КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 вересня 2024 року місто Київ № 320/17122/23
Київський окружний адміністративний суд у складі судді Донця В.А. розглянув у спрощеному позовному провадженні без виклику (повідомлення) сторін адміністративну справу за позовом за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «Київтранском» до Головного управління ДПС у м. Києві про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити певні дії.
Товариство з обмеженою відповідальністю "Київтранском" звернулось до суду з позовом:
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 26.07.2022 №88135, від 15.08.2022 №92114, від 12.10.2022 №102312 та від 09.01.2023 №1407 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника;
- зобов`язати відповідача виключити позивача з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку;
- визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.08.2022 №7138258/43871891 та 11.08.2022 №7190900/43871891 про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.
Ухвалою Київського окружного адміністративного суду від 10.11.2023 прийнято до провадження справу № 320/17122/23, постановлено здійснити розгляд справи спочатку за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) сторін та без проведення судового засідання, встановлено строки для подання заяв по суті та доказів (за потреби).
В обґрунтування позовних вимог, позивач зазначає, що питання відповідності платника податків Критеріям ризиковості платника податку має розглядатись комісією регіонального рівня за наслідками подання платником податків для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації. Однак, підставою для прийняття відповідачем оскаржуваних у даній справі рішень слугувала наявна податкова інформація, що отримана з баз даних ДПС під час виконання функцій контролю, а не здійснення моніторингу за наслідками подання позивачем податкової накладної/розрахунку коригування для її реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних, що в свою чергу суперечить повноваженням відповідача.
Також вказано, що оскаржувані рішення, в рядку "Податкова інформація" не містить ні суті, ні характеру наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття такого рішення, не ідентифіковано конкретних ризикових операцій та/або податкових накладних платника, в яких були зафіксовані такі операції.
Оскаржувані рішення комісії не містять обгрунтувань, підстав та причини віднесення позивача до ризикових платників податків відповідно до п.8 Критеріїв ризиковості платника податку, що суперечить положенням Порядку №1165.
Відповідач надав до суду відзив на позовну заяву, в якому не погоджується з позовними вимогами та зазначає, що рішеннями комісії регіонального рівня про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 26.07.2022 №88135, 15.08.2022 №92114, 12.10.2022 №102312 та 09.01.2023 №1407 визнано відповідність ТОВ «Київтранском» критеріям ризиковості платника податку із зазначенням ознаки ризиковості пункт 8 «Критеріїв ризиковості платника податку». Використовуючи бази даних ДПС України, надані пояснення та копії документів, проведено аналіз діяльності ТОВ «Київтранском» (43871891), в процесі якого встановлено, що по підприємству встановлено невідповідність обсягів реалізованого товару придбаному по коду УКТЗЕД 6804 (Жорна, камені точильні, круги шліфувальні та аналогічні вироби без каркасу), за рахунок придбаних та реалізованих не в повному обсязі: цистерни, бочки, барабани, каністри, ящики та аналогічні ємності (код УКТЗЕД 7310), електрогенераторні установки та обертові електричні перетворювачі (код УКТЗЕД 8502). Крім того, в процесі проведеного аналізу встановлено, що податковий кредит (ліміт) сформовано від СГ, які здійснюють ризикову діяльність, а саме: ТОВ "ДНІПРО М" (43605804).
Дослідивши матеріали справи, судом встановлено.
Комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, встановлено невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, з огляду на пункт 8 Критеріїв ризиковості платника податку, на підставі чого прийнято рішення від 26.07.2022 №88135. В графі Додаткова інформація вказано, що в ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію, що по підприємству встановлено невідповідність обсягів реалізованого товару придбаному по коду УКТЗЕД 6804 (Жорна, камені точильні, круги шліфувальні та аналогічні вироби без каркасу), за рахунок придбаних та реалізованих не в повному обсязі: цистерни, бочки, барабани, каністри, ящики та аналогічні ємності (код УКТЗЕД 7310), електрогенераторні установки та обертові електричні перетворювачі (код УКТЗЕД 8502). Відсутні трудові ресурси необхідні для здійснення діяльності в задекларованих обсягах.
ТОВ «Київтранском» направлено до контролюючого органу повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 04.08.2022 №1, до якого на підтвердження реальності здійснення господарської діяльності ТОВ «Київтранском» надано документи.
Комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копії отриманих документів від 04.08.2022 №1, прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку від 15.08.2022 №92114 на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку: "в ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію, що по підприємству встановлено невідповідність обсягів реалізованого товару придбаному по коду УКТЗЕД 6804 (Жорна, камені точильні, круги шліфувальні та аналогічні вироби без каркасу), за рахунок придбаних та реалізованих не в повному обсязі: цистерни, бочки, барабани, каністри, ящики та аналогічні ємності (код УКТЗЕД 7310), електрогенераторні установки та обертові електричні перетворювачі (код УКТЗЕД 8502). Крім того, в процесі проведеного аналізу встановлено, що податковий кредит (ліміт) сформовано від СГ, які здійснюють ризикову діяльність, а саме: ТОВ "ДНІПРО М" (43605804).".
Позивачем 27.07.2022 подано таблицю даних платника податку на додану вартість.
Комісією ГУ ДПС у м. Києві прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 01.08.2022 №7138258/43871891.
Підставою неприйняття визначено: наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.
Позивачем 08.08.2022 подано таблицю даних платника податку на додану вартість та пояснення від 08.08.2022 №1.
Комісією ГУ ДПС у м. Києві прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 11.08.2022 №7190900/43871891.
Підставою неприйняття визначено: наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.
ТОВ «Київтранском» направлено до контролюючого органу повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 29.09.2022 №2, до якого на підтвердження реальності здійснення господарської діяльності ТОВ «Київтранском» надано документи.
Комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копії отриманих документів від 29.09.2022 №2, прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку від 12.10.2022 №102312 на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку: "в ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію, що по підприємству встановлено невідповідність обсягів реалізованого товару придбаному по коду УКТЗЕД 6804 (Жорна, камені точильні, круги шліфувальні та аналогічні вироби без каркасу), за рахунок придбаних та реалізованих не в повному обсязі: цистерни, бочки, барабани, каністри, ящики та аналогічні ємності (код УКТЗЕД 7310), електрогенераторні установки та обертові електричні перетворювачі (код УКТЗЕД 8502). Крім того, в процесі проведеного аналізу встановлено, що податковий кредит (ліміт) сформовано від СГ, які здійснюють ризикову діяльність, а саме: ТОВ "ДНІПРО М" (43605804).".
ТОВ «Київтранском» направлено до контролюючого органу повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 28.12.2022 №3, до якого на підтвердження реальності здійснення господарської діяльності ТОВ «Київтранском» надано документи.
Комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копії отриманих документів від 28.12.2022 №3, прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку від 09.01.2023 №1407 на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку: "в ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію, що по підприємству встановлено невідповідність обсягів реалізованого товару придбаному по коду УКТЗЕД 6804 (Жорна, камені точильні, круги шліфувальні та аналогічні вироби без каркасу), за рахунок придбаних та реалізованих не в повному обсязі: цистерни, бочки, барабани, каністри, ящики та аналогічні ємності (код УКТЗЕД 7310), електрогенераторні установки та обертові електричні перетворювачі (код УКТЗЕД 8502). Крім того, в процесі проведеного аналізу встановлено, що податковий кредит (ліміт) сформовано від СГ, які здійснюють ризикову діяльність, а саме: ТОВ "ДНІПРО М" (43605804).".
Вважаючи вказані рішення необґрунтованим та таким, що підлягає скасуванню, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Вирішуючи спір, суд виходить з такого.
Відносини, що виникають у сфері справляння податків і зборів, порядок їх адміністрування, права, обов`язки платників податків та зборів, компетенцію контролюючих органів, повноваження і обов`язки їх посадових осіб під час адміністрування податків, а також відповідальність за порушення податкового законодавства врегульовано Податковим кодексом України (в редакції, чинній на час винесення оскаржуваних рішень, далі ПК України).
Відповідно до п. п. 20.1.45. п. 20.1 ст. 20 ПК України, контролюючі органи мають право здійснювати щоденну обробку даних та інформації електронного кабінету, необхідних для виконання покладених на них функцій з адміністрування податкового законодавства та законодавства з інших питань, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючий орган, що включає, зокрема, прийняття, обробку та аналіз документів та даних платників податків, здійснення повноважень, передбачених законом, які можуть бути реалізовані в електронній формі за допомогою засобів електронного зв`язку.
Пунктом 61.1 статті 61 ПК України визначено, що податковий контроль система заходів, що вживаються контролюючими органами з метою контролю правильності нарахування, повноти і своєчасності сплати податків і зборів, а також дотримання законодавства з питань регулювання обігу готівки, проведення розрахункових та касових операцій, патентування, ліцензування та іншого законодавства, контроль за дотриманням якого покладено на контролюючі органи.
Згідно з п. п. 62.1.2 п. 62.1 ст. 62 ПК України, податковий контроль здійснюється шляхом, серед іншого, інформаційно-аналітичного забезпечення діяльності контролюючих органів.
Відповідно до п. 71.1 ст. 71 ПК України, інформаційно-аналітичне забезпечення діяльності контролюючих органів комплекс заходів щодо збору, опрацювання та використання інформації, необхідної для виконання покладених на контролюючі органи функцій.
Згідно з п. 74.1, 74.3 ст. 74 ПК України, податкова інформація, зібрана відповідно до цього Кодексу, зберігається в базах даних Інформаційних, телекомунікаційних та інформаційно-телекомунікаційних систем (далі - Інформаційні системи) центрального органу виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Інформаційні системи і засоби їх забезпечення, розроблені, виготовлені або придбані центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, є державною власністю.
Система захисту податкової інформації, що зберігається в базах даних Інформаційних систем, встановлюється центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Внесення інформації до баз даних Інформаційних систем та її опрацювання здійснюються контролюючими органами.
Перелік Інформаційних систем визначається центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику.
Зібрана податкова інформація та результати її опрацювання використовуються для виконання покладених на контролюючі органи функцій та завдань, а також центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику, для формування та реалізації єдиної державної податкової та митної політики.
Відповідно до п. 201.1 ст. 201 ПК України, на дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з п. 201.10 ст. 201 ПК України, при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкова накладна, складена та зареєстрована в Єдиному реєстрі податкових накладних платником податку, який здійснює операції з постачання товарів/послуг, є для покупця таких товарів/послуг підставою для нарахування сум податку, що відносяться до податкового кредиту.
Відповідно до п. 201.16 ст. 201 ПК України, реєстрація податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
01.02.2020 набула чинності постанова Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1165 «Про затвердження порядків з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних» (далі Порядок № 1165), якою затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Порядком № 1165 визначено процедуру винесення комісією ДПС рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку (пункт 6 Порядку); критерії ризиковості платника податку на додану вартість (додаток 1 до Порядку); критерії ризиковості здійснення операцій (додаток 3 до Порядку).
Відповідно до п. 2 Порядку № 1165, автоматизований моніторинг відповідності податкової накладної/розрахунку коригування критеріям оцінки ступеня ризиків - сукупність заходів та методів, що застосовуються контролюючим органом для виявлення ознак наявності ризиків порушення норм податкового законодавства за результатами проведення автоматизованого аналізу наявної в інформаційних системах контролюючих органів податкової інформації.
Критерій оцінки ступеня ризиків, достатній для зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, - визначений показник автоматизованого моніторингу, що характеризує ризик.
В свою чергу, ризик порушення норм податкового законодавства - ймовірність складення та надання податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації в Реєстрі з порушенням норм підпункту «а» або «б» пункту 185.1 статті 185, підпункту «а» або «б» пункту 187.1 статті 187, абзацу першого пунктів 201.1, 201.7, 201.10 статті 201 ПК України за наявності об`єктивних ознак неможливості здійснення операції з постачання товарів/послуг, дані про яку зазначено в такій податковій накладній/розрахунку коригування, та/або ймовірності уникнення платником податку на додану вартість (далі - платник податку) виконання свого податкового обов`язку.
Згідно з п. 3 Порядку № 1165, податкові накладні/ розрахунки коригування (крім розрахунків коригування, складених у разі зменшення суми компенсації вартості товарів/послуг їх постачальнику, та розрахунків коригування, складених на неплатника податку), що подаються для реєстрації в Реєстрі, перевіряються щодо відповідності ознакам безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Відповідно до п. 6 Порядку № 1165, у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу платник податку, яким складено податкову накладну/розрахунок коригування, відповідає хоча б одному критерію ризиковості платника податку, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється. Питання відповідності/невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку розглядається комісією регіонального рівня.
У разі встановлення відповідності платника податку хоча б одному з критеріїв ризиковості платника податку комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. Включення платника податку до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Платник податку отримує рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку через електронний кабінет у день прийняття такого рішення. У рішенні зазначається підстава, відповідно до якої встановлено відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку. У разі виявлення обставин та/або отримання інформації, визначених абзацом сьомим цього пункту, та прийняття комісією регіонального рівня рішення про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку платник податку отримує таке рішення в електронному кабінеті в день його прийняття.
Інформація та копії документів подаються платником податку до ДПС в електронній формі засобами електронного зв`язку з урахуванням вимог Законів України «Про електронні документи та електронний документообіг», «Про електронні довірчі послуги» та Порядку обміну електронними документами з контролюючими органами, затвердженого Мінфіном.
Документами, необхідними для розгляду питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, можуть бути: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявних типових форм та галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством; інші документи, що підтверджують невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Інформацію та копії документів, подані платником податку, комісія регіонального рівня розглядає протягом семи робочих днів, що настають за датою їх надходження, та приймає відповідне рішення. За результатами розгляду інформації та копій документів комісією регіонального рівня приймається рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку, яке платник податку отримує в електронному кабінеті у день його прийняття.
Виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, здійснюється в день проведення засідання комісії регіонального рівня та прийняття відповідного рішення. Якщо комісією регіонального рівня протягом семи робочих днів, що настають за датою надходження зазначеної інформації та документів, не прийнято відповідного рішення, платник податку виключається з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку. Комісія регіонального рівня постійно проводить моніторинг щодо відповідності/невідповідності платників податку критеріям ризиковості платника податку.
Додатком 4 до Порядку № 1165, затверджено форму рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку.
Згідно з додатком 4 Порядку № 1165, рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку містить формулювання «рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку»
Як слідує з матеріалів справи, оскаржувані рішення від 26.07.2022 №88135, 15.08.2022 №92114, 12.10.2022 №102312 та 09.01.2023 №1407 про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку прийняті з підстав відповідності платника податку п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Критерієм ризиковості платника податку на додану вартість, що закріплений у Додатку 1 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та застосований Комісією ГУ ДПС у м. Києві, є наявність у контролюючих органах податкової інформації, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, зазначеної в поданих для реєстрації податковій накладній/розрахунку коригування (п. 8 Додатку 1).
З аналізу вищенаведеної норми слідує, що законодавцем встановлена певна послідовність прийняття рішення про відповідність платника Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість. Так, вирішенню Комісією регіонального рівня питання відповідності платника податку Критеріям ризиковості платника має передувати складання та направлення таким платником податкової накладної/розрахунку коригування, потім моніторинг платника податку, податкової накладної/ розрахунку коригування.
Крім того, встановленню наявності у контролюючих органах податкової інформації, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, яка стала відома контролюючому органу у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, має передувати моніторинг податкової накладної/розрахунку коригування, поданої для реєстрації.
Отже, питання відповідності позивача Критеріям ризиковості платника податку на додану вартість має розглядатись Комісією регіонального рівня за наслідками подання підприємством для реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування та моніторингу платника податку і податкової накладної/розрахунку коригування, що направлена для реєстрації.
При цьому моніторинг проводиться в автоматизованому порядку.
З огляду на викладене, контролюючий орган має дотримуватись послідовності дій при прийнятті відповідного рішення.
Верховний Суд у постанові від 05.01.2021 у справі № 640/11321/20 та у постанові від 05.01.2021 у справі № 640/10988/20 прийшов до висновку, що Порядок № 1165, який є чинним та діяв під час прийняття спірних рішень, прямо передбачає можливість оскарження рішень про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості. При вирішенні спорів такої категорії суди попередніх інстанцій з огляду на правове регулювання характер цих відносин мають досліджувати і надавати оцінку змісту оскаржуваного Рішення, змісту протоколу засідання комісій та наданих податковим органом документів, порядку прийняття рішення та повноваженням комісії. У формі рішення вказано про необхідність зазначення пункту критерію ризиковості платника податку, а у разі відповідності суб`єкта пункту 8 критеріїв ризиковості платника податку необхідно також зазначити, яка саме інформація була підставою для висновків про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Разом з тим, в ході розгляду цієї справи встановлено, що Комісією ГУ ДПС у м. Києві прийнято оскаржуване рішення від 26.07.2022 №88135 про відповідність ТОВ «Київтранском» п. 8 Критеріїв ризикованості платника податку не за наслідками подання позивачем податкової накладної/розрахунку коригування для реєстрації, що має передувати моніторингу платника податку, моніторингу такої накладної/розрахунку коригування.
Так, зі змісту вищенаведеного рішення слідує, що воно прийнято за наявною у контролюючого органу інформацією без надання позивачем будь-яких документів, в тому числі податкових накладних. За наслідками розгляду такої інформації було прийнято рішення про відповідність позивача п. 8 Критеріїв ризикованості платника податку.
Суд звертає увагу на те, що право комісії регіонального рівня щодо розгляду питання про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку самостійно ініціювати процедуру розгляду вказаного питання лише з підстав наявності податкової інформації Порядком № 1165 не передбачено.
При цьому, відповідно до пункту 6 Порядку № 1165 виявлення обставин та/або отримання інформації може бути самостійною підставою тільки для розгляду комісією регіонального рівня питання виключення платника податку з переліку платників, а не щодо включення його до такого переліку.
Отже, розгляд комісією регіонального рівня питання відповідності/невідповідності платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку всупереч передбаченому Порядком № 1165 алгоритму дозволяє стверджувати, що контролюючий орган діяв не в порядку, передбаченому законом.
Суд зазначає, що відповідач не надав доказів дотримання ним зазначеного алгоритму та не вказав, подання яких податкових накладних (їх дата, номер та інші реквізити для ідентифікації), які не відповідають ознакам безумовної реєстрації, передували перевірці позивача на відповідність критеріям ризиковості платника податку та не надав доказів зупинення цих податкових накладних.
Крім того, у рішенні від 26.07.2022 №88135 відповідач зазначив, що ТОВ «Київтранском», включено до переліку ризикових платників податку відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку, з підстав отриманої податкової інформації щодо невідповідності обсягів реалізованого товару придбаному по коду УКТЗЕД 6804 (Жорна, камені точильні, круги шліфувальні та аналогічні вироби без каркасу), за рахунок придбаних та реалізованих не в повному обсязі: цистерни, бочки, барабани, каністри, ящики та аналогічні ємності (код УКТЗЕД 7310), електрогенераторні установки та обертові електричні перетворювачі (код УКТЗЕД 8502). Відсутні трудові ресурси необхідні для здійснення діяльності в задекларованих обсягах.
Проте, оскаржуване рішення про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку не містить деталізації про те, яка саме податкова інформація слугувала підставою для віднесення позивача до переліку ризикових платників податку.
Суд зазначає, що будь-яких доказів на підтвердження податкової інформації, на підставі якої прийняте оскаржуване рішення про включення позивача до переліку ризикових платників податків, відповідачем надано не було.
При цьому, в матеріалах справи наявні первинні документи, які оформлені позивачем в рамках господарських відносин із контрагентами, копії яких надані разом із поясненнями для прийняття рішення, та які складені у відповідності до вимог законодавства та є первинними бухгалтерськими документами.
Враховуючи наведене, суд доходить висновку про те, що відповідач не довів наявність обґрунтованих підстав для віднесення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості відповідно до пункту 8 Критеріїв ризиковості платника податку.
Відповідно до п. 26, 27 Порядку № 1165, комісія регіонального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком та Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженим Мінфіном. Комісія центрального рівня діє в межах повноважень, визначених цим Порядком. Комісія контролюючого органу в своїй діяльності керується Конституцією та законами України, указами Президента України і постановами Верховної Ради України, прийнятими відповідно до Конституції України, Податкового кодексу України та законів, актами Кабінету Міністрів України, іншими актами законодавства, а також цим Порядком.
Згідно з п. 40, 42, 43, 44, 45, 46 Порядку № 1165, засідання комісії контролюючого органу проводиться у разі наявності матеріалів для розгляду. Під час засідання секретарем комісії контролюючого органу ведеться протокол, в якому фіксуються прийняті рішення та надані доручення. Рішення, прийняті комісіями контролюючих органів, підлягають реєстрації засобами інформаційних систем ДПС. Матеріали засідання комісії контролюючого органу зберігаються десять років. Комісія контролюючого органу перевіряє подані платником податку копії документів щодо їх достовірності шляхом звірки даних, які містяться в таких копіях документів, з даними, що надходять або можуть бути отримані з інших джерел інформації (реєстри, що ведуться державними органами, документи, зокрема електронні). Розгляд питання на засіданні комісії контролюючого органу включає такі етапи: доповідь секретаря комісії; доповідь члена комісії, співдоповідь (у разі потреби); внесення членами комісії пропозицій, їх обговорення; оголошення головою комісії рішення про припинення обговорення питання; голосування; оголошення головою комісії результатів голосування; оформлення протоколу. У протоколі засідання комісії контролюючого органу зазначається перелік осіб, присутніх на засіданні, порядок денний засідання, питання, що розглядалися на засіданні, перелік осіб, які виступали під час засідання, результати голосування, прийняті такою комісією рішення.
Проте, доказів того, що контролюючий орган досліджував обставини господарської діяльності позивача станом на момент прийняття оскаржуваного рішення від 26.07.2022 №88135, до суду не надано, таке було прийнято без жодних документів, оскільки такі були надано тільки в подальшому при процедурі досудового врегулювання спору позивачем.
Суд зазначає, що норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податку від дотримання податкової дисципліни його контрагентами, якщо платник податку мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певними постачальниками товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону щодо формування податкового кредиту, а тому платник податків (покупець товарів (робіт, послуг) не повинен зазнавати негативних наслідків, за можливу неправомірну діяльність його контрагента за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними.
Відсутність у рішенні ГУ ДПС у м. Києві від 26.07.2022 №88135 чіткого зазначення господарських операцій із датами їх проведення, що визнані контролюючим органом ризиковими, вказують на порушення процедури прийняття рішення, яка передбачає їх прийняття комісією регіонального рівня виключно за наслідком подання для реєстрації податкових накладних.
Відтак, відповідачем не надано суду документів на підтвердження наявності інформації, яка стала підставою для прийняття рішення від 26.07.2022 №88135.
З матеріалів справи вбачається, що ТОВ «Київтранском» направлено до контролюючого органу повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 04.08.2022 №1, до якого на підтвердження реальності здійснення господарської діяльності ТОВ «Київтранском» надано документи.
Комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копії отриманих документів від 04.08.2022 №1, прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку від 15.08.2022 №92114 на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку: "в ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію, що по підприємству встановлено невідповідність обсягів реалізованого товару придбаному по коду УКТЗЕД 6804 (Жорна, камені точильні, круги шліфувальні та аналогічні вироби без каркасу), за рахунок придбаних та реалізованих не в повному обсязі: цистерни, бочки, барабани, каністри, ящики та аналогічні ємності (код УКТЗЕД 7310), електрогенераторні установки та обертові електричні перетворювачі (код УКТЗЕД 8502). Крім того, в процесі проведеного аналізу встановлено, що податковий кредит (ліміт) сформовано від СГ, які здійснюють ризикову діяльність, а саме: ТОВ "ДНІПРО М" (43605804).".
Позивачем 27.07.2022 подано таблицю даних платника податку на додану вартість.
Комісією ГУ ДПС у м. Києві прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 01.08.2022 №7138258/43871891.
Підставою неприйняття визначено: наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.
Позивачем 08.08.2022 подано таблицю даних платника податку на додану вартість та пояснення від 08.08.2022 №1.
Комісією ГУ ДПС у м. Києві прийнято рішення про неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість від 11.08.2022 №7190900/43871891.
Підставою неприйняття визначено: наявність в контролюючих органах податкової інформації, що свідчить про здійснення платником податку ризикових операцій.
ТОВ «Київтранском» направлено до контролюючого органу повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 29.09.2022 №2, до якого на підтвердження реальності здійснення господарської діяльності ТОВ «Київтранском» надано документи.
Комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копії отриманих документів від 29.09.2022 №2, прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку від 12.10.2022 №102312 на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку: "в ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію, що по підприємству встановлено невідповідність обсягів реалізованого товару придбаному по коду УКТЗЕД 6804 (Жорна, камені точильні, круги шліфувальні та аналогічні вироби без каркасу), за рахунок придбаних та реалізованих не в повному обсязі: цистерни, бочки, барабани, каністри, ящики та аналогічні ємності (код УКТЗЕД 7310), електрогенераторні установки та обертові електричні перетворювачі (код УКТЗЕД 8502). Крім того, в процесі проведеного аналізу встановлено, що податковий кредит (ліміт) сформовано від СГ, які здійснюють ризикову діяльність, а саме: ТОВ "ДНІПРО М" (43605804).".
ТОВ «Київтранском» направлено до контролюючого органу повідомлення про подання інформації та копій документів щодо невідповідності платника податку критеріям ризиковості платника податку від 28.12.2022 №3, до якого на підтвердження реальності здійснення господарської діяльності ТОВ «Київтранском» надано документи.
Комісією регіонального рівня з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, відповідно до пункту 6 Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, затвердженого Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165, з урахуванням отриманих від платника податку інформації та копії отриманих документів від 28.12.2022 №3, прийнято рішення про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку від 09.01.2023 №1407 на підставі п. 8 Критеріїв ризиковості платника податку: "в ході аналізу баз даних ДПС України отримано податкову інформацію, що по підприємству встановлено невідповідність обсягів реалізованого товару придбаному по коду УКТЗЕД 6804 (Жорна, камені точильні, круги шліфувальні та аналогічні вироби без каркасу), за рахунок придбаних та реалізованих не в повному обсязі: цистерни, бочки, барабани, каністри, ящики та аналогічні ємності (код УКТЗЕД 7310), електрогенераторні установки та обертові електричні перетворювачі (код УКТЗЕД 8502). Крім того, в процесі проведеного аналізу встановлено, що податковий кредит (ліміт) сформовано від СГ, які здійснюють ризикову діяльність, а саме: ТОВ "ДНІПРО М" (43605804).".
Відповідні документи позивачем також були долучені до позовної заяви та наявні в матеріалах справи.
Суд зазначає, що на підтвердження здійснення господарських операцій між ТОВ «Київтрансоком» та ТОВ «Дніпро М» в матеріалах справи наявні копії належним чином оформлені первинні документи (т.1, а.с.132-146).
Отже, в матеріалах справи наявні первинні документи, які свідчать про здійснення господарських операцій між ТОВ «Київтрансоком» та ТОВ «Дніпро М».
При цьому, в оскаржуваних рішеннях від 15.08.2022 №92114, від 12.10.2022 №102312 та від 09.01.2023 №1407 відповідачем в рядку «Податкова інформація» також не зазначено суть та характер наявної податкової інформації, що стала підставою для прийняття таких рішень, не ідентифіковано конкретні ризикові операції та/або податкові накладні платника, в яких були зафіксовані такі операції, не наведено конкретних підстав їх прийняття (фактичних і юридичних), а також переконливих і зрозумілих мотивів їх прийняття.
Таким чином, як зазначалось вище, наведені в оскаржуваних рішеннях підстави віднесення позивача до переліку ризикових підприємств базуються лише на припущеннях контролюючого органу, не містять чітких мотивів їх формування, що, в свою чергу, ставить позивача в умови, за яких останній позбавлений можливості надати податковому органу необхідні документи виключення товариства з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості.
Крім того, суд зауважує, що норми податкового законодавства не ставлять у залежність достовірність даних податкового обліку платника податків від дотримання податкової дисципліни його контрагентами - постачальниками, якщо цей платник (покупець) мав реальні витрати у зв`язку з придбанням товарів (робіт, послуг), призначених для використання у його господарській діяльності. Порушення певним постачальником товару (робіт, послуг) у ланцюгу постачання вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності не може бути підставою для висновку про порушення покупцем товару (робіт, послуг) вимог закону та виникнення для нього правових наслідків, у даному випадку, включення його до переліку платників податків, що відповідають критеріям ризиковості, за умови, якщо судом не встановлено фактів, які свідчать про обізнаність платника податків щодо такої поведінки контрагента та злагодженість дій між ними.
В цьому випадку, відповідачем не надано доказів порушення контрагентами позивача вимог податкового законодавства чи правил ведення господарської діяльності, а також не надано доказів того, що позивач був обізнаний про допущення його контрагентами відповідних порушень та злагодженість дій між ними
В контексті наведеного також слід зазначити, що здійснення моніторингу відповідності податкових накладних/розрахунків коригування критеріям оцінки ступеня ризиків є превентивним заходом, спрямованим на убезпечення від безпідставного формування податкового кредиту за операціями, що не підтверджені первинними документами або підтверджені платником податку копіями документів, які складені з порушенням законодавства.
Здійснення моніторингу не повинне підміняти за своїм змістом проведення податкових перевірок як способу реалізації владних управлінських функцій податкового органу.
Відтак, невиконання податковим органом законодавчо встановлених вимог щодо змісту, форми, обґрунтованості та вмотивованості акта індивідуальної дії призводить до його протиправності.
Вищевказане узгоджується із висновками Верховного Суду, викладеними у постанові від 18.02.2020 у справі № 360/1776/19.
Крім того, суд також зазначає, що комісія контролюючого органу, приймаючи рішення з посиланням на те, що у контролюючих органах наявна податкова інформація, яка стала відома у процесі провадження поточної діяльності під час виконання покладених на контролюючі органи завдань і функцій, що визначає ризиковість здійснення господарської операції, має обґрунтувати суду, на підставі якої інформації комісія дійшла такого висновку та надати належні, допустимі докази в підтвердження такої інформації.
Аналогічна правова позиція викладена у постанові Верховного Суду від 05.01.2021 у справі № 640/10988/20.
За таких підстав, відповідачем, як суб`єктом владних повноважень не надано доказів, які досліджувались в ході засідання комісії, та які слугували підставою для прийняття оскаржуваних рішень, як і не надано доказів, які б вказували на наявність ознак ризиковості здійснення операцій, що зумовило б включення позивача до переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, зокрема п. 8 Критеріїв.
Відтак, оскаржувані рішення не містить конкретних підстав їх прийняття, як передбачено Порядком № 1165, що свідчить про їх необґрунтованість та невмотивованість.
Враховуючи вищенаведене, суд доходить до висновку про те, що відповідачем не доведено існування підстав для застосування до позивача пункту 8 Критеріїв ризиковості платників податку з відповідним внесенням до переліку ризикових суб`єктів господарювання, у зв`язку з чим рішення Головного управління ДПС у м. Києві від 26.07.2022 №88135, від 15.08.2022 №92114, від 12.10.2022 №102312 та від 09.01.2023 №1407 є протиправними та таким, що підлягають скасуванню.
Стосовно позовних вимог щодо визнання протиправним та скасування рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.08.2022 №7138258/43871891 та 11.08.2022 №7190900/43871891 про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість, суд зазначає наступне.
Згідно з пунктом 2 Порядку №1165 таблиця даних платника податку - зведена інформація, що подається платником податку до контролюючого органу, щодо кодів видів економічної діяльності платника податку згідно з Класифікатором видів економічної діяльності, кодів товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодів послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України.
Відповідно до п. п. 12-14 Порядку №1165 платник податку має право подати до ДПС таблицю даних платника податку за встановленою формою (додаток 5). У таблиці даних платника податку зазначаються: види економічної діяльності відповідно до КВЕД; коди товарів згідно з УКТЗЕД, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України; коди послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України. Таблиця даних платника податку подається з поясненням, в якому зазначається вид діяльності, з посиланням на податкову та іншу звітність платника податку.
Згідно пункту 25 Порядку №1165 комісія центрального рівня приймає рішення про неврахування таблиці даних платника податку, розглядає скарги на рішення комісій регіонального рівня про відмову в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі.
Пунктами 15, 16, 17 Порядку №1165 визначено, що таблиця даних платника податку з поясненнями розглядається комісією регіонального рівня протягом п`яти робочих днів після її отримання. Комісія регіонального рівня приймає рішення про врахування або неврахування таблиці даних платника податку, яке надсилається платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу (додаток 6). У рішенні про неврахування таблиці даних платника податку в обов`язковому порядку зазначається причина такого неврахування.
Згідно з пунктом 19 Порядку №1165 Комісії контролюючих органів приймають рішення про неврахування таблиці даних платника податку (додаток 7), яку враховано, зокрема, в автоматичному режимі, що надсилається платнику податку в порядку, визначеному статтею 42 Кодексу, якщо:
- стосовно платника податку прийнято рішення про відповідність критеріям ризиковості платника податку (додаток 4). визначених у пунктах 1-5 додатка 1;
- до контролюючого органу надійшла податкова інформація щодо невідповідності інформації, зазначеної в таблиці даних платника податку, видам економічної діяльності відповідно до Класифікатора видів економічної діяльності, кодам товарів згідно з УКТЗЕД та/або кодам послуг згідно з Державним класифікатором продукції та послуг, що постачаються та/або придбаваються (отримуються) платником податку, ввозяться на митну територію України, яка свідчить про надання платником податку недостовірної інформації в таблиці даних платника податку.
Аналіз наведених вище правових норм дає підстави для висновку, що рішення про неврахування Таблиці даних платника податків повинно містити чітку підставу для відмови в реєстрації.
В той же час, у спірному випадку рішення контролюючого органу щодо неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість не містить в собі обґрунтоване зазначення про підстави та мотиви неврахування вказаних таблиць.
Таким чином, відповідачем не надано жодного належного та достовірного доказу на підтвердження правомірності оскаржуваних рішень від 01.08.2022 №7138258/43871891 та 11.08.2022 №7190900/43871891 щодо неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість
Стосовно позовної вимоги в частині зобов`язання виключити ТОВ «Київтранском» з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризикованості платника податку, суд зазначає наступне.
Додатком 4 до Порядку зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних в редакції постанови Кабінетом Міністрів України № 1165 від 11.12.2019 передбачено, що рішення про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в адміністративному або судовому порядку.
Згідно з приписами пункту 6 Порядку, Комісією регіонального рівня розглядається питання виключення платника податку з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку, у разі виявлення обставин та/або отримання інформації, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку та/або отримання інформації та копій відповідних документів від платника податку, що свідчать про невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
У разі надходження до контролюючого органу відповідного рішення суду, яке набрало законної сили, комісія регіонального рівня виключає платника податку з переліку платників податку, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Таким чином, законом прямо передбачено право платника податків на оскарження у судовому порядку рішення податкового органу про відповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку.
Крім цього, необґрунтоване прийняття вказаного рішення тягне за собою правові наслідки у вигляді зупинення реєстрації податкових накладних, неможливості сформувати податковий кредит контрагентами позивача та, як наслідок, ризик припинення господарських взаємовідносин.
Із наведеного можна дійти до висновку про те, що відповідно до Порядку № 1165, рішення комісії про відповідність/невідповідність платника податку критеріям ризиковості платника податку може бути оскаржено в суді, що в свою чергу про правильність обраного позивачем способу захисту порушених прав.
Таким чином, належним і ефективним способом захисту порушеного права позивача є саме зобов`язання суб`єкта владних повноважень вчинити певні дії, направлені на усунення порушеного права позивача, виходячи із наданих повноважень адміністративного суду, встановлених статтею 245 Кодексу адміністративного судочинства України.
З огляду на вказане, суд дійшов висновку про те, що належним способом захисту прав позивача, який забезпечить їх ефективне поновлення, є зобов`язання Головного управління ДПС у м. Києві виключити ТОВ «Київтранском» з переліку платників податків, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
На думку суду, відповідач не довів правомірність оскаржуваних рішень з урахуванням вимог, встановлених частиною другою статті 19 Конституції України та частиною другою статті 2 Кодексу адміністративного судочинства України, а тому, виходячи з меж заявлених позовних вимог, системного аналізу положень законодавства України та доказів, наявних у матеріалах справи, позов підлягає задоволенню.
Згідно з частиною першою статті 139 Кодексу адміністративного судочинства України при задоволенні позову сторони, яка не є суб`єктом владних повноважень, всі судові витрати, які підлягають відшкодуванню або оплаті відповідно до положень цього Кодексу, стягуються за рахунок бюджетних асигнувань суб`єкта владних повноважень, що виступав відповідачем у справі, або якщо відповідачем у справі виступала його посадова чи службова особа.
Позивачем сплачено судовий збір у розмірі 13420,00 грн. Оскільки позов задоволено повністю судові витрати зі сплати судового збору, пропорційно задоволеним вимогам, в розмірі 13420,00 грн. підлягають присудженню на користь позивача за рахунок бюджетних асигнувань призначених для Головного управління ДПС у м. Києві.
Керуючись статтею 246 Кодексу адміністративного судочинства України, суд
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити повністю.
Визнати протиправними та скасувати рішення Комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних про відповідність/невідповідність платника податку на додану вартість критеріям ризиковості платника податку від 26.07.2022 №88135, від 15.08.2022 №92114, від 12.10.2022 №102312 та від 09.01.2023 №1407.
Зобов`язати Головне управління ДПС у м. Києві виключити Товариство з обмеженою відповідальністю "Київтранском" з переліку платників, які відповідають критеріям ризиковості платника податку.
Визнати протиправними та скасувати рішення комісії Головного управління ДПС у м. Києві з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 01.08.2022 №7138258/43871891 та 11.08.2022 №7190900/43871891 про врахування/неврахування таблиці даних платника податку на додану вартість.
Стягнути на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "Київтранском" судові витрати зі сплати судового збору в розмірі 13420,00 грн. (тринадцять тисяч чотириста двадцять гривень) за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС у м. Києві.
Позивач: Товариство з обмеженою відповідальністю "Київтранском" (ідентифікаційний код 43871891, місцезнаходження: 04080, місто Київ, вулиця Кирилівська, будинок 102)
Відповідач: Головне управління ДПС у м. Києві (ідентифікаційний код 44116011, місцезнаходження: 04116, місто Київ, вулиця Шолуденка, будинок 33/19).
Відповідно до статті 295 Кодексу адміністративного судочинства України апеляційна скарга на рішення суду подається протягом тридцяти днів, з дня його проголошення. Якщо в судовому засіданні було оголошено лише вступну та резолютивну частини рішення суду, або розгляду справи в порядку письмового провадження, зазначений строк обчислюється з дня складення повного судового рішення. Учасник справи, якому повне рішення суду не було вручено в день його проголошення або складення, має право на поновлення пропущеного строку на апеляційне оскарження якщо апеляційна скарга подана протягом тридцяти днів з дня вручення йому повного рішення суду.
Згідно зі статтею 255 Кодексу адміністративного судочинства України рішення суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги всіма учасниками справи, якщо апеляційну скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після повернення апеляційної скарги, відмови у відкритті чи закриття апеляційного провадження або прийняття постанови судом апеляційної інстанції за наслідками апеляційного перегляду.
Статтею 297 Кодексу адміністративного судочинства України встановлено подання апеляційної скарги безпосередньо до суду апеляційної інстанції.
Суддя Донець В.А.
Суд | Київський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2024 |
Оприлюднено | 04.09.2024 |
Номер документу | 121324908 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них зупинення реєстрації податкових накладних |
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Ключкович Василь Юрійович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Шостий апеляційний адміністративний суд
Кузьменко Володимир Володимирович
Адміністративне
Київський окружний адміністративний суд
Донець В.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні