Рішення
від 16.08.2024 по справі 160/14791/24
ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

16 серпня 2024 рокуСправа №160/14791/24

Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді Олійника В. М.

розглянувши у письмовому провадженні у місті Дніпрі адміністративну справу за позовною заявою ОСОБА_1 до Павлоградської районної державної адміністрації про зобов`язання вчинити певні дії,-

ВСТАНОВИВ:

06 червня 2024 року ОСОБА_1 звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою до Павлоградської районної державної адміністрації, в якій просить:

визнати недійсними та скасувати довідки від 28.11.2022 року № 09/1953-22, № 09/1954-22, видані Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області;

зобов`язати Павлоградську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області провести перерахунок та надати довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця відповідно до затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 року за №1-3 «Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям» відповідно до даних листа Павлоградської РДА від 05.01.2023 року №71/0/529-23 з урахуванням посадового окладу першого заступника голови Павлоградської районної державної адміністрації станом на листопад 2022 року, що складає 14420,0 грн.

В обґрунтування позовної заяви позивач зазначив, що він перебуває на обліку Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровської області з 13 січня 2020 року та отримував пенсію за віком відповідно до статті 26 Закону України від 09.07.2003 року №1058-IV «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування».

30 листопада 2022 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровської області з заявою про перехід на інший вид пенсії відповідно до Закону України «Про державну службу» та надав довідки про складові заробітної плати станом на листопад 2022 року від 28.11.2022 року №09/1953-22 та №09/1954-22, які були видані Павлоградською районною державною адміністрацією Дніпропетровської області.

Починаючи з 30 листопада 2022 року ОСОБА_1 переведено з пенсії за віком на призначену пенсію відповідно до Закону України "Про державну службу" з урахуванням наданих довідок від 28.11.2022 року №09/1953-22 та №09/1954-22.

Згідно інформації, наданої в листі Павлоградської районної державної адміністрації №74/0/529-23 від 05.01.2023 року, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року № 15 «Питання оплати праці працівників державних органів» (зі змінами) та Штатного розпису апарату Павлоградської районної державної адміністрації на 2022 рік розмір посадового окладу керівника апарату Павлоградської РДА встановлено 10300 грн.

Розрахунковий оклад першого заступника Павлоградської РДА на 1 листопада 2022 року складав 14420,0 грн. (10300 грн. х 1,4 = 14420,0 грн).

Згідно довідки від 28.11.2022 року №09/1953-22, виданої Павлоградською районною державною адміністрацією, заробітна плата для призначення пенсії державного службовця складає:

-посадовий оклад - 8000,0 грн.;

-надбавка за ранг (6 ранг) - 500,0 грн.;

-надбавка за вислугу років (50 % за стаж державної служби 27 років) - 4000,0 грн. (50 % від 8000,0 грн. посадового окладу)

Усього: 12500,00 грн.

При цьому розрахунок пенсії за віком відповідно до Закону України «Про державну службу», відповідно до довідки від 28.11.2022 року №09/1953-22 з урахуванням листа від 05.01.2023 року №71/0/529-23, виданих Павлоградською районною державною адміністрацією, складає:

-посадовий оклад - 14420,0 грн.;

-надбавка за ранг (6 ранг) - 500,0 грн.;

-надбавка за вислугу років (50 % за стаж державної служби 27 років) - 7210,0 грн. (50% від 14420,0 грн. посадового окладу)

Усього: 22130,0 грн.

На думку позивача, наведені розрахунки доводять, що довідки від 28.11.2022 року №09/1953-22, №09/1954-22, видані Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області щодо розрахунку заробітної плати ОСОБА_1 обчислені з порушенням чинних законодавчих актів.

ОСОБА_1 вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню, довідки від 28.11.2022 року № 09/1953-22, № 09/1954-22, видані Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, у зв`язку з чим позивач звернувся до Дніпропетровського окружного адміністративного суду з позовною заявою.

Протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 06 червня 2024 року для розгляду адміністративної справи №160/14791/24 визначено суддю Олійника В.М.

Ухвалою Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 11 червня 2024 року провадження у справі відкрито за правилами спрощеного позовного провадження без виклику учасників справи.

13 червня 2024 року на адресу суду через систему "Електронний суд" від представника Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області надійшов відзив на позовну заяву вх.№22689/24, в якому представник відповідача з позовними вимогами, викладеними в позовній заяві, не погоджується та вважає їх необґрунтованими з наступних підстав.

ОСОБА_1 обіймав посаду першого заступника голови Павлоградської райдержадміністрації до 03.08.2015 року та був звільнений розпорядженням голови Павлоградської РДА від 03.08.2015 № К-81/о/336-15.

ОСОБА_1 перебував на обліку Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області з 13.01.2020 року та отримував пенсію за віком відповідно до статті 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Відповідно до пункту 2 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 № 622 "Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб", згідно з пунктами 10 і 12 розділу XI "Прикінцеві та перехідні положення" Закону України від 10 грудня 2015 року №889-VIII "Про державну службу" на призначення пенсії відповідно до статті 37 Закону України від 16 грудня 1993 року №3723-ХІІ "Про державну службу" мають право особи, які на день набрання чинності Законом України від 10 грудня 2015 року №889-VIII "Про державну службу": мають не менш як 20 років стажу на посадах, віднесених до відповідних категорій посад державної служби, визначених статтею 25 Закону та актами Кабінету Міністрів України.

30 листопада 2022 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області із заявою про перехід на інший вид пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" та надав довідки про складові заробітної плати від 28.11.2022 №09/1953-22 та № 09/1954-22, видані Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області.

Саме на підставі довідок від 28.11.2022 №09/1953-22 та від 28.11.2022 №09/1954-22, виданих Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області ОСОБА_1 була призначена пенсія відповідно до Закону "Про державну службу".

Вищезазначені довідки Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області були видані відповідно до постанови від 17.01.2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям" затвердженої Правлінням Пенсійного Фонду України.

Павлоградська райдержадміністрація звернулася з запитом до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області, в якому просить надати інформацію, чи отримує ОСОБА_1 пенсію державного службовця Відповідно до інформації, наданої Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області від 15.09.2023 №0400-010310-6/143707 ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 перебуває на обліку в управлінні та отримував пенсію за віком з 29.11.2020 відповідно до Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування", З 30.11.2022 отримує пенсію за віком відповідно до Закону України "Про державну службу".

У абзаці 2 Рішення про відмову в перерахунку пенсії від 13.01.2023 року №046350006428 відділу перерахунків пенсій №2 Управління пенсійного забезпечення, надання страхових виплат, соціальних послуг, житлових субсидій та пільг Головного управління пенсійного фонду України у Волинській області зазначено, що з 30.11.2022 розмір пенсії ОСОБА_1 обчислено відповідно до Закону України "Про державну службу".

Крім того, у рішенні Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 04.07.2023 року по справі №160/8427/23 за позовом ОСОБА_1 до Головного управління Пенсійного фонду у Дніпропетровській області до Головного управління Пенсійного фонду у Волинській області про визнання дій протиправними та зобов`язання вчинити певні дії зазначено, що на підставі заяви позивача від 30.11.2022 року позивача переведено на пенсію відповідно до Закону України "Про державну службу" із врахуванням довідок про заробітну плату від 28.11.2022 за №№ 09/1954-22, 09/1953-22.

У Павлоградської районної державної адміністрації відсутні законні підстави для видачі довідок про складові частини заробітної плати, про що неодноразово було повідомлено позивачу та представнику позивача (надані ґрунтовні відповіді на запити - 20.07.2023 року вих. № 2644/0/529-23, 26.07.2023 року, вих. № 2701/0/529 - 23).

Крім викладеного, представник відповідача звернув увагу, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області 17.02.2023 року було проведено перевірку Управління соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області щодо достовірності видачі довідок про заробітну плату для призначення (перерахунку) пенсії ОСОБА_1 .

За результатами перевірки Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області було складено Акт від 17.02.2023 № 0400-011005-1/3283, в якому зазначено, що первинні документи, використані при проведенні перевірки, достовірні та надані в повному обсязі.

З урахуванням викладеного, представник відповідача просив відмовити в задоволенні позовних вимог ОСОБА_1 .

Дослідивши письмові докази, наявні в матеріалах справи в їх сукупності, проаналізувавши норми чинного законодавства України, суд встановив наступні обставини.

ОСОБА_1 - позивач, ІНФОРМАЦІЯ_2 , РНОКПП НОМЕР_1 , місце реєстрації: АДРЕСА_1 .

Судом встановлено, що ОСОБА_1 обіймав посаду першого заступника голови Павлоградської райдержадміністрації до 03.08.2015 року та був звільнений розпорядженням голови Павлоградської РДА від 03.08.2015 № К-81/о/336-15.

ОСОБА_1 перебував на обліку Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області з 13.01.2020 року та отримував пенсію за віком відповідно до статті 26 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування".

Згідно довідки від 28.11.2022 року №09/1953-22, виданої Павлоградською районною державною адміністрацією, заробітна плата для призначення пенсії державного службовця складає:

-посадовий оклад - 8000,0 грн.;

-надбавка за ранг (6 ранг) - 500,0 грн.;

-надбавка за вислугу років (50 % за стаж державної служби 27 років) - 4000,0 грн. (50 % від 8000,0 грн. посадового окладу)

Усього: 12500,00 грн.

30 листопада 2022 року ОСОБА_1 звернувся до Головного управління Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області із заявою про перехід на інший вид пенсії відповідно до Закону України "Про державну службу" та надав довідки про складові заробітної плати від 28.11.2022 №09/1953-22 та №09/1954-22, видані Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області.

Саме на підставі довідок від 28.11.2022 №09/1953-22 та від 28.11.2022 №09/1954-22, виданих Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, ОСОБА_1 була призначена пенсія відповідно до Закону "Про державну службу".

Вищезазначені довідки Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області були видані відповідно до постанови від 17.01.2017 року №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям" затвердженої Правлінням Пенсійного фонду України.

Згідно інформації, наданої в листі Павлоградської районної державної адміністрації №74/0/529-23 від 05.01.2023 року, відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 18 січня 2017 року № 15 «Питання оплати праці працівників державних органів» (зі змінами) та Штатного розпису апарату Павлоградської районної державної адміністрації на 2022 рік розмір посадового окладу керівника апарату Павлоградської РДА встановлено 10300 грн.

Розрахунковий оклад першого заступника Павлоградської РДА на 1 листопада 2022 року складав 14420,0 грн. (10300 грн. х 1,4 = 14420,0 грн).

Розрахунок пенсії за віком відповідно до Закону України «Про державну службу», відповідно до довідки від 28.11.2022 року №09/1953-22 з урахуванням листа від 05.01.2023 року №71/0/529-23, виданих Павлоградською районною державною адміністрацією, складає:

-посадовий оклад - 14420,0 грн.;

-надбавка за ранг (6 ранг) - 500,0 грн.;

-надбавка за вислугу років (50 % за стаж державної служби 27 років) - 7210,0 грн. (50% від 14420,0 грн. посадового окладу)

Усього: 22130,0 грн.

На думку позивача, довідки від 28.11.2022 року №09/1953-22, №09/1954-22, видані Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області щодо розрахунку заробітної плати ОСОБА_1 , обчислені з порушенням чинних законодавчих актів.

Судом також встановлено, що ОСОБА_1 вже звертався до Дніпропетровського окружного адміністративного суду із позовною заявою до Павлоградської районної державної адміністрації (справа №160/22253/23), в якій позивач просив:

визнати дії Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області щодо не надання довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії ОСОБА_1 не правомірними;

зобов`язати Павлоградську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області ЄДРПОУ 04052330, надати довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця ОСОБА_1 відповідно до затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017р. за №1-3 форми.

Рішенням Дніпропетровського окружного адміністративного суді від 17.11.2023 року в справі №160/22253/23 ОСОБА_1 у задоволенні позовної заяви відмовлено.

ОСОБА_1 вважає протиправними та такими, що підлягають скасуванню, довідки від 28.11.2022 року № 09/1953-22, № 09/1954-22, видані Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, у зв`язку з чим позивач звернувся до суду з цим позовом.

Вирішуючи позовні вимоги по суті, суд виходить з наступного.

Відповідно до частини 2 статті 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.

Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом.

За приписами пунктів 1, 6 частини 1 статті 92 Конституції України права і свободи людини і громадянина, гарантії цих прав і свобод, основи соціального захисту, форми і види пенсійного забезпечення визначаються виключно законами України.

01 травня 2016 року набрав чинності Закон України "Про державну службу" від 10.12.2015 року №889-VIII, яким визначено певні особливості пенсійного забезпечення державних службовців, зокрема, згідно з пунктом 2 Прикінцевих та перехідних положень Закону № 889-VIII, втратив чинність Закон України "Про державну службу" від 16.12.1993 №3723-XII, крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 цього розділу, якими передбачено право державних службовців, за певних умов, на призначення пенсії за віком відповідно до статті 37 Закону № 3723-XII.

Відповідно до частини 1 статті 37 Закону №3723-XII, на одержання пенсії державних службовців мають право чоловіки, які досягли віку 62 роки, та жінки, які досягли пенсійного віку, встановленого статтею 26 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, за наявності страхового стажу, необхідного для призначення пенсії за віком у мінімальному розмірі, передбаченого абзацом 1 частини 1 статті 28 Закону України Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, у тому числі, стажу державної служби не менш як 10 років, та які на час досягнення зазначеного віку працювали на посадах державних службовців, а також особи, які мають не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державних службовців, незалежно від місця роботи на час досягнення зазначеного віку.

Пенсія державним службовцям призначається в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - у розмірі 60 відсотків заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та рангу за останнім місцем роботи на державній службі, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а до 1 січня 2011 року - страхові внески на загальнообов`язкове державне пенсійне страхування.

Відповідно до вимог пункту 4 Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 року №622, пенсія державним службовцям призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права, в розмірі 60 відсотків суми їх заробітної плати, до якої включаються всі види оплати праці, з якої сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування, а особам, які на час звернення за призначенням пенсії не є державними службовцями, - заробітної плати працюючого державного службовця відповідної посади та відповідного рангу за останнім місцем роботи на державній службі, до якої включаються всі види оплати праці, з якої було сплачено єдиний внесок на загальнообов`язкове державне соціальне страхування.

Пунктом 5 Порядку №622 визначено, що форма довідки про заробітну плату, яка подається для призначення пенсії державним службовцям, затверджується правлінням Пенсійного фонду України за погодженням із Мінсоцполітики.

Таким чином, особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України №889-VIII, пенсія призначається з дати звернення, але не раніше дати виникнення права на неї. При цьому, розмір пенсії обраховується органами пенсійного фонду, зокрема, на підставі довідок, виданих за встановленою формою уповноваженим державним органом, в якому працювала особа, або його правонаступником.

Форми довідок про заробітну плату для призначення згідно з пунктами 10 і 12 розділу ХІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону №889-VIII пенсії відповідно до ст.37 Закону №3723-XII затверджено постановою правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 року № 1-3, зареєстровано в Міністерстві юстиції України 08.02.2017 за №180/30048, зокрема:

- форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (посадовий оклад, надбавка за ранг, надбавка за вислугу років);

- форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця (за будь-які 60 календарних місяців роботи підряд перед зверненням за пенсією);

- форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії особі, яка має не менш як 20 років стажу роботи на посадах, віднесених до категорій посад державної служби, і яка на момент виходу на пенсію не займає посади державної служби.

Згідно частини 4 статті 45 Закону України "Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування" переведення з одного виду пенсії на інший здійснюється з дня подання заяви на підставі документів про страховий стаж, заробітну плату (дохід) та інших документів, що знаходяться на час переведення з одного виду пенсії на інший в пенсійній справі, а також додаткових документів, одержаних органами Пенсійного фонду.

Отже, здійснюючи переведення позивача з одного виду пенсії на інший пенсійний фонд повинен враховувати документи про страховий стаж, заробітну плату та додаткові документи, що є у пенсійній справі.

Пунктами 4, 5 постанови Кабінету Міністрів України від 31 травня 2000 року №865 «Про деякі питання вдосконалення визначення розмірів заробітку для обчислення пенсії» передбачено, що у разі підвищення розміру заробітної плати працюючим державним службовцям заробітна плата для перерахунку пенсії пенсіонерам, яким пенсія призначена з дня набрання чинності Законом України «Про державну службу» № 3723-ХІІ, визначається в такому порядку:

1) пенсіонерам, які на момент перерахунку пенсії продовжують працювати на посаді, з якої призначено пенсію, - на підставі поданої довідки про одержувану заробітну плату на момент перерахунку;

2) іншим пенсіонерам - на підставі документів, поданих на час перерахунку, виходячи із сум заробітної плати, яку одержує працюючий державний службовець на відповідній посаді, з якої призначено (перераховано) пенсію, на момент виникнення права на перерахунок.

Перерахунок пенсій провадиться з місяця підвищення розміру заробітної плати працюючого державного службовця на підставі поданої заяви та довідок, виданих державними органами за останнім місцем роботи.

Форма довідки про заробітну плату, що подається для призначення (перерахунку) пенсії державним службовцям, затверджується правлінням ПФУ за погодженням з Мінсоцполітики.

Постановою правління Пенсійного фонду України №15-1 від 04 вересня 2013 року, зареєстрованою в Мін`юсті Україні 26 вересня 2013 року за №1661/24193 (у редакції, чинній до 02 вересня 2016 року) було затверджено типову форму довідки про заробітну плату, що подається для перерахунку пенсії непрацюючим державним службовцям, а також державним службовцям, які на момент перерахунку пенсії працюють на інших посадах, ніж ті, з яких їм призначено (перераховано) пенсію (абзац 2 пункт 1).

Однак, постановою правління Пенсійного фонду України від 04 липня 2016 року №15-2, яка набрала чинності 02 вересня 2016 року, абзаци третій, четвертий пункту 1 постанови від 04 вересня 2013 року №15-1- виключено.

Крім цього, постановою Кабінету Міністрів України від 14 вересня 2016 року №622 «Деякі питання пенсійного забезпечення окремих категорій осіб» було визнано Постанову №865 такою, що втратила чинність.

У свою чергу, постановою Правління Пенсійного фонду України від 17 січня 2017 №1-3 «Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям» затверджено форму довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії та одночасно визнано такими, що втратили чинність постанови Правління Пенсійного фонду України № 15-1 та № 15-2.

Отже, з аналізу вищенаведених законодавчих норм вбачається, що з 02 вересня 2016 року державні органи можуть видавати довідки за останнім місцем роботи лише для призначення пенсії. Затверджена форма довідки про складові заробітної плати, саме для перерахунку пенсії, відсутня.

10 грудня 2015 року прийнято новий закон, який регулює відносини, що виникають у зв`язку із вступом на державну службу, її проходженням та припиненням, - Закон України «Про державну службу» № 889-VIII.

У зв`язку з набуттям з 1 травня 2016 року чинності зазначеним Законом, положення Закону України «Про державну службу» № 3723-XII втратили чинність, в тому числі норми, якими було врегульоване пенсійне забезпечення державних службовців (крім статті 37, що застосовується до осіб, зазначених у пунктах 10 і 12 розділу XI Закону № 889-VIII).

Тобто, відповідно до статті 90 Закону України «Про державну службу» №889-VIII, пенсійне забезпечення державних службовців здійснюється відповідно до Закону України «Про загальнообов`язкове державне пенсійне страхування» № 1058-IV.

Згідно матеріалів справи, ОСОБА_1 з 30 листопада 2022 року отримує пенсію за віком відповідно до Закону України "Про державну службу", яку обчислено відповідно до Закону України "Про державну службу", із врахуванням довідок про заробітну плату від 28.11.2022 за №№ 09/1954-22, 09/1953-22.

ОСОБА_1 , звертаючись до суду із даним позовом, вважає, що оскільки пенсійним фондом у рішенні від № 046350006428 від 13.01.2023 встановлено, що довідка №71/0/529-23 від 05.01.2023, подана для проведення перерахунку, не відповідає вимогам Порядку призначення пенсій деяким категоріям осіб, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 14.09.2016 №622, то у відповідача виник обов`язок (скасувати стару) та надати оновлену довідку про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця ОСОБА_1 відповідно до затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017р. за №1-3 форми.

Так, матеріалами справи, встановлено, що набувши право на пенсію державного службовця за віком, позивач звернувся до пенсійного органу, подавши відповідну заяву із долученими довідками про заробітну плату від 28.11.2022 за №№ 09/1953-22, 09/1954-22, за результатом розгляду якої останньому з 30.11.2022 року призначено пенсію державного службовця за віком.

Судом встановлено, що саме на підставі довідок від 28.11.2022 № 09/1953-22 та від 28.11.2022 №09/1954-22, виданих Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області, ОСОБА_1 була призначена пенсія відповідно до Закону "Про державну службу".

При цьому, суд звертає увагу, що лист-відповідь Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області №71/0/529-23 від 05.01.2023 на заяву ОСОБА_1 , яку останній вважає довідкою, та було подано для проведення перерахунку, не є довідкою про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця ОСОБА_1 відповідно до затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 за №1-3 "Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям".

Між тим, з матеріалів справи вбачається, що рішення Пенсійного фонду від №046350006428 від 13.01.2023 саме в частині обчислення розміру пенсії із врахуванням довідок про заробітну плату від 28.11.2022 за №№ 09/1954-22, 09/1953-22 позивачем в адміністративному або судовому порядку оскаржено не було, що свідчить про його чинність та дію.

Суд зауважує, що наведене рішення пенсійного органу не є предметом спірних правовідносин, а отже суд не наділений повноваженнями надавати оцінку останньому в межах даної справи.

Суд зазначає, що згідно прохальної частини позовної заяви, позивач просить:

визнати недійсними та скасувати довідки від 28.11.2022 року № 09/1953-22, № 09/1954-22, видані Управлінням соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області;

зобов`язати Павлоградську районну державну адміністрацію Дніпропетровської області провести перерахунок та надати довідки про складові заробітної плати для призначення пенсії державного службовця відповідно до затвердженої постановою Правління Пенсійного фонду України від 17.01.2017 року за №1-3 «Про форми довідок про заробітну плату для призначення пенсії державним службовцям» відповідно до даних листа Павлоградської РДА від 05.01.2023 року №71/0/529-23 з урахуванням посадового окладу першого заступника голови Павлоградської районної державної адміністрації станом на листопад 2022 року, що складає 14420,0 грн.

Однак, суд не знаходить протиправних дій чи бездіяльності відповідача у необхідності скасування довідки про заробітну плату, оскільки такі вимоги фактично спрямовані для обчислення вже перерахованої пенсії, а відповідно позовні вимоги щодо предмета спору та їх обґрунтування є неузгодженими із викладом обставин, якими позивач обґрунтовує свої вимоги.

Крім того, суд враховує, що Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області 17.02.2023 року було проведено перевірку Управління соціального захисту населення Павлоградської районної державної адміністрації Дніпропетровської області щодо достовірності видачі довідок про заробітну плату для призначення (перерахунку) пенсії ОСОБА_1 .

За результатами вказаної перевірки Головним управлінням Пенсійного фонду України в Дніпропетровській області було складено Акт від 17.02.2023 року №0400-011005-1/3283, копія якого наявна в матеріалах справи, в якому зазначено, що первинні документи, використані при проведенні перевірки, достовірні, надані в повному обсязі.

При прийнятті рішення по справі суд також враховує преюдиційний характер рішення Дніпропетровського окружного адміністративного суду від 17 листопада 2023 року по справі №160/22253/23, яким позивачеві було відмолено у видачі оновлених довідок.

Суд враховує положення Висновку №11 (2008) Консультативної ради європейських суддів щодо якості судових рішень (пункти 32-41), в якому, серед іншого, звертається увага на те, що усі судові рішення повинні бути обґрунтованими, зрозумілими, викладеними чіткою і простою мовою і це є необхідною передумовою розуміння рішення сторонами та громадськістю; у викладі підстав для прийняття рішення необхідно дати відповідь на доречні аргументи та доводи сторін, здатні вплинути на вирішення спору; виклад підстав для прийняття рішення не повинен неодмінно бути довгим, оскільки необхідно знайти належний баланс між стислістю та правильним розумінням ухваленого рішення; обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент заявника на підтримку кожної підстави захисту; обсяг цього обов`язку суду може змінюватися залежно від характеру рішення.

При цьому, зазначений Висновок також акцентує увагу на тому, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах.

Суд також враховує позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки аргументів учасників справи у касаційному провадженні), сформовану, зокрема у справах «Салов проти України» (заява №65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), «Проніна проти України» (Заява №63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та «Серявін та інші проти України» (заява №4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (див. рішення у справі «Руїс Торіха проти Іспанії» (Ruiz Torija v.) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).

Відповідно до частини 1 статті 9 Кодексу адміністративного судочинства України визначено, що розгляд і вирішення справ в адміністративних судах здійснюються на засадах змагальності сторін та свободи в наданні ними суду своїх доказів і у доведенні перед судом їх переконливості.

Відповідно до частини 1 статті 72 Кодексу адміністративного судочинства України, доказами в адміністративному судочинстві є будь-які дані, на підставі яких суд встановлює наявність або відсутність обставин (фактів), що обґрунтовують вимоги і заперечення учасників справи, та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи.

Відповідно до частини 1 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України, належними є докази, які містять інформацію щодо предмету доказування.

Згідно частини 2 статті 73 Кодексу адміністративного судочинства України, предметом доказування є обставини, які підтверджують заявлені вимоги чи заперечення або мають інше значення для розгляду справи і підлягають встановленню при ухваленні судового рішення.

Відповідно до статті 77 Кодексу адміністративного судочинства України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача. У таких справах суб`єкт владних повноважень не може посилатися на докази, які не були покладені в основу оскаржуваного рішення, за винятком випадків, коли він доведе, що ним було вжито всіх можливих заходів для їх отримання до прийняття оскаржуваного рішення, але вони не були отримані з незалежних від нього причин.

Відповідно до статті 90 Кодексу адміністративного судочинства України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

З урахуванням викладеного, суд приходить до висновку про наявність обґрунтованих правових підстав для відмови в задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 .

Щодо розподілу судових витрат, суд виходить з наступного.

Згідно з частиною 1 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.

Згідно з частиною 3 статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України, при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог. При цьому суд не включає до складу судових витрат, які підлягають розподілу між сторонами, витрати суб`єкта владних повноважень на правничу допомогу адвоката та сплату судового збору.

Відповідно до частини 1 статті 143 Кодексу адміністративного судочинства України суд вирішує питання щодо судових витрат у рішенні, постанові або ухвалі.

З урахуванням відмови в задоволенні адміністративного позову, розподіл судових витрат судом не здійснюється.

Керуючись ст. ст. 241-246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

У задоволенні адміністративного позову ОСОБА_1 до Павлоградської районної державної адміністрації про зобов`язання вчинити певні дії - відмовити повністю.

Рішення суду набирає законної сили відповідно до вимог статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України та може бути оскаржене в строки, передбачені статтею 295 Кодексу адміністративного судочинства України, до Третього апеляційного адміністративного суду.

Суддя В.М. Олійник

СудДніпропетровський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення16.08.2024
Оприлюднено30.08.2024
Номер документу121249012
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи, що виникають з відносин публічної служби, зокрема справи щодо проходження служби, з них

Судовий реєстр по справі —160/14791/24

Ухвала від 05.12.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 30.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Ухвала від 14.10.2024

Адміністративне

Третій апеляційний адміністративний суд

Юрко І.В.

Рішення від 16.08.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

Ухвала від 11.06.2024

Адміністративне

Дніпропетровський окружний адміністративний суд

Олійник Віктор Миколайович

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні