Єдиний унікальний номер 205/10591/24
Номер провадження 3/205/3362/24
П О С Т А Н О В А
Іменем України
30 серпня 2024 року місто Дніпро
Суддя Ленінського районного суду міста Дніпропетровська Дорошенко Г.В., розглянувши адміністративні матеріали, які надійшли з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області Державної податкової служби України про притягнення до адміністративної відповідальності:
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , РНОКПП НОМЕР_1 , керівника ТОВ «ПОЛІКВАРТ» (код ЄДРПОУ 42053531), який зареєстрований за адресою: АДРЕСА_1 , за вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 Кодексу України про адміністративні правопорушення,
В С Т А Н О В И В:
14.08.2024 року до Ленінського районного суду міста Дніпропетровська надійшли матеріали з протоколом №47630/04-36-24-11/42053531 про адміністративне правопорушення від 08.07.2024 року відносно ОСОБА_1 про вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП.
З вказаного протоколу встановлено, що керівник ТОВ «ПОЛІКВАРТ» ОСОБА_1 (РНОКПП НОМЕР_1 ) вчинив правопорушення в частині несвоєчасного подання до Правобережної ДПІ (Новокодацький район) податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску за І квартал 2024 року, по строку 10.05.2024 року. Фактично розрахунок надано 21.05.2024 року та зареєстровано за №9136574465, чим було порушено пп.49.18.2 п.49.18 ст.49, п.51.1 ст.51, абз. «б» п.176.2 ст. 176 ПК України та ч. 1 ст. 163-4 КУпАП.
Особа, що притягається до адміністративної відповідальності, ОСОБА_1 , в судому засіданні з вказаним протоколом не погодився.
Суддя, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, дійшов наступного висновку.
Відповідно до пункту 51.1 ПК України платники податків, у тому числі податкові агенти, платники єдиного внеску, зобов`язані подавати контролюючим органам у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску, з розбивкою по місяцях звітного кварталу.
Відповідно до підпункту 49.18.2 пункту 49.18 статті 49 ПК України податкові декларації, крім випадків, передбачених цим Кодексом, подаються за базовий звітний (податковий) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі в разі сплати квартальних або піврічних авансових внесків) - протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Відповідно до пункту 1 Розділу ІІ Порядку заповнення та подання податковими агентами Податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (затвердженого наказом Міністерства фінансів України 13 січня 2015 року № 4 (у редакції наказу Міністерства фінансів України від 04 липня 2022 року № 189) розрахунок подається окремо за кожний квартал (податковий період) з розбивкою по місяцях звітного кварталу протягом 40 календарних днів, що настають за останнім календарним днем звітного кварталу. Окремий Розрахунок за календарний рік не подається.
Відповідно до абзацу «б» пункту 176.2 статті 176 ПК України особи, які відповідно до цього Кодексу мають статус податкових агентів, та платники єдиного внеску зобов`язані подавати у строки, встановлені цим Кодексом для податкового кварталу, податковий розрахунок сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків - фізичних осіб, і сум утриманого з них податку, а також сум нарахованого єдиного внеску (з розбивкою по місяцях звітного кварталу), до контролюючого органу за основним місцем обліку. Такий розрахунок подається лише у разі нарахування сум зазначених доходів платнику податку - фізичній особі податковим агентом, платником єдиного внеску протягом звітного періоду. Запровадження інших форм звітності із зазначених питань не допускається.
Відповідно до частини першої статті 163-4 КУпАП правопорушенням визнається неутримання або неперерахування до бюджету сум податку на доходи фізичних осіб при виплаті фізичній особі доходів, перерахування податку на доходи фізичних осіб за рахунок коштів підприємств, установ і організацій (крім випадків, коли таке перерахування дозволено законодавством), неповідомлення або несвоєчасне повідомлення державним податковим інспекціям за встановленою формою відомостей про доходи громадян.
Аналіз зазначених вимог закону свідчить про встановлення для осіб, які мають статус податкових агентів, граничного строку подання податкового розрахунку, порушення якого тягне за собою адміністративну відповідальність.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 є керівником ТОВ «ПОЛІКВАРТ», якого як платника податків взято на облік в Головному управлінні ДПС у Дніпропетровській області з 06.04.2018 року.
Відповідно до Акту про результати камеральної перевірки ТОВ «ПОЛІКВАРТ» від 14.06.2024 року, згідно з даними Розрахунку за І квартал 2024 року уповноваженим органом встановлено порушення особою, яка притягається до адміністративної відповідальності граничного строку подання податкового розрахунку.
Згідно з корінцем повідомлення від 21.06.2024 року особу, яка притягається до адміністративної відповідальності було запрошено на 28.06.2024 року до Правобережного відділу податків і зборів з фізичних осіб та проведення камеральних перевірок управління оподаткування фізичних осіб ГУ ДПС у Дніпропетровській області для складення протоколу про адміністративне правопорушення, на яке особа не з`явилася, у зв`язку з чим, зазначений протокол було складено за його відсутності, про що складено відповідний Акт від 08.07.2024 року.
Враховуючи вищевикладене, дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення за ч. 1 ст. 163-4 КУпАП відносно ОСОБА_1 суддя дійшов висновку, що вина останнього доведена повністю та підтверджується доказами, наявними у матеріалах справи про адміністративне правопорушення, а саме: протоколом про адміністративне правопорушення від 08.07.2024 року №47630/04-36-24-11/42053531, де викладено обставини вчинення ОСОБА_1 адміністративного правопорушення; актом про результати камеральної перевірки №42875/04-36-24-11/ НОМЕР_2 від 14.06.2024 року.
Згідно зі ст. 38 КУпАП адміністративне стягнення може бути накладено не пізніше як через три місяці з дня здійснення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - не пізніш як через три місяці з дня його виявлення, крім справ про адміністративні правопорушення, зазначені у частинах третій - шостій цієї статті. У разі закриття кримінального провадження, але за наявності в діях порушника ознак адміністративного правопорушення, адміністративне стягнення може бути накладено не пізніш як через місяць з дня прийняття рішення про закриття кримінального провадження.
Із доктринального тлумачення норм ст. ст. 9, 38 КПК України випливає, що триваюче правопорушення вчинюється протягом біль-менш тривалого часу і характеризується безперервним здійсненням єдиного діяння, в тому числі, тривалим безперервним невиконанням обов`язків, передбачених правовою нормою. Вважається, що триваючі правопорушення припиняються у разі виявлення факту цих правопорушень компетентним органом при проведенні перевірок, в тому числі, при виявленні таких проступків, як відсутність обліку доходів та витрат щодо яких встановлена обов`язкова форма обліку, бухгалтерського обліку об`єктів оподаткування, ведення його із порушенням національних положень (стандартів) бухгалтерського обліку та інші правопорушення, встановити які можливо лише під час проведення документальної перевірки на підставі первинних документів.
До адміністративних правопорушень, які мають разовий характер і не є триваючими, відносяться такі проступки, як несвоєчасна подача декларацій, розрахунків, аудиторських висновків, платіжних доручень на внесення платежів до бюджету та державних цільових фондів тощо. Днем вчинення таких правопорушень є дата порушення граничного строку подачі декларації, про доходи до фіскального органу, порушення граничного строку подачі до закладу банків платіжних документів про оплату податків, зборів тощо.
Як встановлено судом, адміністративне правопорушення було вчинено 10.05.2024 року, оскільки розрахунок за І квартал 2024 року було подано 21.05.2024 року, а строк подання розрахунку до 10.05.2025 року включно.
Зазначене правопорушення не є триваючим, оскільки має конкретний строк закінчення.
Акт про результати камеральної перевірки було складено 14.06.2024 року, протокол про адміністративне правопорушення було складено 08.07.2024 року, а на адресу суду протокол надійшов з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області 14.08.2024 року.
Розгляд справи став можливий лише 30.08.2024 року.
Відповідно до п.7 ст.247 КУпАП провадження по справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочате, а розпочате підлягає закриттю, якщо на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення минули строки притягнення до адміністративної відповідальності.
Враховуючи вищенаведені норми права, суддя дійшов висновку, що інкриміноване ОСОБА_1 правопорушення не є триваючим, оскільки останньому інкримінується несвоєчасне подання податкового розрахунку сум доходу, нарахованого (сплаченого) на користь платників податків фізичних осіб та сум утриманого з них податку, а також сум єдиного внеску за І квартал 2024 року по строку 10.05.2024 року, який надано 21.05.2024 року, що не є безперервним невиконанням обов`язків, передбачених правовою нормою, яке було припинено шляхом виявлення цього факту компетентним органом при проведенні відповідної перевірки, а відтак, відліком строку давності притягнення до адміністративної відповідальності за вказане правопорушення, є день його вчинення, а саме дата порушення граничного строку подання платіжного доручення 10.05.2024 року.
За таких обставин суддя дійшов висновку, що в діях ОСОБА_1 вбачається склад адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст.163-4 КУпАП, однак провадження у справі про адміністративне правопорушення підлягає закриттю, оскільки на час розгляду у суді минуло більш, ніж три місяці з дня вчинення правопорушення.
Керуючись ст.38, 163-4 ч. 1, 247 КУпАП , суддя
П О С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.163-4 КУпАП.
Провадження у справі про адміністративне правопорушення відносно ОСОБА_1 про притягнення його до адміністративної відповідальності за ч.1 ст.163-4 КУпАП закрити у зв`язку із закінченням строків притягнення до адміністративної відповідальності.
Постанова судді набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги. Постанова судді у справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом десяти днів з дня винесення постанови
Апеляційна скарга, подається до Дніпровського апеляційного суду через Ленінський районний суд м. Дніпропетровська.
Суддя Г.В.Дорошенко
Суд | Ленінський районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2024 |
Оприлюднено | 03.09.2024 |
Номер документу | 121311584 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку утримання та перерахування податку на доходи фізичних осіб і подання відомостей про виплачені доходи |
Адмінправопорушення
Ленінський районний суд м.Дніпропетровська
Дорошенко Г. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні