Постанова
від 03.12.2007 по справі 49/76-а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

49/76-А

 

ГОСПОДАРСЬКИЙ  СУД  міста КИЄВА01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б     тел.230-31-34

 

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ  УКРАЇНИ

03.12.2007р.м.Київ№ 49/76-А

11:30

За позовом          Державної інспекції з контролю за цінами в м. Києві

До                             Житлово-будівельного кооперативу «Поліграфіст»

Про                             стягнення 111,45 грн.

                                                                                                                          Суддя Митрохіна А.В.

        Секретар судового засідання Карбовська О.В.

Представники сторін:

від позивача           Бабій М.В.–за дов. № 152-07/6-0187 від 05.02.2007

від відповідача           Яцимирський М.О. –за дов. № б/н від 19.02.2007

                                                                           

ОБСТАВИНИ СПРАВИ:

Позивач звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом про стягнення з відповідача 111,45 грн. економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін.

Відповідач проти позовних вимог заперечував, про що зазначив у запереченнях проти позовних вимог від 03.12.2007, а саме, акт № 043 від 08.02.2007 державної інспекції з контролю за цінами у м. Києві складено з грубим порушенням законодавства України.

Розглянувши подані документи, заслухавши пояснення представників сторін, дослідивши наявні у матеріалах справи докази, оглянувши у судовому засіданні оригінали документів, копії яких знаходяться у матеріалах справи, Господарський суд міста Києва, -

                                                     В С Т А Н О В И В :

У відповідності до Положення про Державну інспекцію з контролю за цінам (затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 13.12.2000 № 1819)  Державна інспекція з контролю за цінами (надалі –Держцінінспекція) є урядовим органом державного управління, який діє у складі Мінекономіки і підпорядковується йому. У межах своєї компетенції Держцінінспекція організує виконання актів законодавства і здійснює систематичний контроль за їх реалізацією, узагальнює практику застосування законодавства з питань, що належать до її компетенції, розробляє пропозиції щодо його вдосконалення та вносить їх на розгляд Міністру економіки.

Основними завданнями Держцінінспекції є організація та здійснення контрольно-наглядових функцій з питань додержання центральними та місцевими органами виконавчої влади, Радою міністрів Автономної Республіки Крим, підприємствами, установами та організаціями вимог щодо формування, встановлення та застосування цін і тарифів.

Держцінінспекція відповідно до покладених на неї завдань у межах своєї компетенції здійснює перевірки додержання порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також їх економічного обґрунтування; надає за результатами перевірок органів виконавчої влади, підприємств, установ та організацій обов'язкові для виконання приписи щодо усунення порушень порядку формування, встановлення та застосування цін і тарифів; вживає відповідно до законодавства заходів за порушення підприємствами, установами та організаціями порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також невиконання вимог органів державного контролю за цінами.

Відповідно до Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами, Держцінінспекція у своїй діяльності керується Конституцією та законами України, актами Президента України і Кабінету Міністрів України, наказами Мінекономіки, а також цим положенням.

Начальники державних інспекцій з контролю за цінами та їх заступники від імені органів державного контролю за цінами приймають рішення про вилучення до відповідного бюджету сум всієї необґрунтовано одержаної підприємством, установою, організацією виручки у результаті порушення державної дисципліни цін та штрафу у двократному її розмірі, а також розглядають справи про адміністративні правопорушення і накладають адміністративні стягнення.

Уповноважені посадові особи органів державного контролю за цінами у разі виявлення на підприємствах, в установах та організаціях фактів порушень порядку формування, встановлення і застосування цін і тарифів, а також невиконання вимог органів державного контролю за цінами крім актів перевірок складають протоколи про адміністративні правопорушення і надсилають їх відповідній державній інспекції з контролю за цінами для розгляду (пункт 6 Положення про Державну інспекцію з контролю за цінами).

Відповідно до пункту 1.4. Інструкції про порядок застосування економічних та фінансових (штрафних) санкцій органами державного контролю за цінами (затвердженої наказом Міністерства економіки та з питань європейської інтеграції України та Міністерства фінансів України від 03.12.2001 № 298/519) підставою для застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін є одержання суб'єктами господарювання необґрунтованої виручки в результаті порушення ними чинного в період, що перевіряється, порядку встановлення та застосування цін і тарифів, які регулюють уповноваженими органами відповідно до вимог законодавства.       

Статтею 6 Закону України «Про ціни та ціноутворення»встановлено, що в народному господарстві застосовуються вільні ціни і тарифи, державні фіксовані та регульовані ціни і тарифи. Відповідно до статті 7 вищезазначеного закону вільні ціни і тарифи встановлюються на всі види продукції, товарів і послуг, за винятком тих, по яких здійснюється державне регулювання цін і тарифів.

Відповідно до статті 8 Закону України «Про ціни та ціноутворення»          ціни/тарифи  на  комунальні послуги та послуги з утримання будинків  і  споруд  та  прибудинкових  територій   формуються   і затверджуються  органами  виконавчої  влади  та органами місцевого самоврядування  відповідно  до   їхніх   повноважень,   визначених законом.

В межах наданих повноважень Київською міською державною адміністрацією було прийнято розпорядження від 19.06.2000 № 748 «Про встановлення розмірів квартирної плати та плати (для приватних квартир) за утримання будинків і при будинкової території в м. Києві»(в редакції розпорядження КМДА від 28.08.2002                  № 1678), яким встановлено розміри квартирної плати та плати за утримання будинків і при будинкових територій.

Постановою Кабінету Міністрів України  від 12.07.2005 № 560 «Про затвердження порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд прибудинкових територій і типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд і прибудинкових територій»та розпорядженням Київської міської державної адміністрації від 20.06.2002 № 1245 «Про встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги для населення»встановлено, що  до складу інших прямих витрат при формуванні тарифів на послуги з утримання будинків і споруд та при будинкових територій входять відсотки за касове обслуговування (послуги банку).

Позивачем було проведено перевірку додержання дисципліни цін на житлово-комунальні послуги Житлово-будівельним кооперативом «Поліграфіст»за період з грудня 2005 року по  листопад 2006 року, в ході якої було встановлено порушення вимог розпорядження Київської міської державної адміністрації № 748 «Про встановлення розмірів квартирної плати та плати (для приватних квартир) за утримання будинків і при будинкової території в м. Києві».

08.02.2007 за результатами перевірки відповідача, позивачем було складено акт № 043.

Висновок зроблений у вищезазначеному акті мотивований тим, що позивачем в порушення вимог розпорядження Київської міської державної адміністрації № 748 «Про встановлення розмірів квартирної плати та плати (для приватних квартир) за утримання будинків і при будинкової території в м. Києві»з мешканців будинку понад встановлений розмір квартирної плати стягувалась плата за послуги включені у тариф на житлово-комунальні послуги згідно постанови Кабінету Міністрів України від 12.07.2005 № 560 «Про затвердження порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків і споруд прибудинкових  територій і типового договору про надання послуг з утримання будинків і споруд і прибудинкових територій»та розпорядження Київської міської державної адміністрації № 1245 від 20.06.2002 «Про встановлення тарифів на житлово-комунальні послуги для населення», що призвело до завищення плати за житлово-комунальні послуги для мешканця будинку  загальну суму 37,15 грн..

Відповідно до статті 14 Закону України «Про ціни і ціноутворення»  № 507-ХІІ від 03.12.1990 вся необґрунтовано одержана підприємством, організацією  сума виручки  в  результаті  порушення  державної  дисципліни цін підлягає вилученню в доход відповідного бюджету  залежно   від   підпорядкованості підприємства,  організації. Крім того, в позабюджетні фонди місцевих Рад стягується штраф у двократному розмірі необґрунтовано одержаної суми виручки. Вказані суми  списуються  з рахунків підприємств і організацій в банківських установах за рішенням  суду.

12.02.2007 позивачем було прийнято рішення № 22 про застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни цін, яким до позивача застосовано фінансові санкції за порушення вимог розпорядження Київської міської державної адміністрації від 19.06.2000 № 748 «Про встановлення розмірів квартирної плати та плати (для приватних квартир) за утримання будинків і прибудинкових територій в м. Києві»у вигляді вилучення в доход державного бюджету 37,15 грн. та стягнення штрафу у сумі 74,30 грн.

Державною інспекцією з контролю за цінами в місті Києві також винесено припис № 26 від 12.02.2007 про усунення порушення державної дисципліни цін, яким вимагалося від позивача привести розрахунки у відповідність до вимог чинного законодавства, провести перерахунки по всіх особових рахунках мешканців будинку.

Однак, відповідач станом на дату подання позивачем позовної заяви 111,45 грн., в тому числі 37,15 грн. необґрунтовано нарахованої плати за послуги банку та 74,30 грн. штрафу в доход Державного бюджету України  не перерахував.

Відповідно до статті 71 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Відповідач в судове засідання з'явився, доводи, викладені позивачем у позовній заяві, не спростував.

Відповідно до частини 4 статті 94 Кодексу адміністративного судочинства України у справах, в яких позивачем є суб'єкт владних повноважень, а відповідачем –фізична чи юридична особа, судові витрати, здійснені позивачем, з відповідача не стягуються.  

На підставі викладеного та керуючись статтями 49, 51, пунктом 1 статті 71, статтями 94, 98, 160, 163, пунктом 4 статті 167, статтями 185, 186, частиною 6 Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України, Господарський суд міста Києва, -

  П О С Т А Н О В И В :

1. Позов задовольнити повністю.

          2. Стягнути з Житлово-будівельного кооперативу „Поліграфіст»(вул.Шумського,6, м. Київ, 02098, рахунок 26000028188201 у Дарницькому відділенні КМФ м. Київ, АКБ «Укрсоцбанк», МФО 322012, код 23699936)  в доход Державного бюджету України  (рахунок 31115106600005, код 23030300, одержувач: ВДК у Дніпровському районі м. Києва, код 26077906, банк одержувача: УДК у м. Києві, МФО 820019)  37 (тридцять сім) грн. 15 коп..

          3. Стягнути з Житлово-будівельного кооперативу „Поліграфіст»(вул.Шумського,6, м. Київ, 02098, рахунок 26000028188201 у Дарницькому відділенні КМФ м. Київ, АКБ «Укрсоцбанк», МФО 322012, код 23699936)  в доход Державного бюджету України  (рахунок 31115106600005, код 23030300, одержувач: ВДК у Дніпровському районі м. Києва, код 26077906, банк одержувача: УДК у м. Києві, МФО 820019)  74 (сімдесят чотири) грн. 30 коп. штрафу.  

Постанова набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження та/або апеляційної скарги в порядку, встановленому статтею 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Дана постанова може буде оскаржена до Київського апеляційного господарського суду через Господарський суд міста Києва шляхом подання заяви про апеляційне оскарження протягом десяти днів з дня проголошення постанови та подання апеляційної скарги протягом двадцяти днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Суддя                                                                                                                А.В. Митрохіна

Дата складання та підписання постанови в повному обсязі –10.12.2007.

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення03.12.2007
Оприлюднено21.12.2007
Номер документу1212149
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —49/76-а

Постанова від 03.12.2007

Господарське

Господарський суд міста Києва

Митрохіна А.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні