Постанова
від 27.08.2024 по справі 320/5916/20
ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ШОСТИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУДСправа № 320/5916/20 Суддя (судді) першої інстанції: Панова Г. В.

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

27 серпня 2024 року м. Київ

Шостий апеляційний адміністративний суд в складі: головуючого - судді Мєзєнцева Є.І., суддів - Карпушової О.В., Файдюка В.В., розглянувши в порядку письмового провадження апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області, як відокремленого підрозділу ДПС на рішення Київського окружного адміністративного суду від 31 січня 2023 року у справі за адміністративним позовом Фермерського господарства "Деяніра" до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, Державної податкової служби України про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,

ВСТАНОВИВ :

Фермерське господарство "Деяніра" звернулось до Київського окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Головного управління Державної податкової служби у Київській області, Державної податкової служби України в якому просило:

- визнати протиправним та скасувати рішення Комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, Головного управління ДПС У Київській області №1518886/19421253 від 08.04.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної;

- зобов`язати Державну податкову службу України зареєструвати податкову накладну №6 від 25.02.2020, сформовану фермерським господарством «Деяніра».

Рішенням Київського окружного адміністративного суду від 31 січня 2023 року адміністративний позов задоволено повністю.

В апеляційній скарзі Головне управління Державної податкової служби у Київській області, як відокремлений підрозділ ДПС, посилаючись на неповне з`ясування обставин, що мають значення для справи, неправильне застосування норм матеріального права та порушення норм процесуального права, що призвело до неправильного вирішення справи, просить скасувати оскаржуване рішення та прийняти нове, яким відмовити у задоволенні позовних вимог у повному обсязі.

Відповідно до п. 3 ч. 1 ст. 311 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).

З огляду на викладене, колегія суддів визнала за можливе розглянути справу в порядку письмового провадження.

Заслухавши суддю-доповідача, перевіривши повноту встановлення окружним адміністративним судом фактичних обставин справи та правильність застосування ним норм матеріального і процесуального права, колегія суддів дійшла наступного висновку.

Судом першої інстанції встановлено, що позивач зареєстрований в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань 18.09.2020, є платником податку на додану вартість.

Для здійснення господарської діяльності позивач має власні та орендовані трудові, матеріально-технічні ресурси, зокрема, кваліфікований персонал, нерухоме майно, земельні ділянки, транспортні засоби.

Судом встановлено, що Фермерське господарство «Деяніра» (ідентифікаційний код 19421253; місцезнаходження: 07700, Київська область, м. Яготин, вул. Ліснянська, буд.5) зареєстроване в якості юридичної особи, що підтверджується відомостями витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб та фізичних осіб-підприємців.

Основним видом діяльності відповідно до видів за КВЕД фермерського господарства є вирощування зернових (крім рису), бобових культур, насіння олійних культур; змішане сільське господарство; вантажний автомобільний транспорт; ремонт і технічне обслуговування машин і устаткування промислового призначення; виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.

Відповідно до відомостей витягу № 1810254500025 з реєстру платників податків податку на додану вартість Фермерське господарство «Деяніра» з 01.11.2018 зареєстровано платником податку на додану вартість, індивідуальний податковий номер 194212510253.

Як вбачається зі статуту Фермерського господарства «Деяніра» затвердженого загальними зборами членів Фермерського господарства «Деяніра» протоколом №1 від 04.02.2019, основним видом діяльності є виробництво товаро-сільськогосподарської продукції, переробка та реалізація з метою отримання прибутку на земельних ділянках, наданих для ведення фермерського господарства відповідно до закону.

Як встановлено судом, 25.02.2020 було укладено договір поставки № 25 від 25.02.2020 між Товариством з обмеженою відповідальністю «Алатіс Україна» (покупець) та Фермерським господарством «Деяніра» (постачальник) за умовами якого постачальник передає, а покупець приймає та сплачує, на умовах, що вказуються у специфікаціях (додатках) до даного договору, сільськогосподарську продукцію, надалі по тексту товар.

Приписами розділу 2 договору поставки обумовлено, що найменування товару - згідно накладних (специфікацій, рахунків). Кількість товару - згідно накладних (специфікацій, рахунків). Ціна за одну тонну товару становить - згідно накладних (специфікацій, рахунків). Загальна вартість даного договору становить суму загальної вартості специфікацій, підписаними сторонами.

Пунктом 3.1 договору поставки обумовлено, що зазначений в даному договорі товар поставляється протягом дії даного договору, тобто з дати укладення даного договору і до 31 грудня 2022 року включно.

Умови поставки даного договору викладені сторонами у відповідності до вимог Міжнародних правил щодо тлумачення термінів «Інкотермс» (в редакції 2010 року), які застосовуються із урахуванням особливостей, пов`язаних із внутрішньодержавним характером даного договору, а також тих особливостей, що випливають із умов даного договору. Поставка здійснюється на умовах, вказаних у специфікаціях до даного договору (пункт 3.2, 3.2 договору).

Згідно із пунктом 3.4 договору поставки приймання поставленої партії товару за кількістю проводиться в момент передачі товару за видатковою накладною. Факт приймання покупцем товару за видатковою накладною свідчить про відсутність у покупця претензій щодо кількості товару.

Відповідно до розділу 4 договору поставки оплата за даним договором, здійснюється покупцем на умовах та строках, вказаних у специфікаціях до даного договору, підписаними сторонами.

Оплата за товар здійснюється, у відповідності до реквізитів зазначених у рахунках, після отримання наступних документів: рахунку-фактури виставленого на 100 % вартості поставленого товару; засвідчені підписом керівника та печаткою підприємства виробника видаткової накладної на товар, виписаних сільськогосподарським підприємством - виробником покупцю; засвідчені підписом керівника та печаткою підприємства-виробника копії квитанції про реєстрацію податкової накладної.

Платіж за даним договором, вважається здійсненим належним чином у дату зарахування коштів на банківський рахунок постачальника, що визначений у даному договорі. На прохання постачальника, покупець надає йому копію банківського документа про перерахування коштів.

Згідно із пунктом 9.10 договору поставки, даний договір набуває чинності з дня його підписання уповноваженими представниками сторін, а також скріплення печатками сторін і діє до 31 грудня 2022 року, включно. Після підписання даного договору всі попередні переговори вважаються недійсними. Закінчення строку дії даного договору не звільняє покупця від виконання тих зобов`язань, які залишилися невиконаними. Якщо будь-яке положення даного договору виявиться недійсними, це не впливає на виконання сторонами своїх зобов`язань та іншими положеннями даного договору.

Згідно з специфікацією від 25.02.2020 до договору поставки №25 від 25.02.2020 Фермерське господарство «Деяніра» передало ТОВ «Алатіс Україна» товар - сою у кількості 15,700 тон загальною вартістю 160140,00 грн, у т.ч. 266 90,00 ПДВ. Базис поставки: FCA (франко-постачальник) за адресою: Київська область, Яготинський район, с. Черняхівка з відвантаженням в автотранспорт покупця (в редакції Інкотермс 2010). Умови розрахунків: оплата у розмірі 80 % проводиться покупцем на протязі одного банківського згідно рахунку-фактури та видаткової накладної на завантажений товар у автотранспорт покупця. Залишок суми 20% сплачується після реєстрації постачальником податкової накладної в ЄРПН та отримання оригіналів документів, викладених в п. 3.7 та 4.2 Договору поставки №25 від 25.02.2020.

Як вбачається з накладної № 7 від 25.02.2020 Фермерське господарство «Деяніра» було відпущено ТОВ «Алатіс Україна» товар - сою у кількості 15,700 тонн загальною вартістю 160 140,00 грн, в т.ч. ПДВ 266 90,00 грн та виставлено рахунок №4 від 25.02.2020 за товар - сою загальною кількістю 15,700 тонн до сплати на 160 140,00 грн.

Відповідно до відомостей товарно-транспортної накладної № 58 від 25.02.2020 оформлено перевезення товару - соя загальною кількістю 15,700 тонн від вантажовідправника - Фермерського господарства «Деяніра» до ТОВ «Алатіс Україна», пункт навантаження: Київська область, Яготинський район, с. Черняхівка, пункт розвантаження: Київська область, Переяслав-Хмельницький, с. Ульянівка.

Згідно із відомостями копії платіжного доручення № 57 від 25.02.2020 ТОВ «Алатіс Україна» було сплачено на користь Фермерського господарства «Деяніра» оплату за сою згідно рахунку №4 від 25.02.2020 у сумі 106 760,00 грн, ПДВ 20 % загальною сумою 128 112,00 грн.

На виконання вимог податкового законодавства позивачем було складено податкову накладу виписану отримувачу ТОВ «Алатіс Україна» від 25.02.2020 №6 на суму 160 140,00 грн (у т.ч. ПДВ - 26690,00 грн), яка 27.02.2020 направлена електронними засобами зв`язку до ДПС України для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.

За результатом обробки вказаної податкової накладної її реєстрація була зупинена, про що позивачеві була направлена квитанція від 27.02.2020.

Відповідно до відомостей квитанції про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування кількісних і вартісних показників до податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрація вказаної податковоїнакладної в Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена відповідно до п. 201.16 ст. 201 Податкового кодексу України, реєстрація податкової накладної від 25.02.2020 № 6 в ЄРПН зупинена. Коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1201, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D" = 11,1085%, "Р" = 0.

04.03.2020 позивач подав до контролюючого органу повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, зокрема від 25.02.2020 № 6 до яких був долучений 1 документ та додаткові пояснення.

У поясненнях позивач зазначив, що ФГ «Деяніра» реалізовано в лютому 2020 року сою ТОВ «Торгівельна столиця» (код ЄДРПОУ 33300207) на суму 1 089 564 грн, ТОВ «Алатіс Україна» (код ЄДРПОУ 40553722) на суму 160 140 грн. Поставка товару здійснилася на умовах договору поставки №17, №25. Реалізований товар був вирощений на орендованих земельних ділянках площею 70 га, зберігався у власних складських приміщеннях.

04.04.2020 Фермерським господарством «Деяніра» було подано до контролюючого органу повідомлення про надання пояснень та копії документів щодо податкової накладної/розрахунку коригування, реєстрацію якої зупинено, зокрема від 25.02.2020 № 6 до якої було долучено 12 документів та письмові пояснення.

З матеріалів справи вбачається, що за результатом розгляду наданих позивачем пояснень та документів комісією Головного управління ДПС України, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних або відмову в такій реєстрації, було прийнято рішення від 08.04.2020 №1518886/19421253, яким у реєстрації податкової накладної №6 від 25.02.2020 було відмовлено з підстав ненадання платником податку копій документів: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних.

Не погоджуючись з відмовою у прийнятті до реєстрації податкової накладної в Єдиному державному реєстрі податкових накладних, позивач звернувся з позовом до суду.

Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, зокрема, порядок їх адміністрування, платників податків та зборів, їх права та обов`язки, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час здійснення податкового контролю, а також відповідальність за порушення податкового законодавства регулює Податковий кодекс України (далі - ПК України).

Відповідно до п.п. 14.1.60 ПК України єдиний реєстр податкових накладних - реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, який ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.

Відповідно до п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.

Підтвердженням продавцю про прийняття його податкової накладної та/або розрахунку коригування до Єдиного реєстру податкових накладних є квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі, яка надсилається протягом операційного дня.

Якщо надіслані податкові накладні/розрахунки коригування сформовано з порушенням вимог, передбачених пунктом 201.1 цієї статті та/або пунктом 192.1 статті 192 цього Кодексу, а також у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування відповідно до пункту 201.16 цієї статті, протягом операційного дня продавцю/покупцю надсилається квитанція в електронному вигляді у текстовому форматі про неприйняття їх в електронному вигляді або зупинення їх реєстрації із зазначенням причин.

У разі, якщо реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування у Єдиному реєстрі податкових накладних зупинена в порядку, визначеному в пункті 201.16 цієї статті, реєстрація таких податкових накладних/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у підпункті 201.16.4 пункту 201.16 цієї статті.

Відповідно до п. 201.16 ПК України реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України.

На виконання цієї норми 11.12.2019 року Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 1165 "Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних". Цією постановою затверджено Порядок, який визначає механізм зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, організаційні та процедурні засади діяльності комісій з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, права та обов`язки їх членів (далі Порядок № 1165).

Згідно з пунктом 3 Порядку № 1165 податкові накладні/розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності таким ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування:

1) податкова накладна, яка не підлягає наданню отримувачу (покупцю) та/або складена за операцією, звільненою від оподаткування;

2) обсяг постачання, зазначений платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування (крім розрахунків коригування, поданих для реєстрації в іншому місяці, ніж місяць, в якому вони складені), зареєстрованих у Реєстрі в поточному місяці, з урахуванням поданої для реєстрації в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування, становить менше 500 тис. гривень за умови, що обсяг постачання товарів/послуг, зазначений у них у поточному місяці за операціями з одним отримувачем - платником податку, не перевищує 50 тис. гривень, сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена у попередньому місяці, становить більше 20 тис. гривень, та керівник - посадова особа такого платника податку є особою, яка займає аналогічну посаду не більше ніж у трьох (включно) платників податку;

3) одночасно виконуються такі умови:

загальна сума податку на додану вартість з вироблених в Україні товарів (робіт, послуг), сплачена за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, платником податку та його відокремленими підрозділами, якими подано податкову накладну/розрахунок коригування на реєстрацію в Реєстрі, становить більше 1 млн. гривень;

значення показника D, розрахованого згідно з цим підпунктом, становить більше 0,05. Показник D розраховується за такою формулою:

D= S/T,

де S - загальна сума сплачених за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування, сум єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування та податків і зборів, контроль за справлянням яких покладено на ДПС, платником податку та його відокремленими підрозділами;

T - загальна сума постачання товарів/послуг на митній території України, що оподатковуються за ставками 0, 20 і 7 відсотків, зазначеними платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування;

значення показника P є меншим, ніж значення, розраховане за такою формулою:

P = Pм х 1,4,

де P - сума податку на додану вартість, зазначена платником податку в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі у звітному (податковому) періоді, з урахуванням поданої на реєстрацію в Реєстрі податкової накладної/розрахунку коригування;

Pм - найбільша місячна сума податку на додану вартість, зазначена у податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих платником податку в Реєстрі за останні 12 календарних місяців, що передують місяцю, в якому складено податкову накладну/розрахунок коригування.

Значення показників D та P відображаються в електронному кабінеті платнику податку;

4) у податковій накладній/розрахунку коригування відображена операція з товаром за кодом згідно з УКТЗЕД та/або послугою за кодом згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, які зазначені у таблиці даних платника податку, врахованій контролюючим органом.

Відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Згідно пункту 7 вказаного Порядку у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.

Платник податку отримує інформацію щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрація яких зупинена, через електронний кабінет (пункт 8 Порядку № 1165).

Згідно пункту 10 Порядку № 1165 у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.

Пунктом 11 вказаного Порядку визначено, що у квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються:

1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування;

2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку;

3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.

Отже, з вищенаведених норм вбачається, що після надсилання платником податку складеної ним податкової накладної (розрахунку коригування) до ДПС України, в автоматизованому режимі (тобто без участі працівників контролюючого органу) проводиться перевірка відповідності цієї податкової накладної (розрахунку коригування) критеріям ризиковості платника податку, критеріям ризиковості здійснення операцій та показникам позитивної податкової історії платника податку.

У свою чергу, пунктом 1 Додатку № 3 до Порядку № 1165 визначено, що до критеріїв ризиковості здійснення операцій належить: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній / розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 р. в отриманих податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних / розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 р. у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.

Таким чином, аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій свідчить про те, що для того, аби встановити наявність у господарської операції такої ознаки мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку № 1165.

Поряд із цим, метою зупинення реєстрації податкових накладних є перевірка ознак наявності ризиків можливого порушення платником норм податкового законодавства, що може бути спростовано шляхом надання додаткових пояснень та/або доказів.

Згідно з частиною п`ятою статті 242 Кодексу адміністративного судочинства України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.

Суд зазначає, що невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.

Аналогічна правова позиція була висловлена Верховним Судом, зокрема у постанові від 04 грудня 2018 року справі №821/1173/17.

Наказом Міністерства фінансів України № 520 від 12 грудня 2019 року затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Порядок № 520), яким визначено механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), реєстрацію яких відповідно до пункту 201.16 статті 201 Податкового кодексу України зупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.

Відповідно до п. 2 Порядку № 520 прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).

Пунктом 3 Порядку № 520 визначено, що комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.

Згідно п.4 Порядку № 520 у разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.

Відповідно до п.5 Порядку № 520 перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати:

договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них;

договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції;

первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні;

розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків;

документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.

Згідно п.6 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку має право подати до контролюючого органу протягом 365 календарних днів, що настають за датою виникнення податкового зобов`язання, відображеного в податковій накладній / розрахунку коригування. Платник податку має право подати письмові пояснення та копії документів до декількох податкових накладних/розрахунків коригування, якщо такі податкові накладні / розрахунки коригування складено на одного отримувача - платника податку за одним і тим самим договором або якщо в таких податкових накладних/розрахунках коригування відображено однотипні операції (з однаковими кодами товарів згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності (УКТ ЗЕД) або кодами послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг (ДКПП)).

Пунктом 7 Порядку № 520 письмові пояснення та копії документів, зазначених у пункті 5 цього Порядку, платник податку подає до ДПС в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України "Про електронні документи та електронний документообіг", "Про електронні довірчі послуги" та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого в установленому порядку.

Пунктом 11 Порядку № 520 передбачено, що комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній/розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.

З урахуванням положень наведених норм, комісією регіонального рівня приймається рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі за результатами розгляду інформації та копій документів платника податку. Отже, контролюючий орган має зажадати від платника податку документів та пояснень на спростування наявних у органу ДПС сумнівів, пов`язаних з легальністю діяльності юридичної особи, вказавши які саме аспекти належить висвітлити платнику податків у своїх поясненнях.

Форма рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН визначена Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 року № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13 грудня 2019 року за № 1245/34216.

Форма такого рішення передбачає, що у разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН через ненадання платником податку копій документів, документи, які не надано, повинні бути підкресленими, тобто конкретно вказані.

Аналіз наведених правових норм дає підстави для висновку, що рішення комісії повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації податкової накладної.

Як зазначено вище, у квитанції від 27.02.2020 про зупинення реєстрації податкової накладної від 25.02.2020 № 6 контролюючий орган зазначив, що коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1201, відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються), та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п. 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій. Запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в ПН/РК для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних. Додатково повідомлено: показник "D" = 11.1085%, "Р" = 0.

Суд зазначає, що посилання відповідача у квитанції від 27.02.2020 на відсутність коду УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 1201, в таблиці платника податку, а також те, що обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбаного товару/послуги та обсягу його постачання, є необґрунтованими, оскільки відповідно до п. 12 Порядку № 1165, подання такої таблиці є правом платника податків, а не обов`язком.

При цьому, таблицею даних платника податку на додану вартість підтверджено коди КВЕД, за якими Фермерське господарство «Деяніра» здійснює діяльність, зокрема з постачання продукції - 111900000 згідно з Українською класифікацією товарів зовнішньоекономічної діяльності/ державним класифікатором продукції та послуг ДК (соя).

Суд зауважує, що видами господарської діяльності позивача за КВЕД 2010, які вказані в Єдиному державному реєстрі юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань, є, серед іншого, код КВЕД 01.11 Вирощування зернових культур (крім рису), бобових культур і насіння олійних культур; 01.50 Змішане сільське господарство; 10.61 Виробництво продуктів борошномельно-круп`яної промисловості; 46.21 Оптова торгівля зерном, необробленим тютюном, насінням і кормами для тварин.

З матеріалів справи вбачається, що податкова накладна від 25.02.2020 № 6 складена за результатами проведення між позивачем та його контрагентом «ТОВ «Алатіс Україна» господарських операції з продажу (поставки) товару сої.

Крім того, ані в квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної, ані під час розгляду цієї справи контролюючим органом не повідомлено, яким чином п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій може бути застосований до господарської операції з поставки позивачем вищевказаного товару, у разі, якщо такий товар поставлявся безпосередньо самим виробником.

Суд звертає увагу на те, що у спірному рішенні про відмову в реєстрації податкової накладної не наведені мотиви неврахування чи відхилення наданих позивачем пояснень та документів, а також не зазначено, якої саме інформації у поясненнях окрім тієї, що наведена позивачем, не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкових накладних.

Щодо посилань Головного управління ДПС у Київській області у додаткових поясненнях до відзиву про те, що управління правового адміністрування направило службову записку від 15.10.2020 за № 1811/10-36-04, в якому зазначено про те, що ФГ «Деяніра» не надано наступні документи: документи підтверджуючі наявність сільськогосподарської техніки, якою здійснювався посів та збір урожаю; відсутні документи на транспорт, якими здійснювались відвантаження товару покупцю; відсутня товарно-транспортна накладна; відсутня банківська виписка з розрахунку з постачальником суд зазначає наступне.

Як вбачається зі службової записки Управління податкового адміністрування Головного управління Державної податкової служби України від 15.10.2020 № 1811/10-36-04 стосовно надання причин, які є підставами для відмови у реєстрації податкових накладних повідомило, що відповідно АІС «Податковий блок» подані ФГ «Деяніра» (19421253) повідомлення щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по податковій накладній №6 від 25.02.2020 з номенклатурою товару «Соя» розглянуто Комісією ГУ ДПС у Київській області та прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних. ФГ «Деяніра» (19421253) не надано: документи підтверджуючі наявність сільськогосподарської техніки, якою здійснювався посів та збір урожаю відсутні документи на транспорт, якими здійснювалось відвантаження товару покупцю, товарно-транспортна накладна, банківська виписка з розрахунку з постачальником.

Водночас, аналіз змісту оспорюваного рішення дає підстави стверджувати, що Комісія ГУ ДПС у Київській області, розглядаючи подані позивачем документи, не з`ясовувала специфіку проведених господарських операцій та не визначала перелік документів, який є необхідним для підтвердження наявності підстав для реєстрації поданої позивачем податкової накладної від 25.02.2020 № 6. Крім того, відповідач-1 всупереч нормам чинного законодавства не зазначив у додатковій інформації (не підкреслив) у спірному рішенні конкретних документів, яких не надав позивач для того, щоб реєстрація зупиненої податкової накладної стала можливою, у зв`язку з чим суд не приймає до уваги викладені відповідачем вказані твердження.

Крім того, з наданих до суду доказів судом встановлено, Фермерським господарством «Деяніра» було подано до Головного управління статистики у Київській області Управління статистики в Яготинському районі звіт про посівні площі сільськогосподарських культур під урожай за 2019 рік, відповідно до відомостей якого посівні площі ФГ «Деяніра» у 2019 році для сої - 70 га.

Згідно із відомостями звіту про збирання врожаю сільськогосподарських культур на 01.10.2019, поданим до статистики в Яготинському районі ГУ статистики у Київській області 01.10.2019, Фермерське господарство «Деяніра» зібрало урожаю сої у 2019 році вагою 119 тон. Крім того, згідно із звітом про площі та валові збори с/г культур, плодів, ягід і винограду на 1 грудня 2019 року підтверджується, що у 2018 році ФГ «Деяніра» зібрало 37 тон сої з 22 га. яку 2019 року не реалізувало. Копія додається.

Відповідно до довідки виданої виконкомом Черняхівської сільської ради № 119 від 04.03.2019 Фермерське господарство «Деяніра» в адміністративних межах Черняхівської сільської ради орендує земельні частки (паї) громадян площею 252 га ріллі.

На підтвердження того, що ФГ «Деяніра» дійсно здійснює сільськогосподарську має технічні засоби і можливості для вирощування сої, в обсягах здійснених позивачем було надано до контролюючого органу повідомлення про об`єкти оподаткування або об`єкти, пов`язані з оподаткуванням або через які проводиться діяльність за формою № 20-ОПП .

Крім того, позивачем було надано до суду копію договору оренди від 01.02.2022 № 11 укладений між ФГ «КМП Надія» (орендодавець) та ФГ «Деяніра» (орендар) за умовами якого в порядку та на умовах, визначених цим договором, орендодавець зобов`язується передати орендареві у строкове платне користування сільськогосподарську техніку, що визначена у цьому договорі.

Сільськогосподарська техніка зберігається за адресою: Україна, Київська область, Яготинський район, с. Черняхівська, буд. 13.

В оренду передається наступна сільськогосподарська техніка: Автомобіль ГАЗ 5301 АЦ реєстраційний № НОМЕР_1 ; Трактор колісний ХТА-250-12 реєстраційний № НОМЕР_2 ; Трактор колісний Т-150К реєстраційний № НОМЕР_3 ; Трактор колісний Т-150К реєстраційний № НОМЕР_4 ; Навантажувач Т-156-01 реєстраційний № НОМЕР_5 ; Трактор Колісний МТЗ-80 реєстраційний № НОМЕР_6 ; Трактор колісний МТЗ-82.1 реєстраційний № КА 08178; Трактор колісний МТЗ-80 реєстраційний № НОМЕР_6 ; Причіп 2ПТС-4 реєстраційний № НОМЕР_7 ; Причіп 1ПТС-9 реєстраційний № НОМЕР_8 .

01.02.2020 сторонами - ФГ «КМП Надія» (орендодавець) та ФГ «Деяніра» (орендар) було підписано акт прийому-передачі нерухомого майна в оренду відповідно до договору оренди рухомого майна №11 від 01.02.2020, відповідно до якого орендодавець передає а орендар приймає у тимчасове користування сільськогосподарську техніку: Автомобіль ГАЗ 5301 АЦ реєстраційний № НОМЕР_1 ; Трактор колісний ХТА-250-12 реєстраційний № НОМЕР_2 ; Трактор колісний Т-150К реєстраційний № НОМЕР_3 ; Трактор колісний Т-150К реєстраційний № НОМЕР_4 ; Навантажувач Т-156-01 реєстраційний № НОМЕР_5 ; Трактор Колісний МТЗ-80 реєстраційний № НОМЕР_6 ; Трактор колісний МТЗ-82.1 реєстраційний № НОМЕР_9 ; Трактор колісний МТЗ-80 реєстраційний № НОМЕР_6 ; Причіп 2ПТС-4 реєстраційний № НОМЕР_7 ; Причіп 1ПТС-9 реєстраційний № НОМЕР_8

Разом з тим, позивачем надано до суду свідоцтва про реєстрацію транспортних засобів, які перебувають у власності та користуванні позивача.

Зі змісту договору оренди приміщення №8 від 18.02.2019 укладеного ФГ «КМП Надія» (орендодавець) та Фермерським господарством «Деяніра» (орендар) в порядку та на умовах, визначених цим договором, орендодавець зобов`язується передати орендареві у строкове платне приміщення, а орендар зобов`язується прийняти у строкове платне користування приміщення, що визначене у цьому договорі та зобов`язується сплачувати орендареві орендну плату. Адреса приміщення, що орендується: Україна, Київська область, Яготинський район, с. Черняхівка, вул. Гречанівська, буд. 13. Загальна площа приміщення, що орендується: 641, 9 кв. м.

Крім того, згідно із відомостями витягу з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно про реєстрацію іншого права індексний номер 157063149, право користування (найму оренди) будівлею або іншими капітальними спорудами, їх окремими частинами вказаний об`єкт оренди: будівля, зерносховище було зареєстровано на правах оренди за позивачем.

Отже, у позивача наявні відповідна техніка, обладнання та документи для здійснення відповідної господарської діяльності.

Крім того, всі вищевказані документи, надані позивачем, не мають дефекту форми, змісту або походження, які у силу ч. 2 ст. 9 Закону України «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність», п. 2.4 Положення про документальне забезпечення записів у бухгалтерському обліку, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 24.05.1995 № 88, спричинили б втрату первинними документами юридичної сили, та підтверджують факт здійснення господарських операцій.

Суд зазначає, що чітке визначення фіскальним органом у відповідній квитанції конкретного критерію, прямо впливає на можливість надання в подальшому платником податків документів, достатніх для прийняття рішень про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.

Наведений висновок узгоджується із правовою позицією Верховного Суду, яка викладена у постанові від 23.10.2018 у справі №822/1817/18.

Європейським Судом з прав людини у рішенні по справі "Суомінен проти Фінляндії" від 01 липня 2003 року вказано, що орган влади зобов`язаний виправдати свої дії, навівши обґрунтування своїх рішень.

Отже, рішення суб`єкта владних повноважень повинно ґрунтуватися на оцінці усіх фактів та обставин, що мають значення. Мають значення, як правило, ті обставини, які передбачені нормою права, що застосовується. Суб`єкт владних повноважень повинен врахувати усі ці обставини, тобто надати їм правову оцінку: прийняти до уваги або відхилити. У разі відхилення певних обставин висновки повинні бути мотивованими, особливо, коли має місце несприятливе для особи рішення.

Суд звертає увагу, що комісія ГУ ДПС у м. Києві не з`ясовувала специфіку проведених господарських операцій та не визначала перелік документів, який є необхідним для підтвердження наявності підстав для реєстрації поданих позивачем податкових накладних, не ідентифікувала конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції.

Водночас, факт зупинення реєстрації податкових накладних/розрахунку коригування у ЄРПН не спростовує факту здійснення платником податків господарських операцій, що підтверджується тільки первинними документами, на підставі яких складається податкова накладна/розрахунок коригування.

Поряд з викладеним, суд враховує постанову Верховного Суду від 21.05.2019 у справі №0940/1240/18 у якій вказано, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.

Отже, здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.

Відповідно до частини другої статті 6 КАС України суд застосовує принцип верховенства права з урахуванням судової практики Європейського суду з прав людини.

Згідно з частиною першої статті 17 Закону України "Про виконання рішення та застосування практики Європейського Суду з прав людини" суди України застосовують при розгляді справ Конвенцію про захист прав людини і основних свобод та протоколи до неї і практику Європейського суду, як джерела права.

Європейський суд з прав людини у своєму рішенні від 20.10.2011 у справі "Рисовський проти України" (заява №29979/04) підкреслив особливу важливість принципу "належного урядування", який передбачає, що в разі, коли йдеться про питання загального інтересу, зокрема, якщо справа впливає на такі основоположні права людини, як майнові права, державні органи повинні діяти вчасно та в належний і якомога послідовніший спосіб.

Також Європейський суд з прав людини у справі "Лелас проти Хорватії" зазначив, що державні органи, які не впроваджують або не дотримуються своїх власних процедур, не повинні мати можливість отримувати вигоду від своїх протиправних дій або уникати своєчасного виконання своїх обов`язків.

Ризик будь-якої помилки державного органу повинен покладатися на саму державу, а помилки не можуть виправлятися за рахунок осіб, яких вони стосуються (рішення у справі "Пінкова та Пінк проти Чеської Республіки", "Ґаші проти Хорватії", "Трґо проти Хорватії").

Згідно ч. 2 ст. 77 КАС України, в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.

За наведеного, суд першої інстанції дійшов вірного висновку про скасування рішення комісії Головного управління ДПС у Київській області №1518886/19421253 від 08.04.2020 про відмову в реєстрації податкової накладної від 25.02.2020 №6 у Єдиному реєстрі податкових накладних.

Відповідно до абз. 1 ч. 4 статті 245 КАС України у випадку, визначеному пунктом 4 частини другої цієї статті, суд може зобов`язати відповідача - суб`єкта владних повноважень прийняти рішення на користь позивача, якщо для його прийняття виконано всі умови, визначені законом, і прийняття такого рішення не передбачає права суб`єкта владних повноважень діяти на власний розсуд.

Відповідно до пункту 19 Порядку № 1246, податкова накладна та/або розрахунок коригування, реєстрацію яких зупинено, реєструється у день настання однієї з таких подій:

прийняття в установленому порядку та набрання чинності рішенням про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування;

набрання рішенням суду законної сили про реєстрацію податкової накладної та/або розрахунку коригування (у разі надходження до ДФС відповідного рішення);

неприйняття та/або відсутність реєстрації в установленому порядку рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування.

Пунктом 20 Порядку № 1246, встановлено, що у разі надходження до ДПС України рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування, яке набрало законної сили, такі податкові накладні та/або розрахунки коригування реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили таким рішенням суду.

Враховуючи вищевикладене, суд першої інстанції дійшов вірного висновку, що належним способом захисту порушеного права позивача є зобов`язання Державної податкової служби України зареєструвати податкову накладну № 6 від 25.02.2020 датою її подання на реєстрацію.

Решта тверджень та посилань сторін судовою колегією апеляційного суду не приймається до уваги через їх неналежність до предмету позову або непідтвердженість матеріалами справи.

При цьому, колегія суддів зазначає, що згідно з п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя .

Однак, згідно з п. 29 Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Ruiz Torija v. Spain" від 9 грудня 1994 р., статтю 6 п. 1 не можна розуміти як таку, що вимагає пояснень детальної відповіді на кожний аргумент сторін. Відповідно, питання, чи дотримався суд свого обов`язку обґрунтовувати рішення може розглядатися лише в світлі обставин кожної справи.

Доводи апеляційної скарги зазначених вище висновків суду попередньої інстанції не спростовують і не дають підстав для висновку, що судом першої інстанції при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.

За правилами ст. 316 КАС України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення або ухвалу суду - без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права. Керуючись статтями 308, 311, 315, 316, 321, 322, 329, 331 КАС України, суд, -

ПОСТАНОВИВ :

Апеляційну скаргу Головного управління Державної податкової служби у Київській області, як відокремленого підрозділу ДПС залишити без задоволення, а рішення Київського окружного адміністративного суду від 31 січня 2023 року - без змін.

Постанова набирає законної сили з дати її прийняття, є остаточною та оскарженню не підлягає.

Головуючий суддя Є.І.Мєзєнцев

cуддя О.В.Карпушова

суддя В.В.Файдюк

СудШостий апеляційний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2024
Оприлюднено29.08.2024
Номер документу121227299
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних

Судовий реєстр по справі —320/5916/20

Ухвала від 10.10.2024

Адміністративне

Касаційний адміністративний суд Верховного Суду

Бившева Л.І.

Постанова від 27.08.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Ухвала від 06.03.2023

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Мєзєнцев Євген Ігорович

Рішення від 31.01.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 30.12.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 21.09.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

Ухвала від 22.07.2020

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Панова Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні