Ухвала
від 29.08.2024 по справі 910/8290/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД МІСТА КИЄВА 01054, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-В, тел. (044) 334-68-95, E-mail: inbox@ki.arbitr.gov.ua

УХВАЛА

про відкладення підготовчого засідання

м. Київ

29.08.2024справа № 910/8290/24

Господарський суд міста Києва у складі судді Марченко О.В., розглянувши матеріали справи №910/8290/24

за позовом Департаменту економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації) (вул. Хрещатик, 36, м. Київ, 01001; ідентифікаційний код 04633423)

до Товариства з обмеженою відповідальністю «Славутич-Осокорки» (вул. Велика Васильківська, буд. 5, м. Київ, 01004; ідентифікаційний код 40378523) та

Товариства з обмеженою відповідальністю «Сканер-Центр» (вул. Бальзака Оноре Де, буд. 16, м. Київ, 02226; ідентифікаційний код 31409351)

про стягнення 25 025 679,25 грн,

без виклику представників сторін,

ВСТАНОВИВ:

Департамент економіки та інвестицій виконавчого органу Київської міської ради (Київської міської державної адміністрації; далі - Департамент) звернувся до Господарського суду міста Києва з позовом про солідарне стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю «Славутич-Осокорки» (далі - ТОВ «Славутич-Осокорки») та Товариства з обмеженою відповідальністю «Сканер-Центр» (далі - ТОВ «Сканер-Центр») 25 025 679,25 грн безпідставно збереженого пайового внеску у сумі на створення соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури міста Києва а бюджетний рахунок бюджету розвитку спеціального фонду міського бюджету.

Позовні вимоги мотивовано тим, що:

- Державною архітектурно-будівельною інспекцією України 02.07.2021 видано сертифікат №ІУ123210624234 про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів за проєктом «Будівництво торговельно-офісного та житлово-громадського комплексу на проспекті Миколи Бажана, 151-Б у Дарницькому районі м. Києва. І черга будівництва» (далі - Об`єкт); замовниками будівництва вказано ТОВ «Славутич-Осокорки» та ТОВ «Сканер-Центр»; в сертифікаті зазначено дату початку будівництва 11.04.2017;

- 22.03.2021 Департамент звернувся до відповідачів з претензією №050/08-1601 щодо укладення договору пайової участі за Об`єктом, оскільки відповідачі отримали дозволи на виконання будівельних робіт на І-ІІІ черги будівництва, та надання переліку документів, які передбаченні підпунктом 5.1.1 пункту 5.1 Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста Києва, затвердженого рішенням Київської міської ради від 15.11.2016 №411/1415 (далі - Порядок);

- відповідачі листами від 31.03.2021 №2 та від 30.032021 №300321-332 надали ідентичну відповідь на претензію Департаменту в якій підтвердили, що отримали право на виконання будівельних робіт починаючи з 11.04.2017, однак вважають, що законодавством не передбачено кінцевого строку для звернення до Департаменту; на думку відповідачів, з 2021 положення пункту 2 «Прикінцевих та перехідних положень» Закону України «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо стимулювання інвестиційної діяльності в Україні» (далі - Закон) не застосовується;

- відповідачі спочатку не уклали договір пайової участі з Департаментом, а потім не звернулися із заявою про визначення розміру пайової участі щодо об`єктів будівництва протягом 10 робочих днів після 01.01.2020 та до введення в експлуатацію і не сплатили пайовий внесок за збудований Об`єкт, чим порушили обов`язок, який встановлений Порядком, пунктом 2 Розділу ІІ «Прикінцеві та перехідні положення» Закону, а також права та інтереси територіальної громади міста Києва та Департаменту;

- згідно з сертифікатом №ІУ123210624234 про прийняття в експлуатацію закінченого будівництва замовниками будівництва за Об`єктом є ТОВ «Славутич-Осокорки» та ТОВ «Сканер-Центр», а тому у Департаменту є право вимагати солідарну сплату пайової участі з усіх відповідачів;

- у зв`язку з відмовою забудовників від укладання договору про пайову участь у розвитку інфраструктури населеного пункту права органу місцевого самоврядування на отримання коштів на розвиток інфраструктури населеного пункту є порушеними і в органу місцевого самоврядування виникає право вимагати стягнення коштів у сумі 25 025 679,25 грн, обов`язок сплати яких був встановлений Законом.

Разом з тим, Департаментом із позовом суду подано клопотання про витребування у ТОВ «Славутич-Осокорки» та ТОВ «Сканер-Центр» технічних паспортів та довідок щодо показників на житловий, громадський чи виробничий будинок, господарські будівлі, захисні споруди та технічні приміщення щодо усіх фактично збудованих об`єктів у складі проекту: «Будівництво торговельно-офісного та житлово-громадського комплексу на проспекті Миколи Бажана, 151-Б у Дарницькому районі м. Києва. І черга будівництва)».

Ухвалою Господарського суду міста Києва від 12.07.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі в порядку загального позовного провадження; підготовче засідання призначено на 26.08.2024.

05.08.2024 відповідачі подали суду відзив на позовну заяву, в якому заперечили проти задоволення позову, оскільки:

- станом на 05.08.2024 (дата підписання відзиву) ТОВ «Славутич-Осокорки» є користувачем земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:009:0019, а ТОВ «Сканер-Центр» є користувачем земельної ділянки з кадастровим номером 8000000000:90:009:0053;

- Державною архітектурно-будівельною інспекцією України видано Дозвіл на виконання будівельних робіт від 11.04.2017 №ІУ 115171012422 для будівництва Об`єкта (І черга будівництва); до вказаного дозволу вносилися зміни у липні 2017 року в частині зміни замовника будівництва на ТОВ «Славутич-Осокорки», та у вересні 2019 року - в частині зміни замовника будівництва на ТОВ «Славутич-Осокорки» та ТОВ «Сканер-Центр»;

- І черга будівництва Об`єкта прийнята в експлуатацію, що засвідчено сертифікатом про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів від 02.07.2021 №ІУ 123210624234;

- на момент введення в експлуатацію І черги будівництва Об`єкта в 2021 році відсутня норма закону, яка зобов`язує замовника будівництва сплачувати пайову участь у розвиток інфраструктури міста;

- відсутній обов`язок сплати пайової участі при будівництві І черги будівництва Об`єкту, оскільки будівництво Об`єкта розпочалося до 01.01.2020, і договір про сплату пайової участі стосовно цього Об`єкта не був укладений до 01.01.2020;

- Законом передбачений обов`язок сплати пайової участі виключно протягом 2020 року на підставі розрахунку пайової участі заявою, поданою протягом 10 робочих днів після початку будівництва в 2020 році;

- у відповідачів був відсутній обов`язок звертатися до органу місцевого самоврядування із заявою про визначення розміру пайової участі, оскільки такий обов`язок встановлений виключно для об`єктів, будівництво яких розпочато після набуття чинності Законом;

- правовий висновок, викладений в постанові Касаційного господарського суду у складі Верховного Суду від 13.12.2022 у справі № 910/21307/21, не може бути застосований під час розгляду справи № 910/8290/24 з огляду на різні фактичні обставини, які мають юридичне значення;

- позивачем неправильно визначений показник опосередкованої вартості спорудження житла у місті Києві для цілей розрахунку пайової участі; станом на 06.02.2020 опосередкована вартість спорудження житла в місті Києві становила 14 694 грн відповідно до наказу Міністерства розвитку громад та територій та України від 02.12.2019 № 286 «Про затвердження показників опосередкованої вартості спорудження житла за регіонами України» (розраховані станом на 01.10.2019), відтак, є помилковим застосування позивачем показників опосередкованої вартості, визначених станом на 01.04.2024;

- Департаментом неправильно визначена площа житлових будинків для цілей розрахунку пайової участі; відповідно до Закону розрахунок розміру пайової участі для житлових будинків здійснюється відповідно до площі квартир, а не загальної площі будинку, яка включає місця загального користування тощо; показник площа об`єкта повинен бути 35 779,4 кв.м, що є загальною площею квартир у житлових будинках №3,4,5,6;

- позивачем не виключена із загальної площі і житлових будинків площа технічних приміщень; показник площа об`єкта при розрахунку пайової участі по житловим будинкам становить 45 666,4 кв.м; цей показник застосовується, якщо використовувати для розрахунку цього показника не площу квартир, як на тому наполягають відповідачі, а загальну площу житлового будинку;

- Департаментом не виключена із загальної площі торговельного центру площа технічних приміщень; показник площа об`єкта по торговельному центру становить 2971,6 кв.м;

- загальний розмір пайової участі при будівництві І черги Об`єкта становить 12 119 514,07 грн;

- вимога позивача про солідарне стягнення пайового внеску солідарно з відповідачів є незаконною, оскільки у правовідносинах між позивачем та відповідачами відсутній договір, що передбачає солідарну відповідальність відповідачів перед позивачем зі сплати пайової участі у розвитку інфраструктури населеного пункту; так само, відсутній закон, який би передбачав солідарну відповідальність замовників будівництва або замовника будівництва та особи, яка виконує (частково виконує) функції замовника будівництва.

13.08.2024 Департаментом подано суду відповідь на відзив відповідачів, в якій зазначено, що:

- предметом позовної заяви у даній справі є стягнення безпідставно збережених коштів пайової участі, а непримусове укладення договору пайової участі через суд; підставами позову є не виконання відповідачами свого обов`язку щодо сплати коштів пайової участі до введення об`єктів будівництва в експлуатацію відповідно до «Прикінцевих та перехідних» положень Закону, з огляду на це твердження відповідачів щодо наявності/відсутності договору пайової участі не заслуговують на увагу;

- на думку позивача, твердження відповідачів щодо розрахунку пайової участі для житлових будинків виходячи із площі квартир таким, що суперечать положенням Закону та Порядку; відповідь на питання стосовно віднесення тих чи інших приміщень до технічних, може надати особа, яка пройшла професійну атестацію та отримала кваліфікаційний сертифікат на право виконання робіт із технічної інвентаризації об`єктів нерухомого майна та якою вже проведено технічну інвентаризацію об`єкту по цьому об`єкту, оскільки об`єкт введений в експлуатацію;

- згідно з сертифікатом №ІУ 123210624234 про прийняття в експлуатацію закінченого будівництва замовниками будівництва за Об`єктом є ТОВ «Славутич-Осокорки» та ТОВ «Сканер-Центр», то у Департаменту є право вимагати солідарну сплату пайової участі з ТОВ «Славутич-Осокорки» та ТОВ «Сканер-Центр»; законодавством не передбачено часткову участь замовника будівництва у пайовій участі, а тому неможливо поділити предмет позову (пайову участь) щодо кожного замовника.

19.08.2024 відповідачі подали суду заперечення на відповідь на відзив, в яких заперечили проти доводів, викладених у відповіді на відзив, оскільки пайова участь у розвитку інфраструктури населеного пункту при будівництві І черги будівництва Об`єкта взагалі не повинна сплачуватися на підставах, які викладені у відзиві.

Відповідачі 23.08.2024 подали суду клопотання про призначення будівельно-технічної експертизи, на вирішення якої просить поставити такі питання:

« 1. Визначити загальну площу приміщень технічних та об`єктів інженерної інфраструктури у житлових будинках № 3,4, 5, 6 , що входять до складу 1 черги будівництва об`єкта «Будівництво торговельно-офісного та житлово-громадського комплексу на проспекті Миколи Бажана, 151 -Б у Дарницькому районі м. Києва».

2. Визначити загальну площу приміщень технічних та об`єктів інженерної інфраструктури у торговельному центрі, що входить до складу І черги будівництва об`єкта «Будівництво торговельно-офісного та житлово-громадського комплексу на проспекті Миколи Бажана, 151-Б у Дарницькому районі м. Києва».».

Проведення такої експертизи відповідач просить доручити Національному науковому центру «Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса» Міністерства юстиції України (61177, м. Харків, вул. Золочівська, 8-А).

Разом з тим, 23.08.2024 відповідачами подано суду клопотання про призначення будівельно-технічної експертизи, на вирішення якої просить поставити таке питання:

«Визначити загальну площу квартир (житлових приміщень) у житлових будинках № З, 4, 5, 6 , що входять до складу І черги будівництва об`єкта «Будівництво торговельно-офісного та житлово-громадського комплексу на проспекті Миколи Бажана, 151-Б у Дарницькому районі м. Києва ».».

Проведення такої експертизи відповідач просить доручити Національному науковому центру «Інститут судових експертиз ім. Засл. проф. М.С. Бокаріуса» Міністерства юстиції України (61177, м. Харків, вул. Золочівська, 8-А).

Крім того, 23.08.2024 відповідачами подано суду клопотання про зупинення провадження у справі №910/8290/24 до вирішення справ №320/14125/24 та №320/44099/23.

Клопотання мотивоване тим, що:

- ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 03.04.2024 відкрито провадження у справі № 320/14125/24 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Л-Груп» до Київської міської ради, третя особа: Департамент про:

визнання протиправним та нечинним рішення Київської міської ради від 19.12.2019 № 460/8033 «Про внесення змін до Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста Києва»;

визнання протиправним та нечинним рішення Київської міської ради від 26.03.2020 № 908/9078 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 19 грудня 2019 року № 460/8033 «Про внесення змін до Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста Києва»;

визнання протиправним та нечинним рішення Київської міської ради від 15.11.2016 №411/1415 «Про затвердження Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста Києва»;

визнання протиправним та нечинним рішення Київської міської ради від 13.09.2018 № 1370/5434 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 15.11.2016 №411/1415 «Про затвердження Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста Києва»;

- ухвалою Шостого апеляційного адміністративного суду від 18.06.2024 відкрито провадження у справі № 320/44099/23 за апеляційною скаргою Приватного акціонерного товариства «Київський дослідно-експериментальний завод «Вугілля» на рішення Київського окружного адміністративного суду від 30.05.2024 за позовом Приватного акціонерного товариства «Київський дослідно-експериментальний завод «Вугілля» до Київської міської ради, третя особа: Департамент про:

визнання протиправним та нечинним рішення Київської міської ради від 19.12.2019 № 460/8033 «Про внесення змін до Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста Києва»;

визнання протиправним та нечинним рішення Київської міської ради від 26.03.2020 № 908/9078 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 19 грудня 2019 року № 460/8033 «Про внесення змін до Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста Києва»;

визнання протиправним та нечинним рішення Київської міської ради від 15.11.2016 № 411/415 «Про затвердження Порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста Києва»;

визнання протиправним та нечинним рішення Київської міської ради від 13.09.2018 №1370/5434 «Про внесення змін до рішення Київської міської ради від 15.11.2016 №411/1415 «Про затвердження порядку залучення, розрахунку розміру і використання коштів пайової участі замовників у розвитку інфраструктури міста Києва».

- станом на поточний момент рішення Київського окружного адміністративного суду від 30.05.2024 про відмову у позові у справі № 320/44099/23 не набрало законної сили у відповідності до статті 255 Кодексу адміністративного судочинства України;

- на думку відповідачів, провадження у справі № 910/8290/24 має бути зупинено до набрання законної сили судовими рішеннями у справі №320/14125/24 та у справі №320/44099/23, які розглядаються адміністративним судом, оскільки: у адміністративних справах №320/14125/24 та №320/44099/23 вирішується питання щодо правомірності рішень Київської міської ради, якими затверджено Порядок та внесені зміни до Порядку, а обґрунтовуючи позовні вимоги, Департамент посилається на Порядок.

23.08.2024 відповідачі подали суду клопотання про відкладення підготовчого засідання у зв`язку з відпусткою уповноваженого представника відповідачів-1,2 Білічак Христини Володимирівни.

У зв`язку з масованою шахедно-ракетною атакою Російської Федерації в Україні (зокрема, на м. Київ) 26.08.2024, з огляду на приписи Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», та з метою уникнення можливості завдання шкоди життю і здоров`ю представників сторін та працівників апарату суду підготовче засідання 26.08.2024 не відбулося.

Відповідно до частини другої статті 183 Господарського процесуального кодексу України (далі - ГПК України) суд відкладає підготовче засідання в межах визначеного цим Кодексом строку підготовчого провадження у випадках: 1) визначених частиною другою статті 202 цього Кодексу; 2) залучення до участі або вступу у справу третьої особи, заміни неналежного відповідача, залучення співвідповідача; 3) в інших випадках, коли питання, визначені частиною другою статті 182 цього Кодексу, не можуть бути розглянуті у даному підготовчому засіданні.

Частиною другою статті 202 ГПК України передбачено, що суд відкладає розгляд справи в судовому засіданні в межах встановленого цим Кодексом строку з таких підстав: 1) неявка в судове засідання учасника справи, щодо якого немає відомостей про направлення йому ухвали з повідомленням про дату, час і місце судового засідання; 2) перша неявка в судове засідання учасника справи, якого повідомлено про дату, час і місце судового засідання, якщо він повідомив про причини неявки, які судом визнано поважними; 3) виникнення технічних проблем, що унеможливлюють участь особи у судовому засіданні в режимі відеоконференції, крім випадків, коли відповідно до цього Кодексу судове засідання може відбутися без участі такої особи; 4) необхідність витребування нових доказів, у випадку коли учасник справи обґрунтував неможливість заявлення відповідного клопотання в межах підготовчого провадження.

З огляду на приписи Закону України «Про організацію трудових відносин в умовах воєнного стану», з метою уникнення можливості завдання шкоди життю і здоров`ю представників сторін та працівників апарату суду, суд вважає за необхідне відкласти розгляд справи.

Враховуючи викладене та керуючись статтями 183, 202, 234 та 235 ГПК України, господарський суд міста Києва

УХВАЛИВ:

1. Відкласти підготовче засідання з розгляду справи №910/8290/24 на 30.09.24 об 11:30 год. Засідання відбудеться у приміщенні Господарського суду міста Києва за адресою: м. Київ, вул. Богдана Хмельницького, 44- Б, зал №12.

2. Запропонувати учасникам справи взяти участь у судових засіданнях в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням сервісу «Система захищеного відеоконференцзв`язку з судом» (посилання в мережі інтернет - https://vkz.court.gov.ua/), для чого учасникам справи необхідно подати суду заяву про участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду не пізніше ніж за п`ять днів до судового засідання; копія заяви в той самий строк надсилається іншим учасникам справи; учасники справи беруть участь у судовому засіданні в режимі відеоконференції поза межами приміщення суду з використанням власних технічних засобів та електронного цифрового підпису згідно з вимогами Положення про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему.

3. Повідомити учасників справи про можливість подання заяви про проведення судового засідання без участі представників учасників справи.

4. Копію даної ухвали надіслати сторонам.

Ухвала набрала законної сили 29.08.2024 та оскарженню не підлягає.

Суддя Оксана Марченко

СудГосподарський суд міста Києва
Дата ухвалення рішення29.08.2024
Оприлюднено02.09.2024
Номер документу121272503
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань інші договори

Судовий реєстр по справі —910/8290/24

Ухвала від 30.09.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 29.08.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

Ухвала від 12.07.2024

Господарське

Господарський суд міста Києва

Марченко О.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні