Рішення
від 27.08.2024 по справі 400/5366/24
МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

МИКОЛАЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Р І Ш Е Н Н Я

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

27 серпня 2024 р. № 400/5366/24 Миколаївський окружний адміністративний суд у складі судді Біоносенко В. В. за участю секретаря судового засідання Дидіної А.О. розглянув у відкритому судовому засіданні адміністративну справу

за позовомТовариства з обмеженою відповідальністю "АС-ТРАНС ЮГ", вул. Бугаївська, 35, оф.404,м. Одеса,65005, до Державної служби України з безпеки на транспорті, вул. Фізкультури, 9,м. Київ,03150, вул. Антоновича, 51,м. Київ,03150 треті особиВідділ державного нагляду (контролю) в Миколаївській області, вул. Космонавтів, 61,м. Миколаїв,54056, провизнання протиправною та скасування постанови №ПШ 057882 від 26.03.2024,

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС-ЮГ» звернулось до адміністративного суду з позовом до Державної служби України з безпеки на транспорті, Відділу державного нагляду (контролю) в Миколаївській області визнати протиправною та скасувати Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу № ПШ 057882 від 26.03.2024р.

Свої позовні вимоги товариство обґрунтувало тим, що незважаючи на те, що під час перевірки інспекторами Укртрансбезпеки водій ТОВ «АС-ТРАНС-ЮГ» надав всі необхідні документи в тому числі і Протокол перевірки тахографу № UA284-000031 від 10.04.2023р., на думку інспекторів Укртрансбезпеки, вказаний протокол перевірки тахографу є недійсним та вважається відсутнім, оскільки водієм було здійснено термінову заміну шини на ходовому колесі запасною шиною. 26.03.2024р. Відділом Державного Нагляду (Контролю) Державної служби України з безпеки на транспорті у Миколаївській області було винесено Постанову № ПШ 057882 про застосування адміністративно-господарського штрафу до ТОВ «АС-ТРАНС-ЮГ» на підставі Акту № 320900 від 26.01.2024р. ТОВ «АС-ТРАНС ЮГ» вважає що оскаржувана Постанова приймалась з фундаментальними порушеннями Закону України «Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)», Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, «Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті», затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 385 від 24 червня 2010 року, Порядку № 1567 та Закону України «Про автомобільний транспорт». що свідчить про її протиправність, з огляду на те, що порушення ТОВ «АС-ТРАНС ЮГ» обумовлено тільки тим, що Протокол перевірки тахографу № UA284-000031 від 10.04.2023р., на думку інспекторів Укртрансбезпеки, є недійсним та вважається ними Відсутнім, оскільки водієм було здійснено термінову заміну шини на ходовому колесі запасною шиною, у зв`язку з проколом. Інспектори Укртрансбезпеки, на думку ТОВ «АС-ТРАНС ЮГ», незважаючи ані на пояснення водія ані на наявність повного пакету документів, згідно до вимог законодавства, самовільно здійснили дії які можуть проводити лише лабораторії, які уповноважені на проведення повірки тахографів відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність», що є на думку ТОВ «АС-ТРАНС ЮГ» також порушенням інспекторами Укртрансбезпеки Закону України «Про приєднання України до Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення (ЄУТР)», Конвенції Міжнародної організації праці 1979 року № 153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, «Інструкції з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті», затвердженої наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 385 від 24 червня 2010 року, Порядку № 1567 та Закону України «Про автомобільний транспорт». Діючим законодавством не передбачено ані повноважень інспекторів Укртрансбезпеки щодо визнання чи невизнання дійсними протоколів перевірки тахографів ані будь-яких обмежень та вимог щодо часу проведення повірки тахографів у разі зміни типу розмірів пневматичних шин автомобільного транспортного засобу.

Відповідач позов не визнав, надіслав відзив, в якому просив в задоволенні позову відмовити. Свою позицію аргументував тим, що під час перевірки транспортного засобу позивача було встановлений факт того, що на автомобілі встановлені шини не того розміру, які зазначені в протоколі перевірки та адаптації тахографа. Відповідно до п.2.6 розділу ІІ Інструкції №382, у цьому випадку, позивач повинен був пройти нову перевірку та адаптацію тахографа на відповідно новий розмір шин.

07.06.2024 ухвалою суду задоволено заяву позивача про забезпечення позову, зупинене стягнення на підставі постанови Державної служби України з безпеки на транспорті від 26.03.2024 року №ПШ 057882 про застосування до ТОВ "АС-ТРАНС-ЮГ" адміністративно-господарського штрафу в розмірі 17000 гривень.

В судовому засіданні 27.08.2024 в режимі відеоконференції представник сторін підтримали власні позиції, викладені у процесуальних заявах по суті справи.

Дослідив матеріали справи, вислухав представників сторін, суд встановив наступне.

Товариство з обмеженою відповідальністю «АС-ТРАНС-ЮГ» зареєстровано юридичною особою 20.07.2016. Основним видом діяльності товариства є пасажирський наземний транспорт міського та приміського сполучення (основний).

У господарській діяльності ТОВ «АС-ТРАНС-ЮГ» використовує мікроавтобус Mersedes-Benz Sprinter д.н. НОМЕР_1 .

На зазначеному автомобілі встановлений цифровий тахограф Continental Automative Gmbh.

10.04.2023 ТОВ «АС-ТРАНС-ЮГ» провело перевірку та адаптацію цього тахографа до транспортного засобу, на підтвердження чого було складено відповідний протокол №UA 284-000031.

20.01.2024 автомобіль Mersedes-Benz Sprinter д.н. НОМЕР_1 був зупинений для перевірки працівниками державного нагляду (контролю) в Миколаївській області, під час якої встановлено, що на автомобілі встановлений інший тип шин, ніж зазначений в протоколі від 10.04.2023 №UA 284-000031.

За результатами перевірки складений Акт №320900 проведення перевірки додержання законодавства про автомобільний транспорт під час здійснення перевезень пасажирів і вантажів автомобільним транспортом. В Акті, встановлено той факт, що автомобіль Mersedes-Benz Sprinter д.н. НОМЕР_1 обладнаний шинами іншого типу, ніж зазначені в протоколі №UA 284-000031 від 10.04.2023 про перевірку та адаптацію тахографа.

04.03.2024 Відділом державного нагляду (контролю) направлено на адресу ТОВ «АС-ТРАНС-ЮГ» запрошення на розгляду справи про порушення законодавства про автомобільний транспорт на 14.03.2024.

26.03.2024 уповноваженою особою Відділу державного нагляду (контролю) винесено Постанову про застосування адміністративно-господарського штрафу №ПШ057882, якою ТОВ «АС-ТРАНС-ЮГ» визнане винним у скоєнні правопорушення передбаченого абз.3 ч.1 ст.160 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме перевезення пасажирів по маршруту «Миколаїв-Одеса» за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених ст.39 Закону України «Про автомобільний транспорт», а саме протоколу перевірки та адаптації тахографу до транспортного засобу Mersedes-Benz д.н. НОМЕР_1 (Акт №320900).

17.04.2024 ТОВ «АС-ТРАНС-ЮГ» подало скаргу на зазначену постанову Державній службі України з безпеки на транспорті.

Рішенням Державної служби України з безпеки на транспорті від 01.05.2024 в задоволенні скарги відмовлено.

За змістом статті 1 Закону №2344-ІІІ автомобільний перевізник - фізична або юридична особа, яка здійснює на комерційній основі чи за власний кошт перевезення пасажирів чи (та) вантажів транспортними засобами.

Абзацом 3 частини першої статті 60 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено, що за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Відповідно до частин першої-другої статті 48 Закону України "Про автомобільний транспорт" автомобільні перевізники, водії повинні мати і пред`являти особам, які уповноважені здійснювати контроль на автомобільному транспорті та у сфері безпеки дорожнього руху, документи, на підставі яких виконують вантажні перевезення. Документами для здійснення внутрішніх перевезень вантажів є: для автомобільного перевізника - документ, що засвідчує використання транспортного засобу на законних підставах, інші документи, передбачені законодавством; для водія - посвідчення водія відповідної категорії, реєстраційні документи на транспортний засіб, товарно-транспортна накладна або інший визначений законодавством документ на вантаж, інші документи, передбачені законодавством.

Статтею 49 Закону України "Про автомобільний транспорт" встановлено, що водій транспортного засобу зобов`язаний, зокрема, мати при собі та передавати для перевірки уповноваженим на те посадовим особам документи, передбачені законодавством, для здійснення зазначених перевезень.

Відповідно до Конвенції Міжнародної організації праці 1979р. №153 про тривалість робочого часу та періоди відпочинку на дорожньому транспорті, ст. 18 Закону №2344 та з метою організації безпечної праці та ефективного контролю за роботою водіїв колісних транспортних засобів наказом Міністерства транспорту і зв`язку України від 07.06.2010 р. №340 затверджено Положення про робочий час і час відпочинку водіїв колісних транспортних засобів (далі - Положення № 340).

Пунктом 1.3 Положення №340 визначено, що його вимоги поширюються на автомобільних перевізників та водіїв, які здійснюють внутрішні перевезення пасажирів чи/та вантажів колісними транспортними засобами.

Порядок установлення, технічного обслуговування та використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільних транспортних засобах (крім таксі), які використовуються для надання послуг з перевезення пасажирів та вантажів встановлено Інструкцією з використання контрольних пристроїв (тахографів) на автомобільному транспорті, затвердженої Наказом Міністерства транспорту та зв`язку України № 385 від 24.06.2010 (далі - Інструкція № 385).

Відповідно до пункту 1.4 Інструкції № 385 адаптація тахографа до транспортного засобу - оновлення або підтвердження параметрів автомобільного транспортного засобу, що зберігаються у пам`яті тахографа, до яких залежно від типу тахографа належать: ідентифікаційний номер (VIN-код) та номерний знак (цифри та літери, нанесені на номерному знаку, - ) автомобільного транспортного засобу, розмір застосованих пневматичних шин, результати визначення константи тахографа "k", характеристичного коефіцієнта автомобільного транспортного засобу "w", ефективного кола шини "l", а також показники часу, пробігу, граничного значення швидкості, на яке налаштований обмежувач швидкості транспортного засобу (за наявності). Термін "адаптація тахографа до транспортного засобу", за визначенням ЄУТР ( 994_016 ), - "калібрування".

Відповідно до пункту 1.4 Інструкції № 385 контрольний пристрій (тахограф) - обладнання, яке є засобом вимірювальної техніки, призначене для встановлення на транспортних засобах для показу та реєстрації в автоматичному чи напівавтоматичному режимі інформації про рух таких транспортних засобів та про певні періоди роботи їхніх водіїв;тахокарта - бланк, призначений для внесення й зберігання зареєстрованих даних, який вводять в аналоговий контрольний пристрій (тахограф) та на якому маркувальні пристрої останнього здійснюють безперервну реєстрацію інформації, що підлягає фіксуванню відповідно до положень ЄУТР.

Згідно з положеннями пункту 3.3 Інструкції № 385 водій транспортного засобу, обладнаного тахографом: забезпечує правильну експлуатацію тахографа та управління режимами його роботи відповідно до інструкції виробника тахографа; своєчасно встановлює, змінює і заповнює тахокарти та забезпечує їх належне зберігання; використовує тахокарти (у разі використання аналогового тахографа) або у разі використання цифрового тахографа - особисту картку водія кожного дня, протягом якого керував транспортним засобом; має при собі: протокол про перевірку та адаптацію тахографа до транспортного засобу; заповнені тахокарти у кількості, що передбачена ЄУТР, або картку водія чи роздруківку даних роботи тахографа у разі обладнання транспортного засобу цифровим тахографом; у разі несправності або пошкодження аналогового тахографа своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці тахокарти, де нанесена сітка з відповідними графічними позначками, інформує про це відповідну посадову особу перевізника, з яким водій перебуває у трудових відносинах (для найманих водіїв);у разі несправності або пошкодження цифрового тахографа або картки до нього своєчасно записує від руки дані щодо режиму роботи та відпочинку на зворотному боці аркуша, призначеного для роздруківки даних, що використовують у даному тахографі, та забезпечує належне зберігання таких записів.

Відповідно до пункту 2.5 Інструкції № 385 повірку тахографів здійснюють повірочні лабораторії, які уповноважені на проведення повірки тахографів відповідно до Закону України «Про метрологію та метрологічну діяльність».

Пунктом 2.6 Інструкції № 385 визначено, що пункти сервісу тахографів виконують перевірку та адаптацію тахографів до транспортних засобів відповідно до вимог Європейської угоди щодо роботи екіпажів транспортних засобів, які виконують міжнародні автомобільні перевезення періодично кожні два роки, а також у разі: установлення або заміни тахографа; ремонту тахографа; зміни типу розмірів пневматичних шин автомобільного транспортного засобу; якщо під час технічного обслуговування або ремонту автомобільного транспортного засобу відбулося пошкодження таблички тахографа або пломб, накладених на його складові, під час установлення або адаптації або у разі зміни конструкції автотранспортного засобу, що може вплинути на роботу тахографа.

Періодичні інспекції, які включають перевірку: правильності роботи тахографа та відповідності його типу згідно із законодавством; наявності та цілісності таблички тахографа та його пломб, а також маркування таблички та пломб тахографа знаком ПСТ, внесеним до Переліку; дотримання вимог щодо періодичності проведення перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу, а також перевірки тахографа.

Отже, автомобільний перевізник зобов`язаний забезпечити транспортний засіб, який здійснює вантажні перевезення діючим протоколом перевірки та адаптації тахографа до транспортного засобу та повірки тахографа, якій відповідає у тому числі типу розміру пневматичних шин.

По цій справі, позивачем не заперечується, та визнавалося на всіх етапах, як під час рейдової перевірки, так і під час розгляду справи відповідачем, що тип шин встановлених на автомобілі 20.01.2024 відмінний від типу шин зазначеного в протоколі повірки та адаптації тахографу №UA 284-000031 від 10.04.2023. Саме для усунення цього недоліку, позивач провів нову повірку та адаптацію 27.01.2024.

За таких обставин, суд погоджується, що станом на 20.01.2024 під час перевірки у водія позивача був відсутній належний протоколі повірки та адаптації тахографу.

Відповідно до ч.1 ст.60 Закону України «Про автомобільний транспорт» за порушення законодавства про автомобільний транспорт до автомобільних перевізників застосовуються адміністративно-господарські штрафи за перевезення пасажирів та вантажів за відсутності на момент проведення перевірки документів, визначених статтями 39 і 48 цього Закону, - штраф у розмірі однієї тисячі неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.

Розмір штрафної санкції відповідачем обраховано правильно.

Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про необхідність відмовити у задоволенні позову в повному обсязі.

Судові витрати покласти на позивача.

Заходи забезпечення позову вжити ухвалою від 07.06.2024 залишити до набрання чинності рішення по цій справі.

На підставі викладеного, керуючись ст. 2, 19, 139, 241, 244, 242 - 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

1. В задоволенні позову Товариства з обмеженою відповідальністю "АС-ТРАНС ЮГ" (вул. Бугаївська, 35, оф.404,м. Одеса,65005 40673473) до Державної служби України з безпеки на транспорті (вул. Фізкультури, 9,м. Київ,03150 39816845) відмовити повністю.

2. Заходи забезпечення позову, вжиті ухвалою від 07.06.2024 року, зберігають свою дію до набрання законної сили рішенням по справі №400/5366/24.

3. Рішення суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи в порядку, визначеному ст. 255 КАС України. Апеляційна скарга може бути подана до П`ятого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.

Суддя В. В. Біоносенко

Рішення складено в повному обсязі 29.08.2024

СудМиколаївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення27.08.2024
Оприлюднено02.09.2024
Номер документу121275277
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи щодо забезпечення громадського порядку та безпеки, національної безпеки та оборони України, зокрема щодо дорожнього руху, транспорту та перевезення пасажирів, з них транспорту та перевезення пасажирів

Судовий реєстр по справі —400/5366/24

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Ухвала від 30.09.2024

Адміністративне

П'ятий апеляційний адміністративний суд

Турецька І.О.

Рішення від 27.08.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Рішення від 27.08.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 07.06.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

Ухвала від 07.06.2024

Адміністративне

Миколаївський окружний адміністративний суд

Біоносенко В. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні