КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Р І Ш Е Н Н Я
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
02 вересня 2024 року № 320/17278/23
Київський окружний адміністративний суд у складі головуючого судді Дудіна С.О. розглянув у порядку письмового провадження за правилами спрощеного позовного провадження адміністративну справу за позовом ОСОБА_1 до Управління соціального захисту населення Броварської міської ради та Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області про визнання незаконною відмови та зобов`язання вчинити дії.
Суть спору: до Київського окружного адміністративного суду звернувся ОСОБА_1 (далі по тексту також позивач, ОСОБА_1 ) з позовом до Управління соціального захисту населення Броварської міської ради (далі по тексту також відповідач 1, Управління соцзахисту населення), Головного управління Пенсійного фонду України у Київській області (далі по тексту також відповідач 2, ГУ ПФУ у Київській області), в якому просить суд:
- визнати незаконною відмову Управління соцзахисту населення призначити житлову субсидію для відшкодування витрат (компенсації) вартості житлово-комунальних послуг за наявності боргу, визначуваного надавачами послуг;
- зобов`язати ГУ ПФУ у Київській області як уповноваженого органу призначити та надати житлову субсидію за 2022-2023 роки.
Обґрунтовуючи свої вимоги, позивач повідомив, що за наслідками розгляду Управлінням соцзахисту населення його звернення щодо житлової субсидії, відповідач 1, посилаючись на пункти 50 і 14 Положення про порядок призначення житлових субсидій, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 21.10.1995 №848, та враховуючи у позивача наявність заборгованості з оплати послуг, повідомив про відсутність у нього права на отримання субсидії.
Позивач вважає хибним трактування відповідачем 1 означених норм права та надає у позовній заяві власний граматичний, синтаксичний та лінгвістичний аналіз правових норм.
На думку позивача, така умова для призначення субсидій, як сплата існуючого боргу, суперечить Закону України «Про запобігання корупції». Відмова ж у наданні житлової субсидії за ознакою наявності борг, на переконання позивача, є неправомірним тягарем, де компоненту надмірного не надано жодної компенсації чи іншого відшкодування за умов, де відшкодування є передбачуваним (гарантованим) та становить невід`ємний елемент законності.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 22.06.2023 відкрито провадження у справі, вирішено здійснювати розгляд справи за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами.
Відповідач 1, заперечуючи проти позовних вимог, зазначив, що позивач користується пільгами на житлово-комунальні послуги в межах норм, встановлених законодавством.
Відповідач 1 наголошує на тому, що відповідно до Порядку №848 позивачу було відмовлено у призначенні субсидії у зв`язку з наявністю у нього простроченої заборгованості понад 3 місяці з оплати житлово-комунальних послуг, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 40 неоподаткованих мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії.
Позивачем подано до суду документ під назвою «заява», який за своєю суттю є відповіддю на відзив Управління соцзахисту населення, в якому зазначено, що питання надання житлових субсидій та пільг в силу положень законодавства не розглядається як перевага одних над іншими, а одночасне їх застосування не є надмірним.
Позивач наводить структурну формулу у спрощеному порядку надання субсидій населенню з її обґрунтуванням.
Відповідач 2 відзив на позовну заяву до суду не надав, про відкриття провадження у справі був проінформований належним чином шляхом направлення ухвали в електронний кабінет в підсистемі «Електронний суд», про що свідчить довідка про доставку, сформована програмним забезпеченням «Діловодство спеціалізованого суду».
Відповідно до частини п`ятої статті 262 Кодексу адміністративного судочинства України суд розглядає справу в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін за наявними у справі матеріалами, за відсутності клопотання будь-якої зі сторін про інше. За клопотанням однієї із сторін або з власної ініціативи суду розгляд справи проводиться в судовому засіданні з повідомленням (викликом) сторін.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 14.08.2023 відмовлено у задоволенні заяви позивача про розгляд справи у судовому засіданні.
З урахуванням викладеного, розгляд справи судом здійснено у порядку письмового провадження за наявними у ній матеріалами та доказами.
Розглянувши подані документи і матеріали, всебічно і повно з`ясувавши усі фактичні обставини справи, на яких ґрунтується позов, об`єктивно оцінивши докази, які мають юридичне значення для розгляду справи і вирішення спору по суті, суд
у с т а н о в и в:
ОСОБА_1 є особою з інвалідністю внаслідок війни 2 групи відповідно до посвідчення серії НОМЕР_1 , виданого 09.02.2010, та має право на пільги, встановлені законодавством України для ветеранів війни осіб з інвалідністю внаслідок війни.
Заявою від 28.10.2022 позивач звернувся до Управління соцзахисту населення про призначення та надання йому житлової субсидії на понаднормову площу житла, оскільки за адресою реєстрації зареєстровані (фактично проживають) лише непрацездатні особи (не досягли повноліття); отримують пенсію за віком, пенсію по інвалідності.
Листом Управління соцзахисту населення від 10.11.2022 №3839/5.01-11.2022 на подану позивачем заяву повідомлено, що за інформацією організацій-надавачів житлово-комунальних послуг (отриманих на запит управління) встановлено, що у позивача наявна прострочена заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг у розмірі 9483,67 грн по послузі з управління багатоквартирним будинком в КП «ЖЕК-4» та по утриманню внутрішньобудинкових мереж 2475,73 грн в КП «Броваритепловоденергія». З жовтня 2022 року на опалювальний період субсидія позивачу призначена не була у зв`язку з наявною простроченою понад 3 місяці заборгованістю з оплати житлово-комунальних послуг.
Враховуючи викладене, відповідачем повідомлено, що для призначення субсидії на опалювальний період 2022-2023 років позивач повинен сплатити наявну заборгованість з оплати житлово-комунальних послуг та подати нову заяву та декларацію до Управління соцзахисту населення.
Не погоджуючись з правомірністю прийняття відповідачем відмови, позивач звернувся з даним позовом до суду, з приводу чого суд зазначає таке.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Аналіз даної норми дає змогу дійти висновку, що діяльність органів державної влади здійснюється у відповідності до спеціально-дозвільного типу правового регулювання, який побудовано на основі принципу «заборонено все, крім дозволеного законом; дозволено лише те, що прямо передбачено законом». Застосування такого принципу суттєво обмежує цих суб`єктів у виборі варіантів чи моделі своєї поведінки, а також забезпечує використання ними владних повноважень виключно в межах закону і тим самим істотно обмежує можливі зловживання з боку держави та її органів.
Вчинення ж державним органом чи його посадовою особою дій у межах компетенції, але непередбаченим способом, у непередбаченій законом формі або з виходом за межі компетенції є підставою для визнання таких дій та правових актів, прийнятих у процесі їх здійснення, неправомірними.
Статтею 46 Конституції України визначено, що громадяни мають право на соціальний захист, що включає право на забезпечення їх у разі повної, часткової або тимчасової втрати працездатності, втрати годувальника, безробіття з незалежних від них обставин, а також у старості та в інших випадках, передбачених законом. Це право гарантується загальнообов`язковим державним соціальним страхуванням за рахунок страхових внесків громадян, підприємств, установ і організацій, а також бюджетних та інших джерел соціального забезпечення; створенням мережі державних, комунальних, приватних закладів для догляду за непрацездатними. Пенсії, інші види соціальних виплат та допомоги, що є основним джерелом існування, мають забезпечувати рівень життя, не нижчий від прожиткового мінімуму, встановленого законом.
Відносини, що виникають у процесі надання та споживання житлово-комунальних послуг, регулює Закон України від 09.11.2017 № 2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги» (далі по тексту також Закон №2189).
Відповідно до статті 11 Закону №2189 при наданні житлово-комунальних послуг застосовуються державні соціальні нормативи у сфері житлово-комунального обслуговування, встановлені законодавством.
Гранична норма витрат на управління житлом громадян, які відповідно до законодавства мають пільги або користуються субсидією на оплату житлово-комунальних послуг, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Гранична норма витрат на оплату комунальних послуг для громадян, які відповідно до законодавства мають пільги або користуються субсидією на оплату житлово-комунальних послуг, встановлюється Кабінетом Міністрів України.
Передбачені законодавством пільги та субсидії на оплату житлово-комунальних послуг виплачуються споживачу в грошовій формі у порядку, встановленому Кабінетом Міністрів України.
Згідно пунктів 3, 5, 7 частини першої статті 4 Закону №2189 до повноважень Кабінету Міністрів України належать: встановлення граничної норми витрат на управління житлом громадян, які відповідно до законодавства мають пільги або користуються субсидією на оплату житлово-комунальних послуг; встановлення граничної норми витрат на оплату комунальних послуг для громадян, які відповідно до законодавства мають пільги або користуються субсидією на оплату житлово-комунальних послуг; встановлення порядку надання пільг та житлових субсидій населенню в частині забезпечення надання житлових субсидій як частки вартості житлово-комунальних послуг, у тому числі їх виплати у грошовій формі.
Отже, з аналізу наведених норм спеціального Закону, яким врегульовано правові відносини у сфері надання житлово-комунальних послуг, вбачається, що єдиним органом, який може визначати умови призначення та порядок надання громадянам житлових субсидій, є Кабінет Міністрів України.
З метою спрощення порядку надання населенню субсидій для відшкодування витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива Кабінет Міністрів України затверджено Положення про порядок призначення житлових субсидій від 21.10.1995 №848 (далі по тексту також Положення №848).
Відповідно до пункту 1 Положення №848 це Положення визначає механізм використання коштів, передбачених у державному бюджеті Мінсоцполітики для виплати пільг і житлових субсидій громадянам на оплату житлово-комунальних послуг, придбання твердого та рідкого пічного побутового палива і скрапленого газу у грошовій формі, умови призначення та порядок надання громадянам таких житлових субсидій:
щомісячної житлової субсидії на оплату абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг, а також житлово-комунальних послуг, а саме: житлової послуги - послуги з управління багатоквартирним будинком; комунальних послуг - послуг з постачання та розподілу природного газу, постачання та розподілу електричної енергії, постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання, централізованого водовідведення, поводження з побутовими відходами;
щомісячної житлової субсидії на оплату абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг, а також витрат на управління багатоквартирним будинком, в якому створено об`єднання співвласників багатоквартирного будинку, житлово-будівельний (житловий) кооператив (далі - об`єднання), та витрат на комунальні послуги в такому будинку;
житлової субсидії на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива один раз на рік.
Пунктом 3 Положення №848 визначено, що житлова субсидія є безповоротною адресною державною соціальною допомогою вразливим споживачам житлово-комунальних послуг - мешканцям домогосподарств, що проживають в житлових приміщеннях (будинках) і не можуть самотужки платити за житлово-комунальні послуги, оплачувати витрати на управління багатоквартирним будинком, витрати на комунальні послуги, витрати на придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива в такому будинку. Суми призначеної, але не виплаченої у зв`язку із смертю одержувача житлової субсидії виплачуються одному із членів домогосподарства, з урахуванням яких призначалася субсидія, за письмовим зверненням такої особи, поданим протягом трьох місяців після смерті одержувача.
Отримання житлових субсидій не пов`язане і не тягне за собою зміни форми власності житла.
Положеннями пункту 4 Положення №848 передбачено право на отримання житлової субсидії громадянами України, іноземцями та особами без громадянства, які на законних підставах перебувають на території України (далі - громадяни), що проживають у житлових приміщеннях (будинках).
Згідно пункту 5 Положення №848 житлові субсидії призначаються за наявності різниці між розміром плати за житлово-комунальні послуги та/або скраплений газ, тверде та рідке пічне побутове паливо, за абонентське обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг, внеску/платежу об`єднанню на оплату витрат на управління багатоквартирним будинком у межах соціальної норми житла, соціальних нормативів житлово-комунальних послуг, скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива, витрат на управління багатоквартирним будинком (далі - соціальні норми житла та соціальні нормативи житлово-комунального обслуговування) і розміром обов`язкового відсотка платежу, установленого відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 27 липня 1998 р. № 1156 «Про новий розмір витрат на оплату житлово-комунальних послуг, придбання скрапленого газу, твердого та рідкого пічного побутового палива у разі надання житлової субсидії» (Офіційний вісник України, 1998 р., № 30, ст. 1129; 2000 р., № 5, ст. 178).
В силу положень пункту 9 Положення №848 призначення житлових субсидій здійснюється:
до 30 листопада 2022 р. включно - структурними підрозділами з питань соціального захисту населення;
починаючи з 1 грудня 2022 р. - органами Пенсійного фонду України.
Контроль за правильністю призначення і виплати житлових субсидій здійснює Нацсоцслужба та її територіальні органи.
Заяви про призначення та надання житлової субсидії за формою згідно з додатком 1 (далі - заява) з необхідними документами та/або відомостями приймаються від громадян:
структурними підрозділами з питань соціального захисту населення - до 30 листопада 2022 р. включно в електронній формі (через офіційний веб-сайт Мінсоцполітики, інтегровані з ним інформаційні системи органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування або Єдиний державний вебпортал електронних послуг (далі - Портал Дія);
органами Пенсійного фонду України починаючи з 1 грудня 2022 р., у тому числі у разі надіслання їх поштою або в електронній формі (через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України, мобільний додаток Пенсійного фонду України, засобами Порталу Дія).
Сформована та підписана електронним підписом, що базується на кваліфікованому сертифікаті електронного підпису, заява разом із декларацією про доходи і витрати осіб, які звернулися за призначенням житлової субсидії, за формою згідно з додатком 2 (далі - декларація) передається засобами Порталу Дія шляхом електронної інформаційної взаємодії з інформаційно-комунікаційними системами Мінсоцполітики та Пенсійного фонду України до відповідного структурного підрозділу з питань соціального захисту населення/органу Пенсійного фонду України (далі - уповноважені органи).
Заяви з необхідними документами та/або відомостями також приймаються уповноваженими посадовими особами виконавчого органу сільської, селищної, міської ради відповідної територіальної громади або військової адміністрації (далі - посадові особи виконавчого органу) та посадовими особами центру надання адміністративних послуг, які передають їх протягом трьох робочих днів з дати їх надходження уповноваженому органу.
Заяви з необхідними документами та/або відомостями приймаються посадовими особами виконавчого органу або центру надання адміністративних послуг виключно з формуванням електронної справи.
Заяви з необхідними документами та/або відомостями (після формування електронної справи) у паперовій формі передаються уповноваженому органу не рідше ніж раз на два тижні.
Якщо рішення про призначення (відновлення) житлової субсидії приймається на підставі акта обстеження матеріально-побутових умов домогосподарства/фактичного місця проживання особи, такий акт складається посадовою особою виконавчого органу та передається уповноваженому органу. При цьому в акті зазначаються:
відомості про особу, яка звернулася за житловою субсидією (прізвище, ім`я та по батькові (за наявності); адреса, за якою особа зареєстрована/фактично проживає (вулиця, номер будинку, номер квартири, населений пункт, район, область, поштовий індекс);
відомості про осіб, зареєстрованих у житловому приміщенні (будинку), осіб, які фактично проживають у житловому приміщенні (будинку) (прізвище, ім`я, по батькові (за наявності) та родинний зв`язок (стосовно заявника);
факт відключення домогосподарства від централізованого опалення (теплопостачання) та використання для обігріву житлового приміщення (будинку) побутових електроприладів;
факт передання в оренду житлового приміщення (будинку), яке (який) перебуває у власності особи із складу домогосподарства або члена сім`ї особи із складу домогосподарства, зокрема житлового приміщення (будинку), на яке (який) оформлено право на спадщину;
наявність у житловому приміщенні (будинку) кількох розділених особових рахунків або наявність за однією адресою кількох житлових приміщень (будинків) з розділеними особовими рахунками;
відомості щодо майнового стану, додаткових джерел для існування, не зазначені громадянином у декларації.
Інформація про призначені житлові субсидії вноситься уповноваженим органом до Єдиного державного реєстру отримувачів житлових субсидій.
Відповідно до підпункту 5 пункту 14 Положення № 848 житлова субсидія не призначається (у тому числі на наступний період), якщо уповноваженим органом отримано інформацію про наявність простроченої понад три місяці (на дату надання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян на день звернення за призначенням житлової субсидії (крім заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв`язку з приведенням об`ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов).
Відповідна норма не застосовується під час призначення субсидії громадянам на наступний період у разі, коли Мінсоцполітики не забезпечено фінансування житлових субсидій таким громадянам.
У разі коли, за даними Національної комісії, що здійснює державне регулювання у сферах енергетики та комунальних послуг, виконавцем послуги з постачання та розподілу природного газу всупереч рішенням зазначеної Комісії щодо заборони під час здійснення комерційних розрахунків за використаний побутовими споживачами природний газ приводити об`єми такого газу у відповідність із стандартними умовами відповідні нарахування проведено, заборгованість за таким виконавцем не враховується;
Житлова субсидія у випадку, передбаченому абзацом першим цього підпункту, призначається з початку опалювального (неопалювального) сезону за умови документального підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження споживачем заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі) протягом двох місяців з початку такого сезону, в іншому випадку - з місяця, що настає за тим, у якому до уповноваженого органу надійшло документальне підтвердження сплати заборгованості або укладення договору про її реструктуризацію, або оскарження споживачем заборгованості в судовому порядку (ухвали про відкриття провадження у справі).
Відповідно до пункту 50 Положення №848 для призначення житлових субсидій на запит уповноважених органів у п`ятиденний строк з дня його отримання подаються, зокрема, відомості про: суму простроченої понад три місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув, а також суму простроченої понад три місяці (на дату подання такої інформації) заборгованості з оплати абонентського обслуговування для споживачів комунальних послуг, що надаються за індивідуальними договорами про надання комунальних послуг або за індивідуальними договорами з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем про надання комунальних послуг.
Пунктом 60 Положення №848 визначено, що уповноваженим органом протягом 10 календарних днів з дня подання зазначених [Положенням №848] документів та отримання інформації відповідно до пункту 50 цього Положення приймається рішення про: призначення житлової субсидії; непризначення житлової субсидії (у разі, коли за результатами розрахунку житлової субсидії її розмір має нульове або від`ємне значення); відмову в призначенні житлової субсидії.
Згідно пункту 62 Положення №848 у разі прийняття рішення про відмову в призначенні житлової субсидії уповноважений орган повідомляє заявнику про прийняте рішення протягом трьох календарних днів з дня його прийняття. При цьому уповноважений орган інформує заявника про прийняте рішення в паперовій формі з врученням відповідного повідомлення під особистий підпис із зазначенням причин відмови і порядку оскарження прийнятого рішення або через веб-портал електронних послуг Пенсійного фонду України або Портал Дія.
У період дії воєнного стану в Україні уповноважений орган може повідомляти заявнику про прийняте рішення в телефонному режимі із внесенням відповідного запису до окремого журналу реєстрації інформування заявників, в якому зазначається: номер рішення уповноваженого органу; номер телефону заявника; прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) заявника; прізвище, ім`я та по батькові (за наявності) посадової особи, яка здійснювала інформування; дата та час телефонного дзвінка.
Пунктом 62 Положення №848 визначено, що заявник має право оскаржити до суду рішення уповноваженого органу щодо розміру призначеної субсидії або про відмову в призначенні житлової субсидії.
Системний аналіз означених правових норм дає підстави для висновку про наявність в уповноваженого органу права, зокрема, прийняти рішення про відмову в призначенні житлової субсидії за наявності підстав, передбачених пунктом 14 Положення №848.
Судом встановлено, що єдиною підставою для відмови позивачу у призначенні субсидії на 2022-2023 роки відповідач 1 вказав наявність у нього заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг у розмірі 9483,67 грн по послузі управління багатоквартирним будинком в КП «ЖЕК-4» та по утриманню внутрішньобудинкових мереж 2475,73 грн в КП «Броваритепловоденергія».
На підтвердження отримання відповідачем 1 інформації щодо наявності у позивача заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг матеріали справи містять копію службової записки КП «Броваритепловоденергія» від 17.07.2023 №7495/13.2/В щодо запитуваної службовою запискою від 13.07.2023 інформації, додатком до якої є, зокрема, розрахунок за послугу з постачання теплової енергії, в тому числі абонентської плати, за період з січня 2022 року по грудень 2022 року, де зазначено про наявність у позивача заборгованості на кінець грудня 2021 року 2200,46 грн, на 01.01.2023 2013,11 грн, на грудень 2022 року 2013,11 грн.
Відповідно до листа Житлово-експлуатаційної контори-4 КП Броварської міської ради Броварського району Київської області від 17.07.2023 №КП/13.9/11582 заборгованість позивача станом на 01.07.2023 за житлово-комунальні послуги становить 11700,55 грн. З даних по абоненту ОСОБА_2 станом на 01.10.2022 заборгованість становила 9483,67 грн. Означена заборгованість збільшувалась наростаючим підсумком з 01.01.2022 та протягом 2022 року у повному обсязі погашена не була.
Доказів оскарження позивачем нарахувань за житлово-комунальні послуги, які слугували підставою для відмови у призначенні позивачу субсидії, матеріали справи не містять.
Також матеріали справи не містять доказів укладення позивачем договору про реструктуризацію заборгованості з оплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком.
Тобто, наданими відповідачем 1 доказами підтверджується, що станом на дату розгляду заяви позивача про призначення та надання йому житлової субсидії у ОСОБА_1 була наявна прострочена на понад три місяці (на дату надання такої інформації) заборгованість зі сплати житлово-комунальних послуг, витрат на управління багатоквартирним будинком, строк позовної давності якої не минув і загальна сума якої перевищує 40 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян (понад 680 грн) на день звернення за призначенням житлової субсидії. Означена заборгованість не включала заборгованості за послугу з постачання та розподілу природного газу, що нарахована виконавцем комунальної послуги з посиланням на рішення суду щодо норм споживання природного газу побутовими споживачами у разі відсутності лічильників газу та у зв`язку з приведенням об`ємів використаного природного газу побутовими споживачами до стандартних умов.
Враховуючи означені обставини, а також відсутність жодних доказів на підтвердження незгоди позивача із наявною заборгованістю, оскарження її в судовому порядку чи вирішення питання щодо наявної заборгованості у досудовому порядку (зокрема, шляхом укладення договору про реструктуризацію заборгованості), суд дійшов висновку про правомірність винесення відповідачем 1 рішення про відмову в призначенні субсидії на підставі поданої ОСОБА_1 заяви від 28.10.2022.
При цьому, питання використання позивачем пільг, наданих особам з інвалідністю 2 групи внаслідок війни не досліджується судом як таке, що не було підставою для відмови позивачу у призначенні субсидії.
Інших доводів, що можуть вплинути на правильність вирішення судом спору, що розглядається, матеріали справи не містять.
При вирішенні даної справи суд враховує, що згідно з пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Європи щодо якості судових рішень обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Слід зазначити, що згідно з практикою Європейського суду з прав людини та зокрема, рішення у справі "Серявін та інші проти України" від 10.02.2010, заява 4909/04, відповідно до п. 58 якого суд повторює, що згідно з його усталеною практикою, яка відображає принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються. Хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент. Міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі "Руїс Торіха проти Іспанії" від 9 грудня 1994 року, серія A, №303-A, п.29).
На переконання суду, питання, які можуть вплинути на результат розгляду даної справи, судом було розглянуто та надано їм оцінку у повній мірі.
Таким чином, у задоволенні позову слід відмовити.
Оскільки позивач звільнений від сплати судового збору, підстави для вирішення питання щодо судових витрат відсутні.
На підставі викладеного, керуючись статтями 243-246, 250 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
в и р і ш и в:
У задоволенні адміністративного позову відмовити повністю.
Рішення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті апеляційного провадження чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Апеляційна скарга на рішення суду подається до Шостого апеляційного адміністративного суду протягом тридцяти днів з дня його проголошення.
У разі оголошення судом лише вступної та резолютивної частини рішення, або розгляду справи в порядку письмового провадження, апеляційна скарга подається протягом тридцяти днів з дня складення повного тексту рішення.
Суддя Дудін С.О.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2024 |
Оприлюднено | 04.09.2024 |
Номер документу | 121324848 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи зі спорів з приводу реалізації публічної політики у сферах праці, зайнятості населення та соціального захисту громадян та публічної житлової політики, зокрема зі спорів щодо соціального захисту (крім соціального страхування), з них |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Собків Ярослав Мар'янович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Дудін С.О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні