У Х В А Л А
28 серпня 2024 року м. Чернігівсправа № 11/149а
Господарський суд Чернігівської області у складі судді Кузьменко Т.О., розглянувши заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області, (код ЄДРПОУ 21390940), вул. П`ятницька, 83а, м. Чернігів, 14005
про заміну сторони виконавчого провадження
у справі № 11/149а
за позовом: Прокурора Корюківського району
в інтересах держави в особі Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Менському районі (код ЄДРПОУ 25975493), вул. Жовтнева, 4/3, м. Мена, Чернігівська обл., 15600
до відповідача: Корюківського районного міжгосподарського комбінату сільського комунального господарства «Райсількомунгосп», (код ЄДРПОУ 013338698), вул. Г.Костюк, 16, м. Корюківка, Чернігівська обл., 15300
про стягнення 3590,28 грн заборгованості
ВСТАНОВИВ:
У провадженні Господарського суду Чернігівської області перебувала адміністративна справа за позовом прокурора Корюківського району в інтересах держави в особі Відділення виконавчої дирекції Фонду соціального страхування від нещасних випадків на виробництві та професійних захворювань України у Менському районі до Корюківського районного міжгосподарського комбінату сільського комунального господарства «Райсількомунгосп» м. Корюківка про стягнення 3590,28 грн заборгованості по сплаті страхових внесків.
Постановою суду від 06.07.2006 у справі №11/149а позов задоволено повністю та стягнуто на користь позивача 3590,28 грн заборгованості.
На виконання вищевказаної постанови 20.07.2006 Господарським судом Чернігівської області видано виконавчий лист № 11/149а на примусове стягнення з Корюківського районного міжгосподарського комбінату комунального обслуговування сільського населення «Райсількомунгосп» на користь Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області 3590,28 грн боргу.
23.08.2024 до Господарського суду Чернігівської області від Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області надійшла заява № 2500-0802-7/50396 від 22.07.2024 про заміну сторони виконавчого провадження № 63609498 з Управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області на правонаступника Головне управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області.
У своїй заяві заявник посилається на те, що з 01.01.2023 відбулося публічне правонаступництво, перехід прав та обов`язків управління виконавчої дирекції Фонду соціального страхування України в Чернігівській області до Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області на підставі Закону України № 2620-ІХ від 21.09.2022 «Про внесення змін до Закону України «Про загальнообов`язкове державне соціальне страхування» та Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».
Розглянувши матеріали поданої заяви про заміну сторони виконавчого провадження у справі № 11/149а, суд дійшов висновку, що вона підлягає передачі (направленню) за встановленими підвідомчістю та підсудністю до Чернігівського окружного адміністративного суду, враховуючи таке.
Кодекс адміністративного судочинства України, який визначає повноваження адміністративних судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції, порядок звернення до адміністративних судів і порядок здійснення адміністративного судочинства, набрав чинності 01.09.2005.
Частиною 3 статті 3 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що провадження в адміністративних справах здійснюється відповідно до закону, чинного на час вчинення окремої процесуальної дії, розгляду і вирішення справи.
Відповідно до пунктів 1, 2 частини 1 статті 4 Кодексу адміністративного судочинства України адміністративною справою визнається переданий на вирішення адміністративного суду публічно-правовий спір, а публічно-правовий спір це спір, у якому: хоча б одна сторона здійснює публічно-владні управлінські функції, в тому числі на виконання делегованих повноважень, і спір виник у зв`язку із виконанням або невиконанням такою стороною зазначених функцій; або хоча б одна сторона надає адміністративні послуги на підставі законодавства, яке уповноважує або зобов`язує надавати такі послуги виключно суб`єкта владних повноважень, і спір виник у зв`язку із наданням або ненаданням такою стороною зазначених послуг; або хоча б одна сторона є суб`єктом виборчого процесу або процесу референдуму і спір виник у зв`язку із порушенням її прав у такому процесі з боку суб`єкта владних повноважень або іншої особи.
Частина 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України визначає, що юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, перелік яких визначений цією нормою.
Указом Президента України "Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів" від 16.11.2004 № 1417/2004 в Україні створена система окружних та апеляційних адміністративних судів, відповідно до якого, зокрема, 01.01.2005 утворено Чернігівський окружний адміністративний суд.
Чернігівський окружний адміністративний суд був офіційно зареєстрований і одержав юридичний статус 26 квітня 2007 року відповідно до Закону України «Про судоустрій України» від 07 лютого 2002 року та на виконання Указу Президента України «Про утворення місцевих та апеляційних адміністративних судів, затвердження їх мережі та кількісного складу суддів» від 16 листопада 2004 року. Процесуальну діяльність Чернігівський окружний адміністративний суд розпочав 20 березня 2008 року.
Відповідно до пункту 6 розділу VIIІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2953-IV від 06.10.2005, що була чинною до 15.12.2017) до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів адміністративні справи, підвідомчі господарським судам відповідно до Господарського процесуального кодексу України 1991 року, вирішували у першій та апеляційній інстанціях відповідні місцеві та апеляційні господарські суди за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Пунктом 7 розділу VIIІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2953-IV від 06.10.2005, що була чинною до 15.12.2017) встановлено, що після набрання чинності цим Кодексом заяви і скарги у справах, що виникають з адміністративно-правових відносин, а також заяви у справах щодо відмови органу державної реєстрації актів цивільного стану внести виправлення в актовий запис цивільного стану (глави 29-32 і 36 Цивільного процесуального кодексу України 1963 року), а також апеляційні, касаційні скарги (подання), заяви (подання) про перегляд судових рішень у зв`язку з нововиявленими та винятковими обставинами у таких справах, подані і не розглянуті до набрання чинності Кодексом адміністративного судочинства України, розглядаються в порядку, встановленому цим Кодексом.
Згідно з пунктом 13 розділу VIIІ Прикінцеві та перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2953-IV від 06.10.2005, що була чинною до 15.12.2017) Закони України та інші нормативно-правові акти до приведення їх у відповідність із цим Кодексом діють у частині, що не суперечить цьому Кодексу.
Зі сталої судової практики у питаннях щодо застосування норм Господарського процесуального кодексу України стосовно питання, чи вправі господарський суд, який вирішив спір в адміністративній справі за правилами адміністративного судочинства, після створення відповідного окружного суду адміністративної юрисдикції розглядати заяви (клопотання) про роз`яснення судового рішення, відстрочку виконання рішення, перегляд його за нововиявленими обставинами тощо, а також пов`язані з такими рішеннями скарги на дії, бездіяльність органів Державної виконавчої служби вбачається, що після початку діяльності окружних адміністративних судів повноваження місцевих господарських судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції припинено. Тому згадані заяви (клопотання, скарги) в разі їх надходження до господарських судів мають передаватися ними (разом з матеріалами відповідних справ) на розгляд адміністративних судів за встановленими підвідомчістю та підсудністю.
Отже, розгляд Господарським судом Чернігівської області справ адміністративної юрисдикції здійснювався лише до початку діяльності окружних та апеляційних адміністративних судів. Повноваження господарських судів щодо розгляду справ адміністративної юрисдикції відповідно до розділу VIIІ Прикінцеві та перехідні положення Кодексу адміністративного судочинства України поширювались виключно до завершення розгляду справи по суті. З початком діяльності окружних адміністративних судів, господарські суди не здійснюють судочинство за правилами Кодексу адміністративного судочинства України.
Відтак, зазначені обставини унеможливлюють розгляд господарським судом заяви, поданої заявником в порядку статей 52, 233, 234 Кодексу адміністративного судочинства України.
За приписами статті 125 Конституції України судоустрій в Україні будується за принципами територіальності й спеціалізації та визначається законом.
Важливість визначення юрисдикції підтверджується як закріпленням у Конституції України принципу верховенства права, окремими елементами якого є законність, правова визначеність та доступ до правосуддя, так і прецедентною практикою Європейського суду з прав людини.
ЄСПЛ неодноразово наголошував у своїх рішеннях, що закріплене в статті 6 Конвенції право на «суд, встановлений законом» буде виконано, коли справа заявника була розглянута будь-яким національним судом, який створено на підставі закону. При цьому поняття «суд, встановлений законом», стосується не тільки юридичного підґрунтя самого по собі існування «суду», але також і дотримання судом спеціальних норм, які регулюють його юрисдикцію (справа «Coeme та інші проти Бельгії» (№ 3249296 та ін., рішення від 22 червня 2000 року)), підсудність (справа «Сокуренко і Стригун проти України» (№№ 29458/04 та 29465/04, рішення від 20 липня 2007 року)) тощо.
Враховуючи вищевикладене та приймаючи до уваги, що заявник звернувся з заявою про заміну сторони виконавчого провадження в адміністративній справі № 11/149а, яка є справою адміністративної юрисдикції, подана заява підлягає передачі на розгляд до Чернігівського окружного адміністративного суду.
Керуючись пунктами 1, 2 частини 1 статті 4, частиною 1 статті 19 Кодексу адміністративного судочинства України; пунктами 4, 6 VIIІ Прикінцевих та перехідних положень Кодексу адміністративного судочинства України (в редакції Закону № 2953-IV від 06.10.2005, що була чинною до 15.12.2017), пунктом 1 частини 1 статті 175, статтями 234, 235, 255 Господарського процесуального кодексу України, суд
ПОСТАНОВИВ:
1. Відмовити у прийнятті до розгляду заяви Головного управління Пенсійного фонду України в Чернігівській області про заміну сторони (стягувача) виконавчого провадження ВП № 63609498 правонаступником.
2. Цю ухвалу суду з матеріалами заяви та копіями процесуальних документів у справі № 11/149а направити до Чернігівського окружного адміністративного суду за адресою: 14005, м. Чернігів, вул. Київська, 23, а сторонам копію цієї ухвали.
3. Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання та може бути оскаржена до Північного апеляційного господарського суду протягом десяти днів з дня її підписання в порядку статті 256 Господарського процесуального кодексу України.
Ухвалу підписано суддею 28.08.2024.
Повідомити учасників справи про можливість одержання інформації по справі зі сторінки на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет за веб-адресою: http://court.gov.ua/ або у Єдиному державному реєстрі судових рішень: http://reyestr.court.gov.ua/.
Суддя Т.О. Кузьменко
Суд | Господарський суд Чернігівської області |
Дата ухвалення рішення | 28.08.2024 |
Оприлюднено | 29.08.2024 |
Номер документу | 121240222 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Господарський суд Чернігівської області
Кузьменко Т.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні