ІВАНО-ФРАНКІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
У Х В А Л А
"21" серпня 2024 р. справа №300/2497/24
м. Івано-Франківськ
Івано-Франківський окружний адміністративний суд у складі:
Головуючого - судді Боброва Ю.О.,
за участю: секретаря судового засідання - Щерб`як Д.І.,
представників сторін:
позивачів - Зелінського П.Л.,
відповідачів - Лещак Н.І. , Шешурак Н.В. ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду заяву представника позивачів про призначення судової будівельно-технічної експертизи в адміністративній справі за позовом ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Департаменту містобудування та архітектури Івано-Франківської міської ради, Управління з питань державного архітектурного-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , - про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування рішень,-
В С Т А Н О В И В:
Адвокат Зелінський П.Л. в інтересах ОСОБА_3 , ОСОБА_4 (далі - позивачі) звернувся до суду з адміністративним позовом до Департаменту містобудування та архітектури Івано-Франківської міської ради (далі - відповідач-1), Управління з питань державного архітектурного-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради (далі - відповідач-2), за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - ОСОБА_5 ,
ОСОБА_6 про:
визнання протиправними та незаконними дій Управління з питань державного архітектурно-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради щодо видачі дозволів на виконання будівельних робіт від 15.03.2024, реєстраційні номери ЄДЕССБ: ІФ051240306625; ІФ051240306487; ІФ051240306530; ІФ051240306642; ІФ051240306347; ІФ051240306439;
визнання протиправними та скасування дозволів на виконання будівельних робіт від 15.03.2024, реєстраційні номери ЄДЕССБ: ІФ051240306625; ІФ051240306487; ІФ051240306530; ІФ051240306642; ІФ051240306347; ІФ051240306439;
визнання протиправними та незаконними дій Департаменту містобудування та архітектури Івано-Франківської міської ради щодо видачі будівельних паспортів: ВРО1:3442-9545-1689-1284; ВР01:2686-3341-1977-3272; BP01:3449-7787-9210-5484; BP01:3437-7695-9378-3391; BP01:1297- 0608-7920-6283; BP01: 2668-0692-9319-6927 .
визнання протиправними та скасування будівельних паспортів: ВР01:3442-9545-1689-1284; ВР01:2686-3341-1977-3272; BP01:3449-7787-9210-5484; BP01:3437-7695-9378-3391; BP01:1297-0608-7920-6283; BP01: 2668-0692-9319-6927 .
Відповідно до ухвали суду від 24.04.2024 про відкриття провадження у справі розгляд даної справи здійснюється за правилами спрощеного позовного провадження, встановленими статтею 262 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України).
02.08.2024 представник позивачів подав заяву про призначення в даній справі судової будівельно-технічної експертизи.
Заява мотивована тим, що вказані запитання мають значення для встановлення фактичних обставин справи та її справедливого і законного вирішення по суті, а для цього необхідні спеціальні знання в будівельній галузі. Вказав, що невірне визначення намірів забудови має негативний вплив на права та інтереси позивачів, життя та здоров`я людини, захист навколишнього середовища, оскільки тільки особа яка володіє спеціальними знаннями може встановити наміри забудови, вид і клас запланованого об`єкту, клас пожежостійкості, розрахункове навантаження та запас міцності.
Представник позивачів у судовому засідлані підтримав заяву про призначення будівельно-технічної експертизи та просив її задовольнити та доручити її проведення Івано-Франківському експертно-криміналістичному центрі МВС України.
Представниці відповідачів в судовому засіданні заперечили проти задоволення вказаної заяви, оскільки питання, які поставлені на вирішення експертизи не відносяться до предмета спору.
Розглянувши у відкритому судовому засіданні в приміщенні суду заяву представника позивачів про призначення судової будівельно-технічної експертизи в адміністративній справі, суд установив наступне.
Відповідно до частини 1 статті 102 Кодексу адміністративного судочинства України (далі - КАС України) суд за клопотанням учасника справи або з власної ініціативи призначає експертизу у справі за сукупності таких умов: 1) для з`ясування обставин, що мають значення для справи, необхідні спеціальні знання у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо; 2) жодною стороною не наданий висновок експерта з цих самих питань або висновки експертів, надані сторонами, викликають обґрунтовані сумніви щодо їх правильності.
Згідно з частиною 3 статті 102 КАС України при призначенні експертизи судом експерт або експертна установа обирається сторонами за взаємною згодою, а якщо такої згоди не досягнуто у встановлений судом строк, експерта чи експертну установу визначає суд. З урахуванням обставин справи суд має право визначити експерта чи експертну установу самостійно. У разі необхідності може бути призначено декілька експертів для підготовки одного висновку (комісійна або комплексна експертиза).
Частинами 4 та 5 статті 102 КАС України визначено, що питання, з яких має бути проведена експертиза, що призначається судом, визначаються судом.
Учасники справи мають право запропонувати суду питання, роз`яснення яких, на їх думку, потребує висновку експерта. У разі відхилення або зміни питань, запропонованих учасниками справи, суд зобов`язаний мотивувати таке відхилення або зміну.
Згідно статті 1 Закону України «Про судову експертизу» судова експертиза - це дослідження на основі спеціальних знань у галузі науки, техніки, мистецтва, ремесла тощо об`єктів, явищ і процесів з метою надання висновку з питань, що є або будуть предметом судового розгляду.
Судово-експертну діяльність здійснюють державні спеціалізовані установи, їх територіальні філії, експертні установи комунальної форми власності, а також судові експерти, які не є працівниками зазначених установ, та інші фахівці (експерти) з відповідних галузей знань у порядку та на умовах, визначених цим Законом (частина 1 статті 7 Закону).
Згідно частини 1 статті 7-1 названого Закону підставою проведення судової експертизи є відповідне судове рішення чи рішення органу досудового розслідування, або договір з експертом чи експертною установою - якщо експертиза проводиться на замовлення інших осіб.
Відповідно до підпункту 3.3 розділу 3 Інструкції про призначення та проведення судових експертиз, затвердженої наказом Міністерства юстиції України від 08.10.1998 №53/5 у документі про призначення експертизи (залучення експерта) зазначаються такі дані: місце й дата винесення постанови чи ухвали; посада, звання та прізвище особи, що призначила експертизу (залучила експерта); назва суду; назва справи та її номер; обставини справи, які мають значення для проведення експертизи; підстави для призначення експертизи; прізвище експерта або назва експертної установи, експертам якої доручається проведення експертизи; питання, які виносяться на вирішення експертові; перелік об`єктів, що підлягають дослідженню (у тому числі порівняльних зразків та інших матеріалів, направлених експертові, або посилання на такі переліки, що містяться в матеріалах справи); інші дані, які мають значення для проведення експертизи.
Відповідно до частини 1 статті 103 КАС України про призначення експертизи суд постановляє ухвалу, в якій зазначає підстави проведення експертизи, питання, з яких експерт має надати суду висновок, особу (осіб), якій (яким) доручено проведення експертизи, перелік матеріалів, що надаються для дослідження, та інші дані, які мають значення для проведення експертизи.
Згідно з частиною 3 статті 103 КАС України ухвала про призначення експертизи направляється особам, яким доручено проведення експертизи, та учасникам справи. Об`єкти та матеріали, що підлягають дослідженню, направляються особі, якій доручено проведення експертизи (провідному експерту або експертній установі).
В ухвалі про призначення експертизи суд попереджає експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків (частина 5 статті 103 КАС України).
Враховуючи вищевикладене, на переконання суду існує необхідність застосування спеціальних знань у сфері іншій, ніж право, без яких встановити відповідні обставини неможливо. Зокрема, з метою визначення намірів забудови при видачі будівельних паспортів, виду та класу будівель, змістовність та обсяг поданих документів, необхідні спеціальні знання, у зв`язку з чим необхідно призначити товарознавчу експертизу.
Відповідно до пункту 4 частини 2 статті 236 КАС України суд має право зупинити провадження у справі в разі призначення судом експертизи - до одержання її результатів.
За таких обставин, враховуючи обмежений строк розгляду справи та з метою недопущення його порушення, суд вважає за необхідне зупинити провадження в адміністративній справі до одержання результатів експертизи.
На підставі викладеного, керуючись статтями 102, 103, 105-106, 236, 241-243, 248 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
ПОСТАНОВИВ:
1. Заяву представника позивачів про призначення судової будівельно-технічної експертизи - задовольнити.
2. Призначити судову будівельно-технічну експертизу у справі №300/2497/24 за позовом ОСОБА_3 , ОСОБА_4 до Департаменту містобудування та архітектури Івано-Франківської міської ради, Управління з питань державного архітектурного-будівельного контролю Івано-Франківської міської ради за участі третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, на стороні відповідачів - ОСОБА_5 та ОСОБА_6 , - про визнання протиправними дій, визнання протиправними та скасування рішень.
3. Проведення експертизи доручити Івано-Франківському науково-дослідному експертно-криміналістичному центру МВС України, який знаходиться за адресою:
вул. Національної Гвардії, 14, м. Івано-Франківськ.
4. На вирішення експертизи поставити наступні питання:
1. Чи Департаментом містобудування та архітектури Івано-Франківської міської ради вірно визначено наміри забудови при видачі будівельних паспортів: ВРО1:3442-9545-1689-1284; BP01:2686-3341-1977-3272; BP01:3449-7787-9210-5484; BP01:3437-7695-9378-3391; BP01:1297-0608-7920-6283; BP01:2668-0692-9319-6927, які стали підставою для видачі дозволів від 15.03.2024, які зареєстровані в ЄДЕССЬ за №№: ІФ051240306625; Ф051240306487; 1Ф051240306530; 1Ф05 1240306642; ІФ051240306347; ІФ051240306439 на будівництво житлових будинків по АДРЕСА_1 проведенні на земельних ділянках з кадастровими номерами: 2610190501:09:005:0706, 2610190501:09:005:0705 2610190501:09:005:0707, 2610190501:09:005:0708, 2610190501:09:005:0709, 2610190501:09:005:0710?
2. До якого виду (типу) будівництва належать житлові будинки відповідно до поданих для отримання та виданих будівельних паспортів: ВР01:3442-9545-1689-1284; BP01:2686-3341-1977-3272; BP01:3449-7787-9210-5484; BP01:3437-7695-9378-3391; ВРО1:1297-0608-7920-6283; ВР01: 2668-0692-9319-6927 , зазначивши які характерні ознаки наявні в поданих документах та чи містять вони відомості про господарські споруди?
3. Чи відповідають наміри забудови земельних ділянок з кадастровими номерами: 2610190501:09:005:0706, 2610190501:09:005:0705 2610190501:09:005:0707, 2610190501:09:005:0708, 2610190501:09:005:0709, 2610190501:09:005:0710, вказані у заявах про видачу будівельних паспортів, даним, вказаним у будівельних паспортах: BPO1:3442-9545-1689-1284; BP01:2686-3341-1977-3272; BP01:3449-7787-9210-5484; BP01:3437-7695-9378-3391; BP01: 1297-0608-7920-6283 ; BP01: 2668-0692-9319-6927 - щодо вимог містобудівної документації на місцевому рівні, будівельним нормам і правилам.
4. Чи відповідають наміри забудови земельних ділянок з кадастровими номерами: 2610190501:09:005:0706, 2610190501:09:005:0705 2610190501:09:005:0707, 2610190501:09:005:0708, 2610190501:09:005:0709, 2610190501:09:005:0710, вказані у заявах про видачу будівельних паспортів, даним, вказаним у будівельних паспортах: BPO1:3442-9545-1689-1284; BP01:2686-3341-1977-3272 ; BP01:3449-7787-9210-5484 ; BP01:3437-7695-9378-3391 ; BP01: 1297-0608-7920-6283 ; BP01: 2668-0692-9319-6927 - щодо виду об`єкта будівництва?
5. Направити для дослідження Івано-Франківському науково-дослідному експертно-криміналістичному центру МВС України матеріали адміністративної справи №300/2497/24.
6. Попередити експерта про кримінальну відповідальність за завідомо неправдивий висновок та за відмову без поважних причин від виконання покладених на нього обов`язків.
Експерту необхідно письмово повідомити Івано-Франківський окружний адміністративний суд у разі неможливості проведення експертизи.
7. Зупинити провадження в адміністративній справі №300/2497/24 - до одержання результатів будівельно-технічної експертизи.
8. Витрати, пов`язані з проведенням експертизи покласти на позивачів у справі: ОСОБА_3 та ОСОБА_4 - в солідарному порядку.
Копію цієї ухвали надіслати учасникам справи, у тому числі, через підсистему "Електронний суд".
Ухвала суду може бути оскаржена в апеляційному порядку.
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України, апеляційна скарга на ухвалу суду першої інстанції подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного судового рішення.
Учасник справи, якому ухвала суду не була вручена у день її складання в повному обсязі, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження, якщо апеляційна скарга подана протягом п`ятнадцяти днів з дня вручення йому відповідної ухвали суду.
Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Ухвала суду набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Суддя Бобров Ю.О.
Ухвала складена в повному обсязі 26.08.2024.
Суд | Івано-Франківський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2024 |
Оприлюднено | 28.08.2024 |
Номер документу | 121199344 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері містобудування; архітектурної діяльності |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Качмар Володимир Ярославович
Адміністративне
Івано-Франківський окружний адміністративний суд
Бобров Ю.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні