Ухвала
від 03.09.2024 по справі 156/1029/24
ІВАНИЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 156/1029/24

Провадження № 2-о/156/50/24

УХВАЛА

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

про залишення заяви без руху

03 вересня 2024 року сел.Іваничі

Суддя Іваничівського районного суду Волинської області Комзюк Н.Н., дослідивши матеріали заяви ОСОБА_1 , яка діє у своїх інтересах, а також у інтересах неповнолітньої ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , заінтересована особа - Володимирський відділдержавної реєстраціїактів цивільногостану уВолодимирському районіВолинської областіЗахідного міжрегіональногоуправління Міністерстваюстиції про встановлення фактів, що мають юридичне значення,-

ВСТАНОВИВ:

Представник заявників ОСОБА_3 , ОСОБА_1 , яка також діє в інтересах неповнолітньої ОСОБА_2 , - адвокат Колодійчук Наталія Володимирівна звернулась до Іваничівського районного суду Волинської області із заявою у якій просить:

-встановити факт проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , однією сім?єю як чоловік та дружина без реєстрації шлюбу із ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_3 , з 2004 року до дня загибелі останнього, тобто до ІНФОРМАЦІЯ_3 ;

-встановити, що ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_3 у с. Побєда Покровського району Донецької області являється батьком ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ;

-зобов?язати Володимирський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Володимирському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції внести відповідні зміни до актового запису №72 від 10 листопада 2005 року про народження ОСОБА_5 , який народився ІНФОРМАЦІЯ_5 , зазначивши відомості про батька дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_3 ;

-встановити, що ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_3 у с. Побєда Покровського району Донецької області являється батьком ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_6 ;

-зобов?язати Володимирський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Володимирському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції внести відповідні зміни до актового запису №19 від 27 березня 2008 року про народження ОСОБА_2 , яка народилася ІНФОРМАЦІЯ_7 , зазначивши відомості про батька дитини ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_3 .

В обґрунтування заяви зазначено, що ОСОБА_1 та ОСОБА_4 проживали разом без реєстрації шлюбу однією сім`єю, як чоловік та дружина за адресою: АДРЕСА_1 . Разом вони були пов`язані спільним побутом, вели господарство та мали спільний бюджет. За час проживання без реєстрації шлюбу у них народились діти, а саме: ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_8 , та ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_9 , відомості про батька яких у свідоцтвах про народження були внесені відповідно до ч.1 ст.135 Сімейного кодексу України. Під час мобілізації ОСОБА_4 призвали на військову службу, а 29.07.2024 він загинув під час виконання бойового завдання.

Встановлення даних фактів необхідно заявникам для отримання одноразового грошової допомоги, яка передбачена у разі загибелі військовослужбовця, відповідно до статей 16, 161 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей».

Перевіривши вищезазначену заяву та додані до неї матеріали, суд приходить до висновку про те, що вона підлягає залишенню без руху.

Так, відповідно до ч.3 ст.294 ЦПК України справи окремого провадження розглядаються судом з додержанням загальних правил, встановлених цим Кодексом, за винятком положень щодо змагальності та меж судового розгляду.

Справи окремого провадження суд розглядає за участю заявника і заінтересованих осіб (ч.4 ст.294 ЦПК України).

Відповідно до ст. 318 ЦПК України у заяві про встановлення юридичного факту повинно бути зазначено: 1) який факт заявник просить встановити та з якою метою; 2) причини неможливості одержання або відновлення документів, що посвідчують цей факт; 3) докази, що підтверджують факт. До заяви додаються докази, що підтверджують викладені в заяві обставини, і довідка про неможливість відновлення втрачених документів.

Згідно із ст. 16-1 Закону України «Про соціальний і правовий захист військовослужбовців та членів їх сімей» у випадках, зазначених у підпунктах 1-3 пункту 2 статті 16 цього Закону, право на призначення та отримання одноразової грошової допомоги мають батьки, один із подружжя, який не одружився вдруге, діти, які не досягли повноліття, утриманці загиблого (померлого). Утриманцями вважаються члени сім`ї, які мають право на пенсію у разі втрати годувальника відповідно до Закону України «Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військової служби, та деяких інших осіб» за загиблого (померлого) військовослужбовця, військовозобов`язаного або резервіста (особу, звільнену з військової служби, смерть якої настала протягом року після звільнення).

Відповідно до вказаного Закону, до членів сімей військовослужбовців, які мають право на отримання пільг та виплат належать: батьки, дружина (чоловік), неповнолітні діти, а також діти - особи з інвалідністю з дитинства (незалежно від їх віку). Вдова (вдівець), батьки загиблого або померлого військовослужбовця, а також дружина (чоловік), у разі якщо вона (він) не взяла (не взяв) інший шлюб, та її (його) неповнолітні діти або повнолітні діти - особи з інвалідністю з дитинства, батьки військовослужбовця, який пропав безвісти під час проходження військової служби, мають право на пільги, передбачені цим Законом.

Заінтересованою особою у заяві зазначено Володимирський відділ державної реєстрації актів цивільного стану у Володимирському районі Волинської області Західного міжрегіонального управління Міністерства юстиції, при цьому відсутня інформація щодо наявності у померлого ОСОБА_4 інших членів сім`ї, які також можуть мати право на отримання соціальних виплат та пільг для членів сім`ї військовослужбовця, який загинув внаслідок бойових дій.

Оскільки відомостей про наявність чи відсутність таких осіб у заяві не вказано, суд позбавлений можливості з`ясувати питання наявності у даній справі спору про право.

Також, суд звертає увагу що визнання факту батьківства може мати значення для спадкових правовідносин, у зв`язку з чим обов`язковим є залучення до справи як заінтересованої сторони близьких родичів покійного (батьків, братів, сестер, дітей тощо) особи, тобто осіб, які є спадкоємцями померлого за заповітом або за законом, оскільки встановлення факту батьківства померлого впливає на права та обов`язки інших спадкоємців.

З матеріалів заяви вбачається, що у померлого ОСОБА_4 є брат ОСОБА_6 , якому з військової частини було направлено сповіщення про загибель брата під час виконання бойового завдання.

Тобто ОСОБА_6 є спадкоємцем другої черги після смерті ОСОБА_4 , а тому рішення у справі може вплинути на його права та обов`язки, однак до участі у справі у як заінтересована особа він не залучений.

Також, згідно із розділом IV Порядку і умов призначення та виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) військовослужбовців Збройних Сил України в період дії воєнного стану, затверджених наказом Міністерства оборони України від 25 січня 2023 року №45, розпорядником грошових коштів, призначених для виплати цієї допомоги, є Міністерство оборони України, підрозділи якого приймають рішення про виплату і здійснюють перерахунок коштів.

При цьому, з матеріалів справи вбачається, що ОСОБА_4 був військовослужбовцем військової частини НОМЕР_1 та загинув при виконанні військового обов`язку.

Однак до участі у справі не залучено заінтересованих осіб, на права та обов`язки яких може вплинути рішення у даній справі у частині виплати одноразової грошової допомоги у разі загибелі (смерті) військовослужбовця Збройних Сил України.

Таким чином, заявникам необхідно визначитися з колом заінтересованих осіб.

Суд роз`яснює, що заінтересованими особами є особи, які беруть участь у справі та які мають юридичну заінтересованість. Це коло визначається взаємовідносинами із заявником у зв`язку з обставинами, які підлягають встановленню і які можуть вплинути на їх права і обов`язки.

До заінтересованих осіб віднесено: осіб, взаємовідносини яких із заявником залежать від мети факту, що підлягає встановленню; організації і установи, в яких заявник реалізовуватиме рішення про встановлення юридичного факту, тобто в яких будуть здійснені права осіб, що виникли внаслідок судового встановлення юридичного факту.

Саме ці групи заінтересованих осіб залучаються до участі у справах окремого провадження.

Права заінтересованих осіб знаходяться у юридичному зв`язку із суб`єктивними правами заявників і зумовлюються встановленням юридичного факту. Інтереси заінтересованих осіб можуть суперечити інтересам заявника. Отже, вступ цих заінтересованих осіб має важливе практичне значення, оскільки вони мають можливість у процесі розгляду справи про встановлення юридичного факту своєчасно заявити про порушення чи оспорювання їх суб`єктивних прав у зв`язку із встановлюваним судом фактом.

Таким чином, визначаючи коло заінтересованих осіб в рамках даної справи, заявнику належить виходити саме з цих положень.

Крім того, відповідно до ч. 1 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Відповідно доЗакону України «Про Державний бюджет України на 2024 рік», з 01 січня 2024 року прожитковий мінімум для працездатних осіб становить 3028, 00 гривні.

Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 6 ЗУ «Про судовий збір», у разі, коли в позовній заяві об`єднано дві і більше вимог немайнового характеру, судовий збір сплачується за кожну вимогу немайнового характеру.

Відповідно до ч. 4 ст. 4 ЗУ «Про судовий збір», ставки судового збору встановлюються у таких розмірах: заяви у справах окремого провадження, подані фізичною особою - 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб (605,60 грн).

Подана заява містить три вимоги немайнового характеру, а саме:

-встановити факт проживання ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , однією сім?єю як чоловік та дружина без реєстрації шлюбу із ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_3 , з 2004 року до дня загибелі останнього тобто до 29 липня 2024 року;

-встановити, що ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_3 у с. Побєда, Покровського р-ну, Донецької обл., являється батьком ОСОБА_3 , ІНФОРМАЦІЯ_4 ;

-встановити, що ОСОБА_4 , ІНФОРМАЦІЯ_2 , який помер ІНФОРМАЦІЯ_3 у с. Побєда, Покровського р-ну, Донецької обл., являється батьком ОСОБА_2 , ІНФОРМАЦІЯ_6 .

При цьому судовий збір сплачено у розмірі 1211,20 грн., тобто лише за дві вимоги, а тому заявникам необхідно доплатити судовий збір у розмірі 605,60 грн.

Зазначені вище недоліки позбавляють суд можливості відкрити провадження у справі та призначити її до судового розгляду.

Відповідно до ч. 1 ст. 185 ЦПК України суддя, встановивши, що позовну заяву подано без додержання вимог, викладених у статтях 175 і 177 цього Кодексу, або не сплачено судовий збір, постановляє ухвалу, в якій зазначаються підстави залишення заяви без руху, про що повідомляє позивача і надає йому строк для усунення недоліків, який не може перевищувати десяти днів з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

При вирішенні питання про залишення заяви без руху враховується практика Європейського суду з прав людини (рішення Суду у справі «De Geouffre de la Pradelle проти Франції», №12964/87, § 28, від 16 грудня 1992 pоку), де зазначено, що реалізуючи п. 1 ст. 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод щодо доступності правосуддя та справедливого судового розгляду кожна держава-учасниця цієї Конвенції вправі встановлювати правила судової процедури, в тому числі й процесуальні заборони і обмеження, зміст яких не допустити судовий процес у безладний рух.

Враховуючи зазначене, заявникам слід надати суду уточнену заяву про встановлення фактів, що мають юридичне значення, у якій визначити коло заінтересованих осіб, надати копії заяви та всіх доданих до неї документів для заінтересованих осіб, а також доплатити судовий збір.

Керуючись ст.ст. 175, 177, 185, 260, 293, 315 ЦПК України, суддя, -

ПОСТАНОВИВ:

Заяву ОСОБА_1 , яка діє у своїх інтересах, а також у інтересах неповнолітньої ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , заінтересована особа - Володимирський відділдержавної реєстраціїактів цивільногостану уВолодимирському районіВолинської областіЗахідного міжрегіональногоуправління Міністерстваюстиції про встановлення фактів, що мають юридичне значення - залишити без руху.

Встановити заявникам строк для усунення зазначених в ухвалі недоліків - 5 днів з дня вручення копії ухвали про залишення заяви без руху.

Роз`яснити, що у разі не усунення недоліків, зазначених в ухвалі, у встановлений судом строк, заява вважатиметься неподаною та буде їй повернута.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання.

Ухвала оскарженню не підлягає.

Суддя Н.Н. Комзюк

СудІваничівський районний суд Волинської області
Дата ухвалення рішення03.09.2024
Оприлюднено04.09.2024
Номер документу121336116
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: інших фактів, з них:.

Судовий реєстр по справі —156/1029/24

Ухвала від 06.02.2025

Цивільне

Іваничівський районний суд Волинської області

Комзюк Н. Н.

Ухвала від 03.12.2024

Цивільне

Іваничівський районний суд Волинської області

Комзюк Н. Н.

Ухвала від 02.10.2024

Цивільне

Іваничівський районний суд Волинської області

Комзюк Н. Н.

Ухвала від 05.09.2024

Цивільне

Іваничівський районний суд Волинської області

Комзюк Н. Н.

Ухвала від 03.09.2024

Цивільне

Іваничівський районний суд Волинської області

Комзюк Н. Н.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2025Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні