Постанова
від 21.08.2024 по справі 348/1799/24
НАДВІРНЯНСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ІВАНО-ФРАНКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

П О С Т А Н О В А

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

Справа № 348/1799/24

Провадження № 3/348/838/24

21 серпня 2024 року м. Надвірна

Суддя Надвірнянського районного суду Івано-Франківської області Солодовніков Р.С., за участю секретаря судового засідання Нагорняк Г.М., прокурора Соломчака Ю.О., Семковича О.В., особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , захисника Куцого О.С. розглянувши матеріали, які надійшли від Управління стратегічних розслідувань в Івано-Франківській області Департаменту стратегічних розслідувань Національної поліції України відносно:

ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженця та жителя АДРЕСА_1 , директор КП «КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Ланчинської селищної ради Надвірнянського району Івано-Франківської області, раніше не притягався до адміністративної відповідальності, громадянина України, РНОКПП НОМЕР_1 ,

за вчинення правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-7, ч.2 ст.172-7 КУпАП,

ВСТАНОВИВ:

Директор КП «КНП Центр первинної медико-санітарної допомоги Ланчинської селищної ради Надвірнянського району Івано-Франківської ОСОБА_2 вчинив адміністративні правопорушення пов`язані із корупцією за ч.1 та ч.2 ст.172-7КУпАП за наступних обставин.

Відповідно до Розпорядження № 39/02.1-06 від 08.04.2022 року «Про призначення головного лікаря КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради Надвірнянського району Івано-Франківської області» ОСОБА_1 призначено на посаду головного лікаря комунального підприємства «Комунальне некомерційне підприємство центр первинної медико-санітарної допомоги Ланчинської селищної ради Надвірнянського району Івано-Франківської області» (далі- КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради») з 11.04.2022 року.

Відповідно до п. 8 контракту від 08.04.2022 року ОСОБА_1 , наділений організаційно-розпорядчими та адміністративно-господарськими функціями.

За таких обставин, згідно із п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 Закону України «Про запобігання корупції», ОСОБА_1 є суб`єктом на якого поширюється дія цього Закону, як на посадову особу юридичної особи публічного права.

Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» визначено правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у ч. 1 статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.

Відповідно до ст. 28 Закону, особи зазначені у пунктах 1, 2 частини 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції», зобов`язані вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Відповідно до статті 1 Закону під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи невчинення дій під час виконання зазначених повноважень.

З наведеного вбачається, що особи, на яких поширюється законодавство щодо конфлікту інтересів, повинні вживати заходів щодо недопущення його виникнення та заходів щодо його врегулювання, якщо він все-таки виник.

Виходячи зі змісту Закону, конфлікт інтересів - це ситуація, при якій службова особа виконуючи свої обов`язки має приватний інтерес (особисту заінтересованість), який хоча і не обов`язково призводить до прийняття неправомірного рішення або вчинення неправомірного діяння, але здатний до цього призвести.

Адміністративні правопорушення ОСОБА_1 вчинені за наступних обставин:

1.За протоколом про адміністративне правопорушення № 540 від 17.07.2024:

ОСОБА_1 будучи директором КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради», що відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, як на посадову особу юридичної особи, порушив вимоги п.2 ч.1 ст. 28 Закону, а саме не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, не повідомив вищестоящий орган Ланчинську селищну раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів, а саме про намір видати наказ № 24/З-П від 06.06.2023 року «Про преміювання з нагоди Дня медичного працівника», згідно якого встановив собі особисто премію в розмірі 2000,00 грн.

2.За протоколом про адміністративне правопорушення № 541 від 17.07.2024:

ОСОБА_1 будучи директором КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради», що відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, як на посадову особу юридичної особи, порушив вимоги п.2 ч.1 ст. 28 Закону, а саме вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, що виразилися в підписанні наказу № 24/З-П від 06.06.2023 року «Про преміювання з нагоди Дня медичного працівника», згідно якого встановив собі особисто премію в розмірі 2000,00 грн.

3.Запротоколом про адміністративне правопорушення №538 від 17.07.2024 року:

ОСОБА_1 будучи директором КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради», що відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, як на посадову особу юридичної особи, порушив вимоги п.2 ч.1 ст. 28 Закону, а саме не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, не повідомив вищестоящий орган Ланчинську селищну раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів, а саме про намір видати наказ № 26/З-П від 23.06.2023 року «Про преміювання працівників за підсумками роботи за перший квартал 2023 року , згідно якого встановив собі особисто премію в розмірі 2400,00 грн.

4.За протоколом про адміністративне правопорушення №539 від 17.07.2024 року:

ОСОБА_1 будучи директором КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради», що відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, як на посадову особу юридичної особи, порушив вимоги п.3 ч.1 ст. 28 Закону, а саме вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, що виразилися в підписанні наказу № 26/З-П від 23.06.2023 року «Про преміювання працівників за підсумками роботи за перший квартал 2023 року», згідно якого встановив собі особисто премію в розмірі 2400,00 грн.

5.За протоколом про адміністративне правопорушення № 542 від 17.07.2024:

ОСОБА_1 будучи директором КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради», що відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, як на посадову особу юридичної особи, порушив вимоги п.2 ч.1 ст. 28 Закону, а саме не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, не повідомив вищестоящий орган Ланчинську селищну раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів, а саме про намір видати наказ № 29/З-П від 23.06.2023 року «Про преміювання з працівників за підсумками роботи за перше півріччя 2023 року», згідно якого встановив собі особисто премію в розмірі 2400,00 грн

6.Запротоколом про адміністративне правопорушення № 543 від 17.07.2024:

ОСОБА_1 будучи директором КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради», що відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, як на посадову особу юридичної особи, порушив вимоги п.3 ч.1 ст. 28 Закону, а саме вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, що виразилися в підписанні наказу № 29/З-П від 23.06.2023 року «Про преміювання працівників за підсумками роботи за перше півріччя 2023 року », згідно якого встановив собі особисто премію в розмірі 2400,00 грн.

7.За протоколом про адміністративне правопорушення № 544 від 17.07.2024:

ОСОБА_1 будучи директором КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради», що відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, як на посадову особу юридичної особи, порушив вимоги п.2 ч.1 ст. 28 Закону, а саме не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, не повідомив вищестоящий орган Ланчинську селищну раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів, а саме про намір видати наказ № 62/З--П від 18.12.2023 року «Про преміювання працівників за підсумками роботи за четвертий квартал 2023 року» , згідно якого встановив собі особисто премію в розмірі 1500,00 грн.

8.За протоколом про адміністративне правопорушення № 545 від 17.07.2024:

ОСОБА_1 будучи директором КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради», що відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, як на посадову особу юридичної особи, порушив вимоги п.3 ч.1 ст. 28 Закону, а саме вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, що виразилися в підписанні наказу №62/З--П від 18.12.2023 року «Про преміювання працівників за підсумками роботи за четвертий квартал 2023 року », згідно якого встановив собі особисто премію в розмірі 1500,00 грн.

9.За протоколом про адміністративне правопорушення № 546 від 17.07.2024:

ОСОБА_1 будучи директором КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради», що відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, як на посадову особу юридичної особи, порушив вимоги п.2 ч.1 ст. 28 Закону, а саме не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, не повідомив вищестоящий орган Ланчинську селищну раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів, а саме про намір видати наказ № 39/З--П від 24.06.2024 року «Про преміювання з працівників за підсумками роботи за перше півріччя 2024 року» , згідно якого встановив собі особисто премію в розмірі 5400,00 грн.

10.За протоколом про адміністративне правопорушення № 547 від 17.07.2024:

ОСОБА_1 будучи директором КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради», що відповідно до п.п. «а» п.2 ч.1 ст.3 ЗУ «Про запобігання корупції» суб`єктом, на якого поширюється дія цього Закону, як на посадову особу юридичної особи, порушив вимоги п.3 ч.1 ст. 28 Закону, а саме вчинив дії в умовах реального конфлікту інтересів, що виразилися в підписанні наказу №39/З--П від 24.06.2024 року «Про преміювання працівників за підсумками роботи за перше півріччя 2024 року», згідно якого встановив собі особисто премію в розмірі 5400,00 грн.

Процесуальні дії у справі.

Постановами судді Надвірнянського районного суду Івано-Франківської області від 25.07.2024 року об`єднано в одне провадження справу про адміністративне правопорушення відносноОСОБА_1 , за ч.1 ст. 172-7 КУпАП та ч.2 ст. 172-7 КУпАП об`єднано в одне провадження. Присвоєно об`єднаному провадженню номер 348/1799/24 , номер провадження 3/348/ 838/24.

ОСОБА_1 роз`яснено права особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, передбачені ст. 268 КУпАП.

Позиція особи, що притягується до адміністративної відповідальності та її захисника.

В судовому засіданні ОСОБА_1 вину свою не визнав. Пояснив, що з 11.04.2022року працює на посаді головного лікаря КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради» та за суміщенням посад виконує роботу сімейного лікаря зазначеного закладу.

За результатами роботи КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради`його преміювання як головного лікаря здійснює Ланчинська селищна рада. Разом з тим, його преміювання як лікаря за сумісництвом та інших працівників здійснюється на підставі його наказів як головного лікаря КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради».

ОСОБА_1 не погоджується із твердженнями, що суми премій він встановив собі сам, оскільки для вирішення питання преміювання працівників у КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради`кожного року створюється комісія. Так у 2023році така комісія була створена згідно наказу №3/014 від 10.01.2023року, а у 2024році така комісія створена згідно наказу №3/17-0 від 10.01.2024року.

Перед кожним вирішенням КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради» питання щодо преміювання працівників підприємства відбувалися засідання комісії по преміюванню, яка визначала премії лікарям та працівникам КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради», що підтверджується протоколами засідань комісії. Вважає себе лише підписантом вищевказаних наказів про преміювання, і самостійно собі премій не встановлював, а тому вважає, що у його діях відсутній реальний конфлікт інтересів.

ОСОБА_1 зазначив, що не мав достатнього досвіду керівної посади, на час його призначення були відсутні відповідні роз`яснення про конфлікт інтересів. За час його роботи він має багато грамот і подяк. Просить звільнити його від адміністративної відповідальності за малозначністю вчиненого адміністративного правопорушення.

На запитання прокурора і суду ОСОБА_1 пояснив, що як посадова особа він подає декларації. Про законодавство щодо конфлікту інтересів йому відомо, однак навчання з цього приводу з ним не проводили. Із роз`ясненнями НАЗК про конфлікт інтересів, які опубліковані наприкінці 2022 року він не знайомився.Розуміє, що повинен був повідомляти вищестоящий орган Ланчинську селищну раду про реальний конфлікт інтересів. До комісії по преміюванню, яку створювалась за його наказом, входили працівники КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради», які перебувають в його підпорядкуванні. За час існування комісії по преміюванню випадків, що комісією приймались рішення про відмову преміювати головного лікаря не було.

Захисник адвокат Куций О.С. вказав, що вважає, що в даній ситуації відсутній у ОСОБА_1 реальний конфлікт інтересів, рішення про преміювання приймались комісією, а тому провадження у справі слід закрити. Просить врахувати, що наказ №26/3П від 23.06.2023р. «Про преміювання працівників за підсумками роботи за перший квартал 2023р.» (за який складено протоколи про адміністративне правопорушення№538, №539 від 17.07.2024р.) є помилковим. За цим наказом жодної премії не виплачувались. Для виплати премій за перше півріччя згодом був виданий інший наказ №29/3-П від 23.06.2023р., що підтверджується листом КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради» за №269 від 13.08.2024р.

У випадку, якщо суд прийде до переконання про наявність складу адміністративних правопорушень пов`язаних із корупцією, захисник просить врахувати, що склад правопорушень формальний, даними правопорушеннями не спричинено шкоди і відсутні шкідливі наслідки, ОСОБА_1 є молодим спеціалістом, позитивно характеризується за місцем роботи, забезпечує найбільший дохід КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради`як сімейний лікар,має численні грамоти і подяки, раніше до адміністративної та кримінальної відповідальності не притягувався, томупросить звільнити його від адміністративної відповідальності на підставі ст. 22 КУпАП, у зв`язку з малозначністю вчиненого адміністративного правопорушення.

Прокурор в судовому засіданні вважав, що вина ОСОБА_1 доведена матеріалами справи. Вважає застосування ст. 22 КУпАП недоречним у зв`язку із тим, що дані правопорушення є правопорушеннями із формальним складом, спричинення шкоди не є обов`язковою умовою складу адміністративного правопорушення, а тому просив ОСОБА_1 притягнути до адміністративної відповідальності за правопорушення, передбачені ч.1, 2 ст. 172-7 КУпАП, та накласти адміністративне стягнення в межах мінімальної санкції за вказані правопорушення.

Заслухавши пояснення ОСОБА_1 , його захисника Куцого О.С., прокурора та дослідивши матеріали справи, суд приходить до наступного висновку.

Відповідно до ст.9 КУпАП адміністративним правопорушенням і проступком визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.

За змістом ст. 7 КУпАП, провадження у справах про адміністративні правопорушення повинно здійснюватися на основі суворого дотримання законності, а положеннями ст.245 цього ж Кодексу визначено, що завданням провадження у справах про адміністративні правопорушення є всебічне, повне і об`єктивне з`ясування обставин кожної справи, вирішення її у точній відповідності з законом.

Відповідно до ст.280 КУпАП, орган (посадова особа) при розгляді справи про адміністративне правопорушення зобов`язаний з`ясувати: чи було вчинено адміністративне правопорушення, чи винна дана особа в його вчиненні, чи підлягає вона адміністративній відповідальності, чи є обставини, що пом`якшують і обтяжують відповідальність, а також з`ясувати інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Так, вина ОСОБА_1 у вчиненніадміністративних правопорушеньпідтверджується зібраними по справі та дослідженими судом доказами, а саме даними:

- протоколу про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією №539 від 17.07.2024 року, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України «Про запобігання корупції», відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-7КУпАП (а.с. 2-8); копією розпорядження селищного голови від 08.04.2022 рок № 39/02.1-06 « Про призначення головного лікаря КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради Надвірнянського району» (а.с.9)., копії контракту з головним лікарем КП«КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради Надвірнянського району від 08.04.2024 року (а.с.10-12), копією статуту КП ««КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради Надвірнянського району ІВано-Франківської області» (а.с. 13-18);копією листа від 07.06.2024 року № 472/02.2-09 за підписом селищного голови ОСОБА_3 (а.с. 19), копією наказу № 26/ЗП від 23.06.2023 року;

- протоколу про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією № 538 від 17.07.2024 року, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України «Про запобігання корупції», відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-7КУпАП (а.с.2-8);копією розпорядженняселищного годовивід 08.04.2022рок №39/02.1-06« Пропризначення головноголікаря КП«КНП ЦПМСДЛанчинської селищноїради Надвірнянськогорайону» (а.с.9),копії контрактуз головнимлікарем КП«КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районувід 08.04.2024року (а.с.10-12),копією статутуКП ««КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районуІВано-Франківськоїобласті» (а.с.13-17); копією наказу № 26/ЗП від 23.06.2023 року; копією листа від 07.06.2024 року № 472/02.2-09 за підписом селищного голови ОСОБА_3 (а.с. 19), копією колективного договору від 2022 року (а.с. 20-34).

- протоколу про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією № 540 від 17.07.2024 року, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України «Про запобігання корупції», відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-7КУпАП (а.с.2-8);копією розпорядженняселищного годовивід 08.04.2022рок №39/02.1-06« Пропризначення головноголікаря КП«КНП ЦПМСДЛанчинської селищноїради Надвірнянськогорайону» (а.с.9),копії контрактуз головнимлікарем КП«КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районувід 08.04.2024року (а.с.10-12),копією статутуКП ««КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районуІВано-Франківськоїобласті» (а.с.13-17); копією наказу № 24/ЗП від 06.06.2023 року; копією листа від 07.06.2024 року № 472/02.2-09 за підписом селищного голови ОСОБА_3 (а.с. 19).

- протоколу про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією № 541 від 17.07.2024 року, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України «Про запобігання корупції», відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-7КУпАП (а.с.2-8);копією розпорядженняселищного годовивід 08.04.2022рок №39/02.1-06« Пропризначення головноголікаря КП«КНП ЦПМСДЛанчинської селищноїради Надвірнянськогорайону» (а.с.9),копії контрактуз головнимлікарем КП«КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районувід 08.04.2024року (а.с.10-12),копією статутуКП ««КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районуІВано-Франківськоїобласті» (а.с.13-17); копією наказу № 24/ЗП від 06.06.2023 року(а.с.18); копією листа від 07.06.2024 року № 472/02.2-09 за підписом селищного голови ОСОБА_3 (а.с. 19).

- протоколу про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією № 542 від 17.07.2024 року, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України «Про запобігання корупції», відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-7КУпАП (а.с.2-8);копією розпорядженняселищного годовивід 08.04.2022рок №39/02.1-06« Пропризначення головноголікаря КП«КНП ЦПМСДЛанчинської селищноїради Надвірнянськогорайону» (а.с.9),копії контрактуз головнимлікарем КП«КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районувід 08.04.2024року (а.с.10-12),копією статутуКП ««КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районуІвано-Франківськоїобласті» (а.с.13-17); копією наказу № 29/ЗП від 23.06.2023 року(а.с.18); копією листа від 07.06.2024 року № 472/02.2-09 за підписом селищного голови ОСОБА_3 (а.с. 19).

- протоколу про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією № 543 від 17.07.2024 року, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України «Про запобігання корупції», відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-7КУпАП (а.с.2-8);копією розпорядженняселищного годовивід 08.04.2022рок №39/02.1-06« Пропризначення головноголікаря КП«КНП ЦПМСДЛанчинської селищноїради Надвірнянськогорайону» (а.с.9),копії контрактуз головнимлікарем КП«КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районувід 08.04.2024року (а.с.10-12),копією статутуКП ««КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районуІВано-Франківськоїобласті» (а.с.13-17); копією наказу № 29/ЗП від 23.06.2023 року(а.с.18); копією листа від 07.06.2024 року № 472/02.2-09 за підписом селищного голови ОСОБА_3 (а.с. 19).

- протоколу про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією № 544 від 17.07.2024 року, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України «Про запобігання корупції», відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-7КУпАП (а.с.2-8);копією розпорядженняселищного годовивід 08.04.2022рок №39/02.1-06« Пропризначення головноголікаря КП«КНП ЦПМСДЛанчинської селищноїради Надвірнянськогорайону» (а.с.9),копії контрактуз головнимлікарем КП«КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районувід 08.04.2024року (а.с.10-12),копією статутуКП ««КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районуІВано-Франківськоїобласті» (а.с.13-17); копією наказу № 62/ЗП від 18.12.2023 року(а.с.18); копією листа від 07.06.2024 року № 472/02.2-09 за підписом селищного голови ОСОБА_3 (а.с. 19).

- протоколу про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією № 545 від 17.07.2024 року, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України «Про запобігання корупції», відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-7КУпАП (а.с.2-8);копією розпорядженняселищного годовивід 08.04.2022рок №39/02.1-06« Пропризначення головноголікаря КП«КНП ЦПМСДЛанчинської селищноїради Надвірнянськогорайону» (а.с.9),копії контрактуз головнимлікарем КП«КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районувід 08.04.2024року (а.с.10-12),копією статутуКП ««КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районуІвано-Франківськоїобласті» (а.с.13-17); копією наказу № 62/З- -П від 18.12.2023 року(а.с.18); копією листа від 07.06.2024 року № 472/02.2-09 за підписом селищного голови ОСОБА_3 (а.с. 19).

- протоколу про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією № 546 від 17.07.2024 року, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України «Про запобігання корупції», відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-7КУпАП (а.с.2-8);копією розпорядженняселищного годовивід 08.04.2022рок №39/02.1-06« Пропризначення головноголікаря КП«КНП ЦПМСДЛанчинської селищноїради Надвірнянськогорайону» (а.с.9),копії контрактуз головнимлікарем КП«КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районувід 08.04.2024року (а.с.10-12),копією статутуКП ««КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районуІВано-Франківськоїобласті» (а.с.13-17); копією наказу № 39/ЗП від 24.06.2024 року(а.с.18); копією листа від 07.06.2024 року № 472/02.2-09 за підписом селищного голови ОСОБА_3 (а.с. 19).

- протоколу про вчинення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією № 547 від 17.07.2024 року, яким встановлено факт вчинення порушення ОСОБА_1 вимог Закону України «Про запобігання корупції», відповідно вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.2 ст.172-7КУпАП (а.с.2-8);копією розпорядженняселищного годовивід 08.04.2022рок №39/02.1-06« Пропризначення головноголікаря КП«КНП ЦПМСДЛанчинської селищноїради Надвірнянськогорайону» (а.с.9),копії контрактуз головнимлікарем КП«КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районувід 08.04.2024року (а.с.10-12),копією статутуКП «КНПЦПМСД Ланчинськоїселищної радиНадвірнянського районуІВано-Франківськоїобласті» (а.с.13-17); копією наказу № 39/ЗП від 24.06.2024 року(а.с.18); копією листа від 07.06.2024 року № 472/02.2-09 за підписом селищного голови ОСОБА_3 (а.с. 19).

Так відповідно до Статуту, затвердженого рішенням Ланчинської селищної ради від 29.04.2022 № 15/2022 КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради Надвірнянського району ІВано-Франківської області» є комунальним підприємством (п.1.1) засноване на комунальній власності територіальної громади смт.Ланчин. Управління підприємством здійснює Ланчинська селищна рада (п.7.1).Призначення на посаду здійснюється на підставі розпорядження Засновника, шляхом укладення контракту (п.6.2).

Частиною 3 статті 65 Господарського кодексу України визначено, що керівник підприємства відповідно до статуту є посадовою особою цього підприємства.

Згідно розпорядження селищного голови від 08.04.2022 року №39/02.1-06 «Про призначення головного лікаря КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради Надвірнянського району ІВано-Франківської області» директором КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради Надвірнянського району ІВано-Франківської області» призначено головним лікарем ОСОБА_1 з 11 квітня 2022 року на умовах контракту на термін 5 років.

Керуючись наданими повноваженнями ОСОБА_1 , виконуючи обов`язки директора КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради Надвірнянського району ІВано-Франківської області» , діючи в умовах реального конфлікту інтересів, не вжив заходів щодо недопущення виникнення реального конфлікту інтересів, не повідомив вищестоящий орган Ланчинську селищну раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів.

Закон України «Про запобігання корупції» визначає правові та організаційні засади функціонування системи запобігання корупції в Україні, зміст та порядок застосування превентивних антикорупційних механізмів, правила щодо усунення наслідків корупційних правопорушень. Вказаний Закон є загальнодоступним у мережі Інтернет, а тому кожна особа має доступ до зазначеного Закону і має можливість ознайомитися з його положеннями.

Відповідно до положень ст. 19 Конституції України, посадові особи органів державної влади зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Частиною 1 статті 172-7 КпАП України встановлено адміністративну відповідальність за неповідомлення особою у встановлених законом випадках та порядку про наявність у неї реального конфлікту інтересів, а частиною 2 цієї статті - за вчинення дій чи прийняття рішень в умовах конфлікту інтересів.

Згідно з приміткою до статті 172-7 КУпАП суб`єктом правопорушень за цією статтею є особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції».

В пункті 1, 2 Примітки визначено, що суб`єктом правопорушень у цій статті є особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції». У цій статті під реальним конфліктом інтересів слід розуміти суперечність між приватним інтересом особи та її службовими чи представницькими повноваженнями, що впливає на об`єктивність або неупередженість прийняття рішень, або на вчинення чи не вчинення дій під час виконання вказаних повноважень.

Згідно п.п. "а" п. 2 ч. 1 статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» суб`єктами, на яких поширюється дія цього Закону, є особи, які для цілей цього Закону прирівнюються до осіб, уповноважених на виконання функцій держави або місцевого самоврядування: посадові особи юридичних осіб публічного права, які не зазначені у пункті 1 частини першої цієї статті.

Відповідно до ч. 1 ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» особи, зазначені у пунктах 1, 2 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язані: 1) вживати заходів щодо недопущення виникнення реального, потенційного конфлікту інтересів; 2) повідомляти не пізніше наступного робочого дня з моменту, коли особа дізналася чи повинна була дізнатися про наявність у неї реального чи потенційного конфлікту інтересів безпосереднього керівника, а у випадку перебування особи на посаді, яка не передбачає наявності у неї безпосереднього керівника, або в колегіальному органі - Національне агентство чи інший визначений законом орган або колегіальний орган, під час виконання повноважень у якому виник конфлікт інтересів, відповідно; 3) не вчиняти дій та не приймати рішень в умовах реального конфлікту інтересів; 4) вжити заходів щодо врегулювання реального чи потенційного конфлікту інтересів.

Відповідно до листа Ланчинської селищної ради Надвірнянського району Івано-Франківської області № 472/02.2-09 від 07.06.2024 року повідомлень від директора КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради» ОСОБА_1 щодо виникнення конфлікту інтересів відповідно до ст. 28 Закону України «Про запобігання корупції» за період з 01.01.2021 до 31.01.2024 до Ланчинської селищної ради не надходило.

Із вищевикладеного випливає, що у директора КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради» ОСОБА_1 наявний приватний інтерес зумовлений особистою зацікавленістю у встановленні собі розміру стимулюючих виплат(бажання отримати надбавку в якомога більшому розмірі для підвищення власного доходу).

Додаткова заробітна плата (винагорода за працю понад установлені норми, у тому числі за трудові успіхи та винахідливість), на відміну від основної (винагорода за виконану роботу відповідно до встановлених норм праці) не є гарантованою. Можливість її отримання та розмір, як правило, залежать від оцінки результатів роботи особи її керівником, який і приймає рішення щодо її виплати.

Наявність можливості впливати на отримання чи неотримання додаткової заробітної плати (включаючи премію та інші види стимулюючих виплат), а також впливати на її розмір і визначає приватний інтерес особи, яка приймає відповідне рішення стосовно себе.

Приватний (майновий) інтерес такого керівника полягає у заінтересованості отримати заробітну плату у більшому розмірі та впливає на об`єктивність і неупередженість прийняття ним рішень щодо встановлення собі стимулюючих виплат.Отже, у керівника виникає конфлікт інтересів, який потребує врегулювання у встановленому Законом порядку.

Доводи захисту про прийняття Комісію рішень про преміювання, що вказує на відсутність у ОСОБА_1 конфлікту інтересів, не заслуговують на увагу, оскільки законодавством не встановлено обов`язковість таких рішень для керівника установи. Крім того, члени комісію перебували у прямому підпорядкуванню і в службовій залежності керівника, який мав приватний інтерес у нарахуванні для себе грошової премії.

Слід зазначити, чи ОСОБА_1 під час вирішення питання, у якому у нього був наявний приватний інтерес, міг діяти на власний розсуд, вчиняти або навпаки не вчиняти дії, не приймати рішень про преміювання, отже мав дискреційні повноваження.

Рішення комісії із преміювання не звільняли ОСОБА_1 від встановленого Законом України «Про запобігання корупції`обов`язкуповідомлятивищестоящий орган Ланчинську селищну раду про наявність у нього реального конфлікту інтересів щодо наміру видати накази про преміювання і від вчинення дій в умовах реального конфлікту інтересів, що виразилися в підписанні цих наказівпро особисте преміювання.

Отже, наявність у розпорядженні керівника пропозицій підлеглих працівниківне позбавляли його дискреційних повноважень стосовно прийняття остаточного рішення про преміювання чи застосування стимулюючих виплат, що не виключає його відповідальності за прийняття рішення в умовах реального конфлікту інтересів.

Щодо посилання захисту на відсутність підстав для притягнення до адміністративної відповідальності за наказом №26/3П від 23.06.2023р. «Про преміювання працівників за підсумками роботи за перший квартал 2023р.», за яким премії не виплачувались, такі доводи є хибними.

Правопорушення заст.172-7КУпАП єправопорушенням ізформальним складом,дляякого необов`язкове настання наслідків у виді отримання грошових виплат. ОСОБА_1 приймаючи зазначений наказ №26/3П від 23.06.2023р.діяв в умовах реального конфлікту інтересів, а тому зобов`язаний був дотримуватись вимог антикорупційного законодавства.

За таких обставин, оцінюючи докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, суд вважає, що ОСОБА_1 вчинивадміністративні правопорушення,пов`язаніз корупцією,а саме:не повідомиву встановленихзаконом випадкахта порядкупро наявністьу ньогореального конфліктуінтересів тавчинив діїв умовахреального конфліктуінтересів,а томудії ОСОБА_1 правильно кваліфіковані за ознаками правопорушень, які передбачені ч. 1 та ч.2 ст.172-7КУпАП.

Відповідно до ст. 23 КУпАП адміністративне стягнення є мірою відповідальності і застосовується з метою виховання особи, яка вчинила адміністративне правопорушення, в дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобігання вчиненню нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.

При накладенні адміністративного стягнення враховую характер правопорушень, ОСОБА_4 , його особу і ступінь вини, те, що він позитивно характеризуєтьсяза місцем роботи, є молодим спеціалістом, забезпечує найбільший дохід КП «КНП ЦПМСД Ланчинської селищної ради`як сімейний лікар, має численні грамоти і подяки, раніше не піддавався адміністративному стягненню за вчинення аналогічного правопорушення.

Обставин, що відповідно до ст.ст.34, 35 КУпАП пом`якшують або обтяжують відповідальність за адміністративне правопорушення, не встановлено.

При цьому суд не визнає адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, малозначними, а тому не знаходить підстав для застосування ст. 22 КУпАП і звільнення порушника від адміністративної відповідальності, зважаючи на характер вчинюваного діяння та обставин справи, зокрема вчинення ним 10 епізодів протиправних дій, що пов`язані з корупцією, а тому вважає необхідним призначити ОСОБА_1 адміністративне стягнення за правилами накладення адміністративного стягнення, зазначеними в статті 36 КУпАП, а саме, в межах санкції, встановленої за більш серйозне правопорушення з числа вчинених.

Позитивна характеристика ОСОБА_1 врахована судом при призначенні йому адміністративного стягнення на рівні мінімальної межі санкції статті.

Крім цього, з ОСОБА_1 на користь держави відповідно до п. 5 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір»,ст.40-1КУпАП підлягає стягненню судовий збір 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

На підставі викладеного та керуючись Законом України "Про запобігання корупції", ст.ст. 22, 23, 36, 40-1, ч. 1, 2 ст. 172-7, 268, 283, 284 Кодексу України про адміністративні правопорушення,

ПОСТАНОВИВ:

Визнати ОСОБА_1 винуватим у вчиненні адміністративних правопорушень, передбачених ч. 1 ст. 172-7, ч. 2 ст. 172-7 КУпАП на підставі ч.2ст.36 КУпАП накласти на нього адміністративне стягнення у вигляді штрафу у розмірі двохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 3400 (три тисячі чотириста) гривень (отримувач: УК у Надвiрн. р-ні/Надвірн.р./21081100, Код отримувача (ЄДРПОУ) 37904033, Банк отримувача Казначейство України (ел. адм. подат.), Номер рахунку (стандарт IBAN) UA268999980313050106000009307, Код класифікації доходів бюджету 21081100).

Роз`яснити ОСОБА_1 , що згідност.307 КУпАПштраф ним має бути сплачений не пізніш як через п`ятнадцять днів з дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження або опротестування такої постановине пізніш як через п`ятнадцять днів з дня повідомлення про залишення скарги або протесту без задоволення.

У разі несплати штрафу в установлений законом строк постанова про адміністративне стягнення згідно ізст.308КУпАП буде надіслана дл я примусового виконання до відділу Державної виконавчої служби за місцем проживання порушника, роботи або за місцем знаходження його майна в порядку, встановленому законом.

У порядку примусового виконання постанови про стягнення штрафу за вчинення адміністративного правопорушення з правопорушника стягується: подвійний розмір штрафу, визначеного у відповідній статті цього Кодексу; витрати на облік зазначених правопорушень. Розмір витрат на облік правопорушень визначається Кабінетом Міністрів України.

Стягнутиз ОСОБА_1 в дохід держави судовий збір в сумі 605(шістсот п`ять) грн 60 коп (отримувач коштів: ГУК у м.Києві/м.Київ/22030106, Код отримувача (ЄДРПОУ) 37993783, Банк отримувача (ГУДКСУ) Казначейство України (ЕАП), Номер рахункуUA908999980313111256000026001, Код класифікації доходів бюджету 22030106.Найменування коду класифікації доходів бюджету Судовий збір (стягувачем є Державна судова адміністрація України).

Постанова набирає законної сили після закінчення строку на подання апеляційної скарги.

Постанова може бути оскаржена протягом десяти днів з дня її винесення в Івано-Франківський апеляційний суд через Надвірнянський районний суд.

Постанова підлягає пред`явленню до виконання протягом трьох місяців з дня набрання законної сили.

Вступна тарезолютивна частинапостанови суду проголошена в судовому засіданні 21.08.2024 року .

Повний текст постанови оголошений 26 серпня 2024 року.

Суддя Солодовніков Р.С.

СудНадвірнянський районний суд Івано-Франківської області
Дата ухвалення рішення21.08.2024
Оприлюднено27.08.2024
Номер документу121185965
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяАдміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення вимог щодо запобігання та врегулювання конфлікту інтересів

Судовий реєстр по справі —348/1799/24

Постанова від 24.10.2024

Адмінправопорушення

Івано-Франківський апеляційний суд

Шигірт Ф. С.

Постанова від 24.10.2024

Адмінправопорушення

Івано-Франківський апеляційний суд

Шигірт Ф. С.

Постанова від 21.08.2024

Адмінправопорушення

Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області

Солодовніков Р. С.

Постанова від 21.08.2024

Адмінправопорушення

Надвірнянський районний суд Івано-Франківської області

Солодовніков Р. С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні