номер провадження справи 26/23/23
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ
УХВАЛА
15.08.2024 Справа № 908/1328/23
м.Запоріжжя Запорізької області
Господарський суд Запорізької області у складі судді Юлдашева Олексія Олексійовича, розглянувши матеріали господарської справи
кредитори 1/ Товариство з обмеженою відповідальністю НАВЧАЛЬНО-ТРЕНАЖЕРНИЙ ЦЕНТР ПІДГОТОВКИ МОРЯКІВ АКВАМАРИН, код ЄДРПОУ 42956298 (69035 Україна, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, буд. 63)
2/ Головне управління ДПС у Харківській області, код ЄДРПОУ 43983495 (61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46)
3/ Головне управління ДПС у Запорізькій області, код ЄДРПОУ ВП 44118663 (69107, м. Запоріжжя, пр. Соборний, 166)
боржник Товариство з обмеженою відповідальністю Алеф Систем, код ЄДРПОУ 43039282 (69035 Україна, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, буд. 63)
Представники сторін не з`явились
УСТАНОВИВ:
Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 30.05.2023, зокрема, відкрито провадження у справі № 908/1328/23 про банкрутство ТОВ Алеф Систем, визнано грошові вимоги ініціюючого кредитора до боржника у розмірі 750 000,00 грн основного боргу, введено мораторій на задоволення вимог кредиторів та процедуру розпорядження майном боржника. Розпорядником майна боржника призначено арбітражного керуючого Клименка О.Ю. Попереднє засідання призначено на 11.07.2023 о 10-30.
На офіційному веб-порталі судової влади України здійснено публікацію оголошення про відкриття провадження у справі про банкрутство за № 70728 від 01.06.2023р.
Ухвалою від 11.07.2023 віднесено кредиторські вимоги ініціюючого кредитора Товариства з обмеженою відповідальністю НАВЧАЛЬНО-ТРЕНАЖЕРНИЙ ЦЕНТР ПІДГОТОВКИ МОРЯКІВ АКВАМАРИН у розмірі 750 000,00 грн основного боргу до четвертої черги задоволення; визнано кредиторські вимоги до боржника Головного управління ДПС у Харківській області у розмірі 680,00 грн (штрафні санкції) з шостою чергою задоволення; зобов`язано розпорядника майна боржника провести збори кредиторів відповідно до статті 48 Кодексу України з процедур банкрутства; дата проведення зборів кредиторів та комітету - до 27.07.2023р.; підсумкове засідання суду, на якому буде постановлено ухвалу про санацію боржника чи постанову про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури, чи ухвалу про закриття провадження у справі про банкрутство, чи ухвалу про продовження строку процедури розпорядження майном та відкладення підсумкового засідання суду, призначено на 31.07.2023р. о 12-30.
Ухвалою суду від 08.08.2023 визнано кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Запорізькій області, без права вирішального голосу на зборах та комітеті кредиторів, у розмірі 274,52 грн - основного боргу з другою чергою задоволення.
Постановою Господарського суду Запорізької області від 15.08.2023р., зокрема, припинено процедуру розпорядження майном Товариства з обмеженою відповідальністю Алеф Систем, код ЄДРПОУ 43039282 (69035 Україна, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, буд. 63). Припинено повноваження розпорядника майна боржника Клименка О.Ю. Визнано Товариство з обмеженою відповідальністю Алеф Систем, код ЄДРПОУ 43039282 (69035 Україна, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, буд. 63) - банкрутом. Відкрито ліквідаційну процедуру. Ліквідатором Товариства з обмеженою відповідальністю Алеф Систем призначено арбітражного керуючого Клименка Олександра Юрійовича (свідоцтво про право на здійснення діяльності арбітражного керуючого № 1965 від 21.10.2020; адреса: пр. Соборний, 44, офіс 33, м. Запоріжжя, 69063).
На офіційному веб-порталі судової влади України 17.08.2023р. за № 71224 розміщено повідомлення про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури.
Ухвалою суду від 03.10.2023 визнано кредиторські вимоги Головного управління ДПС у Харківській області у розмірі 1 020,00 грн штрафних санкцій, з шостою чергою задоволення.
До суду 30.04.2024 надійшла заява Головного управління ДПС у Запорізькій області про вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів боржника.
Ліквідатором банкрута, було подано до Господарського Запорізької області звіт, ліквідаційний баланс, документи на підтвердження проведення ліквідаційної процедури.
Ухвалою суду від 31.07.2024 призначенко судове засідання для розгляду вказаних вище документів на 15.08.2024р. об 11-15.
Сторони не направили своїх представників у судове засідання 15.08.2024.
Про час і місце розгляду справи сторони повідомлені своєчасно та належним чином.
Судом були здійснені всі необхідні дії, що сприяли в реалізації сторонами принципу змагальності та диспозитивності.
Враховуючи, що в матеріалах справи достатньо даних про права та взаємовідносини сторін, суд вважає можливим вирішити справу на підставі наявних у ній матеріалів.
За таких обставин, суд вважає за можливе розглянути справу у відсутність належно повідомлених про розгляд справи сторін, за наявними матеріалами справи та ухвалити судове рішення з метою дотримання розумного строку розгляду справи.
Суд розглянувши заяву Головного управління ДПС у Запорізькій області не знаходить підстав для її задоволення з наведених у заяві обставини, а також у зв`язку з наступним.
Відповідно до вимог ст.19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з п.п.20.1.4 п.20.1 ст.20 Податкового кодексу України органи державної податкової служби, зокрема, мають право проводити перевірки платників податків в порядку, встановленому цим Кодексом.
Положення статті 20 Податкового кодексу України надають контролюючому органу під час проведення перевірок право отримувати безоплатно від платників податків копії документів про фінансово-господарську діяльність та доступу до територій, приміщень (крім житла громадян) та іншого майна, що використовуються для провадження господарської діяльності.
Водночас зазначена норма права не наділяє контролюючий орган повноваженнями щодо звернення до суду із клопотанням чи позовом про зобов`язання платника податків надати необхідні для проведення перевірки документи чи забезпечити доступ до територій, приміщень (крім житла громадян) та іншого майна, що використовуються для провадження господарської діяльності.
Позапланова виїзна перевірка здійснюється за наявності хоча б однієї з таких обставин: розпочато процедуру реорганізації юридичної особи (крім перетворення), припинення юридичної особи або підприємницької діяльності фізичної особи - підприємця, порушено провадження у справі про визнання банкрутом платника податків або подано заяву про зняття з обліку платника податків (п.п.78.1.7 п.78.1 ст.78 ПК України).
Відповідно до п.78.4. ст.78 ПК України про проведення документальної позапланової перевірки керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає рішення, яке оформлюється наказом.
Право на проведення документальної позапланової перевірки платника податків надається лише у випадку, коли йому до початку проведення зазначеної перевірки вручено у порядку, визначеному ст.42 ПК України, копію наказу про проведення документальної позапланової перевірки.
Згідно із п.42.2. ст.42 ПК України документи вважаються належним чином врученими, якщо вони у порядку, визначеному п.42.4 цієї статті, надіслані за адресою (місцезнаходженням, податковою адресою) платника податків рекомендованим листом з повідомленням про вручення або особисто вручені платнику податків (його представнику).
За змістом п.81.1. ст.81 ПК України посадові особи контролюючого органу мають право приступити до проведення документальної виїзної перевірки, фактичної перевірки за наявності підстав для їх проведення, визначених цим Кодексом, та за умови пред`явлення або надіслання у випадках, визначених цим Кодексом, таких документів: направлення на проведення такої перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, реквізити наказу про проведення відповідної перевірки, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) або об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична), підстави, дата початку та тривалість перевірки, посада та прізвище посадової (службової) особи, яка проводитиме перевірку. Направлення на перевірку у такому випадку є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що скріплений печаткою контролюючого органу; копії наказу про проведення перевірки, в якому зазначаються дата видачі, найменування контролюючого органу, найменування та реквізити суб`єкта (прізвище, ім`я, по батькові фізичної особи - платника податку, який перевіряється) та у разі проведення перевірки в іншому місці - адреса об`єкта, перевірка якого проводиться, мета, вид (документальна планова/позапланова або фактична перевірка), підстави для проведення перевірки, визначені цим Кодексом, дата початку і тривалість перевірки, період діяльності, який буде перевірятися. Наказ про проведення перевірки є дійсним за наявності підпису керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу та скріплення печаткою контролюючого органу; службового посвідчення осіб, які зазначені в направленні на проведення перевірки.
Відповідно до наказу Головного управління ДПС у Запорізькій області №1204-п від 10.07.2023р. про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ АЛЕФ СИСТЕМ, визначено провести перевірку товариства з 10.07.2023р. тривалістю 5 робочих днів, за період з 05.06.2019р. по 14.07.2023р. з метою дотримання вимог податкового, валютного, іншого законодавства та з питань єдиного внеску на загальнообов"язкове державне соціальне страхування.
Однак органом ДПС було зафіксовано відсутність 10.07.2023р. посадових осіб ТОВ АЛЕФ СИСТЕМ, за податковою адресою, про що складено акт №696/08-01-07-04/43089282 від 10.07.2023р.
Податковим кодексом України чітко визначені строки, в які проводиться позапланова виїзна документальна перевірка.
Так, відповідно до п.82.2 ст. 82 ПК України тривалість перевірок, визначених у ст.78 цього Кодексу, не повинна перевищувати 15 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - 5 робочих днів, для фізичних осіб - підприємців, які не мають найманих працівників, за наявності умов, визначених в абзацах третьому - восьмому цього пункту, - 3 робочі дні, інших платників податків - 10 робочих днів.
Податковий кодекс визначає строки, на які може бути продовжена перевірка. Продовження перевірки оформлюється окремим наказом, та вручається згідно зі ст.42 Податкового кодексу України.
Продовження строків проведення перевірок, визначених у ст.78 цього Кодексу, можливе за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу не більш як на 10 робочих днів для великих платників податків, щодо суб`єктів малого підприємництва - не більш як на 2 робочих дні, інших платників податків - не більш як на 5 робочих днів.
Із заявою про вилучення оригіналів первинних фінансово-господарських та бухгалтерських документів боржника податковий орган звернувся до суду 30.04.2024р., тобто після закінчення п`ятиденного строку, встановленого для проведення позапланової документальної перевірки відповідно до наказу №1204-п від 10.07.2023р.
Згідно із п.82.4 ст.82 ПК України проведення документальної планової та позапланової перевірки платника податків, крім платника податків - суб`єкта малого підприємництва, може бути зупинено за рішенням керівника (його заступника або уповноваженої особи) контролюючого органу, що оформляється наказом, копія якого не пізніше наступного робочого дня вручається платнику податків чи його уповноваженому представнику під розписку або надсилається платнику податків у порядку, визначеному ст. 42 цього Кодексу, з подальшим поновленням її проведення на невикористаний строк.
Заявником не надано доказів зупинення перевірки згідно наказу №1204-п від 10.07.2023р.
Господарський суд звертає увагу на те, що не виявлення боржника або його посадових осіб за його місцезнаходженням не звільняє контролюючий орган від обов`язку здійснення повідомлення платника податків про проведення перевірки шляхом надіслання поштою відповідного рекомендованого листа з повідомленням про вручення.
Матеріали справи не містять, а заявником не надано доказів пред`явлення або надіслання боржнику наказу Головного управління ДПС у Запорізькій області №1204-п від 10.07.2023р. про проведення документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ АЛЕФ СИСТЕМ.
Непред`явлення або ненадіслання боржнику наказу Головного Управління ДПС у Запорізькій області №1204-п від 10.07.2023р., є підставою для недопущення посадових (службових) осіб контролюючого органу до проведення такої перевірки.
Зазначений вище Наказ про призначення податкової перевірки боржника арбітражному керуючому Сєдовій Н.І., як ліквідатору, не було направлено та вручено, як того вимагає п.78.4. ст.78 ПК України.
Суд зауважує, що ліквідаційний баланс, як складова частина звіту ліквідатора по справі, подається на затвердження суду після завершення ліквідаційної процедури боржника.
Ліквідатор діє в рамках Кодексу України з процедур банкрутства, яким не передбачено а ні складання ліквідаційного балансу на вимогу податкового органу, ані надання ліквідаційного балансу на вимогу податкового органу до завершення ліквідаційної процедури боржника.
Податковий орган мав можливість самостійно своєчасно звернутися до ліквідатора з приводу надання документів фінансово-господарської діяльності підприємства - боржника для проведення перевірки боржника, але вказаною можливістю не скористався.
Наказу про призначення податкової перевірки боржника ліквідатору не було вручено, доказів того не було надано суду.
Будь-яких додаткових доказів, які б свідчили про вжиття податковим органом інших заходів з приводу організації податкової перевірки боржника суду не було надано.
Відповідно до ст.59 Кодексу України з процедур банкрутства з дня прийняття господарським судом постанови про визнання боржника банкрутом і відкриття ліквідаційної процедури господарська діяльність банкрута завершується закінченням технологічного циклу з виготовлення продукції у разі можливості її продажу, крім укладення та виконання договорів, що мають на меті захист майна банкрута або забезпечення його збереження (підтримання) у належному стані, договорів оренди майна, яке тимчасово не використовується, на період до його продажу у процедурі ліквідації тощо
Отже, після відкриття ліквідаційної процедури боржник не здійснює господарську діяльність і, відповідно, на підприємстві не можуть формуватися буд-які фінансово-господарські документи, які вимагаються податковим органом для проведення перевірки.
Суд зауважує, що в матеріалах справи містяться матеріали інвентаризації майна боржника, згідно яких боржник не має активів за рахунок яких можливо було б погасити кредиторську заборгованість, а також підприємство неспроможне відновити свою платоспроможність та задовольнити визнані судом вимоги кредиторів. Наявні активи боржника та дебіторська заборгованість відсутні.
Крім того, до компетенції суду не входить зобов`язання ліквідатора надавати податковим органам документи щодо діяльності підприємства, що ліквідується.
Суд зазначає, що вимоги заяви заявника мають узагальнюючий характер, та звернення до суду із викладеними у такій формі вимогами чинним ГПК України та Кодексом України з процедур банкрутства не передбачено.
З огляду на викладене, в задоволенні заяви податкового органу слід відмовити.
На виконання положень ст. 61 Кодексу України з процедур банкрутства, ліквідатором ТОВ АЛЕФ СИСТЕМ проведено аналіз фінансового стану та щодо наявності ознак неплатоспроможності боржника, а також інвентаризації майна боржника, ознак доведення до банкрутства, приховування стійкої фінансової неспроможності, незаконних дій у разі банкрутства, а також подальших перспектив розвитку підприємства.
За результатами проведеного аналізу було встановлено, що до боржника неможливо застосувати відновлювальну процедуру з огляду на недостатність реальних активів, за рахунок яких можливо було б здійснювати господарську діяльність. Проведений аналіз свідчить про відсутність економічних ознак свідомого доведення боржника до банкрутства, про відсутність ознак фіктивного банкрутства та приховування банкрутства, а також не було встановлено ознак незаконних дій у разі банкрутства. На підставі встановлених обставин та документів, вбачається відсутність підстав заявлення вимог до третіх осіб, які відповідно до законодавства несуть субсидіарну відповідальність за зобов`язаннями боржника, у зв`язку із доведенням його до банкрутства.
Розглянувши наданий звіт ліквідатора та матеріали ліквідаційної процедури, суд вважає, що ліквідатором вжито всіх встановлених Кодексом України з процедур банкрутства заходів по здійсненню та завершенню ліквідаційної процедури. Згідно з матеріалами справи та документами, що підтверджують проведену ліквідаційну процедуру, рухоме та нерухоме майно, земельні ділянки за боржником не зареєстровані, виконавчі документи на виконанні в органах ДВС не перебувають.
Зазначені запити та отримані відповіді досліджені в судовому засіданні і долучені до матеріалів справи.
Проведеною ліквідатором роботою встановлено, що майно банкрута, за рахунок якого можливо було б погасити кредиторську заборгованість, відсутнє, що підтверджено матеріалами ліквідаційної процедури.
У ліквідаційному балансі підприємства-банкрута відображено відсутність майнових активів.
Господарський суд дійшов висновку, що ліквідатором в повній мірі виконані обов`язки з розшуку кредиторів банкрута та виявленню майна (активів) банкрута.
Пунктом 5 частини 1 статті 90 Кодексу України з процедур банкрутства встановлено, що господарський суд закриває провадження у справі про банкрутство, якщо затверджено звіт керуючого санацією або ліквідатора в порядку, передбаченому цим Кодексом.
Таким чином, оскільки за результатами ліквідаційної процедури у банкрута не виявлено майна, за рахунок якого можливе погашення кредиторських вимог, підприємницька діяльність товариства припинена, що відображено у ліквідаційному балансі, господарський суд приймає рішення про ліквідацію юридичної особи-банкрута та закриття провадження у справі.
Згідно з частиною 4 статті 83 Закону про банкрутство вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений цим Законом строк або відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Керуючись ст.ст. 2, 60, 65, 90 Кодексу України з процедур банкрутства ст.ст. 12, 234 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
У задоволенні заяви Головного управління ДПС у Запорізькій області відмовити.
Звіт ліквідатора та ліквідаційний баланс банкрута - затвердити.
Банкрута Товариство з обмеженою відповідальністю Алеф Систем, код ЄДРПОУ 43039282 (69035 Україна, м. Запоріжжя, вул. Перемоги, буд. 63) - ліквідувати.
Провадження у справі закрити.
Вимоги конкурсних кредиторів, які не були заявлені в установлений Кодексом строк або були відхилені господарським судом, вважаються погашеними, а виконавчі документи за відповідними вимогами визнаються такими, що не підлягають виконанню.
Копії ухвали надіслати учасникам судового процесу.
Ухвала набирає законної сили з дня її винесення 15.08.2024р. Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку за правилами, визначеними ст. ст. 256-259 ГПК України.
Ухвалу складено та підписано-26.08.24.
Суддя О.О. Юлдашев
Суд | Господарський суд Запорізької області |
Дата ухвалення рішення | 15.08.2024 |
Оприлюднено | 27.08.2024 |
Номер документу | 121191737 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи про банкрутство, з них: банкрутство юридичної особи |
Господарське
Господарський суд Запорізької області
Юлдашев О.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні