Справа № 761/21625/24
Провадження № 3/761/5185/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
21 серпня 2024 року суддя Шевченківського районного суду м. Києва Матвєєва Ю.О., розглянувши матеріали, які надійшли від Державної митної служби України про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , керівник ТОВ «Алькор 2022» (код ЄДРПОУ 44734157, вул. Люстдорфська дорога, буд. 140А/2 м. Одеса), зареєстроване місце проживання: проАДРЕСА_1 за ч.1 ст. 483 МК України
ВСТАНОВИВ:
Зі змісту протоколу про порушення митних правил № 0050/126000/24 від 04.04.2024 року, вбачається, що директором ТОВАЛЬКОР 2022» (код ЄДРПОУ 44734157) ОСОБА_1 , були вчинені дії, спрямовані напереміщення товару, «просо жовте для продовольчих цілей, українськогопоходження, врожаю 2022 р.», «просо червоне для продовольчих цілей (не для сівби),українського походження, врожаю 2022 р.», «ріпак для промислових цілей, не длясівби, врожаю 2022 р.» загальною вагою брутто 232 090 кг., нетто 231 650 кг.,фактурною вартістю 43 171,50 доларів CIJIA, що згідно з курсом НБУ на деньпереміщення товарів через митний кордон України (09.12.2022 та 26.12.2022) складає1 578 721,31 гривень., через митний кордон України з приховуванням від митногоконтролю, шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарівдокументів, що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару, а самезовнішньоекономічного контракту від 30.11.2022 № 3011- А, доповнення № 1 доКонтракту № 3011-А від 30.11.2022, доповнення № 6 до Контракту № 3011-А відінвойсів від 05.12.2022 № 05-11/12-А, від 07.12.2022 № 07-2/12-А, від 08.12.2022 № 08-8/12-А, від 09.12.2022 № 09-9/12-А, від 08.12.2022 № 08-9/12-А, від 14.12.2022 № 14-4/12-А, зовнішньоекономічного контракту від 01.12.2022 № 0112- А, доповнення № 26 до Контракту № 0112-А від 01.12.2022, інвойсів від 14.12.2022 № 14-5/12-А, від 14.12.2022 № 14-6/12-А, від 21.12.2022 № 21-6/12-А.
Зазначені дії гр. ОСОБА_1 мають ознаки порушення митних правил, відповідальність за які передбачено ч.1 статті 483 Митного кодексу України.
У судове засідання ОСОБА_1 тричі не з`явився, не спростував дані, зазначені у протоколі, про розгляд справи повідомлявся належним чином, причини неявки не повідомив, у зв`язку з чим суд вважає за можливе справу розглядати без його участі.
Представник Координаційно-моніторингової митниці у судовому засіданні підтримав протокол про порушення митних правил № 0050/126000/24, складений відносно ОСОБА_1 . Вважає обставини, викладені в протоколі від 04 квітня 2024р. доведеними та просив притягнути ОСОБА_1 до адміністративної відповідальності за порушення митних правил за ч. 1 ст. 483 МК України посилаючись на те, що матеріали адміністративної справи містять достатньо доказів на підтвердження порушення митних правил з боку останнього.
Заслухавши пояснення учасників судового розгляду, дослідивши матеріали справи, суддя дійшов висновку, що в діях громадянина ОСОБА_1 наявні ознаки складу правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 483 МК України.
Згідно з вимогами ст. 245 КУпАП серед ряду завдань провадження в справах про адміністративні правопорушення є: всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи та вирішення її в точній відповідності з законом.
Відповідно до вимог ст. 280 КУпАП орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, чи заподіяно майнову шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.
Відповідно до вимог ст. 252 КУпАП орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом.
У відповідності до вимог ч. 1 ст. 254 КУпАП про вчинення адміністративного правопорушення складається протокол уповноваженими на те посадовою особою або представником громадської організації чи органу громадської самодіяльності.
Згідно ст. 9 КУпАП адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачена адміністративна відповідальність.
Згідно з ч. 1 ст. 486 МК України завданнями провадження у справах про порушення митних правил є своєчасне, всебічне, повне та об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її з дотриманням вимог закону, забезпечення виконання винесеної постанови, а також виявлення причин та умов, що сприяють вчиненню порушень митних правил, та запобігання таким правопорушенням.
Статтею 487 МК України передбачено, що провадження у справах про порушення митних правил здійснюється відповідно до цього Кодексу, а в частині, що не регулюється ним, - відповідно до законодавства України про адміністративні правопорушення.
Статтею 280 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинене правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують чи обтяжують відповідальність, чи заподіяно матеріальну шкоду, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Аналогічні вимоги також закріплені в ст. 489 МК України.
Положеннями ч. 1 ст. 483 МК України передбачено відповідальність за переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю, тобто з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів або способів, що утруднюють виявлення таких товарів, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи документів, одержаних незаконним шляхом, або таких, що містять неправдиві відомості щодо найменування товарів, їх ваги (з урахуванням допустимих втрат за належних умов зберігання і транспортування) або кількості, країни походження, відправника та/або одержувача, кількості вантажних місць, їх маркування та номерів, неправдиві відомості, необхідні для визначення коду товару згідно з УКТ ЗЕД та його митної вартості.
Підставою притягнення особи до адміністративної відповідальності є наявність в її діях складу адміністративного правопорушення. Склад правопорушення - це сукупність названих у законі ознак, за наявності яких небезпечне і шкідливе діяння визнається конкретним правопорушенням. Такі ознаки мають об`єктивний і суб`єктивний характер. Тобто при складанні протоколу про порушення митних правил, інспектором митниці повинні бути враховані ознаки складу правопорушення та викладені винні дії особи повинні відповідати диспозиції статті за якою особа притягується, до відповідальності за порушення митних правил. У іншому випадку відсутність однієї із ознак складу правопорушення виключає можливість притягнення особи до відповідальності.
Як вбачається з протоколу про порушення митних правил, що у період з 08.12.2022 по 22.12.2022 ТОВ «АЛЬКОР 2022» (код ЄДРГІОУ 44734157) з метою експорту до Індонезії товару «просо жовте для продовольчих цілей, українського походження, врожаю 2022 р.», «просо червоне для продовольчих цілей (не для сівби), українського походження, врожаю 2022 р.», «ріпак для промислових цілей, не для сівби, врожаю 2022 р.», шляхом електронного декларування до пункту контролю «Одеса-Ліски» відділу митного оформлення № 1 митного поста «Одеса-внутрішній» Одеської митниці та відділу митного оформлення № 2 митного поста «Одеса-внутрішній» подано електронні митні декларації типу «ЕК 10 АА», які прийняті до митного оформлення та яким присвоєні реєстраційні номери: від 08.12.2022 №22UA500490011383U0, від 08.12.2022 №22UA500490011397U1, від 13.12.2022 №22UA500490011547U3, від 13.12.2022 №22UA500490011570U3, від 13.12.2022 №22UA500490011584U4, від 13.12.2022 №22UA500490011591U1, від 14.12.2022 №22UA500490011653U9, від 15.12.2022 №22UA500490011678U3, від 15.12.2022 №22UA500490011689U7, від 22.12.2022 №22UA500490011689U7, на товар «просо жовте для продовольчих цілей, українського походження, врожаю 2022 р.» - вага брутто 120 000 кг., нетто 119 750 кг., вартість 17 962,50 доларів США, «просо червоне для продовольчих цілей (не для сівби), українського походження, врожаю 2022 р.» вага брутто 47 140 кг., нетто 47 100 кг., вартість 7 065,00 доларів США, «ріпак для промислових цілей, не для сівби, врожаю 2022 р.», вага брутто 64 950 кг., нетто 64 800 кг., вартість 18 144,00 доларів СІІІА, загальною вагою брутто 232 090 кг., нетто 231 650 кг., загальна вартість 43 171,50 доларів США.
1)Відправник товару, відповідно до графи 2 митних декларацій, ТОВ «АЛЬКОР 2022» (код СДРГІОУ 44734157), одержувач, відповідно до графи 8 митних декларацій, «JL. MARGOMULYО», NО.44 KAV. Е 1-2. 60183 TANDES. JAWA TIMUR, SURABAYA, INDONESIA/)/«THEMISCYRA LTD» (63-66 HATTON GARDEN, 5TH FLOOR, SUIT 23, LONDON, ENGLAND).
2)Декларування товару, відповідно до графи 14 митних декларацій, здійснювалось ТОВ «АЛЬКОР 2022» (код ЄДРПОУ 44734157) в особі директора ОСОБА_1 (графа 54 митних декларацій).
3)На підставі зовнішньоекономічного контракту від 30.11.2022 № 3011-А, укладеного між продавцем ТОВ «АЛЬКОР 2022» (код ЄДРПОУ 44734157) в особі керівника ОСОБА_1 та покупцем «TIIEMISCYRA LTD» (England) товар вивезено за межі митної території України:
4) 09.12.2022 транспортним засобом р/н НОМЕР_2 /НОМЕР_19 за митною декларацією від 08.12.2022 №22UA500490011383U0 на товар «Зернові культури: Просо жовте для продовольчих цілей, українського походження, врожаю 2022р. Чиста вага нетто - 23 950 кг. Не призначене для сівби. Виробник: ТОВ "АЛЬКОР 2022". Торгова марка: немає даних Країна виробництва: Україна UА», доповненням № 1 до Контракту № 3011-А від 30.11.2022, інвойсом від 05.12.2022 № 05-11/12-А, CMR № 654603, вартість товару на дату перетину митного кордону (09.12.2022) становить 131 372,70 грн.;
5) 13.12.2022 транспортним засобом р/н НОМЕР_3 / НОМЕР_4 , за митною декларацією від 08.12.2022 №22UA500490011397U1 на товар «Зернові культури: Просо жовте для продовольчих цілей, українського походження, врожаю 2022р. Чиста вага нетто - 23 950 кг. Не призначене для сівби. Виробник: ТОВ "АЛЬКОР 2022". Торгова марка: немає даних Країна виробництва: Україна. UA», доповненням № 1 до Контракту № 3011-А від 30.11.2022, інвойсом від 07.12.2022 № 07-2/12-А, CMR № 031610, вартість товару на дату перетину митного кордону (13.12.2022) становить 131 372,70 грн.;
6) 13.12.2022 транспортним засобом р/н НОМЕР_5 /НОМЕР_20 за митною декларацією від 13.12.2022 №22UA500490011547U3 на товар «Зернові культури: Жовте просо для продовольчих цілей, українського походження, врожаю 2022р. Чиста вага нетто - 23 950 кг. Не призначене для сівби. Виробник: ТОВ "АЛЬКОР 2022". Торгова марка: немає даних Країна виробництва: Україна. UA», доповненням № 1 до Контракту № 3011-А від 30.11.2022, інвойсом від 08.12.2022 № 08-8/12-А, CMR № 643103, вартість товару на дату перетину митного кордону (13.12.2022) становить 131 372,70 грн.
1) 13.12.2022 транспортним засобом р/н НОМЕР_6 / НОМЕР_7 за митною декларацією від 13.12.2022 №22UA500490011570U3 на товар «Зернові культури: Жовте просо для продовольчих цілей, українського походження, врожаю 2022р. Чиста вага нетто - 23 950 кг. Не призначене для сівби. Виробник: ТОВ "АЛЬКОР 2022". Торгова марка: немає даних Країна виробництва: Україна. UA», доповненням № 1 до Контракту № 3011-А від 30.11.2022, інвойсом від 09.12.2022 № 09-9/12-А, CMR № 509, вартість товару на дату перетину митного кордону (13.12.2022) становить 131 372,70 грн.;
2) 15.12.2022 транспортним засобом р/н НОМЕР_8 / НОМЕР_9 за митною декларацією від 13.12.2022 №22UA500490011584U4 на товар «Зернові культури: просо червоне для продовольчих цілей (не для сівби), українського походження, врожаю 2022 року, загальною вагою -24 000 кг. Торгівельна марка: відсутня Країна виробництва: UA», інвойсом від 10.12.2022 № 10-6/12-А, CMR № 106, вартість товару на дату перетину митного кордону (15.12.2022) становить 131 646,96 грн.;
3) 13.12.2022 транспортним засобом р/н НОМЕР_10 / НОМЕР_11 за митною декларацією від 13.12.2022 №22UA500490011591U1 на товар «Зернові культури: Жовте просо для продовольчих цілей, українського походження, врожаю 2022р. Вага нетто - 23 950 кг, 958 п/п мішків Не призначене для сівби. Торгова марка - не має даних. Виробник - ТОВ "АЛЬКОР 2022". Країна виробництва -UA», доповненням № 1 до Контракту № 3011-А від 30.11.2022, інвойсом від 08.12.2022 № 08-9/12-А, CMR № 031212, вартість товару на дату перетину митного кордону (13.12.2022) становить 131 372,70 грн.;
4) 16.12.2022 транспортним засобом р/н НОМЕР_12 / НОМЕР_13 за митною декларацією від 14.12.2022 №22UA500490011653U9 на товар «Зерно (насіння) ріпаку для промислових цілей. Неподрібнене, з низьким вмістом ерукової кислоти. Не для сівби. Якісні показники згідно ДСТУ 4966:2008. Вміст ерукової кислоти -0,2%, врожаю 2022 року, загальною вагою - 21 600 кг нетто. Торгівельна марка-нема даних. Виробник-ТОВ "СВК УКРАЇНА", Україна Країна виробництва UA», доповненням № 26 до Контракту № 0112-А від 01.12.2022, інвойсом від 14.12.2022 № 14-5/12-А, CMR № 145, вартість товару на дату перетину митного кордону (16.12.2022) становить 221 166,89 грн.;
5) 16.12.2022 транспортним засобом р/н НОМЕР_14 / НОМЕР_15 за митною декларацією від 15.12.2022 №22UA500490011678U3 на товар «Насіння ріпаку, не подрібнене з низьким вмістом ерукової кислоти (вміст ерукової кислоти-0,2%), призначене для промислової переробки, не для сівби, без ЕМО, врожаю 2022р., загальною вагою нетго - 21 500 кг. Торгівельна марка- немає даних. Виробник- ТОВ СВК "УКРАЇНА". Країна виробництва UA», доповненням № 26 до Контракту № 0112-А від 01.12.2022, інвойсом від 14.12.2022 № 14-6/12-А, CMR № 494600, вартість товару на дату перетину митного кордону (16.12.2022) становить 221 166,89 гри.;
6) 20.12.2022 транспортним засобом р/н НОМЕР_16 / НОМЕР_17 за митною декларацією від 15.12.2022 №22UA500490011689U7 на товар «Зернові культури: Червоне просо для продовольчих цілей, українського походження, врожаю 2022 р. Вага нетто - 23 100 кг, насипом. Не призначене для сівби. Торгова марка - не має даних. Виробник - ТОВ "АЛЬКОР 2022". Країна виробництва -UA», доповненням № 6 до Контракту № 3011-А від 30.11.2022, інвойсом від 14.12.2022 № 14-4/12-А, CMR № 006412, вартість товару на дату перетину митного кордону (20.12.2022) становить 126 710,20 грн.
7) 26.12.2022 транспортним засобом р/н НОМЕР_18 /НОМЕР_21 за митною декларацією від 22.12.2022 №22UA500490011899U6 на товар «Зерно (насіння) ріпаку для промислових цілей. Неподрібнене, з низьким вмістом ерукової кислоти. Не для сівби. Якісні показники згідно ДСТУ 4966:2008. Вміст ерукової кислоти -0,2%, врожаю 2022 року, загальною вагою - 21 600 кг нетто. Торгівельна марка-нема даних. Виробник-ТОВ "СВК УКРАЇНА", Україна Країна виробництва UA», доповненням № 26 до Контракту № 0112-А від 01.12.2022, інвойсом від 21.12.2022 № 21-6/12-А, CMR № 457400, вартість товару на дату перетину митного кордону (26.12.2022) становить 221 166,89 грн.
З метою перевірки законності вивезення ТОВ «АЛЬКОР 2022» (код ЄДРПОУ 44734157) товару за межі митної території України, Державною митною службою України направлено запити до митних органів Великобританії від 03.11.2023 № 26/26-04/11/2848 (проект запиту Координаційно-моніторингової митниці:№.7.9-1/7.9-20-5/26/4/3286).
02.02.2024 до Координаційно-моніторингової митниці надійшов лист Департаменту міжнародної взаємодії Держмитслужби України від 02.02.2024 26/26-04/7.9/296 з відповіддю митних органів Великобританії на запит стосовно надання адміністративної допомоги у проведенні перевірки дотримання законодавства України з питань митної справи при переміщенні за межі митної території України товару «просо жовте для продовольчих цілей, українського походження, врожаю 2022 р.», «просо червоне для продовольчих цілей (не для сівби), українського походження, врожаю 2022 р.», «ріпак для промислових цілей, не для сівби, врожаю 2022 р.», продавцем та відправником якого виступало ТОВ «АЛЬКОР 2022» (код ЄДРПОУ 44734157), покупцем компанія «THEMISCYRA LTD».
Відповідно до листа митних органів Великобританії від 16.01.2024 № NEU-2016, компанія «THEMISCYRA LTD» була розпущена 07 вересня 2021 року, на запит директор компанії не відповів.
За результатом здійсненої митницею перевірки встановлено, що підставою для переміщення товару через митний кордон України були подані директором ТОВ «АЛЬКОР 2022» (ЄДРГІОУ 44734157) ОСОБА_1 інвойси, від 05.12.2022 № 05- 11/12-А, від 07.12.2022 № 07-2/12-А, від 08.12.2022 № 08-8/12-А, від 09.12.2022 № 09- 9/12-А, від 08.12.2022 № 08-9/12-А, від 14.12.2022 № 14-4/12-А, та від 14.12.2022 №14-5/12-A, від 14.12.2022 № 14-6/12-А, від 21.12.2022 № 21-6/12-A з компанією «TIIEMISCYRA LTD» (63-66 Hatton Garden, 5th Floor, Suit 23, London, England), яка вже перебувала в статусі розпущеної. Відповідно до п. З Контракту № 3011-А від 30.11.2022 та 01.12.2022 № 0112- А, інформацію про вантажоодержувача за контрактом Покупець, а саме компанія «THEMISCYRA LTD» надає продавцю, тобто ТОВ «АЛЬКОР 2022», у вигляді письмової інструкції на кожний транспортний засіб.
Відповідно до Доповнення до контракту доповнення № 6 до Контракту № 3011-А від 30.11.2022, доповнення № 26 до Контракту № 0112-А від 01.12.2022, яке є невід`ємною частиною Контракту від № 3011-А від 30.11.2022, та 01.12.2022 № 0112- А (п. 3), ТОВ «АЛЬКОР 2022» в особі директора ОСОБА_1 та компанія «THEMISCYRA LTD» домовилися про те, що вантажоодержувачем товару «просо жовте для продовольчих цілей, українського походження, врожаю 2022 р.», «просо червоне для продовольчих цілей (не для сівби), українського походження, врожаю 2022 р.», «ріпак для промислових цілей, не для сівби, врожаю 2022 р.» є компанія «Л. Margomulyo», No.44 Kav. Е 1-2. 60183 Tandes. Jawa Timur, Surabaya, Indonesia.
Враховуючи той факт, що компанія «THEMISCYRA LTD» є розпущеною, а тому є нездатною до укладання контракту, директор ТОВ «АЛЬКОР 2022» (ЄДРПОУ 44734157) ОСОБА_1 подав до митного оформлення в якості підстави для переміщення товару через митний кордон України документи, що містять неправдиві відомості стосовно покупця та, відповідно, одержувача товару.
Таким чином встановлено, що товар «просо жовте для продовольчих цілей, українського походження, врожаю 2022 р.», «просо червоне для продовольчих цілей (не для сівби), українського походження, врожаю 2022 р.», «ріпак для промислових цілей, не для сівби, врожаю 2022 р.», загальною вагою брутто 232 090 кг., нетто 231 650 кг., фактурною вартістю 43 171,50 доларів США переміщений через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу, як підстави для переміщення товарів документів (зовнішньоекономічного контракту від 30.11.2022 № 3011- А, доповнення № 1 до Контракту № 3011-А від 30.11.2022, доповнення № 6 до Контракту № 3011-А відінвойсів від 05.12.2022 № 05-11/12-А, від 07.12.2022 № 07-2/12-А, від 08.12.2022 № 08-8/12-А, від 09.12.2022 № 09-9/12-А, від 08.12.2022 № 08-9/12-А, від 14.12.2022 № 14-4/12-А, зовнішньоекономічного контракту від 01.12.2022 № 0112- А, доповнення № 26 до Контракту № 0112-А від 01.12.2022, інвойсів від 14.12.2022 № 14-5/12-А, від 14.12.2022 № 14-6/12-А, від 21.12.2022 № 21-6/12-А., виставлених ТОВ «АЛЬКОР 2022» (ЄДРПОУ 44734157) компанії - покупцю «THEMISCYRA LTD» (63-66 Hatton Garden, 5th Floor, Suit 23, London, England), що містять неправдиві відомості щодо одержувача товару.
Згідно з п. 6 Постанови Пленуму Верховного Суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» від 03.06.2005 р.№8 судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Так, відповідно до абзацу 2 пункту 6 даної Постанови підробленими треба вважати як фальшиві документи, так і справжні, до яких внесені неправдиві відомості чи окремі зміни, що перекручують зміст інформації щодо фактів, які ними посвідчуються, а також документи з підробленими підписами, відбитками печаток та штампів.
Відповідно до ч. 3 ст. 75 Митного кодексу України для поміщення товарів у митний режим експорту особа, на яку покладається дотримання вимог митного режиму, повинна: подати митному органу, що здійснює випуск товарів, документи на такі товари; виконати встановлені відповідно до закону вимоги щодо заходів нетарифного регулювання зовнішньоекономічної діяльності.
Згідно з ч. 1 ст. 257 Митного кодексу України визначено, що декларування здійснюється шляхом заявления за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ч. 2 ст. 459 Митного кодексу України суб`єктами адміністративної відповідальності за порушення митних правил можуть бути громадяни, які на момент вчинення такого правопорушення досягли 16-річного віку, а при вчиненні порушень митних правил підприємствами - посадові особи цих підприємств.
Згідно з п. 43 ч. 1 ст. 4 Митного кодексу України посадові особи підприємств - керівники та інші працівники підприємств (резиденти та нерезиденти), які в силу постійно або тимчасово виконуваних ними трудових (службових) обов`язків відповідають за додержання вимог, встановлених цим Кодексом, законами та іншими нормативно-правовими актами України, а також міжнародними договорами України, укладеними у встановленому законом порядку.
Продавцем та відправником вказаних товарів є ТОВ «АЛЬКОР 2022» (код ЄДРПОУ 44734157) в особі гр. України ОСОБА_1 , який як керівник підприємства: організовує, визначає, формує, планує, здійснює і контролює діяльність підприємства та в розумінні п.43 ст.4 МК України є посадовою особою цього підприємства.
Перебуваючи на посаді керівника підприємства ТОВ «АЛЬКОР 2022» (код ЄДРПОУ 44734157) гр. ОСОБА_1 відповідає за фінансово-господарську діяльність підприємства і зобов`язаний забезпечити надання до митного контролю і оформлення документи з достовірною та правдивою інформацією.
З облікової картки суб`єкта зовнішньоекономічної діяльності та АІС «Податковий блок» встановлено, що на момент митного оформлення та переміщення товарів через митний кордон України гр. ОСОБА_1 перебував па посаді директора ТОВ «АЛЬКОР 2022».
Відповідно до інформації, наявної в реєстрі порушників митних правил бази даних ЄАІС Держмитслужби та АСМО «Інспектор», гр. України ОСОБА_1 , протягом 2022-2023 років не притягувалася до відповідальності за вчинення адміністративного правопорушення, відповідальність за яке передбачено ст.. 483 або ст.. 482 МКУ.
Санкція ч. 1 ст. 483 МК України передбачає накладення штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил з конфіскацією цих товарів, а також товарів, транспортних засобів із спеціально виготовленими сховищами (тайниками), що використовувалися для переміщення товарів - безпосередніх предметів порушення митних правил через митний кордон України.
Відповідно до ч. 1 ст. 465 МК України конфіскація як адміністративне стягнення за порушення митних правил полягає у примусовому вилученні товарів, транспортних засобів, зазначених у пункті 3 статті 461 цього Кодексу, і безоплатній передачі їх у власність держави.
Проте у даному випадку конфіскація товарів, безпосередніх предметів вчинення адміністративного правопорушення, не може бути застосована, оскільки відсутня інформація щодо збереження таких товарів на момент розгляду справи, а тому саме накладення штрафу забезпечить той справедливий баланс між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи, який з урахуванням практики ЄСПЛ буде достатнім заходом впливу за вчинене порушення.
З огляду на викладене, враховуючи обставини справи, вважаю за необхідне застосувати до особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, стягнення у виді штрафу в розмірі 100 відсотків вартості товарів, що складає 1 578 721,31 грн.
Крім того, відповідно до ст. 40-1 КУпАП, судовий збір у провадженні по справам про адміністративне правопорушення у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення сплачується особою, на яку накладено таке стягнення, тому на підставі вищевказаної норми підлягає стягненню з правопорушника і судовий збір у розмірі 605,6 грн.
Керуючись ст. ст. 465, 483, 527, 529 МКУ суд -
П О С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 483 МК України, та накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу в розмірі 100 відсотків товару, що становить 1 578 721,31 грн.
Стягнути з ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) судовий збір у розмірі розмірі 605,60 грн.на користь держави.
Постанова може бути оскаржена до Київського апеляційного суду протягом 10 днів з дня її винесення шляхом подачі апеляційної скарги через Шевченківський районний суд м. Києва.
Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Суддя Матвєєва Ю.О.
21 серпня 2024 року
Суд | Шевченківський районний суд міста Києва |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2024 |
Оприлюднено | 26.08.2024 |
Номер документу | 121170872 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Шевченківський районний суд міста Києва
Матвєєва Ю. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні