ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 вересня 2024 рокуСправа №160/22366/23
Дніпропетровський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Рянської В.В., розглянувши у порядку спрощеного позовного провадження в місті Дніпрі у письмовому провадженні адміністративну справу за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
До Дніпропетровського окружного адміністративного суду надійшла позовна заява Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» (далі також ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР») до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якій позивач просить визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 0204880709 від 01.08.2023 про застосування пені за порушення строку розрахунку у сфері зовнішньоекономічної діяльності у сумі 43464,76 грн.
Позовні вимоги обґрунтовано тим, що за результатами проведеної Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» з питань дотримання вимог валютного законодавства України за період з 12.08.2022 до 23.06.2023 при виконанні умов зовнішньоекономічного контракту № 12082022-ІМ від 12.08.2022 було складено акт № 2511/04-36-07-09/33892810 від 07.07.2023, у якому зазначено про порушення позивачем ч. 3 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції». Відповідачем на підставі акта перевірки прийнято оскаржуване податкове-повідомлення рішення № 0204880709 від 01.08.2023 про нарахування ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» пені в сумі 43464,76 грн, яке позивач вважає протиправним. Позивач не погоджується з висновком відповідача про порушення ним Закону України «Про валюту і валютні операції», який став підставою для застосування штрафних санкцій. Зазначає, що відповідно до умов контракту № 12082022-ІМ від 12.08.2022 ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» було здійснено передоплату на рахунок IMAC Sp z o.o. (Польща) на загальну суму 526500,00 євро. У зв`язку з важким фінансовим станом підприємства через військову агресію російської федерації ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» було прийнято рішення про анулювання контракту та повернення передоплати. IMAC Sp z o.o. здійснило повернення 526500,00 євро на рахунок ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР». Отже, розрахунки за контрактом були завершені та заборгованість відсутня. Нарахування пені здійснено контролюючим органом без урахування змін, внесених до Податкового кодексу України на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19). Крім того, при визначенні періодів порушення граничних строків розрахунків було неправомірно включено дату зарахування грошових коштів на розрахунковий рахунок позивача. Затримка перерахування коштів нерезидентом - IMAC Sp z o.o. не залежала від позивача. Під час перевірки контролюючим органом не з`ясовувалися причини невиконання контракту позивачем. Відповідачем також не було враховано існування на території України з 24.02.2022 форс-мажорних обставин, а саме військової агресії російської федерації.
Ухвалою суду від 07.09.2023 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі, призначено справу до розгляду за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, встановлено сторонам строки для подання заяв по суті справи.
27.09.2023 до суду надійшов відзив Головного управління ДПС у Дніпропетровській області, в якому відповідач просив відмовити у задоволенні позову. Обґрунтовуючи заперечення проти позовних вимог, зазначив, що на адресу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області надійшла інформація від Національного банку України від 20.03.2023 № 25-0008/59/ДСК щодо порушення ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» валютного законодавства України при виконанні умов зовнішньоекономічного контракту № 12082022-ІМ від 12.08.2022. Під час проведення перевірки встановлено, що станом на 23.06.2023 розрахунки за контрактом збалансовані, заборгованість відсутня. Повернення нерезидентом IMAC Sp z o.o. попередньої плати за товар на суму 123500,00 євро та її зарахування на валютний рахунок ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» здійснено з порушенням ч. 3 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції». Прострочення становить 3 дні. Висновки Міністерства економічного розвитку і торгівлі України щодо продовження граничних строків розрахунків, встановлених Національним банком України, за контрактом № 12082022-ІМ від 12.08.2022 за період з 12.08.2022 до 23.06.2023 не надходили. До перевірки ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» не надано документального підтвердження несвоєчасного виконання умов контракту через дію форс-мажорних обставин, а також підтвердження здійснення претензійної роботи відповідно до ч. 7 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції». У зв`язку з встановленням перевіркою порушення ч. 3 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» при виконанні умов зовнішньоекономічного контракту № 12082022-ІМ від 12.08.2022 на підставі ч. 5 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» нараховано пеню за порушення строків розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності.
Також 27.09.2023 надійшла заява відповідача про розгляд справи за правилами загального позовного провадження або спрощеного позовного провадження з повідомленням сторін, у задоволенні якої відмовлено ухвалою від 29.09.2023.
05.10.2023 надійшла відповідь на відзив, у якій позивач просив задовольнити позовні вимоги з підстав, наведених у позовній заяві. Вказав, що датою, з якої має обчислюватися період порушення граничних строків розрахунків, є 19.02.2023, тоді як відповідач визначив такий період, починаючи з 18.02.2023.
Станом на час розгляду справи заперечення від відповідача не надійшло. Згідно з ч. 4 ст. 159 КАС України подання заяв по суті справи є правом учасників справи.
Дослідивши матеріали справи та надані докази, проаналізувавши зміст норм матеріального права, що регулюють спірні правовідносини, з`ясувавши всі обставини справи, оцінивши докази у справі за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні, суд дійшов таких висновків.
Судом встановлено, що відповідно до витягу з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом економічної діяльності ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» (код ЄДРПОУ 33892810) за КВЕД є 19.23 Виробництво інших дерев`яних будівельних конструкцій і столярних виробів.
12.08.2022 між «IMAC» Sp. z o.o. (Польща) (продавцем) і ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» (покупцем) було укладено контракт № 12082022-ІМ.
Відповідно до пункту 1.1 контракту його предметом є постачання верстата для порізки, свердління та фрезерування деталей BACCI моделі EVOLUTION JET, комплектація якого відповідає додатку № 1 (обладнання).
Згідно з пунктом 2.1 контракту його загальна сума, включаючи вартість тари, пакування, маркування та монтажу, становить 585000,00 євро.
Пунктом 3.1 контракту передбачено, що покупець сплачує передоплату в сумі 526500,00 євро перед запуском у виготовлення (виробництво). Сплату можна здійснювати частинами. Залишок вартості обладнання в сумі 58500,00 євро покупець сплачує протягом 5 банківських днів після підписання сторонами акта приймання-передачі пусконалагоджувальних робіт.
Відповідно до пункту 5.3 контракту обладнання має бути виготовлене і готове до відправлення покупцю у термін до 20.02.2023.
Покупець має право відмовитися від замовлення за умови, якщо замовлення не було запущено у виробництво, на підставі листа підтвердження (пункт 5.4 контракту).
Згідно з пунктом 12.3 контракту сторона, для якої виникла неможливість виконання зобов`язань за контрактом, повинна про настання і припинення обставин, що перешкоджають їх виконанню, негайно повідомити іншу сторону. Належними доказами наявності таких обставин та їх тривалості є довідки, які видає Торговельна палата країни продавця або покупця.
На підставі наказу Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 3069-п від 29.06.2023, пп. 19-1.1.4 п. 19-1.1 ст. 19-1, п.п. 20.1.4 п. 20.1 ст. 20, п.п. 75.1.2 п. 75.1 ст. 75, п. 78.1 ст. 78, п. 82.2 ст. 82, п.п. 69.2 п. 69 розділу ХХ Податкового кодексу України від 02.12.2010 № 2755-VI (зі змінами та доповненнями), у зв`язку з отриманням податкової інформації від Національного банку України від 20.03.2023 № 25-0008/59/ДСК про порушення ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» валютного законодавства України, уповноваженими особами Головного управління ДПС у Дніпропетровській області проведено документальну позапланову виїзну перевірку ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» з питань дотримання вимог валютного законодавства України за період з 12.08.2022 до 23.06.2023 при виконанні умов зовнішньоекономічного контракту № 12082022-ІМ від 12.08.2022.
07.07.2023 за результатами перевірки складено акт № 2511/04-36-07-09/33892810. Відповідно до висновків вказаного акта документальною позаплановою виїзною перевіркою з питань дотримання вимог валютного законодавства України встановлено порушення ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» ч. 3 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» при виконанні умов зовнішньоекономічного контракту № 12082022-ІМ від 12.08.2022 за період з 12.08.2022 до 23.06.2023, за що на підставі ч. 5 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» нарахована пеня за порушення термінів розрахунків у сфері зовнішньоекономічної діяльності. В акті зазначено, зокрема, що на виконання зобов`язань за контрактом ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» згідно з наданими до перевірки банківськими виписками було перераховано на рахунок нерезидента «IMAC» Sp. z o.o. (Польща) кошти на загальну суму 526500,00 євро (екв. 19399463,05 грн): 22.08.2022 на суму 150000,00 євро (граничний термін надходження товарів 17.02.2023); 14.09.2022 на суму 200000,00 євро (граничний термін надходження товарів 12.03.2023); 16.09.2022 на суму 176500,00 євро (граничний термін надходження товарів 14.03.2023). Імпортні операції з отримання товару від нерезидента «IMAC» Sp. z o.o. (Польща) у періоді, що перевірявся, не здійснювалися. Відповідно до наданих до перевірки виписок банку нерезидентом «IMAC» Sp. z o.o. (Польща) здійснено повернення передоплати на загальну суму 526500,00 євро (екв. 20497948,25 грн), яку зараховано на валютний рахунок ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР», відкритий в АБ «Укргазбанк», таким чином: 15.02.2023 у сумі 26500,00 євро, 20.02.2023 250000,00 євро, 22.02.2023 250000,00 євро. Станом на 23.06.2023 розрахунки за контрактом № 12082022-ІМ від 12.08.2022 збалансовані, заборгованість по контракту відсутня. Повернення нерезидентом «IMAC» Sp. z o.o. (Польща) попередньої оплати за товар на суму 123500,00 євро та зарахування її на валютний рахунок ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» здійснено з порушенням ч. 3 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» (термін прострочення становить 3 дні).
На підставі акта перевірки № 2511/04-36-07-09/33892810 від 07.07.2023 Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області було прийнято щодо ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» податкове повідомлення-рішення № 0204880709 від 01.08.2023, яким на підставі пп. 54.3.3 п. 54.3 ст. 54 Податкового кодексу України та ч. 5 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» застосовано до ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» пеню в сумі 43464,76 грн. Згідно до додатком до податкового повідомлення-рішення розрахунком пені за порушення строків розрахунків по зовнішньоекономічних операціях ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» пеню нараховано за період порушення граничних строків розрахунків 18.02.2023-20.02.2023 на суму простроченої заборгованості 123500,00 євро (курс валюти на момент виникнення заборгованості 39,10460 грн, сума прострочення у гривневому еквіваленті 4829418,10 грн, ставка пені за кожен день прострочки 0,3%, сума пені 43464,76 грн).
Предметом розгляду даної адміністративної справи є правомірність оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, прийнятого Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області.
Надаючи правову оцінку спірним правовідносинам, що виникли між сторонами, суд дійшов такого висновку.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно з підпунктом 19-1.1.4 пункту 19-1.1 статті 19-1 Податкового кодексу України (далі - ПК України) контролюючі органи, визначені підпунктом 41.1.1 пункту 41.1 статті 41 цього Кодексу, здійснюють контроль за встановленими законом строками проведення розрахунків в іноземній валюті.
Закон України «Про валюту і валютні операції» № 2473-VIII від 21.06.2018 визначає правові засади здійснення валютних операцій, валютного регулювання та валютного нагляду, права та обов`язки суб`єктів валютних операцій і уповноважених установ та встановлює відповідальність за порушення ними валютного законодавства.
Частиною першою статті 3 Закону № 2473-VIII встановлено, що відносини, що виникають у сфері здійснення валютних операцій, валютного регулювання і валютного нагляду, регулюються Конституцією України, цим Законом, іншими законами України, а також нормативно-правовими актами, прийнятими відповідно до цього Закону.
Відповідно до частини четвертої статті 11 Закону № 2473-VIII органами валютного нагляду відповідно до цього Закону є Національний банк України та центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику. Органи валютного нагляду в межах своєї компетенції здійснюють нагляд за дотриманням резидентами та нерезидентами валютного законодавства.
Частинами п`ятою, шостою цієї статті Закону передбачено, що Національний банк України у визначеному ним порядку здійснює валютний нагляд за уповноваженими установами.
Центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, здійснює валютний нагляд за дотриманням резидентами (крім уповноважених установ) та нерезидентами вимог валютного законодавства.
Згідно з частиною дев`ятою статті 11 Закону № 2473-VIII органи валютного нагляду мають право проводити перевірки з питань дотримання вимог валютного законодавства визначеними частинами п`ятою і шостою цієї статті суб`єктами здійснення таких операцій. Під час проведення перевірок з питань дотримання вимог валютного законодавства органи валютного нагляду мають право вимагати від агентів валютного нагляду та інших осіб, які є об`єктом таких перевірок, надання доступу до систем автоматизації валютних операцій, підтвердних документів та іншої інформації про валютні операції, а також пояснень щодо проведених валютних операцій, а агенти валютного нагляду та інші особи, які є об`єктом таких перевірок, зобов`язані безоплатно надавати відповідний доступ, пояснення, документи та іншу інформацію.
За змістом частини десятої статті 11 Закону № 2473-VIII у разі виявлення порушень валютного законодавства органи валютного нагляду мають право вимагати від агентів валютного нагляду та інших осіб, які є об`єктом таких перевірок і допустили такі порушення, дотримання вимог валютного законодавства та застосовувати заходи впливу, передбачені законом.
Відповідно до пункту 2 частини першої статті 12 Закону № 2473-VIII Національний банк України за наявності ознак нестійкого фінансового стану банківської системи, погіршення стану платіжного балансу України, виникнення обставин, що загрожують стабільності банківської та (або) фінансової системи держави, має право запровадити встановлення граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.
Згідно з частиною першою статті 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» Національний банк України має право встановлювати граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів.
Частиною третьою статті 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» передбачено, що у разі встановлення Національним банком України граничного строку розрахунків за операціями резидентів з імпорту товарів їх поставка має здійснюватися у строки, зазначені в договорах, але не пізніше встановленого Національним банком України граничного строку розрахунків з дня здійснення авансового платежу (попередньої оплати).
Відповідно до ч. 5 ст. 13 цього Закону порушення резидентами строку розрахунків, встановленого згідно із цією статтею, тягне за собою нарахування пені за кожний день прострочення в розмірі 0,3 відсотка суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару) у національній валюті (у разі здійснення розрахунків за зовнішньоекономічним договором (контрактом) у національній валюті) або в іноземній валюті, перерахованій у національну валюту за курсом Національного банку України, встановленим на день виникнення заборгованості. Загальний розмір нарахованої пені не може перевищувати суми неодержаних грошових коштів за договором (вартості недопоставленого товару).
Пунктом 14-2 постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану» зі змінами, внесеними постановою Національного банку України від 07.07.2022 № 142, передбачено, що граничні строки розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів становлять 180 календарних днів та застосовуються до операцій, здійснених з 05 квітня 2022 року.
Відповідно до пп. 4 п. 3 розділу І Інструкції про порядок валютного нагляду банків за дотриманням резидентами граничних строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, затвердженої постановою Національного банку України № 7 від 02.01.2019, день виникнення порушення - перший день після закінчення встановленого Національним банком граничного строку розрахунків за операцією з експорту, імпорту товарів або строку, установленого відповідно до раніше виданих за цією операцією висновків.
Згідно з пп. 2 п. 7 розділу ІІ цієї Інструкції банк розпочинає відлік установлених Національним банком граничних строків розрахунків з дати здійснення платежу (списання коштів з рахунку клієнта), а в разі застосування розрахунків у формі документарного акредитива - здійснення банком платежу на користь нерезидента (списання коштів з рахунку банку) - за операціями з імпорту товарів.
Датою здійснення платежу на користь нерезидента - постачальника товару вважається дата здійснення банком платежу на користь нерезидента - постачальника товару, якщо оплата зобов`язань резидента за операцією з імпорту товару здійснюється за рахунок коштів, отриманих від банку на підставі кредитного договору без зарахування цих коштів на поточний рахунок такого резидента в банку.
Відповідно до листа відділення № 176/03 ПАТ «УКРГАЗБАНК» від 05.07.2023 № 5-176/03/143/2023 завершення валютного нагляду за дотриманням ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» граничних строків розрахунків за контрактом № 12082022-ІМ від 12.08.2022, укладеним з нерезидентом «IMAC» Sp. z o.o. (Польща), було здійснено банком датою зарахування коштів на поточний рахунок клієнта. Датою граничного строку розрахунків за платежем від 22.08.2022 на суму 150000,00 євро було 18.02.2023. 15.02.2023 на поточний рахунок зараховано 26500,00 євро, які було повернуто нерезидентом, та 20.02.2023 зараховано 250000,00 євро, які було повернуто нерезидентом.
Отже, прострочення граничного строку розрахунків щодо суми 123500,00 євро (150000,00 26500,00) має обчислюватися з 19.02.2023. Термін прострочення становить 2 дні (19.02.2023 та 20.02.2023 - дата зарахування 250000,00 євро на поточний рахунок ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР»).
Відповідно до ч. 8 ст. 13 Закону № 2473-VIII центральний орган виконавчої влади, що реалізує державну податкову політику, за результатами перевірки стягує у встановленому законом порядку з резидентів пеню, передбачену частиною п`ятою цієї статті.
Щодо посилання позивача на поширення заборони нараховувати пеню, передбаченої абз. 11 пункту 52-1 підрозділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України, на правовідносини щодо нарахування пені за порушення граничних строків розрахунків згідно зі статтею 13 Закону України «Про валюту і валютні операції», суд зазначає таке.
Верховний Суд у постанові від 23.07.2024 у справі № 240/25642/22 сформулював правовий висновок, відповідно до якого пеня, що передбачена частиною п`ятою статті 13 Закону України «Про валюту і валютні операції», за порушення строків розрахунків за операціями з експорту та імпорту товарів, у період дії карантину, встановленого КМУ на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), застосовується на загальних підставах і на таку не поширюються положення абзацу 11 пункту 52-1 підрозділу XX «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Відповідно до ч. 5 ст. 242 КАС України при виборі і застосуванні норми права до спірних правовідносин суд враховує висновки щодо застосування норм права, викладені в постановах Верховного Суду.
Щодо доводів позивача про неврахування відповідачем існування на території України з 24.02.2022 форс-мажорних обставин, а саме військової агресії російської федерації суд зазначає таке.
Відповідно до положень частини шостої статті 13 Закон України «Про валюту і валютні операції» у разі якщо виконання договору, передбаченого частинами другою або третьою цієї статті, зупиняється у зв`язку з виникненням форс-мажорних обставин, перебіг строку розрахунків, установленого згідно з частиною першою цієї статті, та нарахування пені відповідно до частини п`ятої цієї статті зупиняється на весь період дії форс-мажорних обставин та поновлюється з дня, наступного за днем закінчення дії таких обставин.
Підтвердженням виникнення та закінчення дії форс-мажорних обставин є відповідна довідка уповноваженої організації (органу) країни розташування сторони зовнішньоекономічного договору (контракту) або третьої країни відповідно до умов цього договору (контракту).
Отже, введення воєнного стану в Україні не можна розцінювати як форс-мажорну обставину для неперерахування контрагентом - нерезидентом компанією «IMAC» Sp. z o.o. (Польща) на рахунок позивача коштів у межах зовнішньоекономічного контракту.
Доказів у вигляді відповідної довідки уповноваженої організації (органу) країни розташування сторони зовнішньоекономічного контракту (Польща) або третьої країни, які б підтверджували виникнення та закінчення дії форс-мажорних обставин, що зумовили неможливість виконання своїх обов`язків за контрактом компанією «IMAC» Sp. z o.o. (Польща) матеріали справи не містять.
Беручи до уваги вищенаведене, суд дійшов висновку про відсутність передбачених ч. 5 ст. 13 Закону України «Про валюту і валютні операції» підстав для нарахування ТОВ «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» пені в сумі 14488,25 грн за порушення строків розрахунків за контрактом № 12082022-ІМ від 12.08.2022 тривалістю 1 день 18.02.2023, тобто останній день 180-денного строку, встановленого пунктом 14-2 постанови Правління Національного банку України від 24 лютого 2022 року № 18 «Про роботу банківської системи в період запровадження воєнного стану». Разом із тим стягнення Головним управлінням ДПС у Дніпропетровській області оскаржуваним податковим повідомленням-рішенням пені з позивача на суму 28976,51 грн (43464,76 - 14488,25) є правомірним.
Судом не встановлено допущення відповідачем порушень під час прийняття оскаржуваного податкового повідомлення-рішення, які могли б слугувати самостійною підставою для звільнення позивача від відповідальності за встановлене перевіркою порушення.
З системного аналізу матеріалів справи, наведених норм законодавства, з урахуванням висновків Верховного Суду, суд дійшов висновку про часткове задоволення позовних вимог, наявності підстав для визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 0204880709 від 01.08.2023 в частині застосування пені на суму 14488,25 грн.
У постанові від 05.07.2019 у справі № 826/17147/18 Верховний Суд дійшов висновку, що заявлені до адміністративного суду вимоги про скасування рішень відповідача-суб`єкта владних повноважень, безпосереднім наслідком яких є зміна складу майна позивача, є майновими.
Позивачем у зв`язку з розглядом даної справи понесено витрати зі сплати судового збору за подання позовної заяви в сумі 2684,00 грн, що підтверджується платіжною інструкцією № 152 від 28.08.2023.
Відповідно до частини третьої статті 139 КАС України при частковому задоволенні позову судові витрати покладаються на обидві сторони пропорційно до розміру задоволених позовних вимог.
Оскільки позов задоволено частково на суму 14488,25 грн, що становить 33,33% від ціни позову, на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань відповідача підлягають стягненню судові витрати зі сплати судового збору в сумі 894,58 грн (33,33% від 2684,00 грн).
Керуючись ст.ст. 2, 9, 77, 90, 139, 242-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд -
ВИРІШИВ:
Позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» до Головного управління ДПС у Дніпропетровській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення задовольнити частково.
Визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС у Дніпропетровській області № 0204880709 від 01.08.2023 в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» пені на суму 14488,25 грн (чотирнадцять тисяч чотириста вісімдесят вісім гривень 25 копійок).
У задоволенні іншої частини позовних вимог відмовити.
Стягнути з Головного управління ДПС у Дніпропетровській області за рахунок бюджетних асигнувань на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР» судові витрати зі сплати судового збору в сумі 894,58 грн (вісімсот дев`яносто чотири гривні 58 копійок).
Рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано.
У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Третього апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня складення повного рішення.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю «ФАБРИКА ДВЕРЕЙ «БУДМАЙСТЕР», місцезнаходження: 51400, Дніпропетровська область, м. Павлоград, вул. Терьошкіна, буд. 9, код ЄДРПОУ 33892810.
Відповідач: Головне управління ДПС у Дніпропетровській області, місцезнаходження: 49005, м. Дніпро, вул. Сімферопольська, буд. 17-а, код ЄДРПОУ ВП 44118658.
Повний текст рішення складено 02.09.2024.
Суддя В.В. Рянська
Суд | Дніпропетровський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2024 |
Оприлюднено | 04.09.2024 |
Номер документу | 121323374 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу реалізації державної політики у сфері економіки та публічної фінансової політики, зокрема щодо валютного регулювання і валютного контролю, з них |
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рянська Вікторія В'ячеславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рянська Вікторія В'ячеславівна
Адміністративне
Дніпропетровський окружний адміністративний суд
Рянська Вікторія В'ячеславівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні