Рішення
від 28.08.2024 по справі 591/4963/24
КОВПАКІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД М.СУМ

Справа№591/4963/24

Провадження №2/592/1859/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

28 серпня 2024 року м.Суми

Ковпаківський районний суд м. Суми у складі:

головуючого: судді Бичкова І. Г. ,

за участю: секретаря судового засідання Алфімової І.В.,

розглянув у відкритому судовому засіданні в залі судових засідань в приміщенні Ковпаківського районного суду м. Суми цивільну справу за позовом Департаменту фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення коштів, витрачених на стаціонарне лікування потерпілого від злочину, -

ВСТАНОВИВ :

Департамент фінансів,економіки таінвестицій Сумськоїміської ради звернувсядо судуз данимпозовом довідповідача іпросить стягнути з ОСОБА_1 на користь Департаменту фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради кошти в сумі 140,91 грн. за стаціонарне лікування потерпілого ОСОБА_2 в КНП «Центральна міська клінічна лікарня» СМР.

До початку судового засідання представниця позивача за довіреністю Струць Н.І. надала суду заяву про розгляд справи без участі представника департаменту, позовні вимоги підтримала у повному обсязі.

Відповідач в судове засідання не з`явився, про дату, час та місце розгляду справи був повідомлений належним чином.

Дослідивши та перевіривши письмові докази справи, встановивши такі юридичні факти та відповідні їм правовідносини, суд дійшов наступного висновку.

Судом встановлено, що ОСОБА_1 обвинувачувався у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 286 КК України, тобто в порушенні правил безпеки дорожнього руху особою, яка керує транспортним засобом, що спричинило потерпілому середньої тяжкості тілесні ушкодження.

Досудовим розслідуванням встановлено, що близько 07 год. 45 хв. 20.09.2023 ОСОБА_1 керував автомобілем «AUDI A6», р.н. НОМЕР_1 , по другорядній дорозі вул. Герасима Кондратьєва в напрямку перехрестя з головною дорогою вул. Герасима Кондратьєва в м. Суми.

У подальшому, виконуючи маневр повороту ліворуч з виїздом на головну дорогу вул. Герасима Кондратьєва, ОСОБА_1 знехтував безпекою дорожнього руху, не переконався, що це буде безпечним і не створить перешкод або небезпеки іншим учасникам руху, виїхав на перехрестя головної дороги та, не надавши перевагу в русі, допустив зіткнення з велосипедом «SPECIALIZED» чорного кольору, під керуванням ОСОБА_2 , який в цей час рухався по головній дорозі вул. Герасима Кондратьєва, в напрямку виїзду з м. Суми.

Внаслідок дорожньо-транспортної пригоди ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , отримав тілесні ушкодження у вигляді закритого перелому 1-ї, 2-ї плюснових кісток правої ступні, закритий перелом 5-ї плюснової кістки лівої ступні, які відповідно до висновку судово-медичної експертизи від 26.10.2023 №1337, не були небезпечними для життя, спричинили тривалий розлад здоров`я і за цими ознаками відносяться до середньої тяжкості тілесних ушкоджень.

В результаті протиправних дій, здійснених ОСОБА_1 , ОСОБА_2 був госпіталізований до ортопедично-травматологічного відділення №2 КНП «Сумська міська клінічна лікарня» СМР.

Відповідно до статті 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно додержуватися Конституції України та законів України, не посягати на права і свободи, честь і гідність інших людей.

Згідно ч.1ст.1206ЦК України особа, яка вчинила злочин, зобов`язана відшкодувати витрати закладові охорони здоров`я на лікування потерпілого від злочину.

Згідно ч.3ст.1206ЦК України, якщо лікування проводилося закладом охорони здоров`я, що є у державній власності або територіальної громади, кошти на відшкодування витрат на лікування зараховуються до відповідного бюджету.

Відповідно доПостанови ПленумуВерховного СудуУкраїни від07.07.1995року №11«Про відшкодуваннявитрат настаціонарне лікуванняособи,яка потерпілавід злочину,та судовихвитрат» питанняпро відшкодуваннявитрат настаціонарне лікуванняпотерпілого вирішуєтьсязгідно зПорядком обчисленнярозміру фактичнихвитрат закладуохорони здоров`яна стаціонарнелікування потерпілоговід злочинногодіяння тазарахування стягненихз виннихосіб коштівдо відповідногобюджету іїх використання,затвердженого постановоюКабінету МіністрівУкраїни №545від 16липня 1993 року.

Як передбачено пунктом 2 цього Порядку, сума коштів, яка підлягає відшкодуванню, визначається закладом охорони здоров`я, в якому перебував на лікуванні потерпілий, виходячи з кількості ліжко-днів, проведених ним в стаціонарі, та вартості витрат на його лікування в день.

Визначення суми витрат на лікування потерпілого за один ліжко-день провадиться, виходячи з фактичної кількості ліжко-днів і загальної суми фактичних витрат за місяць (в якому проводилось лікування) на утримання лікувального закладу, за винятком витрат на капітальні вкладення, капітальний ремонт і придбання інвентаря та обладнання.

Термін і обґрунтованість перебування потерпілого від злочину на стаціонарному лікуванні визначається на підставі даних лікувального закладу, де він перебував на лікуванні.

Відповідно до пункту 4 розділу IV «Прикінцеві та перехідні положення» Закону України «Про державні фінансові гарантії медичного обслуговування населення» від 19.10.2017 № 2168-VIII (зі змінами) з 1 квітня 2020 року реалізація державних гарантій медичного обслуговування населення за програмою медичних гарантій здійснюється відповідно до цього Закону для всіх видів медичної допомоги.

Згідно з підпунктом ґ пункту 3 частини 1 статті 89 Бюджетного кодексу України, введеного дію відповідно до пункту 1 частини 11 Прикінцевих положень Бюджетного кодексу України, до видатків, що здійснюються з бюджетів сільських, селищних, міських територіальних громад, належать видатки на співфінансування оплати медичних послуг, що надаються в рамках програми державних гарантій медичного обслуговування населення, для покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв комунальних закладів охорони здоров`я, які є об`єктами права власності відповідних територіальних громад.

Отже, починаючи з 1 квітня 2020 року КНП «Центральна міська клінічна лікарня» СМР фінансується з бюджету Сумської міської територіальної громади в частині покриття вартості комунальних послуг та енергоносіїв.

До позову Департаменту приєднаний дублікат довідки-розрахунку КНП «Центральна міська клінічна лікарня» СМР №01-22/1г/3616 від 01.11.23 року із записом про вартість одного ліжко-дня та загальну суму фактичних витрат за лікування потерпілого, згідно якої потерпілий ОСОБА_2 , у зв`язку із заподіяними йому тілесними ушкодженнями, знаходився на стаціонарному лікуванні в ортопедично-травматологічному відділенні №2 з 20.09.2023 р. по 27.09.2023 р.

Вартість комунальних послуг та енергоносіїв за один ліжко-день становить:

- за 1 день лікування в ортопедично - травматологічному відділенні 20 грн 13 коп.

Кількість ліжко-днів, проведених потерпілим в стаціонарі становить:

-в ортопедично-травматологічному відділенні 7 ліжко-днів.

Сумарні витрати за лікування потерпілого (у розрізі вартості комунальних послуг та енергоносіїв) складають:

- в ортопедично-травматологічному відділенні 140 грн 91 коп. (відповідно до пункту3 частини3 статті 175 ЦПК України).

Оригінал довідки-розрахунку приєднаний до кримінальної справи, провадження №12023200480003662 від 20.09.2023. щодо вчинення ОСОБА_1 кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 286 КК України.

Згідно пункту 3 Порядку визначена сума коштів на лікування потерпілого стягується судом з обвинуваченого або фізичної чи юридичної особи, яка за законом несе цивільну відповідальність за шкоду, завдану діяннями обвинуваченого або неосудної особи, яка вчинила суспільно небезпечне діяння, при ухваленні вироку.

У пункті 4 Порядку зазначено, що стягнені в установленому порядку кошти, залежно від джерела фінансування закладу охорони здоров`я, у якому перебував на стаціонарному лікуванні потерпілий, зараховуються до відповідного бюджету або на користь юридичної особи (відомства), якій належить заклад охорони здоров`я.

Тобто витрачені на стаціонарне лікування кошти підлягають відшкодуванню у повному обсязі і зараховуються до відповідного бюджету залежно від джерел фінансування закладу охорони здоров`я або на рахунок юридичної особи, якій належить останній.

Департамент фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради, що утворюється Сумською міською радою є уповноваженим виконавчим органом місцевого самоврядування у сфері забезпечення реалізації на території Сумської міської територіальної громади державної політики з питань фінансів, бюджету, економічного і соціального розвитку, інвестиційної та регуляторної діяльності, міжнародної співпраці, охорони навколишнього природного середовища, енергозбереження та енергоефективності та згідно Положення про Департамент (далі - Положення) здійснює заходи з підвищення ефективності використання бюджетних коштів.

Невідшкодування до бюджету Сумської міської територіальної громади коштів, витрачених на стаціонарне лікування потерпілого від злочину є порушенням інтересів територіальної громади щодо надходження належних коштів до бюджетів! всіх рівнів з метою їх подальшого використання для забезпечення завдань і функцій держави.

Відповідно до статті 18-1 Закону України «Про місцеве самоврядування» орган місцевого самоврядування може бути позивачем та відповідачем у судах загальної юрисдикції, зокрема, звертатися до суду, якщо це необхідно для реалізації його повноважень і забезпечення виконання функцій місцевого самоврядування.

Ухвалою Зарічного районного суду м. Суми від 23 січня 2024 року по справі № 591/10073/23 (провадження № І-кп/591/355/23) ОСОБА_1 було звільнено від кримінальної відповідальності за ч. 1 ст. 286 КК України у зв`язку з примиренням винного з потерпілим.

При цьому,відповідно доабзацу третьогопункту 3Порядку уразі,коли приухваленні вирокусума коштів,витрачених настаціонарне лікуванняпотерпілого,ще небула визначенаі рішенняпро їхвідшкодування небуло прийнято,стягнення провадитьсяв порядкуцивільного судочинства за позовом вказаних юридичних осіб. У такому ж порядку відшкодовуються витрати на стаціонарне лікування особи, яка постраждала від злочину, в разі закриття кримінального провадження за нереабілітуючими обставинами.

Статтею 284 КПК передбачено вичерпний перелік підстав для закриття кримінального провадження. Вони, в свою чергу, класифікуються за декількома критеріями. Всі підстави закриття кримінального провадження поділяються на реабілітуючі та нереабілітуючі.

Реабілітуючими єті підстави,що пов`язаніз констатацієюфакту того,що підозрюваний/обвинуваченийне вчинивзлочин. На противагу цьому нереабілітуючими є ті, що позитивно вирішують питання про вчинення особою злочину.

До реабілітуючих належать лише три підстави: встановлено відсутність події кримінального правопорушення: встановлено відсутність у діянні складу кримінального правопорушення; не встановлено достатніх доказів для доведення винуватості особи в суді та вичерпано можливості їх отримати.

Відповідно, всі інші підстави є нереабілітуючими і передбачають констатацію факту вчинення особою кримінального правопорушення.

Зважаючи на вищевикладене, Департамент зазначає, що кримінальне провадження по справі № 591/10073/23 було закрито саме з нереабілітуючих підстав.

Вказані обставини дають підстави для звернення Департаментом фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради як органу, уповноваженого на організацію виконання бюджету в частині надходження коштів, до суду з метою стягнення витрат за лікування потерпілого від злочину до відповідного бюджету в інтересах територіальної громади.

Таким чином, суд вважає за необхідне стягнути з відповідача на користь позивача кошти в сумі 425,15 грн. за стаціонарне лікування потерпілої ОСОБА_3 в КНП «Дитяча клінічна лікарня Святої Зінаїди» СМР.

Відповідно до п. 6 ч. 1 ст. 5 Закону України «Про судовий збір» позивачі у справах про відшкодування матеріальних збитків, завданих внаслідок вчинення кримінального правопорушення, звільняються від сплати судового збору під час розгляду справи у всіх судових інстанціях.

Оскільки позивач при подачі позову до суду звільнений від сплати судового збору, відтак,суд стягуєз відповідачана користьдержави судовий збір в сумі 1211,20 грн.

На підставі викладеного, керуючись ст. ст. 265-268 ЦПК України, ст. 1206 ЦК України, Постановою Пленуму Верховного Суду України від 07.07.1995 року №11 «Про відшкодування витрат на стаціонарне лікування особи, яка потерпіла від злочину, та судових витрат», -, -

ВИРІШИВ:

Позов Департаменту фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради до ОСОБА_1 про стягнення коштів, витрачених на стаціонарне лікування потерпілого від злочину задовольнити.

Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) на користь Департаменту фінансів, економіки та інвестицій Сумської міської ради (м. Суми, вул. Британська, 21, код. ЄДРПОУ 02315854) кошти в сумі 140,91 грн. за стаціонарне лікування потерпілого ОСОБА_2 в КНП «Центральна міська клінічна лікарня» СМР.

Стягнути з ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_2 ) на користь держави судовий збір в розмірі 1211,20 грн.

Апеляційна скарга на рішення суду першої інстанції подається протягом тридцяти днів з дня його проголошення безпосередньо до Сумського апеляційного суду.

Головуючий: І.Г. Бичков

СудКовпаківський районний суд м.Сум
Дата ухвалення рішення28.08.2024
Оприлюднено29.08.2024
Номер документу121232304
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи у спорах про недоговірні зобов’язання, з них про відшкодування шкоди, з них

Судовий реєстр по справі —591/4963/24

Рішення від 28.08.2024

Цивільне

Ковпаківський районний суд м.Сум

Бичков І. Г.

Ухвала від 10.06.2024

Цивільне

Ковпаківський районний суд м.Сум

Бичков І. Г.

Ухвала від 20.05.2024

Цивільне

Зарічний районний суд м.Сум

Ніколаєнко О. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні