Рішення
від 26.08.2024 по справі 320/41817/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

26 серпня 2024 року №320/41817/23

Київський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Білоноженко М.А.,

розглянувши у приміщені суду в м. Києві у порядку спрощеного позовного провадження адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю «Альянс Ойл Трейдінг» (01001, м. Київ, вул. Володимирська, 49-Б, код ЄДРПОУ 38955529)доЗахідного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків (79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 44045187)провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішеннявстановив:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Альянс Ойл Трейдінг» звернулось до Київського окружного адміністративного суду з позовом до Західного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків, в якому просило суд:

- визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Західного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків від 02.05.2023 №315/33-00-07-05 про застосування пені в сумі 166434,95 грн. за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що висновки контролюючого органу щодо порушення норм Закону України «Про валюту і валютні операції» щодо несвоєчасного повернення нерезидентом коштів є необґрунтованими та такими, що не відповідають дійсним обставинам, а при винесенні оскаржуваного податкового повідомлення-рішення відповідачем не взято до уваги усіх поданих позивачем документів, у зв`язку з чим є протиправним та підлягає скасуванню. Також позивач посилається на порушення відповідачем порядку проведення позапланової перевірки.

Згідно конверту, долученого до матеріалів справи, позовна заява надійшла до суду в червні 2023 року. Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 13.11.2023, справу №320/41817/23 передано до розгляду судді Дудіну С.О.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 20.11.2023 (суддя Дудін С.О.) задоволено заяву судді Дудіна С.О. про самовідвів та ухвалено відвести суддю Дудіна С.О. від розгляду даної справи.

Відповідно до протоколу автоматизованого розподілу справ між суддями, справу №320/41817/23 передано до розгляду судді Білоноженко М.А.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та вирішено здійснювати розгляд справи у порядку спрощеного позовного провадження без виклику сторін.

Представником відповідача подано відзив на позовну заяву, в якому зазначив, що контролюючим органом під час проведення перевірки встановлені обставини, які свідчать про порушення ч.2 ст.13 Закону України «Про валюту і валютні операції». Представник відповідача, посилаючись на те, що висновки акту перевірки є законними та обґрунтованими, а податкове повідомлення-рішення прийняте відповідно до вимог чинного законодавства, у зв`язку з чим просив у задоволенні позову відмовити.

Представником позивача подано відповідь на відзив, в якій зазначив, що не погоджується з позицією відповідача, яка викладена у відзиві, та вважає, що наведені контролюючим органом аргументи не спростовують протиправності податкового повідомлення-рішення та аргументів позивача.

Розглянувши матеріали справи, з`ясувавши всі фактичні обставини, на яких ґрунтується позов, оцінивши докази, які мають значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд встановив наступне.

Західним МУ ДПС по роботі з ВПП проведено проведено документальну позапланову невиїзну перевірку ТОВ «Альянс Ойл Трейдінг» з питань дотримання вимог валютного законодавства по контракту від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804 (дата здійснення імпортної операції 22.11.2021) відповідно до отриманої інформації ДПС України від 02.01.2023 №29/7/99-00-07-05-01- 07 про виявлені факти ненадходження в установлені Національним банком України граничні строки розрахунків грошових коштів чи товарів станом на 01.12.2022, наданої уповноваженим банком ПАТ АБ «Південний» (МФО 328209) за період з 01.11.2021 по 14.03.2023 року.

Документальну позапланову виїзну перевірку проведено у зв`язку з отриманням листа ДПС України від 02.01.2023 №29/7/99-00-07-05-01-07 щодо інформації, наданої уповноваженим банком ПАТ АБ «Південний» (МФО 328209) у відповідності до розділу ІІ Інструкції НБУ «Про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів», затвердженої Постановою Правління НБУ від 02.01.2019 №7 на виконання статей 12 і 13 Закону України «Про валюту та валютні операції».

У вищезазначеному листі ДПС України міститься інформація щодо порушення ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» (код ЄДРПОУ 38955529) строків розрахунків за зовнішньоекономічним контрактом від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804 (дата здійснення імпортної операції 22.11.2021).

За результатами перевірки складено акт від 28.03.2023 №185/33-00-07-05/38955529 та встановлено порушення вимог п.3 ст.13 Закону України від 21.06.2018 №2473-VIII «Про валюту і валютні операції» в частині відсутності поставки товару по імпорту по контракту від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804, укладеному з компанією РУП «Производственное обьединение «БЕЛОРУСНЕФТЬ» (республіка білорусь), на суму 13 227,43 євро за період з 21.11.2022 року по 14.03.2023 року (кількість днів прострочення 112 днів). Донараховано пені у сфері ЗЕД - 166 424,95 грн.

Позивачем подано заперечення на акт перевірки 28.03.2023, за результатами розгляду яких рішенням від 28.04.2023 №35/33-00-07-05/38955529 відповідачем висновки акту перевірки від 28.03.2023 №185/33-00-07-05/38955529 залишено без змін.

За результатами документальної позапланової виїзної перевірки винесено податкове повідомлення-рішення від 02.05.2023 №315/33-00-07-05 на суму 166 424,95 грн.

Позивач, не погоджуючись із податковим повідомленням-рішенням, вважаючи його протиправним, таким, що порушує його права, звернувся з даним позовом до суду.

Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд зазначає наступне.

Згідно з частиною другою статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, вичерпний перелік податків та зборів, що справляються в Україні, та порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства встановлені Податковим кодексом України від 02.12.2010 № 2755-VI.

Цим Кодексом визначаються функції та правові основи діяльності контролюючих органів, визначених пунктом 41.1 статті 41 цього Кодексу, та центрального органу виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.

Відповідно до пп.19-1.1.4 п. 19-1.1 ст. 19-1 Податкового кодексу України контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, виконують такі функції, крім особливостей, передбачених для державних податкових інспекцій статтею 19-3 цього Кодексу: здійснюють контроль за встановленими законом строками проведення розрахунків в іноземній валюті.

Підпунктами 20.1.4, 20.1.19 п. 20.1 ст. 20 Податкового кодексу України передбачено, що контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, мають право:

- проводити відповідно до законодавства перевірки і звірки платників податків;

- застосовувати до платників податків передбачені законом фінансові (штрафні) санкції (штрафи) за порушення податкового чи іншого законодавства, контроль за додержанням якого покладено на контролюючі органи.

Правові засади здійснення валютних операцій, валютного регулювання та валютного нагляду, права й обов`язки суб`єктів валютних операцій і уповноважених установ та відповідальність за порушення ними валютного законодавства визначено Законом України «Про валюту і валютні операції» від 21.06.2018 № 2473-VIII.

Згідно з частиною 2 статті 3 Закону України «Про валюту і валютні операції» питання здійснення валютних операцій, основи валютного регулювання та нагляду регулюються виключно цим Законом.

За правилами частин 4, 6 статті 11 Закону України «Про валюту і валютні операції» органами валютного нагляду відповідно до цього Закону є Національний банк України та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Органи валютного нагляду в межах своєї компетенції здійснюють нагляд за дотриманням резидентами та нерезидентами валютного законодавства.

Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, здійснює валютний нагляд за дотриманням резидентами (крім уповноважених установ) та нерезидентами вимог валютного законодавства.

Згідно з пунктом 2 частини 1 статті 12 Закону України «Про валюту і валютні операції» передбачено, що Національний банк України за наявності ознак нестійкого фінансового стану банківської системи, погіршення стану платіжного балансу України, виникнення обставин, що загрожують стабільності банківської та (або) фінансової системи держави, має право запровадити такі заходи захисту, зокрема, встановлення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.

Також, частиною 1 статті 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» закріплено, що Національний банк України має право встановлювати граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.

Національний банк України має право встановлювати винятки та (або) особливості запровадження цього заходу захисту для окремих товарів та (або) галузей економіки за поданням Кабінету Міністрів України.

Граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів не застосовуються щодо розрахунків, пов`язаних з договорами про участь у розподілі пропускної спроможності, а також щодо грошового забезпечення (кредитних лімітів) з метою участі в аукціонах з розподілу пропускної спроможності міждержавних перетинів.

Національний банк України має право встановлювати мінімальні граничні суми операцій з експорту та імпорту товарів, на які поширюються встановлені відповідно до цього Закону граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.

Відповідно до частин 2 і 3 статті 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» у разі встановлення Національним банком України граничного строку розрахунків за операціями резидентів з експорту товарів грошові кошти підлягають зарахуванню на рахунки резидентів у банках України у строки, зазначені в договорах, але не пізніше строку та в обсязі, встановлених Національним банком України. Строк виплати заборгованості обчислюється з дня митного оформлення продукції, що експортується, а в разі експорту робіт, послуг, прав інтелектуальної власності та (або) інших немайнових прав - з дня оформлення у письмовій формі (у паперовому або електронному вигляді) акта, рахунка (інвойсу) або іншого документа, що засвідчує їх надання.

У разі встановлення Національним банком України граничного строку розрахунків за операціями резидентів з імпорту товарів їх поставка має здійснюватися у строки, зазначені в договорах, але не пізніше встановленого Національним банком України граничного строку розрахунків з дня здійснення авансового платежу (попередньої оплати).

При цьому, положеннями статті 44 Закону України «Про Національний банк України» визначено, що Національний банк України діє як уповноважена державна установа при застосуванні валютного законодавства, і до компетенції Національного банку України у сфері валютного регулювання та нагляду належать, зокрема, видання нормативно-правових актів щодо ведення валютних операцій.

Відповідно до п. 21 Положення про заходи захисту та визначення порядку здійснення окремих операцій в іноземній валюті, затвердженим постановою Правління Національного банку України №5 від 02.01.2019 (далі Положення №5), граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 365 календарних днів.

Системний аналіз викладених правових норм свідчить про те, що дотримання граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, установлених Національний банком України, є обов`язковим для суб`єктів господарювання, а порушення таких строків зумовлює відповідальність у вигляді нарахування пені за кожний день прострочення.

Як вбачається з матеріалів справи, ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» (Покупець) та компанія РУП «Производственное обьединение «БЕЛОРУСНЕФТЬ» (Продавець) (республіка білорусь) було укладено контракт від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804, відповідно до якого продавець продав, а покупець купив продукцію виробництва білоруського газопереробного заводу (далі БГПЗ) РУП «Производственное обьединение «БЕЛОРУСНЕФТЬ» в кількості до 20 000 т.

По контракту від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804 ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» за період з 20.09.2021 по 10.12.2021 здійснено переказ коштів компанії РУП «Производственное обьединение «БЕЛОРУСНЕФТЬ» (республіка білорусь) на загальну суму 733 000,00 євро.

Відповідно до умов контракту від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804 ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» 10.09.2021 здійснено переказ коштів (передоплату) на загальну суму 145 000,00 євро компанії РУП «Производственное обьединение «БЕЛОРУСНЕФТЬ» (республіка білорусь) згідно з випискою АБ «Південний» за 10.09.2021, призначення платежу prepayment gas contract №01-ALLIANCE-OIL-804 dd 28.05.2021.

Граничний термін надходження товару по імпорту 09.09.2022року, дата першого дня перевищення граничного строку розрахунків - 10.09.2022 року.

Відповідно до умов контракту від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804 ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» 21.10.2021 здійснено переказ коштів (передоплату) на загальну суму 38 000,00 євро компанії РУП «Производственное обьединение «БЕЛОРУСНЕФТЬ» (республіка білорусь) згідно з випискою АБ «Південний» за 21.10.2021, призначення платежу prepayment gas contract №01-ALLIANCE-OIL-804 dd 28.05.2021.

Граничний термін надходження товару по імпорту 20.10.2022року, дата першого дня перевищення граничного строку розрахунків - 21.10.2022 року.

Відповідно до умов контракту від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804 ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» 27.10.2021 здійснено переказ коштів (передоплату) на загальну суму 105 000,00 євро компанії РУП «Производственное обьединение «БЕЛОРУСНЕФТЬ» (республіка білорусь) згідно з випискою АБ «Південний» за 27.10.2021, призначення платежу prepayment gas contract №01-ALLIANCE-OIL-804 dd 28.05.2021.

Граничний термін надходження товару по імпорту 26.10.2022року, дата першого дня перевищення граничного строку розрахунків - 27.10.2022 року.

Відповідно до умов контракту від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804 ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» 03.11.2021 здійснено переказ коштів (передоплату) на загальну суму 70 000,00 євро компанії РУП "Производственное обьединение "БЕЛОРУСНЕФТЬ" (республіка білорусь) згідно з випискою АБ «Південний» за 03.11.2021, призначення платежу prepayment gas contract №01-ALLIANCE-OIL-804 dd 28.05.2021,

Граничний термін надходження товару по імпорту 02.11.2022року, дата першого дня перевищення граничного строку розрахунків - 03.11.2022 року.

Відповідно до умов контракту від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804 ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» 05.11.2021 здійснено переказ коштів (передоплату) на загальну суму 145 000,00 євро компанії РУП "Производственное обьединение "БЕЛОРУСНЕФТЬ" (республіка білорусь) згідно з випискою АБ «Південний» за 05.11.2021, призначення платежу prepayment gas contract №01-ALLIANCE-OIL-804 dd 28.05.2021.

Граничний термін надходження товару по імпорту 04.11.2022року, дата першого дня перевищення граничного строку розрахунків - 05.11.2022 року.

Відповідно до умов контракту від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804 ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» 22.11.2021 здійснено переказ коштів (передоплату) на загальну суму 230 000,00 євро компанії РУП "Производственное обьединение "БЕЛОРУСНЕФТЬ" (республіка білорусь) згідно з випискою АБ «Південний» за 22.11.2021, призначення платежу prepayment gas contract №01-ALLIANCE-OIL-804 dd 28.05.2021.

Граничний термін надходження товару по імпорту 21.11.2022року, дата першого дня перевищення граничного строку розрахунків - 22.11.2022 року.

По контракту від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804 ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» здійснено переказ коштів компанії РУП «Производственное обьединение «БЕЛОРУСНЕФТЬ» (республіка білорусь) на загальну суму 733 000,00 євро, товар по імпорту надійшов на загальну суму 719 772,57 євро без порушення граничних строків розрахунків.

Товар по імпорту на суму 13 227,43 євро по контракту від 28.05.2021 №01-ALLIANCE-OIL-804 не надійшов (кількість днів протермінування станом на 14.03.2023 112днів).

В подальшому, ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» листом від 16.01.2023 №05 (вх.№215/6 від 25.01.2023) повідомлено, що кошти в сумі 13 227,43 євро РУП «Производственное обьединение «БЕЛОРУСНЕФТЬ» (республіка білорусь) повинно було повернути до березня 2022 року.

До перевірки ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ» представлено лист від 24.11.2022 №20.1-23/09534 компанії РУП «Производственное обьединение «БЕЛОРУСНЕФТЬ» (республіка білорусь) адресований ТОВ «АЛЬЯНС ОЙЛ ТРЕЙДІНГ», в якому зазначено наступне: «У відповідь на ваш лист від 11.11.2022 №11/01 РУП «Производственное обьединение «БЕЛОРУСНЕФТЬ» (республіка білорусь) повідомляє, що на даний час немає можливості здійснити повернення передоплати, у зв`язку з забороною на повернення грошових коштів резидентам України, органом державного управління, яким здійснюється контроль фінансово-господарської діяльності підприємств, що знаходяться в республіканській власності».

Крім цього, позивач наголошував на тому, що вчиняв усі можливі дія з метою повернення попередньої оплати, а саме: звертався до свого контрагента (декілька разів), звернувся до Міжнародного арбітражного суду при білоруській торгово-промисловій палаті.

Проте, позивач звертав увагу суду на той факт, що з 24.02.2022 припинено доставлення поштових відправлень до республіки білорусь, а також, повідомляв про неможливість (заборону) встановлення (на період дії воєнного стану) учасниками товарних ринків ділових відносин з особами, пов?язаними з державою-агресором - російською федерацією та/або республікою білорусь, здійснення виплат на користь таких осіб, зокрема, юридичних осіб, зареєстрованих за законодавством російської федерації та/або республіки білорусь (рішення НКЦПФР ;1053 від 04.08.2022 року); заборону здійснення обслуговуючими банками будь-яких валютних операцій, учасником яких є юридичні або фізичні особи, які мають місцезнаходження (зареєстровані) в російській федерації та/або республіці білорусь.

Також, позивач наголошував на тому, що існування зазначених складнощів визнано на рівні законодавчого органу у Верховній Раді України 21.04 2023 року зареєстровано проект Закону №9230 про внесення змін до статті 16 Закону України «Про валюту і валютні операції» що відповідальності за рушення резидентами строку розрахунків за операціями з експорту.

Проте, на момент розгляду справи по суті, а також на момент виникнення спірних правовідносин, даний проект Закону не набув статусу Закону, а тому не може бути застосований до спірних правовідносин за загальним правилом застосування нових Законів в Україні.

Щодо решти доводів позивача, суд зазначає наступне.

Частиною першою статті 3 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні» (далі - Закон №966-XIV) встановлено, що метою ведення бухгалтерського обліку і складання фінансової звітності є надання користувачам для прийняття рішень повної, правдивої та неупередженої інформації про фінансовий стан та результати діяльності підприємства.

Бухгалтерський облік є обов`язковим видом обліку, який ведеться підприємство Фінансова, податкова, статистична та інші види звітності, що використовують грошовий вимірник, ґрунтуються на даних бухгалтерського обліку (ч. 2 ст. 3 Закону №966-XIV).

Згідно із частиною першою статті 9 Закону № 996-XIV підставою для бухгалтерського обліку господарських операцій є первинні документи.

Відповідно до частини другої статті 9 Закону№ 996-XIV первинні та зведені облікові документи можуть бути складені у паперовій або в електронній формі та повинні мати такі обов`язкові реквізити: назву документа (форми); дату складання; назву підприємства, від імені якого складено документ; зміст та обсяг господарської операції, одиницю виміру господарської операції; посади осіб, відповідальних за здійснення господарської операції і правильність її оформлення; особистий підпис або інші дані, що дають змогу ідентифікувати особу, яка брала участь у здійсненні господарської операції.

За приписами п.2.1 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 №88 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 05.06.1995 за №168/704, господарські операції - це факти підприємницької та іншої діяльності, що впливають на стан майна, капіталу, зобов`язань і фінансових результатів. Первинні документи (на паперових і машинозчитувальних носіях інформації) для надання їм юридичної сили і доказовості повинні мати такі обов`язкові реквізити; назва підприємства, установи, від імені яких складений документ, назва документа (форми), код форми, дата складання, зміст господарської операції та її вимірники (у натуральному і вартісному виразі), посади, прізвища і підписи осіб, відповідальних за дозвіл та здійснення господарської операції і складання первинного документа.

Відповідно до п.2.15 та п.2.16 вищевказаного Положення забороняється приймати до виконання первинні документи на операції, що суперечать законодавчим та нормативним актам.

Суд зазначає, що інформація, що міститься у прийнятих до обліку первинних документах, систематизується на рахунках бухгалтерського обліку в регістрах синтетичного та аналітичного обліку шляхом подвійного запису їх на взаємопов`язаних рахунках бухгалтерського обліку. Операції в іноземній валюті відображаються також у валюті розрахунків та платежів по кожній іноземній валюті окремо.

Дані аналітичних рахунків повинні бути тотожні відповідним рахункам синтетичного обліку на кінець останнього дня кожного місяця.

Регістри бухгалтерського обліку повинні мати назву, період реєстрації господарських операцій, прізвища і підписи або інші дані, що дають змогу ідентифікувати осіб, які брали участь у їх складанні.

Господарські операції повинні бути відображені в облікових регістрах у тому звітному періоді, в якому вони були здійснені.

У разі складання та зберігання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку з використанням електронних засобів оброблення інформації підприємство зобов`язане за свій рахунок виготовити їх копії на паперових носіях на вимогу інших учасників господарських операцій, а також правоохоронних органів та відповідних органів у межах їх повноважень, передбачених законами.

Підприємство вживає всіх необхідних заходів для запобігання несанкціонованому та непомітному виправленню записів у первинних документах і регістрах бухгалтерського обліку та забезпечує їх належне зберігання протягом встановленого строку.

Відповідальність за несвоєчасне складання первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку та недостовірність відображених у них даних несуть особи, які склали та підписали ці документи.

Однак, до матеріалів справи позивачем, окрім договорів, не надано жодних інших доказів в обґрунтування позовних вимог, первинних документів і регістрів бухгалтерського обліку, доказів щодо стану розрахунків; документів, які підтверджують своєчасність проведення розрахунків.

Подання довідок уповноважених банків ні Законом України «Про валюту і валютні операції», ні Інструкцією про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів не відносять загальні довідки банків до документів, які свідчать про завершення розрахунків за експортними та імпортними операціями.

Зазначені дії позивача унеможливлюють проведення повної перевірки щодо проведення розрахунків за вказаними контрактами.

На підставі викладеного, за порушення ч.2 ст.13 Закону України «Про валюту і валютні операції», у відповідності з ч.5 ст.13 Закону України «Про валюту і валютні операції» нараховується пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.

Беручи до уваги вищенаведене в сукупності, повно і всебічно проаналізувавши матеріали справи та надані сторонами докази, суд приходить до висновку, що податкове повідомлення-рішення від 02.05.2023 №315/33-00-07-05 є протиправним та підлягає скасуванню.

Відповідно до частини першої статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України розгляд і вирішення справ в адміністративних справах здійснюється на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Згідно зі статтею 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Згідно із частиною першою статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.

В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

З урахуванням викладеного, системно проаналізувавши положення чинного законодавства України та надавши оцінку доказам, наявним у матеріалах справи, суд дійшов висновку про необґрунтованість позову та відсутність підстав для його задоволення.

Враховуючи положення статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, судові витрати відшкодуванню позивачу не підлягають.

Керуючись статтями 2, 77, 241-246, 251 Кодексу адміністративного судочинства України, Київський окружний адміністративний суд

в и р і ш и в:

У задоволенні адміністративного позову Товариства з обмеженою відповідальністю «Альянс Ойл Трейдінг» (01001, м. Київ, вул. Володимирська, 49-Б, код ЄДРПОУ 38955529) до Західного міжрегіонального управління Державної податкової служби по роботі з великими платниками податків (79026, м. Львів, вул. Стрийська, 35, код ЄДРПОУ 44045187) про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, - відмовити.

Рішення може бути оскаржено до Шостого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.

Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.

У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.

Суддя Білоноженко М.А.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення26.08.2024
Оприлюднено29.08.2024
Номер документу121224483
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо грошового обігу та розрахунків, з них за участю органів доходів і зборів

Судовий реєстр по справі —320/41817/23

Ухвала від 30.12.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Коротких Андрій Юрійович

Рішення від 26.08.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Білоноженко М.А.

Ухвала від 27.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Білоноженко М.А.

Ухвала від 20.11.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Дудін С.О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні