Постанова
від 15.11.2007 по справі 12247-2007а
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

12247-2007А

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

АВТОНОМНОЇ РЕСПУБЛІКИ КРИМ

Автономна Республіка Крим, 95003, м.Сімферополь, вул.Р.Люксембург/Речна, 29/11, к. 221

ПОСТАНОВА

Іменем України

15.11.2007Справа №2-1/12247-2007А

Суддя господарського суду АР Крим Л. О. Ковтун розглянувши матеріали адміністративної справи № 2-1/12247-2007А 15.11.2007р. у судовому засіданні, що почалося у 16:00 за участю секретаря судового засідання Н. М. Баранович,

За участю представників:

Від позивача – Єпифанцева  А. Б., довіреність у справі

Від відповідача - не з'явився

ухвалив постанову у 16:15

За   позовом   Орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго» (95000, м. Сімферополь, вул. Гайдара, 3-а, ЗКПО 03358593) в особі Керченської філії Орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго» (98318, м. Керч, вул.  Кірова, 79-а, ЗКПО 26224872)

До відповідача Ленінської селищної ради (98200, смт. Леніно, вул. Дзержинського, 6, ЗКПО 04369084)

Про визнання недійсним рішення

Сутність адміністративної справи:

Орендне підприємство «Кримтеплокомуненерго» в особі Керченської філії Орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго» звернулося до господарського суду АР Крим із позовної заявою до Ленінської селищної ради та просить суд із урахуванням уточнених позовних вимог визнати рішення №122-16/2007 від 08.06.2007р. Ленінської селищної ради в частині введення в дію тарифів з 01.10.2007р. (п. 2) нечинним з часу його прийняття.

Позовні вимоги обґрунтовані тим, що Законом України «Про житлово-комунальні послуги» та Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» не передбачені права місцевих рад щодо визначення строків дії тарифів на комунальні послуги, у зв'язку з чим Ленінська селищна рада перевищила свої повноваження при прийнятті п. 2 оспорюваного рішення.

Відповідач явку представника у судове засідання не забезпечив, вимог ст. 171 Кодексу адміністративного судочинства України не виконав, письмових заперечень на позов суду під час розгляду справи не надав, у зв'язку з чим справа неодноразово відкладалася у порядку ст. 150 Кодексу адміністративного судочинства України.

Заслухавши представника позивача, дослідивши докази по справі, суд

встановив:

Керченська філія орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго» є відокремленим структурним підрозділом та створена за рішенням конференції організації орендарів Орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго», яке є юридичною особою. Відповідно до положення Керченської філії Орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго» в своєї діяльності філія керується положенням, статутом ОП «Кримтеплокомуненерго».

При цьому, відповідно до п. 3 Положення філії, остання має право від імені підприємства вступати у договірні відносини з іншими суб'єктами господарської діяльності, самостійно встановлювати форми та систему сплати праці, приймати участь в розробки тарифів на послуги з теплопостачання для населення, самостійно розроблювати та встановлювати тарифи на послуги з теплопостачання для інших споживачів, рівень яких регулюється діючим законодавством.

Як вбачається з матеріалів справи, листом від 09.01.2007р. вих. №03-3/52 Орендне підприємство «Кримтеплокомуненерго» звернулося, зокрема, й до Ленінської селищної ради в особі її голови, та просила в найкоротші строки розглянути та затвердити  документи з підвищення тарифів на послуги з теплопостачання.

На наданої копії листа зроблено серед інших надпис: «Ленінська сельрада: №16/04-20 від 10.01.2007р.». Дослідивши наданий лист, суд дійшов висновку, що зазначений надпис не свідчить про вручення листа Орендним підприємством «Кримтеплокомуненерго» Ленінській селищній раді саме 10.01.2007р., оскільки такий надпис не скріплений відповідною печаткою або навіть підписом певної посадової особи із зазначенням її посадового становища.

Таким чином, неспроможними, тобто недоведеними, є твердження позивача з дійсної справи щодо безпідставної бездіяльності Ленінської селищної ради з розгляду та затвердження тарифів на теплопостачання, оскільки не можливо встановити дату первісного звернення позивача з дійсного спору до Ленінської селищної ради із відповідним клопотанням.

08.06.2007р. на 16 сесії Ленінської селищної ради 5 скликання було прийнято рішення за №122-16/2007 «Про затвердження тарифів на послуги централізованого теплопостачання Керченської філії Орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго», відповідно якого, на підставі наданих позивачем розрахунків та висновку Державної комісії з контролю за цінами в АР Крим щодо питання економічної обґрунтованості тарифів на послуги теплопостачання КФ ОП «Кримтеплокомуненерго» від 25.04.2007р. №27, на підставі Закону України «Про житлово-комунальні послуги» та Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Ленінська селищна рада вирішила продовжити дію затверджених раніше тарифів для населення, а відповідно до п. 2 зазначеного рішення - затвердити із 01.10.2007р. тарифи для інших споживачів.

Дослідивши зазначене рішення, суд вважає за необхідне зазначити наступне.

Основні засади організаційних, господарських відносин, що виникають у сфері надання та споживання житлово-комунальних  послуг між їхніми виробниками,  виконавцями і споживачами, а також їхні права та обов'язки регулюються Законом України «Про житлово-комунальні послуги».

Відповідно до положень ст. ст. 12, 30,31 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», послуги з теплопостачання відносяться до комунальних послуг другої групи. При цьому, виробники, тобто особи   здійснюють   розрахунки   економічно обґрунтованих  витрат  на виробництво житлово-комунальних послуг і подають їх на  затвердження  органам  місцевого  самоврядування  в установленому законодавством порядку. Органи  місцевого  самоврядування затверджують тарифи на житлово-комунальні послуги в розмірі  економічно  обґрунтованих витрат на їх виробництво.

Відповідно до п. 2 ст. 28 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до повноважень органів місцевого самоврядування віднесено встановлення в порядку і межах, визначених законодавством, тарифів щодо оплати побутових,  комунальних, транспортних та інших послуг,  які надаються підприємствами та організаціями комунальної власності  відповідної територіальної   громади;   погодження   в установленому  порядку цих питань з підприємствами,  установами та організаціями, які не належать до комунальної власності.

При цьому, як вбачається зі змісту п. 5 ст. 32 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» до повноважень органів місцевого самоврядування віднесені саме повноваження з погодження нових тарифів. Законом же встановлені строки та порядок обов'язку постачальника послуг з повідомлення споживачів про зміну тарифів.

Крім того, суд вважає за необхідне зауважити наступне.

Відповідно ст. 71 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб'єкта владних повноважень обов'язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача, якщо він заперечує протни адміністративного позову.

Судом відповідно п. 3 ст. 2 Кодексу адміністративного судочинства України за справами щодо оскарження рішень суб'єктів владних повноважень має бути перевірено чи прийняті оспорювані рішення зокрема обгрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення, пропорційно,  зокрема з дотриманням необхідного балансу між будь-якими несприятливими наслідками для прав, свобод та інтересів особи і цілями, на досягнення яких спрямоване це рішення (дія).

Таким чином, встановлення строків дії тарифів органом місцевого самоврядування є перевищенням його повноважень, що прямо суперечить Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та Закону України «Про житлово-комунальні послуги».

Відповідно до положень ст. 19 Конституції України правовий порядок в Україні ґрунтується на засадах, відповідно до яких  ніхто не може бути примушений робити те, що не передбачено законодавством. Органи державної влади зобов'язані діяти лише на підставі та в межах повноважень та у засоби, що передбачені Конституцією та законами України.

За таких обставин, позовні вимоги підлягають задоволенню.

У порядку п. 3 ст. 160 Кодексу адміністративного судочинства України вступна та резолютивна частини постанови оголошені та підписані у судовому засіданні 15.11.2007р. Повний текст постанови складений та підписаний 19.11.2007р.

Приймаючі до уваги викладене, керуючись ст. ст. 158, 159, 160, 161- 163, п. 4 ст. 167 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -

ПОСТАНОВИВ:

1.          Адміністративний позов задовольнити.

2.          Визнати нечинним п. 2 рішення 16 сесії Ленінської селищної ради 5 скликання №122-16/2007 від 08.06.2007р. «Про затвердження тарифів на послуги централізованого теплопостачання Керченської філії Орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго».

3.          Стягнути на користь Орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго» (95000, м. Сімферополь, вул. Гайдара, 3-а, ЗКПО 03358593) в особі Керченської філії Орендного підприємства «Кримтеплокомуненерго» (98318, м. Керч, вул. Кірова, 79-а, ЗКПО 26224872)  з місцевого бюджету Ленінської  селищної ради 3,40 грн. судового збору.

          Судом роз'яснено сторонам положення ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України, відповідно якої Постанова суду, яка набрала законної сили, є обов'язковою для осіб, які беруть участь у справі, для їх правонаступників, а також для всіх органів, підприємств, установ та організацій, посадових чи службових осіб, інших фізичних осіб і підлягає виконанню на всій території України.

Виконавчий документ видати після вступу Постанови в закону силу за заявою сторони.

У разі неподання заяви про апеляційне оскарження, Постанова набирає законної сили через 10 днів з дня її проголошення.

Якщо після подачі заяви про апеляційне оскарження, апеляційна скарга не подана, Постанова вступає в закону силу через 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження.

Постанова може бути оскаржена в порядку і строки, передбачені ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України.

Дійсну Постанову направити на адресу сторін рекомендованою кореспонденцією.

Суддя Господарського суду

Автономної Республіки Крим                                        Ковтун  Л.А.

СудГосподарський суд Автономної Республіки Крим
Дата ухвалення рішення15.11.2007
Оприлюднено21.12.2007
Номер документу1212542
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —12247-2007а

Постанова від 15.11.2007

Господарське

Господарський суд Автономної Республіки Крим

Ковтун Л.А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні