Україна
Донецький окружний адміністративний суд
У Х В А Л А
про передачу справи до іншого суду
02 вересня 2024 року Справа № 200/5961/24
Суддя Донецького окружного адміністративного суду Загацька Т.В., розглянувши позовну заяву ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Генерального консульства України в Дюссельдорфі (адреса Іммерманнштрассе, 50, 40210, Дюссельдорф, Німеччина), Міністерства закордонних справ України (адреса 01018, м. Київ, Михайлівська площа, 1, код ЄДРПОУ 00026620), Посольства України у Федеративній Республіці Німеччина (адреса Albrechtstrasse 26, 10117, Berlin) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії,-
В С Т А Н О В И В :
ОСОБА_1 звернулась до Донецького окружного адміністративного суду з адміністративним позовом до Генерального консульства України в Дюссельдорфі, Міністерства закордонних справ України, Посольства України у Федеративній Республіці Німеччина, в якому просить суд:
- визнати протиправною бездіяльність Генерального консульства України в Дюссельдорфі (Immermannstrabe 50, 40210, Dusseldorf) щодо не неприйняття до розгляду поданих документів ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за її заявою про набуття нею громадянства за територіальним походженням та не прийняття за результатами їх розгляду рішення;
- зобов`язати Генеральне консульство України в Дюссельдорфі (Immermannstrabe 50, 40210, Dusseldorf) прийняти документи ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за її заявою про набуття нею громадянства за територіальним походженням, для прийняття рішення про оформлення набуття громадянства України;
- зобов`язати Генеральне консульство України в Дюссельдорфі (Immermannstrabe 50, 40210, Dusseldorf) прийняти рішення про оформлення набуття ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянства України за територіальним походженням та видати ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , довідку про реєстрацію громадянином України.
Відповідно до п. 4 ч. 1 ст. 171 КАС України суддя після одержання позовної заяви з`ясовує чи належить позовну заяву розглядати за правилами адміністративного судочинства і чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності.
Вирішуючи питання чи подано позовну заяву з дотриманням правил підсудності, суд виходить з наступного.
Відповідно до п.1 ч.1 ст.19 КАС України юрисдикція адміністративних судів поширюється на справи у публічно-правових спорах, зокрема спорах фізичних чи юридичних осіб із суб`єктом владних повноважень щодо оскарження його рішень (нормативно-правових актів чи індивідуальних актів), дій чи бездіяльності, крім випадків, коли для розгляду таких спорів законом встановлено інший порядок судового провадження.
Згідно п.2 ч.1 ст.29 КАС України суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Питання адміністративної юрисдикції (підсудності) судів - предметної, інстанційної, територіальної - визначено главою 2 КАС України.
Кодексом адміністративного судочинства України передбачено віднесення певних категорій справ до виключної підсудності окремо визначених судів (ст., ст. 19, 20, 27, 266, 267, 273-277, 282, 289-1).
Згідно ч.1 ст.27 КАС України адміністративні справи з приводу оскарження нормативно-правових актів Кабінету Міністрів України, міністерства чи іншого центрального органу виконавчої влади, Національного банку України чи іншого суб`єкта владних повноважень, повноваження якого поширюються на всю територію України, крім випадків, визначених цим Кодексом, адміністративні справи з приводу оскарження рішень Антимонопольного комітету України з розгляду скарг про порушення законодавства у сфері публічних закупівель та рішень у сфері державної допомоги суб`єктам господарювання, адміністративні справи за позовом Антимонопольного комітету України у сфері державної допомоги суб`єктам господарювання, адміністративні справи, відповідачем у яких є дипломатичне представництво чи консульська установа України, їх посадова чи службова особа, а також адміністративні справи про оскарження актів, дій чи бездіяльності органу, що здійснює дисциплінарне провадження щодо прокурорів, та про анулювання реєстраційного свідоцтва політичної партії вирішуються окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.
За таких обставин суд, враховуючи, що відповідачем у даній справі є Генеральне консульство України в Дюссельдорфі, Міністерство закордонних справ України, Посольство України у Федеративній Республіці Німеччина, дійшов висновку, що даний спір не підсудний Донецькому окружному адміністративному суду та повинен вирішуватись окружним адміністративним судом, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ.
Згідно статті 6 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод від 04.11.1950 року кожен має право на справедливий і публічний розгляд його справи упродовж розумного строку незалежним і безстороннім судом, встановленим законом.
У пункті 150 рішення Європейського суду з прав людини від 21 червня 2011 року у справі Фруні проти Словаччини, яке набрало статусу остаточного 27.05.2013 року (Заява №21722/11), Суд зазначив, що згідно з практикою Суду, метою терміну встановлений законом у статті 6 Конвенції є гарантування того, що функціонування судової системи у демократичному суспільстві не залежить від виконавчої влади, а регулюється законом, прийнятим парламентом. У країнах з кодифікованим правом організація судової системи також не може бути залишена на розсуд судових органів, хоча це не означає, що суди не матимуть певної свободи тлумачення відповідного національного законодавства.
Європейський суд з прав людини у рішенні від 12 жовтня 1978 року у справі Zand v. Austria вказав, що словосполучення встановлений законом поширюється не лише на правову основу самого існування суду, але й на дотримання таким судом певних норм, які регулюють його діяльність. Поняття суд, встановлений законом у частині першій статті 6 Конвенції передбачає усю організаційну структуру судів, включно з питаннями, що належать до юрисдикції певних категорій судів . З огляду на це не вважається судом, встановленим законом орган, котрий, не маючи юрисдикції, судить осіб на підставі практики, яка не передбачена законом.
Пунктом 2 частини 1 ст. 29 КАС України установлено, що суд передає адміністративну справу на розгляд іншого адміністративного суду, якщо при відкритті провадження у справі суд встановить, що справа належить до територіальної юрисдикції (підсудності) іншого суду.
Разом з тим, приписами статті 1 Закону України від 13.12.2022 № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» визначено ліквідувати Окружний адміністративний суд міста Києва.
Відповідно до Прикінцевих і перехідних положень вищевказаного Закону, цей Закон набирає чинності з дня, наступного за днем його опублікування.
Установлено, що з дня набрання чинності цим Законом:
Окружний адміністративний суд міста Києва припиняє здійснення правосуддя;
до початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, розглядаються та вирішуються Київським окружним адміністративним судом;
Окружний адміністративний суд міста Києва невідкладно, протягом десяти робочих днів, передає судові справи, які перебувають у його володінні, до Київського окружного адміністративного суду;
з дня початку роботи Київського міського окружного адміністративного суду Київський окружний адміністративний суд невідкладно передає справи, підсудні окружному адміністративному суду, територіальна юрисдикція якого поширюється на місто Київ, до Київського міського окружного адміністративного суду.
Закон України від 13.12.2022 № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду» набрав чинності 15.12.2022.
З урахуванням вимог Закону України від 13.12.2022 № 2825-IX «Про ліквідацію Окружного адміністративного суду міста Києва та утворення Київського міського окружного адміністративного суду», дана справа підлягає розгляду Київським окружним адміністративним судом.
Враховуючи викладене, суд дійшов висновку про передачу справи до Київського окружного адміністративного суду.
Керуючись ст.ст. 27, 29, 171, 248, 294, 295 Кодексу адміністративного судочинства України, суддя
У Х В А Л И В :
Передати матеріали адміністративної справи №200/5961/24 за позовом ОСОБА_1 ( АДРЕСА_1 , РНОКПП НОМЕР_1 ) до Генерального консульства України в Дюссельдорфі (адреса Іммерманнштрассе, 50, 40210, Дюссельдорф, Німеччина), Міністерства закордонних справ України (адреса 01018, м. Київ, Михайлівська площа, 1, код ЄДРПОУ 00026620), Посольства України у Федеративній Республіці Німеччина (адреса Albrechtstrasse 26, 10117, Berlin) про визнання протиправною бездіяльності та зобов`язання вчинити певні дії, за підсудністю до Київського окружного адміністративного суду.
Копію цієї ухвали надіслати учасникам справи.
Ухвала набирає законної сили у строк та у порядку визначеному статтею 256 КАС України, і може бути оскаржена до Першого апеляційного адміністративного суду. Апеляційна скарга подається безпосередньо до Першого апеляційного адміністративного суду у паперовому вигляді або через електронний кабінет (https://id.court.gov.ua/) у підсистемі Електронний суд.
Текст ухвали розміщений в Єдиному державному реєстрі судових рішень (веб-адреса сторінки: http://www.reyestr.court.gov.ua/).
Суддя Т.В.Загацька
Суд | Донецький окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2024 |
Оприлюднено | 05.09.2024 |
Номер документу | 121353272 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи щодо захисту політичних (крім виборчих) та громадянських прав, зокрема щодо реалізації владних управлінських функцій у сфері громадянства |
Адміністративне
Донецький окружний адміністративний суд
Загацька Т.В.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні