Рішення
від 22.08.2024 по справі 420/5268/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5268/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

22 серпня 2024 рокум. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді - Свиди Л.І.

розглянувши в порядку письмового провадження справу за позовною заявою Комунальної установи «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» до Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «МІЛСЕЛ», про визнання протиправним та скасування висновку, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулася Комунальна установа «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» з позовною заявою до Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015:33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-27-015056-а) в частині визначеного порушення - внесення змін до договору з порушенням вимог підпункту 4 пункту 19 Постанови 1178.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив.

Ухвалою від 12.03.2024 року судом залучено Товариство з обмеженою відповідальністю «МІЛСЕЛ» до участі в справі як третю особу, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору на стороні позивача, та встановлено п`ятиденний строк з дня вручення ухвали для надання пояснень.

Позов, відповідь на відзив обґрунтовані позивачем тим, що відповідач не конкретизував яким чином слід виправити допущені порушення, обмежившись лише вимогою здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення. Позивач вважає, що зауваження, зазначені у висновку, носять формальний характер, не пов`язані із забезпеченням ефективного та прозорого здійснення закупівель, створення конкурентного середовища у сфері публічних закупівель, запобігання проявам корупції у цій сфері, розвитком добросовісної конкуренції. Позивач вказує, що жодних негативних наслідків для місцевого бюджету та сторін укладеного договору при здійсненні вказаної закупівлі не настало, а навпаки укладання додаткової угоди було спрямовано на забезпечення своєчасного надання медичної допомоги в об`єкті критичної інфраструктури Одеської області - лікарні в умовах воєнного стану.

З відзиву на позовну заяву та заперечень вбачається, що відповідач позов не визнає та вказує, що додаткова угода від 04.12.2023 р. №1 до договору в частині продовження строків дії договору та виконання зобов`язань щодо передачі товару до 15.02.2024 р. укладена з порушенням вимог підпункту 4 пункту 19 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178. Відповідач зазначає, що на дату укладання договору сторони погодили усі його умови, в тому числі й істотні, зокрема щодо взятих ТОВ «МІЛСЕЛ» зобов`язань на поставку та передачу у власність установи товару в асортименті, кількості та за цінами, які зазначені у специфікації (додаток №1 до договору) (пункт 1.1 розділу 1 та підпункт 5.3.2 пункту 5.3 розділу 5 договору), у строк до 31.12.2023 р. (пункт 3.1 розділу 3 договору), а також термін дії договору - 31.12.2023 р. (пункт 7.1 розділу 7 договору). В пункті 8.8 розділу 8 договору передбачено, що на дату його укладення існує форс-мажорна обставина (військова агресія російської федерації, що стала підставою введення воєнного стану в Україні), яка не звільняє ТОВ «МІЛСЕЛ» від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за договором. Пунктом 8.5 розділу 8 договору визначено, що якщо обставини непереборної сили та (або) їх наслідки тимчасово перешкоджають повному або частковому виконанню зобов`язань за договором, час виконання зобов`язань продовжується на час дії таких обставин або усунення їх наслідків, але не більш ніж до кінця поточного, бюджетного року. Пунктом 6.1 розділу 6 договору визначено, що сторони несуть відповідальність за невиконання або неналежне виконання взятих на себе зобов`язань за договором згідно з умовами договору та чинним законодавством України. Відповідач зауважує, що умовами договору визначено термін його дії до 31.12.2023 р. або до повного виконання сторонами узятих на себе зобов`язань, а також передбачено, що закінчення строку дії договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час його дії (пункти 7.1 та 7.2 розділу 7 договору), зокрема умовами договору передбачено, що позивач у разі невиконання ТОВ «МІЛСЕЛ» взятих на себе зобов`язань та порушення ним умов щодо постачання товару має право достроково розірвати договір (підпункт 5.2.1 пункту 5.2 розділу 5) та застосувати протягом строку дії договору та впродовж одного року після його спливу оперативно-господарську санкцію (пункт 10.3. розділу 10). Інших документів, які б підтверджували факти виникнення об`єктивних обставин, на підставі яких додатковою угодою від 04.12.2023 р. №1 до договору продовжено строк надання послуг, установою не надано. Відтак, на думку відповідача, позивач документально не підтвердив виникнення об`єктивних обставин, що спричинили продовження строку дії договору.

В поясненнях третя особа зазначає, що загальними вимогами, які висуваються до актів індивідуальної дії як актів правозастосування, є їх обґрунтованість та вмотивованість, тобто наведення суб`єктом владних повноважень конкретних підстав його прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів його прийняття, чого в цій справі відповідачем зроблено не було. Відповідач при прийняття оскаржуваного акту діяв не у порядку, встановленому законом. Вказавши у висновку про необхідність «вжити заходів щодо недопущення встановлених порушень в подальшому», відповідач не визначив передбачений законом спосіб усунення виявлених під час моніторингу порушень, що свідчить про нечіткість та невизначеність висновку.

Дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги та заперечення, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що позов підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

27.11.2023 року Комунальна установа «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» в електронній системі закупівель оприлюднила інформацію про проведення закупівлі без використання електронної системи «ДК 021:2015:33190000-8: Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні» (НК 024:2019:35324 - Ваги для новонароджених електронні (ваги для новонароджених дітей електронні)); НК 024:2019:38211 - Ваги підлогові електронні (ваги електронні медичні для дорослих)); НК 024:2019:37001 - Зростомір для пацієнта (ростомір); НК 024:2019:37743 - Мірна стрічка багаторазового використання (медична вимірювальна стрічка); НК 024:2019:13756 - Ультразвуковий стетоскоп (стетофонендоскоп); НК 024:2019:37350 - Термометр діагностичний (термометр); НК 024:2019:35399 - Тонометр офтальмологічний із живленням від мережі (тонометр); НК 024:2019:17667 - Телеметричний пульсоксиметр (пульсоксиметр портативний); НК 024:2019:46786 - Прямий офтальмоскоп, що живиться від батареї (офтальмоскоп); НК 024:2019:38832 - Ліхтарик ручний для оглядання/терапевтичних процедур (медичний ліхтарик); НК 024:2019:13680 - Діагностувальний спідометр (пікфлуометр); НК 024:2019:11950 - Неврологічний перкусійний ручний молоток (молоточок неврологічний); НК 024:2019:62792 - Система контролю рівня глюкози/кетонів/ліпідів IVD (діагностика in vitro) для домашнього використання (апарат визначення рівня глюкози крові у комплекті (глюкометр, смужки, одноразові ланцети, одноразові рукавички)); НК 024:2019:36465 - Настільна універсальна центрифуга (центрифуга); НК 024:2019:12500 - Медична сумка (сумка лікаря/медсестри (сумка укладка лікаря)); НК 024:2019:12500 - Медична сумка (сумка-холодильник з набором акумуляторів холоду); НК 024:2019:17156 - Фармацевтичний холодильник (холодильник для зберігання лікарських засобів); НК 024:2019:31266 - Спірометр стимулювальний (спірометр); НК 024:2019:35457 - Система інгаляційної терапії без підігрівання (небулайзер); НК 024:2019:35484 - Мікроскоп світловий стандартний (мікроскоп); НК 024:2019:41006 - Освітлювач темної кімнати для діагностичної візуалізації (освітлювач переносний безтіньовий (лампа хірургічна)); НК 024:2019:31162 - Каталка з положенням сидяча адаптаційна (крісло-каталка); НК 024:2019:35150 - Лампа ультрафіолетова герміцидна (опромінювач бактеріцидний); НК 024:2019:35476 - Аналізатор гематологічний IVD, автоматичний (гематологічний аналізатор); НК 024:2019:56669 - Біохімічний аналізатор (біохімічний аналізатор); НК 024:2019:45084 - Набір діагностичний офтальмологічний/отологічний (набір цифрових «скопічних» систем із генератором світла (дерматоскоп, офтальмоскоп, отоскоп, назо-фарингоскоп, сінускоп, кольпоскоп); ДК 021:2015: 33195000-3 - Системи моніторингу стану пацієнта (НК 024:2019:16231 - Професійний багатоканальний електрокардіограф (електрокардіограф); НК 024:2019:33586 - Система моніторингу фізіологічних показників одного пацієнта (монітор життєво-важливих показників із цифровим інтерфейсом (АТ, термометрія, пульсоксиметрія); ДК 021:2015: 33191000-5 - Обладнання стерилізаційне, дезінфекційне та санітарно-гігієнічне (ДК 021:2015: 33191100-6 - Стерилізатори (НК 024:2019:48062 - Контейнер для системи хімічної дезінфекції медичних інструментів (контейнери: для інструментарію, витратних матеріалів тощо); НК 024:2019:35364 - Стерилізатор сухожаровий (стерилізатор сухоповітряний); ДК 021:2015: 33192300-5 - Меблі медичного призначення, крім ліжок і столів (НК 024:2019:35976 - Шафа для зберігання мікропрепаратів (шафа для зберігання лікарських засобів та медичних виробів); НК 024:2019:36069 - Стійка для внутрішньовенних вливань (штатив на колесах для тривалих вливань)); ДК 021:2015: 33192000-2 - Меблі медичного призначення (ДК 021:2015: 33192200-4 - Медичні столи (НК 024:2019:37012 - Столик для догляду за дітьми (сповивальний столик для зали очікування)); НК 024:2019:13951 - Стіл для анестезіологічних інструментів (стіл для інструментів мобільний); НК 024:2019:43544 - Стіл пеленальний стаціонарний (сповивальний столик); ДК 021:2015: 33192000-2 - Меблі медичного призначення (ДК 021:2015: 33192100-3 - Медичні функціональні ліжка НК 024:2019:36065 - Крісло гінекологічне для огляду/терапевтичних процедур механічне (кушетка (гінекологічне крісло)); НК 024:2019:34870 - Функціональне ліжко (функціональне ліжко)) (ДК 021:2015: 33192160-1 - Ноші) НК 024:2019:35892 - Лікарняні ноші ручні (ноші медичні), ідентифікатор закупівлі - UA-2023-11-27-015056-а.

27.11.2023 року Комунальна установа «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» уклала з Товариством з обмеженою відповідальністю «МІЛСЕЛ» договір №33/23 про закупівлю товару (медичного обладнання та виробів медичного призначення різних) на загальну суму 4033770,00 грн. без використання електронної системи закупівель.

Відповідно до умов цього договору визначено термін його дії до 31 грудня 2023 року або до повного виконання сторонами узятих на себе зобов`язань, а також передбачено, що закінчення строку дії Договору не звільняє сторони від відповідальності за його порушення, яке мало місце під час його дії (пункти 7.1 та 7.2 розділу 7). Замовник у разі невиконання виконавцем взятих на себе зобов`язань та порушення ним умов щодо постачання товару має право достроково розірвати Договір (підпункт 5.2.1 пункту 5.2 розділу 5) та застосувати протягом строку дії Договору та впродовж одного року після його спливу оперативно-господарську санкцію у формі відмови від встановлення на майбутнє господарських зв`язків (пункт 10.3 розділу 10). Істотними умовами договору про закупівлю є предмет (найменування, кількість, якість), ціна та строк дії (пункт 12.2 розділу 12).

04.12.2023 року Комунальна установа «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» уклала з Товариством з обмеженою відповідальністю «МІЛСЕЛ» додаткову угоду №1 до Договору про закупівлю товару №33 від 27.11.2023 року, якою, крім іншого, внесено зміни до Договору про закупівлю та викладено п. 3.1 у наступній редакції «Поставка Товару здійснюється Виконавцем з використанням власного або залученого транспорту до 15.02.2024 р.», викладено п. 7.1 у наступній редакції «Договір набуває чинності з дати його підписання Сторонами та діє до 15.02.2024, або до повного виконання сторонами узятих на себе зобов`язань» (повідомлення про внесення змін до договору від 04.12.2023 року).

Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області відповідно до ч. 2 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» (виявлені органом державного фінансового контролю ознаки порушення (порушень) законодавства у сфері публічних закупівель в інформації, оприлюдненій в електронній системі закупівель), зважаючи на п. 23 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом, на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12 жовтня 2022 року №1178, та згідно з підпунктом 2 пункту 5 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18 із змінами, дорученням Державної аудиторської служби України від 09 січня 2024 року №003100-18/303-2024, було проведено моніторинг закупівлі.

У межах проведення моніторингу закупівлі медичного обладнання та виробів медичного призначення різних (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-11-27-015056-a) та відповідно до п. 6 та 11 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пп. 2, 9 п. 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20.10.2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питань: 1. Надати інформацію та розрахунки з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості? 2. Яким чином та за якими критеріями здійснено оцінку можливих потенційних постачальників предмета закупівлі, та вибрано для їх постачання саме ТОВ «МІЛСЕЛ», з яким укладений договір про закупівлю товару від 27 листопада 2023 року №33/23 без використання електронної системи закупівель? 3. Яким чином Замовником дотримано норми підпункту 6 пункту 13 Постанови №1178, в частині відповідності технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, проекту договору про закупівлю, а також вимог до ТОВ «МІЛСЕЛ», з яким укладено договір про закупівлю товару, вимогам, визначеним у тендерній документації, яка оприлюднена в електронній системі закупівель під час проведення відкритих торгів за номером UA-2023-11-13-007109-a? 4. З яких підстав додатковою угодою від 04 грудня 2023 року №1 до договору про закупівлю товару від 27 листопада 2023 року №33/23 внесені зміни щодо продовження строку виконання зобов`язань з передачі товару та строку дії договору до 15 лютого 2024 року та виникнення яких документально підтверджених об`єктивних обставин спричинили таке продовження (надайте відповідні документальні підтвердження щодо внесення змін до договору)?

У відповідь позивач повідомив:

По-першому питанню щодо надання інформації та розрахунків з підтвердними документами (аналіз ринку щодо цін (цінові пропозиції, прайс тощо), листування з учасниками ринку (анкети, запити, запрошення до обговорення тощо) щодо обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості.

Департаментом охорони здоров`я Одеської обласної державної (військової) адміністрації, для забезпечення максимальної ефективності використання та економії бюджетних коштів, відкритості та прозорості на всіх стадіях закупівлі, було доручено (лист вих. №1049-ВС від 30.10.2023 року) (далі - Доручення) Комунальній установі «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» (далі - Установа) проведення закупівлі товару за кодом ДК 021:2015: 33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (процедура закупівлі UA-2023-11-27-015056-a).

На виконання даного Доручення Установою було здійснено аналіз ринку для обґрунтування розміру витрат, технічних та якісних характеристик предмета закупівлі та визначення його очікуваної вартості. Аналіз ринку Замовником проведено шляхом моніторингу цін мережі інтернет, моніторингу цін через систему «Прозорро», запиту ціни.

Листом Департаменту охорони здоров`я, вх. №142 від 24.10.2023 року, Установі було доведено Розпорядження Одеської обласної державної адміністрації №13/од-2021 від 13.01.2021 року щодо зобов`язання Замовників погоджувати з Департаментом економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної адміністрації технічне завдання (специфікацію) та очікувану вартість.

На виконання Розпорядження Одеської обласної державної адміністрації №13/од-2021 від 13.01.2021 року та з метою ефективного використання коштів бюджету, Установою було направлено до Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної (військової) адміністрації лист вих. №235 від 30.10.2023 року щодо погодження ціни на товари, перелік яких вказаний в додатку до цінової пропозиції. Листом Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної (військової) адміністрації Установі було погоджено очікувану вартість предмету закупівлі.

По-другому питанню щодо критеріїв оцінки потенційних постачальників предмета закупівлі та відбору для їх постачання ТОВ «МІЛСЕЛ».

Відповідно до пункту 13 Постанови Кабінету міністрів України №1178 від 12.10.2022 «Про затвердження особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування» Придбання замовниками товарів і послуг (крім послуг з поточного ремонту), вартість яких становить або перевищує 100 тис. гривень, послуг з поточного ремонту, вартість яких становить або перевищує 200 тис. гривень, робіт, вартість яких становить або перевищує 1,5 млн. гривень, може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару у разі, коли відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб`єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації (крім вимог, визначених пунктом 47 цих особливостей), та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі (учасника процедури закупівлі), з урахуванням прийнятного відсотка перевищення ціни тендерної пропозиції учасника процедури закупівлі над очікуваною вартістю предмета закупівлі, якщо такий прийнятний відсоток був зазначений у тендерній документації.

Враховуючи те, що процедура закупівлі за номером UA-2023-11-13-007109-a Замовником було здійснено відбір потенційних постачальників предмету закупівлі. При розгляді отриманих пропозицій, було встановлено, що цінова пропозиція ТОВ «МІЛСЕЛ» відповідає технічним та якісним характеристикам. Ціна зазначена в ціновій пропозиції ТОВ «МІЛСЕЛ» була найбільш економічно вигідною.

По-третьому питанню щодо дотримання норми підпункту 6 пункту 13 Постанови 1178 в частині відповідності технічних, кількісних та якісних характеристик предмета закупівлі, проекту договору про закупівлю, а також вимог до ТОВ «МІЛСЕЛ», з яким укладено договір про закупівлю товару, вимогам, визначеним у тендерній документації, яка оприлюднена в електронній системі закупівель під час проведення відкритих торгів за номером UA-2023-11-13-007109-a.

Пунктом 13 Постанови 1178 передбачено що придбання замовниками товарів і послуг може здійснюватися шляхом укладення договору про закупівлю без застосування відкритих торгів та/або електронного каталогу для закупівлі товару. Підпунктом 6 пункту 13 Постанови 1178 встановлено, якщо відмінено відкриті торги через неподання жодної тендерної пропозиції для участі у відкритих торгах у строк, установлений замовником згідно з цими особливостями, у тому числі за лотом. При цьому предмет закупівлі, його технічні, кількісні та якісні характеристики, проект договору про закупівлю, а також вимоги до суб`єкта, з яким укладається договір про закупівлю, не повинні відрізнятися від вимог, що були визначені замовником у тендерній документації, та сума договору про закупівлю не може перевищувати очікувану вартість предмета закупівлі, зазначену замовником в оголошенні про проведення відкритих торгів, які відмінено через відсутність достатньої кількості учасників процедури закупівлі.

Процедуру закупівлі, яка була здійснена Установою без використання електронної системи закупівель - UA-2023-11-27-015056-a, було проведено відповідно до підпункту 6 пункту 13 Постанови 1178. В «Запиті цінової пропозиції», яка була надіслана Установою потенційним постачальникам, було зазначено технічні, кількісні та якісні характеристики щодо предмета закупівлі, тотожні тим, які були зазначені в тендерній документації при проведенні процедури закупівлі UA-2023-11-13-007109-a. Договір №33/23 від 27.11.2023 року, який був укладений за результатами проведення процедури закупівлі UA-2023-11-27-015056-a, повністю відповідає умовам договору проект якого був опублікований в системі закупівель під час здійснення процедури закупівлі UA-2023-11-13-007109-a. Сума Договору №33/23 від 27.11.2023 року не перевищує суми очікуваної вартості яка була зазначена під час оголошення процедури закупівлі UA-2023-11-13-007109-a.

Відповідно до пункту 12.3 Договору №33/23 від 27.11.2023 року, істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків:

1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника. Сторони можуть внести зміни до договору про закупівлю у разі зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків Замовника, а також у випадку зменшення обсягу споживчої потреби товару. У такому випадку ціна договору про закупівлю зменшується залежно від зміни таких обсягів.

Листом Департаменту охорони здоров`я Одеської обласної державної (військової) адміністрації вих. №1185-ВС від 03.12.2023 року Установу було проінформовано про відсутність потреби в закупівлі товару, а саме: гематологічний аналізатор, біохімічний аналізатор. На підставі даного листа Установою було прийняте рішення про зменшення обсягів закупівлі, на підставі чого було підписано Додаткову угоду №1 від 04.12.2023 року до Договору №33/23 від 27.11.2023 року.

По-четвертому питанню щодо підстав з яких додатковою угодою від 04 грудня 2023 року №1 до договору про закупівлю товару від 27 листопада 2023 року №33/23 внесені зміни щодо продовження строку виконання зобов`язань з передачі товару та строку дії договору до 15 лютого 2024 року та виникнення яких документально підтверджених об`єктивних обставин спричинили таке продовження.

Підпунктом 4 пункту 12.3 Договору №33/23 від 27.11.2023 року передбачена можливість продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов`язань щодо передачі товару у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю.

Листом ТОВ «МІЛСЕЛ» вих. №01122023-01 від 01.12.2023 року Установу було повідомлено про необхідність підписання додаткової угоди до договору №33/23 від 27.11.2023 року щодо продовження строків виконання умов договору, через неможливість здійснити поставку товару в визначені в договорі строки через активні бойові дії, що в свою чергу впливає на логістику, розмитнення, доставку товару до кінцевого місця призначення, а також через погані погодні умови. На підставі даної інформації сторонами Договору №33/23 від 27.11.2023 року було прийнято рішення про укладення Додаткової угоди №1 до 04.12.2023 року Договору №33/23 від 27.11.2023 року про продовження строку поставки товару.

Для підтвердження вищезазначеної інформації направлено скан-копії наступних документів: цінова пропозиція з додатками, доручення ДОЗ (лист вих. №1049-ВС від 30.10.2023 року) щодо проведення процедури закупівлі, лист до Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної (військової) адміністрації лист вих. №235 від 30.10.2023 року щодо погодження ціни на товари, перелік яких вказаний в додатку до цінової пропозиції, лист ТОВ « МІЛСЕЛ» вих. №01122023-01 від 01.12.2023 року щодо підписання додаткової угоди до Договору №33/23 від 27.11.2023 року, лист Департаменту економічної політики та стратегічного планування Одеської обласної державної (військової) адміністрації щодо погодження очікуваної вартості предмету закупівлі, лист ДОЗ вих. №1185-ВС від 03.12.2023 року про відсутність потреби в закупівлі товару, Розпорядження Одеської обласної державної адміністрації №13/од-2021 від 13.01.2021 року.

У межах проведення моніторингу закупівлі медичного обладнання та виробів медичного призначення різних (інформацію опубліковано в інформаційно-телекомунікаційній системі закупівель Prozorro за номером UA-2023-11-27-015056-a) та відповідно до п. 6 та 11 ст. 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні», ч. 5 ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» та пп. 2, 9 п. 6 Положення про Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області, затвердженого наказом Північного офісу Держаудитслужби від 20 жовтня 2016 року №18, постала потреба в отриманні пояснення (інформації та документів) з питання:

Надати інформацію та документальні підтвердження виконання ТОВ «МІЛСЕЛ» умов договору про закупівлю товару від 27 листопада 2023 року №33/23, в частині поставки медичного обладнання та виробів медичного призначення різних станом на дату надання відповіді?

У відповідь позивач повідомив:

На виконання умов договору ТОВ «МІЛСЕЛ» повністю здійснило поставку товару по Договору про закупівлю товару від 27.11.2023 року №33/23, на підтвердження чого направлено скан-копії відповідних документів (видаткових накладних, актів прийому-передачі товару).

На основі проведеного моніторингу Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області 05.02.2024 року склало висновок про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-27-015056-a, відповідно до якого: за результатами аналізу питання щодо внесення змін до договору установлено порушення вимог підпункту 4 пункту 19 Постанови 1178; за результатами аналізу питань щодо визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом - порушень не установлено.

З огляду на встановлені порушення законодавства у сфері закупівель, керуючись ст. 5 та 10 Закону України «Про основні засади здійснення державного фінансового контролю в Україні» та ст. 8 Закону України «Про публічні закупівлі» Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області зобов`язало здійснити заходи направлені на недопущення встановлених порушень у подальшому та притягнення до відповідальності осіб, якими допущені порушення, та протягом п`яти робочих днів з дня оприлюднення висновку оприлюднити через електронну систему закупівель інформацію та/або документи, що свідчать про вжиття таких заходів.

Позивач, не погоджуючись з висновком відповідача про результати моніторингу процедури закупівлі UA-2023-11-27-015056-a, звернувся до суду.

Відповідно до п. 11 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про публічні закупівлі» моніторинг закупівлі - аналіз дотримання замовником законодавства у сфері публічних закупівель на всіх стадіях закупівлі з метою запобігання порушенням законодавства у сфері публічних закупівель.

Згідно положень ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного та Господарського кодексів України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.

Умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції/пропозиції за результатами електронного аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі/спрощеної закупівлі або узгодженої ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури, крім випадків визначення грошового еквівалента зобов`язання в іноземній валюті та/або випадків перерахунку ціни за результатами електронного аукціону в бік зменшення ціни тендерної пропозиції/пропозиції учасника без зменшення обсягів закупівлі.

Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) збільшення ціни за одиницю товару до 10 відсотків пропорційно збільшенню ціни такого товару на ринку у разі коливання ціни такого товару на ринку за умови, що така зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю, - не частіше ніж один раз на 90 днів з моменту підписання договору про закупівлю/внесення змін до такого договору щодо збільшення ціни за одиницю товару. Обмеження щодо строків зміни ціни за одиницю товару не застосовується у випадках зміни умов договору про закупівлю бензину та дизельного пального, природного газу та електричної енергії; 3) покращення якості предмета закупівлі, за умови що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг), у тому числі у разі коливання ціни товару на ринку; 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку зі зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS регульованих цін (тарифів) і нормативів, що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв`язку із застосуванням положень частини шостої цієї статті.

У зв`язку з необхідністю забезпечення потреб оборони під час дії правового режиму воєнного стану в Україні або в окремих її місцевостях можуть бути змінені істотні умови договору про закупівлю (після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі) замовником, визначеним у Законі України «Про оборонні закупівлі», а саме: обсяг закупівлі, сума договору, строк дії договору та виконання зобов`язань щодо передання товару, виконання робіт, надання послуг.

У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених частиною п`ятою цієї статті, замовник обов`язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю.

Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити таку інформацію: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) унікальний номер оголошення про проведення конкурентної процедури закупівлі/спрощеної закупівлі, присвоєний електронною системою закупівель, або унікальний номер повідомлення про намір укласти договір про закупівлю (у разі застосування переговорної процедури закупівлі); 3) дата укладення та номер договору про закупівлю; 4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасника, з яким укладено договір про закупівлю; 5) ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань/реєстраційний номер облікової картки платника податків учасника, з яким укладено договір про закупівлю; 6) місцезнаходження (для юридичної особи) або місце проживання (для фізичної особи) учасника, з яким укладено договір про закупівлю, номер телефону; 7) дата внесення змін до договору про закупівлю; 8) випадки для внесення змін до істотних умов договору відповідно до цієї статті; 9) опис змін, що внесені до істотних умов договору. Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю може містити іншу інформацію.

У разі закінчення строку дії договору про закупівлю, виконання договору про закупівлю або його розірвання замовник обов`язково оприлюднює звіт про виконання договору про закупівлю.

Відповідно до п. 17 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178, договір про закупівлю за результатами проведеної закупівлі згідно з пунктами 10 і 13 цих особливостей укладається відповідно до Цивільного і Господарського кодексів України з урахуванням положень статті 41 Закону, крім частин другої - п`ятої, сьомої - дев`ятої статті 41 Закону та цих особливостей.

Згідно з п. 19 Особливостей істотні умови договору про закупівлю, укладеного відповідно до пунктів 10 і 13 (крім підпункту 13 пункту 13) цих особливостей, не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків: 1) зменшення обсягів закупівлі, зокрема з урахуванням фактичного обсягу видатків замовника; 2) погодження зміни ціни за одиницю товару в договорі про закупівлю у разі коливання ціни такого товару на ринку, що відбулося з моменту укладення договору про закупівлю або останнього внесення змін до договору про закупівлю в частині зміни ціни за одиницю товару. Зміна ціни за одиницю товару здійснюється пропорційно коливанню ціни такого товару на ринку (відсоток збільшення ціни за одиницю товару не може перевищувати відсоток коливання (збільшення) ціни такого товару на ринку) за умови документального підтвердження такого коливання та не повинна призвести до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю на момент його укладення; 3) покращення якості предмета закупівлі за умови, що таке покращення не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 4) продовження строку дії договору про закупівлю та/або строку виконання зобов`язань щодо передачі товару, виконання робіт, надання послуг у разі виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили таке продовження, у тому числі обставин непереборної сили, затримки фінансування витрат замовника, за умови, що такі зміни не призведуть до збільшення суми, визначеної в договорі про закупівлю; 5) погодження зміни ціни в договорі про закупівлю в бік зменшення (без зміни кількості (обсягу) та якості товарів, робіт і послуг); 6) зміни ціни в договорі про закупівлю у зв`язку з зміною ставок податків і зборів та/або зміною умов щодо надання пільг з оподаткування - пропорційно до зміни таких ставок та/або пільг з оподаткування, а також у зв`язку із зміною системи оподаткування пропорційно до зміни податкового навантаження внаслідок зміни системи оподаткування; 7) зміни встановленого згідно із законодавством органами державної статистики індексу споживчих цін, зміни курсу іноземної валюти, зміни біржових котирувань або показників Platts, ARGUS, регульованих цін (тарифів), нормативів, середньозважених цін на електроенергію на ринку «на добу наперед», що застосовуються в договорі про закупівлю, у разі встановлення в договорі про закупівлю порядку зміни ціни; 8) зміни умов у зв`язку із застосуванням положень частини шостої статті 41 Закону; 9) зменшення обсягів закупівлі та/або ціни згідно з договорами про закупівлю робіт з будівництва об`єктів нерухомого майна відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2023 р. №382 «Про реалізацію експериментального проекту щодо відновлення населених пунктів, які постраждали внаслідок збройної агресії Російської Федерації» (Офіційний вісник України, 2023 р., №46, ст. 2466), якщо розроблення проектної документації покладено на підрядника, після проведення експертизи та затвердження проектної документації в установленому законодавством порядку. У разі внесення змін до істотних умов договору про закупівлю у випадках, передбачених цим пунктом, замовник обов`язково оприлюднює повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю відповідно до вимог Закону з урахуванням цих особливостей.

Відповідно до п. 20 Особливостей повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю повинно містити таку інформацію: 1) найменування, місцезнаходження та ідентифікаційний код замовника в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, його категорія; 2) унікальний номер оголошення про проведення відкритих торгів/закупівлі, здійсненої з використанням електронного каталогу/звіту про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель, присвоєний електронною системою закупівель; 3) дата укладення та номер договору про закупівлю; 4) найменування (для юридичної особи) або прізвище, власне ім`я, по батькові (за наявності) (для фізичної особи) учасника, з яким укладено договір про закупівлю; 5) ідентифікаційний код в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань/реєстраційний номер облікової картки платника податків учасника, з яким укладено договір про закупівлю; 6) місцезнаходження (для юридичної особи) або місце проживання (для фізичної особи) учасника, з яким укладено договір про закупівлю, номер телефона; 7) дата внесення змін до договору про закупівлю; 8) випадки для внесення змін до істотних умов договору відповідно до цього пункту; 9) опис змін, що внесені до істотних умов договору. Повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю може містити іншу інформацію.

З матеріалів справи вбачається, що предметом аналізу були питання визначення предмета закупівлі, відображення закупівлі у річному плані, оприлюднення інформації про закупівлю, наявності підстав для укладання договору про закупівлю без застосування відкритих торгів, своєчасності надання інформації та документів у випадках, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», внесення змін до договору та їх оприлюднення.

Під час моніторингу проаналізовано річний план закупівель на 2023 рік Комунальної установи «Одеська обласна база спеціального медичного постачання», звіт про договір про закупівлю, укладений без використання електронної системи закупівель від 27 листопада 2023 року, звіт про результати проведення процедури закупівлі UA-2023-11-13-007109-а, оголошення про проведення відкритих торгів UA-2023-11-13-007109-а, тендерну документацію, затверджену рішенням уповноваженої особи від 13 листопада 2023 року, договір про закупівлю товару від 27 листопада 2023 року №33/23, повідомлення про внесення змін до договору про закупівлю, додаткову угоду від 04 грудня 2023 року №1, пояснення (інформацію та документи) Замовника, отримані 19 та 29 січня 2024 року через електронну систему закупівель.

Судом встановлено, що листом ТОВ «МІЛСЕЛ» вих. №01122023-01 від 01.12.2023 р. повідомлено позивача про необхідність підписання додаткової угоди до Договору №33/23 від 27.11.2023 р. щодо продовження строків виконання умов договору через неможливість здійснити поставку товару в визначені в договорі строки через активні бойові дії, що в свою чергу впливає на логістику, розмитнення, доставку товару до кінцевого місця призначення, а також через погані погодні умови.

На підставі даної інформації сторонами Договору №33/23 від 27.11.2023 р. було прийнято рішення про укладення Додаткової угоди №1 від 04.12.2023 р. до нього щодо продовження строку поставки товару.

Згідно з додатковою угодою від 04.12.2023 року №1 до Договору до його істотних умов внесені зміни, а саме в новій редакції викладені пункт 3.1 розділу 3 та пункт 7.1 розділу 7 Договору, згідно з якими поставка товару та дія Договору продовжується до 15 лютого 2024 року.

Відповідно до вимог ст. 651, 652 Цивільного кодексу України зміна або розірвання договору допускається лише за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або законом. У разі істотної зміни обставин, якими сторони керувалися при укладенні договору, договір може бути змінений або розірваний за згодою сторін, якщо інше не встановлено договором або не випливає із суті зобов`язання. Зміна обставин є істотною, якщо вони змінилися настільки, що, якби сторони могли це передбачити, вони не уклали б договір або уклали б його на інших умовах.

Згідно ст. 42 Господарського кодексу України підприємництво - це самостійна, ініціативна, систематична, на власний ризик господарська діяльність, що здійснюється суб`єктами господарювання (підприємцями) з метою досягнення економічних і соціальних результатів та одержання прибутку.

Відповідно до ст. 44 Господарського кодексу України підприємництво здійснюється на основі: вільного вибору підприємцем видів підприємницької діяльності; самостійного формування підприємцем програми діяльності, вибору постачальників і споживачів продукції, що виробляється, залучення матеріально-технічних, фінансових та інших видів ресурсів, використання яких не обмежено законом, встановлення цін на продукцію та послуги відповідно до закону; вільного найму підприємцем працівників; комерційного розрахунку та власного комерційного ризику; вільного розпорядження прибутком, що залишається у підприємця після сплати податків, зборів та інших платежів, передбачених законом; самостійного здійснення підприємцем зовнішньоекономічної діяльності, використання підприємцем належної йому частки валютної виручки на свій розсуд.

Листом Торгово-промислової палати України від 28.02.2022 р. №2024/02.0-7.1 засвідчено форс-мажорні обставини (обставини непереборної сили): військову агресію російської федерації проти України, що стало підставою введення воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, відповідно до Указу Президента України від 24 лютого 2022 року №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні». Торгово-промислова палата України підтвердила, що зазначені обставини з 24 лютого 2022 року до їх офіційного закінчення, є надзвичайними, невідворотними та об`єктивними обставинами для суб`єктів господарської діяльності та/або фізичних осіб по договору, окремим податковим та/чи іншим зобов`язанням/обов`язком, виконання яких/-го настало згідно з умовами договору, контракту, угоди, законодавчих чи інших нормативних актів і виконання відповідно яких/-го стало неможливим у встановлений термін внаслідок настання таких форс-мажорних обставин (обставин непереборної сили).

Згідно ч. 2 ст. 14-1 Закону України «Про торгово-промислові палати в Україні» форс-мажорними обставинами (обставинами непереборної сили) є надзвичайні та невідворотні обставини, що об`єктивно унеможливлюють виконання зобов`язань, передбачених умовами договору (контракту, угоди тощо), обов`язків згідно із законодавчими та іншими нормативними актами, а саме: загроза війни, збройний конфлікт або серйозна погроза такого конфлікту, включаючи але не обмежуючись ворожими атаками, блокадами, військовим ембарго, дії іноземного ворога, загальна військова мобілізація, військові дії, оголошена та неоголошена війна, дії суспільного ворога, збурення, акти тероризму, диверсії, піратства, безлади, вторгнення, блокада, революція, заколот, повстання, масові заворушення, введення комендантської години, карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України, експропріація, примусове вилучення, захоплення підприємств, реквізиція, громадська демонстрація, блокада, страйк, аварія, протиправні дії третіх осіб, пожежа, вибух, тривалі перерви в роботі транспорту, регламентовані умовами відповідних рішень та актами державних органів влади, закриття морських проток, ембарго, заборона (обмеження) експорту/імпорту тощо, а також викликані винятковими погодними умовами і стихійним лихом, а саме: епідемія, сильний шторм, циклон, ураган, торнадо, буревій, повінь, нагромадження снігу, ожеледь, град, заморозки, замерзання моря, проток, портів, перевалів, землетрус, блискавка, пожежа, посуха, просідання і зсув ґрунту, інші стихійні лиха тощо.

Так, умовами договору про закупівлю товару №33/23 від 27.11.2023 року передбачено, що сторони звільняються від відповідальності за невиконання або неналежне виконання своїх зобов`язань у разі виникнення обставин непереборної сили, які не існували під час укладання Договору та виникли поза волею сторін (пункт 8.1 розділу 8); якщо обставини непереборної сили та (або) їх наслідки тимчасово перешкоджають повному або частковому виконанню зобов`язань за Договором, час виконання зобов`язань продовжується на час дії таких обставин або усунення їх наслідків, але не більш ніж до кінця поточного, бюджетного року (пункт 8.5 розділу 8).

При цьому, умовами цього договору також визначено, що на дату укладення цього Договору існує форс-мажорна обставина на території України - військова агресія російської федерації, що стала підставою введення воєнного стану в Україні), яка не звільняє продавця від відповідальності за невиконання або неналежне виконання зобов`язань за цим Договором (пункт 8.8 розділу 8).

Разом з цим, настання форс-мажорних обставин, які зумовили укладання між Комунальною установою «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» та Товариством з обмеженою відповідальністю «МІЛСЕЛ» додаткової угоди в частині подовження строку поставки товару до 15 лютого 2024 року, також підтверджується листами Державної прикордонної служби України, якими повідомлено що у зв`язку із посиланням на інформаційне повідомлення прикордонної служби Польщі з 06.11.2023 р. на пунктах пропуску на українсько-польському кордоні проходить безстрокова акція протесту польських перевізників, яка стосується вантажного транспорту, що відобразиться на датах поставки товару.

Крім того, ускладнення руху також підтверджується Національним податковим управлінням Польщі від 03.11.2023 р., відповідна інформація розміщена на їхньому офіційному сайті.

Також, вказана інформація неодноразово була відображена/опублікована в різних соціальних мережах та месенджерах тощо, тобто вона є загальновідомою, не викликає обґрунтованого сумніву щодо її достовірності, тому не потребує окремому доказуванню.

Судом встановлено, що Комунальною установою «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» 27.12.2023 року згідно з умовами пункту 2.3 розділу 2 Договору проведено попередню оплату у розмірі 100 % від ціни договору (з урахуванням її зменшення додатковою угодою від 04 грудня 2023 року №1) на загальну суму 2503770,00 грн.

В свою чергу, TOB «МІЛСЕЛ» у відповідності до умов Договору здійснило поставку товару на загальну суму 2503770,00 грн., в тому числі 03.01.2024 року згідно з видатковими накладними №1, 2 поставлено медичних виробів на суму 149770,00 грн. та 24.01.2024 року відповідно до видаткової накладної №3 поставлено медичного обладнання на суму 2354000,00 грн., тобто умови договору повністю виконані сторонами.

Суд погоджується з позивачем, що жодних негативних наслідків при здійсненні вказаної закупівлі не настало, а навпаки укладання додаткової угоди було спрямовано на забезпечення своєчасного надання медичної допомоги в об`єкті критичної інфраструктури Одеської області - лікарні в умовах воєнного стану.

Суд враховує, що аналогічне питання досліджувалось під час проведення моніторингу по процедурі закупівлі за кодом ДК 021:2015 - 33110000-4 - «Візуалізаційне обладнання для потреб медицини, стоматології та ветеринарної медицини» (код ДК 021:2015 - 33115000-9 Томографічне обладнання (комп`ютерний томограф всього тіла)) код НК 024:2019 «Класифікатор медичних виробів» - 37618 - Система рентгенівської комп`ютерної томографії всього тіла (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-20-014047-а) Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області, а саме щодо страйків та блокад на Україно-Польському кордоні, на підставі чого Комунальною установою «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» було прийнято рішення про укладення додаткової угоди до договору щодо продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань задля належного його виконання вцілому, та за результатами проведення моніторингу по цій процедурі закупівлі в частині продовження строку дії договору і виконання зобов`язань Управлінням Західного офісу Держаудитслужби в Рівненській області порушень не виявлено.

З урахуванням зазначеного, матеріали справи підтверджують виникнення документально підтверджених об`єктивних обставин, що спричинили продовження строку дії договору про закупівлю та строку виконання зобов`язань щодо передачі товару згідно пп. 4 п. 19 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178.

Таким чином, висновок відповідача про порушення позивачем пп. 4 п. 19 «Особливостей здійснення публічних закупівель товарів, робіт і послуг для замовників, передбачених Законом України «Про публічні закупівлі», на період дії правового режиму воєнного стану в Україні та протягом 90 днів з дня його припинення або скасування», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 12.10.2022 р. №1178, є необґрунтованим та безпідставним.

Отже, оскаржуваний висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 05.02.2024 року UA-2023-11-27-015056-a не відповідає критеріям обґрунтованості, своєчасності та розсудливості, складений без урахування усіх обставин, що мають значення для їх прийняття, та з порушенням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів сторін процедури закупівлі, а також суспільними інтересами, і цілями, на досягнення яких вони спрямовані.

Враховуючи викладені обставини, висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 05.02.2024 року UA-2023-11-27-015056-a Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області є протиправним та підлягає скасуванню судом.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Враховуючи вищезазначене та оцінюючи надані докази в сукупності, суд вважає, що позовні вимоги Комунальної установи «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» обґрунтовані, відповідають вимогам законодавства та підлягають задоволенню повністю.

Щодо судових витрат, зокрема, сплаченого судового збору, він підлягає стягненню з відповідача за рахунок його бюджетних асигнувань у відповідності до приписів ст. 139 КАС України.

Керуючись ст. 6, 14, 90, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Комунальної установи «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» (вул. Буніна, буд. 30, м. Одеса, 65045, код ЄДРПОУ 00182082) до Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100, код ЄДРПОУ 40919605), третя особа - Товариство з обмеженою відповідальністю «МІЛСЕЛ» (проспект Голосіївський, 120, кабінет 6, м. Київ, 03127, код ЄДРПОУ 42369718), про визнання протиправним та скасування висновку про результати моніторингу процедури закупівлі ДК 021:2015:33190000-8 - Медичне обладнання та вироби медичного призначення різні (ідентифікатор закупівлі: UA-2023-11-27-015056-а) в частині визначеного порушення - внесення змін до договору з порушенням вимог підпункту 4 пункту 19 Постанови 1178 - задовольнити.

Визнати протиправним та скасувати висновок про результати моніторингу процедури закупівлі від 05.02.2024 року UA-2023-11-27-015056-a Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області.

Стягнути з Управління Північного офісу Держаудитслужби у Вінницькій області (вул. Хмельницьке шосе, 7, м. Вінниця, 21100, код ЄДРПОУ 40919605) за рахунок його бюджетних асигнувань на користь Комунальної установи «Одеська обласна база спеціального медичного постачання» (вул. Буніна, буд. 30, м. Одеса, 65045, код ЄДРПОУ 00182082) сплачений судовий збір у розмірі 3028,00 грн.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

СуддяЛеонід СВИДА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення22.08.2024
Оприлюднено26.08.2024
Номер документу121161176
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них

Судовий реєстр по справі —420/5268/24

Постанова від 30.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Ухвала від 27.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Джабурія О.В.

Рішення від 22.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 12.03.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 21.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні