Ухвала
від 29.08.2024 по справі 821/2976/15-а
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 821/2976/15-а

УХВАЛА

29 серпня 2024 року м. Одеса

Одеський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Василяки Д.К., розглянувши в письмовому провадженні заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі №821/2976/15-а за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні до Приватного акціонерного товариства "Видавництво "Наддніпрянська правда" корпоративного підприємства ПАТ "ДАК "Укрвидавполіграфія" про стягнення витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах,

ВСТАНОВИВ:

До Одеського окружного адміністративного суду надійшла заява Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про заміну сторони виконавчого провадження по справі №821/2976/15-а за адміністративним позовом Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні до Приватного акціонерного товариства "Видавництво "Наддніпрянська правда" корпоративного підприємства ПАТ "ДАК "Укрвидавполіграфія" про стягнення витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах.

В обґрунтування заяви зазначено, що відповідно до Постанови Кабінету Міністрів України №821 від 8 листопада 2017 року Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України, Херсонське об`єднане управління Пенсійного фонду України приєднано до Генічеського об`єднаного управління Пенсійного фонду України, Бериславського об`єднаного управління Пенсійного фонду України, Каховського об`єднаного управління Пенсійного фонду України, Олешківського об`єднаного управління Пенсійного фонду України, Скадовського об`єднаного управління Пенсійного фонду України, Управління Пенсійного фонду України в м. Нова Каховка, у результаті чого утворено Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області, що є правонаступником всіх прав і обов`язків вищеперерахованих реорганізованих юридичних осіб. Таким чином, заборгованість ПАТ "Видавництво "Наддніпрянська правда" КП ПАТ "ДАК "Укрвидавполіграфія" обліковується та контролюється Головним управлінням Пенсійного фонду України в Херсонській області.

Судове засідання призначено на 29.08.2024 року о 14:00 год.

До судового засідання сторони не з`явились, були повідомлені належним чином та своєчасно.

Згідно ч. 9 ст. 205 КАС України заява розглянута в порядку письмового провадження.

Дослідивши матеріали справи в частині вказаної заяви, суд дійшов висновку, що остання підлягає задоволенню, виходячи з наступного.

Судом встановлено, що постановою Херсонського окружного адміністративного суду від 23 вересня 2015 року у справі №821/2976/15-а задоволено адміністративний позов Управління Пенсійного фонду України в м. Херсоні. Стягнуто з приватного акціонерного товариства "Видавництво "Наддніпрянська правда" корпоративного підприємства ПАТ "ДАК "Укрвидавполіграфія" (код 05905734) на користь Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні (код 37960171) заборгованість з відшкодування витрат на виплату та доставку пенсій, призначених на пільгових умовах, за серпень 2015 року в сумі 4164 (чотири тисячі сто шістдесят чотири) грн.. 24 коп.

20.10.2015 року Херсонським окружним адміністративним судом було видано виконавчий лист у справі №821/2976/15-а, стягувачем в якому зазначено Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні.

Відповідно до ч.1 ст.52 КАС України, у разі вибуття або заміни сторони чи третьої особи у відносинах, щодо яких виник спір, суд допускає на будь-якій стадії судового процесу заміну відповідної сторони чи третьої особи її правонаступником. Усі дії, вчинені в адміністративному процесі до вступу правонаступника, обов`язкові для нього в такій самій мірі, у якій вони були б обов`язкові для особи, яку він замінив.

Відповідно до частини 1 статті 379 Кодексу адміністративного судочинства України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно з ч.5 ст.15 Закону України Про виконавче провадження, у разі вибуття однієї із сторін виконавець за заявою сторони, а також заінтересована особа мають право звернутися до суду із заявою про заміну сторони її правонаступником. Для правонаступника усі дії, вчинені до його вступу у виконавче провадження, є обов`язковими тією мірою, якою вони були б обов`язковими для сторони, яку правонаступник замінив.

Постановою Кабінету Міністрів України № 988 від 21.12.2016 р. управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні реорганізовано шляхом злиття з іншими управліннями в Херсонське об`єднане управління Пенсійного фонду України.

На підставі постанови Кабінету Міністрів України від 08.11.2017 р. № 821 "Деякі питання функціонування органів Пенсійного фонду України" Херсонське об`єднане управління Пенсійного фонду України Херсонської області реорганізоване, шляхом приєднання до Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області.

Згідно з частиною 1 статті 104 Цивільного кодексу України юридична особа припиняється в результаті реорганізації (злиття, приєднання, поділу, перетворення) або ліквідації. У разі реорганізації юридичних осіб майно, права та обов`язки переходять до правонаступників.

Відповідно до інформації з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб - підприємців та громадських формувань, Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні (код ЄДРПОУ 37960171) 05.04.2017 року припинено.

Суд зазначає, що публічне правонаступництво органів державної влади є окремим, особливим видом правонаступництва, під таким терміном розуміється перехід в установлених законом випадках прав та обов`язків одного суб`єкта права іншому. При цьому обов`язок щодо відновлення порушених прав особи покладається на орган, компетентний відновити такі права. Такий підхід про перехід до правонаступника обов`язку відновити порушене право відповідає принципу верховенства права, оскільки метою правосуддя є ефективне поновлення порушених прав, свобод і законних інтересів.

Подібну правову позицію викладено в постановах Верховного Суду від 13 березня 2019 року у справі № 524/4478/17, від 20 лютого 2019 року у справі № 826/16659/15.

Особливістю адміністративного (публічного) правонаступництва є те, що подія переходу прав та обов`язків, що відбувається із суб`єктами владних повноважень, сама собою повинна бути публічною та врегульованою нормами адміністративного права.

При цьому можна виділити дві форми адміністративного (публічного) правонаступництва: 1) фактичне (або компетенційне адміністративне правонаступництво), тобто таке, де вирішуються питання передачі фактичних повноважень від одного до іншого органу, посадової особи (або повноважень за компетенцією) та 2) процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво.

Фактичне (компетенційне) адміністративне (публічне) правонаступництво - це врегульовані нормами адміністративного права умови та порядок передання адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень (суб`єкта публічної адміністрації) до іншого, який набуває певні владні повноваження внаслідок ліквідації органу чи посади суб`єкта владних повноважень, припинення первісного суб`єкта, або внаслідок повного чи часткового припинення компетенції органу публічної адміністрації чи припинення повноважень посадової особи.

Процесуальне адміністративне (публічне) правонаступництво - це унормована можливість заміни адміністративним судом (на будь-якій стадії процесу судового розгляду справи в суді першої, апеляційної та касаційної інстанцій (крім випадків перегляду справи за винятковими чи нововиявленими обставинами) сторони чи третьої особи іншим суб`єктом, коли права та обов`язки суб`єкта владних повноважень перейшли від сторони (в адміністративній справі) до іншого суб`єкта владних повноважень, а також можливість суб`єкта публічної адміністрації (правонаступника) вступити в судовий процес як сторона чи третя особа.

При визначенні процесуального адміністративного (публічного) правонаступництва суд повинен виходити з того, хто є правонаступником у спірних правовідносинах, і враховувати таке: якщо під час розгляду адміністративної справи буде встановлено, що орган державної влади, орган місцевого самоврядування, рішення, дії чи бездіяльність яких оскаржуються, припинили свою діяльність, то суд повинен залучити до участі у справі їхніх правонаступників.

У разі ж відсутності правонаступників суд повинен залучити до участі у справі орган, до компетенції якого належить ухвалення рішення про усунення порушень прав, свобод чи інтересів позивача. У разі зменшення обсягу компетенції суб`єкта владних повноважень, не пов`язаного з припиненням його діяльності, до участі у справі як другий відповідач суд залучає іншого суб`єкта владних повноважень, до компетенції якого передані або належать функції чи повноваження щодо вирішення питання про відновлення порушених прав, свобод чи інтересів позивача.

Отже, підставою для переходу адміністративної компетенції від одного суб`єкта владних повноважень до іншого (набуття адміністративної компетенції) є події, що відбулися із суб`єктом владних повноважень.

Вказана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 11.10.2019 у справі №812/1408/16.

Крім того, коли відбувається публічне правонаступництво, вирішальним є встановлення факту переходу повністю чи частково функцій (адміністративної компетенції) від одного суб`єкта владних повноважень до іншого, а не факту державної реєстрації припинення вибувшого з публічних правовідносин суб`єкта владних повноважень як юридичної особи.

Вказана правова позиція викладена в постанові Верховного Суду від 30.12.2020 у справі №805/4361/17-а.

Відповідно до частини першої статті 379 КАС України у разі вибуття однієї із сторін виконавчого провадження за поданням державного виконавця або за заявою заінтересованої особи суд, який розглядав справу як суд першої інстанції, замінює сторону виконавчого провадження її правонаступником.

Згідно з частиною четвертою статті 379 КАС України положення цієї статті застосовуються також у випадку необхідності заміни боржника або стягувача у виконавчому листі до відкриття виконавчого провадження.

Враховуючи вищевикладене, суд вважає заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про заміну стягувача по справі №821/2976/15-а обґрунтованою та такою, що підлягає задоволенню.

УХВАЛИВ:

Заяву Головного управління Пенсійного фонду України в Херсонській області про заміну сторони виконавчого провадження у справі №821/2976/15-а задовольнити.

Замінити сторону виконавчого провадження, а саме: стягувача у справі №821/2976/15-а, з Управління Пенсійного фонду України в місті Херсоні (код ЄДРПОУ 37960171) на правонаступника - Головне управління Пенсійного фонду України в Херсонській області (вул. Валентини Крицак, буд. 6, м. Херсон, 73036, код ЄДРПОУ 21295057).

Ухвала набирає законної сили у строки, визначені ст.256 КАС України.

Ухвала може бути оскаржена у порядку та строки встановлені ст.ст.295-297 КАС України.

Суддя Д.К.Василяка

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення29.08.2024
Оприлюднено02.09.2024
Номер документу121298074
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяЗаява про заміну сторони виконавчого провадження

Судовий реєстр по справі —821/2976/15-а

Ухвала від 29.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Василяка Д.К.

Ухвала від 01.09.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

Постанова від 23.09.2015

Адміністративне

Херсонський окружний адміністративний суд

Пекний А.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні