оригінал виконавчого листа № 440/1193/21 від 17 січня 2022 року.
Копію ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та може бути оскаржена в апеляційному порядку до Другого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подання апеляційної скарги відповідно до підпункту 15.5 пункту 15 Перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України.
СуддяА.О. Чеснокова
Суд | Полтавський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2024 |
Оприлюднено | 23.08.2024 |
Номер документу | 121135138 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Полтавський окружний адміністративний суд
А.О. Чеснокова
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні