Рішення
від 03.09.2024 по справі 420/5570/24
ОДЕСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

Справа № 420/5570/24

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

29 серпня 2024 рокум. Одеса

У залі судових засідань №11

Одеський окружний адміністративний суд у складі:

головуючого судді- Свиди Л.І.

при секретарі судового засідання- Товтин В.Р.

за участю сторін:

прокурора- Шептіліс О.І.

представника позивача- Лех А.О.

представника відповідача- не з`явився

розглянувши в порядку загального позовного провадження справу за позовною заявою Роздільнянської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) до Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності, зобов`язання вчинити певні дії, -

ВСТАНОВИВ:

До суду звернулася Роздільнянська окружна прокуратура в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) до Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області про визнання протиправною бездіяльності відповідача щодо невжиття заходів із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області за 0,2 км від населеного пункту с. Гребеники за координатами 46о53'49.90'' п.ш. 29о49'9.49'' с.д., орієнтовною площею 1,2 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї, зобов`язання відповідача вжити заходи із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області за 0,2 км від населеного пункту с. Гребеники за координатами 46о53'49.90'' п.ш. 29о49'9.49'' с.д., орієнтовною площею 1,2 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї.

За цією позовною заявою відкрито спрощене позовне провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні) за наявними у справі матеріалами у відповідності до ст. 262 КАС України та наданий відповідачу строк для подання до суду відзиву на цю заяву, позивачу - відповіді на відзив.

Ухвалою від 24.05.2024 року судом вирішено розгляд справи проводити в порядку загального позовного провадження.

Прокурор та представник позивача в судове засідання з`явилися, позовні вимоги підтримали в повному обсязі. Позов обґрунтований прокурором тим, що Роздільнянською окружною прокуратурою в ході реалізації конституційної функції представництва інтересів держави в суді проведено вивчення стану законності у сфері забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів та екологічної безпеки поводження з відходами на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області. За результатами опрацювання матеріалів щодо наявності підстав для представництва інтересів держави в суді встановлено, що на території Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району розташовано діюче місце видалення твердих побутових відходів за межами с. Гребеники орієнтовною площею 1,2 га. З інформації Великомихайлівської селищної ради №2138/02-13 від 28.12.2023 вбачається, що на вказане сміттєзвалище, що розташоване за межами с. Гребеники Роздільнянського району розроблено паспорт №51216190 від 29.11.2004. Згідно вищевказаного паспорту місця видалення відходів, сміттєзвалище експлуатується з 1983 року, воно знаходиться на земельній ділянці площею 1,2 га, за 0,2 км. від с. Гребеники за координатами 46о53'49.90'' п.ш. 29о49'9.49'' с.д. Водночас, земельна ділянка, на якій розташовано вищевказане місце видалення твердих побутових відходів не сформована, кадастровий номер не присвоєно, межі в натурі на місцевості не винесені та речове право на неї не зареєстроване. Крім того, відповідно до інформації Великомихайлівської селищної ради від 22.01.2024, бюджетом селищної ради на 2024 рік кошти для оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки на яких розміщені місця видалення твердих побутових відходів не передбачено, що стало підставою для звернення до суду з цим позовом.

Представник відповідача в судове засідання не з`явився, відзив на позовну заяву до суду не надав.

Заслухавши пояснення прокурора та представника позивача, дослідивши матеріали справи, а також обставини, якими обґрунтовуються вимоги, докази, якими вони підтверджуються, суд вважає, що позов підлягає задоволенню з наступних підстав.

Відповідно до розпорядження Кабінету Міністрів України від 12.06.2020 року №720-р «Про визначення адміністративних центрів та затвердження територій територіальних громад Одеської області» с. Гребеники, за межами якого розташоване місце видалення твердих побутових відходів, входить до складу території Великомихайлівської територіальної громади з адміністративним центром у смт. Велика Михайлівка.

Статтею 131-1 Конституції України на органи прокуратури покладається представництво інтересів держави у випадках, визначених законом.

Право звернення прокурора до суду в інтересах держави передбачено ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» та ст. 53 КАС України.

Згідно з ч. 3 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» прокурор здійснює представництво в суді законних інтересів держави у разі порушення або загрози порушення інтересів держави, якщо захист цих інтересів не здійснює або неналежним чином здійснює орган державної влади, орган місцевого самоврядування чи інший суб`єкт владних повноважень, до компетенції якого віднесені відповідні повноваження, а також у разі відсутності такого органу.

Звернення прокурора до суду спрямоване на дотримання встановлених Конституцією України принципів верховенства права та законності, а також задоволення суспільної потреби у дотриманні вимог законодавства.

Верховний Суд у постанові від 26.07.2018 у справі №926/1111/15 погодився із доводами прокурора щодо наявності підстав для представництва інтересів держави, при цьому судом зазначено, що прокурор, вважаючи, що оспорюваним правочином порушуються державні інтереси, мав не тільки законне право, а й обов`язок здійснити захист таких інтересів.

Роздільнянською окружною прокуратурою в ході реалізації конституційної функції представництва інтересів держави в суді проведено вивчення стану законності у сфері забезпечення екологічної безпеки, у тому числі при використанні природних ресурсів та екологічної безпеки поводження з відходами на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області.

За результатами опрацювання матеріалів щодо наявності підстав для представництва інтересів держави в суді встановлено, що на території Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району розташовано діюче місце видалення твердих побутових відходів за межами с. Гребеники - орієнтовною площею 1,2 га.

Відповідно до листа Великомихайлівської селищної ради №2138/02-13 від 28.12.2023 року керівника Роздільнянської окружної прокуратури повідомлено, в тому числі, що діюче місце видалення твердих побутових відходів, розташоване за межами с. Гребеники, має паспорт № НОМЕР_1 від 29.11.2004 року.

Згідно вищевказаного паспорту місця видалення відходів сміттєзвалище експлуатується з 1983 року, знаходиться на земельній ділянці площею 1,2 га за 0,2 км від населеного пункту с. Гребеники за координатами 46о53'49.90'' п.ш. 29о49'9.49'' с.д.

Водночас, земельна ділянка, на якій розташовано вищевказане місце видалення твердих побутових відходів не сформована, кадастровий номер не присвоєно, межі в натурі на місцевості не винесені та речове право на неї не зареєстроване.

Згідно листа Великомихайлівської селищної ради від 22.01.2024 року №123/02-13 Роздільнянську окружну прокуратуру повідомлено, що бюджетом селищної ради на 2024 рік кошти для оформлення правовстановлюючих документів на земельні ділянки на яких розміщені місця видалення твердих побутових відходів - не передбачено.

Також, вказаний факт підтверджено проведеними Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) у лютому 2021 року плановою та у липні 2021 року позаплановою перевірками щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства Великомихайлівською селищною радою Роздільнянського району Одеської області.

Так, у період з 26.01.2021 року по 05.02.2021 року на підставі наказу «Про проведення перевірки» від 26.01.2021 року №62 та направлення на проведення планової перевірки №34пр від 26.01.2021 року посадовими особами Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) проведено планову перевірку щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства Великомихайлівською селищною радою, в ході якої встановлено ряд порушень вимог природоохоронного законодавства, які зафіксовані в Акті №01 від 05.02.2021 року перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства, у тому числі щодо порушень в сфері поводження з відходами.

З метою усунення порушень, виявлених за результатом планового заходу державного нагляду (контролю), державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища селищному голові Великомихайлівської селищної ради ОСОБА_1 видано припис №20 від 11.02.2021 року.

Крім того, за фактом порушення правил ведення первинного обліку та здійснення контролю за операціями поводження з відходами, а також за фактом порушення режиму експлуатації полігонів для зберігання чи захоронення побутових відходів, державним інспектором 01.02.2021 року складено протоколи про адміністративне правопорушення №000018 за ст. 82-1 КУпАП та №000019 за ст. 82-6 КУпАП відносно ОСОБА_2 (начальник відділу ЖКГ, будівництва та благоустрою Великомихайлівської селищної ради).

Постановами про накладення адміністративного стягнення від 03.02.2021 року №000018 та від 05.02.2021 року №000019 ОСОБА_2 визнано винним у вчиненні адміністративного правопорушення та накладено стягнення.

В подальшому, з 07.07.2021 року по 09.07.2021 року на підставі наказу від 06.07.2021 року №805 та направлення на проведення позапланової перевірки №732пр від 06.07.2021 року посадовими особами Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) проведено позапланову перевірку щодо дотримання вимог природоохоронного законодавства в частині виконання припису Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) від 11.02.2021 року №20 Великомихайлівською селищною радою, в ході якої встановлено порушення вимог природоохоронного законодавства, які зафіксовані в Акті №43 від 09.07.2021 року перевірки дотримання вимог природоохоронного законодавства.

З огляду на невиконання законних вимог посадових осіб Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області), з метою усунення порушень вимог законодавства, виявлених під час проведення заходу державного нагляду (контролю) за дотриманням вимог законодавства (в частині виконання припису від 11.02.2021 року №20), державним інспектором з охорони навколишнього природного середовища селищному голові Великомихайлівської селищної ради Чебан Л.А. видано припис №307 від 09.07.2021 року.

Пунктом 13 припису №307 від 09.07.2021 року визначено вимогу скласти реєстр МВВ, здійснити перегляд і оновлення даних паспортів МВВ з погодженням в Департаменті екології та природних ресурсів Одеської ОДА (у т.ч. паспорти МВВ, розміщених на території Гребеніківського старостинського округу (реєстраційний номер №51216190), скласти проекти землеустрою земельних ділянок під МВВ.

За фактом невиконання пунктів 1-6, 8-16, 18-22 припису від 11.02.2021 року №20 08.07.2021 року відносно селищного голови Великомихайлівської селищної ради складено протокол про адміністративне правопорушення №001742 за ст. 188-5 КУпАП.

Постановою про накладення адміністративного стягнення від 09.07.2021 року №001742 ОСОБА_1 визнано винною у вчиненні адміністративного правопорушення та накладено стягнення.

З урахуванням зазначеного, вжиття заходів щодо оформлення правовстановлюючих документів на земельну ділянку, зайняту під сміттєзвалище для захоронення твердих побутових відходів у межах конкретного місця видалення відходів за паспортом НОМЕР_2 від 29.11.2004 року орієнтовно розміром 1,2 га за 0,2 км від населеного пункту с. Гребеники за координатами 46о53'49.90'' п.ш. 29о49'9.49'' с.д. є необхідною умовою для забезпечення експлуатації полігону твердих побутових відходів, розроблення плану приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства.

Роздільнянською окружною прокуратурою листом від 11.01.2024 року за №62-135вих-24 повідомлено Державну екологічну інспекцію Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) про невиконання Великомихайлівською селищною радою вимог природоохоронного законодавства.

Згідно відповіді від 14.02.2024 року за №646/1.2 Державна екологічна інспекція Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) не вживала заходів позовного характеру про усунення порушень вимог природоохоронного законодавства Великомихайлівською селищною радою Роздільнянського району Одеської області.

Також цим листом було зазначено, що підставою не здійснення захисту інтересів держави Україна постає обмежене фінансування на сплату судового збору, що унеможливлює забезпечення самостійного захисту інтересів держави.

Листом від 19.02.2024 року Роздільнянська окружна прокуратура повідомила Державну екологічну інспекцію Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) в порядку ч. 4 ст. 23 Закону України «Про прокуратуру» про представництво інтересів держави в суді, що стало підставою для звернення до суду з цим позовом.

Відповідно до п 3, 21 ч. 1 ст. 1 Закону України «Про управління відходами» у цьому Законі наведені нижче терміни вживаються в такому значенні: видалення відходів - операція, що не є відновленням відходів, навіть якщо одним із наслідків такої операції є використання речовин або енергії. Перелік операцій з видалення відходів наведено в додатку 1; оброблення відходів - операція з відновлення або видалення відходів, включаючи підготовку відходів до таких операцій.

Згідно додатку 1 до Закону України «Про управління відходами» розміщення на поверхні чи в землі, у тому числі захоронення тощо є однією з операцій з видалення відходів.

Відповідно до п. 5 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про управління відходами» якщо регіональним планом управління відходами передбачено продовження строку експлуатації місць розміщення відходів (полігонів, звалищ), які не відповідають вимогам цього Закону, суб`єкт господарювання, що здійснює управління таким місцем розміщення відходів, повинен разом з документами на отримання дозволу на здійснення операцій з оброблення відходів подати план та техніко-економічне обґрунтування приведення місця розміщення відходів у відповідність з вимогами законодавства.

Згідно положень ст. 26, 30, 33 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» до виключної компетенції сільських, селищних, міських рад віднесено надання відповідно до законодавства згоди на розміщення на території села, селища, міста нових об`єктів, у тому числі місць чи об`єктів для розміщення відходів, сфера екологічного впливу діяльності яких згідно з діючими нормативами включає відповідну територію.

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні (самоврядні) повноваження щодо вирішення питань поводження з побутовими відходами.

До відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать делеговані повноваження з визначення території для розміщення відходів відповідно до законодавства.

Відповідно до положень ст. 25, п. 34 ч. 1 ст. 26 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» сільські, селищні, міські ради правомочні розглядати і вирішувати питання, віднесені Конституцією України, цим та іншими законами до їх відання.

Виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються відповідно до закону питання регулювання земельних відносин.

Згідно положень ст. 12, 79-1 Земельного кодексу України до повноважень сільських, селищних, міських рад у галузі земельних відносин на території сіл, селищ, міст належить, крім іншого, вирішення інших питань у галузі земельних відносин відповідно до закону.

Земельна ділянка як об`єкт цивільних прав передбачає її формування з визначенням її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру.

Одним зі способів формування земельних ділянок є відведення земельних ділянок із земель державної та комунальної власності. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі.

Земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера.

Формування земельних ділянок здійснюється за проектами землеустрою щодо відведення земельних ділянок.

Винесення в натуру (на місцевість) меж сформованої земельної ділянки до її державної реєстрації здійснюється за документацією із землеустрою, яка стала підставою для її формування.

Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї. Державна реєстрація речових прав на земельні ділянки здійснюється після державної реєстрації земельних ділянок у Державному земельному кадастрі.

Відповідно до положень ст. 19, 20, 22, 50, 55 Закону України «Про землеустрій» до повноважень сільських, селищних, міських рад у сфері землеустрою на території сіл, селищ, міст належать: а) організація та здійснення землеустрою, проведення інвентаризації земель та земельних ділянок усіх форм власності; б) здійснення контролю за впровадженням заходів, передбачених документацією із землеустрою; в) координація здійснення землеустрою та контролю за використанням і охороною земель комунальної власності; г) інформування населення про заходи, передбачені землеустроєм; ґ) вирішення інших питань у сфері землеустрою відповідно до закону.

Землеустрій проводиться в обов`язковому порядку на землях усіх категорій незалежно від форми власності, зокрема, в разі встановлення та зміни меж об`єктів землеустрою.

Землеустрій здійснюється на підставі: а) рішень органів виконавчої влади та органів місцевого самоврядування щодо проведення робіт із землеустрою; б) укладених договорів між юридичними чи фізичними особами (землевласниками і землекористувачами) та розробниками документації із землеустрою; в) судових рішень.

Види документації із землеустрою, крім інших є: проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок; технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості).

Проекти землеустрою щодо відведення земельних ділянок розробляються у разі формування нових земельних ділянок із земель державної, комунальної власності (крім випадків формування земельних ділянок за іншою документацією із землеустрою) та у разі зміни цільового призначення земельних ділянок у випадках, визначених законом.

Встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) здійснюється відповідно до відомостей Державного земельного кадастру, матеріалів Державного фонду документації із землеустрою та оцінки земель, матеріалів топографо-геодезичних робіт.

Технічна документація із землеустрою щодо встановлення (відновлення) меж земельної ділянки в натурі (на місцевості) розробляється за рішенням власника (розпорядника) земельної ділянки, землекористувача.

Згідно з ч. 1 ст. 26 Закону України «Про землеустрій» замовниками документації із землеустрою можуть бути органи державної влади, Рада міністрів Автономної Республіки Крим, органи місцевого самоврядування, землевласники і землекористувачі, а також інші юридичні та фізичні особи.

Відповідно до положень ст. 125, 126 Земельного кодексу України право власності на земельну ділянку, а також право постійного користування та право оренди земельної ділянки виникають з моменту державної реєстрації цих прав. Право власності, користування земельною ділянкою оформлюється відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень».

Згідно з ст. 2 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» державна реєстрація речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень - це офіційне визнання і підтвердження державою фактів набуття, зміни або припинення речових прав на нерухоме майно, обтяжень таких прав шляхом внесення відповідних відомостей до Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до ч. 1, 2 ст. 3 Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень» загальними засадами державної реєстрації прав є: гарантування державою об`єктивності, достовірності та повноти відомостей про зареєстровані права на нерухоме майно та їх обтяження; обов`язковість державної реєстрації прав у Державному реєстрі прав; публічність державної реєстрації прав; внесення відомостей до Державного реєстру прав виключно на підставах та в порядку, визначених цим Законом; відкритість та доступність відомостей Державного реєстру прав.

Речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до цього Закону, виникають з моменту такої реєстрації.

З урахуванням зазначеного, Великомихайлівською селищною радою Роздільнянського району Одеської області не забезпечено виконання вимог законодавства в частині виготовлення документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської селищної ради за 0,2 км від населеного пункту с. Гребеники за координатами 46о53'49.90'' п.ш. 29о49'9.49'' с.д., орієнтовною площею 1,2 га для розміщення об`єкту зберігання та видалення відходів - полігону твердих побутових відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також державної реєстрації прав на неї.

Оскільки речові права на нерухоме майно та їх обтяження, що підлягають державній реєстрації відповідно до Закону України «Про державну реєстрацію речових прав на нерухоме майно та їх обтяжень», виникають з моменту такої реєстрації, тому відсутність правовстановлюючих документів на земельну ділянку під сміттєзвалищем створює передумови для зловживань щодо розпорядження зазначеною земельною ділянкою, ризики для нормального функціонування сміттєзвалища, що може призвести до негативних наслідків.

Так як вказана земельна ділянка належить до земель комунальної форми власності та використовується під сміттєзвалище твердих побутових відходів, тому її використання повинне здійснюватися у суворій відповідності з вимогами чинного земельного законодавства та із дотриманням певних обмежень щодо використання земель комунальної форми власності на яких розташовані сміттєзвалища.

Разом з цим, в даному випадку використання вказаної земельної ділянки комунальної форми власності здійснюється із порушенням вимог чинного законодавства, шляхом користування земельною ділянкою без правовстановлюючих документів та без державної реєстрації відповідного права.

Згідно з ч. 1 ст. 67 Закону України «Про землеустрій» фінансування робіт із землеустрою здійснюється за рахунок коштів Державного бюджету України, місцевих бюджетів, коштів юридичних осіб, громадян та інших джерел, не заборонених законом.

Відповідно до ч. 1 ст. 47 Закону України «Про охорону навколишнього природного середовища» для фінансування заходів щодо охорони навколишнього природного середовища утворюються Державний, Автономної Республіки Крим та місцеві фонди охорони навколишнього природного середовища.

Згідно з п. 7 ч. 3 ст. 29 Бюджетного кодексу України джерелами формування спеціального фонду Державного бюджету України в частині доходів є, зокрема, 30 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності. Крім того, згідно п. 4 ч. 1 ст. 69-1 Бюджетного кодексу України до надходжень спеціального фонду місцевих бюджетів належать, зокрема, 70 відсотків грошових стягнень за шкоду, заподіяну порушенням законодавства про охорону навколишнього природного середовища внаслідок господарської та іншої діяльності, в тому числі: до сільських, селищних, міських бюджетів, бюджетів об`єднаних територіальних громад, що створюються згідно із законом та перспективним планом формування територій громад - 50 відсотків, обласних бюджетів та бюджету Автономної Республіки Крим - 20 відсотків.

Кошти місцевих, Автономної Республіки Крим і Державного фондів охорони навколишнього природного середовища можуть використовуватися тільки для фінансового забезпечення здійснення природоохоронних заходів, включаючи заходи для зниження забруднення навколишнього природного середовища та дотримання екологічних нормативів і нормативів екологічної безпеки, для зниження впливу забруднення навколишнього природного середовища на здоров`я населення.

З урахуванням зазначеного, недотримання законодавства про відходи, а саме не визначення конкретних меж об`єкта розміщення відходів може призвести до неконтрольованого забруднення навколишніх земель, а також водних ресурсів та атмосферного повітря, що в подальшому негативно впливатиме на стан здоров`я та якість життя населення.

Згідно з ст. 3 Конституції України людина, її життя і здоров`я, честь і гідність, недоторканність і безпека визнаються в Україні найвищою соціальною цінністю.

Відповідно до першого речення статті 2 Конвенції про захист прав людини і основоположних свобод встановлено, що право кожного на життя охороняється законом. Цей припис зобов`язує державу вживати належних заходів для захисту життя осіб, які знаходиться під її юрисдикцією. Слід зазначити, що це зобов`язання повинно тлумачитися як таке, що застосовується в контексті будь-якої діяльності, публічної чи ні, в якій право на життя може бути поставлене під сумнів.

Отже, суд погоджується з позивачем, що Великомихайлівська селищна рада вчиняє протиправну бездіяльність, незважаючи на те, що вищевказані обов`язки покладені законом на неї як на орган місцевого самоврядування в імперативному порядку.

В свою чергу, Державною екологічною інспекцією Південно-Західного округу заходи щодо звернення до суду із позовом до Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області з приводу дотримання вимог природоохоронного законодавства не вживались, у зв`язку з чим Роздільнянська окружна прокуратура обґрунтовано та правомірно звернулася до суду з цим позовом в інтересах держави.

За таких обставин, оскільки Великомихайлівською селищною радою Роздільнянського району Одеської області не вжито заходів для оформлення прав на земельну ділянку під сміттєзвалищем, а саме заходів щодо забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки, орієнтовною площею 1,2 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, здійснення державної реєстрації прав на неї, тому позов Роздільнянської окружної прокуратури в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) підлягає задоволенню шляхом:

- визнання протиправною бездіяльності Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області щодо невжиття заходів із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області за 0,2 км від населеного пункту с. Гребеники за координатами 46о53'49.90'' п.ш. 29о49'9.49'' с.д., орієнтовною площею 1,2 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї;

- зобов`язання Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області вжити заходи із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області за 0,2 км від населеного пункту с. Гребеники за координатами 46о53'49.90'' п.ш. 29о49'9.49'' с.д., орієнтовною площею 1,2 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї.

Відповідно до ч. 1 ст. 77 КАС України кожна сторона повинна довести ті обставини, на яких ґрунтуються її вимоги та заперечення.

Згідно з ч. 1 ст. 90 КАС України суд оцінює докази, які є у справі, за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на їх безпосередньому, всебічному, повному та об`єктивному дослідженні.

Відповідно до ст. 139 КАС України розподіл судових витрат не здійснюється.

Керуючись ст. 6, 14, 90, 243-246, 255 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -

ВИРІШИВ:

Позовну заяву Роздільнянської окружної прокуратури (вул. Ярослава Мудрого, буд. 8, м. Роздільна, Одеська область, 67400, код ЄДРПОУ 0352855233) в інтересах держави в особі Державної екологічної інспекції Південно-Західного округу (Миколаївська та Одеська області) (вул. Лінія 12, 6 ст. Люстдорфської дороги, 22, м. Одеса, 65114, код ЄДРПОУ 43879780) до Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області (вул. Центральна, 123, смт. Велика Михайлівка, Роздільнянський район, Одеська область, 67100, код ЄДРПОУ 04379367) про визнання протиправною бездіяльності Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області щодо невжиття заходів із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області за 0,2 км від населеного пункту с. Гребеники за координатами 46о53'49.90'' п.ш. 29о49'9.49'' с.д., орієнтовною площею 1,2 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї, зобов`язання Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області вжити заходи із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області за 0,2 км від населеного пункту с. Гребеники за координатами 46о53'49.90'' п.ш. 29о49'9.49'' с.д., орієнтовною площею 1,2 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї - задовольнити.

Визнати протиправною бездіяльність Великомихайлівської селищної ради Роздільнянського району Одеської області щодо невжиття заходів із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області за 0,2 км від населеного пункту с. Гребеники за координатами 46о53'49.90'' п.ш. 29о49'9.49'' с.д., орієнтовною площею 1,2 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї.

Зобов`язати Великомихайлівську селищну раду Роздільнянського району Одеської області вжити заходи із забезпечення розроблення та затвердження документації із землеустрою щодо відведення земельної ділянки на території Великомихайлівської об`єднаної територіальної громади Роздільнянського району Одеської області за 0,2 км від населеного пункту с. Гребеники за координатами 46о53'49.90'' п.ш. 29о49'9.49'' с.д., орієнтовною площею 1,2 га, з розташованим на ній місцем видалення відходів, винесення в натурі та встановлення (на місцевості) її меж, а також здійснення державної реєстрації прав на неї.

Рішення суду набирає законної сили в порядку та строки, встановлені ст. 255 Кодексу адміністративного судочинства України.

Рішення суду може бути оскаржено в порядку та строки, встановлені ст. 295 Кодексу адміністративного судочинства України.

Повний текст рішення виготовлений та підписаний 03.09.2024 року.

СуддяЛеонід СВИДА

СудОдеський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення03.09.2024
Оприлюднено05.09.2024
Номер документу121355256
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу регулюванню містобудівної діяльності та землекористування, зокрема у сфері землеустрою; державної експертизи землевпорядної документації; регулювання земельних відносин, з них

Судовий реєстр по справі —420/5570/24

Рішення від 03.09.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Рішення від 29.08.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 24.05.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

Ухвала від 26.02.2024

Адміністративне

Одеський окружний адміністративний суд

Свида Л.І.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні