Ухвала
від 21.05.2024 по справі 490/3937/24
ЦЕНТРАЛЬНИЙ РАЙОННИЙ СУД М. МИКОЛАЄВА

Центральний районний суд м. Миколаєва

54607, м. Миколаїв, вул. Декабристів, 41/12, inbox@ct.mk.court.gov.ua

490/3937/24

н\п 1-кс/490/1919/2024

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

21 травня 2024 року слідчий суддя Центрального районного суду м. Миколаєва ОСОБА_1 , за участю секретаря ОСОБА_2 , прокурора ОСОБА_3 , захисника ОСОБА_4 , розглянувши клопотання старшого слідчого в ОВС СВ УСБУ в Херсонській області ОСОБА_5 про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22024230000000188 від 26.04.2024 року щодо

ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, уродженця с. Гладківка Херсонської області, раніше не судимого, депутата Херсонської обласної ради, зареєстрованого за адресою: АДРЕСА_1 , -

ВСТАНОВИВ:

26.04.2024 року в Єдиному реєстрі досудових розслідувань зареєстроване кримінальне провадження №22024230000000188 за ознаками вчинення кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

17.04.2024 року ОСОБА_6 повідомлено про підозру у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Згідно вказаного повідомлення, що ОСОБА_6 , будучи громадянином України, депутатом Херсонської обласної ради (відповідь ЦВК від 21.09.2023 № 21-24-1772), перебуваючи на території тимчасово окупованого м. Херсона Херсонської територіальної громади Херсонської області, переслідуючи мету завдання шкоди Україні, керуючись антидержавницькими мотивами, будучи обізнаним про введення воєнного стану в Україні внаслідок незаконного вторгнення збройних сил та інших військових формувань РФ на її територію, за відсутності фізичного чи психологічного впливу з боку представників держави-агресора, розуміючи проведення активної підривної діяльності проти України представниками спецслужб, правоохоронних та інших органів державної влади РФ з метою утворення на території Херсонської області та, зокрема, м. Херсона окупаційною адміністрацією РФ системи органів державної влади РФ та ix ефективного функціонування, у тому числі й незаконних органів, що імітували діяльність судів, умисно вчинив дії, спрямовані на допомогу окупаційній адміністрації держави-агресора шляхом реалізації та підтримки її рішень та дій за наступних обставин.

Так, приблизно у квітні 2022 року (більш точний час досудовим розслі-дуванням не встановлено) ОСОБА_6 добровільно зайняв посаду в окупа-ційному органі влади, а саме посаду так званого заступника голови Військо-во-цивільної адміністрації Херсонської області з економічних, фінансових питань та агарного сектору (мовою оригіналу - заместитель главы Военно-гражданской администрации Херсонской области по экономическим, финан-совым вопросам и аграрному сектору).

Перебуваючи на вказаній посаді та виконуючи організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, ОСОБА_6 підтримав рішення та дії окупаційної адміністрації держави-агресора щодо створення Надзвичайної комісії шляхом входження до її складу, а також голосування 23.05.2022 за прийняття до відома наказу військового коменданта Херсонсь-кої області № 26 від 13.04.2022 «Про створення Надзвичайної комісії по ви-рішенню невідкладних питань» та погодження проєкту Положення про ро-боту Надзвичайної комісії по вирішенню невідкладних питань.

Протягом травня-листопада 2022 року ОСОБА_6 брав участь у засіданнях Надзвичайної комісії, у ході яких приймав рішення та голосував щодо продовження строків тримання під вартою відносно осіб, які утримувалися під час окупації м. Херсона у слідчому ізоляторі, на шість місяців; визнання вироків, які не набули законної сили, такими, що набули законної сили, та направлення осіб до відбуття покарання в установи виконання покарань Херсонської області; зміни запобіжного заходу; дострокового звільнення осіб зі слідчого ізолятору; звільнення з-під варти осіб у зв`язку із закінченням строку перебування під вартою; продовження строків тримання під вартою відносно осіб, які утримувалися під час окупації м. Херсона у дільниці СІЗО при ДУ «Північна виправна колонія № 90», на шість місяців, реалізовуючи таким чином мету та завдання, задля яких Надзвичайна комісія по вирішенню невідкладних питань була створена окупаційною адміністрацією держави-агресора.

Слідчий звернувся до слідчого судді Центрального районного суду м. Миколаєва з погодженим із начальником відділу Херсонської обласної прокуратури ОСОБА_7 клопотанням про здійснення спеціального досудового розслідування у кримінальному провадженні №22024230000000188 від 26.04.2024 року стосовно оголошеного у розшук підозрюваного ОСОБА_6

15.04.2024, 16.04.2024 та 17.04.2024, а також 22.04.2024, 23.04.2024, 24.04.2024 будучи викликаним для вручення підозри, проведення ряду слідчих та процесуальних дій ОСОБА_6 , у призначений час та місце без поважних причин не з`явився та про причини своєї неявки не повідомив. Повістки про виклик ОСОБА_6 опубліковано в газеті «Урядовий кур`єр» та на офіційному веб-сайті Офісу Генерального прокурора.

Крім того, зібрані у кримінальному проваджені докази, якими обґрунтовується підозра ОСОБА_6 , у вчиненні інкримінованого йому кримінального правопорушення (злочину), а також інші матеріали кримінального провадження в їх сукупності підтверджують факт перебування підозрюваного на непідконтрольній території Херсонської області - тимчасово окупованій території лівобережжя Херсонської області (переважно м. Генічеськ, м. Скадовськ Херсонської області) та АР Крим.

25.04.2024 у зв`язку з тим, що підозрюваний ОСОБА_6 , переховується від органів досудового розслідування з метою ухилення від кримінальної відповідальності, останнього оголошено у розшук.

В судовому засіданні прокурор клопотання підтримав та просив задовольнити.

Захисник заперечував проти задоволення клопотання.

Заслухавши думку учасників процесу, вивчивши матеріали клопотання та додані до нього матеріали, вважаю необхідним клопотання задовольнити, виходячи з наступного.

ОСОБА_6 підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України,яке відносяться до категорії особливо тяжкого злочину, за вчинення якого передбачено покарання у вигляді позбавлення волі на строк на строк від десяти до дванадцяти років з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю на строк від десяти до п`ятнадцяти років та з конфіскацією майна або без такої. Підозра є обґрунтованою, підтверджується наступними зібраними матеріалами кримінального провадження:

- - протоколом допиту свідка ОСОБА_8 від 01.02.2023, який показав, що влітку 2022 року членами надзвичайної комісії йому незаконно було продовжено строк тримання під вартою на шість місяців. Під час ознайомлення з рішенням надзвичайної комісії йому погрожували застосуванням насильства у разі відмови від підписання документа щодо продовження строків, вказуючи на неможливість оскарження рішення;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_9 від 24.01.2023, яка надала свідчення, що приблизно у травні 2022 року членами надзвичайної комісії їй незаконно було продовжено строк тримання під вартою на шість місяців. Для того, щоб забезпечити підписання ув`язненими документів про ознайомлення з продовженням строків тримання під вартою, працівники СІЗО погрожували застосуванням насильства, документи, що були винесені надзвичайною комісією, для ознайомлення не давали;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_10 від 20.01.2023, який надав свідчення, що влітку 2022 року членами надзвичайної комісії йому незаконно було продовжено строк тримання під вартою на шість місяців. Про вказане рішення йому повідомили співробітники установи в усному порядку, ніякі документи для ознайомлення не надавали та відповідно ніяких підписів у них він не ставив;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_11 від 31.01.2023, який надав показання, що перебуваючи у СІЗО м. Херсона, приблизно у травні 2022 року під час тимчасової окупації м. Херсона йому принесли документ, який свідчив про те, що відбулось засідання якоїсь комісії та її рішенням йому продовжено строк тримання під вартою на 6 місяців. Документ приніс на підпис співробітник установи та повідомив, що оскаржувати це рішення неможливо. Крім того, це рішення свідок не міг оскаржити ще й у зв`язку з тим, що були погрози застосування насильства;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_12 від 31.01.2023, у ході якого останній повідомив, що перебуваючи у СІЗО в ДУ «Північна виправна колонія № 90», на початку червня 2022 року від надзвичайної комісії принесли документи про те, що строк перебування під вартою свідку продовжено на 6 місяців. Оскаржити вказане рішення не було можливості, документи приніс співробітник установи, який на той час працював у СІЗО;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_13 від 31.01.2023, під час якого останній надав свідчення, що на початок повномасштабного вторгнення РФ перебував у СІЗО м. Херсона та повинен був вийти у квітні 2022 року, разом з тим його з СІЗО не випустили та в подальшому продовжили строк перебування під вартою;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_14 від 18.08.2023, який вказав на те, що у травні 2022 року під час перебування у ДУ «Північна виправна колонія № 90» представники оперативної частини принесли йому для ознайомлення та підпису документ від надзвичайної комісії окупаційної влади, на підставі якого йому незаконно було продовжено строк тримання на 6 місяців. Свідку було наказано підписати цей документ під загрозою застосування фізичного впливу;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_15 від 01.08.2023, який надав свідчення, що його підзахисному ОСОБА_16 у липні 2023 року надійшла виписка з протоколу засідання надзвичайної комісії № 4 від 16.06.2022, згідно з якою членами вказаної комісії прийнято рішення про визнання таким, що набрав законної сили, вироку стосовно ОСОБА_16 та інших осіб, які утримувались у СІЗО м. Херсона, та у яких на той час вироки не набрали законної сили. Після цього ОСОБА_16 для відбування покарання було відправлено за цим рішенням на територію Російської Федерації;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_17 від 01.08.2023, який надав свідчення, що під час утримання у СІЗО м. Херсона приблизно на початку червня 2022 року йому на підпис представники установи передали рішення надзвичайної комісії, до складу якої входив ОСОБА_18 . Рішенням зазначеної комісії відносно свідка продовжено строк тримання під вартою у СІЗО. Свідка змусили підписати вказаний документ, погрожуючи фізичною розправою з боку представників окупаційної влади РФ;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_19 від 06.09.2023, який показав, що приблизно у червні 2022 року йому передали для ознайомлення та підпису документ надзвичайної комісії (серед прізвищ свідок запам`ятав прізвище ОСОБА_20 ), яка продовжила строк його тримання під вартою на 6 місяців. Представники установи СІЗО попередили його, що в разі відмови від підпису можуть настати негативні наслідки;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_21 від 07.09.2023, який надав свідчення, що рішенням надзвичайної комісії, серед членів якої він запам`ятав прізвище ОСОБА_18 , йому продовжили строк тримання під вартою на пів року без рішення суду або виклику його на засідання цієї комісії. Свідок відмовився від підпису на зазначеному документі, однак представники установи примусили його це зробити;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_22 від 07.09.2023, яка надала свідчення, що приблизно у травні-червні 2022 року представники установи СІЗО їй для ознайомлення надали рішення надзвичайної комісії, яким було продовжено строк тримання на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії свідка не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади РФ. Під час ознайомлення з вказаним документом свідка змусили його підписати;

- протоколом допиту свідка ОСОБА_23 від 17.11.2023, яка надала свідчення, що під час роботи в СІЗО № 1 м. Херсона на окупаційну владу у період з травня по липень 2022року їй керівництвом установи було поставлено завдання повідомити осіб, які на той час утримувались в установі, про те, що рішенням надзвичайної комісії строки тримання їм продовжено на 6 місяців. Особи, які утримувались в установі, повинні були поставити підпис про ознайомлення з указаним рішенням, в іншому випадку застосовувався фізичний вплив. Свідок пам`ятає, що до складу комісії входили представник військової комендатури та ОСОБА_24 ;

- показами, наданими ОСОБА_11 , з яких вбачається, що у червні 2022 року представники установи СІЗО (північна виправна колонія №90) надали йому для ознайомлення рішення «надзвичайної комісії» із гербом держави агресора, яким було продовжено строк тримання на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії ОСОБА_11 не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф - серед яких запам`ятав ОСОБА_6 як одного з тих хто підписав цей документ). Під час ознайомлення з вказаним документом потерпілого змусили його підписати. Тих то був незгодний та відкрито відмовлявся ставити підпис про ознайомлення забирали з камери, били та все одно змушували підписувати;

- показами, наданими ОСОБА_25 , з яких вбачається, що приблизно у травні - у червні 2022 року представники установи виправна колонія №90 надали йому для ознайомлення рішення «надзвичайної комісії» із гербом держави агресора, яким було продовжено строк тримання на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф. Під час ознайомлення з вказаним документом свідка змусили його підписати. Тих то був незгодний та відкрито відмовлявся ставити підпис про ознайомлення били та все одно змушували підписувати;

- показами, наданими ОСОБА_26 , з яких вбачається, що приблизно у травні - червні 2022 року представники установи виправна колонія №90 надали йому для ознайомлення рішення «надзвичайної комісії», яким було продовжено строк тримання на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф. Під час ознайомлення з вказаним документом свідка змусили його підписати. Тих то був незгодний та відкрито відмовлявся ставити підпис про ознайомлення били та все одно змушували підписувати;

- показами, наданими ОСОБА_27 , з яких вбачється, що у 2002 року представники установи виправна колонія №90 надали йому для ознайомлення рішення «надзвичайної комісії», яким було продовжено строк тримання на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф;

- показами, наданими ОСОБА_28 , з яких вбачається, що приблизно у травні у 2022 році представники установи СІЗО повідомили йому що термін перебування у СІЗО рішенням «надзвичайної комісії» було продовжено на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії його не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф. Тих то був незгодний та відкрито відмовлявся ставити підпис про ознайомлення змушували підписувати. ОСОБА_28 ніякого документу на ознайомлення не давали;

- показами, наданими ОСОБА_29 , з яких вбачається, що у травні - червні 2022 року представники установи СІЗО надали йому для ознайомлення рішення із гербом держави агресора, яким було продовжено строк тримання на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії ОСОБА_29 не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф. Під час ознайомлення з вказаним документом потерпілого змусили його підписати. Тих то був незгодний та відкрито відмовлявся ставити підпис про ознайомлення забирали з камери, били та все одно змушували підписувати;

- показами, наданими ОСОБА_30 , з яких вбачається, що приблизно у травні 2022 року представники установи СІЗО надали їй для ознайомлення рішення «надзвичайної комісії», яким було продовжено строк тримання на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії свідка не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф. Під час ознайомлення з вказаним документом свідка змусили його підписати;

- показами, наданими свідком ОСОБА_31 , з яких вбачається, що приблизно у травні 2022 року представники установи СІЗО надали їй для ознайомлення «документ», яким було продовжено строк тримання на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї суду чи комісії свідка не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф. Під час ознайомлення з вказаним документом свідка змусили його підписати та забрали назад;

- показами, наданими свідком ОСОБА_12 , яких вбачається, що приблизно у травні 2022 року представники установи СІЗО надали йому для ознайомлення рішення «надзвичайної комісії», яким було продовжено строк тримання на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії свідка не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф- серед яких запам`ятав ОСОБА_6 як одного з тих хто підписав цей документ). Під час ознайомлення з вказаним документом його змусили його підписати, на документі був присутній відтиск печатки з гербом рф. Тих то був незгодний та відкрито відмовлявся ставити підпис про ознайомлення забирали з камери, били та все одно змушували підписувати;

- показами, наданими ОСОБА_32 , з яких вбачається, що приблизно у травні 2022 року представники установи виправна колонія №90 повідомили йому що термін перебування було продовжено на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії його не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф;

- показами, наданими ОСОБА_33 , з яких вбачається, що приблизно у травні - у червні 2022 року представники установи виправна колонія №90 надали йому для ознайомлення якесь рішення, яким було продовжено строк тримання на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф;

- показами, наданими ОСОБА_34 , з яких вбачається, що приблизно у травні 2022 року представники установи виправна колонія №90 повідомили йому про продовження строку тримання на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф;

- показами, наданими ОСОБА_35 , з яких вбачається, що у травні 2022 року представники установи СІЗО№1 надали йому для ознайомлення рішення, яким було продовжено строк тримання десь на рік, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії ОСОБА_36 не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф. Під час ознайомлення з вказаним документом потерпілого змусили його підписати;

- показами, наданими свідком ОСОБА_37 , з яких вбачається, що приблизно у травні 2022 року представники установи СІЗО надали йому для ознайомлення рішення «надзвичайної комісії», яким було продовжено строк тримання на 6 місяців, при цьому ніякого розгляду в суді не відбувалось і на засідання цієї комісії свідка не викликали. Зазначене рішення було прийняте представниками окупаційної влади рф- серед яких запам`ятав ОСОБА_6 як одного з тих хто підписав цей документ). Під час ознайомлення з вказаним документом його змусили його підписати, на документі був присутній відтиск печатки з гербом рф. Тих то був незгодний та відкрито відмовлявся ставити підпис про ознайомлення забирали з камери, били та все одно змушували підписувати.

- протоколом огляду відкритої мережі Інтернет, а саме вебсайту Херсонської обласної ради від 28.04.2023, у ході якого виявлені та зафіксовані списки депутатів VIII-го скликання та постійні комісії, у яких вони працювали;

- протоколом огляду загальнодоступної мережі Інтернет, а саме сайту «Официальный сайт Администрации города Херсон» та його розділу - «Структура Правительства Херсонской области», від 01.05.2023, під час якого зафіксовано склад керівництва окупаційної влади: ОСОБА_38 - председатель правительства Херсонской области; ОСОБА_6 - первый заместитель председателя правительства по финансам и экономике; ОСОБА_39 - заместитель председателя правительства по социальной политике;

- протоколом огляду «Камерних карточек» від 15-16.05.2023, під час якого встановлені відомості щодо осіб, які утримувались в СІЗО м. Херсона під час тимчасової окупації;

- протоколами огляду від 09.05.2023 та 10.05.2023 документів, отриманих з Департаменту з питань виконання покарань Міністерства юстиції України, що свідчать про протиправну діяльність т.зв. «надзвичайної комісії» у період тимчасової окупації території м. Херсона. Серед зазначених документів виявлено та оглянуто протокол №1 засідання надзвичайної комісії, який містить перелік членів комісії: ОСОБА_6 , ОСОБА_40 , ОСОБА_24 , ОСОБА_41 , а також виписки з протоколу засідання надзвичайної комісії № 4 з переліком членів комісії: ОСОБА_40 , ОСОБА_42 , ОСОБА_41 , ОСОБА_6 ;

- протоколами огляду документів, отриманих з Департаменту з питань виконання покарань Міністерства юстиції України від 19.06.2023 та 20.06.2023, що свідчать про протиправну діяльність т.зв. «надзвичайної комісії» у період тимчасової окупації території м. Херсона. Серед зазначених документів виявлено та оглянуто протокол №1 засідання надзвичайної комісії, який містить перелік членів комісії: ОСОБА_6 , ОСОБА_40 , ОСОБА_24 , ОСОБА_41 , а також виписки з протоколу засідання надзвичайної комісії № 4 з переліком членів комісії: ОСОБА_40 , ОСОБА_42 , ОСОБА_41 , ОСОБА_6 ;

- протоколом огляду документів, отриманих під час проведення тимчасового доступу до речей і документів від 28.09.2023, які зберігались у матеріалах кримінального провадження № 42022230000000241 від 07.07.2022, що свідчать про роботу незаконно створених органів влади РФ, а саме ВЦА Херсонської області та її керівний склад;

- іншими матеріалами даного кримінального провадження № 12022230000002923 у їх сукупності.

З матеріалів кримінального провадження вбачається, що 25.04.2024 року у зв`язку з невстановленим місцезнаходженням підозрюваного ОСОБА_6 його оголошено в розшук.

15.04.2024, 16.04.2024, 17.04.2024, 22.04.2024, 23.04.2024, 24.04.22024 року ОСОБА_6 викликався шляхом розміщення повідомлення про виклик на сайті видання «Урядовий кур`єр» та офісу Генерального прокурора України, але за викликами останній не з`явився.

Зібрані у кримінальному провадженні докази беззаперечно вказують на те, що підозрюваний ОСОБА_6 належним чином повідомлений про проведення стосовно нього досудового розслідування, набуття ним статусу підозрюваного у цьому кримінальному провадженні відповідно до повідомлення про підозру від 17.04.2024 про необхідність його явки до слідчого для проведення процесуальних дій, а також на те, що підозрюваний ОСОБА_6 переховується від органів слідства з метою ухилення від кримінальної відповідальності на тимчасово окупованій території України.

Таким чином, існують достатні підстави вважати, що підозрюваний ОСОБА_6 ухиляється від явки на виклик слідчого, прокурора (не прибув на виклик без поважної причини більше ніж два рази), перебуває на тимчасово окупованій території України.

Відповідно до ч. 5 ст. 139, п. 20-1 розділу ХІ КПК України ухилення від явки на виклик слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш як два рази) підозрюваними, та оголошення їх у міждержавний та/або міжнародний розшук, або які понад шість місяців переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно яких наявні фактичні дані, що вони перебувають за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції, є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження.

Відповідно до ч. 2 ст. 1 КПК України, кримінальне процесуальне законодавство України складається з відповідних положень Конституції України, міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, цього Кодексу та інших законів України.

Згідно з ст. 297-1 КПК України, спеціальне досудове розслідування (in absentia) здійснюється згідно із загальними правилами досудового розслідування, передбаченим цим Кодексом, з урахуванням положень глави «Особливості спеціального досудового розслідування кримінальних правопорушень».

Ч. 2 ст. 297-1, п. 20-1 розділу ХІ КПК України, передбачають, що спеціальне досудове розслідування здійснюється на підставі ухвали слідчого судді у кримінальному провадженні щодо злочину, передбаченого зокрема статтею 258 - 3 КК України, стосовно підозрюваного, крім неповнолітнього, який переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та оголошений у міждержавний та/або міжнародний розшук, або який понад шість місяців переховується від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності та/або стосовно якого наявні фактичні дані, що він перебуває за межами України, на тимчасово окупованій території України або в районі проведення антитерористичної операції. Здійснення спеціального досудового розслідування щодо інших злочинів не допускається, крім випадків, коли злочини вчинені особами, які переховуються від органів слідства та суду з метою ухилення від кримінальної відповідальності або оголошені у міждержавний та/або міжнародний розшук, та вони розслідуються в одному кримінальному провадженні із злочинами, зазначеними у ч. 2 ст. 297 - 1 КПК України, а виділення матеріалів щодо них може негативно вплинути на повноту досудового розслідування та судового розгляду.

Вимогами ст. 5 «Здійснення спеціального досудового розслідування та спеціального судового провадження стосовно осіб, які перебувають в районі проведення антитерористичної операції» Закону України «Про здійснення правосуддя та кримінального провадження у зв`язку з проведенням антитерористичної операції» № 1632-VІІ від 12.08.2014р., передбачено, що ухилення від явки на виклик до слідчого, прокурора чи судовий виклик слідчого судді, суду (неприбуття на виклик без поважної причини більш ніж два рази) підозрюваним, обвинуваченим, який перебуває в районі проведення антитерористичної операції, та оголошення його в розшук є підставою для здійснення спеціального досудового розслідування чи спеціального судового провадження, передбаченому КПК України, з особливостями, встановленими цим Законом.

Вимога про оголошення у міждержавний або міжнародний розшук не поширюється на випадки, якщо вирішується питання про застосування стосовно цих осіб спеціального кримінального провадження.

З урахуванням викладеного, беручи до уваги обґрунтованість підозри ОСОБА_6 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 111-2 КК України, з метою ухилення від кримінальної відповідальності, на виклики слідчого не з`являється, оголошений у розшук та перебуває на тимчасово окупованій території України, вважаю необхідним клопотання задовольнити.

Керуючись ст.ст. 297-1, 297-2, 297-4, п. 20-1 розділу ХІ "Перехідні положення", 309 КПК України, -

УХВАЛИВ:

Клопотання - задовольнити.

Надати дозвіл на здійснення у кримінальному провадженні №22024230000000188 від 26.04.2024 року спеціального досудового розслідування стосовно оголошеного у розшук ОСОБА_6 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , який підозрюється у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 111-2 КК України.

Зобов`язати прокурора у кримінальному провадженні внести відомості про здійснення спеціального досудового розслідування до Єдиного реєстру досудових розслідувань.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Повний текст ухвали оголошено 24 травня 2024 року о 11 год. 40 хв.

СЛІДЧИЙ СУДДЯ ОСОБА_1

СудЦентральний районний суд м. Миколаєва
Дата ухвалення рішення21.05.2024
Оприлюднено03.09.2024
Номер документу121304910
СудочинствоКримінальне
КатегоріяПровадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про здійснення спеціального досудового розслідування

Судовий реєстр по справі —490/3937/24

Ухвала від 21.05.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 21.05.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 22.05.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 22.05.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 21.05.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

Ухвала від 21.05.2024

Кримінальне

Центральний районний суд м. Миколаєва

Подзігун Г. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні