Справа № 308/8431/23
ПОСТАНОВА
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
23.08.2024 м. Ужгород
Суддя Закарпатського апеляційного суду Бисага Т.Ю., за участі представника Закарпатської митниці Зубенка І.І., розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу заступника начальника Закарпатської митниці В. Козюберди на постанову Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 31 травня 2024 року,
В С Т А Н О В И В:
Постановою Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 31 травня 2024 рокузвільнено ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 від адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 Митного кодексу України, у зв`язку з малозначністю вчиненого правопорушення, обмежившись усним зауваженням, а провадження по справі закрито.
Відповідно до постанови та протоколу про порушення митних правил, - 02 лютого 2023 року Закарпатською митницею отримано лист від 01.02.2023 №20/20-02-01/7.7/110 Департаменту боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, яким направлено лист з матеріалами командира військової частини НОМЕР_1 щодо не отримання транспортних засобів та товарів, які було переміщено через митний кордон України на адресу зазначеної військової частини в якості гуманітарної допомоги.
Проведеною перевіркою з використанням баз даних АСМО «Інспектор» було встановлено, що о 20 год. 04 хв. 16.05.2022 року в зону митного контролю митного поста «Солотвино» Закарпатської митниці в напрямку «в'їзд в Україну» заїхав легковий транспортний засіб марки «Isuzu» моделі «D Max», р.н.з. НОМЕР_5, VIN - НОМЕР_2 під керуванням громадянки України ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 . В якості пасажира в даному транспортному засобі слідував також ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , паспорт громадянина України для виїзду за кордон НОМЕР_3 .
Відповідно до модулю «Перегляд пропуску через митний кордон» АСМО «Інспектор» ОСОБА_1 до митного контролю та оформлення було подано декларацію про перелік товару, що визнаються гуманітарної допомогою відповідно до якої, громадянка ОСОБА_1 переміщує на митну територію України транспортний засіб марки «Isuzu» моделі «D Max», р.н.з. НОМЕР_5, VIN - НОМЕР_2 , в якості гуманітарної допомоги.
Відправником транспортного засобу зазначено громадянин Румунії ОСОБА_3 (ОСОБА_3), а отримувачем є військова частина НОМЕР_1 , код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , ( АДРЕСА_1 ).
Відповідно до ч. 1 ст. 318 МК України митному контролю підлягають усі товари, транспортні засоби комерційного призначення, які переміщуються через митний кордон України. Згідно ч.2 Типової технологічної схеми здійснення митного контролю автомобільних транспортних засобів перевізників і товарів, що переміщуються ними, у пунктах пропуску через державний кордон, затвердженої ПКМУ від 21.05.2012 №451 - митний контроль автомобільних транспортних засобів і товарів здійснюється виключно митними органами відповідно до законодавства, вибірково, у формах та обсязі, що визначені на підставі результатів системи управління ризиками.
Управлінням боротьби з контрабандою та порушеннями митних правил, з метою отримання інформації щодо перетину митного кордону України вказаним вище транспортним направлено лист митному посту «Солотвино» від 28.03.2023 №7.7-20-01/18/2215.
Листом від 29.03.2023 №7.7-28-10/25-489 митним постом «Солотвино» надано скановані копії документів, які були надані ОСОБА_1 працівникам митниці піч час ввезення транспортного засобу на митну територію України.
З метою з`ясування обставин переміщення через митний кордон України зазначеного вище транспортного засобу в якості гуманітарної допомоги, Закарпатською митницею направлено ОСОБА_1 листи від 24.02.2023 №7.7-20-01/17/1259, від 28.03.2023 №7.7-20-01/17/2266 та від 31.03.2023 №7.7-20-01/17/2392 щодо необхідності прибуття до Закарпатської митниці. Лист від 31.03.2023 №7.7-20-01/17/2392 також направлено на e-mail адресу ОСОБА_1 ( ІНФОРМАЦІЯ_3 ).
Станом на 24.04.2023 року ОСОБА_1 до Закарпатської митниці не прибула, про причини не прибуття не повідомила.
Згідно інформації, яка зазначена в договорі купівлі-продажу вартість транспортного засобу марки «Isuzu» моделі «D Max», р.н.з. НОМЕР_5, VIN - НОМЕР_2 становить 5800 євро, що станом на 16.05.2022 року за курсом НБУ складає 176 185.44 грн. (сто сімдесят шість тисяч сто вісімдесят п`ять грн. 44 коп.).
Таким чином, громадянин України ОСОБА_1 перемістила через митний кордон України товари з приховуванням від митного контролю, шляхом подання митному органу, як підставу для переміщення товарів документів, що містять неправдиві відомості щодо отримувача товару.
Зазначені дії мають ознаки порушення (порушень) митних правил, передбаченого (передбачених) частиною 1 статтею 483 Митного кодексу України.
Не погоджуючись з даною постановою, заступник начальника Закарпатської митниці В. Козюберда подав апеляційну скаргу, в якій просить скасувати постанову суду та прийняти нове рішення, яким визнати винною ОСОБА_1 у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст.483 МК України та призначити стягнення згідно санкції ч.1 ст.483 МК України.
Заслухавши пояснення представника Закарпатської митниці - Зубенка І.І., який підтримав апеляційну скаргу, перевіривши матеріали справи про адміністративне правопорушення, дослідивши зібрані в справі докази, апеляційний суд дійшов до наступного висновку.
Судом встановлено, що ОСОБА_1 вчинила дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю шляхом подання митному органу як підстави для митного оформлення документів, що містить неправдиві відомості щодо отримувача товару, за що передбачена адміністративна відповідальність за ч. 1 ст. 483 МК України.
Вина ОСОБА_1 , у вчиненні вказаного правопорушення підтверджується: протоколом про порушення митних правил №0402/30500/23 від 24 квітня 2023 року, декларація про перелік товарів, що визнаються гуманітарною допомогою, доповідною запискою працівника митниці від 24 квітня 2023 року та іншими матеріалами.
Відповідно до п.5 Постанови Пленуму Верховного суду України від 03 червня 2005 року №8 «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» із змінами і доповненнями,внесеними постановою Пленуму Верховного Суду України від 30 травня 2008 року N 8 незаконне переміщення предметів із приховуванням від митного контролю - це їх переміщення через митний кордон України з використанням спеціально виготовлених сховищ (тайників) та інших засобів чи способів, що утруднюють їх виявлення, або шляхом надання одним товарам вигляду інших, або з поданням митному органу як підстави для переміщення товарів підроблених документів чи одержаних незаконним шляхом або таких, що містять неправдиві дані.
Відповідно до п. 6 цієї Постанови судам необхідно враховувати, що підставою для переміщення товарів через митний кордон є визначені нормативними актами документи, без яких неможливо одержати дозвіл митного органу на пропуск товарів через митний кордон. Це, зокрема, можуть бути митна декларація, контракт, коносамент, ліцензія, квота, товаросупровідні документи, дозвіл відповідних державних органів.
Щодо апеляційних вимог митного органу про відсутність підстав для застосування до ОСОБА_1 ст. 22 КУпАП з врахуванням конкретних обставин справи, апеляційний суд вважає їх необгрутованими та такими, що не заслуговують на увагу з огляду на таке.
Відповідно до вимог ст.ст.33-35КУпАП, які визначають загальні засади накладення адміністративного стягнення, при накладенні стягнення враховується характер вчиненого правопорушення, особа порушника, ступінь його вини, майновий стан, обставини, що пом`якшують та обтяжують відповідальність.
Європейський суд з прав людини у своєму рішенні «Ізмаїлов проти Росії» від 06.11.2008 зазначив, що згідно з принципом верховенства права однією з підвалин демократичного суспільства, який закріплений в усіх статтях Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод, при розгляді справи та призначенні стягнення потрібно досягти справедливого балансу між загальними інтересами суспільства та вимогами захисту основоположних прав особи, щоб під час відповідного втручання був дотриманий принцип законності і воно не було свавільним, тобто стягнення повинне бути пропорційним, воно має відповідати тяжкості скоєного правопорушення, а також його наслідкам.
Відповідно до ст.22 КУпАП при малозначності вчиненого адміністративного правопорушення орган (посадова особа), уповноважений вирішувати справу, може звільнити порушника від адміністративної відповідальності і обмежитись усним зауваженням.
При цьому, в кожному конкретному випадку суд має вирішувати питання про визнання діяння малозначним, виходячи з того, що його наслідки не представляють суспільної небезпеки, не завдали або не здатні завдати значної шкоди суспільним або державним інтересам, правам та свободам інших осіб.
Згідно п.17 постанови Пленуму Верховного суду України «Про судову практику у справах про контрабанду та порушення митних правил» №8 від 03.06.2005, зі змінами, суддя вправі вирішувати питання про можливість звільнення особи від адміністративної відповідальності при малозначності правопорушення на підставі ст.22 КУпАП. При цьому необхідно врахувати не лише вартість, а й кількість предметів правопорушення, а також мету, мотив і спосіб його вчинення.
Вирішуючи питання про призначення виду стягнення за порушення митних правил, суд першої інстанції в повній мірі врахував у відповідності до положень ст.33 КУпАП тяжкість, характер і спосіб вчиненого правопорушення, особу порушника, відсутність настання значних суспільно-небезпечних наслідків від його вчинення.
Апеляційний суд погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що матеріали справи не містять жодних даних, які безпосередньо, поза розумним сумнівом вказували на наявність у ОСОБА_1 умислу на порушення вимог митного контролю.
Поряд з тим, апеляційний суд також враховує, що ОСОБА_1 згідно матеріалів справи раніше до адміністративної відповідальності за порушення митних правил не притягувалася, береться до уваги і мета адміністративного стягнення, передбачена ст.23 КУпАП, та співрозмірність можливого стягнення, передбаченого санкцією ч.1 ст.483 МК України, вчиненому правопорушенню, тобто принцип розумності накладення стягнення.
На переконання апеляційного суду, суддя місцевого суду, встановивши і належним чином оцінивши фактичні обставини справи та ступінь суспільної небезпеки діяння, обґрунтовано прийшов до висновку про звільнення ОСОБА_1 від адміністративної відповідальності за ч.1 ст.483 МК України за малозначністю, на підставі ст.22 КУпАП, обмежившись усним зауваженням та закрив провадження у справі.
Митним органом не доведено та апеляційним судом під час апеляційного розгляду справи не встановлено, що наслідки вчиненого ОСОБА_1 порушення митних правил, передбачених ч.1 ст.483 МК України, представляють собою суспільну небезпеку та завдали значної шкоди суспільним та державним інтересам, правам та свободам інших осіб.
Під час розгляду справи судом першої інстанції порушень вимог законодавства, які б вплинули на правильність прийнятого рішення, допущено не було, тому доводи апеляційної скарги про помилковість прийнятого рішення, є необґрунтованими.
За таких обставин, постанова суду як законна та обґрунтована підлягає залишенню без зміни, а апеляційна скарга без задоволення.
Керуючись ст. 527-530 МК України, ст. 294 КУпАП, апеляційний суд
П О С Т А Н О В И В :
Апеляційну скаргу заступника начальника Закарпатської митниці В. Козюберди - залишити без задоволення.
Постанову судді Ужгородського міськрайонного суду Закарпатської області від 31 травня 2024 року щодо ОСОБА_1 - залишити без змін.
Постанова є остаточною та оскарженню не підлягає.
Суддя Т.Ю. Бисага
Суд | Закарпатський апеляційний суд |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2024 |
Оприлюднено | 04.09.2024 |
Номер документу | 121321230 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Справи про порушення митних правил, які підлягають розгляду в судовому порядку Митний кодекс 2012 р. Переміщення або дії, спрямовані на переміщення товарів через митний кордон України з приховуванням від митного контролю |
Адмінправопорушення
Закарпатський апеляційний суд
Бисага Т. Ю.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дегтяренко К. С.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дегтяренко К. С.
Адмінправопорушення
Ужгородський міськрайонний суд Закарпатської області
Дегтяренко К. С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні