ОДЕСЬКИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ А ДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
27 жовтня 2010 р. Справа № 4/367-06-9105/5017
Категорія:2.30 Головуючий в 1 інстанції: Лі твінов С.В.
Судова колегія Одеського апеляційного адміністратив ного суду у складі:
головуючого судді Крусян а А.В.,
суддів Джабурії О.В. , Шляхтицького О.І.,
при секретарі Тимошенко В.Д..,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в місті О десі апеляційну скаргу проку ратури м. Одеси на постанову г осподарського суду Одеської області від 12 вересня 2006 року у справі за адміністративним позовом суб' єкта підприємн ицької діяльності - фізично ї особи ОСОБА_1 до Одесько ї міської ради та Одеської ре гіональної філії Державного підприємства «Центр державн ого земельного кадастру при Державному комітеті України по земельним ресурсам»про в изнання права власності на з емельну ділянку, -
В С Т А Н О В И Л А:
08 вересня 2006 року позивач з вернулася до суду з позовом д о Одеської міської ради та Од еської регіональної філії Де ржавного підприємства «Цент р державного земельного када стру при Державному комітеті України по земельним ресурс ам»в якому просила, визнати п раво власності на земельну д ілянку площею 2847 кв.м., яка знах одиться під об' єктом нерухо мості - нежилими спорудами в одної станції і розташована за адресою: АДРЕСА_1 та зоб ов' язати Одеську регіональ ну філію Державного підприєм ства «Центр державного земел ьного кадастру при Державном у комітеті України по земель ним ресурсам»видати державн ий акт на право власності на в казану земельну ділянку.
Постановою господарсько го суду Одеської області від 12 вересня 2006 року позовні вимо ги задоволено повністю.
Прокуратура м. Одеси не по годжуючись з вказаним судови м рішенням, подала апеляційн у скаргу, в якій просить скасу вати постанову суду та поста новити нову про відмову у зад оволенні позову.
Заслухавши суддю-доповід ача, розглянувши матеріали с прави та перевіривши доводи апеляційної скарги, законніс ть та обґрунтованість судово го рішення в межах апеляційн ої скарги, суд приходить до ви сновку, що апеляційна скарга підлягає частковому задовол енню з наступних підстав.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.17 КАС України до компетенції адмін істративних віднесено, зокре ма, спори фізичних чи юридичн их осіб із суб' єктом владни х повноважень щодо оскарженн я його рішень (нормативно-пра вових актів або правових акт ів індивідуальної дії), дій чи бездіяльності. Вжитий у цій п роцесуальній нормі термін «с уб' єкт владних повноважень »означає орган державної вла ди, орган місцевого самовряд ування, їхню посадову чи служ бову особу, інший суб' єкт пр и здійсненні ними владних уп равлінських функцій на основ і законодавства, у тому числі на виконання делегованих по вноважень (п.7 ч.1 ст.3 КАС Україн и). Таким чином, до компетенції адміністративних судів нале жать спори фізичних чи юриди чних осіб з органом державно ї влади, органом місцевого са моврядування, їхньою посадов ою або службовою особою, пред метом яких є перевірка прави льності рішень, дій чи бездія льності цих органів (осіб), від повідно прийнятих, вчинених ними при здійснення владних управлінський функцій.
Статтею 12 Земельного кодекс у України передбачено, що міс ька рада має право розпорядж атися землями територіальни х громад, яке вона здійснює шл яхом: передачі земельних діл янок комунальної власності у власність громадян та юриди чних осіб відповідно до цьог о Кодексу; надання земельних ділянок у користування і вил учення їх із земель комуналь ної власності відповідно до цього Кодексу; викупу земель них ділянок для суспільних п отреб відповідних територіа льних громад сіл, селищ, міст; організації землеустрою; коо рдинації діяльності місцеви х органів земельних ресурсів ; здійснення контролю за вико ристанням та охороною земель комунальної власності, доде ржанням земельного й екологі чного законодавства; обмежен ня, тимчасової заборони (зупи нення) використання земель г ромадянами та юридичними осо бами в разі порушення ними ви мог земельного законодавств а; підготовки висновків щодо вилучення (викупу) і надання з емельних ділянок відповідно до цього Кодексу; встановлен ня та зміни меж районів у міст ах із районним поділом; інфор мування населення щодо вилуч ення (викупу), надання земельн их ділянок; внесення пропози цій до районної ради щодо вст ановлення і зміни меж сіл, сел ищ, міст; вирішення земельних спорів; вирішення інших пита нь у галузі земельних віднос ин відповідно до закону.
Відповідно до ч.1 ст.2 КАС Укра їни завданням адміністратив ного судочинства є захист пр ав, свобод та інтересів фізич них осіб, прав та інтересів юр идичних осіб у сфері публічн о - правових відносин від по рушень з боку органів держав ної влади, органів місцевого самоврядування, інших посад ових осіб, інших суб' єктів п ри здійсненні ними владних у правлінських функцій на осно ві законодавства, в тому числ і на виконання делегованих п овноважень.
Частиною 2 статті 4 КАС Украї ни встановлено, що юрисдикці я адміністративних судів пош ирюється на всі публічно - п равові спори, крім спорів, для яких законом встановлений і нший порядок судового виріше ння.
Проте, як вбачається з матер іалів справи, позов, з яким поз ивач звернулася до суду, безп осередньо пов'язаний із спор ом про право власності на зем ельну ділянку площею площею 2847 кв.м., яка знаходиться під об ' єктом нерухомості - нежил ими спорудами водної станції і розташована за адресою: А ДРЕСА_1.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.3 КАС Ук раїни справа адміністративн ої юрисдикції - це переданий на вирішення адміністративн ого суду публічно-правовий с пір, у якому хоча б однією зі с торін є орган виконавчої вла ди, орган місцевого самовряд ування, їхня посадова чи служ бова особа або інший суб' єк т, який здійснює владні управ лінській функції на основі з аконодавства, у тому числі на виконання делегованих повно важень.
Судом першої інстанції не п рийнято до уваги, що спір у спр аві стосується цивільного пр ава власності на земельну ді лянку, між позивачем та відпо відачем. Це виключає його вир ішення в порядку адміністрат ивного судочинства.
Зазначений спір повинен вирішуватися судами в поряд ку господарського судочинст ва.
Відповідно до ст.157 КАС Ук раїни, якщо справу не належит ь розглядати в порядку адмін істративного судочинства, су д закриває провадження у спр аві.
Враховуючи наведене, кол егія суддів вважає, що відпов ідно до ст.203 КАС України поста нова суду першої інстанції п ідлягає скасуванню з закритт ям провадження у справі.
Керуючись ст.ст.198, 203, 205, 206 КАС Ук раїни, судова колегія, -
У Х В А Л И Л А:
Апеляційну скаргу проку ратури м. Одеси - задовольни ти частково.
Постанову господарського суду Одеської області від 12 ве ресня 2006 року - скасувати.
Закрити провадження у спра ві за адміністративним позов ом суб' єкта підприємницько ї діяльності - фізичної особ и ОСОБА_1 до Одеської місь кої ради та Одеської регіона льної філії Державного підпр иємства «Центр державного зе мельного кадастру при Держав ному комітеті України по зем ельним ресурсам»про визнанн я права власності на земельн у ділянку
Ухвала суду набирає законн ої сили негайно після її прог олошення та може бути оскарж ена безпосередньо до Вищого адміністративного суду Укра їни протягом двадцяти днів з дня складання її в повному об сязі.
Головуючий:
Судді:
Суд | Одеський апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 27.10.2010 |
Оприлюднено | 11.11.2010 |
Номер документу | 12127450 |
Судочинство | Адміністративне |
Адміністративне
Одеський апеляційний адміністративний суд
Крусян А.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні