Справа № 420/23949/24
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
02 вересня 2024 року м. Одеса
Одеський окружний адміністративний суд у складі: головуючого судді Єфіменка К.С., розглянувши в письмовому провадженні у порядку спрощеного позовного провадження справу за адміністративним позовом Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВК ЕЛІНА» (21 км. Старокиївського шосе, буд.15, Одеса, Одеська область,65025) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії,-
ВСТАНОВИВ:
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВК ЕЛІНА» до Головного управління ДПС в Одеській області, за результатом якого позивач просить:
визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС вОдеській області від 19.07.2024 №3386/АП/15-32-09-04-06 про відмову у видачі ліцензіїна право роздрібної торгівлі пальним Товариству з обмеженою відповідальністю «ТВКЕЛІНА», яке оформлено у вигляді листа;
зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області видати ліцензіюТовариству з обмеженою відповідальністю «ТВК ЕЛІНА» на право роздрібної торгівліпальним за адресою місця торгівлі: Одеська обл., м. Одеса, вул. 21 км.Старокиївського шосе, буд. 15.
В обґрунтування позовних вимог зазначено, що ТОВ «ТВК ЕЛІНА» було подано заяву (зареєстроване у ГУ ДПС в Одеській області від12.07.2024 за №24724/АП) на отримання ліцензії на право здійснення роздрібноїторгівлі пальним. Однак, 19.07.2024 року Головним управлінням ДПС в Одеській області було надано відмову увидачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним. Вказану відмову булооформлено листом №3386/АП/15-32-09-04-06 від 19.07.2024.Підставою для відмови стало те, що «при розгляді заяви на отримання ліцензії направо роздрібної торгівлі пальним не надані документи, визначені ст.15 Закону. Отже, на підставі вищевикладеного, Головне управління ДПС в Одеській області немає законних підстав видати вам ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним, такяк вимоги вищезазначеного Закону вами не виконані, а саме, разом із заявою вподаних документах відсутні акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовностіоб`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченихбудівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів вексплуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової абороздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової абороздрібної торгівлі пальним або зберігання пального за адресою: Одеська область, м.Одеса, 21 км Старокиївського шосе, буд.15». Позивач вважає, оскаржуване рішення протиправним та за захистом своїх прав звернувся до суду.
Ухвалою суду від 05 серпня 2024 року відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (ст.262 КАС України).
До Одеського окружного адміністративного суду надійшов відзив на позовну заяву, в якому відповідач просив відмовити у задоволенні позову в повному обсязі. Заперечуючи проти позову, відповідач послався на те, що 19.07.2024 року Головним управлінням ДПС в Одеській області було надановідмову № 3386/АП/15-32-09-04-06 у видачі ліцензії на право роздрібноїторгівлі пальним, у зв`язку з тим, що Головне управління ДПС в Одеській області немає законних підстав для видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, так яквимоги Закону України № 481 не були виконані заявником, а саме разом із заявою вподаних документах відсутні акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовностіоб`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченихбудівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів вексплуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової абороздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової абороздрібної торгівлі пальним або зберігання пального за адресою: Одеська область, м.Одеса, 21 км Старокиївського шосе, буд.15. Відповідач вважає вказане рішення законним обґрунтованим та прийнятим відповідно до норм чинного законодавства.
Дослідивши матеріали справи, розглянувши справу в межах заявлених позовних вимог, відзиву на позовну заяву, оцінивши докази відповідно до вимог ст.ст.72-79 КАС України, судом встановлено наступні факти та обставини.
Судом встановлено, що Товариство з обмеженою відповідальністю «ТВК ЕЛІНА» є юридичною особою, яказареєстрована та діє у відповідності до законодавства України, внесена до Єдиногодержавного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадськихформувань. На підтвердження вказаного факту, а також інших даних стосовноПозивача, зокрема, щодо місцезнаходження, керівника, додаємо Витяг з Єдиногодержавного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадськихформувань станом на 17.07.2023 року.
Основним видом діяльності товариства є оптова торгівля твердим, рідким,газоподібним паливом і подібними продуктами (КВЕД 46.71).
З метою здійснення своєї підприємницької діяльності ТОВ «ТВК ЕЛІНА» отрималанаступні ліцензії:
На право оптової торгівлі пальним, за наявності місць оптової торгівлі за№990514201900196 - термін дії з 08.07.2019 року до 08.07.2024 року;
На право роздрібної торгівлі пальним за №15540314202000002 - термін дії з17.01.2020 року до 17.01.2025 року;
На право зберігання пального за №15540414201900020 термін дії з01.07.2019 року до 01.07.2024 року.
ТОВ «ТВК ЕЛІНА» було подано заяву (зареєстроване у ГУ ДПС в Одеській області від12.07.2024 за №24724/АП) на отримання ліцензії на право здійснення роздрібноїторгівлі пальним.
До вказаної заяви було додано наступні документи, що відповідно відображено узаяві:
1. Платіжне доручення №5708 від 09.07.2024 (внесення чергового платежу заліцензію);
2. Договір оренди користування земельною ділянкою №21-05-24 від 21.05.2024;
3. Дозвіл №290.19.51 на та експлуатацію обладнання, призначеного для експлуатаціїв потенційно вибухонебезпечному середовищі від 08.07.2024;
4. Дозвіл №289.19.51 на виконання роботи у вибухонебезпечних зонах від 08.07.2024.
19.07.2024 року Головним управлінням ДПС в Одеській області було надановідмову № 3386/АП/15-32-09-04-06 у видачі ліцензії на право роздрібноїторгівлі пальним, у зв`язку з тим, що Головне управління ДПС в Одеській області немає законних підстав для видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним, так яквимоги Закону України № 481 не були виконані заявником, а саме разом із заявою вподаних документах відсутні акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовностіоб`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченихбудівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів вексплуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової абороздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової абороздрібної торгівлі пальним або зберігання пального за адресою: Одеська область, м.Одеса, 21 км Старокиївського шосе, буд. 15.
Позивач вважає, зазначене рішення протиправним та звернувся до суду за його скасуванням.
Надаючи оцінку спірним правовідносинам, суд виходить з наступних приписів законодавства.
Частиною другою статті 19 Конституції України встановлено, що органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
За приписами статті 15 Закону України від 19 грудня 1995 року № 481/95-ВР Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального (далі за текстом - Закон № 481/95-ВР) оптова торгівля пальним та зберігання пального здійснюються суб`єктами господарювання всіх форм власності за наявності ліцензії.
Роздрібна торгівля алкогольними напоями (крім столових вин) або тютюновими виробами або пальним може здійснюватися суб`єктами господарювання всіх форм власності, у тому числі їх виробниками, за наявності у них ліцензій на роздрібну торгівлю.
Ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним видаються уповноваженими Кабінетом Міністрів України органами виконавчої влади за місцем торгівлі суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) терміном на п`ять років.
Згідно частин тридцять другої - тридцять п`ятої статті 15 Закону № 481/95-ВР ліцензія видається за заявою суб`єкта господарювання (у тому числі іноземного суб`єкта господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво), до якої додається документ, що підтверджує внесення річної плати за ліцензію. У заяві зазначається вид господарської діяльності, на провадження якого суб`єкт господарювання (у тому числі іноземний суб`єкт господарювання, який діє через своє зареєстроване постійне представництво) має намір одержати ліцензію (оптова, роздрібна торгівля алкогольними напоями, тютюновими виробами, оптова, роздрібна торгівля пальним або зберігання пального). Суб`єкти господарювання (у тому числі іноземні суб`єкти господарювання, які діють через свої зареєстровані постійні представництва) отримують ліцензію на право роздрібної торгівлі пальним на кожне місце роздрібної торгівлі пальним. У заяві про видачу ліцензії на роздрібну торгівлю алкогольними напоями або пальним додатково зазначаються адреса місця торгівлі, перелік реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, а також інформація про них: модель, модифікація, заводський номер, виробник, дата виготовлення; реєстраційні номери посвідчень реєстраторів розрахункових операцій (книг обліку розрахункових операцій), які знаходяться у місці торгівлі, та дата початку їх обліку в органах державної фіскальної служби.
Відповідно до частини тридцять сьомої статті 15 Закону № 481/95-ВР для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
- акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Згідно з ч.39 ст.15 Закону №481/95-ВР відповідальність за достовірність даних у документах, поданих разом із заявою, несе заявник.
Зі змісту наведених правових норм вбачається, що для здійснення господарської діяльності, зокрема, з роздрібної торгівлі пальним, суб`єкт господарювання має отримати ліцензію на здійснення такої діяльності. Вичерпний перелік документів, що подається разом із заявою про отримання ліцензії, визначений статтею 15 Закону України Про державне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв, тютюнових виробів та пального. У цьому переліку, крім іншого, визначено акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства.
Цей висновок узгоджується із правовою позицією, що міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду від 06 квітня 2021 року у справі № 240/8544/20.
У силу ч.46 ст.15 Закону № 481/95-ВР вимагати представлення інших документів, крім зазначених у цьому Законі, забороняється.
Так, відповідач відмовляючи позивачу у видачі ліцензії, вказує, що Головне управління ДПС в Одеській області не має законних підстав видати ліцензію ТОВ «ТВК ЕЛІНА» на роздрібну торгівлю пальним, так як вимоги Закону не виконані, а саме:разом із заявою в поданих документах відсутні акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального за адресою: Одеська область, м. Одеса, 21 км Старокиївського шосе, буд.15.
Згідно із частиною першою статті 9 Закону України Про архітектурну діяльність будівництво (нове будівництво, реконструкція, реставрація, капітальний ремонт) об`єкта архітектури здійснюється відповідно до затвердженої проектної документації, норм і правил у порядку, визначеному Законом України Про регулювання містобудівної діяльності.
За приписами частини другої статті 39 Законом України «Про регулювання містобудівної діяльності» прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, що за класом наслідків (відповідальності) належать до об`єктів з середніми (СС2) та значними (СС3) наслідками, здійснюється на підставі акта готовності об`єкта до експлуатації шляхом видачі органами державного архітектурно-будівельного контролю сертифіката у порядку, визначеному Кабінетом Міністрів України. Акт готовності об`єкта до експлуатації підписується замовником, генеральним проектувальником, генеральним підрядником або підрядником (у разі якщо будівельні роботи виконуються без залучення субпідрядників), субпідрядниками, страховиком (якщо об`єкт застрахований).
Відповідно до правового висновку Верховного Суду у складі Судової палати з розгляду справ щодо захисту соціальних прав Касаційного адміністративного суду, викладеного у постанові від 21 серпня 2019 року у справі №823/1850/16, розміщення виконаного цілісним заводським виробом стаціонарного заправника газом відноситься до будівельних робіт і потребує отримання дозволу органу державного архітектурно-будівельного контролю.
Цей висновок застосований також у постановах Верховного Суду від 14 липня 2020 року у справі №802/1696/16-а, від 26 січня 2021 року у справі №826/10130/18, від 20 квітня 2021 року у справі № 817/1269/17, від 27 травня 2021 року у справі №823/1955/16, від 23 листопада 2021 року у справі №280/2701/19 та від 08 червня 2022 року у справі №340/3135/20.
Суд також враховує правовий висновок Верховного Суду, викладений, зокрема, у постанові від 08 червня 2022 року у справі №340/3135/20, відповідно до якого правомірною є відмова у видачі ліцензії суб`єкту господарювання на роздрібну торгівлю пальним у разі неподання таким суб`єктом акта вводу в експлуатацію об`єкта, акта готовності об`єкта до експлуатації або сертифікату про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, а саме - стаціонарного заправного комплексу.
Водночас, установлення на бетонний майданчик АЗС, які виконані як цілісний заводський виріб і для їх установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема, улаштування фундаменту, не є будівництвом, а тому при розміщені такої АЗС не виникає обов`язку щодо прийняття в експлуатацію об`єкта будівництва.
Такий висновок міститься, зокрема, у постанові Верховного Суду від 22 липня 2021 року у справі №640/19955/19.
Слід звернути увагу, що відповідно до правового висновку Верховного Суду, викладеного у постановах від 09 серпня 2022 року у справі №580/2513/21 та від 23 лютого 2023 року у справі №140/1784/22, для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним суб`єкт господарювання зобов`язаний подати до ліцензійного органу акт вводу в експлуатацію об`єкта, акт готовності об`єкта до експлуатації або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта щодо виконаного цілісним заводським виробом стаціонарного АЗС, проте такий обов`язок не виникає, якщо АЗС розміщено на бетонному майданчику як цілісний заводський виріб і для його установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема, улаштування фундаменту.
Відповідно до пункту 2 Правил роздрібної торгівлі нафтопродуктами, затверджених постановою Кабінету Міністрів України № 1442 від 20 грудня 1997 року (далі - Правила) роздрібний продаж нафтопродуктів здійснюється через мережу автозаправних станцій (далі - АЗС), що призначені для відпуску споживачам нафтопродуктів.
Відповідно до пункту 3 цих Правил АЗС поділяються на стаціонарні, пересувні та контейнерні.
Стаціонарні АЗС - комплекс споруд для приймання та відпуску нафтопродуктів з наземним або підземним розміщенням резервуарів і з не зблокованими з ними паливо-, масло- та газороздавальними колонками.
На стаціонарних АЗС можуть розташовуватися пункти продажу товарів та надання побутових послуг.
Пересувні АЗС - комплексна установка технологічного обладнання, змонтованого на автомобільному шасі або причепі, для транспортування та відпуску нафтопродуктів.
Контейнерні АЗС - установка для відпуску нафтопродуктів, яка складається з резервуара і паливороздавальної колонки, зблокованих в єдиному контейнері.
Стаціонарні АЗС розташовуються у населених пунктах, а також на автомобільних дорогах.
Використання пересувних АЗС дозволяється лише для реалізації населенню пічного палива, а також для реалізації палива на місці розташування стаціонарних АЗС у разі проведення їх ремонту або чистки резервуарів.
Використання контейнерних АЗС дозволяється лише в автогосподарствах, на промислових і сільськогосподарських підприємствах, платних стоянках автомобілів, моторних човнів і катерів, пристанях, в гаражних кооперативах та сільській місцевості, де відсутні стаціонарні АЗС.
Відповідно до Висновку Експерта№ 030/2024 від 26.08.2024 року ПП «ОДЕСЬКИЙ НАУКОВОДОСЛІДНИЦЬКИЙ ЦЕНТР ЕКСПЕРТНИХ ДОСЛІДЖЕНЬ ім. СКИБІНСЬКОГО С.С.» експерт прийшов до висновку про те, що обстежувані об`єкти, а саме: резервуар марки РГС-25, інв. №1; резервуар марки РГС-25, інв. №2;резервуар марки РГСН-10.1.1 зав. No2916; резервуар марки РГСН-10, інв. №1; та резервуар марки РГС-15, зав. №1505, які знаходяться за адресою: м.Одеса, вул. 21 км Старокиївського шосе, 15, не являються нерухомим майном. Крім того, експерт прийшов до висновку про те, що обстежувані об`єкти, а саме:паливороздавальна колонка рідкого палива, типу Шельф 100-50-1-1-1 зав. №13163, 2020 р.в.; паливороздавальна колонка рідкого палива, типу Шельф100-50-1-1-1, зав. №13196, 2020 р.в. та паливороздавальна колонка рідкого палива, типуШельф 100-50-1-1-1, зав. №13306, 2020 р.в., які знаходяться за адресою: м. Одеса, вул. 21 км Старокиївського шосе, 15, не являються нерухомим майном.
Відповідно до ч.ч.5,10 ст.21 Закону України "Про охорону праці" порядок видачі дозволів або відмови в їх видачі, переоформлення, видачі дублікатів, анулювання дозволів центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну політику у сфері охорони праці, переліки видів робіт, машин, механізмів та устаткування підвищеної небезпеки, проведення або експлуатація (застосування) яких потребує отримання дозволу, та граничні розміри тарифів на проведення експертизи стану охорони праці та безпеки промислового виробництва суб`єкта господарювання, висновок якої є підставою для видачі дозволів, встановлюються Кабінетом Міністрів України.
ТОВ «ТВК ЕЛІНА» було подано заяву (зареєстроване у ГУ ДПС в Одеській області від 12.07.2024 за №24724/АП) на отримання ліцензії на право здійснення роздрібної торгівлі пальним.
До вказаної заяви було додано наступні документи, що відповідно відображено у заяві:
1. Платіжне доручення №5708 від 09.07.2024 (внесення чергового платежу за ліцензію);
2. Договір оренди користування земельною ділянкою №21-05-24 від 21.05.2024;
3. Дозвіл Державної служби з питань праці Головного управління Держпраці в Одеській області №290.19.51 на експлуатацію обладнання, призначеного для експлуатації в потенційно вибухонебезпечному середовищі від 08.07.2024;
4. Дозвіл №289.19.51 на виконання роботи у вибухонебезпечних зонах від 08.07.2024.
Відповідно до частини тридцять сьомої статті 15 Закону № 481/95-ВР для отримання ліцензії на право оптової або роздрібної торгівлі пальним або на право зберігання пального разом із заявою додатково подаються завірені заявником копії таких документів:
- документи, що підтверджують право власності або право користування земельною ділянкою, або інше передбачене законодавством право землекористування на земельну ділянку, на якій розташований об`єкт оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, чинні на дату подання заяви та/або на дату введення такого об`єкта в експлуатацію, будь-якого цільового призначення;
- акт вводу в експлуатацію об`єкта або акт готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінчених будівництвом об`єктів, або інші документи, що підтверджують прийняття об`єктів в експлуатацію відповідно до законодавства, щодо всіх об`єктів у місці оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального, необхідних для оптової або роздрібної торгівлі пальним або зберігання пального;
- дозвіл на виконання робіт підвищеної небезпеки та експлуатацію (застосування) машин, механізмів, устаткування підвищеної небезпеки.
Отже, Державна служба з питань праці Головного управління Держпраці в Одеській області фактично дозволила позивачу експлуатувати модульну автозаправну станцію.
Відповідно до правового висновку Верховного Суду, викладеного у постанові від 9 серпня 2022 року у справі №580/2513/21, для отримання ліцензії на роздрібну торгівлю пальним суб`єкт господарювання зобов`язаний подати до ліцензійного органу акт вводу в експлуатацію об`єкта, акт готовності об`єкта до експлуатації або сертифікат про прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об`єкта щодо виконаного цілісним заводським виробом стаціонарного АЗС, проте такий обов`язок не виникає, якщо АЗС розміщено як цілісний заводський виріб і для його установлення не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема, улаштування фундаменту.
Модульна автозаправна станція - автозаправна станція з наземним розташуванням резервуарів для зберігання палива, технологічне обладнання якої призначене для заправлення автотранспорту тільки рідким моторним паливом (бензином, дизельним паливом); характеризується розосередженим розташуванням ПРК та резервуара зберігання палива (п. 3.38 ДБН Б.2.2-12:2019 Планування та забудова територій).
Розміщення паливно-заправних пунктів, установка та монтаж (зборка) яких проводилась без здійснення будівельних робіт і без улаштування фундаменту, не потребують документів, що дають право на їх виконання, а після закінчення робіт по їх установці та монтажу (зборці) не підлягають прийняттю в експлуатацію в розумінні Закону України Про регулювання містобудівної діяльності.
Аналогічний правовий висновок також зроблено Верховним Судом у постанові від 23.08.2023 року у справі № 640/27953/21, правовідносини в якій є подібними до правовідносин між сторонами у даній справі.
Наведені вище правові висновки Верховного Суду підлягають застосуванню до спірних правовідносин згідно приписів ч.5 ст.242 КАС України.
На підставі вище викладеного суд зазначає, що з наданих документів відповідач мав достатньо інформації, щоб переконатись, щоАЗС, яке знаходиться у власності ТОВ «ТВК ЕЛІНА» єцілісним заводським виробом, для установлення якого не передбачено будь-яких будівельних робіт, зокрема, улаштування фундаменту, а не стаціонарнимзаправним комплексом і тому відповідно щодо такої АЗС не виникає обов`язку щодоприйняття в експлуатацію об`єкта будівництва.
Таким чином, суд дійшов висновку, що рішення ГУ ДПС в Одеській області, яке було прийнятестосовно позивача ТОВ «ТВК ЕЛІНА», оформлене листом від 19.07.2024 №3386/АП/15-32-09-04-06, яким позивачу відмовлено у видачі ліцензії на право роздрібноїторгівлі пальним за адресою: Одеська область, м. Одеса, 21 км Старокиївського шосе,буд. 15, - у зв`язку із ненаданням товариством акту вводу в експлуатацію об`єкта абоакту готовності об`єкта до експлуатації, або сертифікату про прийняття вексплуатацію закінченого будівництвом об`єкта, або інші документи, щопідтверджують прийняття об`єкта в експлуатацію відповідно до законодавства, єпротиправним та підлягає скасуванню.
Згідно з ч.ч.1,2 ст.77 КАС України, кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення, крім випадків, встановлених статтею 78 цього Кодексу. В адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Відповідно до ч.1 ст.90 КАС України, суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.
З огляду на вищевикладене, суд дійшов висновку, що позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВК ЕЛІНА» є обґрунтованим та підлягає повному задоволенню.
Вирішуючи питання щодо розподілу судових витрат, згідно ч.1 ст.139 КАС України, суд присуджує позивачу всі здійснені ним документально підтверджені судові витрати зі сплати судового збору у розмірі 6056 грн. за рахунок бюджетних асигнувань відповідача.
Керуючись ст.ст. 7, 9, 241-246, 250, 255, 262, 295 КАС України, суд, -
ВИРІШИВ:
Адміністративний позов Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВК ЕЛІНА» (21 км. Старокиївського шосе, буд.15, Одеса, Одеська область,65025) до Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) про визнання протиправним та скасування рішення, зобов`язання вчинити певні дії - задовольнити.
Визнати протиправним та скасувати рішення Головного управління ДПС в Одеській області від 19.07.2024 №3386/АП/15-32-09-04-06 про відмову у видачі ліцензії на право роздрібної торгівлі пальним Товариству з обмеженою відповідальністю «ТВК ЕЛІНА», яке оформлено у вигляді листа.
Зобов`язати Головне управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) видати ліцензію Товариству з обмеженою відповідальністю «ТВК ЕЛІНА» (21 км. Старокиївського шосе, буд.15, Одеса, Одеська область,65025, ЄДРПОУ 42086279) на право роздрібної торгівлі пальним за адресою місця торгівлі: Одеська обл., м. Одеса, вул. 21 км. Старокиївського шосе, буд.15.
Стягнути за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Одеській області (вул.Семінарська,5, м.Одеса, 65044, код ЄДРПОУ ВП 44069166) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю «ТВК ЕЛІНА» (21 км. Старокиївського шосе, буд.15, Одеса, Одеська область,65025, ЄДРПОУ 42086279) сплачений судовий збір у розмірі 6056,00 грн.
Рішення суду може бути оскаржено до П`ятого апеляційного адміністративного суду шляхом подачі апеляційної скарги в місячний строк з дня отримання повного тексту судового рішення, в порядку п.15.5 Перехідних положень КАС України.
Суддя К.С. Єфіменко
Суд | Одеський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2024 |
Оприлюднено | 04.09.2024 |
Номер документу | 121325660 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Одеський окружний адміністративний суд
Єфіменко К.С.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні