Постанова
від 30.09.2010 по справі 2а-6687/10/0870
ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ЗАПОРІЗЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АД МІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ПОСТАНОВА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

30 вересня 2010 року < Текст > Справа № 2а-6687/10/0870

Запорізький окружний ад міністративний суд у складі :

головуючого - судді Татаринова Д.В.

при секретарі Сандига В.М.

розглянув у відкритому су довому засіданні адміністр ативну справу у

позову: Приватного підпри ємства «Ітап», м. Запоріжжя

до: Державної податко вої інспекції у Ленінському районі м. Запоріжжя, м. Запоріж жя

про: скасування ріше ння та зобов' язання вчинити певні дії,-

за участю представників:

від позивача: Кравченко С .А. (довіреність № 10/11 від 10.11.2009 ро ку)

від відповідача: Бойко О.А . (довіреність № 14215/10/10-010 від 04.08.2010 року)

ВСТАНОВИВ:

До Запорізького окружного адміністративного суду наді йшла позовна заява приватног о підприємства «Ітап» до Дер жавної податкової інспекції у Ленінському районі м. Запор іжжя про скасування рішення ДПІ у Ленінському районі м. За поріжжя, викладеного в листі від 21 липня 2010 року за № 13263/10/28 про н евизнання як податкову звітн ість декларації з податку на додану вартість ПП «Ітап» за червень 2010 року та визнання ці єї декларації як податкову з вітність.

Ухвалою суду від 02 вересня 201 0 року відкрито провадження в адміністративній справі та призначено судове засідання на 20 вересня 2010 року.

Відповідно до ст. 150 КАС Украї ни у розгляді справи оголошу валась перерва до 30 вересня 2010 року.

У судовому засіданні предс тавник позивача підтримав по зовні вимоги, посилаючись на обставини, викладені в позов ній заяві. Зокрема зазначивш и, що подана декларація була з аповнена відповідно до вимог Закону України №2181 та за формо ю встановленою Порядку запов нення та подання податкової декларації з податку на дода ну вартість затвердженого на казом ДПА України від 30.05.1997 №166 дл я періоду червень 2010 року. Крім того, до декларацій надані вс і передбачені Порядком додат ки.

Враховуючи вищевикла дене, позивач поросить позов ні вимоги задовольнити в пов ному обсязі, а саме: визнати пр отиправним та скасувати ріше ння відповідача викладене в листі від 21 липня 2010 року за № 13263/ 10/28 про невизнання як податков у звітність декларацій з под атку на додану вартість пози вача за червень 2010 року, та виз нати зазначену декларацію з податку на додану вартість, я к податкову звітність.

Представник відповідача п роти позовних вимог заперечи в з підстав, викладених в зап ереченнях на позов, вважає ос каржуване рішення таким, що в ідповідає вимогам чинного за конодавства та просить відмо вити позивачу у задоволенні його позовних вимог у повном у обсязі.

Зокрема вказав, що декларац ія з податку на додану вартіс ть за червень 2010 року не прийня то з підстав, визначених в п.п. 4.1.2 п.4.1 ст.4 Закону України від 21 г рудня 2000 року №2181-ІІІ.

Проаналізувавши наявні ма теріали та фактичні обставин и справи, дослідивши і оцінив ши надані докази в їх сукупно сті, заслухавши пояснення пр едставників позивача та від повідача, суд вважає, позовні вимоги обґрунтованими та та кими, що підлягають задоволе нню у повному обсязі з наступ них підстав.

Як вбачається з матеріалів справи, ПП «Ітап» 20 липня 2010 рок у до ДПІ в Ленінському районі м. Запоріжжя направлено пода ткову декларацію з податку н а додану вартість за червень 2010 року.

Листом № 13263/10/28 від 21 липня 2010 рок у ДПІ у Ленінському районі м. З апоріжжя повідомило ПП «ІТАП » про невизнання як податков ої звітності декларації з по датку на додану вартість за ч ервень 2010 року, посилаючись на те, що п.п.4.1.2 п.4.1 ст.4 Закону Украї ни від 21.12.00 №2181-ІІІ із внесеними з мінами, податкова звітність, отримана контролюючим орган ом від платника податків як п одаткова декларація, що запо внена ним всупереч правилам, зазначеним у затвердженому порядку її заповнення, може б ути не визнана таким контрол юючим органом як податкова д екларація, якщо в ній не зазна чено обов'язкових реквізитів , її не підписано відповідним и посадовими особами, не скрі плено печаткою платника пода тків. У цьому випадку, якщо кон тролюючий орган звертається до платника податків з письм овою пропозицією надати нову податкову декларацію з випр авленими показниками (із заз наченням підстав неприйнятт я попередньої), то такий платн ик податків має право: надати таку нову декларацію разом з і сплатою відповідного штраф у; оскаржити рішення податко вого органу в порядку апеляц ійного узгодження та порядку заповнення, затвердженого н аказом ДПА України, що зареєс трований у Міністерстві юсти ції України. Враховуючи зазн ачені норми, в поданій податк овій декларації не зазначено обов' язкового реквізиту, а саме у податковій деклараці ї не визначено тип періоду.

Не погодившись за даним лис том, позивач звернувся до суд у з адміністративним позовом про його оскарження та визна ння дій протиправними.

Закон України «Про порядок погашення зобов'язань платн иків податків перед бюджетам и та державними цільовими фо ндами» є спеціальним законом з питань оподаткування, який установлює порядок погашенн я зобов'язань юридичних або ф ізичних осіб перед бюджетами та державними цільовими фон дами з податків і зборів (обов 'язкових платежів), включаючи збір на обов'язкове державне пенсійне страхування та вне ски на загальнообов'язкове д ержавне соціальне страхуван ня, нарахування і сплати пені та штрафних санкцій, що засто совуються до платників подат ків контролюючими органами, у тому числі за порушення у сф ері зовнішньоекономічної ді яльності, та визначає процед уру оскарження дій органів с тягнення.

Підпунктом 4.1.2 Закону Україн и № 2181-ІІІ встановлено, що прийн яття податкової декларації є обов'язком контролюючого ор гану. Податкова декларація п риймається без попередньої п еревірки зазначених у ній по казників через канцелярію, ч ий статус визначається відпо відним нормативно-правовим а ктом. Відмова службової (поса дової) особи контролюючого о ргану прийняти податкову дек ларацію з будь-яких причин аб о висування нею будь-яких пер едумов щодо такого прийняття (включаючи зміну показників такої декларації, зменшення або скасування від'ємного зн ачення об'єктів оподаткуванн я, сум бюджетних відшкодуван ь, незаконного збільшення по даткових зобов'язань тощо) за бороняється та розцінюється як перевищення службових по вноважень такою особою, що тя гне за собою її дисциплінарн у та матеріальну відповідаль ність у порядку, визначеному законом.

Якщо службова (посадова) осо ба контролюючого органу пору шує норми абзацу першого цьо го підпункту, платник податк ів зобов'язаний до закінченн я граничного строку подання декларації надіслати таку де кларацію поштою з описом вкл аденого та повідомленням про вручення, до якої долучаєтьс я заява на ім'я керівника відп овідного контролюючого орга ну, складена у довільній форм і, із зазначенням прізвища сл ужбової (посадової) особи, яка відмовилася прийняти деклар ацію, та/або із зазначенням да ти такої відмови. При цьому де кларація вважається поданою в момент її вручення пошті, а граничний десятиденний стро к, встановлений для поштових відправлень підпунктом 4.1.7, не застосовується.

Платник податків може тако ж оскаржити дії службової (по садової) особи контролюючого органу з відмови у прийнятті податкової декларації у суд овому порядку.

Незалежно від наявності ві дмови у прийнятті податкової декларації платник податків зобов'язаний погасити подат кове зобов'язання, самостійн о визначене ним у такій подат ковій декларації, протягом с троків, установлених пунктом 5.3 статті 5 цього Закону.

Податкова звітність, отрим ана контролюючим органом від платника податків як податк ова декларація, що заповнена ним всупереч правилам, зазна ченим у затвердженому порядк у її заповнення, може бути не в изнана таким контролюючим ор ганом як податкова деклараці я, якщо в ній не зазначено обов 'язкових реквізитів, її не під писано відповідними посадов ими особами, не скріплено печ аткою платника податків. У ць ому випадку, якщо контролююч ий орган звертається до плат ника податків з письмовою пр опозицією надати нову податк ову декларацію з виправленим и показниками (із зазначення м підстав неприйняття попере дньої), то такий платник подат ків має право:

- надати таку нову декл арацію разом зі сплатою відп овідного штрафу;

- оскаржити рішення по даткового органу в порядку а пеляційного узгодження.

Положеннями пп. 4.1.4 Закону 2181 в изначено, що податкові декла рації подаються за базовий п одатковий (звітний) період, що дорівнює, зокрема, календарн ому місяцю (у тому числі при сп латі місячних авансових внес ків), - протягом 20 календарних д нів, наступних за останнім ка лендарним днем звітного (под аткового) місяця.

Порядок заповнення та пода ння податкової декларації з податку на додану вартість, з атверджений наказом Державн ої податкової адміністрації України від 30 травня 1997 року № 16 6 (у редакції наказу від 15 червн я 2005 року № 213), зареєстрований в Міністерстві юстиції Україн и 30 червня 2005 року за №702/10982 (Порядо к № 166).

Пунктом 1.1 Порядку № 166 визнач ено, що подання податкової де кларації з податку на додану вартість (далі - декларація) п ередбачено пунктом 4.1 статті 4 Закону України від 21 грудня 2000 року № 2181-III «Про порядок погаше ння зобов'язань платників по датків перед бюджетами та де ржавними цільовими фондами» . Пунктом 1.2 визначено, що декла рація подається до податково го органу за місцем реєстрац ії особою, яка зареєстрована платником податку на додану вартість згідно з вимогами З акону України від 3 квітня 1997 ро ку № 168/97-ВР «Про податок на дода ну вартість».

Відповідно до пункту 1.3 Поря дку № 166 декларація складаєтьс я із вступної частини, службо вих полів та чотирьох розділ ів, з них платником заповнюют ься перші три розділи, службо ві поля та вступна частина, че твертий розділ заповнюється працівниками податкової інс пекції (адміністрації) лише н а оригіналі декларації, який залишається в податковій ін спекції (адміністрації). Поря док заповнення декларації ок ремо за кожним розділом наво диться в розділі 5 цього Поряд ку.

Порядком № 166 встановлено, що звітний (податковий) період в изначається в порядку, встан овленому пунктом 7.8 статті 7 За кону, і може дорівнювати одно му календарному місяцю (з ура хуванням особливостей, викла дених у пункті 2.2 цього Порядк у) або одному календарному кв арталу в залежності від обся гу оподатковуваних операцій за минулі дванадцять місячн их податкових періодів (п. 2.1).

Згідно пп. 3.1 декларація до ор ганів податкової служби може бути подана: на паперових нос іях; на магнітних носіях з роз друкованими копіями файлів; засобами електронної пошти E -mail; поштовими відправленнями .

Відповідно до пп. 3.2 вступна ч астина, службові поля та чоти ри розділи податкової деклар ації з податку на додану варт ість, податкової декларації з податку на додану вартість (спеціальної), податкової дек ларації з податку на додану в артість (переробних підприєм ств) та податкової деклараці ї з податку на додану вартіст ь (скороченої) подаються на дв ох двосторонніх аркушах форм ату А-4, скріплених між собою; д одатки до декларацій, уточню ючий розрахунок податкових з обов'язань з податку на додан у вартість у зв'язку з виправл енням самостійно виявлених п омилок, уточнюючий розрахуно к податкових зобов'язань з по датку на додану вартість у зв 'язку з виправленням самості йно виявлених помилок (до дек ларації з податку на додану в артість (скороченої)/(перероб ного підприємства)/(спеціаль ної)) - на аркушах формату А-4.т

Згідно п.3.3 декларація запов нюється таким чином, щоб забе зпечити збереження записів у ній та вільне читання тексту (цифр) протягом установленог о строку зберігання звітност і. Декларація може бути запов нена від руки чорнильною чи к ульковою ручкою або видрукув ана (заповнення олівцем не до пускається), без виправлень і помарок; у рядках, де відсутні дані для заповнення, має бути проставлений прочерк.

Згідно п.4.3 Порядку №166 податк ова звітність, отримана конт ролюючим органом від платник а податків як податкова декл арація, що заповнена ним всуп ереч правилам, зазначеним у з атвердженому порядку її запо внення, може бути не визнана т аким контролюючим органом як податкова декларація, якщо в ній не зазначено обов'язкови х реквізитів, її не підписано відповідними посадовими осо бами, не скріплено печаткою п латника податків. У цьому раз і, якщо контролюючий орган зв ертається до платника податк ів з письмовою пропозицією (п исьмове звернення надсилаєт ься поштою з повідомленням п ро його вручення) надати нову податкову декларацію з випр авленими показниками (із заз наченням підстав неприйнятт я попередньої), то такий платн ик податків має право: надати таку нову декларацію разом з і сплатою відповідного штраф у; оскаржити рішення податко вого органу в порядку апеляц ійного узгодження.

Аналізуючи зміст частини т ретьої підпункту 4.1.2 пункту 4.1 с татті 4 Закону України «Про по рядок погашення зобов'язань платників податків перед бюд жетами та державними цільови ми фондами» (№ 2181-III від 21.12.2000) суд за уважує на тому, що відповідач має право, а не обов'язок не ви знавати податкову деклараці ю. При цьому зазначене обумов лює обґрунтоване безсторонн є, добросовісне та розсудлив е рішення. Як випливає з зазна ченого підпункту закону підс тавою для не визнання податк ової декларації є наступні к ритерії: не зазначено обов'яз кових реквізитів, її не підпи сано відповідними посадовим и особами, не скріплено печат кою платника податків. Оціню ючи ряд зазначених підстав, п ерелік яких є вичерпним, суд в важає, що зміст цих підстав ви значає умови за яких здійсни ти належне оброблення деклар ації податковій службі є нем ожливим. При цьому така немож ливість фактично має об'єкти вний характер як по суті (відс утність чисел, рядків та іншо го, що унеможливлює фактичну обробку декларації по суті) т ак і за правосуб' єктним асп ектом (юридичних наслідків) о формлення і подання платнико м податків відповідної декла рації. Представник відповіда ча в судовому засіданні жодн им чином не зміг пояснити та/а бо спростувати обставин, за я кими відсутність певних відм іток (на які посилається відп овідач) унеможливлює оброку поданих платником податків д екларацій.

Судом встановлено, що пункт ом 1.3 Порядку № 166 чітко встанов лено, що декларація складаєт ься із вступної частини, служ бових полів та чотирьох розд ілів, з них платником заповню ються перші три розділи, служ бові поля та вступна частина , четвертий розділ заповнюєт ься працівниками податкової інспекції (адміністрації) ли ше на оригіналі декларації, я кий залишається в податковій інспекції (адміністрації).

У судове засідання, предста вником відповідача, всупереч вимоги суду, оригінал деклар ації по податку на додану вар тість за червень 2010 року не над ано, але зазначено, що копія де кларації яка знаходиться в м атеріалах справи цілком відп овідає оригіналу.

З дослідженої в судовому за сідання копії спірної деклар ації представник відповідач а не зміг зазначити який саме тип періоду не вказано підпр иємством позивачем, оскільки необхідні графи звітного пе ріоду позивачем зазначені.

Таким чином, в судовому засі данні встановлено, що податк ова декларація з податку на д одану вартість за червень 2010 р оку ПП «Ітап» має всі обов' я зкові реквізити.

Суд враховуючи, що відповід ач зобов'язаний діяти лише у в ідповідності до вимог статті 19 Конституції України та з до триманням принципів, визначе них статтею 2 Кодексу адмініс тративного судочинства Укра їни, вважає за необхідне вказ ати на непослідовність та уп ередженість дій відповідача .

Враховуючи вищенаведене, с уд приходить до висновку, що д ії відповідача щодо невизнан ня декларацій з податку на до дану вартість за червень 2010 ро ку є необґрунтованими та так ими, що не відповідають норма м податкового законодавства , а подана податкова декларац ія з податку на додану вартіс ть за червень 2010 року є такою, щ о визнається як податкова зв ітність, таким чином позовні вимоги є такими, що підлягают ь задоволенню.

На підставі викладеного, ке руючись ст.ст. 11, 17, 19, 52, 94, 160, 163 КАС Укр аїни, суд.

ПОСТАНОВИВ:

Позов задовольнити в повно му обсязі.

Визнати протиправним та ск асувати рішення Державної по даткової інспекції у Ленінсь кому районі м. Запоріжжя, викл адене в листі № 13263/10/28 від 21 липня 2010 року про невизнання як пода ткову звітність декларації з податку на додану вартість П риватного підприємства «Іта п» за червень 2010 року.

Зобов' язати Державну под аткову інспекцію у Ленінсько му районі м. Запоріжжя визнат и декларацію подану приватни м підприємством «Ітап» (код Є ДРПОУ 30105481) з податку на додану в артість за червень 2010 року, нап равлену 20 липня 2010 року, як пода ткову звітність.

Постанова набирає законно ї сили після закінчення стро ку подання апеляційної скарг и, якщо вона не була подана у в становлені строки. У разі под ання апеляційної скарги судо ве рішення, якщо його не скас овано, набирає законної сили після повернення апеляційн ої скарги, відмови у відкритт і апеляційного провадження а бо набрання законної сили рі шенням за наслідками апеляці йного провадження.

Постанова може бути о скаржена в апеляційному поря дку до Дніпропетровського ап еляційного адміністративно го суду через Запорізький ок ружний адміністративний суд шляхом подачі в 10-денний стро к з дня її проголошення, а в ра зі складення постанови у пов ному обсязі відповідно до ст атті 160 КАС України, або прийня ття постанови у письмовому п ровадженні - з дня отримання к опії постанови, апеляційної скарги, з подачею її копії від повідно до кількості осіб, як і беруть участь у справі.

Якщо суб'єкта владних повно важень у випадках та порядку , передбачених частиною четв ертою статті 167 КАС України, бу ло повідомлено про можливіс ть отримання копії постанови суду безпосередньо в суді, т о десятиденний строк на апел яційне оскарження постанов и суду обчислюється з наступ ного дня після закінчення п'я тиденного строку з моменту о тримання суб'єктом владних п овноважень повідомлення про можливість отримання копії постанови суду.

Копія апеляційної скарги о дночасно надсилається особо ю, яка її подає, до суду апеляц ійної інстанції.

Постанова в повному обсязі у відповідності до вимог ст. 1 60 КАС України оформлена і підп исана 09 листопада 2010 року

Суддя /підпис/ Д.В. Татаринов

СудЗапорізький окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення30.09.2010
Оприлюднено11.11.2010
Номер документу12123539
СудочинствоАдміністративне

Судовий реєстр по справі —2а-6687/10/0870

Постанова від 30.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Постанова від 30.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

Ухвала від 02.09.2010

Адміністративне

Запорізький окружний адміністративний суд

Татаринов Дмитро Вікторович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовахліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні