ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
19.08.2024 Справа № 914/699/24
Господарський суд Львівської області у складі судді Зоряни Горецької, за участю секретаря судового засідання Марти Пришляк, розглянув у підготовчому судовому засіданні справу
за позовом: Керівника Бериславської окружної прокуратури Херсонської області,
в інтересах держави в особі позивача 1: Південного офісу Держаудитслужби,
позивача 2: Бериславської міської ради Херсонської області,
до відповідача 1: Товариства з обмеженою відповідальністю «Кастум»,
відповідача 2: Комунальне некомерційне підприємство «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради Херсонської області,
про визнання недійсними додаткових угод та стягнення коштів,
представники сторін:
від прокуратури: Цинайко Н.І.;
позивача 1: не з?явився;
позивача 2: не з?явився;
від відповідача 1: не з?явився;
від відповідача 2: не з?явився;
ІСТОРІЯ РОЗГЛЯДУ СПРАВИ
На розгляд Господарського суду Львівської області надійшла позовна заява Керівника Бериславської окружної прокуратури Херсонської області в інтересах держави в особі позивача Південного офісу Держаудитслужби, Бериславської міської ради Херсонської області до відповідача Товариства з обмеженою відповідальністю «Кастум», Комунального некомерційного підприємства «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради Херсонської області про визнання недійсними додаткових угод та стягнення коштів.
Ухвалою від 25.03.2024 відкрито провадження у справі за правилами загального позовного провадження.
27.05.2024 до участі у справі в якості відповідача залучено Комунальне некомерційне підприємство «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради Херсонської області.
22.07.2024 закрито підготовче провадження по справі та призначине розгляд по суті.
Враховуючи, що зібраних в матеріалах справи доказів достатньо для з`ясування обставин справи та прийняття рішення судом 19.08.2024 проголошено вступну та резолютивну частини рішення по справі.
АРГУМЕНТИ СТОРІН
Позиція прокурора
Прокуратура просить визнати недійсними додаткові угоди до договору №4 про закупівлю товарів - постачання природного газу від 13.01.2021 та застосувати наслідки недійсності правочину шляхом стягнення надмірно сплачених коштів в сумі 441 527,43 грн. Вказаними додатковими угодами змінено істотні умови договору, а саме ціну за одиницю товару на 147,36 % та обсяг закупівлі, що суперечить ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», оскільки згідно з п. 2 ч. 4 цієї статті зміна істотних умов договору (ціна за одиницю товару на 10 відсотків) допускається лише у разі коливання ціни такого товару на ринку.
Позиція позивача 1
Позивач 1 поклався на розсуд суду.
Позиція позивача 2
Позивач 2 поклався на розсуд суду.
Позиція відповідача 1
Відповідач 1 правом на подання відзиву не скористався, позовних вимог не спростував, явку уповноваженого представника не забезпечив, належним чином повідомлений про розгляд справи.
Позиція відповідача 2
Відповідач 2 позовні вимоги прокуратури підтримав в повному обсязі.
ОБСТАВИНИ СПРАВИ ВСТАНОВЛЕНІ СУДОМ
За результатами закупівлі переможцем визнано ТОВ «Кастум» із сумою пропозиції 805 901,80 грн.
13.01.2021 між КНП «Бериславська ЦРЛ» і ТОВ «Кастум» укладено договір № 4 про закупівлю товарів - постачання природного газу об`ємом 239,140 тис. куб. м.
Пунктом 3.2 Договору сторонами узгоджено, що вартість 1000 м3 природного газу становить 3 370,00 грн з ПДВ.
Згідно п.1.1 Договору Постачальник зобов`язаний передати у власність Споживачу у 2021 році природний газ (код згідно ДК 021:2015-09120000-6-Газове паливо), (далі-газ), а Споживач зобов`язується прийняти та оплатити вартість газу у розмірах, строки та порядку, що визначені Договором.
Річний плановий обсяг постачання газу - 239,140 тис. куб. м. (п.1.2 Договору).
Загальна сума Договору складається із місячних сум вартості газу поставленого Споживачеві за даним Договором і на день його укладення становить - 805 901,80 грн (п.3.6. Договору).
Договір діє з 18.01.2021 до 31.12.2021 (п. 11.1 Договору).
Пунктом 3.3 Договору передбачено, що ціна, зазначена в п. 3.2 Договору, може змінюватись протягом дії Договору. Зміна ціни узгоджується шляхом підписання додаткової угоди до цього Договору.
Згідно п. 11.6 істотні умови Договору про закупівлю не можуть - змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, передбачених ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі».
На момент підписання Договору сторонами погоджені всі істотні умови Договору, а саме предмет, ціну та строк виконання зобов`язань за договором, відповідно до вимог Господарського кодексу України та Закону України «Про публічні закупівлі».
В подальшому, між Постачальником та Споживачем укладено наступні додаткові угоди до Договору:
- № 1 від 15.01.2021, якою зменшено обсяги поставки природного газу до 217,811 тис. куб. м. та збільшено ціну за 1 000 м3 до 3 700 грн, тобто збільшили ціну на 8,92 %;
- № 2 від 18.01.2021, якою зменшено обсяги поставки природного газу до 198,01 тис. куб. м. та збільшено ціну за 1 000 м3 до 4 070 грн, тобто збільшили ціну на 9,09 %;
- № 3 від 19.01.2021, якою зменшено обсяги поставки природного газу до 180,023 тис. куб. м. та збільшено ціну за 1 000 м3 до 4 476,59 грн, тобто збільшили ціну на 9,08 %;
- № 4 від 20.01.2021, якою зменшено обсяги поставки природного газу до 163,675 тис. куб. м. та збільшено ціну за 1 000 м3 до 4 923,80 грн, тобто збільшили ціну на 9,08 %;
- № 5 від 21.01.2021, якою зменшено обсяги поставки природного газу до 148,809 тис. куб. м. та збільшено ціну за 1 000 м3 до 5 415,68 грн, тобто збільшили ціну на 9,23 %;
- № 6 від 22.01.2021, якою зменшено обсяги поставки природного газу до 135,293 тис. куб. м. та збільшено ціну за 1 000 м3 до 5 956,71 грн, тобто збільшили ціну на 9,08 %;'
- № 7 від 25.01.2021, якою зменшено обсяги поставки природного газу до 123,005 тис. куб. м. та збільшено ціну за 1 000 м3 до 6 551,79 грн, тобто збільшили ціну на 9,08 %;
- № 8 від 26.01.2021, якою зменшено обсяги поставки природного газу до 111,833 тис. куб .м. та збільшено ціну за 1 000 м3 до 7 206,31 грн, тобто збільшили ціну на 9,08 %;
- № 9 від 27.01.2021, якою зменшено обсяги поставки природного газу до 101,675 тис. куб. м. та збільшено ціну за 1 000 м3 до 7 926,22 грн,тобто збільшили ціну на 9,08 %;
- № 10 від 28.01.2021, якою зменшено обсяги поставки природного газу до 96,678 тис. куб. м. та збільшено ціну за 1 000 м3 до 8 335,95 грн, тобто збільшили ціну на 4,92 %.
06.07.2021 сторонами укладено додаткову угоду до Договору № 11, якою зменшено суму договору на 61 770,17 грн та дійшли згоди розірвати Договір № 4 від 13.01.2021.
Відповідно до умов вказаних угод підставою підвищення ціни за одиницю товару сторонами зазначено коливання (збільшення) середньозваженої ціни природного газу на Товарній біржі у відповідні періоди, що відображено у цінових довідках Харківської торгово - промислової палати від 04.01.2021 № 1/21, від 05.01.2021 № 11/21, від 12.01.2021 № 37/21, від 12.01.2021 № 38/21, від 12.01.2021 № 39, від 12.01.2021 № 53/21, від 14.01.2021 № 79/21, від 20.01.2021 № 130/21, від 22.01.2021 № 151/21; від 26.01.2021 № 189/21.
Згідно даних про середньозважені ціни на природний газ Української енергетичної біржі упродовж січня 2021 року динаміка цін на природний газ мала тенденцію стабільної ціни - 7 924,07 грн за 1 000 м3 станом на 13.01.2021 - на момент укладення Договору, а також і на дати укладення додаткових угод.
Згідно даних, розміщених на офіційному сайті Нафтогаз Трейдінг, у період з 13.01.2021 по 28.01.2021 динаміка ціни за 1 000 м3 природного газу мала тенденцію лише до зменшення з 8 840,00 грн до 7 900,00 грн.
Внаслідок укладення додаткових угод, ціна за 1000 м3 газу збільшилась з 3 370 грн до 8 335,95 грн, тобто на 4 965,95 грн або 147,36 % від первинної ціни, при цьому його кількість поставки на 2021 рік зменшена з 239,140 тис м3 до 88,91109 тис м3 додатковими угодами змінено істотні умови Договору: ціну за одиницю товару на 147,36 %, та обсяг закупівлі.
У тендерній пропозиції відповідач брав на себе зобов`язання постачати споживачу газ за ціною 3 370,00 грн за 1 000 м3 газу.
Реального коливання ціни природного газу в бік зростання протягом січня 2021 року не відбувалось, натомість відбулось його здешевлення.
ОЦІНКА СУДУ
Відповідно до ч. 5 ст. 13 ЦК України не допускаються використання цивільних прав з метою неправомірного обмеження конкуренції, зловживання монопольним становищем на ринку, а також недобросовісна конкуренція.
Статтею 8 Конституції України передбачено, що в Україні визнається і діє принцип верховенства права.
Відповідно до ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Невиконання встановлених законодавством норм при організації та проведенні тендерних процедур порушує інтереси держави в частині гарантування організації діяльності органів державної влади відповідно до вимог Конституції та законів України, забезпечення безумовного виконання нормативно правових актів держави.
Крім того, укладенням додаткових угод до договору поставки природного газу порушено матеріальні державні інтереси, оскільки, з врахуванням додаткових угод замовник торгів фактично отримав меншу кількість газу, що призводить до порушення суспільних інтересів в частині забезпечення досягнення мети проведеної тендерної закупівлі.
Правові та економічні засади здійснення закупівель товарів, робіт і послуг для забезпечення потреб держави та територіальної громади встановлює Закон України «Про публічні закупівлі» (далі - Закон).
Частиною 1 ст. 41 Закону визначено, що договір про закупівлю укладається відповідно до норм Цивільного кодексу України та Господарського кодексу України з урахуванням особливостей, визначених цим Законом.
У відповідності до ст. 180 ГК України зміст господарського договору становлять умови договору, визначені угодою його сторін, спрямованою на встановлення, зміну або припинення господарських зобов`язань, як погоджені сторонами, так і ті, що приймаються ними як обов`язкові умови договору відповідно до законодавства. Господарський договір вважається укладеним, якщо між сторонами у передбачених законом порядку та формі досягнуто згоди щодо усіх його істотних умов. Істотними є умови, визнані такими за законом чи необхідні для договорів даного виду, а також умови,
щодо яких на вимогу однієї із сторін повинна бути досягнута згода. При укладенні господарського договору сторони зобов`язані у будь-якому разі погодити предмет, ціну та строк дії договору.
Згідно з ч. 5 ст. 41 Закону умови договору про закупівлю не повинні відрізнятися від змісту тендерної пропозиції за результатами аукціону (у тому числі ціни за одиницю товару) переможця процедури закупівлі або ціни пропозиції учасника у разі застосування переговорної процедури. Істотні умови договору про закупівлю не можуть змінюватися після його підписання до виконання зобов`язань сторонами в повному обсязі, крім випадків, зокрема, зміни ціни за одиницю товару не більше ніж на 10 відсотків у разі коливання ціни такого товару на ринку, за умови, що зазначена зміна не призведе до збільшення суми, визначеної в договорі.
Згідно з підпунктом 57 пункту 4 Положення про Міністерство економічного розвитку і торгівлі України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 20.08.2014 N459, вказане Міністерство надає роз`яснення щодо застосування законодавства у сфері державних закупівель.
У відповідності до роз`яснення Міністерства економічного розвитку і торгівлі України від 27.10.2016 № 3302-06/34307-06 внесення змін до договору про закупівлю у залежності від коливання ціни товару на ринку повинно бути обґрунтованим та документально підтвердженим.
У відповідності до п. 2 постанови пленуму Верховного Суду України №9 від 06.11.2009 «Про судову практику розгляду цивільних справ про визнання правочинів недійсними» необхідно враховувати, що згідно із ст. ст. 4, 10 та 203 ЦК України зміст правочину не може суперечити ЦК, іншим законам України, які приймаються відповідно до Конституції України та ЦК.
У абз. 2 ч. 3 ст. 6 ЦК України визначено, що сторони в договорі не можуть відступити від положень актів цивільного законодавства, якщо в цих актах прямо вказано про це, а також у разі, якщо обов`язковість для сторін положень актів цивільного законодавства випливає з їх змісту або із суті відносин між сторонами.
У свою чергу, ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» є імперативною нормою, згідно з якою зміна істотних умов договору про закупівлю може здійснюватися виключно у встановлених випадках, а саме у разі коливання цін на ринку товару чи то у бік збільшення, чи у бік зменшення, що надає сторонам право змінювати умови договору щодо ціни товару, при цьому не збільшуючи загальну суму договору.
За змістом п. 2 ч. 2 ст. 16 ЦК України одним із способів захисту цивільних прав та інтересів може бути визнання правочину недійсним.
Відповідно до приписів ч. 1 ст. 215 ЦК України підставою недійсності правочину є недодержання в момент вчинення правочину стороною (сторонами) вимог, які встановлені ч. ч. 1 - 3, 5, 6 ст. 203 цього Кодексу.
Статтею 203 ЦК України зазначено, що зміст правочину не може суперечити цьому Кодексу, іншим актам цивільного законодавства, а також інтересам держави і суспільства, його моральним засадам.
Додаткові угоди № 1-10 до Договору № 4 від 13.01.2021 на постачання природного газу завідомо суперечать вимогам ЦК України та ГК України, Закону України «Про публічні закупівлі». Сторони правочину необґрунтовано, без відповідної правової підстави збільшили ціну за електричну енергію, що призвело до безпідставного витрачання коштів держави.
Укладення Сторонами Договору додаткових угод з необґрунтованим збільшенням ціни за товар та зменшенням його кількості, жодним чином, не відповідає принципу максимальної економії та ефективності.
Враховуючи викладене, мають місце підстави для визнання вказаних додаткових угод недійсними.
За приписами ч. 1 ст. 216 ЦК України недійсний правочин не створює юридичних наслідків, крім тих, що пов`язані з його недійсністю.
Поряд з цим, визнання недійсною будь-якої додаткової угоди тягне за собою визнання недійсними всіх наступних додаткових угод, оскільки кожна додаткова угода має фіксовану ціну за одиницю товару та без попередньої додаткової угоди збільшує ціну за одиницю товару більше ніж на 10%.
Отже, відповідно до ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», ч. 1 ст. 215 ЦК України додаткові угоди № 1-10 до Договору про постачання природного газу № 4 від 13.01.2021 підлягають визнанню недійсними, оскільки укладені в порушення вимог ч. 5 ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі», а тому є всі підстави вважати, що кошти, які безпідставно сплачені з державного бюджету підлягають стягненню з відповідача 1.
Оскільки, вищевказані додаткові угоди є недійсними, то розрахунок за поставлений природний газ повинен здійснюватися за ціною, вказаною у Договорі про постачання природного газу № 4 від 13.01.2021, а саме 3 370,00 грн за 1 м3.
Судом перевірено розрахунок надмірно сплачених коштів і встановлено, що стягненню з ТОВ «Кастум» підлягає 441 527,43 грн.
Відповідно до ч. 1 ст. 236 ЦК України нікчемний правочин або правочин, визнаний судом недійсним, є недійсним з моменту його вчинення.
Грошові кошти в сумі 441 527,43 грн є такими, що були безпідставно одержані відповідачем, підстава їх набуття відпала, а тому відповідач 1 зобов`язаний їх повернути позивачу 2, що відповідає приписам статей 216, 1212 ЦК України.
Прокурор звертається до господарського суду в інтересах Південного офісу Держаудитслужби України та Бериславської міської ради виходячи з наступного.
Листом № 50-4261-23 від 12.12.2023 прокуратура звернулася до Держаудитслужби України із викладанням порушень вимог законодавства у сфері публічних закупівель під час виконання договору та із пропозицію вжити заходів щодо захисту порушених інтересів держави.
У своїй відповіді № 152125-17/1308-2023 від 28.12.2023 Держаудитслужба України повідомила, що не проводився моніторинг вищевказаної процедури закупівлі та відсутня можливість його проведення.
Держаудитслужбою України та її територіальним органом - Південним офісом Держаудитслужби не вжито жодних заходів спрямованих на захист державних інтересів.
Таким чином, прокурор звертається до суду в інтересах Південного офісу Держаудитслужби, яким не вжито заходів щодо поновлення порушених державних інтересів.
Вказане узгоджується з позиціями Верховного Суду, викладеними в постановах від 20.09.2018 у справі № 924/1237/17, від 07.12.2018 у справі № 924/1256/17, від 03.12.2021 у справі № 915/634/20 уповноваженим органом - Бериславською міською радою заходи щодо визнання недійсними додаткових угод не вживаються, незважаючи на те, що Бериславською окружною прокуратурою Херсонської області листами від 23.07.2021 № 50-1333-21, від 27.08.2021 №50-1598вих-21, від 18.02.2022 №50-696вих-22 та від 11.12.2023 №50-4249вих-23 повідомлено про виявлені порушення вимог ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та умов Договору про закупівлю товарів № 4 від 13.01.2021 при укладанні Комунальним некомерційним підприємством «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради з ТОВ «Кастум» оспорюваних додаткових угод за бюджетні кошти.
Враховуючи вищевикладене, Бериславська міська рада починаючи з 23.07.2021 мала можливість та повинна була знати про наявні порушення вимог законодавства у сфері публічних закупівель під час укладення та виконання умов оспорюваних додаткових угод та вжити заходів щодо усунення вищевказаних порушень та недопущення їх у подальшому, що не було зроблено останньою до теперішнього часу.
На виконання вимог ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру», Бериславською окружною прокуратурою листом від 21.12.2023 №50-3201 вих-23 повідомлено Бериславську міську раду про виявлені порушення вимог ст. 41 Закону України «Про публічні закупівлі» та умов Договору про закупівлю товарів» - постачання природного газу споживачу № 4 від 13.01.2021.
Разом з тим, листом від 13.12.2023 № 1671 Бериславською міською радою повідомлено прокурора про те, що міською радою не вживались заходи щодо усунення порушень законодавства та вживатись не будуть, оскільки відповідальними за закупівлю є КНП «Бериславська ЦРЛ».
Враховуючи вищевикладене, Бериславська міська рада є позивачем у справі та органом, що уповноважений контролювати діяльність Комунального некомерційного підприємства «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради, у тому числі у сфері державних закупівель, якою не вжито належних заходів до застосування недійсності додаткових угод до договору про закупівлю природного газу та повернення надмірно сплачених коштів, в тому числі шляхом звернення до суду.
Отже, у даних правовідносинах підставою звернення прокурора з позовною заявою став саме факт нездійснення уповноваженим органами місцевого самоврядування покладених на нього законом обов`язку із захисту державних інтересів.
Прокурор підтвердив повноваження на представництво інтересів держави.
За наведених обставин позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.
Судові витрати відповідно до ч. 9 ст. 129 ГПК України підлягають стягненню з ТОВ «КАСТУМ».
Керуючись статтями 4, 13, 41, 45, 53, 73, 74, 76-79, 86, 129, 236-238, 241 Господарського процесуального кодексу України, суд
УХВАЛИВ:
1.Позовні вимоги задовольнити.
2.Визнати недійсною додаткову угоду від 15.01.2021 №1 до Договору № 4 від 13.01.2021 про закупівлю товарів, укладену між Комунальним некомерційним підприємством «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «Кастум».
3.Визнати недійсною додаткову угоду від 18.01.2021 №2 до Договору № 4 від 13.01.2021 про закупівлю товарів, укладену між Комунальним некомерційним підприємством «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «Кастум».
4.Визнати недійсною додаткову угоду від 19.01.2021 №3 до Договору № 4 від 13.01.2021 про закупівлю товарів, укладену між Комунальним некомерційним підприємством «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «Кастум».
5.Визнати недійсною додаткову угоду від 20.01.2021 №4 до Договору №4 від 13.01.2021 про закупівлю товарів, укладену між Комунальним некомерційним підприємством «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «Кастум».
6.Визнати недійсною додаткову угоду від 21.01.2021 №5 до Договору № 4 від 13.01.2021 про закупівлю товарів, укладену між Комунальним некомерційним підприємством «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «Кастум».
7.Визнати недійсною додаткову угоду від 22.01.2021 №6 до Договору № 4 від 13.01.2021 про закупівлю товарів, укладену між Комунальним некомерційним підприємством «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «Кастум».
8.Визнати недійсною додаткову угоду від 25.01.2021 №7 до Договору № 4 від 13.01.2021 про закупівлю товарів, укладену між Комунальним некомерційним підприємством «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «Кастум».
9.Визнати недійсною додаткову угоду від 26.01.2021 №8 до Договору № 4 від 13.01.2021 про закупівлю товарів, укладену між Комунальним некомерційним підприємством «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «Кастум».
10. Визнати недійсною додаткову угоду від 27.01.2021 №9 до Договору № 4 від 13.01.2021 про закупівлю товарів, укладену між Комунальним некомерційним підприємством «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «Кастум».
11. Визнати недійсною додаткову угоду від 28.01.2021 №10 до Договору № 4 від 13.01.2021 про закупівлю товарів, укладену між Комунальним некомерційним підприємством «Бериславська центральна районна лікарня» Бериславської міської ради та товариством з обмеженою відповідальністю «Кастум».
12. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Кастум» (79019, місто Львів, проспект Чорновола, будинок № 63, код ЄДРПОУ 41087491) на користь Бериславської міської ради (вул. 1 Травня, 244, м. Берислав, Херсонська область, 74300, код ЄДРПОУ 04059906) надмірно сплачені грошові кошти в сумі 441 527,43 грн.
13. Стягнути з товариства з обмеженою відповідальністю «Кастум» (79019, місто Львів, проспект Чорновола, будинок 63, код ЄДРПОУ 41087491) на користь Херсонської обласної прокуратури (код ЄДРПОУ 04851120, м. Херсон, вул. Михайлівська, 33, р/р UA 568201720343100001000002291, ДКСУ м. Київ, МФО 820172) понесені витрати на сплату судового збору в розмірі 36 902,91 гривень
Накази видати після набрання рішенням законної сили.
Рішення набирає законної сили відповідно до ст. 241 ГПК України та може бути оскаржене до Західного апеляційного господарського суду у порядку та строки, передбачені ст.ст. 256, 257 ГПК України.
СуддяГорецька З.В.
Суд | Господарський суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 19.08.2024 |
Оприлюднено | 27.08.2024 |
Номер документу | 121192103 |
Судочинство | Господарське |
Категорія | Справи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Визнання договорів (правочинів) недійсними купівлі-продажу |
Господарське
Господарський суд Львівської області
Горецька З.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні