ЄУ № 712/10260/23
Провадження №1-кп/712/309/24
В И Р О К
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
30 серпня 2024 року Соснівський районний суд м. Черкаси
у складі: головуючого судді ОСОБА_1 ,
за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,
прокурора ОСОБА_3 ,
захисника ОСОБА_4 ,
розглянувши у відкритому судовому засіданні в залі суду м. Черкаси кримінальне провадження, внесене до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 22023250000000125 від 26.04.2023 за обвинуваченням ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженка м. Воскресенськ, Московської області, рф, громадянки України, зареєстрованої та фактично проживаючої за адресою: АДРЕСА_1 , у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України,
ВСТАНОВИВ:
Згідно з Конституцією України Україна, є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, IV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і російською федерацією (далі - рф) 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами, є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.
Декларацією Генеральної Асамблеї ООН № 36/103 від 9 грудня 1981 року про недопустимість інтервенції та втручання у внутрішні справи держав та резолюціями № 2131 (XX) від 21 грудня 1965 року, що містить Декларацію про неприпустимість втручання у внутрішні справи держав та про захист їх незалежності та суверенітету; № 2625 (XXV) від 24 жовтня 1970 року, що містить Декларацію про принципи міжнародного права, що стосуються дружніх відносин і співробітництва між державами відповідно до Статуту ООН; № 2734 (XXV) від 16 грудня 1970 року, що містить Декларацію про зміцнення міжнародної безпеки; № 3314 (XXIX) від 14 грудня 1974 року, що містить визначення агресії, установлено, що жодна з держав не має права здійснювати інтервенцію чи втручання у будь-якій формі або з будь-якої причини у внутрішні та зовнішні справи інших держав. Цими ж міжнародними документами закріплено обов`язок держав: утримуватися від озброєної інтервенції, підривної діяльності, військової окупації, здійснення сприяння, заохочення чи підтримки сепаратистської діяльності; не допускати на власній території навчання, фінансування та вербовки найманців чи засилання таких найманців на територію іншої держави.
Відповідно до п. 7 ст. 11 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» тимчасово окупована рф територія України (далі - тимчасово окупована територія) - це частини території України, в межах яких збройні формування рф та окупаційна адміністрація рф встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування рф встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації рф.
27 квітня 2014 року на території Луганської області створено так звану «Луганську народну республіку» (далі - «лнр»). Вказане утворення здійснювало акти тероризму, залякування населення, вбивства громадян, захоплення адміністративних будівель органів державної влади і місцевого самоврядування, а також вчинення інших тяжких і особливо тяжких злочинів, що призводить до дестабілізації суспільно-політичної ситуації у державі, з метою насильницької зміни та повалення конституційного ладу, захоплення державної влади в Україні, а також зміни меж території і державного кордону України. При цьому учасники так званої «лнр» чинять збройний спротив військовослужбовцям Збройних Сил України та працівникам правоохоронних органів, які брали участь в антитерористичній операції та в операції об`єднаних сил на території Луганської області. Крім того, вказане утворення є стійким об`єднанням невизначеної кількості осіб (більше трьох), яке створене з метою здійснення терористичної діяльності, у межах якого здійснено розподіл функцій між її учасниками, встановлено правила поведінки, обов`язкові для всіх учасників під час підготовки і вчинення терористичних актів згідно з розробленим планом спільних злочинних дій, а тому відповідно до абз. 19 ст. 1 Закону України «Про боротьбу з тероризмом» є терористичною організацією.
7 квітня 2014 року за поданням керівника Антитерористичного центру при Службі безпеки України, погодженим із Головою Служби безпеки України, на території Донецької і Луганської областей розпочато проведення антитерористичної операції (далі - АТО).
13 квітня 2014 року через посилення сепаратистських виступів та захоплення державних установ на сході України, у тому числі на території м. Луганськ та Луганської області, виконуючий обов`язки Президента України своїм Указом від 14 квітня 2014 року № 405/2014 затвердив рішення Ради національної безпеки і оборони України «Про невідкладні заходи щодо подолання терористичної загрози і збереження територіальної цілісності України» та Україною розпочато на території Донецької та Луганської областей широкомасштабна АТО (у подальшому - операція об`єднаних сил, далі - ООС) із залученням Збройних Сил України та інших військових формувань.
З квітня 2014 року по лютий 2022 року час учасники терористичної організацій «лнр», реалізуючи злочинний умисел щодо досягнення зазначених завдань, з метою порушення громадської безпеки, залякування населення, провокації воєнного конфлікту, міжнародного ускладнення та впливу на прийняття рішень органами державної влади і місцевого самоврядування, зокрема щодо визнання легітимності діяльності «лнр» та влади її керівників, здійснювали захоплення адміністративних будівель і ключових об`єктів інфраструктури на території Луганської області, акти застосування збройної сили проти держави України, чинився збройний опір правоохоронним органам України та іншим представникам сил АТО/ООС у відновленні територіальної цілісності України та забезпеченні правопорядку, вчинялись інші злочини.
Як наслідок, під контролем терористичної організації «лнр» опинилась частина території Луганської області, визначена Постановою ВР України № 254-VІІІ від 17 березня 2015 року «Про визнання окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей тимчасово окупованими територіями», Постановою ВР України № 252-VІІІ від 17 березня 2015 року «Про визначення окремих районів, міст, селищ і сіл Донецької та Луганської областей, в яких запроваджується особливий порядок місцевого самоврядування» та Закону України від 18 січня 2018 року «Про особливості державної політики із забезпечення державного суверенітету України на тимчасово окупованих територіях у Донецькій та Луганській областях».
Окрім цього, Постановою ВР України 27 січня 2015 року № 129-VIII російську федерацію визнано державою-агресором.
Продовжуючи реалізацію злочинного плану, з метою створення приводів для ескалації конфлікту і спроби виправдання своєї агресії перед громадянами російської федерації та світовою спільнотою, 21 лютого 2022 року російською федерацією визнано так звані «Донецьку народну республіку» та «Луганську народну республіку» незалежними державами.
22 лютого 2022 року президент російської федерації, реалізуючи злочинний план, направив до ради федерації звернення про використання зс рф за межами рф, яке було задоволено.
У подальшому в порушення вимог п. п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 5 грудня 1994 року, принципів Заключного акта Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 1 серпня 1975 року та вимог ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 9 грудня 1981 року № 36/103, від 16 грудня 1970 року № 2734 (ХХV), від 21 грудня 1965 року № 2131 (ХХ), від 14 грудня 1974 року № 3314 (ХХІХ) президент рф владімір путін, а також інші невстановлені на цей час досудовим розслідуванням представники влади рф спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, а саме віддали наказ на вторгнення підрозділів зс рф на територію України.
Приблизно о 5 годині ранку 24 лютого 2022 року військовослужбовці зс рф шляхом збройної агресії із застосуванням зброї незаконно вторглися на територію України через державні кордони України в Харківській, Херсонській, Миколаївській, Сумській, Чернігівській, Запорізькій, Київській, інших областях та здійснили збройний напад на державні органи, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти, які мають важливе народногосподарське чи оборонне значення, та здійснили окупацію частин указаної території.
24 грудня 2022 року Указом Президента України № 64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні» через військову агресію рф проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» введено в Україні воєнний стан із 5 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб. Зазначений Указ затверджений прийнятим Верховною Радою України Законом України від 24 лютого 2022 року № 2102-ІХ.
У подальшому на підставі Указів Президента України від 14 березня 2022 року № 133/2022, від 18 квітня 2022 року № 259/2022, від 17.05.2022 № 341/2022, від 12 середня 2022 року № 573/2022, від 7 листопада 2022 року № 757/2022, від 6 лютого 2023 року № 58/2023, від 1 травня 2023 року № 254/2023 у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією рф, воєнний стан на території України продовжувався. На теперішній час, на підставі Указу Президента України від 26 липня № 451/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні» у зв`язку з триваючою широкомасштабною збройною агресією рф, воєнний стан на території України продовжено строком на 90 діб, тобто з 5 год. 30 хв. 18 серпня 2023 року по 5 год. 30 хв. 18 листопада 2023 року.
Відповідно до ст. 42 Положення про закони і звичаї війни на суходолі IV Конвенції про закони і звичаї війни на суходолі від 18 жовтня 1907 року, ратифікованої Україною 24 серпня 1991 року, територія визнається окупованою якщо вона фактично перебуває під владою армії супротивника. Окупація поширюється лише на ту територію, де така влада встановлена і здатна виконувати свої функції.
Таким чином, з 24 лютого 2022 року і по цей день дії рф проти України підпадають під всі пункти, передбачені ст. 3 Резолюції 3314 Генеральної Асамблеї ООН, а тому такі дії слід кваліфікувати саме як акт агресії рф проти України.
4 жовтня 2022 року постановою № 409-СФ ради федерації федеральних зборів рф так звана «лнр» увійшла до складу рф. І з цього часу на території вказаного утворення, у тому числі, в Старобільському районі Луганської області, діє законодавство держави-агресора.
Після цього державні органи та окупаційні адміністрації рф у взаємодії з місцевими зрадниками і колаборантами розпочали процес примусового вилучення та перереєстрації активів (рухомого та нерухомого майна, підприємств, установ, організацій різних форм власності) на тимчасово окупованій території, реєструючи їх в єдиному державному реєстрі юридичних осіб федеральної податкової служби рф.
Згідно з «Переліком територіальних громад, що розташовані в районі проведення воєнних (бойових) дій або які перебувають в тимчасовій окупації, оточенні (блокуванні)», затвердженим наказом Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України від 25.04.2022 № 75 населені пункти Біловодської селищної територіальної громади Старобільського району Луганської області на сьогоднішній день захоплені військовослужбовцями зс рф і вони знаходяться під тимчасовою окупацією держави-агресора рф.
До окупації, відповідно до «Положення про філію «Новоолександрівський кінний завод № 64» державного підприємства «Конярство України», затвердженого Наказом від 03 листопада 2021 року № 13 ДП «Конярство України», дана філія здійснювала господарську діяльність з метою одержання прибутку від імені ДП «Конярство України» (код ЄДРПОУ 37996538). Вказана філія розташована за адресою: 92823, Луганська область, Біловодський район, Біловодська селищна територіальна громада, село Новоолександрівка, вулиця Лісна, будинок 2. Станом на 31 грудня 2021 року на балансі даної філії знаходилось актив на суму 7 136 000,00 гривень.
29 листопада 2022 року окупаційним органом «межрайонная инспекция федеральной налоговой службы № 1 по луганской народной республике» на тимчасово окупованій території села Новолимарівка Біловодської селищної територіальної громади Старобільського району Луганської області зареєстроване так зване «государственное унитарное предприятие (далі - ГУП) луганской народной республики «Новоалександровский конный завод № 64» (присвоєний державний реєстраційний номер 1229400061428).
29 листопада 2022 року мешканка села Новоолександрівка Біловодської селищної громади Старобільського району Луганської області, громадянка України ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , усвідомлюючи протиправність та незаконність дій окупаційних органів так званої «лнр», розуміючи, що суверенітет України поширюється на всю її територію, а Україна є унітарною державою, територія якої в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною, діючи з прямим умислом, з корисливих мотивів, зайняла посаду директора «ГУП луганской народной республики «Новоалександровский конный завод № 64».
ОСОБА_5 з 29 листопада 2022 року по сьогоднішній день, усвідомлюючи викладене, а також факт ведення збройної агресії рф проти України, розуміючи, що Біловодська селищна громада Старобільського району Луганської області є окупованою та на її території діє підконтрольна державі-агресору незаконна окупаційна влада, після повномасштабного вторгнення рф на територію України 24 лютого 2022 року, здійснює господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території.
Так, ОСОБА_5 , діючи умисно, з корисливих мотивів, у вказаний період, перебуваючи в селі Новоолександрівка Біловодської селищної громади Старобільського району Луганської області, обіймаючи посаду директора «ГУП луганской народной республики «Новоалександровский конный завод № 64», безпосередньо підпорядкованого незаконному органу влади, створеному на тимчасово окупованій території Луганської області - Міністерству сільського господарства «лнр», тобто, здійснюючи керівництво вказаним підприємством, організовує та забезпечує провадження ним господарської діяльності (вирощування, селекція та реалізація коней, вирощування та реалізація зернових, технічних культур та іншої продукції рослинництва і тваринництва, ведення іншої діяльності) з метою наповнення бюджету так званої «лнр», за рахунок коштів, отриманих від такої господарської діяльності.
Організовуючи та забезпечуючи провадження «ГУП луганской народной республики «Новоалександровский конный завод № 64» господарської діяльності, ОСОБА_5 безпосередньо бере участь в організаційних заходах, що здійснюються незаконними органами влади «лнр», тобто, здійснює таку господарську діяльність у взаємодії з державою-агресором та незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території.
Згідно відкритих джерел 13 лютого 2023 року директор «ГУП луганской народной республики «Новоалександровский конный завод № 64» ОСОБА_5 під час святкових заходів, організованих в Біловодському будинку культури окупаційною адміністрацією Біловодського району так званої «лнр», була нагороджений медаллю «за заслуги» нібито за трудові заслуги перед окупаційною владою рф.
Таким чином, ОСОБА_5 обвинувачується у вчиненні злочину, передбаченого ч.4 ст.111-1 КК України, тобто провадження господарської діяльності у взаємодії з державою - агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території.
Обвинувачена ОСОБА_5 , будучи повідомлена в порядку передбаченому КПК України, про місце дату і час розгляду справи, в судове засідання не з`явилася, про причини неявки до суду не повідомила. Зокрема, суд належно повідомляв обвинувачену про розгляд справи, здійснюючи повідомлення про призначені судові засідання в Соснівському районному суді м. Черкаси в газеті «Урядовий кур`єр», та внесенням інформації на офіційному веб-сайті суду.
Досудове розслідування у цьому кримінальному провадженні за підозрою ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України, здійснювалось в порядку спеціального досудового розслідування на підставі ухвали слідчого судді Соснівського районного суду м. Черкаси від 12.09.2023.
Також відповідно до ухвали суду від 14 травня 2024 року, здійснено спеціальне судове провадження стосовно обвинуваченої ОСОБА_5 .
Згідно зі ст.374 КПК України, суд переконався, що дане кримінальне провадження за відсутності обвинуваченої (in absentia) відповідає загальним засадам кримінального провадження, з урахуванням особливостей, встановлених законом стороною обвинувачення, під час здійснення спеціального досудового розслідування та спеціального судового провадження (in absentia) були використані всі можливі передбачені законом заходи щодо дотримання прав підозрюваного чи обвинуваченого на захист та доступ до правосуддя з урахуванням встановлених законом особливостей такого провадження.
Відповідно до вимог КПК України, обвинувачена ОСОБА_5 повідомлялася про дату, час та місце проведення судових засідань у передбачений законом спосіб, через опублікування виклику у газеті «Урядовий кур`єр», та на офіційному веб-сайті Соснівського районного суду м.Черкаси. Інтереси ОСОБА_5 захищались адвокатом, як на досудовому слідстві, так і в суді, що свідчить про те, що права обвинуваченої в ході досудового слідства, а також у судовому засіданні порушені не були.
Дослідивши під час спеціального судового провадження в судовому засіданні надані стороною обвинувачення докази, суд вважає, що винуватість ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого їй злочину підтверджується дослідженими в судовому засіданні, а саме:
- показами свідка ОСОБА_6 , допитаної відповідно до вимог ст.225 КПК України, що містяться в протоколі допиту свідка з оптичним носієм інформації від 15.08.2023, згідно яких остання повідомила, що вона знає ОСОБА_5 , яка була виконуючим обов`язків керівника філії «Новоолександрівський кінний завод № 64» ДП «Конярство України». Вони познайомилися під час проведення наради керівників філій влітку 2021 року. На момент окупації території, де знаходиться завод, ОСОБА_5 залишилася там на тій території. Відповідно до наказу від 24 березня 2022 року контракт з нею було призупинено, тому що вже тоді було відомо про чотири філії, які знаходилися на окупованій території і зв`язок з ними був втрачений. ОСОБА_5 на зв`язок не виходила, міські телефони не працювали, електронна пошта теж. Зазначила, що декілька раз бачилася з ОСОБА_5 , коли остання приїжджала у відрядження, то вона їй проштамповувала документи на відрядження. Під час пред`явлення для впізнання за фотознімками від 15.08.2023 на фото №1 свідок впізнала ОСОБА_5 ;
- показами свідка ОСОБА_7 , допитаного відповідно до вимог ст.225 КПК України, що містяться в протоколі допиту свідка з оптичним носієм інформації від 15.08.2023, згідно яких останній повідомив, що знає ОСОБА_5 , яка була керівником «Новоолександрівський кінний завод № 64» ДП «Конярство України». Познайомився з нею, давно, її то звільняли, то знову приймали на роботу, а в 2020 році призначили на посаду директора. Останній раз він розмовляв з ОСОБА_5 24 лютого 2022 року, оскільки керівник делегував зателефонувати всім керівникам і дізнатися про обстановку. На момент 24.02.2022 окупації ще не було. Вони з нею поговорили про забезпечення філії кормами для тварин та інші робочі питання. Потім була зроблена група для керівників філіалів, так як всі працювали віддалено, і в цій групі кожен день писали щодо поточної ситуації. Однак ОСОБА_5 не писала в цю групу, а потім було прийнято рішення групу видалити з метою збереження конфіденційної інформації. Особисто ОСОБА_5 на зв`язок не виходила. Під час пред`явлення для впізнання за фотознімками від 15.08.2023 на фото №1 свідок впізнав ОСОБА_5 ;
- показами свідка ОСОБА_8 , допитаного відповідно до вимог ст.225 КПК України, що містяться в протоколі допиту свідка з оптичним носієм інформації від 15.08.2023, згідно яких свідок повідомив, що знає ОСОБА_5 по роботі, оскільки його у 1992 році призначили головним зоотехніком кінного заводу. В той час всі конні заводи входили в корпорацію «Конярство України» і у зв`язку з цим їх часто викликали в центральну контору, вона ( ОСОБА_5 ) була на посаді начкона і він був на посаді начкона, а тому вони спілкувалися, разом виїжджали у відрядження одним потягом. Коли росіяни забрали цю територію ОСОБА_5 там і залишилася на них працювати, вона не виїхала. Повідомив, що знає про те, що її нагородили орденом ІІ ступеню. Останній раз з ОСОБА_5 спілкувалися в смт. Біловодськ у січні місяці 2022 року, перед війною. Додав, що вона гарний спеціаліст, роботу свою знала, однак в душі вона проросійська та вітала це діло. Під час пред`явлення для впізнання за фотознімками від 15.08.2023 на фото №1 свідок впізнав ОСОБА_5 ;
Окрім показань свідків, винуватість ОСОБА_5 підтверджується іншими дослідженими у судовому засіданні доказами:
- рапортом оперуповноваженого 1 сектору 2 відділу ГВ ЗНД УСБУ в Черкаській області майора ОСОБА_9 від 25.04.2023 про направлення до слідчого відділу Управління матеріалів для прийняття процесуального рішення про наявність підстав для відкриття кримінального провадження за фактом вчинення злочинів, передбачених ч.4 ст. 111-1 КК України;
- протоколом огляду з оптичним диском СD-R від 18.05.2023 та роздруківкою витягу з російського «ЕГРЮЛ», згідно якого було оглянуто сторінку сервісу « Предоставление сведений из ЕГРЮЛ/ЕГРИП в електронном виде » офіційного сайту «ФНС россии» та встановлено активне посилання на скачування витягу з таким змістом: «Государственное унитарное предприятие Луганской народной республики «Новоалександровский конный завод № 64», 292823, Россия, Луганская народная респ., Беловодский р-н, Новоалександровское с.п. Новоалександровка с., Лесная ул. д.2, ОГРН: 1229400061428 , Дата присвоения ОГРН: 29.11.2022, директор: ОСОБА_10 »;
- протоколом огляду з оптичним диском СD-R від 18.05.2023, згідно якого було оглянуто сторінку сайту « Министерство сельского хозяйства ЛНР » в соціальній мережі «В контакте» та встановлено зміст публікації «О ходе заготовки кормов на зимний период в Новоалександровском конезаводе Луганской Народной Республики», в якій, зокрема, на фото зображена ОСОБА_5 ;
- протоколом огляду з оптичним диском СD-R від 07.06.2023, згідно якого було оглянуто власний акаунт ОСОБА_5 в соціальній мережі «В контакте» підписаного як « ОСОБА_11 », де зокрема в текстовій частині сторінки міститься відомості про місце роботи «ГУП ЛНР « Новоалександровский конный завод № 64 » та публікація від 08.03.2023 з наступним текстом: «Приятно когда твою работу ценят» з груповим фото на якому разом з іншими жінками зафіксована ОСОБА_5 , фото з зображенням «Медаль за заслуги ІІ степени» про нагородження ОСОБА_5 ;
- протоколом огляду з оптичним диском СD-R від 23.08.2023 та роздруківкою витягу з російського « ЕГРЮЛ », згідно якого було оглянуто сторінку сервісу « Предоставление сведений из ЕГРЮЛ/ЕГРИП в електронном виде» офіційного сайту «ФНС россии» та встановлено активне посилання на скачування витягу з таким змістом: «Государственное унитарное предприятие Луганской народной республики «Новоалександровский конный завод № 64», 292823, Россия, Луганская народная респ., Беловодский м р-н, Новоалександровское с.п. Новоалександровка с., Лесная ул. Д.2, ОГРН:1229400061428,Дата присвоения ОГРН: 29.11.2022, директор: ОСОБА_10 ;
- протоколом огляду з оптичним диском СD-R від 28.08.2023, згідно якого було оглянуто сторінку соцмережі «В контакте» офіційної сторінки так званого «ГУП ЛНР Новоалександровский конный завод № 64» та встановлено публікацію від 25.07.2023 та три фотозображення ОСОБА_5 .
Під час судового розгляду стороною захисту не ставилось питання щодо визнання будь-яких доказів сторони обвинувачення недопустимими та неналежними.
Інших доказів в ході судового розгляду сторонами, які були вільними у використанні своїх прав у межах та у спосіб, визначених КПК України, враховуючи, що суд, зберігаючи об`єктивність та неупередженість у ході розгляду даного кримінального провадження створив їм необхідні умови для реалізації ними їхніх процесуальних прав та виконання процесуальних обов`язків, надано не було.
Суд вважає, що вина обвинуваченої ОСОБА_5 у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч.4 ст.111-1 КК України, доведена «поза розумним сумнівом» і зібраних доказів достатньо для визнання її винною, адже її винуватість підтверджується вище дослідженими доказами, які є належними та допустимими, узгоджуються між собою, послідовні та безспірно доводять винуватість обвинуваченої у пред`явленому їй обвинуваченні.
Розглянувши кримінальне провадження з дотриманням положень ч. 1 ст. 337 КПК України, в межах висунутого обвинувачення, суд за своїм внутрішнім переконанням, яке ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінивши кожний доказ, наданий стороною обвинувачення, з точки зору належності, допустимості, достовірності, а сукупність зібраних доказів - з точки зору достатності та взаємозв`язку, вважає зазначені докази належними, допустимими, достовірними та в сукупності достатніми для прийняття рішення про винуватість обвинуваченої ОСОБА_5 у вчиненні нею інкримінованого кримінального правопорушення, та кваліфікує її дії за ч. 4 ст. 111-1 КК України як провадження господарської діяльності у взаємодії з державою-агресором, незаконними органами влади, створеними на тимчасово окупованій території.
Обставини, які пом`якшують покарання обвинуваченої ОСОБА_5 , судом не встановлені.
До обставин, що обтяжують покарання - суд відносить вчинення злочину з використанням умов воєнного стану.
Особі, яка вчинила кримінальні правопорушення, має бути призначене покарання необхідне й достатнє для її виправлення і попередження вчинення нею нового кримінального правопорушення.
Обираючи обвинуваченій ОСОБА_5 вид та розмір покарання, суд враховує ступінь тяжкості вчиненого нею кримінального правопорушення, яке віднесене до категорії не тяжких злочинів, обставини його вчинення, характер діяння, форму й ступінь вини, мотив вчинення кримінального правопорушення, дані про особу обвинуваченої.
Приймаючи до уваги характер, ступінь тяжкості та суспільну небезпеку скоєного ОСОБА_5 кримінального правопорушення, особу обвинуваченої, яка раніше не судима, обставини, що обтяжують покарання, відсутність обставин, що пом`якшують покарання, суд вважає, що обвинуваченій необхідно призначити покарання у виді позбавлення волі строком у межах санкції встановленої ч. 4 ст. 111-1 КК України, з позбавленням права обіймати посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, займатися господарською діяльністю, з застосування додаткового покарання у виді конфіскації майна.
Приймаючи рішення про призначення додаткового покарання у виді позбавлення права обіймати будь-які посади в органах державної влади, суд враховує, що вказане додаткове покарання є обов`язковим у санкції вказаної статті.
Крім того, ОСОБА_5 скоїла злочин, об`єктом якого є основи національної безпеки України. Обвинувачена своїми діями фактично вчинила злочин проти незалежності, суверенітету та територіальної цілісності нашої держави. Виходячи з цього, суд приймає рішення про призначення ОСОБА_5 покарання у вигляді позбавлення права обіймати будь-які посади саме в органах державної влади України.
При цьому, з огляду на вчинення ОСОБА_5 суспільно-небезпечного кримінального правопорушення у сфері злочинів проти основ національної безпеки України, а також відсутність обставин, передбачених ст. 66 КК України, що пом`якшують покарання та істотно знижують ступінь тяжкості вчиненого нею кримінального правопорушення, суд, при призначенні покарання ОСОБА_5 не вбачає підстав для застосування положень ст. 69 КК України.
Таке покарання стосовно ОСОБА_5 на переконання суду, є необхідним та достатнім для її виправлення і попередження вчинення нею та іншими особами кримінальних правопорушень.
Початок строку відбування покарання ОСОБА_5 слід обраховувати з моменту звернення вироку до виконання, тобто із дня фактичного його затримання.
Цивільний позов не заявлено. Речові докази і процесуальні витрати по справі відсутні.
Керуючись ст.ст. 349, 368, 370, 374, 376 КПК України, суд
У Х В А Л И В :
ОСОБА_5 , визнати винною у вчиненні кримінального правопорушення - злочину, передбаченого ч. 4 ст. 111-1 КК України та призначити їй покарання у виді позбавлення волі строком на 5 (п`ять) років з позбавленням права обіймати посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, займатися господарською діяльністю на строк 15 (п`ятнадцять) років та з конфіскацією всього майна, яке є її власністю.
Початок строку відбування покарання ОСОБА_5 рахувати з моменту звернення вироку до виконання, тобто із дня фактичного її затримання.
Строк додаткового покарання у виді позбавлення права обіймати посади в органах державної влади, органах місцевого самоврядування, займатися господарською діяльністю, слід рахувати з моменту відбуття основного покарання.
Виконання вироку в частині затримання ОСОБА_5 покласти на Управління Служби безпеки України в Черкаській області.
Вирок може бути оскаржений до Черкаського апеляційного суду через Соснівський районний суд м. Черкаси протягом 30 днів з дня його проголошення, а обвинуваченим, який тримається під вартою, - в той же строк з моменту отримання копії вироку.
Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо її не подано. У разі її подання, вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення рішення судом апеляційної інстанції.
Учасники судового провадження мають право отримати в суді копію вироку. Копія вироку негайно після його проголошення вручається обвинуваченому та прокурору.
Копія вироку не пізніше наступного дня після ухвалення надсилається учаснику судового провадження, який не був присутнім у судовому засіданні.
Суддя: ОСОБА_1
Суд | Соснівський районний суд м.Черкас |
Дата ухвалення рішення | 30.08.2024 |
Оприлюднено | 05.09.2024 |
Номер документу | 121320050 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Злочини проти основ національної безпеки України Колабораційна діяльність |
Кримінальне
Соснівський районний суд м.Черкас
Пронька В. В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні