Справа № 420/22730/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
23 серпня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області (вул.Шевченка,7/1, м.Южне, Одеська область, 65481) про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області №19-01/01/-1 від 16 січня 2024 року, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області моральної шкоди,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов ОСОБА_1 до Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської областіза результатом якого позивач просить:
визнати неправомірними дії Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області, які полягають у відмові у наданні соціальної послуги догляду вдома ОСОБА_1 ;
визнати протиправним рішення Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області про відмову в наданні соціальних послуг від 16 січня 2024 року № 19-01/01/-1.);
скасувати рішення Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області про відмову в наданні соціальних послуг від 16 січня 2024 року № 19-01/01/-1;
зобов`язати Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області на підставі частини першої статті 12 та підпункту «а» пункту 1 частини другої статті 28 Закону України «Про соціальні послуги» пунктів 6.1 та 6.2 розділу VI Державного стандарту догляду вдома, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 13 листопада 2013 року № 760, зареєстрованим в Міністерстві юстиції України 22 листопада 2013 року за № 1990/24522, вирішити питання про надання соціальної послуги догляду вдома ОСОБА_1 .
стягнути на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області 100000,00 (сто тисяч) гривень на відшкодування моральної шкоди.
зобов`язати Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області подати протягом одного місяця з дня набрання рішенням суду законної сили звіт про виконання судового рішення.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що позивач звернувся до Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області з приводу надання йому соціальної послуги догляду вдома у зв`язку з тим, що він є особою з інвалідністю І групи по зору з дитинства та згідно довідки МСЕК від 09.11.98 р. потребую постійного стороннього догляду.У відповідь позивач отримав Повідомлення про відмову в наданні соціальних послуг. Згідно повідомлення відповідачем прийнято рішення про відмову в наданні соціальних послуг від 16 січня 2024 року № 19-01/01/-1. Причина відмови відсутність потреби у соціальній послузі за результатами оцінювання потреб особи, в зв`язку з відсутністю за місцем проживання (вдома) отримувача соціальних послуг, який перебуває в трудових відносинах на умовах повного робочого дня. Одночасно роз`яснено, що соціальна послуга догляду вдома - заходи, що проводяться за місцем проживання (вдома) отримувача соціальної послуги протягом робочого дня надавача соціальної послуги і полягають у наданні допомоги в самообслуговуванні особам, які частково або повністю втратили/не набули здатності до самообслуговування.
Позивач вважає відмову протиправною та за захистом своїх прав звернувся до суду.
Ухвалою суду від 24 липня 2024 рокувідкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (ст.262 КАС України).
Заперечуючи проти заявлених позовних вимог відповідачі, у наданому суду відзиві, наголошують, що соціальна послуга догляду вдома позивачеві може бути надана соціальним робітником Комунального закладу виключно за умови присутності позивача за місцем проживання (вдома) у продовж робочого часу соціального робітника, проте у робочий час позивач перебуває на роботі на повній зайнятості.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву на позовну заяву, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79 КАС України, судом встановлено наступні факти та обставини.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 Одеською офтальмологічною спеціалізованою медико-соціальною експертною комісією 09.11.1998 року при повторному огляді безстроково встановлено першу групу інвалідності по зору з дитинства.
На підтвердження наявної інвалідності позивачем надано довідки до акта огляду МСЕК Серія 2-18 ОД № 076824, у якій у розділах зазначено наступне:
-у розділі «Висновок про умови та характер праці» - «Потребує постійного стороннього догляду»;
-у розділі «Рекомендовані заходи по відновленню працездатності» -«Д/спостереження».
ОСОБА_1 у надавача соціальних послуг - Комунальному закладі «Центр надання соціальних послуг Южненської міської ради Одеського району Одеської області» з 14.10.2002 по теперішній час працює на посаді юрисконсульта згідно штатного розпису комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Южненської міської ради Одеського району Одеської області», на умовах повного робочого часу - 8-годинний робочий день, 40-годинний робочий тиждень, з повним навантаження відповідно до посадової інструкції.
ОСОБА_1 звернувся до Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області з заявою від 08.01.2024 р.(вх.№ 19-01/02/-1) про надання наступних соціальних послуг:
-Догляд вдома;
-Представництво інтересів;
-Натуральна допомога.
Управлінням соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області прийнято рішення від 16.01.2024 р. № 19-01/01/-1 про відмову в наданні соціальної послуги «догляд вдома».
Підстава відмови відсутність потреби у соціальній послузі за результатами оцінювання потреб особи, в зв`язку з відсутністю за місцем проживання (вдома) отримувача соціальних послуг, який перебуває в трудових відносинах на умовах повного робочого дня.
Одночасно роз`яснено, що соціальна послуга догляду вдома - заходи, що проводяться за місцем проживання (вдома) отримувача соціальної послуги протягом робочого дня надавача соціальної послуги і полягають у наданні допомоги в самообслуговуванні особам, які частково або повністю втратили/не набули здатності до самообслуговування.
Управлінням соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області прийнято рішення від 16.01.2024 р № 19-01/01/-3 про відмову в наданні соціальної послуги «натуральна допомога».
Згідно з рішенням Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області від 16.01.2024р. №19-01/01/-2 за заявою від 08.01.2024р. позивачу, як особі з інвалідністю І групи, на безоплатній основі надана соціальна послуга «представництво інтересів».
Крім того позивач звернувся до Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області з заявою від 19.01.2024 р. (вх. № 19-01/02/-2) про надання соціальної послуги фізичний супровід осіб з інвалідністю з порушенням зору, за якою прийняте рішення від 19.01.2024р. № 19-01/01/-4 про надання зазначеної соціальної послуги.
Позивач вважає рішення Управлінням соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області від 16.01.2024 р. № 19-01/01/-1 про відмову в наданні соціальної послуги «догляд вдома» протиправним та за його скасуванням звернувся до суду.
Оцінюючи подані сторонами докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді всіх обставин справи в їх сукупності, суд дійшов наступного висновку.
Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно ст.55 Конституції України права і свободи людини і громадянина захищаються судом, кожному гарантується право на оскарження в суді рішень, дій чи бездіяльності органів державної влади, органів місцевого самоврядування, посадових і службових осіб.
Статтею 46 Конституції України встановлено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.
Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними.
Основні організаційні та правові засади надання соціальних послуг, спрямованих на профілактику складних життєвих обставин, подолання або мінімізацію їх негативних наслідків, особам/сім`ям, які перебувають у складних життєвих обставинах визначає Закон України «Про соціальні послуги» від 17.01.2019 №2671-VIII (далі Закон №2671-VIII).
Соціальні послуги - дії, спрямовані на профілактику складних життєвих обставин, подолання таких обставин або мінімізацію їх негативних наслідків для осіб/сімей, які в них перебувають. Особі/сім`ї можуть надаватися одна або одночасно декілька соціальних послуг (п.17 ч.1 ст.1 Закону №2671-VIII).
До базових соціальних послуг відноситься послуга догляд вдома (п.1 ч.6 ст.16 Закону №2671-VIII).
Відповідно до п.1.4 розділу I Державного стандарту догляду вдома, затвердженого наказом Міністерства соціальної політики України від 13.11.2013 №760 (далі Державний стандарт) соціальна послуга догляду вдома - заходи, що проводяться за місцем проживання (вдома) отримувача соціальної послуги протягом робочого дня надавача соціальної послуги і полягають у наданні допомоги в самообслуговуванні особам, які частково або повністю втратили / не набули здатності до самообслуговування.
Пунктом 6.1 Розділу VI Державного стандарту передбачено, що соціальна послуга догляду вдома надається за місцем проживання отримувача соціальної послуги (вдома) протягом робочого дня.
Згідно з п. 6.2. Розділу VI Державного стандарту, враховуючи індивідуальні потреби отримувача соціальної послуги надавачем соціальної послуги, може бути запроваджено підсумковий облік робочого часу відповідно до статті 61 Кодексу законів про працю України.
Згідно п.10 ч.1 ст. 1 Закону №2671-VIII отримувачі соціальних послуг - особи/сім`ї, які належать до вразливих груп населення та/або перебувають у складних життєвих обставинах, яким надаються соціальні послуги.
Відповідно до п.15 ч.1 ст.1 Закону №2671-VIII складні життєві обставини - обставини, що негативно впливають на життя, стан здоров`я та розвиток особи, функціонування сім`ї, які особа/сім`я не може подолати самостійно.
До чинників, що можуть зумовити складні життєві обставини відносяться, зокрема, похилий вік, часткова або повна втрата рухової активності, невиліковні хвороби, хвороби, що потребують тривалого лікування.
Відповідно до п.6 ч.1 ст.1 Закону №2671-VIII надавачі соціальних послуг - юридичні та фізичні особи, фізичні особи - підприємці, включені до розділу «Надавачі соціальних послуг» Реєстру надавачів та отримувачів соціальних послуг.
Надавачі соціальних послуг провадять свою діяльність відповідно до законодавства про соціальні послуги, на підставі установчих та інших документів, якими визначено перелік соціальних послуг та категорії осіб, яким надаються такі послуги, за умови забезпечення їх відповідності критеріям діяльності надавачів соціальних послуг, встановленим Кабінетом Міністрів України.
Надавачі соціальних послуг можуть належати до державного, комунального або недержавного секторів (ч.1 ст.13 Закону №2671-VIII).
Згідно з ч.3 ст.13 Закону №2671-VIII до надавачів соціальних послуг недержавного сектору належать підприємства, установи, організації, крім визначених частиною другою цієї статті, громадські об`єднання, благодійні, релігійні організації, фізичні особи - підприємці та фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності.
Фізичні особи, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, можуть надавати соціальні послуги з догляду на непрофесійній основі без проходження навчання та дотримання державних стандартів соціальних послуг отримувачам соціальних послуг з числа членів своєї сім`ї, які спільно проживають, пов`язані спільним побутом, мають взаємні права і обов`язки та є, зокрема, невиліковно хворими, які через порушення функцій організму не можуть самостійно пересуватися та самообслуговуватися (п.4 ч.6 ст.13 Закону №2671-VIII).
Відповідно до ч.7 ст.13 Закону №2671-VIII фізичним особам, які надають соціальні послуги з догляду відповідно до цього Закону без здійснення підприємницької діяльності, виплачується компенсація за догляд.
Отримувач соціальних послуг має право на вільний вибір надавачів соціальних послуг (п.5 ч.1 ст.12 Закону №2671-VIII).
Згідно зі ст.19 Закону №2671-VIII підставою для розгляду питання надання соціальних послуг за рахунок бюджетних коштів є подання до структурного підрозділу з питань соціального захисту населення районних, районних у містах Києві та Севастополі державних адміністрацій, виконавчого органу міської ради міст обласного значення, ради об`єднаної територіальної громади за місцем проживання/перебування особи: 1) заяви особи або її законного представника про надання соціальних послуг; 2) звернення, повідомлення інших осіб в інтересах осіб/сімей, які потребують соціальних послуг.
Крім того, відповідно до абз.1 п.25 Порядку організації надання соціальних послуг, затввердженого постановою Кабінету Міністрів України від 01.06.2020 №587 (далі Порядок №587) для отримання соціальних послуг особа, яка потребує соціальних послуг, подає уповноваженому органу за своїм задекларованим/зареєстрованим місцем проживання (перебування) заяву про надання соціальних послуг у письмовій або електронній формі, що складається за формою, затвердженою Мінсоцполітики, разом з документами, зазначеними в пункті 28 цього Порядку.
Наказом Міністерства соціальної політики України від 16.11.2020 №769 «Про затвердження форм документів, необхідних для надання соціальних послуг» відповідно до, зокрема, Закону №2671-VIII та Порядку №587 затверджено в тому числі форму заяви про надання соціальних послуг.
Пунктом 33 Порядку № 587 визначено, що за результатами оцінювання потреб особи/сімч у соціальних послугах складається відповідний акт за формою, затвердженою Мінсоцполітики, з пропозиціями щодо переліку соціальних послуг, яких потребує особа/ сім`я, та подається уповноваженому органу для подальшого прийняття рішення про надання соціальних послуг.
Згідно з п. 44 Порядку № 587 соціальні послуги надаються відповідно до державних стандартів соціальних послуг, затверджених Мінсоцполітики.
Обсяг та зміст, соціальної послуги для кожного її отримувача згідно з приписами п. 45 Порядку № 587 визначаються індивідуально залежно від його потреб і зазначаються в індивідуальному плані надання соціальної послуги, що є невід`ємною частиною договору про надання соціальної послуги.
Судом встановлено, що надавачем соціальних послуг на території Южненської міської територіальної громади Одеського району Одеської області є юридична особа - комунальний заклад «Центр надання соціальних послуг Южненської міської ради Одеського району Одеської області» (рішення від 08.06.2023р. №2302430 про реєстрацію в Реєстрі надавачів соціальних послуг).
Відповідно до наказу Міністерства соціальної політики від 12.07.2016 р. № 756 «Про затвердження Типового нормативу чисельності працівників територіального центру надання обслуговування (надання соціальних послуг)» навантаження на 1 штатну одиницю соціального робітника складає 6 осіб у сільській (приміській) місцевості, інших місцевостях, що не мають транспортного сполучення, приватному або державному секторі без комунальних зручностей та 10 осіб у містах з комунальними зручностями.
Згідно з Додатком 2 до рішення Южненської міської ради від 25.02.2021 р. № 182-VIII «Про затвердження Положення Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Южненської міської ради Одеського району Одеської області» (далі - Комунальний заклад) затверджена структура та штатна чисельність Комунального закладу у кількості 36 штатних одиниць, з них: соціальних робітників відділення соціальних послуг за місцем проживання - 14 штатних одиниць (копія додається).
Відповідно до Правил внутрішнього трудового розпорядку в закладі, зазначених в п. V «Робочий час та його використання» Колективного договору Комунального закладу на 2022 - 2026 роки, зареєстрованого Южненською міською радою Одеського району Одеської області за №15 від 20.07.2022 року (копія додана позивачем), встановлено наступний режим роботи:
Початок роботи з понеділка по четвер - з 9.00 год.
Закінчення роботи з понеділка по четвер - до 18.00 год.
Початок у п`ятницю - 9.00 год.
Закінчення у п`ятницю - 16.00 год.
Перерва для відпочинку та харчування - з 13.00 год. до 13.45 год.
Надавач соціальних послуг здійснює надання соціальних послуг протягом встановленого режиму роботи.
Згідно з п.3 ч.2 ст.12 Закону №2671-VIII отримувачі соціальних послуг, їхні законні представники зобов`язані дотримуватися правил внутрішнього розпорядку роботи надавачів соціальних послуг.
Як встановлено вище судом, позивач працює у надавача соціальних послуг - Комунальному закладі «Центр надання соціальних послуг Южненської міської ради Одеського району Одеської області» з 14.10.2002 по теперішній час працює на посаді юрисконсульта згідно штатного розпису комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Южненської міської ради Одеського району Одеської області», на умовах повного робочого часу - 8-годинний робочий день, 40-годинний робочий тиждень, з повним навантаження відповідно до посадової інструкції.
Як встановлено судом, режим роботи позивача повністю збігається з режимом роботи соціальних робітників, які надають соціальну послугу догляду в дома..
Суд враховує, що згідно з п.6.2. Розділу VI Державного стандарту, враховуючи індивідуальні потреби отримувача соціальної послуги надавачем соціальної послуги, може бути запроваджено підсумковий облік робочого часу відповідно до статті 61 Кодексу законів про працю України.
В свою чергу згідно з ч.3 ст.32 КЗпП України зміна істотних умов праці при продовженні роботи за тією ж спеціальністю, кваліфікацією чи посадою допускається лише у зв`язку із змінами в організації виробництва і праці.
Як встановлено судом відповідно до Правил внутрішнього трудового розпорядку в закладі, зазначених в п.V «Робочий час та його використання» Колективного договору Комунального закладу на 2022 - 2026 роки, зареєстрованого Южненською міською радою Одеського району Одеської області за №15 від 20.07.2022 року, встановлено режим роботи, який не передбачає надання соціальних послуг поза межами робочого часу визначеного вказаними правилами.
Крім того, суд враховує, що згідно з Додатком 2 до рішення Южненської міської ради від 25.02.2021 р. № 182-VIII «Про затвердження Положення Комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Южненської міської ради Одеського району Одеської області» (далі - Комунальний заклад) затверджена структура та штатна чисельність Комунального закладу у кількості 36 штатних одиниць, з них: соціальних робітників відділення соціальних послуг за місцем проживання - 14 штатних одиниць.
Відповідно до листа від 01.08.2024р. №02-08/364 комунального закладу «Центр надання соціальних послуг Южненської міської ради Одеського району Одеської області»:
Станом на 01.01.2024 року:
Чисельність отримувачів соціальної послуги догляду вдома - 98 осіб, в тому числі в сільській місцевості - 23 осіб, фактична чисельність соціальних робітників -11 осіб, в т.ч. в сільській місцевості - 3 осіб. Соціальні робітники працюють з повним навантаженням відповідно до затвердженого нормативу.
З огляду на викладене суд дійшов висновку, що Управлінням соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області прийнято законне та вмотивоване рішення про відмову в наданні соціальних послуг від 16 січня 2024 року № 19-01/01/-1, а тому позовні вимоги задоволенню не підлягають.
Суд зазначає, що гарантоване статтею 55 Конституції України й конкретизоване у законах України право на судовий захист передбачає можливість звернення до суду за захистом порушеного права, але вимагає, щоб стверджувальне порушення було обґрунтованим.
Так статтею 5 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено право на судовий захист і передбачено, що кожна особа має право в порядку, встановленому цим Кодексом, звернутися до адміністративного суду, якщо вважає, що рішенням, дією чи бездіяльністю суб`єкта владних повноважень порушені її права, свободи або інтереси.
Конституційний Суд України в рішенні від 14 грудня 2011 року №19-рп/2011 вирішуючи питання, порушені в конституційному зверненні і конституційному поданні щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 55 Конституції України зазначив, що права і свободи людини та їх гарантії визначають зміст і спрямованість діяльності держави (частина друга статті 3 Конституції України). Для здійснення такої діяльності органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові і службові особи наділені публічною владою, тобто мають реальну можливість на підставі повноважень, встановлених Конституцією і законами України, приймати рішення чи вчиняти певні дії. Особа, стосовно якої суб`єкт владних повноважень прийняв рішення, вчинив дію чи допустив бездіяльність, має право на захист.
При цьому, Верховний Суд України в постанові від 15 грудня 2015 року (справа №800/206/15) вказав на те, що обов`язковою умовою надання правового захисту судом є наявність відповідного порушення суб`єктом владних повноважень прав, свобод або інтересів особи на момент її звернення до суду. Порушення має бути реальним, стосуватися (зачіпати) зазвичай індивідуально виражених прав чи інтересів особи, яка стверджує про їх порушення.
Згідно усталеної практики Європейського суду з прав людини для того, щоби мати можливість звернутися за захистом до суду особа має довести, що вона є жертвою порушення прав. Щоби претендувати на статус жертви такого порушення, оспорюваний захід має безпосередньо зашкодити особі (рішення «Аксу проти Туреччини» пункт 50; «Тенасе проти Молдови»).
Аналогічна правова позиція наведена в постановах Верховного Суду України від 15.12.15 року у справі №800/206/15, від 26.03.2013 року у справі №21-438а12, від 10.04.2012 року у справі №21-1115во10.
Відповідно до ч.1 ст.9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.
Згідно ч.1 ст.90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
Приписами ч.1 ст.77 КАС України визначено, що кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача (ч.2 ст.77 КАС України).
Перевіривши юридичну та фактичну обґрунтованість доводів сторін, оцінивши докази суб`єкта владних повноважень на підтвердження правомірності свого рішення та докази, надані позивачем, суд доходить висновку про відсутність підстав для задоволення даного позову.
Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 ) до Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області (вул.Шевченка,7/1, м.Южне, Одеська область, 65481) про визнання дій протиправними, визнання протиправним та скасування рішення Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області №19-01/01/-1 від 16 січня 2024 року, зобов`язання вчинити певні дії, стягнення на користь ОСОБА_1 за рахунок бюджетних асигнувань Управління соціальної політики Южненської міської ради Одеського району Одеської області моральної шкоди - відмовити.
Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя К.С. Єфіменко
.
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2024 |
Оприлюднено | 26.08.2024 |
Номер документу | 121182332 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні