Ухвала
від 27.08.2024 по справі 953/12433/23
КИЇВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.ХАРКОВА

Справа № 953/12433/23

н/п 1-кс/953/6204/24

УХВАЛА

"27" серпня 2024 р. Київський районний суд м. Харкова у складі:

слідчого судді - ОСОБА_1 ,

при секретарі - ОСОБА_2 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань у приміщенні суду в м. Харкові клопотання слідчого СУ ГУНП в Харківській області старшого лейтенанта поліції ОСОБА_3 по кримінальному провадженню за №42023052110000028 від 26.05.2023, за ознаками кримінального правопорушення злочину, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України, про надання дозволу на тимчасовий доступ до речей і документів, -

встановив:

21.08.2024 до Київського районного суду м. Харкова надійшло клопотання про надання дозволу на тимчасовий доступ до документів, що перебувають у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , з можливістю ознайомлення та вилучення копій документів та інших носіїв інформації, щодо документів щодо фінансово-господарських взаємовідносин у 2020-2024 роках між ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_11 ), ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_12 ), ФОП ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_13 ), ФОП ОСОБА_7 (ІПН НОМЕР_14 ), ФОП ОСОБА_8 (ІПН НОМЕР_15 ), ФОП ОСОБА_9 (ІПН НОМЕР_16 ), ФОП ОСОБА_10 (ІПН НОМЕР_17 ), в тому числі генеральні договори поставки із додатками, специфікаціями, додатковими угодами; договори про закупівлю із додатками, специфікаціями, додатковими угодами, заявки покупця, листування із постачальниками, сертифікати якості та відповідності виробника, паспорти виробника, акти приймання-передачі, податкові накладні, видаткові накладні, рахунки-фактури, документи про проходження вхідного контролю, рекламаційні акти, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення (платіжні інструкції), інші документи, які підтверджують виконання вищезазначених договірних зобов`язань та документів щодо використання (списання) товарно-матеріальних цінностей, отриманих від вказаних суб`єктів господарської діяльності.

На обґрунтування клопотання слідчий зазначає, що слідчим управлінням ГУНП в Харківський області проводиться досудове розслідування у кримінальному провадженні № 42023052110000028 від 26.05.2023, за фактом привласнення бюджетних коштів посадовими особами суб`єктів господарської діяльності та службовими особами державних підприємств оборонного комплексу за попередньою змовою групою осіб під час проведення закупівель в оборонній сфері, за ознаками злочину, передбаченого ч. 3 ст. 191 КК України.

Досудовим розслідуванням встановлено, що посадові особи державних підприємств оборонного комплексу ДП « ІНФОРМАЦІЯ_11 » (ЄДРПОУ НОМЕР_18 ), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), ДП « ІНФОРМАЦІЯ_12 » (ЄДРПОУ НОМЕР_19 ) за попередньою змовою з посадовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ФОП ОСОБА_4 при виконанні державних контрактів у сфері, оборони розробили злочинну схему відповідно до якої, останні в порушення вимог ст. 8 ЗУ «Про оборонні закупівлі», вчиняють дії, що призводять до необґрунтованого завищення ціни на товари, роботи і послуги оборонного призначення. Так, під час укладання договорів на товари або отримання послуг, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_13 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » залучають до їх закупівлі у якості посередників або субпідрядників підприємства з ознаками фіктивності та шляхом проведення безтоварних та фіктивних операцій, здійснюють правочини із закупівлі певних товарів або послуг один у одного, тим самим створюють умови для штучного завищення ціни. Посередники імітуючи законну господарську діяльність між нібито незалежними юридичними особами, поступово збільшують націнку на товар або послуг на кожній ланці ланцюгу постачання.

Таким чином, товар або послуга, яка перепродається підприємствами з кожною наступною операцією стає дорожчою для кінцевого продавця та замовника. При цьому, фактично залучені підприємства не здійснюють реальних правочинів та контролюються однією групою осіб. В подальшому грошові кошти виводяться через підконтрольні цим особам фірми.

Для своєї протиправної діяльності особи залучають підприємства з ознаками фіктивності, такі як ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » ( НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » ( НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » ( НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » ( НОМЕР_23 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » ( НОМЕР_24 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » ( НОМЕР_25 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » ( НОМЕР_26 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » ( НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » ( НОМЕР_28 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » ( НОМЕР_29 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » ( НОМЕР_30 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » ( НОМЕР_31 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » ( НОМЕР_32 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_28 » ( НОМЕР_33 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_29 » ( НОМЕР_34 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_30 » ( НОМЕР_35 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » ( НОМЕР_30 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_31 » ( НОМЕР_36 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_32 » ( НОМЕР_37 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_33 » ( НОМЕР_38 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_34 » ( НОМЕР_39 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_35 » ( НОМЕР_40 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_36 » ( НОМЕР_41 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_37 » ( НОМЕР_42 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_38 » ( НОМЕР_43 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_39 » ( НОМЕР_44 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_40 » ( НОМЕР_45 ).

Так, у 2021 році ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » постачало ряд товарів (насоси, підігрівачі, електродвигуни, піропатрони, стартер-генератори та інше) до ДП « ІНФОРМАЦІЯ_12 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_11 », ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » на загальну суму 11,5 млн. грн., ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » вищезазначені товари не виготовляються, а отримані державні кошти перераховуються на підприємства із ознаками фіктивності (ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » ( НОМЕР_20 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » ( НОМЕР_21 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » ( НОМЕР_22 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_18 » ( НОМЕР_23 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_19 » ( НОМЕР_24 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_20 » ( НОМЕР_25 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_21 » ( НОМЕР_26 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 » ( НОМЕР_27 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_23 » ( НОМЕР_28 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_24 » ( НОМЕР_29 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_25 » ( НОМЕР_30 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_26 » ( НОМЕР_31 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_27 » ( НОМЕР_32 ). При цьому службові особи ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » під час участі у відкритих торгах не надають сертифікати якості та паспорти заводів-виробників, що може свідчити про те, що вказані комплектуючі не відповідають необхідним вимогам щодо якості та не можуть використовуватись у військовій техніці.

Під час здійснення подальших слідчих дій були допитані у якості свідків директори ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_17 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_22 », які підтвердили, що вони не мають жодного відношення до фінансово-господарської діяльності зареєстрованих на їх імена товариств, а погодились бути директорами за грошову винагороду. У 2021 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » постачало на адресу ДП « ІНФОРМАЦІЯ_11 » електромагніти ЕМ 55 по ціні 14 504 грн. за 1 шт. без ПДВ всього 60 шт. на загальну суму 1 044 288 грн. із ПДВ. Дані магніти ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » придбало у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » по ціні 8 800 грн. за шт. без ПДВ 30 шт., та 11 352 грн. за шт. без ПДВ - 30 шт. В свою чергу ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » придбало вказані магніти у виробника - ПАТ « ІНФОРМАЦІЯ_41 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_46 ) по ціні 8 200 грн. за шт. без ПДВ, всього на 590 400 грн. із ПДВ. Таким чином різниця від реальної ціні магніту ЕМ 55 та ціною постачання на ДП « ІНФОРМАЦІЯ_11 » складає 453 888 грн., що свідчить про збільшення їх вартості більш ніж на 50%.

Разом з тим, відповідно до ч. 2 ст. 9 Постанови КМУ від 11.11.2022 № 1275 «Про деякі питання здійснення оборонних закупівель на період дії правового режиму воєнного стану», якщо виконавець державного контракту (договору) не є виробником товару, він має гарантувати, що сукупний прибуток усіх суб`єктів господарювання, що були залучені в ланцюгу постачання між виробником товару і виконавцем державного контракту (договору), становить до 25 відсотків первинної собівартості товару.

В порядку ст. 93 КПК України до ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) спрямовано запит про надання копій документів щодо фінансово-господарських взаємовідносин у 2020-2024 роках між ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_11 ), ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_12 ), ФОП ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_13 ), ФОП ОСОБА_7 (ІПН НОМЕР_14 ), ФОП ОСОБА_8 (ІПН НОМЕР_15 ), ФОП ОСОБА_9 (ІПН НОМЕР_16 ), ФОП ОСОБА_10 (ІПН НОМЕР_17 ).

Відповідно до відповіді ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) від 02.07.2024 у наданні копій вказаних документів відмовлено.

У зв`язку з вищевикладеним, з метою встановлення всіх обставин вчинення кримінального правопорушення, органу досудового розслідування необхідно отримати тимчасовий доступ до речей і документів що перебувають у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), які перелічені в прохальній частині клопотання.

Необхідність в отриманні тимчасового доступу до копій зазначених документів, які знаходяться у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ), орган досудового розслідування обґрунтовує потребою у використанні вказаних документів для встановлення всіх ознак складу злочину та проведення необхідних експертиз. Вказані документи мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні, без отримання яких неможливо всебічно, повно і неупереджено дослідити всі обставини кримінального провадження, встановити всіх осіб, причетних до вчинення злочинів, надати їм належну правову оцінку.

Слідчий ОСОБА_11 в судове засідання не з`явився, повідомлений належним чином та своєчасно, надав до суду заяву про розгляд клопотання за його відсутності, та на задоволенні клопотання наполягав.

Представник ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » в судове засідання не з`явився, повідомлявся у встановленому законом порядку.

В главі 15 КПК України визначений та регульований спосіб вилучення речей і документів у особи, у володінні якої вони знаходяться, шляхом тимчасового доступу до них.

Так, відповідно до ч.1 ст. 159 КПК України, тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та вилучити їх (здійснити їх виїмку).

За змістом ч.5 ст.163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; 3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.

Відповідно до ч. 6 ст. 163 КПК України, слідчий суддя, суд постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження, крім обставин, передбачених частиною п`ятою цієї статті, доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Сторона кримінального провадження, яка звернулась з даним клопотання, довела наявність достатніх підстав вважати, що вказані документи перебувають або можуть перебувати у володінні ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », та самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні; відомості, що містяться в цих речах і документах, можуть бути використані як докази; іншими способами неможливо довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.

Керуючись ст.ст. 159, 163, 164, 165, 166, 222, 372 КПК України, слідчий суддя,

постановив:

Дозволити право тимчасового доступу до документів, зобов`язавши ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , що розташоване за адресою: АДРЕСА_1 , надати слідчому СУ ГУНП в Харківській області ОСОБА_3 тимчасовий доступ до речей та документів з можливістю вилучення їх копій, а саме щодо документів фінансово-господарських взаємовідносин у 2020-2024 роках між ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 » (ЄДРПОУ НОМЕР_1 ) та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_2 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_3 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_4 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_5 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_6 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_6 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_7 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_7 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_8 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_8 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_9 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_9 ), ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_10 » (код ЄДРПОУ НОМЕР_10 ), ФОП ОСОБА_4 (ІПН НОМЕР_11 ), ФОП ОСОБА_5 (ІПН НОМЕР_12 ), ФОП ОСОБА_6 (ІПН НОМЕР_13 ), ФОП ОСОБА_7 (ІПН НОМЕР_14 ), ФОП ОСОБА_8 (ІПН НОМЕР_15 ), ФОП ОСОБА_9 (ІПН НОМЕР_16 ), ФОП ОСОБА_10 (ІПН НОМЕР_17 ), в тому числі генеральні договори поставки із додатками, специфікаціями, додатковими угодами; договори про закупівлю із додатками, специфікаціями, додатковими угодами, заявки покупця, листування із постачальниками, сертифікати якості та відповідності виробника, паспорти виробника, акти приймання-передачі, податкові накладні, видаткові накладні, рахунки-фактури, документи про проходження вхідного контролю, рекламаційні акти, товарно-транспортні накладні, платіжні доручення (платіжні інструкції), інші документи, які підтверджують виконання вищезазначених договірних зобов`язань та документів щодо використання (списання) товарно-матеріальних цінностей, отриманих від вказаних суб`єктів господарської діяльності.

Встановити строк дії цієї ухвали один місяць, тобто до 27.09.2024.

Роз`яснити представнику ДП « ІНФОРМАЦІЯ_1 », що у разі невиконання ухвали про тимчасовий доступ до документів слідчий суддя за клопотанням сторони кримінального провадження, якій надано право на доступ до документів на підставі ухвали, має право постановити ухвалу про дозвіл на проведення обшуку згідно з положенням КПК України з метою відшукання та вилучення зазначених документів.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Слідчий суддя - ОСОБА_1

СудКиївський районний суд м.Харкова
Дата ухвалення рішення27.08.2024
Оприлюднено28.08.2024
Номер документу121214507
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів

Судовий реєстр по справі —953/12433/23

Ухвала від 27.08.2024

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Зуб Г. А.

Ухвала від 27.08.2024

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Зуб Г. А.

Ухвала від 27.08.2024

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Зуб Г. А.

Ухвала від 27.12.2023

Кримінальне

Київський районний суд м.Харкова

Зуб Г. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні