КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД У Х В А Л А
21 серпня 2024 року м.Київ № 320/42941/23
Суддя Київського окружного адміністративного суду Лисенко В.І., розглянувши у порядку письмового провадження заяву Управління державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва про роз`яснення судового рішення у адміністративній справі № 320/42941/23 за позовом Приватного виконавця виконавчого округу м. Києва Ахметової Ліни Едуардівни до Управління державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва про зобов`язання вчинити певні дії,
В С Т А Н О В И В:
У провадженні Київського окружного адміністративного суду перебувала справа № 320/42941/23 за позовом приватного виконавця виконавчого округу м.Києва Ахметової Ліни Едуардівни до Управління державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва про зобов`язання вчинити певні дії.
Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 13.03.2024 у справі №320/42941/23 адміністративний позов приватного виконавця виконавчого округу м. Києва Ахметової Ліни Едуардівни задоволено. Визнано протиправними дії Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва щодо відмови у виконанні постанови приватного виконавця Ахметової Ліни Едуардівни про арешт коштів боржника від 02.11.2023 у виконавчому провадженні №72329232 та щодо відмови у виконанні платіжної інструкції № 463 від 02.11.2023. Зобов`язано Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва виконати постанову приватного виконавця Ахметової Ліни Едуардівни про арешт коштів боржника від 02.11.2023 у виконавчому провадженні №72329232 та виконати платіжну інструкцію №463 від 02.11.2023 шляхом списання з рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО-БУД-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 39532133) грошових коштів в розмірі 2114214,81 грн. Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва на користь позивача сплачений судовий збір в розмірі 1073 (одна тисяча сімдесят три) гривні 60 коп.
Постановою Шостого апеляційного адміністративного суду від 04.06.2024 рішення Київського окружного адміністративного суду від 13.03.2024 у справі №320/42941/23 залишено без змін.
10.06.2024 до Київського окружного адміністративного суду надійшла заява Управління державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва про роз`яснення рішення суду від 13.03.2024 у адміністративній справі № 320/42941/23 в частині зобов`язання Управління Державної казначейської служби України у Печерському районі м. Києва виконати постанову приватного виконавця Ахметової Ліни Едуардівни про арешт коштів боржника від 02.11.2023 у виконавчому провадженні №72329232 та платіжну інструкцію № 463 від 02.11.2023 шляхом списання з рахунку Товариства з обмеженою відповідальністю «ЕКО-БУД-ТРЕЙД» (код ЄДРПОУ 39532133) грошових коштів в розмірі 2114214,81 грн, а саме: яким нормативно-правовим актом управління Казначейства має керуватися виконуючи, зазначений у резолютивній частині рішення, спосіб виконання.
Відповідно до частини першої статті 254 Кодексу адміністративного судочинства України (далі КАС України) за заявою учасника справи, державного виконавця суд роз`яснює ухвалене ним судове рішення, яке набрало законної сили, не змінюючи змісту судового рішення, шляхом постановлення ухвали.
Згідно з частиною другою статті 254 КАС України подання заяви про роз`яснення судового рішення допускається, якщо воно ще не виконано або не закінчився строк, протягом якого судове рішення може бути подане для примусового виконання.
Відповідно до частини третьої статті 254 КАС України суд розглядає заяву про роз`яснення судового рішення у порядку, в якому було ухвалено відповідне судове рішення, протягом десяти днів з дня її надходження. У разі необхідності суд може розглянути питання роз`яснення судового рішення в судовому засіданні з повідомленням учасників справи та державного виконавця. Неприбуття у судове засідання осіб, які були належним чином повідомлені про дату, час та місце судового засідання, не перешкоджає розгляду заяви.
Суд не вбачає необхідності у виклику сторін у судове засідання, з огляду на що заяву про роз`яснення рішення суду у справі № 320/42941/23 розглянуто в порядку письмового провадження.
Статтею 14 КАС України встановлено, що судове рішення, яким закінчується розгляд справи в адміністративному суді, ухвалюється іменем України.
Судові рішення, що набрали законної сили, є обов`язковими до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими та службовими особами, фізичними та юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Аналогічні положення містяться в статті 370 КАС України, відповідно до якої судове рішення, яке набрало законної сили, є обов`язковим для учасників справи, для їхніх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України, а у випадках, встановлених міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, або за принципом взаємності, - за її межами. Невиконання судового рішення тягне за собою відповідальність, встановлену законом.
Отже, обов`язковість виконання судового рішення є важливою складовою права особи на справедливий суд, що гарантоване статтею 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, та однією з основних засад судочинства, визначених статтею 129-1 Конституції України, статтею 6 Конвенції про захист прав людини та основоположних свобод, статтями 14, 370 КАС України.
Суд при вирішенні поданої заяви враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в ухвалі Великої Палати Верховного Суду від 24.06.2020 у справі №240/4937/18, які полягають у тому, що необхідність роз`яснення судового рішення може бути зумовлена його нечіткістю за змістом, коли воно є неясним та незрозумілим для осіб, стосовно яких воно ухвалене, або для тих осіб, що будуть здійснювати його виконання. Тобто, це стосується випадків, коли судом не дотримані вимоги ясності, визначеності рішення.
Невизначеність судового рішення означає, що таке рішення містить положення, які викликають суперечки щодо його розуміння та під час його виконання. Зрозумілість судового рішення полягає в логічному, чіткому, переконливому викладенні змісту рішення.
Чіткість викладення передбачає, зокрема, що терміни, вжиті у судовому рішенні, відповідають тому змісту, який вони мають за законодавством України; такі терміни чітко збігаються з поняттями, які вони позначають; текст правової норми, застосованої судом, відтворюється без перефразування і при цьому зрозуміло, де наводиться правова норма, а де суд дає своє тлумачення її змісту.
Отже, в ухвалі про роз`яснення судового рішення суд викладає більш повно та зрозуміло ті частини рішення, розуміння яких викликає труднощі, не змінюючи при цьому суть рішення і не торкаючись питань, які не були предметом судового розгляду. При цьому суд, роз`яснюючи рішення, не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення.
Крім того, роз`яснення полягає в тому, що суд не повинен давати відповідь на нові вимоги або на невирішені вимоги, він лише пояснює положення постановленого ним рішення, які нечітко сформульовані або є незрозумілими для заінтересованих осіб.
Роз`яснено може бути постанову чи ухвалу суду у разі, якщо без такого роз`яснення її важко виконати, оскільки високою є ймовірність неправильного виконання внаслідок неясності резолютивної частини рішення.
Вимоги до рішення суду встановлені статтею 246 КАС України. Зокрема, в мотивувальній частині рішення зазначаються: обставини, встановлені судом, та зміст спірних правовідносин, з посиланням на докази, на підставі яких встановлені відповідні обставини; докази, відхилені судом, та мотиви їх відхилення; мотивована оцінка кожного аргументу, наведеного учасниками справи, щодо наявності чи відсутності підстав для задоволення позову; чи були і ким порушені, не визнані або оспорені права чи інтереси, за захистом яких мало місце звернення до суду, та мотиви такого висновку; норми права, які застосував суд, та мотиви їх застосування; норми права, на які посилалися сторони, які суд не застосував, та мотиви їх незастосування.
Суд зауважує, що при винесенні судового рішення у справі № 320/42941/23 всі ці вимоги дотримані, зокрема, в ньому проаналізовано норми права, які застосував суд, резолютивна та мотивувальна частини рішення між собою логічно узгоджуються, не викликають двозначного розуміння і відповідають висновкам суду, зробленим на підставі матеріалів справи та вимог чинного законодавства.
Вказане дає підстави стверджувати, що рішення Київського окружного адміністративного суду від 13.03.2024 у справі №320/42941/23 є чітким, зрозумілим і не потребує роз`яснень, а доводи, на які заявник посилається у заяві про роз`яснення судового рішення, фактично зводяться до незгоди з рішенням суду та дублюють заперечення відповідача, які вже були предметом розгляду та аналізу в судах першої та апеляційної інстанції.
Додаткове звернення заявника з вимогою роз`яснити яким саме нормативно-правовим актом слід керуватися відповідачу, виконуючи зазначення рішення суду, є проявом зловживання процесуальними правами та не потребує роз`яснення, оскільки саме рішення суду, як акт провосуддя, після набрання ним законної сили, є обов`язковим до виконання всіма органами державної влади, органами місцевого самоврядування, їхніми посадовими та службовими особами, фізичними та юридичними особами та їх об`єднаннями на всій території України.
Крім того, зазначаючи про незрозумілість механізму виконання, заявник фактично вказує на необхідність роз`яснення способу виконання рішення Київського окружного адміністративного суду від 13.03.2024 у справі №320/42941/23, що виходить за межі питань роз`яснення судового рішення, встановлених статтею 254 КАС України.
Суд наголошує, що роз`яснення рішення суду - це засіб виправлення недоліків судового акта, який полягає в усуненні неясності судового акта і викладенні рішення суду у більш ясній і зрозумілій формі. Механізм, визначений статтею 254 КАС України, не стосується роз`яснення порядку чи способу виконання судового рішення.
Оскільки роз`яснюючи рішення, суд не вправі вносити будь-які зміни в існуюче рішення, а процесуальна процедура роз`яснення судового акту виключає можливість будь-яким чином змінювати його зміст та суд не повинен давати відповідь на нові або невирішені вимоги, то порушене заявником питання не відповідає нормам статті 254 КАС України.
Надання правових порад щодо дій учасників справи після ухвалення судового рішення не відповідає меті роз`яснення та у межах процедури роз`яснення судового рішення є неможливим.
Враховуючи викладене, відсутні правові підстави для задоволення заяви про роз`яснення судового рішення.
Керуючись ст.ст. 243, 248, 254 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
УХВАЛИВ:
Відмовити Управлінню державної казначейської служби України у Печерському районі
м. Києва у задоволенні заяви про роз`яснення рішення Київського окружного адміністративного суду від 13.03.2024 у справі № 320/42941/23.
Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення. Ухвала, постановлена судом поза межами судового засідання або у судовому засіданні у разі неявки учасників справи, під час розгляду справи в письмовому провадженні, набирає законної сили з моменту її підписання.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом п`ятнадцяти днів з дня її проголошення. Якщо у судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини ухвали суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали.
Суддя Лисенко В.І.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2024 |
Оприлюднено | 26.08.2024 |
Номер документу | 121181909 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Заява про роз’яснення судового рішення |
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Лисенко В.І.
Адміністративне
Касаційний адміністративний суд Верховного Суду
Мельник-Томенко Ж.М.
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кобаль Михайло Іванович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кобаль Михайло Іванович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні