"30" серпня 2024 р. Справа № 363/4370/24
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 серпня 2024 року м. Вишгород
Суддя Вишгородського районного суду Київської області Лукач О.П., перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення, які надійшли від Державної податкової служби України Головного управління ДПС у Київській області про притягнення головного бухгалтера Комунального підприємства Вишгородської міської ради «Вишгородпастранс», код ЄДРПОУ 42515825, ОСОБА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною першою статті 163-2 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
29.08.2024 до Вишгородського районного суду Київської області від Державної податкової служби України Головного управління ДПС у Київській області надійшов протокол № 2040/10-36-04-09 від 23.08.2024, з доданими до нього матеріалами, про адміністративне правопорушення щодо головного бухгалтера Комунального підприємства Вишгородської міської ради «Вишгородпастранс» ОСОБА_1 з підстав порушення термінів сплати узгодженої суми податкового зобов`язання з податку на додану вартість за квітень 2024 року в сумі 17443,56 грн.
Пунктом 2 частини першої статті 278 КУпАП передбачено, що орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує питання чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.
Суд, дослідивши протокол про адміністративне правопорушення та додані до нього матеріали, дійшов висновку про його повернення особі, яка його склала для належного оформлення, з таких підстав.
Відповідно до частини другої статті 254 КУпАП протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Протокол про адміністративне правопорушення це офіційний документ і до нього висуваються певні вимоги.
Зміст протоколу про адміністративне правопорушення встановлений статтею 256 КУпАП, зокрема, у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються відомості про особу, яка притягується до адміністративної відповідальності, пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності та інші відомості, необхідні для вирішення справи.
Відповідно до абзаців 24 статті 256 КУпАП протокол підписується особою, яка його склала, і особою, яка притягається до адміністративної відповідальності. У разі відмови особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, від підписання протоколу, в ньому робиться запис про це. Особа, яка притягається до адміністративної відповідальності, має право подати пояснення і зауваження щодо змісту протоколу, які додаються до протоколу, а також викласти мотиви свого відмовлення від його підписання.
При складенні протоколу особі, яка притягається до адміністративної відповідальності, роз`яснюються його права і обов`язки, передбачені статтею 268 цього Кодексу, про що робиться відмітка у протоколі.
Водночас,у протоколіпро адміністративнеправопорушення тау матеріалахсправи відсутнівідомості стосовновручення особі,яка притягаєтьсядо адміністративноївідповідальності протоколупро адміністративнеправопорушення,а також,у матеріалахсправи відсутнідокументи,які бпідтверджували,що ОСОБА_1 дійсно єпосадовою особою головнимбухгалтером Комунальногопідприємства Вишгородськоїміської ради«Вишгородпастранс»,як івідсутній будь-якийдокумент,який засвідчуєособу ОСОБА_1 .
З копії конвертів, долучених до матеріалів справи із довідкою Укрпошти про причини повернення/досилання поштового відправлення, надісланого Комунального підприємства Вишгородської міської ради «Вишгородпастранс», з відміткою «за закінченням терміну зберігання» не є можливим встановити факт надсилання особі, щодо якої складеного протокол про адміністративне правопорушення, повідомлення про її запрошення для складання та підписання протоколу про адміністративне правопорушення, а також копії протоколу, оскільки у матеріалах справи відсутній опис вкладення до відправлень.
Крім цього, до протоколу про адміністративне правопорушення, не надано документів на підтвердження того, що ОСОБА_2 дійсно перебуває на посаді головного державного інспектора відділу податків і зборів з юридичних осіб управління оподаткування юридичних осіб ГУ ДПС у Київській області і, в розумінні частини першої статті 255 КУпАП, є тією посадовою особою центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, та його територіальних органів «уповноваженою на складання протоколів про адміністративні правопорушення», у тому числі за статтею 163-2 КУпАП.
Суду не подано доказів повноважень посадової особи, яка складала протокол про адміністративне правопорушення та особи, яка формувала матеріали справи про адміністративне правопорушення до суду ОСОБА_3 .
Таким чином, оскільки до адміністративних матеріалів не було надано жодних доказів наявності у ОСОБА_2 відповідних повноважень на складання протоколу за частиною першою статті 163-2 КУпАП, суду не можливо встановити і перевірити чи складений протокол уповноваженою на те особою.
Відповідно частини другої статті 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення. Перекладення такого обов`язку на суд не передбачено.
Враховуючи встановлену судом невідповідність протоколу про адміністративне правопорушення вимогам закону, в межах забезпечення усіх законних прав та інтересів особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, суд вважає необхідним повернути адміністративний матеріал для належного оформлення.
Відповідно до пункту 24 Постанови Пленуму Верховного Суду України № 14 від 23.12.2005 (з наступними змінами та доповненнями), визнано правильною практику тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені без додержання вимог КУпАП, відповідному органу для належного оформлення.
Постановою Пленуму Вищого спеціалізованого суду України з розгляду цивільних і кримінальних справ №11 від 17.10.2014 «Про деякі питання дотримання розумних строків розгляду судами цивільних, кримінальних справ і справ про адміністративні правопорушення» звертається увага на те, що норми КУпАП не забороняють повернення протоколу про адміністративне правопорушення, складеного не уповноваженою на те особою або без додержання вимог статті 256 цього Кодексу вмотивованою постановою цього суду для належного оформлення.
Керуючись статтями 256, 278, 280 КУпАП, суд
ПОСТАНОВИВ:
справу про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого частиною першою статті 163-2 КУпАП, повернути до Державної податкової служби України Головного управління ДПС у Київській області для належного оформлення.
Постанова оскарженню не підлягає.
Суддя О.П. Лукач
Суд | Вишгородський районний суд Київської області |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2024 |
Оприлюднено | 02.09.2024 |
Номер документу | 121293887 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Неподання або несвоєчасне подання платіжних доручень на перерахування належних до сплати податків та зборів (обов'язкових платежів) |
Адмінправопорушення
Вишгородський районний суд Київської області
Лукач О. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні