Справа № 559/2932/24
Номер провадження 3/559/1638/2024
П О С Т А Н О В А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
26 серпня 2024 року місто Дубно Рівненська область
Суддя Дубенського міськрайонного суду Рівненської області Ралець Р.В. розглянувши матеріали, які надійшли від Головного управління ДПС у Рівненській області про притягнення до адміністративної відповідальності
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , працюючу головним бухгалтером ТОВ «Склоресурс», жит. АДРЕСА_1 ,, заст. 163-1 ч.1 КУпАП, -
в с т а н о в и в :
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серійний № 000402 №4754/17-00-24-06 від 05.07.2024 при проведенні документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Склоресурс» код 34629505, встановлено, що посадова особа головний бухгалтер ОСОБА_1 вчинила правопорушення: пп.14.1.180, пп.14.1.156, пп.14.1.175 п.14.1 ст. 14, п.31.1 ст.31, п.54.2 ст. 54, абз.2 п.57.1 ст.57, п.87.9 ст. 87, пп.162.1.3 п.162.1 ст. 162, п.168.1 ст. 168, п.171.1 ст.171 та пп. «а» п.176.2 ст. 176, пп.1.1, пп.1.2, пп.1.3, пп.1.4, пп.1.5, пп.1.6 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями, в результаті чого, не подано податковим агентом ТОВ «Склоресурс» платіжних доручень на перерахування належного до сплати податку на доходи фізичних осіб за граничиним термінами сплати податку до бюджету в сумі 112060,22 грн. та військового збору в сумі 192835,15 грн.
Матеріали надійшли до суду 08.08.2024
В судове засідання ОСОБА_1 не з`явилася, про дату, час та місце розгляду справи повідомлялася належним чином, подала до суду заяву про розгляд справи за її відсутності. окрім того, просила провадження у справі закрити і зв`язку із закінченням строків передбачених ч. 2 ст. 38 КУпАП(а.с.12).
Приймаючи до уваги те, що відповідно дост. 268 КУпАПпри розгляді справ про адміністративні правопорушення, передбаченихст. 163-1 цього Кодексу, присутність особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, не є обов`язковою, тому розгляд даної адміністративної справи був проведений у відсутність ОСОБА_1 .
При розгляді справи про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 суддя виходить з наступного.
Відповідно до ст.251КУпАП доказами у справі про адміністративне правопорушення є будь які фактичні дані на основі яких у встановленому законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення
Згідно зіст. 252 КУПАП, орган (посадова особа) оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю.
Відповідно до ст. 8 Конституції України в Україні визнається і діє принцип верховенства права. Органи державної влади, їхні посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України (ст. 19 Основного Закону).
Нормами ст. 62 Конституції України визначено основоположні засади презумпції невинуватості. Зокрема, обов`язок встановлення всіх обставин умовного правопорушення та доведення вини особи покладається на сторону обвинувачення; всі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь.
Згідно ч.1ст.163-4 КУпАП, правопорушення кваліфікується як неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян.
Згідно протоколу про адміністративне правопорушення серійний № 000402 №4754/17-00-24-06 від 05.07.2024 в провину ОСОБА_1 ставиться порушення: пп.14.1.180, пп.14.1.156, пп.14.1.175 п.14.1 ст. 14, п.31.1 ст.31, п.54.2 ст. 54, абз.2 п.57.1 ст.57, п.87.9 ст. 87, пп.162.1.3 п.162.1 ст. 162, п.168.1 ст. 168, п.171.1 ст.171 та пп. «а» п.176.2 ст. 176, пп.1.1, пп.1.2, пп.1.3, пп.1.4, пп.1.5, пп.1.6 п.16-1 підрозділу 10 розділу ХХ Податкового кодексу України, із змінами та доповненнями, в результаті чого, не подано податковим агентом ТОВ «Склоресурс» платіжних доручень на перерахування належного до сплати податку на доходи фізичних осіб за граничиним термінами сплати податку до бюджету в сумі 112060,22 грн. та військового збору в сумі 192835,15 грн (а.с.7).
Як вбачається, з витягу з акту від 05.07.2024 №10511/Ж5/17-00-07-01/34629505 про результати документальної планової виїзної перевірки ТОВ «Склоресурс» код 34629505, (а.с.2-6), та копій податкових повідомлень-рішень від 25.07.2024 №1095717002406 та №1096217002406(а.с.13-15,16-17), події, які стали підставами для складання протоколу про адміністративне правопорушення стосовно ОСОБА_1 , мали місце: у період з 07.02.2023 по 29.03.2024 та у період з 08.01.2024 по 28.02.2024.
Відповідно до положень ч. 2 ст. 38 КУпАП, якщо справи про адміністративні правопорушення відповідно до цього Кодексу чи інших законів підвідомчі суду (судді), стягнення може бути накладено не пізніш як через три місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені участинах третій - шостійцієї статті.
Адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП до справ про адміністративні правопорушення, зазначених у ч. ч. 3-6 ст.38КУпАП не відноситься та не є триваючим.
Згідно п. 7 ст.247КУпАП провадження по справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю у випадку спливу на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених ст. 38 КУпАП.
Таким чином положення ч.1 ст.247 КУпАП виключають можливість здійснення провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 , яке включає в себе дослідження доказів на предмет наявності або відсутності складу адміністративного правопорушення, з підстав закінчення на момент розгляду справи строків, передбачених ст. 38 КУпАП.
Тлумачення абзацу першого ст.247КУпАП дозволяє дійти висновку, що встановлення зазначених у цій статті юридичних фактів є єдиною необхідною підставою для припинення будь-яких дій щодо притягнення особи до адміністративної відповідальності незалежно від встановлених будь-яких інших обставин, що підлягають з`ясуванню при розгляді справи про адміністративне правопорушення (ст. 280 КУпАП), у тому числі й вини особи у його вчиненні.
Для закриття провадження у справі про адміністративне правопорушення на підставі п.7 ст.247 КУпАП, достатньо встановити - вид правопорушення, наявність щодо нього спеціального законодавства; момент вчинення правопорушення; строк, що сплив з моменту вчинення правопорушення до моменту розгляду справи судом.
З урахуванням положень п.2 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, рішення Європейського суду з прав людини в справі «Грабчук проти України» від 21 вересня 2006 року, де в пункті 45 Суд дійшов висновку проте що рішення про закриття кримінальної справи, до яких Суд відносить і справи про адміністративні правопорушення, не повинні бути «сформульовані у термінах, які не залишають сумніву щодо погляду на те, що заявниця вчинила злочин». За цих обставин Суд вважав, що такі формулювання становлять порушення презумпції невинуватості передбачені п.2 ст. 6 Конвенції.
Таким чином, суд не встановлює вину ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, в зв`язку з тим, що поєднання закриття справи з одночасним визнанням вини особи у вчиненні адміністративного правопорушення є взаємовиключними рішеннями, і прийняття таких двох взаємовиключних рішень в одній постанові про закриття справи свідчить про порушення права людини на справедливий суд, передбаченого ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод.
Отже, на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 у суді, строки передбачені ст.38КУпАП сплили і вказана обставина є перешкодою для початку провадження у справі.
На підставі викладеного, керуючисьст.38,247,283,284 КУпАП, суд -
п о с т а н о в и в:
Провадження по справі про притягнення до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за вчинення правопорушення, передбаченого ст.163-1ч.1КУпАП закрити на підставі ст. 247 п. 7 КУпАП, в зв`язку із закінченням на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків, передбачених статтею 38 цього Кодексу.
Постанова може бути оскаржена протягом 10 днів до Рівненського апеляційного суду через Дубенський міськрайонний суд.
Суддя Р.В.Ралець
Суд | Дубенський міськрайонний суд Рівненської області |
Дата ухвалення рішення | 26.08.2024 |
Оприлюднено | 29.08.2024 |
Номер документу | 121220811 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Дубенський міськрайонний суд Рівненської області
Ралець Р. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні