Ухвала
від 02.09.2024 по справі 685/985/24
ТЕОФІПОЛЬСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХМЕЛЬНИЦЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 685/985/24

Провадження № 2-о/685/26/24

У Х В А Л А

про залишення заяви без руху

02 вересня 2024 року

Суддя Теофіпольського районного суду Хмельницької області Турчин-Кукаріна І.В., розглянувши заяву ОСОБА_1 про встановлення факту смерті з доданими до неї документами,

В С Т А Н О В И Л А:

02.09.2024 р. ОСОБА_1 звернулася до Теофіпольського районного суду Хмельницької області із заявою про встановлення факту смерті.

Ознайомившись із матеріалами заяви, вирішуючи питання про відкриття провадження у справі, суддя дійшла наступного висновку.

Згідно з п. 8 ч. 1 ст. 315 ЦПК України, суд розглядає справи про встановлення факту смерті особи в певний час у разі неможливості реєстрації органом державної реєстрації актів цивільного стану факту смерті.

Частиною 1 статті 317 ЦПК України визначено, що заява про встановлення факту смерті особи на території, на якій введено воєнний чи надзвичайний стан, або на тимчасово окупованій території України, визначеній такою відповідно до законодавства, може бути подана членами сім`ї померлого, їхніми представниками або іншими заінтересованими особами (якщо встановлення факту смерті особи впливає на їхні права, обов`язки чи законні інтереси) до будь-якого місцевого суду України, що здійснює правосуддя, незалежно від місця проживання (перебування) заявника.

Положеннями ст. 17 Закону України «Про державну реєстрацію актів цивільного стану» передбачено, що державна реєстрація смерті проводиться органом державної реєстрації актів цивільного стану на підставі рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час або про оголошення її померлою. Заява про державну реєстрацію смерті подається не пізніше трьох днів з дня настання смерті або виявлення трупа, а в разі якщо неможливо одержати документ закладу охорони здоров`я або судово-медичної установи, - не пізніше п`яти днів. Державна реєстрація смерті за заявою, поданою у строки, визначені частиною другою цієї статті, та до закінчення одного року з дня настання смерті, проводиться за останнім місцем проживання померлого, за місцем настання смерті чи виявлення трупа або за місцем поховання. Державна реєстрація смерті проводиться за місцем проживання заявника у разі встановлення у судовому порядку факту смерті.

Відповідно до роз`яснень, викладених в п. 13 постанови Пленуму Верховного Суду України № 5 від 31.03.1995 року «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення», суд встановлює факт смерті особи за умови підтвердження доказами, що ця подія мала місце у певний час та за певних обставин.

Згідно з Правилами державної реєстрації актів цивільного стану в Україні, затвердженими наказом Міністерства юстиції України від 18.10.2000 № 52/5, підставою для проведення державної реєстрації смерті є: а) лікарське свідоцтво про смерть (форма № 106/о); б) фельдшерська довідка про смерть (форма № 106-1/о); в) лікарське свідоцтво про перинатальну смерть; г) рішення суду про оголошення особи померлою; ґ) рішення суду про встановлення факту смерті особи в певний час; д) повідомлення державного архіву або органів Служби безпеки України у разі реєстрації смерті осіб, репресованих за рішенням не судових та судових органів; е) повідомлення установи виконання покарань або слідчого ізолятора, надіслане разом з лікарським свідоцтвом про смерть.

Таким чином, підставою для проведення державної реєстрації смерті є відповідний медичний документ, виданий закладом охорони здоров`я або медичної консультаційної комісії, що підтверджує факт смерті.

Як вбачається із матеріалів справи, заявниця долучила до поданої до суду заяви копію лікарського свідоцтва про смерть № 156 від 06.08.2022 у нечитабельному вигляді, з якого достовірно неможливо встановити наявність або відсутність обставин, які мають значення для справи. Крім цього, до заяви не надано жодного доказу факту поховання зазначеної у заяві особи (довідки про поховання, фотознімків з місця захоронення, копії договору на замовлення і організацію похорону тощо), а також всупереч вимогам ст. 318 ЦПК України, не долучено довідки про неможливість відновлення втрачених документів. Суд звертає увагу також, що у відмові у проведенні державної реєстрації смерті від 30.08.2024 №31.10-82 зазначено інше прізвище заявника, а саме « ОСОБА_2 », а не « ОСОБА_2 ».

За таких обставин, згідно до ч.ч. 1, 2 ст. 185, 318 ЦПК України, заяву ОСОБА_1 необхідно залишити без руху та встановити строк для усунення недоліків.

Залишаючи заяву ОСОБА_1 про встановлення факту смерті без руху, суддя бере до уваги роз`яснення, викладені в п. 3, п. 13 постанови Пленуму Верховного суду України № 5 від 31 березня 1995 року «Про судову практику в справах про встановлення фактів, що мають юридичне значення», згідно до яких вирішуючи питання про прийняття заяв про встановлення фактів, що мають юридичне значення, судам необхідно враховувати, що ці заяви повинні відповідати вимогам щодо її змісту. Якщо в заяві не зазначено з яких причин неможливо одержати документ, що посвідчує даний факт, якими доказами цей факт підтверджується, суддя постановляє ухвалу про залишення заяви без руху і надає заявникові строк для виправлення недоліків. Заявник зобов`язаний обґрунтувати свою заяву посиланнями на докази, що достовірно свідчать про смерть особи у певний час і за певних обставин.

Керуючись ст. ст. 95, 185, 260, 294, 318 ЦПК України, суддя

ПОСТАНОВИЛА:

Заяву ОСОБА_1 про встановлення факту смерті ОСОБА_3 залишити без руху, встановивши ОСОБА_1 десятиденний строк, який обраховується з дня отримання заявницею копії цієї ухвали, для усунення зазначених в ухвалі недоліків, а саме:

1)надання суду копії лікарського свідоцтва про смерть № 156 від 06.08.2022 у читабельному вигляді;

2)долучення до заяви інших доказів смерті ОСОБА_3 (факту поховання зазначеної у заяві особи (наприклад, довідки про поховання, фотознімків з місця захоронення, копії договору на замовлення і організацію поховання тощо), а також довідки про неможливість відновлення втрачених документів, копії відмови у проведенні державної реєстрації смерті ОСОБА_3 , виданої на ім`я заявниці.

Усі копії документів подати належним чином засвідченими.

Роз`яснити заявниці, що у випадку неусунення недоліків у встановлений судом строк, заява вважатиметься неподаною і буде повернута.

Копію ухвали надіслати заявниці.

Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею та оскарженню не підлягає.

Суддя: Ірина ТУРЧИН-КУКАРІНА

СудТеофіпольський районний суд Хмельницької області
Дата ухвалення рішення02.09.2024
Оприлюднено05.09.2024
Номер документу121351722
СудочинствоЦивільне
КатегоріяСправи окремого провадження Справи про встановлення фактів, що мають юридичне значення, з них: на тимчасово окупованій території України

Судовий реєстр по справі —685/985/24

Рішення від 10.09.2024

Цивільне

Теофіпольський районний суд Хмельницької області

Турчин-Кукаріна І. В.

Ухвала від 06.09.2024

Цивільне

Теофіпольський районний суд Хмельницької області

Турчин-Кукаріна І. В.

Ухвала від 02.09.2024

Цивільне

Теофіпольський районний суд Хмельницької області

Турчин-Кукаріна І. В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні