ЛЬВІВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
Справа №380/20144/23
У Х В А Л А
про встановлення нового строку для подачі звіту про виконання рішення суду
02 вересня 2024 року
Львівський окружний адміністративний суд у складі судді Желік О.М., розглянувши у порядку письмового провадження звіт Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України про виконання рішення суду в адміністративній справі №380/20144/23 за позовом ОСОБА_1 до Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії, -
в с т а н о в и в:
у провадженні Львівського окружного адміністративного суду перебувала адміністративна справа №380/20144/23 за позовом ОСОБА_1 до Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
Рішенням Львівського окружного адміністративного суду від 26.12.2023 в справі №380/20144/23 адміністративний позов ОСОБА_1 до Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії задоволено частково шляхом визнання протиправною бездіяльності Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України щодо нарахування та виплати ОСОБА_1 індексації грошового забезпечення за період 01.01.2016 по 28.02.2018 із застосуванням січня 2008 року як місяця, з якого починається обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошового забезпечення (базового місяця), відповідно до вимог Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1078 від 17.07.2003; зобов`язання Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України нарахувати та виплатити ОСОБА_1 індексацію грошового забезпечення за період з 01.01.2016 по 28.02.2018 із застосуванням січня 2008 року як місяця, з якого починається обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошового забезпечення (базового місяця), відповідно до вимог Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1078 від 17.07.2003, та із одночасною компенсацією сум податку з доходів фізичних осіб відповідно до пункту 2 Порядку виплати щомісячної грошової компенсації сум податку з доходів фізичних осіб, що утримуються з грошового забезпечення, грошових винагород та інших виплат, одержаних військовослужбовцями, поліцейськими та особами рядового і начальницького складу, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 44 від 15.01.2004, із урахуванням раніше проведених виплат.
Вищевказане судове рішення набрало законної сили 26.01.2024, за наслідком чого 22.03.2024 у справі було видано виконавчий лист №380/20144/23.
08.07.2024 від представника позивача до суду надійшла заява про встановлення судового контролю за виконанням рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26.12.2023 в справі №380/20144/23. Обґрунтовує подану заяву тим, що вищезгадане рішення суду станом на момент звернення до суду із заявою про встановлення судового контролю не виконано в повному обсязі.
Так, представник позивача зазначила, що 27.06.2024 представника позивача адвоката Муравську Оксану Ігорівну ознайомлено з матеріалами виконавчого провадження №74887584, з якого вбачається, що листом Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України від 27.05.2024 року №50/5/13-91 повідомлено, що вимоги викладені у виконавчому документі виконавчий лист №380/20144/23 від 26.03.2024 виданим Львівським окружним адміністративним судом виконано 28.02.2024 шляхом перерахування коштів на рахунок стягувача ОСОБА_1 в сумі 2218,47 грн. згідно платіжної інструкції №40 від 23.02.2024.
Також представник зазначила, що у відповідності до рішення суду позивачу підлягає нарахування та виплата індексації грошового забезпечення у період з 01.01.2016 по 28.02.2018 з врахуванням базового місяця січня 2008 року в сумі 85141,71 грн. (вісімдесят п`ять тисяч сто сорок одна гривень 00 коп.), чого відповідачем зроблено не було.
На підставі наведеного представник позивача просила суд встановити судовий контроль за виконанням рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26.12.2023 у справі №380/20144/23 шляхом зобов`язання Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України подати звіт про виконання судового рішення.
Ухвалою суду від 09.07.2024 задоволено заяву представника позивача про встановлення судового контролю за виконанням рішення суду та встановлено судовий контроль за виконанням рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26.12.2023 в справі №380/20144/23 за позовом ОСОБА_1 до Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
Вказаною ухвалою: зобов`язано Базу з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України протягом п`ятнадцяти днів з дня набрання даною ухвалою законної сили подати до Львівського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 26.12.2023 в справі №380/20144/23; зобов`язано Базу з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України надати суду розрахунок індексації грошового забезпечення, виплаченої ОСОБА_1 на виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26.12.2023 в справі №380/20144/23, із зазначенням застосованого базового місяця для її обрахунку.
Ухвалу суду від 09.07.2024 про встановлення судового контролю за виконанням судового рішення було отримано Базою з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України через підсистему «Електронний суд» 10.07.2024.
Станом на 29.07.2024 від представника Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України до суду не надійшло звіту про виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26.12.2023 в справі №380/20144/23.
Ухвалою суду від 29.07.2024 встановлено відповідачу новий строк для подачі звіту про виконання рішення суду в адміністративній справі №380/20144/23 за позовом ОСОБА_1 до Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
Вказаною ухвалою: зобов`язано Базу з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України протягом семи днів з дня набрання даною ухвалою законної сили подати до Львівського окружного адміністративного суду звіт про виконання рішення суду від 26.12.2023 в справі №380/20144/23; зобов`язано Базу з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України надати суду розрахунок індексації грошового забезпечення, виплаченої ОСОБА_1 на виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26.12.2023 в справі №380/20144/23, із зазначенням застосованого базового місяця для її обрахунку.
06.08.2024 від представника відповідача до суду надійшов звіт про виконання рішення суду. У поданому звіті представник відповідача вказав, що відповідачем було виконано рішення суду щодо розрахунку і виплати індексації з базовим місяцем січень 2008 року яке проводили із застосування до її виплати випереджаючого методу. При цьому розрахунок і виплату індексації за період з січня 2016 року по лютий 2018 року відповідач здійснював з урахуванням роз`яснення Міністерства соціальної політики України від 03.10.2022 № 3148/0/290-22/51 щодо індексації грошового забезпечення військовослужбовців та положень частини п`ятої статті 4 Закону України «Про індексацію грошових доходів населення» та абзаців 9-11 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 року № 1078, якими передбачено, що у разі, якщо грошові доходи населення підвищено з урахуванням прогнозного рівня інфляції випереджаючим шляхом, при визначенні обсягу підвищення грошових доходів у зв`язку із індексацією враховується рівень такого підвищення.
Представник відповідача навів спосіб розрахунку індексації позивача. Так, представник відповідача вказав, що у грудні 2015 року розмір грошового забезпечення військовослужбовця становив 4693,49 грн, у тому числі: 2933,43 грн - місячне ГЗ; 1760,06 - щомісячна додаткова грошова винагорода ( далі ЩДГВ) 60 % від місячного ГЗ (підстава: ТЛГ ГУ НГУ від 14.09.2015 № 3/21/3-5581). Відповідно до розпорядження командувача НГУ від 04.02.2016 № Р-5 «Про підвищення розмірів грошового забезпечення військовослужбовців Національної гвардії України» розмір грошового забезпечення військовослужбовця з 01.01.2016 становив 8167,81 грн, у тому числі: 5104,88 грн - місячне ГЗ; 3062,93 - ЩДГВ (60 % від місячного ГЗ), що у порівнянні з груднем 2015 року був більшим на 3474,32 грн, у тому числі: 2171,45 грн - місячне ГЗ; 1302,87 - ЩДГВ (60 % від місячного ГЗ). Оскільки із січня 2016 року було підвищено грошове забезпечення випереджаючим шляхом з урахуванням прогнозного рівня інфляції за рахунок підвищення розміру щомісячної премії, таке підвищення не вплинуло на визначення базового місяця для подальшого нарахування індексації грошового забезпечення (яким залишився - січень 2008 року), а відповідно до пункту 5 Порядку та прикладу, наведеного в додатку 5 до Порядку, під час визначення розміру підвищення грошових доходів у зв`язку з індексацією врахований рівень цього підвищення (сума індексації визначається з урахуванням розміру підвищення доходу і розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу).
Відповідно до наказу командувача НГУ від 01.06.2016 № 30 о/с про зміну тарифного розряду та підрозділу було підвищення розмірів грошового забезпечення військовослужбовця. Розмір грошового забезпечення військовослужбовця з 01.06.2016 становив 9040,80 грн, у тому числі: 5650,50 грн - місячне ГЗ; 3390,30 - ЩДГВ (60 % від місячного ГЗ), що у порівнянні з травнем 2016 року був більшим на 872,99 грн, у тому числі: 545,62 грн - місячне ГЗ; 327,27 - ЩДГВ (60 % від місячного ГЗ).
Наступне збільшення ГЗ було з 08.08.2016 відповідно до наказу командувача НГУ від 08.08.2016 № 120 о/с про зміну військового звання. Грошове забезпечення з 08.2016 становило 9057,01 грн, що у порівнянні з липнем 2016 року було більшим на 16,21 грн, у тому числі: 10.13 грн - місячне ГЗ; 6,08 - ЩДГВ (60 % від місячного ГЗ).
Наступне рішення щодо збільшення з 01.08.2017 розмірів грошового забезпечення було прийнято командувачем НГУ у вересні 2017 року, яке було доведено до військових частин листом від 04.09.2017 № 27/33/4-6240. Грошове забезпечення з 01.08.2017 становило 9665,01 грн, що у порівнянні з липнем 2017 року було більшим на 608,00 грн, у тому числі: 380,00 грн - місячне ГЗ; 228,00 - ЩДГВ (60 % від місячного ГЗ).
Відповідно до розпорядження командувача НГУ від 09.02.2018 № Р-4 у січні 2018 року військовослужбовцям було проведено збільшення розміру щомісячної премії з одночасним зменшенням ЩДГВ. Розмір грошового забезпечення військовослужбовця з 01.01.2018 становив 10448,63 грн, що у порівнянні з груднем 2017 року був більшим на 722,82 грн.
З 01.03.2018 відповідно постанови КМУ від 30.08.2017 № 704 військовослужбовцям було проведено збільшення розмірів посадових окладів та інших складових місячного грошового забезпечення. Відповідно до розпорядження командувача НГУ від 09.02.2018 № Р-4 розмір місячного грошового забезпечення з 01.03.2018 становив 11031,20 грн, що у порівнянні з лютим 2018 року був більшим на 582,57 грн.
За період з 01.01.2016 по 28.02.2018 нарахування індексації грошового забезпечення ОСОБА_1 проведено відповідно до пункту 5 Порядку, яким визначено, що в разі підвищення тарифних ставок місяць, у якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків. Якщо розмір підвищення грошового доходу не перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу, сума індексації в цьому місяці визначається з урахуванням розміру підвищення доходу і розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу
Насамкінець представник відповідача підсумував, що сума індексації за лютий 2018 року, обрахованої з базовим місяцем січень 2008 року, менша ніж сумарне збільшення грошового забезпечення за період з січня 2016 року по березень 2018 року. Отже, права на виплату індексації в розмірі заявленої суми позивача не було.
12.08.2024 від представника позивача до суду надійшли додаткові пояснення, в яких вона зазначила, що відповідачем не правильно застосовано норму матеріального права, зокрема, пункт 5 Постанови Кабінету Міністрів України від 17 липня 2003 р. № 1078 Про затвердження Порядку проведення індексації грошових доходів населення, де вказано: «У разі зростання грошового доходу за рахунок інших його складових без підвищення тарифних ставок (посадових окладів) сума індексації не зменшується на розмір підвищення грошового доходу. У разі коли відбувається підвищення тарифної ставки (посадового окладу), у місяці підвищення враховуються всі складові грошового доходу, які не мають разового характеру.», що мало наслідком не повне виконання рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2023 року у справі №380/20144/23.
Розглянувши поданий представником відповідача звіт про виконання рішення суду, суд зазначає наступне.
Як видно з Розрахунку нарахування та виплати індексації грошового забезпечення за період з 01 січня 2016 року по 28 лютого 2018 року, у відповідності до абзаців 9-11 пункту 5 Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого ПКМУ «Про затвердження Порядку проведення індексації грошових доходів населення «від 17.07.2003 №1078 ОСОБА_1 (ІПН НОМЕР_1 ) згідно рішення суду справа №380/20144/23 від 26.12.2023, долученого до звіту про виконання судового рішення, загальна сума нарахованої та виплаченої позивачу індексації грошового забезпечення становить 2218,47 грн.
У графі «Можливий розмір індексації (від базового місяця)», яка наявна у вищевказаному розрахунку, розмір індексації грошового забезпечення за період з 01.01.2016 по 28.02.2018 із застосуванням січня 2008 року як місяця, з якого починається обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошового забезпечення (базового місяця), відповідно до вимог Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1078 від 17.07.2003, становить 83625,23 гривень (вісімдесят три тисячі шістсот двадцять п`ять гривень 23 коп.).
Разом з тим, згадана сума індексації грошового забезпечення не була нарахована та виплачена позивачу, оскільки, як зазначає представник відповідача у своєму звіті, сума індексації за лютий 2018 року, обрахованої з базовим місяцем січень 2008 року, менша ніж сумарне збільшення грошового забезпечення за період з січня 2016 року по березень 2018 року, що свідчить про відсутність права на виплату індексації в розмірі заявленої позивачем суми.
Суд аналізуючи викладені у звіті відповідача мотиви зазначає, що відповідачем не було нараховано та не було виплачено суми індексації в розмірі 83625,23 грн. у зв`язку зі збільшенням розміру грошового забезпечення позивача за рахунок складових грошового забезпечення, які не мають постійного характеру.
З цього приводу суд зазначає, що 09.12.2015 Кабінет Міністрів України прийняв постанову № 1013 «Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативно-правових актів» (далі Постанова № 1013), яка набрала чинності 15.12.2015 та відповідно до пункту 6 цієї постанови застосовується з 01.12.2015.
Цією постановою внесені зміни до пункту 5 Порядку № 1078, абзаци перший шостий якого викладені у такій редакції: У разі підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, значення індексу споживчих цін у місяці, в якому відбувається підвищення, приймається за 1 або 100 відсотків.
Обчислення індексу споживчих цін для проведення подальшої індексації здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення зазначених грошових доходів населення.
Сума індексації у місяці підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, не нараховується, якщо розмір підвищення грошового доходу перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу.
Якщо розмір підвищення грошового доходу не перевищує суму індексації, що склалась у місяці підвищення доходу, сума індексації у цьому місяці визначається з урахуванням розміру підвищення доходу і розраховується як різниця між сумою індексації і розміром підвищення доходу.
У разі зростання заробітної плати за рахунок інших її складових без підвищення тарифних ставок (окладів) сума індексації не зменшується на розмір підвищення заробітної плати. У разі коли відбувається підвищення тарифної ставки (окладу), у місяці підвищення враховуються всі складові заробітної плати, які не мають разового характеру.
До чергового підвищення тарифних ставок (окладів), пенсій або щомісячного довічного грошового утримання, стипендій, виплат, що здійснюються відповідно до законодавства про загальнообов`язкове державне соціальне страхування, до визначеної суми індексації додається сума індексації, яка складається внаслідок перевищення величини індексу споживчих цін порогу індексації, зазначеного у пункті 1-1 цього Порядку.
В пункті 2 рішення від 09.02.1999 № 1-7/99 Конституційний Суд України зазначив, що в регулюванні суспільних відносин застосовуються різні способи дії в часі нормативно-правових актів. Перехід від однієї форми регулювання суспільних відносин до іншої може здійснюватися, зокрема, негайно (безпосередня дія), шляхом перехідного періоду (ультраактивна форма) і шляхом зворотної дії (ретроактивна форма).
В рішенні від 05.04.2021 № 3-рп/2001 у п. 4 Конституційний Суд України вказав, що закріплення принципу незворотності дії в часі законів та інших нормативно-правових актів є гарантією безпеки людини і громадянина, довіри до держави. Винятки з цього конституційного принципу, тобто надання закону або іншому нормативно-правовому акту зворотної сили, передбачено ч. 1 ст. 58 Конституції України, а саме: коли закони або інші нормативно-правові акти пом`якшують або скасовують відповідальність особи.
З огляду на вказане, слідує висновок, що з грудня місяця 2015 року для військовослужбовців, прийнятих на службу як до цієї дати, так і після, слід застосовувати єдиний підхід у визначенні базового місяця, а саме при обчисленні індексу споживчих цін для проведення індексації грошового забезпечення починаючи з грудня місяця 2015 року обчислення здійснюється з місяця, наступного за місяцем підвищення посадового окладу, якщо оклад за посадою, на яку було прийнято військовослужбовця, востаннє підвищувався до дати його прийняття.
Крім того, відповідно до п. 14 Порядку № 1078 роз`яснення щодо застосування цього Порядку надає Мінсоцполітики. Так, Мінсоцполітики в листі від 28.04.2016 № 201/10/1.37-16 надало роз`яснення щодо індексації заробітної плати, яке полягає в наступному. Обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації починаючи з грудня 2015 року здійснюється не індивідуально для кожного працівника в залежності від прийняття його на роботу або зростання його доплат та надбавок, а від моменту останнього перегляду тарифної ставки (окладу) за посадою, яку займає працівник. Як приклад в цьому листі зазначено: «враховуючи викладене та наведені у листі дані, для працівника, який працює з лютого 2014 року, обчислення індексу споживчих цін має здійснюватись з місяця підвищення тарифної ставки (окладу) за посадою, яку займає працівник. Якщо останнє підвищення окладу за посадою відбулося у квітні 2012 року, то для визначення суми індексації такому працівнику з грудня 2015 року має застосовуватись індекс споживчих цін, обчислений наростаючим підсумком з травня 2012 року».
За приписами Порядку № 1078 місяць, у якому підвищилося грошове забезпечення з урахуванням виплат, що входять до його складу (посадовий оклад, оклад за військовим званням; щомісячні додаткові види грошового забезпечення (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премія); одноразові додаткові види грошового забезпечення), є базовим. У разі підвищення військовослужбовцю грошового забезпечення, для визначення базового місяця при проведенні індексації здійснюється порівняння суми підвищення грошового забезпечення та суми індексації, що нараховується в місяці збільшення грошового доходу. При проведенні такого порівняння береться грошове забезпечення до підвищення у розрахунку за повний відпрацьований місяць та величина приросту індексу споживчих цін, на який нараховується індексація. Якщо відбувається підвищення грошового забезпечення на суму меншу, ніж сума індексації, має бути здійснено підвищення грошового забезпечення та додано суму індексації, визначену з урахуванням суми підвищення грошового забезпечення.
Відповідно до п. 1 постанови Кабінету Міністрів України № 1294 Про упорядкування структури та умов грошового забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб від 07.11.2007 (далі - Постанова № 1294) грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу складається з посадового окладу, окладу за військовим (спеціальним) званням, щомісячних (підвищення посадового окладу, надбавки, доплати, винагороди, які мають постійний характер, премії) та одноразових додаткових видів грошового забезпечення.
Як зазначалося вище, у разі зростання заробітної плати за рахунок інших її складових без підвищення тарифних ставок (окладів) сума індексації не зменшується на розмір підвищення заробітної плати. У разі коли відбувається підвищення тарифної ставки (окладу), у місяці підвищення враховуються всі складові заробітної плати, які не мають разового характеру (абз. 5 п. 5 Порядку № 1078).
Отже, підставою для встановлення базового місяця індексації є підвищення, зокрема, посадових окладів особи.
При цьому, проаналізувавши вказані вище положення Порядку № 1078 суд зауважує, що зміна розміру доплат, надбавок та премій не випливає на встановлення базового місяця індексації для початку обчислення індексу споживчих цін при нарахуванні індексації. Лише зростання посадового окладу впливає на його початок.
Верховний Суд раніше вже звертав увагу на те, що місяць, у якому відбулося підвищення тарифної ставки (окладу), є базовим для проведення індексації (пункт 26 постанови від 5 лютого 2020 року у справі №825/565/17).
Аналогічний правовий висновок висловлений Верховним Судом у постанові від 27.04.2021 у справі №380/1513/20.
Верховний Суд в постанові від 22.07.2020 в справі № 400/3017/19 (щодо періоду після з 01.12.2015) зазначив, що підставою для встановлення базового місяця індексації є підвищення посадових окладів особи. Тобто, початок відліку для обчислення індексу споживчих цін є місяць підвищення посадового окладу. З цього місяця значення індексу споживчих цін приймають за 1 або 100%, а приріст індексу розраховується з наступного місяця. При цьому, нарахування індексації проводиться в місяці, наступному за місяцем, у якому був офіційно опублікований індекс інфляції. При цьому суд погодився, що зміна розміру доплат, надбавок та премій не впливає на встановлення базового місяця індексації для початку обчислення індексу споживчих цін при нарахуванні індексації.
Верховний Суд у постанові від 19.05.2022 у справі №200/3859/21 (реєстраційний номер судового рішення в ЄДРСР - 104400987) зазначив, що правове регулювання виплати індексації визначає умови (коли величина індексу споживчих цін перевищила поріг індексації), з настанням яких виникає право на щомісячне отримання суми індексації у структурі заробітної плати (грошового забезпечення) до настання обставин (підвищення тарифних ставок, окладів), за яких виплата розрахованої суми індексації припиняється до повторного настання обставин, які обумовлюють наступне виникнення права на отримання індексації.
Отже, базовий місяць для такої індексації визначається нормативно і відповідач не наділений повноваженнями діяти на свій розсуд, обираючи інакший місяць базовим, ніж той, у якому відбулося підвищення тарифної ставки (окладу).
В пункті 3 Постанови КМУ №1013 від 09.12.2015 Про упорядкування структури заробітної плати, особливості проведення індексації та внесення змін до деяких нормативноправових актів установлено міністрам, керівникам інших центральних органів виконавчої влади, головам обласних, Київської міської державних адміністрацій та інших державних органів у межах передбачених коштів державного бюджету, місцевих бюджетів та власних коштів вжити заходів для підвищення з 01.12.2015 розмірів посадових окладів (тарифних ставок, ставок заробітної плати), перегляду розмірів надбавок, доплат, премій, спрямувавши на зазначені цілі всі виплати, пов`язані з сумою індексації, яка склалась у грудні 2015 р., з тим, щоб розмір підвищення всіх складових заробітної плати у сумарному виразі для кожного працівника у грудні 2015 року перевищив суму індексації, яку йому повинні були виплатити у грудні 2015 року.
Для проведення подальшої індексації заробітної плати обчислення індексу споживчих цін починається з січня 2016 відповідно до Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 17.07.2003 № 1078.
Системно проаналізувавши приписи п.п. 1-3 Постанови КМУ №1013 від 09.12.2015 року, слідує висновок, що приписи цієї Постанови містять визначений перелік осіб на яких розповсюджується її дія, тобто осіб, посадові оклади яких затверджені постановами КМУ переліченими в п. 1, при цьому п/п 3 п. 1 містить виключення з цього кола осіб - крім військовослужбовців.
Також, переліку постанов КМУ, зазначених в п. 1 Постанови КМУ №1013 від 09.12.2015 року відсутні такі, що встановлюють посадові оклади військовослужбовців.
З аналізу п. 3 Постанови КМУ №1013 від 09.12.2015 вбачається, що дія п. 3 цієї Постанови поширюється на осіб, посадові оклади яких було збільшено цією постановою в грудні 2015 року, тобто базовим місяцем для проведення індексації їх грошових доходів буде січень 2016 року, що в повній мірі відповідає приписам п. 5 Постанови № 1078.
Проте, збільшення грошового забезпечення за рахунок преміювання, не впливає на встановлення нового базового місяця (місяця підвищення грошових доходів).
Відповідно до положень пунктів 2, 5 Порядку № 1078 для визначення базового місяця для проведення індексації доходів необхідно обрати місяць, у якому заробітна плата працівника зросла за рахунок її постійних складових.
Розмір посадового окладу позивача, які у усіх військовослужбовців затверджено Постановою № 1294, яка набрала чинності з 01.01.2008. Отже, з набранням чинності Постановою № 1294 відбулись зміни розміру тарифних ставок (посадових окладів) відповідних категорій військовослужбовців. Наступна зміна розміру посадових окладів військовослужбовців відбулася у зв`язку із набранням чинності 01.03.2018 постанови Кабінетом Міністрів України Про грошове забезпечення військовослужбовців, осіб рядового і начальницького складу та деяких інших осіб від 30.08.2017 № 704.
З огляду на вищевказане слідує, що відповідач не в повному обсязі виконав рішення Львівського окружного адміністративного суду від 26 грудня 2023 року у справі №380/20144/23, оскільки розмір індексації грошового забезпечення позивача ОСОБА_1 за період з 01.01.2016 по 28.02.2018 із застосуванням січня 2008 року як місяця, з якого починається обчислення індексу споживчих цін для проведення індексації грошового забезпечення (базового місяця), відповідно до вимог Порядку проведення індексації грошових доходів населення, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України № 1078 від 17.07.2003, та згідно розрахунку, долученого відповідачем до звіту про виконання судового рішення, становить 83625,23 гривень (вісімдесят три тисячі шістсот двадцять п`ять гривень 23 коп.), яку не було нараховано та не було виплачено позивачу.
У відповідності до частини другої статті 382 КАС України за наслідками розгляду звіту суб`єкта владних повноважень про виконання рішення суду або в разі неподання такого звіту суддя своєю ухвалою може встановити новий строк подання звіту, накласти на керівника суб`єкта владних повноважень, відповідального за виконання рішення, штраф у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
Зважаючи на висновок суду про не повне виконання відповідачем рішення суду від 26 грудня 2023 року у справі №380/20144/23, суд доходить висновку про відмову у прийнятті його звіту від 06.08.2024 та про необхідність повторного надання відповідачу строку для подачі звіту про виконання такого рішення з урахуванням висновків суду, викладених в цій ухвалі.
При цьому суд звертає увагу відповідача на можливість накладення на нього штрафу у сумі від двадцяти до сорока розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб за невиконання вимог як ухвали суду від 09.07.2024, так і даної ухвали.
Керуючись статтями 241, 256, 382 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
п о с т а н о в и в:
відмовити у прийнятті звіту Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України про виконання рішення суду в адміністративній справі №380/20144/23 за позовом ОСОБА_1 до Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
Встановити відповідачу новий строк для подачі звіту про виконання рішення суду в адміністративній справі №380/20144/23 за позовом ОСОБА_1 до Бази з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України про визнання протиправними дій, зобов`язання вчинити дії.
Зобов`язати Базу з ремонту Радіоелектронної техніки Національної гвардії України протягом семи днів з дня набрання даною ухвалою законної сили подати до Львівського окружного адміністративного суду новий звіт про виконання рішення суду від 26.12.2023 в справі №380/20144/23 з урахуванням висновків суду, викладених в мотивувальній частині цієї ухвали.
Ухвала набирає законної сили з моменту її підписання суддею.
Апеляційна скарга на ухвалу суду подається протягом п`ятнадцяти днів з дня складення повного тексту ухвали безпосередньо до Восьмого апеляційного адміністративного суду.
СуддяЖелік О.М.
Суд | Львівський окружний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2024 |
Оприлюднено | 05.09.2024 |
Номер документу | 121354705 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Інші скарги та заяви в процесі виконання судових рішень та рішень інших органів (посадових осіб) |
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Адміністративне
Львівський окружний адміністративний суд
Желік Олександра Мирославівна
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні