ВОСЬМИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
03 вересня 2024 рокуЛьвівСправа № 260/7535/23 пров. № А/857/26050/23
Восьмий апеляційний адміністративний суд в складі:
головуючого суддіОбрізко І.М.,
суддівІщук Л.П., Шинкар Т.І.,
розглянувши у порядку письмового провадження у місті Львові апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Закарпатській області на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2023 року, прийняте суддею Рейті С.І. у місті Ужгороді, у справі за позовом товариства з обмеженою відповідальністю «Оптимал Контракт» до Головного управління ДПС у Закарпатській області, Державної податкової служби Українипро визнання протиправним і скасування рішення та зобов`язання вчинити дії,-
встановив:
ТОВ «Оптимал Контракт» (надалі ТОВ, позивач) звернулося з позовом до Головного управління ДПС у Закарпатській області (надалі ГУ ДПС у Закарпатській області), Державної податкової служби України(надалі ДПС України) про визнання протиправним та скасувати рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію ПН/РК в ЄРПН ГУ ДПС у Закарпатській області № 8747179/40002794 від 03.05.2023 та № 9034697/40002794 від 21.06.2023 та зобов`язати ДПС України зареєструвати податкові накладні (ПН) № 70 та № 71 від 20.08.2020 в Єдиному реєстрі податкових накладних (ЄРПН) датою їх подання на реєстрацію.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2023 позов задоволено.
Суд виходив з того, що оскаржувана відмова містить лише загальне твердження без зазначення, які саме документи складені з порушенням законодавства, які вимоги законодавства порушено при складанні документів та яких документів не вистачає для прийняття рішення про реєстрацію податкової накладної.
Також форма зазначеного рішення передбачає, що в разі відмови в реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в ЄРПН у зв`язку з ненаданням платником податку копій документів, документи, яких не надано (з тих, що визначені вказаною формою рішення), належить підкреслити. Однак жодного підкреслення оспорюване рішення не містить.
В межах розгляду даної адміністративної справи, судом встановлено, що 27.04.2023 позивачем засобами інформаційно-телекомунікаційних систем відправлено до автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України Повідомлення № 1 від 27.04.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено.
Суд зазначив, що предметом розгляду у цій справі, з врахуванням позицій Верховного Суду, є виключно стадія правильності та правомірності зупинення та відмови в реєстрації податкової накладної, а не реальність здійснення господарських операцій між позивачем та його контрагентами.
Разом з тим, законодавцем не визначено чіткого переліку документів, які платник податку може подати до контролюючого органу в залежності від підстав зупинення реєстрації податкової накладної, а тому при зупиненні реєстрації податкової накладної з посиланням на ненадання платником податків достатніх документів, контролюючий орган має чітко зазначити конкретний вид критерію ризиковості та навести у розрізі визначеного критерію перелік документів, надання яких дасть можливість прийняти податкову накладну до реєстрації.
У разі надходження до ДФС рішення суду про реєстрацію або скасування реєстрації ПН/РК, яке набрало законної сили, такі ПН/РК реєструються після проведення перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку (крім абзацу десятого), або їх реєстрація скасовується. При цьому датою реєстрації або скасування реєстрації вважається день, зазначений в такому рішенні, або день набрання законної сили рішенням суду (пункт 20 Порядку № 1246).
Отже, реєстрація в ЄРПН ПН, реєстрацію яких попередньо було зупинено, є повноваженням ДПС України.
Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, ГУ ДПС у Закарпатській області подало апеляційну скаргу. Вважає, що вказане судове рішення прийняте із неправильним застосуванням норм матеріального та процесуального права.
В апеляційній скарзі стосовно ПН №70 від 20.08.2020, виписаної ТОВ зазначено, що у реєстрі до акту виконаних робіт №56 від 20.08.2020 (за період з 11.08.2020 по 20.08.2020) вартістю 315507,80грн. з ПДВ, що виписаний ТОВ Замовнику ТОВ «Синергія Оіл» (і слугував підставою для виписки ТОВ ПН №70 від 20.08.2020) та у ТТН, де ТОВ «ВАГО» зазначене автомобільним перевізником вказано інформацію про транспортний засіб RENAULT R-440 Д.Н. НОМЕР_1 , а також дані про водіїв ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , відомості про яких всупереч пп.2.2.9 п.2.2. Договору транспортного перевезення №02-07/2020 від 09.11.2020, укладеного з ТОВ «ВАГО.» (Перевізником), не внесено у додаток №1 до договору. При цьому податковий розрахунок за формою 1-ДФ за ІІІ квартал 2020, поданий ТОВ (реєстраційний № 9291125928 від 09.11.2020) теж не містить відомості про вищезазначених фізичних осіб.
Стосовно ПН №71 від 20.08.2020, то до повідомлення від 27.04.2023 №1 надано товарно-транспортні накладні (ТТН), де зазначено суперечливі відомості щодо здійснених перевезень вантажів з огляду на віддаленість місць навантаження та розвантаження, часу та людських ресурсів, необхідних для виконання таких перевезень.
За результатами здійсненого аналізу письмових пояснень та копій документів, які надані платником податків відповідно до переліку, визначеного пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого наказом МФУ від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13.12.2019 № 1245/34216 (зі змінами), а також у результаті співставлення з даними інформаційно-аналітичних баз ДПС України та наявною податковою інформацією, члени Комісії надали пропозиції про відмову ТОВ у реєстрації ПН від 20.08.2020 № 70 та №71 в ЄРПН.
03.05.2023 на засіданні Комісії Головного управління ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в ЄРПН, а саме ПН: від 20.08.2020 №70, від 20.08.2020 №71.
Просить скасувати рішення суду та ухвалити нове, яким відмовити в позові.
Відповідно до пункту 3 частини першої статті 311 Кодексу адміністративного судочинства України суд апеляційної інстанції може розглянути справу без повідомлення учасників справи (в порядку письмового провадження) за наявними у справі матеріалами, якщо справу може бути вирішено на підставі наявних у ній доказів, у разі подання апеляційної скарги на рішення суду першої інстанції, які ухвалені в порядку спрощеного позовного провадження без повідомлення сторін (у порядку письмового провадження).
Колегія суддів заслухавши доповідь судді-доповідача, перевіривши законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги, приходить до наступного.
Відповідно до ч. 1ст. 317 КАС Українипідставами для скасування судового рішення суду першої інстанції повністю або частково та ухвалення нового рішення у відповідній частині або зміни рішення є, зокрема, неповне з`ясування судом обставин, що мають значення для справи; недоведеність обставин, що мають значення для справи, які суд першої інстанції визнав встановленими; невідповідність висновків, викладених у рішенні суду першої інстанції, обставинам справи; неправильне застосування норм матеріального права або порушення норм процесуального права.
Розглядаючи спір, судова колегія вважає, що місцевий суд не в повній мірі дослідив і оцінив обставини по справі, надані сторонами докази.
Судом встановлено та підтверджено матеріалами справи, що ТОВ «Оптимал Контракт» здійснює діяльність згідно КВЕД: 49.41 Вантажний автомобільний транспорт з початку 2019.
Так, ТОВ було складено ПН № 70 від 20.08.2020 на отримувача ТОВ «Синергія ОІЛ» (код ЄДРПОУ 39688880) на загальну суму коштів, що підлягає сплаті, з урахуванням податку на додану вартість - 315507,50 грн., сума податку на додану вартість 52584,58 грн. Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця: надання послуг перевезення вантажу.
Вказана накладна була направлена засобами інформаційно-телекомунікаційних систем для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Згідно квитанції від 15.09.2020 17:10 год. документ J1490902 ПН № 70 від 20.08.2020, реєстраційний номер документа: 9234211346 документ прийнято, реєстрація зупинена.
ТОВ було складено ПН № 71 від 20.08.2020 на отримувача ТОВ «Синергія ОІЛ» (код ЄДРПОУ 39688880) на загальну суму коштів, що підлягає сплаті, з урахуванням податку на додану вартість - 999421,18 грн., сума податку на додану вартість 166570,20 грн. Опис (номенклатура) товарів/послуг продавця: послуги перевезення вантажу на відстань.
Вказана накладна була направлена засобами інформаційно-телекомунікаційних систем для реєстрації в ЄРПН.
Згідно квитанції від 15.09.2020 18:06 год. документ J1490902 ПН № 71 від 20.08.2020, реєстраційний номер документа: 9234358911 документ прийнято, реєстрація зупинена.
Згідно квитанцій від 15.09.2020 № 9234358911, № 9234211346 ПН за №№ 70, 71 прийнято, але реєстрація зупинена, оскільки коди УКТЗЕД/ДКПП товару/послуг 49.41 відсутні в таблиці даних платника податку на додану вартість, як товари/послуги, що на постійній основі постачаються (виготовляються) та їх обсяг постачання дорівнює або перевищує величину залишку обсягу придбання такого товару/послуги та обсягу його постачання, що відповідає п.1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій та запропоновано надати пояснення та копії документів щодо підтвердження інформації, зазначеної в податковій накладній для розгляду питання прийняття рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкової накладної в ЄРПН.
Комісією ГУ ДПС у Закарпатській області прийнято рішення від 28.08.2021 № 3031116/40002794, № 3031115/40002794, та від 03.09.2021 № 3064815/40002794, № 3064814/40002794 про відмову у реєстрації ПН №№ 70, 71, 72, 73 у зв`язку з ненаданням платником податків документів, а саме: первинних документів щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складських документів (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунків-фактури/інвойсів, актів приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм та галузевої специфіки, накладних; розрахункових документів та/або банківських виписок з особових рахунків. Платником подано пакет документів, які не підтверджують реальність здійснення господарських операції.
Позивач, вважаючи наведені вище рішення комісії ГУ ДПС у Закарпатській області про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН в ЄРПН протиправними, звернувся із позовом до адміністративного суду про визнання їх протиправними та скасування.
Рішенням Закарпатського окружного адміністративного суду від 17.05.2022 у справі № 260/7213/21 у задоволенні адміністративного позову відмовлено.
Постановою Восьмого апеляційного адміністративного суду від 07.12.2022 року за наслідками розгляду апеляційної скарги ТОВ на рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 17.05.2022 в адміністративній справі № 260/7213/21 за позовом ТОВ «Оптимал Контракт» до ГУ ДПС у Закарпатській області, ДПС України про визнання протиправними та скасування рішень, зобов`язання вчинити дії, апеляційну скаргу ТОВ задоволено частково; визнано протиправними і скасовано рішення комісії, яка приймає рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ГУ ДПС у Закарпатській області: від 28.08.2021 № 3031115/40002794, від 28.08.2021 № 3031116/40002794, від 03.09.2021 № 3064814/40002794, від 03.09.2021 № 3064815/40002794 та зобов`язано ГУ ДПС у Закарпатській області та ДПС України повторно розглянути і вирішити питання щодо реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних поданих ТОВ податкових накладних: від 20.08.2020 № 70, від 20.08.2020 № 71, від 31.08.2020 № 72, від 31.08.2020 № 73, і за результатами розгляду прийняти обґрунтовані рішення згідно вимог чинного законодавства.
Позивачем засобами інформаційно-телекомунікаційних систем відправлено 27.04.2023 до автоматизованої системи «Єдине вікно подання електронних документів» ДПС України Повідомлення № 1 від 27.04.2023 про подання пояснень та копій документів щодо податкових накладних/розрахунків коригування, реєстрацію яких зупинено, а саме - по ПН № 70, 71 від 20.08.2020 (реєстраційний № 9093795446) з додаванням 91 документа.
ТОВ до повідомлень надано пояснення та копії наступних документів: Договір транспортного перевезення № 01-04/2020 від 29.04.2020, укладеного з_ТОВ «Синергія ОІЛ»; Договори оренди транспортних засобів з екіпажем, укладені з наступними суб`єктами господарювання: ФОП ОСОБА_6 (РНОКПП НОМЕР_2 ) - договір № 01/04-4 від 30.04.2019, ФОП ОСОБА_7 (РНОКПП НОМЕР_3 ) - договір № 0107/2020 від 01.07.2020, ФОП ОСОБА_8 (РНОКПП НОМЕР_4 ) - договір № 01/09-1 від 30.09.2019, ФОП ОСОБА_9 (РНОКПП НОМЕР_5 ) - договори №14/07-20 від 14.07.2020, № 14/08-20 від 14.08.2020; ФОП ОСОБА_10 (РНОКПП НОМЕР_6 ) - договір №14/07-2 від 14.07.2020, ФОП ОСОБА_11 (РНОКПП НОМЕР_7 ) - договір № 01/04-3 від 30.04.2019, ФОП ОСОБА_12 (РНОКПП НОМЕР_8 ) - договір №01/04-2 від 30.04.2019 разом з актами приймання-передачі транспортних засобів, актами наданих послуг оренди транспортних засобів за період виписки серпень 2020, картками рахунку 631 за серпень 2020; ОСВ по рахунку 01 «Орендовані необоротні активи» за серпень 2020; ТТН на перевезення вантажів для замовника ТОВ «Синергія ОІЛ» за серпень 2020; акти виконаних робіт № 55 та № 56 від 20.08.2020 та реєстри до них № 55 та № 56 від 20.08.2020 (за період з 11.08.2020 по 20.08.2020) з розшифровкою адрес проведення робіт, Д.Н. транспортного засобу, задіяного у операції, ПІБ водія, ціни роботи за 1 год, кількість годин, суму (вартість) з ПДВ, тобто з реєстром фактичних перевезень; реєстр подорожніх листів за період з 11.08.2020 по 20.08.2020; розрахункові документи (банківські виписки по окремих операційних датах серпня 2020); копії ОСВ 361 рахунку за серпень 2020, картку 361 рахунку за серпень 2020 з контрагентом ТОВ «Синергія ОІЛ»; акт звірки взаємних розрахунків станом на 31.12.2020 з контрагентом ТОВ «Синергія ОІЛ»; рапорти про роботу будівельної машини (механізму) за період з 11.08.2020 по 20.08.2020; договір транспортного перевезення з ТОВ «ВАГО» (код ЄДРПОУ 37968762) (перевізником) № 02-07/2020 від 10.07.2020, ТТН на перевезення вантажів за участю автотранспортних засобів перевізника, акт здачі-прийняття робіт від 21.08.2020, банківські виписки по розрахунках з даним контрагентом, картку рахунку 631 та акт звірки за серпень 2020; договір оренди земельної ділянки від 31.01.2019 №1, укладений з громадянином ОСОБА_13 , акт прийому-передачі ділянки в оренду, картку рахунку 631 за серпень 2020 по контрагенту ОСОБА_13 ; дозвільні документи (ліцензія на право зберігання пального для власних потреб); договір на постачання нафтопродуктів № 6 від 01.01.2020, видаткові накладні на придбання ПММ (дизельного пального) за серпень 2020; картку по рах.631 по контрагенту ТОВ «Енергоресурс Транс».
За результатом аналізу та оцінки членами Комісії наданих ТОВ до Повідомлення від 27.04.2023 № 1 сканованих копій документів щодо ПН №№ 70, 71 від 20.08.2020 встановлено таке.
Зупинено реєстрацію в ЄРПН ПН від 20.08.2020 за №№ 70,71, які виписані ТОВ для покупця - ТОВ «Синергія ОІЛ».
ТОВ зареєстровано за адресою: Україна, Закарпатська область, м.Ужгород, вул. Льва Толстого, буд. 27, кв. (офіс) 8. Державна реєстрація 10.09.2015 Ужгородською РДА. На обліку в ГУ ДПС у Закарпатській області, управління у місті Ужгороді, ДПІ у місті Ужгороді (місто Ужгород). Керівник, головний бухгалтер, засновник ОСОБА_14 .
У поданому ТОВ Звіту про суми нарахованої заробітної плати (доходу, грошового забезпечення, допомоги, надбавки, компенсації) застрахованих осіб та суми нарахованого єдиного внеску на загальнообов`язкове державне соціальне страхування за серпень 2020 (реєстраційний № 34725621 від 16.09.2020) зазначено чисельність працівників - 2 особи, у т.ч. керівник.
Відповідно до податкового розрахунку за формою 1-ДФ за ІІІ квартал 2020 (реєстраційний № 9291125928 від 09.11.2020), ТОВ звітується за 2-х найманих осіб, а саме: ОСОБА_15 та ОСОБА_14 .
Відповідно до податкового розрахунку за формою 1-ДФ за IV квартал 2020, ТОВ звітується теж за 2 найманих осіб: ОСОБА_15 , ОСОБА_14 , де зазначено що ОСОБА_15 була звільнена з 22.10.2020 та заново прийнята з 26.10.2020.
Згідно наявних станом на 03.05.2023 відомостей про об`єкти оподаткування та об`єкти, пов`язані з оподаткуванням (ф.20-ОПП) ТОВ використовує у діяльності:квартира, земельна ділянка (орендується), земельна ділянка (орендується), автомобіль (Спеціалізований вантажний - спеціалізований сідловий тягач-Е VOLVO FH 13.460 № НОМЕР_9 , орендується), автомобіль (Спеціалізований причіп-фургон-E VAN ECK CM-18-2 № НОМЕР_10 , орендується), автомобіль (Спеціалізований вантажний - спеціалізований сідловий тягач-Е VOLVO FM 4X2 № НОМЕР_11 , орендується), автомобіль (Спеціалізований причіп-бортовий-Е SCHWARZMULLER SPA-3E № НОМЕР_12 , орендується), автомобіль (Спеціалізований вантажний самоскид DAF CF 85.340 № НОМЕР_13 , орендується), автомобіль (Спеціалізований вантажний - спеціалізований сідловий тягач-Е VOLVO FH 12 № НОМЕР_14 , орендується), автомобіль (Спеціалізований напівпричіп - спеціалізований н/пр-самоскид-Е ORTHAUS OKSM 24G № НОМЕР_15 , орендується), автомобіль (Спеціалізований вантажний - спеціалізований сідловий тягач-Е VOLVO FH 42T № НОМЕР_16 , орендується), автомобіль (Спеціалізований напівпричіп н/пр-самоскид-Е RENDERS B 30 № НОМЕР_17 , орендується), автомобіль (Спеціалізований вантажний - спеціалізований сідловий тягач-Е RENAULT PREMIUM № НОМЕР_18 , орендується), автомобіль (Спеціалізований напівпричіп н/пр-самоскид-Е RANAV NS 136 № НОМЕР_19 , орендується), автомобіль (Спеціалізований вантажний - спеціалізований сідловий тягач-Е VOLVO FH 4X2T № НОМЕР_20 , орендується), автомобіль (Спеціалізований напівпричіп н/пр-самоскид-Е SCHWARZMULLER HKS-3E № НОМЕР_21 , орендується), автомобіль (Вантажний самоскид MAN TGS 41.400 НОМЕР_22 , орендується), автомобіль (Вантажний самоскид MAN TGS 41.400 НОМЕР_23 , орендується), автомобіль (Вантажний самоскид MAN TGS 33.430 НОМЕР_24 , орендується), автомобіль (Вантажний самоскид MAN TGS 35.440 НОМЕР_25 , орендується), автомобіль (Спеціалізований вантажний сідловий тягач DAF FT XF 95 НОМЕР_26 , орендується), автомобіль (Спеціалізований напівпричіп самоскид BODEX KIS НОМЕР_27 , орендується), автомобіль (Вантажний сідловий тягач VOLVO FH 42T НОМЕР_28 , орендується), автомобіль (Спеціалізований н/пр - самоскид KOGEL SKM 24 НОМЕР_29 , орендується), автомобіль (Вантажний сідловий тягач VOLVO FH42TB НОМЕР_30 , орендується), автомобіль (Спеціалізований н/пр самоскид SCHWARZMULLER 3A-ALMKSH НОМЕР_31 , орендується), автомобіль Вантажний сідловий тягач MERCEDES-BENZ ACTROS 1844 НОМЕР_32 , орендується), автомобіль (Спеціалізований н/пр самоскид RENDERS SKM 34.36 НОМЕР_33 , орендується).
У поясненні зазначено, що ТОВ взято в оренду транспортні засоби із екіпажем у наступних СГД: ФОП ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_12 , ФОП ОСОБА_11 , ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_9 .
Розрахунки з вищевказаними СГД перевізниками не проводились, крім ФОП ОСОБА_7 (проведено часткову оплату).
Згідно наявної податкової інформації (облікові та звітні дані ФОП):
- ФОП ОСОБА_6 платник єдиного податку 3 група, неплатник ПДВ. Вид діяльності 49.41-вантажний автомобільний транспорт. Подано податкові декларації платника єдиного податку-фізичної особи-підприємця за 3 квартали 2020, з нульовими показниками, задекларовано відсутність найманих працівників, за 2020 - з нульовими показниками та відсутність найманих працівників. Стан платника 11 - ПРИПИНЕНО, АЛЕ НЕ ЗНЯТО З ОБЛІКУ (КОР НЕ ПУСТІ), дата зміни стану 04.02.2021;
- ФОП ОСОБА_8 , платник єдиного податку 3 група. Вид діяльності 49.41 - вантажний автомобільний транспорт, неплатник ПДВ, подано податкову декларацію платника єдиного податку - фізичної особи-підприємця за 3 квартали 2020, з нульовими показниками, задекларовано відсутність найманих працівників, за 2020 - з нульовими показниками та відсутність найманих працівників. Згідно відомостей 20 ОПП відсутні об`єкти оподаткування;
- ФОП ОСОБА_12 , платник єдиного податку 3 група, неплатник ПДВ, подано податкову декларацію платника єдиного податку фізичної особи- підприємця за 3 квартали 2020, задекларовано дохід 364785 грн., задекларовано відсутність найманих працівників, за 2020 - задекларовано дохід 730308,17 грн. та відсутність найманих працівників. Згідно відомостей 20 ОПП СГД має транспортні засоби 5 од. (взято на облік з 05.05.2021);
- ФОП ОСОБА_11 , платник єдиного податку 3 група, неплатник ПДВ. Основний вид діяльності - 46.61- оптова торгівля сільськогосподарськими машинами й устаткуванням. Подано податкову декларацію платника єдиного податку-фізичної особи-підприємця за 3 квартали 2020, задекларовано дохід - 261475,09 грн., за 2020 дохід- 455742,8 грн. Відсутні наймані працівники за серпень 2020 Згідно відомостей 20 ОПП відсутні об`єкти оподаткування;
- ФОП ОСОБА_7 , платник єдиного податку 3 група, неплатник ПДВ. Основний вид діяльності 49.41 вантажний автомобільний транспорт. Подано податкову декларацію за 2020, задекларовано дохід - 3061567 грн. Відсутні наймані працівники за 3 кв. 2020. Подано до податкового органу 02.09.2020 повідомлення про прийняття на роботу з 03.09.2020 ОСОБА_16 та ОСОБА_17 ;
- ФОП ОСОБА_10 , платник єдиного податку 3 група, неплатник ПДВ. Основний вид діяльності 49.41 вантажний автомобільний транспорт. Подано податкову декларацію за 3 квартали 2020 задекларовано дохід в сумі 582499 грн., за 2020 задекларовано дохід - 1122581 грн. та задекларовано відсутність найманих працівників. Відомості про об`єкти оподаткування- земельні ділянки (Рахівський район та м. Ужгород);
- ФОП ОСОБА_9 , платник єдиного податку 3 група, неплатник ПДВ. Вид діяльності 49.41- вантажний автомобільний транспорт. Подано податкову декларацію платника єдиного податку-фізичної особи-підприємця за 3 квартали 2020 задекларовано дохід в сумі 272233,8 грн., задекларовано за серпень 2020 найманого працівника ОСОБА_18 (прийнятий на роботу з 21.05.2020).
За результатом проведеного аналізу поданої ТОВ станом на 03.05.2023 звітності за формою 1-ДФ за 3-4 кв. 2020, 2021-2022 року не встановлено проведення розрахунків з фізичними особами-підприємцями, транспортні засоби яких зазначено у товарно-транспортних накладних на перевезення вантажів для замовника ТОВ «Синергія ОІЛ», також не зазначено дані про нарахування їм доходу.
Також ТОВ подано до податкового органу повідомлення про прийняття на роботу наступних працівників: ОСОБА_12 , ОСОБА_19 , ОСОБА_20 , ОСОБА_21 , ОСОБА_22 , проте працівники прийняті лише з 22.10.2020.
Крім цього, 4 суб`єкти господарювання, які надали ТОВ транспортні засоби з екіпажем, а саме: ФОП ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_12 , ФОП ОСОБА_10 за 3 кв. 2020 не звітують за найманих працівників.
Два суб`єкти господарювання, які надали ТОВ транспортні засоби з екіпажем, відповідно до поданої звітності за діючою ф.1-ДФ прозвітувались за використання праці 1 найманого працівника, а саме: ФОП ОСОБА_11 звітує за 1 найманого ( ОСОБА_23 ), ФОП ОСОБА_9 звітує за 1 найманого ( ОСОБА_24 ). Згідно поданих вказаними платниками Повідомлень про прийняття працівників на роботу, ОСОБА_23 працевлаштований з 21.05.2019, а ОСОБА_24 працює від 13.05.2020.
Також ФОП ОСОБА_7 звітується за 2-х найманих ( ОСОБА_16 та ОСОБА_17 ) який прийнято на роботу з 03.09.2020, але дані водії відображені в ТТН № 14-08/12 від 14.08.2020, ТТН №15-08/13 від 15.08.2020.
Стосовно ПН № 70 від 20.08.2020, у поясненні зазначено, що ТОВ для забезпечення виконання зобов`язань по договору транспортного перевезення №01-04/2020 від 29.04.2020 з ТОВ «Синергія Оіл» укладено Договір транспортного перевезення №02-07/2020 від 10.07.2020 з ТОВ «ВАГО». Факт надання послуг підтверджується актом здачі-прийняття робіт (наданих послуг №ОУ-0000073 від 21.08.2020).
У реєстрі до акту виконаних робіт № 56 від 20.08.2020 (за період з 11.08.2020 по 20.08.2020) вартістю 315507,80 грн. з ПДВ, що виписаний ТОВ Замовнику ТОВ «Синергія Оіл» (і слугував підставою для виписки ТОВ ПН № 70 від 20.08.2020) та у ТТН, де ТОВ «ВАГО» зазначене автомобільним перевізником, вказано інформацію про транспортний засіб RENAULT R-440 Д.Н. НОМЕР_1 , а також дані про водіїв ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , відомості про яких всупереч пп.2.2.9 п.2.2. Договору транспортного перевезення №02-07/2020 від 10.07.2020, укладеного з ТОВ «ВАГО» (Перевізником), не внесено у додаток № 1 до договору.
У цьому ж реєстрі до акту №56 від 20.08.2020 по даті 20.08.2020 зазначено автомобілі MAN TGS ДНЗ НОМЕР_34 , водій ОСОБА_17 та MAN TGS 41.400 вантажний самоскид ДНЗ НОМЕР_35 водій ОСОБА_16 , які згідно з наданими документами орендовано у ФОП ОСОБА_7 . Відповідно до поданого ФОП ОСОБА_7 повідомлення про прийняття працівника на роботу від 02.09.2020 (реєстр. №921833453) дата початку роботи ОСОБА_17 та ОСОБА_16 03.09.2020.
При цьому податковий розрахунок за формою 1-ДФ за ІІІ квартал 2020, поданий ТОВ (реєстраційний № 9291125928 від 09.11.2020), теж не містить відомості про вищезазначених фізичних осіб.
Стосовно ПН №71 від 20.08.2020, у поясненні зазначено, що ТОВ взято в оренду транспортні засоби із екіпажем у наступних СГД: ФОП ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_12 , ФОП ОСОБА_11 , ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_9 .
У реєстрі до акту виконаних робіт №55 від 20.08.2020 (за період з 11.08.2020 по 20.08.2020) вартістю 999421,16 грн. з ПДВ, що виписаний ТОВ Замовнику ТОВ «Синергія ОІЛ» (і слугував підставою для виписки ТОВ ПН №71 від 20.08.2020) та у ТТН вказано ПІБ водіїв, які відсутні як наймані працівники як у ФОП, що надали автомобілі з екіпажем, так і у ТОВ (згідно звітності за ф. 1ДФ за 3 квартал 2020 у періоді проведення господарських операцій): водій ОСОБА_20 прийнятий на роботу з 22.10.2020 на ТОВ, але зазначений у ТТН №13-08/5, № 13-08/6 від 13.08.2020, ТТН №14-08/3 від 14.08.2020, ТТН № 17-08/3 від 17.08.2020, ТТН №16-08/3 від 16.08.2020, ТТН № 18 08/3 від 18.08.2020, ТТН № 19-08/3 від 19.08.2020; водій ОСОБА_25 зазначений у ТТН №14-08/10 від 14.08.2020, ТТН № 18-08/13 від 18.08.2020, водій ОСОБА_16 прийнятий па роботу з 03.09.2020 ФОП ОСОБА_7 , але зазначений у ТТН № 14-08/12 від 14.08.2020, ТТН № 18-08/15 від 18.08.2020, ТТН №18 08/16 від 18.08.2020, водій ОСОБА_17 прийнятий на роботу з 03.09.2020 ФОП ОСОБА_7 , але зазначений у ТТН №15-08/13 від 15.08.2020, ТТН №17-08/13 від 17.08.2020, водій ОСОБА_26 зазначений у ТТН № 15-08/14 від 15.08.2020, ТТН № 17-08/14 від 17.08.2020, ТТН № 18-08/17 від 18.08.2020, водій ОСОБА_19 прийнятий на роботу з 22.10.2020 на ТОВ, але зазначений у ТТН № 16-08/1 від 16.08.2020, ТТН № 19-08/1 від 19.08.2020; водій ОСОБА_27 зазначений у ТТН №14-08/8 від 14.08.2020, ТТН № 18-08/1 1 від 18.08.2020; водій ОСОБА_19 зазначений у ТТН № 13-08/1 від 13.08.2020, ТТН № 13-08/2 від 13.08.2020, ТТН від 18-08/1 від 18.08.2020; водій ОСОБА_28 зазначений у ТТН №4-08/6 від 14.08.2020, ТТН № 16-08/6 від 16.08.2020, ТТН №18-08/7 від 18.08.2020, ТТН № 18-08/8 від 18.08.2020.
Також у реєстрі до акту № 55 від 20.08.2020 зазначено транспортні засоби: VOLVO А07753ЕР (ТТН № 12-08/11 від 12.08.2020, водій ОСОБА_9 ), RENAULT К-440 АЕ 1031 1Р (ТТН № 11-08/18 від 11.08.2020, водій Сторожко), RENAULT К-440 АЕ 5234 ІР (ТТН № 11-08/19 від 11.08.2020, водій ОСОБА_29 ), RENAULT К-440 АЕ 1031 ІР (ТТН № 12-08/16 від 12.08.2020, водій ОСОБА_30 ), які всупереч п.п.2.2.9 п.п.2.2. договору транспортного перевезення №02-07/2020 від 10.07.2020, укладеного з ТОВ «ВАГО», відсутні у додатку№ 1 до нього.
Загалом, до повідомлення від 27.04.2023 №1 надано товарно-транспортні накладні, де зазначено суперечливі відомості щодо здійснених перевезень вантажів з огляду на віддаленість місць навантаження та розвантаження, часу та людських ресурсів, необхідних для виконання таких перевезень.
Зокрема, надано ТТН від 11.08.2020 № 11-08/16, у якій зазначено: автомобільний перевізник - ТОВ водій ОСОБА_7 , замовник - ТОВ «Синергія ОІЛ», вантажовідправник - ТОВ «Закарпаття асфальт», вантажоодержувач - ТОВ «ШБУ-77», пункт навантаження - смт. Тересва (місце складування), пункт розвантаження- Н-09 на 106+000, найменування вантажу - регенеруюча суміш.
Вантажно-розвантажувальні роботи (20 ходок): Маса, тон 20, час прибуття (год., хв. та час вибуття (год., хв.): 08.30-08.35, 08.45-08.50, 09.00-09.05, 09.15-09.20, 09.30-09.35, 09.45-09.50, 10.00-10.05, 10.15-10.20, 10.30-10.35, 10.45-10.50, 11.00-11.05, 11.15 11.20, 11.30-11.35, 11.45-11.50, 12.00-12.05, 12.15-12.20, 12.30-12.35, 12.45-12.50, 13.00-13.05, 13.15-13.20, 13.30-13.35, 13.45-13,50, 14.00-14.05, 14.15-14.20, 14.30 14.35, 14.45-14.50, 15.00-15.05, 15.15-15.20, 15.30-15.35, 15.40-15.50, 15.55-16.05, 16.10-16.20, 16.25-16.35, 16.40-16.45, 16.55-17.00, 17.10-17.15, 17.25-17.30, 17.40 17.45, 17.55-18.00, 18.10-18.15.
Таким чином, за результатами здійсненого аналізу письмових пояснень та копій документів, які надані платником податків відповідно до переліку, визначеного пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого наказом МФУ від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13.12.2019 № 1245/34216 (зі змінами), а також у результаті співставлення з даними інформаційно-аналітичних баз ДПС України та наявною податковою інформацією, члени Комісії надали пропозиції про відмову ТОВ «Оптимал Контракт» у реєстрації ПН від 20.08.2020 № 70 та №71 в ЄРПН.
03.05.2023 на засіданні Комісії ГУ ДПС у Закарпатській області з питань зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних прийнято рішення про відмову у реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, а саме податкових накладних: від 20.08.2020 № 70, від 20.08.2020 №71.
Відповідно до Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.05.2023 № 8747179/40002794 відмовлено у реєстрації ПН від 20.08.2020 року №70 у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
Додаткова інформація: У реєстрі до акту виконаних робіт №56 від 20.08.2020 (за період з 11.08.2020 по 20.08.2020) вартістю 315507,80грн. з ПДВ, що виписаний ТОВ Замовнику ТОВ «Синергія ОІЛ» та у ТТН, де ТОВ «ВАГО» зазначене автомобільним перевізником вказано інформацію про транспортний засіб RENAULT R-440 Д.Н. НОМЕР_1 , а також дані про водіїв ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , відомості про яких всупереч пп.2.2.9 п.2.2. Договору транспортного перевезення № 02-07/2020 від 10.07.2020, укладеного з ТОВ «ВАГО» (Перевізником), не внесено у додаток №1 до договору. У цьому ж реєстрі до акту № 56 від 20.08.2020 по даті 20.08.2020 зазначено автомобілі MAN TGS ДНЗ НОМЕР_34 , водій ОСОБА_17 та MAN TGS 41.400 вантажний самоскид ДНЗ НОМЕР_35 водій ОСОБА_16 , які згідно з наданими документами орендовано у ФОП ОСОБА_7 . Відповідно до поданого ФОП ОСОБА_7 повідомлення про прийняття працівника на роботу від 02.09.2020 (реєстраційний № 921833453) дата початку роботи ОСОБА_17 та ОСОБА_16 03.09.2020. При цьому податковий розрахунок за формою 1-ДФ за ІІІ квартал 2020, поданий ТОВ (реєстраційний № 9291125928 від 09.11.2020) теж не містить відомості про вищезазначених фізичних осіб. Платником у ТТН зазначено суперечливі відомості щодо здійснених перевезень з огляду на віддаленість місць навантаження та розвантаження, часу та людських ресурсів, необхідних для виконання таких перевезень.
Позивач скористався процедурою оскарження Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.05.2023 № 8747179/40002794, шляхом подання скарги.
Рішенням від 24.05.2023 № 45404/40002794/2 скаргу ТОВ залишено без задоволення, а Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 03.05.2023 № 8747179/40002794, без змін.
Порядком прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого наказом МФУ від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13.12.2019 № 1245/34216, не передбачено процедури повторного розгляду Комісією регіонального рівня повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК з метою ухвалення додаткових рішень. Крім того, згідно даних Журналу розгляду Повідомлень щодо подачі документів про підтвердження реальності здійснення операцій по відмовленим ПН/РК підрежиму «Робота Комісії» режиму «Аналітична система» ІКС «Податковий блок» статус розгляду повідомлень ТОВ від 20.08.2021 №1 та від 31.08.2022 №1 «розглянуто», статус обробки рішень ГУ «надіслано». Відповідно, відсутня можливість відобразити в ІКС «Податковий блок» рішення Комісії ГУ з метою виконання постанови Восьмого апеляційного суду від 07.12.2022 у справі №260/7213/21.
У зв`язку із технічною неможливістю сформувати проект рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних по податковій накладній від 20.08.2020 № 71 ГУ ДПС у Закарпатській області було направлено лист від 04.05.2023 № 2091/8/07-16-18-01-04 та лист від 12.05.2023 № 2235/8/07-16-18-01-04 до ДПС України.
Відповідно до Рішення про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/ розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних від 21.06.2023 № 9034697/40002794 відмовлено у реєстрації ПН від 20.08.2020 № 71 у зв`язку з наданням платником податку копій документів, складених із порушенням законодавства.
Додаткова інформація: Платником взято в оренду ТЗ з екіпажем у ФОП: ОСОБА_6 , ОСОБА_8 , ОСОБА_12 , ОСОБА_11 , ОСОБА_7 , ОСОБА_10 , ОСОБА_9 . У реєстрі до акту виконаних робіт №55 від 20.08.2020 (за період 11-20.08.2020), виписаному на ТОВ «Синергія ОІЛ» та у ТТН зазначено ПІБ водіїв, які не є працівниками ні ФОП-орендавців автомобілів з екіпажем, ні ТОВ «Оптимал Контракт» (ф.1ДФ за 3кв. 2020 року). Водії: ОСОБА_20 працевлаштований ТОВ з 22.10.2020 - зазначений у ТТН №№ 13-08/5, 13-08/6 від 13.08. 202, 14-08/3 від 14.08.2020, 17 08/3 від 17.08.2020, 16-08/3 від 16.08.2020, 18-08/3 від 18.08.2020, 19-08/3 від 19.08.2020; ОСОБА_16 працює у ФОП ОСОБА_7 з 03.09.2020 - у ТТН №№ 14-08/12 від 14.08.2020, 18-08/15 від 18.08.2020, 18-08/16 від 18.08.2020; ОСОБА_17 працює у ФОП ОСОБА_7 з 03.09.2020 - у ТТН №№ 15-08/13 від 15.08.2020, 17-08/13 від 17.08.2020; ОСОБА_19 працює на ТОВ з 22.10.2020 - у ТТН №№ 16-08/1 від 16.08.2020, 19 08/1 від 19.08.2020. Не працевлаштовані водії: ОСОБА_25 зазначений у ТТН №№ 14-08/10 від 14.08.2020, 18-08/13 від 18.08.2020; ОСОБА_26 у ТТН №№ 15-08/14 від 15.08.2020, 17-08/14 від 17.08.2020, 18-08/17 від 18.08.2020, ОСОБА_27 у ТТН №№ 14-08/8 від 14.08.2020, 18-08/11 від 18.08.2020; ОСОБА_19 у ТТН №№ 13-08/1 від 13.08.2020, 13-08/2 від 13.08.2020, 18-08/1 від 18.08.2020; ОСОБА_28 у ТТН №№ 4-08/6 від 14.08.2020, 16-08/6 від 16.08.2020, 18-08/7 від 18.08.2020, 18- 08/8 від 18.08.2020. У реєстрі до акту № 55 від 20.08.2020 зазначено ТЗ: VOLVO А07753ЕР (ТТН №12-08/11 від 12.08.2020, водій ОСОБА_9 ), RENAULT К-440 АЕ 1031 1Р (ТТН №11-08/18 від 11.08.2020, Сторожко), RENAULT К-440 АЕ 5234ІР (ТТН №11-08/19 від 11.08.2020, ОСОБА_29 ), RENAULT К-440 АЕ 1031 ІР (ТТН №12-08/16 від 12.08.2020, ОСОБА_30 ), які всупереч пп.2.2.9 Договору транспортного перевезення № 02-07/20 від 10.07.2020, укладеного з ТОВ «ВАГО», відсутні у додатку №1. Платником у ТТН зазначено суперечливі відомості щодо здійснених перевезень вантажів: віддаленість місць навантаження та розвантаження, час та людські ресурси, необхідні для виконання таких перевезень.
Відповідно до пункту201.10 статті 201 Податкового кодексу України (надалі -ПК України) при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою.
Відповідно до пункту201.1 статті 201 ПК Українина дату виникнення податкових зобов`язань платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, кваліфікованого електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін.
Згідно з пунктом201.16 статті 201 ПК Україниреєстрація податкової накладної/ розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних може бути зупинена в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України.
Постановою Кабінету Міністрів України від 29 грудня 2010 №1246затверджено Порядок ведення Єдиного реєстру податкових накладних, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин (далі - Порядок №1246) відповідно до пункту 12 якого після надходження податкової накладної та/або розрахунку коригування до ДПС в автоматизованому режимі здійснюється їх розшифрування та проводяться перевірки наявності підстав для зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування.
Відповідно до пункту 13 Порядку №1246 за результатами перевірок, визначених пунктом 12 цього Порядку, формується квитанція про прийняття або неприйняття, або зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування (далі - квитанція).
Згідно з пунктом 17 Порядку №1246 у разі зупинення реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування формується квитанція про зупинення реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування. Така квитанція одночасно надсилається постачальнику (продавцю) та отримувачу (покупцю) - платнику податку.
Постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 №1165затверджено Порядок зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин, (далі - Порядок №1165), пунктом 3 якого закріплені ознаки безумовної реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування.
Згідно з пунктом 5 Порядку №1165 платник податку, яким складено та/або подано для реєстрації в Реєстрі податкову накладну/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряється щодо відповідності критеріям ризиковості платника податку (додаток 1), показникам, за якими визначається позитивна податкова історія платника податку (додаток 2).
Податкова накладна/розрахунок коригування, що не відповідають жодній з ознак безумовної реєстрації, перевіряються щодо відповідності відображених у них операцій критеріям ризиковості здійснення операцій (додаток 3).
Відповідно до вимог пункту 7 Порядку №1165 у разі коли за результатами автоматизованого моніторингу податкової накладної/розрахунку коригування встановлено, що відображена в них операція відповідає хоча б одному критерію ризиковості здійснення операції, крім податкової накладної/розрахунку коригування, складених платником податку, який відповідає хоча б одному показнику, за яким визначається позитивна податкова історія, реєстрація таких податкової накладної/розрахунку коригування зупиняється.
Пунктами 10, 11 Порядку №1165 встановлено, що у разі зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі контролюючий орган протягом операційного дня надсилає (в електронній формі у текстовому форматі) в автоматичному режимі платнику податку квитанцію про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування, яка є підтвердженням зупинення такої реєстрації.
У квитанції про зупинення реєстрації податкової накладної/розрахунку коригування зазначаються: 1) номер та дата складення податкової накладної/розрахунку коригування; 2) критерій (критерії) ризиковості платника податку та/або ризиковості здійснення операцій, на підставі якого (яких) зупинено реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі, з розрахованим показником за кожним критерієм, якому відповідає платник податку; 3) пропозиція щодо надання платником податку пояснень та копій документів, необхідних для розгляду питання прийняття контролюючим органом рішення про реєстрацію податкової накладної/розрахунку коригування в Реєстрі або відмову в такій реєстрації.
Як зазначено в отриманих ТОВ квитанціях, платник податків, яким подано для реєстрації ПН в ЄРПН, відповідає пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій.
Пунктом 1 Критеріїв ризиковості операцій до ознак ризиковості здійснення операцій віднесено: відсутність товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податковій накладній, поданій для реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних (далі - Реєстр), у таблиці даних платника податку на додану вартість (далі - платник податку) як товару/послуги, що на постійній основі постачається, та обсяг постачання товару/послуги, зазначений у податковій накладній/розрахунку коригування до податкової накладної на збільшення суми податкових зобов`язань, яку/який подано для реєстрації в Реєстрі, дорівнює або перевищує величину залишку, що визначається як різниця між обсягом придбання на митній території України такого/такої товару/послуги (крім обсягу придбання товарів/послуг за операціями, які звільнені від оподаткування та підлягають оподаткуванню за нульовою ставкою) та/або ввезення на митну територію України такого товару, зазначеного з 1 січня 2017 в отриманих податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих у Реєстрі, і митних деклараціях, збільшеного у 1,5 раза, та обсягом постачання відповідного товару/послуги, зазначеного/зазначеної в податкових накладних/розрахунках коригування, зареєстрованих з 1 січня 2017 у Реєстрі, і переважання в такому залишку (більше 50 відсотків) груп товарів (продукції), визначених ДПС та затверджених відповідним наказом, оприлюдненим на офіційному веб-сайті ДПС.
Аналіз пункту 1 Критеріїв ризиковості здійснення операцій вказує на те, що для того, аби встановити наявність у господарській операції такої ознаки, мають існувати визначені цим пунктом передумови, а також для підтвердження відповідності господарської операції вказаному критерію, слід навести обґрунтований розрахунок за цим критерієм, якому відповідає платник податку, чого вимагає пункт 11 Порядку №1165.
Механізм прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, реєстрацію яких відповідно до пункту201.16 статті 201 Податкового кодексу Українизупинено в порядку та на підставах, визначених Кабінетом Міністрів України, визначеноНаказом Міністерства фінансів України від 12 грудня 2019 №520, яким затверджено Порядок прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних, в редакції чинній на час виникнення спірних правовідносин (надалі - Порядок №520).
Пунктом 2 Порядку №520 встановлено, що прийняття рішень про реєстрацію / відмову в реєстрації податкових накладних / розрахунків коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено, здійснюють комісії з питань зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі головних управлінь Державної податкової служби України в областях, м. Києві та Офісу великих платників податків ДПС (далі - комісія регіонального рівня).
Відповідно до пунктів 3, 4 Порядку №520 комісія регіонального рівня протягом п`яти робочих днів, що настають за днем отримання пояснень та копій документів, поданих відповідно до пункту 4 цього Порядку, приймає рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі та надсилає його платнику податку в порядку, встановленому статтею 42 Кодексу.
У разі зупинення реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі платник податку має право подати копії документів та письмові пояснення стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі.
Разом із тим, пунктом 5 Порядку №520 закріплено, що перелік документів, необхідних для розгляду питання прийняття комісією регіонального рівня рішення про реєстрацію / відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі, може включати: договори, зокрема зовнішньоекономічні контракти, з додатками до них; договори, довіреності, акти керівного органу платника податку, якими оформлено повноваження осіб, які одержують продукцію в інтересах платника податку для здійснення операції; первинні документи щодо постачання/придбання товарів/послуг, зберігання і транспортування, навантаження, розвантаження продукції, складські документи (інвентаризаційні описи), у тому числі рахунки-фактури/інвойси, акти приймання-передачі товарів (робіт, послуг) з урахуванням наявності певних типових форм і галузевої специфіки, накладні; розрахункові документи та/або банківські виписки з особових рахунків; документи щодо підтвердження відповідності продукції (декларації про відповідність, паспорти якості, сертифікати відповідності), наявність яких передбачено договором та/або законодавством.
Письмові пояснення та копії документів, подані платником податку до контролюючого органу відповідно до пункту 4 цього Порядку, розглядає комісія регіонального рівня (пункт 9 Порядку №520).
Відповідно до пунктів 11, 12 Порядку №520 комісія регіонального рівня приймає рішення про відмову в реєстрації податкової накладної/ розрахунку коригування в Реєстрі в разі: ненадання платником податку письмових пояснень стосовно підтвердження інформації, зазначеної у податковій накладній / розрахунку коригування, реєстрацію яких зупинено в Реєстрі; та/або ненадання платником податку копій документів відповідно до пункту 5 цього Порядку; та/або надання платником податку копій документів, складених/оформлених із порушенням законодавства.
Рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної / розрахунку коригування в Реєстрі набирає чинності в день прийняття відповідного рішення.
Системний аналіз вказаних законодавчих положень дозволяє суду апеляційної інстанції дійти висновку, що законодавцем визначено два етапи реєстрації податкової накладної: зупинення реєстрації податкової накладної, який є проміжним перед прийняттям рішення про реєстрацію або відмову в реєстрації податкової накладної, та етап прийняття рішення податковим органом. Рішення про реєстрацію/відмову у реєстрації податкової накладної приймається за результатами оцінки наданих платником податку документів.
При цьому, оцінці підлягає правомірність дій контролюючого органу щодо зупинення реєстрації податкової накладної та в подальшому винесення рішення про відмову в реєстрації такої у контексті наявності для цього законодавчо визначених підстав.
В свою чергу, оскільки при вирішенні питання щодо реєстрації ПН завдання суду полягає у перевірці наявності достатніх документів для спростування сумнівів контролюючого органу про ризиковість платника податку та ризиковість здійснених операцій, а також чи такі документи були надані контролюючому органу і наскільки обґрунтовані підстави для відмови у врахуванні таких при прийнятті рішення про відмову у реєстрації ПН, тобто акцент покладено саме на перевірку обґрунтованості прийняття рішення про відмову у реєстрації.
З приводу реєстрації ПН №70 від 20.08.2020, колегія суддів зазначає наступне.
У поясненні зазначено, що ТОВ для забезпечення виконання зобов`язань по договору транспортного перевезення №01-04/2020 від 29.04.2020 з ТОВ «Синергія Оіл» укладено Договір транспортного перевезення №02-07/2020 від 10.07.2020 з ТОВ «ВАГО». Факт надання послуг підтверджується актом здачі-прийняття робіт (наданих послуг №ОУ-0000073 від 21.08.2020).
У реєстрі до акту виконаних робіт №56 від 20.08.2020 (за період з 11.08.2020 по 20.08.2020) вартістю 315507,80грн. з ПДВ, що виписаний ТОВ Замовнику ТОВ «Синергія Оіл» (і слугував підставою для виписки ТОВ ПН №70 від 20.08.2020) та у ТТН, де ТОВ «ВАГО» зазначене автомобільним перевізником вказано інформацію про транспортний засіб RENAULT R-440 Д.Н. НОМЕР_1 , а також дані про водіїв ОСОБА_1 , ОСОБА_2 , ОСОБА_3 , ОСОБА_4 , ОСОБА_5 , відомості про яких всупереч пп.2.2.9 п.2.2. Договору транспортного перевезення №02-07/2020 від 10.07.2020 укладеного з ТОВ «ВАГО» (Перевізником), не внесено у додаток №1 до договору.
У цьому ж реєстрі до акту №56 від 20.08.2020 по даті 20.08.2020 зазначено автомобілі MAN TGS ДНЗ НОМЕР_34 , водій ОСОБА_17 та MAN TGS 41.400 вантажний самоскид ДНЗ НОМЕР_35 водій ОСОБА_16 , які згідно з наданими документами орендовано у ФОП ОСОБА_7 . Відповідно до поданого ФОП ОСОБА_7 повідомлення про прийняття працівника на роботу від 02.09.2020 (реєстр. №921833453) дата початку роботи ОСОБА_17 та ОСОБА_16 03.09.2020.
При цьому податковий розрахунок за формою 1-ДФ за ІІІ квартал 2020, поданий ТОВ (реєстраційний № 9291125928 від 09.11.2020) теж не містить відомості про вищезазначених фізичних осіб.
Щодо реєстрації ПН №71 від 20.08.2020, колегія суддів зазначає наступне.
У поясненні зазначено, що ТОВ взято в оренду транспортні засоби із екіпажем у наступних СГД: ФОП ОСОБА_6 , ФОП ОСОБА_8 , ФОП ОСОБА_12 , ФОП ОСОБА_11 , ФОП ОСОБА_7 , ФОП ОСОБА_10 , ФОП ОСОБА_9 .
У реєстрі до акту виконаних робіт №55 від 20.08.2020 (за період з 11.08.2020 по 20.08.2020) вартістю 999421,16 грн. з ПДВ, що виписаний ТОВ Замовнику ТОВ «Синергія Оіл» (і слугував підставою для виписки ТОВ ПН №71 від 20.08.2020) та у ТТН вказано ПІБ водіїв, які відсутні як наймані працівники як у ФОП, що надали автомобілі з екіпажем, так і у ТОВ «Оптимал Контракт» (згідно звітності за ф. 1ДФ за 3 квартал 2020 у періоді проведення господарських операцій):
-водій ОСОБА_20 прийнятий на роботу з 22.10.2020 на ТОВ «Оптимал Контракт», але зазначений у ТТН №13-08/5, № 13-08/6 від 13.08.2020, ТТН №14-08/3 від 14.08.2020, ТТН №17-08/3 від 17.08.2020 ТТН №16-08/3 від 16.08.2020, ТТН № 18- 08/3 від 18.08.2020, ТТН №19-08/3 від 19.08.2020;
-водій ОСОБА_25 зазначений у ТТН №14-08/10 від 14.08.2020 ТТН № 18-08/13 від 18.08.2020,
-водій ОСОБА_16 прийнятий па роботу з 03.09.2020 ФОП ОСОБА_7 , але зазначений у ТТН № 14-08/12 від 14.08.2020, ТТН № 18-08/15 від 18.08.2020, ТТН №18- 08/16 від 18.08.2020,
- водій ОСОБА_17 прийнятий на роботу з 03.09.2020 ФОП ОСОБА_7 , але зазначений у ТТН№15-08/13 від 15.08.2020, ТТН №17-08/13 від 17.08.2020,
- водій ОСОБА_26 - зазначений у ТТН № 15-08/14 від 15.08.2020, ТТН №17-08/14 від 17.08.2020,ТТН № 18-08/17 від 18.08.2020,
-водій ОСОБА_19 прийнятий на роботу з 22.10.2020 на ТОВ «Оптимал Контракт», але зазначений у ТТН № 16-08/1 від 16.08.2020, ТТН № 19-08/1 від 19.08.2020.
-водій ОСОБА_27 - зазначений у ТТН №14-08/8 від 14.08.2020, ТТН № 18-08/1 1 від 18.08.2020;
-водій ОСОБА_19 - зазначений у ТТН №13-08/1 від 13.08.2020, ТТН №13-08/2 від 13.08.2020 ТТН від 18-08/1 від 18.08.2020;
-водій ОСОБА_28 зазначений у ТТН №4-08/6 від 14.08.2020, ТТН № 16-08/6 від 16.08.2020 ТТН №18-08/7 від І 8.08.2020, ТТН № 18-08/8 від 18.08.2020.
Також у реєстрі до акту №55 від 20.08.2020 зазначено транспортні засоби: VOLVO А07753ЕР (ТТН №12-08/11 від 12.08.2020, водій ОСОБА_9 ), RENAULT К-440 АЕ 1031 1Р (ТТН № 1 1-08/18 від 11.08.2020, водій Сторожко), RENAULT К-440 АЕ 5234 ІР (ТТН № 11-08/19 від 11.08.2020, водій ОСОБА_29 ), RENAULT К-440 АЕ 1031 ІР (ТТН № 12-08/16 від 12.08.2020, водій ОСОБА_30 ), які всупереч п.п.2.2.9 п.п.2.2. договору транспортного перевезення №02-07/2020 від 10.07.2020, укладеного з ТОВ «ВАГО», відсутні у додатку № 1 до нього.
Загалом, до повідомлення від 27.04.2023 №1 надано товарно-транспортні накладні, де зазначено суперечливі відомості щодо здійснених перевезень вантажів з огляду на віддаленість місць навантаження та розвантаження, часу та людських ресурсів, необхідних для виконання таких перевезень.
Зокрема, надано ТТН від 11.08.2020 № 11-08/16, у якій зазначено: автомобільний перевізник - ТОВ водій ОСОБА_7 , замовник -ТОВ «Синергія Оіл», вантажовідправник - ТОВ «Закарпаття асфальт», вантажоодержувач - ТОВ «ШБУ-77», пункт навантаження - смт.Тересва (місце складування), пункт розвантаження- Н-09 на 106+000, найменування вантажу-регенеруюча суміш.
Вантажо-розвантажувальні роботи (20 ходок): Маса, тон 20, час прибуття (год., хв. та час вибуття (год., хв.): 08.30-08.35, 08.45-08.50, 09.00-09.05, 09.15-09.20, 09.30-09.35, 09.45-09.50, 10.00-10.05, 10.15-10.20, 10.30-10.35, 10.45-10.50, 11.00-11.05, 11.1511.20, 11.30-11.35, 11.45-11.50, 12.00-12.05, 12.15-12.20, 12.30-12.35, 12.45-12.50 13.00-13.05, 13.15-13.20, 13.30-13.35, 13.45-13,50, 14.00-14.05, 14.15-14.20, 14.3014.35, 14.45-14.50, 15.00-15.05, 15.15-15.20, 15.30-15.35, 15.40-15.50, 15.55-16.05, 16.10-16.20, 16.25-16.35, 16.40-16.45, 16.55-17.00, 17.10-17.15, 17.25-17.30, 17.4017.45, 17.55-18.00, 18.10-18.15.
Таким чином, за результатами здійсненого аналізу письмових пояснень та копій документів, які надані платником податків відповідно до переліку, визначеного пунктом 5 Порядку прийняття рішень про реєстрацію/відмову в реєстрації ПН/РК в ЄРПН, затвердженого наказом МФУ від 12.12.2019 № 520, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України від 13.12.2019 № 1245/34216 (зі змінами), а також у результаті співставлення з даними інформаційно-аналітичних баз ДПС України та наявною податковою інформацією, Комісія правомірно надала пропозиції про відмову ТОВ «Оптимал Контракт» у реєстрації податкових накладних від 20.08.2020 № 70 та №71 в Єдиному реєстрі податкових накладних.
З огляду на викладене, доводи апеляційної скарги являються суттєвими і дають підстави для висновку про неправильне застосування судом першої інстанції норм матеріального права та процесуального права, які призвели до неправильного вирішення справи, а тому рішення суду підлягає скасуванню з прийняттям нового про відмову у задоволенні позовних вимог.
Судові витрати розподілу не підлягають, виходячи з вимог ст. 139 КАС України.
Керуючись ст.ст. 308, 311, 315, 317, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд,-
постановив:
Апеляційну скаргу Головного управління ДПС у Закарпатській області задовольнити.
Скасувати рішення Закарпатського окружного адміністративного суду від 30 листопада 2023 року у справі №260/7535/23 та прийняти постанову, якою в задоволенні позову товариства з обмеженою відповідальністю «Оптимал Контракт» відмовити.
Постанова суду апеляційної інстанції набирає законної сили з дати її прийняття та не підлягає касаційному оскарженню, крім випадків встановлених ч.5ст.328 Кодексу адміністративного судочинства України.
Головуючий суддя І. М. Обрізко судді Л. П. Іщук Т. І. Шинкар
Суд | Восьмий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 03.09.2024 |
Оприлюднено | 05.09.2024 |
Номер документу | 121359816 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо реалізації податкового контролю |
Адміністративне
Восьмий апеляційний адміністративний суд
Обрізко Ігор Михайлович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні