РІВНЕНСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
і м е н е м У к р а ї н и
27 серпня 2024 року м. Рівне№460/6501/24
Рівненський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Комшелюк Т.О., розглянувши позовну заяву Державної екологічної інспекції Поліського округу до Товариства з обмеженою відповідальністю "ГОЩА-МІТ" про застосування заходів реагування,
В С Т А Н О В И В:
Державна екологічна інспекція Поліського округу (далі - позивач) звернулася до Рівненського окружного адміністративного суду з позовом до Товариства з обмеженою відповідальністю "ГОЩА-МІТ" (далі - відповідач), в якому просить суд: застосувати заходи реагування до Товариства з обмеженою відповідальністю "ГОЩА-МІТ", а саме: тимчасово заборонити (зупинити) експлуатацію вісьмох холодильних установок серії GDE, твердопаливного котла не встановленої марки які зазначені в акті перевірки від 06.06.2024 №5 до моменту отримання дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря. В обґрунтування позовних вимог стверджує, що Державною екологічною інспекцією Поліського округу було здійснено виїзд для проведення позапланової перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства в частині охорони атмосферного повітря при здійсненні господарської діяльності ТОВ «ГОЩА-МІТ». За наслідками проведення вказаної перевірки встановлено, що дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (холодильними установками та твердопаливним котлом) відсутній. Тобто, наявний факт провадження господарської діяльності без дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами, одержання якого передбачено законодавством, що є порушенням ст. 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря». У зв`язку із наведеним, позивач просив застосувати заходи реагування у сфері державного нагляду до позивача.
Ухвалою суду від 20 червня 2024 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі та призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи.
Відповідач подав до суду відзив на позовну заяву, в якому заперечив проти задоволення позовних вимог. Вказав, що відсутні підстави застосовувати заходи реагування у сфері державного нагляду, оскільки відповідач здійснює господарську діяльність на підставі декларації про проведення господарської діяльності відповідно до положень постанови КМУ від 18.03.2022 №314. Також зауважив, що станом на дату проведення позивачем позапланової перевірки холодильні установки не експлуатувались, оскільки перебували у неробочому стані. Звернув увагу суду на те, що вищезгаданий твердопаливний котел не належить на праві власності відповідачу, не перебуває у відповідача в оренді чи будь-якому користуванні і не є об`єктом, який орендує відповідач. Зазначений котел належить ПП «Алекс», яке є власником земельної ділянки і всіх об`єктів нерухомого майна, що знаходяться на земельній ділянці за адресою Рівненська обл., Рівненський р-н, смт. Гоща, вул. Промислова, буд. 2. Також зауважив, що при складенні позивачем акту перевірки жодних інструментально-лабораторних вимірювань позивачем зроблено не було. Висновки, викладені в акті зроблені лише на підставі візуального обстеження, що суперечить вимогам чинного законодавства. З огляду на викладене, відповідач зазначає, що вимоги позивача є безпідставними та такими, що не підлягають задоволенню.
Позивачем подано відповідь на відзив на позовну заяву, в якому він підтримав позовні вимоги з підстав аналогічних зазначеним у позові.
Заперечення на відповідь на відзив подано не було.
Дослідивши подані письмові докази, оцінивши їх за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному розгляді у судовому процесі всіх обставин справи в їх сукупності, суд встановив наступне.
Обставини, встановлені судом:
Товариство з обмеженою відповідальністю «ГОЩА-МІТ» згідно відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб- підприємців 12.01.2023 (номер запису 1006021020000004275) зареєстроване як юридична особа. Основний КВЕД 10.11 Виробництво м`яса.
Державною екологічною інспекцією Поліського округу в межах наданих повноважень здійснено розгляд звернення громадянки ОСОБА_1 скероване на вебресурс «ЕкоЗагроза» від 13.03.2024 №001310 стосовно порушень вимог природоохоронного законодавства ТОВ «ГОЩА-МІТ» (код ЄДРПОУ 44933953).
З метою верифікації та розгляду звернення ОСОБА_2 на вебресурс «ЕкоЗагроза» спеціалістами Інспекції проведено огляд території в межах ТОВ «ГОЩА МІТ», яке розташоване в селищі Гоща, вул. Промислова, 2, Рівненський район, Рівненська область, про що складено відповідний акт від 26.03.2024 року.
На підприємстві облаштований цех по забою тварин, наявна котельня та холодильні установки. На час проведення обстеження котельня працювала. Відповідно до листа департаменту екології та природних ресурсів Рівненської ОДА від 21.03.2024 №572/0/24 дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами на підприємстві відсутній. Водопостачання та водовідведення централізоване, локальні очисні споруди відсутні, стічні води після забою тварин разом із зливовими водами неочищеними скидаються в центральну каналізаційну мережу.
Державною екологічною інспекцією Поліського округу скеровано пакет документів для прийняття рішення про проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) відносно ТОВ «ГОЩА- МІТ» за місцезнаходженням юридичної особи: вул. Промислова, 2, смт Гоща, Рівненського району, Рівненської області, 35400.
Державною екологічною інспекцією України 21 травня 2024 року видано Доручення №808 (з врахуванням наказу Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України від 09.05.2024 №501) та погодження №2.4/620 від 21 травня 2024 року на проведення Державною екологічною інспекцією Поліського округу позапланового заходу державного нагляду (контролю) у сфері охорони атмосферного повітря, про використання вод та відтворення водних ресурсів, про оцінку впливу на довкілля ТОВ «ГОЩА-МІТ» (код ЄДРПОУ 44933953).
23.05.2024 Державною екологічною інспекцією Поліського округу видано наказ № 328-ОД «Про здійснення заходу державного нагляду (контролю)», на підставі якого видано направлення від 23.05.2024 №4 на проведення позапланового заходу державного нагляду (контролю) у сфері охорони атмосферного повітря, про використання вод та відтворення водних ресурсів, про оцінку впливу на довкілля ТОВ «ГОЩА-МІТ» (код ЄДРПОУ 44933953).
В подальшому, Державною екологічною інспекцією Поліського округу в період з 24.05.2024 по 06.06.2024 в присутності Директор ТОВ «ГОЩА-МІТ» ОСОБА_3 здійснено позаплановий захід державного нагляду (контролю) у сфері охорони навколишнього природного середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів ТОВ «ГОЩА-МІТ», в частині дотримання вимог законодавства в сфері охорони атмосферного повітря, використання вод та відтворення водних ресурсів, про оцінку впливу на довкілля.
04.06.2024 державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища Поліського округу Мельник Н.С. притягнуто відповідальну особу директора ТОВ "ГОЩА-МІТ" ОСОБА_3 до адміністративної відповідальності за ч. 1 ст. 78 КУпАП у вигляді штрафу в розмірі 136грн (штраф сплачено в повному обсязі).
За результатами позапланової перевірки складено Акт №5 від 06.06.2024, яким зафіксовано порушення вимог законодавства про охорону атмосферного повітря. Підприємством здійснюються викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами (вісім холодильних установок серії GDE (неорганізовані джерела) та твердопаливний котел не встановленої марки без дозволу спеціально уповноваженого органу виконавчої влади), що є порушенням статті 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».
Один примірник акту перевірки від 06.06.2024 №5 отримано та підписано директором підприємства без зауважень та заперечень.
У зв`язку з виявленими порушеннями відповідачем вимог чинного законодавства в частині охорони атмосферного повітря під час проведення позивачем позапланової перевірки, останній звернувся до суду з даним позовом.
Надаючи правову оцінку обставинам справи у взаємозв`язку з нормами законодавства, що регулюють спірні правовідносини, в межах доводів та вимог апеляційної скарги, колегія суддів апеляційного суду виходить з наступного.
Згідно статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачений Конституцією та законами України.
Наведена норма означає, що суб`єкт владних повноважень зобов`язаний діяти лише на виконання закону, за умов і обставин, визначених ним, вчиняти дії, не виходячи за межі прав та обов`язків, дотримуватися встановленої законом процедури, обирати лише встановлені законодавством України способи правомірної поведінки під час реалізації своїх владних повноважень.
Правові та організаційні засади, основні принципи і порядок здійснення державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності, повноваження органів державного нагляду (контролю), їх посадових осіб і права, обов`язки та відповідальність суб`єктів господарювання під час здійснення державного нагляду (контролю) визначені Законом України «Про основні засади державного нагляду (контролю) у сфері господарської діяльності» від 05 квітня 2007 року №877-V (далі - Закон №877-V).
Відповідно до абзацу другого ст. 1 Закону №877-V державний нагляд (контроль) - діяльність уповноважених законом центральних органів виконавчої влади, їх територіальних органів, державних колегіальних органів, органів виконавчої влади Автономної Республіки Крим, органів місцевого самоврядування (далі - органи державного нагляду (контролю)) в межах повноважень, передбачених законом, щодо виявлення та запобігання порушенням вимог законодавства суб`єктами господарювання та забезпечення інтересів суспільства, зокрема належної якості продукції, робіт та послуг, допустимого рівня небезпеки для населення, навколишнього природного середовища.
Згідно із абзацом четвертим ч.4 ст.4 Закону №877-V виключно законами встановлюються повноваження органів державного нагляду (контролю) щодо зупинення виробництва (виготовлення) або реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг; вичерпний перелік підстав для зупинення господарської діяльності.
Абзацом першим ч.5 ст.4 Закону №877-V передбачено, що виробництво (виготовлення) або реалізація продукції, виконання робіт, надання послуг суб`єктами господарювання можуть бути зупинені повністю або частково виключно за рішенням суду.
Згідно ч.1 ст.11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря» від 16.10.1992 року № 2707-XII (далі - Закон № 2707-XII) для забезпечення екологічної безпеки, створення сприятливого середовища життєдіяльності, запобігання шкідливому впливу атмосферного повітря на здоров`я людей та навколишнє природне середовище здійснюється регулювання викидів найбільш поширених і небезпечних забруднюючих речовин, перелік яких встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Частиною 5 ст.11 Закону № 2707-XII визначено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися після отримання дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до другої або третьої групи, обласними, Київською, Севастопольською міськими державними адміністраціями, органом виконавчої влади Автономної Республіки Крим з питань охорони навколишнього природного середовища за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Частиною шостою цієї ж норми передбачено, що викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами можуть здійснюватися на підставі дозволу, виданого суб`єкту господарювання, об`єкт якого належить до першої групи, суб`єкту господарювання, об`єкт якого знаходиться на території зони відчуження, зони безумовного (обов`язкового) відселення території, що зазнала радіоактивного забруднення внаслідок Чорнобильської катастрофи, центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони навколишнього природного середовища, за погодженням з центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері санітарного та епідемічного благополуччя населення.
Як встановлено ч.12 Закону № 2707-XII господарська чи інші види діяльності, пов`язані з порушенням умов і вимог до викидів забруднюючих речовин в атмосферне повітря і рівнів впливу фізичних та біологічних факторів на його стан, передбачених дозволами, може бути обмежена, тимчасово заборонена (зупинена) або припинена відповідно до законодавства.
Відповідно до абзацу першого п. 1 Розділу І Положення про територіальні та міжрегіональні територіальні органи Держекоінспекції, затвердженого наказом Міністерства енергетики та захисту довкілля України від 07 квітня 2020 року № 230 та зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 16 квітня 2020 року за №350/34633 (далі - Положення № 230) Державна екологічна інспекція відповідної області (далі - Інспекція) є територіальним органом Держекоінспекції та їй підпорядковується.
Згідно із пп.4 п. 2 розділу ІІ Положення № 230 інспекція здійснює державний нагляд (контроль) за додержанням територіальними органами центральних органів виконавчої влади, місцевими органами виконавчої влади, органами місцевого самоврядування в частині здійснення делегованих їм повноважень органів виконавчої влади, підприємствами, установами та організаціями незалежно від форми власності і господарювання, громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, а також юридичними особами нерезидентами вимог законодавства про охорону атмосферного повітря.
Відповідно до п. 6 розділу ІІ Положення № 230 інспекція звертається до суду із позовом щодо обмеження чи зупинення діяльності суб`єктів господарювання і об`єктів незалежно від їх підпорядкування та форми власності, якщо їх експлуатація здійснюється з порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища, вимог дозволів на використання природних ресурсів, з перевищенням нормативів гранично допустимих викидів в атмосферне повітря забруднюючих речовин, впливу фізичних та біологічних факторів, лімітів скидів забруднюючих речовин.
Згідно ч. 6 ст. 7 Закону №877-V за результатами здійснення планового або позапланового заходу посадова особа органу державного нагляду (контролю) складає акт, який повинен містити такі відомості: дату складення акта; тип заходу (плановий або позаплановий); форма заходу (перевірка, ревізія, обстеження, огляд тощо); предмет державного нагляду (контролю); найменування органу державного нагляду (контролю), а також посаду, прізвище, ім`я та по батькові посадової особи, яка здійснила захід; найменування юридичної особи або прізвище, ім`я та по батькові фізичної особи - підприємця, щодо діяльності яких здійснювався захід.
Відповідно до ч. 7 ст. 7 Закону №877-V на підставі акта, складеного за результатами здійснення заходу, в ході якого виявлено порушення вимог законодавства, орган державного нагляду (контролю) за наявності підстав для повного або часткового зупинення виробництва (виготовлення), реалізації продукції, виконання робіт, надання послуг звертається у порядку та строки, встановлені законом, з відповідним позовом до адміністративного суду. У разі необхідності вжиття інших заходів реагування орган державного нагляду (контролю) протягом п`яти робочих днів з дня завершення здійснення заходу державного нагляду (контролю) складає припис, розпорядження, інший розпорядчий документ щодо усунення порушень, виявлених під час здійснення заходу.
Як вже було встановлено, в акті Державної екологічної інспекції, складеному за результатами проведеної перевірки щодо додержання суб`єктом господарювання вимог законодавства у сфері охорони навколишнього природнього середовища, раціонального використання, відтворення і охорони природних ресурсів, зафіксовано, що ТОВ «ГОЩА-МІТ» здійснює викиди забруднюючих речових в атмосферне повітря без дозволу, що є порушенням ч. ч. 5, 6 ст. 11 Закону № 2707-XII.
Зауважень та заперечень суб`єктом господарювання у вказаному акті щодо цих порушень не висловлено.
Судом встановлено, що згідно із квитанцією №118 від 14.06.2024 року штраф у розмірі 136грн, передбачений постановою № 541-4.3 від 04.06.2024 року про накладення адміністративного стягнення на його директора за порушення законодавства про охорону навколишнього природного середовища, сплачений.
Отже, відповідач фактично погодився із правомірністю постанови про накладення адміністративного стягнення та вчиненням ним порушення ч. ч. 5, 6 ст. 11 Закону № 2707-XII.
Більше того, суд зазначає, що вказане порушення товариством у відзиві не заперечується.
Поряд з цим, відповідач зауважує, що ТОВ здійснює господарську діяльність на підставі декларації про провадження господарської діяльності, що відповідає вимогам чинного законодавства, а тому доводи позивача щодо наявності підстав для зупинення експлуатації холодильних установок та твердопаливного котла у зв`язку з відсутністю необхідного дозволу є безпідставними та необґрунтованими.
Щодо доводів позивача про наявність підстав для зупинення експлуатації холодильних установок та твердопаливного котла у зв`язку з відсутністю необхідного дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, варто зазначити наступне.
Указом Президента України "Про введення воєнного стану в Україні" від 24.02.2022 №64/2022 введено в Україні воєнний стан із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року; зобов`язано Кабінет Міністрів України невідкладно: 1) ввести в дію план запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в Україні; 2) забезпечити фінансування та вжити в межах повноважень інших заходів, пов`язаних із запровадженням правового режиму воєнного стану на території України.
Відповідно до статті 12-1 Закону України "Про правовий режим воєнного стану" від 12.05.2015 № 389-VIII Кабінет Міністрів України в разі введення воєнного стану в Україні або окремих її місцевостях: розробляє та вводить в дію План запровадження та забезпечення заходів правового режиму воєнного стану в окремих місцевостях України з урахуванням загроз та особливостей конкретної ситуації, яка склалася; організовує та здійснює керівництво центральними та іншими органами виконавчої влади в умовах воєнного стану.
Аналізуючи наведені нормативно-правові акти, слід прийти до висновку, що введення воєнного стану є подією екстраординарною, що впливає на правовий порядок в Україні та зобов`язує Кабінет Міністрів України діяти невідкладно, доцільно та розумно.
Наявність воєнного стану активізує спеціальні норми законодавства України, які за правилами подолання колізій є пріоритетними над загальними нормами, що забезпечують правопорядок у позавоєнний час.
При цьому головною умовою правотворчої діяльності органів державної влади, в тому числі Кабінету Міністрів України, під час дії воєнного стану, є дотримання положень Конституції України, в яких визначаються основні повноваження таких органів.
Відповідно до Указу Президента України від 24.02.2022 № 64 "Про введення воєнного стану в Україні", 18.03.2022 Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 314 "Деякі питання забезпечення провадження господарської діяльності в умовах воєнного стану" (далі - Постанова № 314, в редакції чинні на момент виникнення спірних правовідносин), згідно п. 1 ч. 1 якої у період воєнного стану право на провадження господарської діяльності може набуватися суб`єктами господарювання на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб`єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг), крім видів господарської діяльності за переліком згідно з додатком 2.
Органи ліцензування, дозвільні органи та суб`єкти надання публічних (електронних публічних) послуг на своїх офіційних веб-сайтах розміщують переліки поданих декларацій. У переліку поданих декларацій наводиться інформація про суб`єкта господарювання (для юридичної особиорганізаційно-правова форма, повне і скорочене найменування (за наявності), для фізичної особи - підприємця - прізвище, власне ім`я, по батькові (за наявності); вид господарської діяльності/частина виду господарської діяльності, який провадиться на підставі поданої декларації; місце провадження діяльності (якщо провадження діяльності обмежується територією відповідної адміністративно-територіальної одиниці).
Згідно з пунктом 2 частини 1 Постанови № 314 декларація може бути подана за вибором суб`єкта господарювання незалежно від задекларованого (зареєстрованого) місцезнаходження (місця проживання), місця провадження господарської діяльності або місцезнаходження відповідного об`єкта:
в електронній формі - через Єдиний державний веб-портал електронних послуг, зокрема засобами мобільного додатку Єдиного державного вебпорталу електронних послуг (далі - Портал Дія) (у разі подання декларації фізичною особою - підприємцем);
у паперовій формі - через центр надання адміністративних послуг з подальшою передачею органам ліцензування, дозвільним органам та суб`єктам надання публічних (електронних публічних) послуг засобами Порталу Дія. Після внесення інформації до Порталу Дія декларація повертається заявнику.
У разі коли декларації мають бути подані до органів ліцензування, дозвільних органів та суб`єктів надання публічних (електронних публічних) послуг, якими є місцеві органи виконавчої влади, органи місцевого самоврядування, військові адміністрації, територіальні органи центральних органів виконавчої влади, державні та комунальні підприємства, такі декларації спрямовуються зазначеним органам та підприємствам засобами Порталу Дія через:
центральні органи виконавчої влади, що забезпечують реалізацію державної політики у відповідній сфері (якщо декларація подається до територіального органу такого центрального органу виконавчої влади або державного підприємства, що належить до сфери його управління);
обласні державні адміністрації, Київську міську державну адміністрацію або обласні військові адміністрації (якщо декларація подається до місцевого органу виконавчої влади, органу місцевого самоврядування, військової адміністрації, комунального підприємства, що знаходяться або діють в межах відповідної адміністративно-територіальної одиниці);
Відповідно до пункту 3 частини 1 зазначеної Постанови № 314, суб`єкти господарювання, які набули право на провадження господарської діяльності на підставі декларації, у разі відсутності відповідних дозвільних документів (документи дозвільного характеру, ліцензії та/або інші результати надання публічних послуг), невідкладно, але не пізніше трьох місяців після припинення чи скасування воєнного стану звертаються до відповідних органів ліцензування, дозвільних органів та суб`єктів надання публічних (електронних публічних) послуг і отримують відповідні дозвільні документи в порядку, строки та на умовах, передбачених законодавством, без зупинення (припинення) їх діяльності.
На період воєнного стану зупиняється перебіг строків звернення за отриманням публічних послуг, визначених законодавством. З дня припинення чи скасування воєнного стану перебіг зазначених строків продовжується з урахуванням часу, що минув до їх зупинення (п. 4 частини 1 Постанови № 314).
Тобто в контексті наведеного варто вказати про існування колізії у законодавстві чинному на момент виникнення спірних правовідносин, коли один нормативно-правовий акт передбачав обов`язкове отримання дозвільного документа на провадження певного виду господарської діяльності, а іншийзвільняв від такого обов`язку на період дії воєнного стану, вказуючи про достатність подання відповідної декларації.
Разом з цим, як зазначалось судом вище, введення воєнного стану активізує спеціальні норми законодавства України, які за правилами подолання колізій є пріоритетними над загальними нормами, що забезпечують правопорядок у позавоєнний час.
В свою чергу, Постанова № 314 передбачає, зокрема, і право відповідача на набуття права на провадження господарської діяльності на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб`єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності (далі - декларація), що містить відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (документів дозвільного характеру, ліцензій або інших результатів надання публічних послуг).
Під час розгляду справи судом встановлено, що у період з 01.02.2023 по 03.07.2024 відповідач провадив свою господарську діяльність без дозвільних документів на викид забруднюючих речовин у атмосферне повітря, чим порушив вимоги ст.ст. 10, 11 Закону України «Про охорону атмосферного повітря».
Відповідач погодився з таким порушенням, що підтверджується протоколом про адміністративне правопорушення №018608* від 04.06.2024 та квитанцією про сплату штрафу від 14.06.2024 №118 за вказане правопорушення.
Поряд з цим, 03.07.2024 позивачем через Портал Дія подано Декларацію про провадження господарської діяльності, яка була подана на зміну дозволу на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря стаціонарними джерелами.
З огляду на наведені положення, зокрема, Постанови № 314, в контексті встановлених обставин справи, суд зауважує, що ТОВ «ГОЩА-МІТ» скористалось преференцією, наданою нормативно-правовим актомКМУ від 18.03.2022 № 314, зокрема, щодо набуття права на провадження господарської діяльності (в цьому випадку на роздрібну торгівлю пальним, зберігання пального) на підставі безоплатного подання до органів ліцензування, дозвільних органів та суб`єктів надання публічних (електронних публічних) послуг декларації про провадження господарської діяльності від 03.07.2024, що містила відомості згідно з додатком 1, без отримання дозвільних документів (в цьому випадку дозволу).
Тобто, відповідач, вчиняючи відповідні дії з метою законодавчого засвідчення права на провадження господарської діяльності (подання декларації про провадження господарської діяльності №081041/24) фактично усунув порушення, що стало підставою для звернення Державною екологічною інспекцією до суду з даним позовом.
Таким чином, аналізуючи позиції позивача та відповідача, викладені у заявах по суті спору, та додані до них документи, суд доходить висновку, що на момент розгляду справи по суті доводи позивача викладені у позовній заяві є необґрунтованими, тому не підлягають задоволенню.
При цьому, залишаючи без оцінки окремі аргументи учасників справи, суд виходить з того, що оцінка таких обставин не має вирішального значення для правильного вирішення спору по суті.
Відповідно до ст. 9 КАС України розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості. Суд розглядає адміністративні справи не інакше як за позовною заявою, поданою відповідно до цього Кодексу, в межах позовних вимог.
Згідно з ч. 1 ст. 77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу.
Відповідно до ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
На підставі викладеного, розглянувши справу в межах позовних вимог, з урахуванням встановлених обставин, суд дійшов висновку, що позов є необґрунтованим та задоволенню не підлягає.
Підстави для розподілу судових витрат відсутні.
Керуючись статтями 241-246, 255, 257-262, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
В И Р І Ш И В :
У задоволенні позовної заяви Державної екологічної інспекції Поліського округу до Товариства з обмеженою відповідальністю "ГОЩА-МІТ" про застосування заходів реагування відмовити.
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
Повний текст рішення складений 27 серпня 2024 року
Учасники справи:
Позивач - Державна екологічна інспекція Поліського округу (вул. Леха Качинського, 12А, м. Житомир, Житомирська обл., 10014, ЄДРПОУ/РНОКПП 42163803)
Відповідач - Товариство з обмеженою відповідальністю "ГОЩА-МІТ" (вул. Промислова, 2, смт. Гоща, Рівненський р-н, Рівненська обл., 35400, ЄДРПОУ/РНОКПП 44933953)
Суддя Т.О. Комшелюк
Суд | Рівненський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.08.2024 |
Оприлюднено | 29.08.2024 |
Номер документу | 121225388 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо організації господарської діяльності, з них дозвільної системи, нагляду (контролю), реалізації держ-ї регуляторної політики у сфері госп-ї д-ті; ліцензування видів господарської д-ті; розроблення і застосування національних стандар., технічних регламентів та процедур оцінки відповідності |
Адміністративне
Рівненський окружний адміністративний суд
Т.О. Комшелюк
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні