Вирок
від 04.09.2024 по справі 317/1771/23
ЗАПОРІЗЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

Справа № 317/1771/23

Провадження № 1-кп/317/101/2024

В И Р О К

І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И

04 вересня 2024 року м. Запоріжжя

Запорізький районний суд Запорізької області у складі:

головуючого судді ОСОБА_1 ,

за участю секретаря судового засідання ОСОБА_2 ,

прокурора ОСОБА_3 ,

захисника обвинуваченого, адвоката ОСОБА_4 ,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в порядку спеціального судового провадження (in absentia) в залі суду кримінальне провадження №22023080000000374 від 28.02.2023 за обвинуваченням:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , уродженки м. Краснокамськ Пермської області РФ, громадянки України, заміжньої, яка має на утриманні неповнолітню дитину 2008 року народження, зареєстрована та проживає за адресою: АДРЕСА_1 , раніше не судима,

у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України,

В С Т А Н О В И В:

Згідно з Конституцією України Україна є суверенною і незалежною державою. Суверенітет України поширюється на всю її територію, яка в межах існуючого кордону є цілісною і недоторканною. Перебування на території України підрозділів збройних сил інших держав з порушенням процедури, визначеної Конституцією та законами України, Гаазькими конвенціями 1907 року, ІV Женевською конвенцією 1949 року, а також всупереч Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї 1994 року, Договору про дружбу, співробітництво і партнерство між Україною і РФ 1997 року та іншими міжнародно-правовими актами є окупацією частини території суверенної держави Україна та міжнародним протиправним діянням з усіма наслідками, передбаченими міжнародним правом.

Всупереч вказаним нормам міжнародного гуманітарного права президент РФ ОСОБА_6 та інші невстановлені на цей час досудовим розслідуванням представники влади РФ, діючи всупереч вимогам п. 1, 2 Меморандуму про гарантії безпеки у зв`язку з приєднанням України до Договору про нерозповсюдження ядерної зброї від 05.12.1994, принципам Заключного акту Наради з безпеки та співробітництва в Європі від 01.08.1975 та вимогам ч. 4 ст. 2 Статуту ООН і Декларацій Генеральної Асамблеї Організації Об`єднаних Націй від 09.12.1981 №36/103, від 16.12.1970 №2734 (XXV) від 21.12.1965 №2131 (XX), від 14.12.1974 №3314 (XXIX), спланували, підготували і розв`язали агресивну війну та воєнний конфлікт проти України, та віддали відповідні накази на вторгнення підрозділів ЗС РФ на територію України з метою її незаконного збройного захоплення та подальшої військової окупації.

24.02.2022 Указом Президента України №64/2022 «Про введення воєнного стану в Україні», у зв`язку з військовою агресією РФ проти України, на підставі пропозиції Ради національної безпеки і оборони України, відповідно до пункту 20 частини першої статті 106 Конституції України, Закону України «Про правовий режим воєнного стану» постановлено введення в Україні воєнного стану із 05 години 30 хвилин 24 лютого 2022 року строком на 30 діб, який неодноразово продовжено відповідними Указами Президента України, затвердженими Верховною Радою України, зокрема Указом Президента України від 06 лютого 2023 року №58/2023 «Про продовження строку дії воєнного стану в Україні», яким строк дії воєнного стану в Україні продовжується з 05 години 30 хвилин 19.02.2023 строком на 90 діб, затвердженого Законом України від 07.02.2023.

Так, 24.02.2022, на виконання вищевказаних наказів військово-політичного керівництва РФ, військовослужбовці ЗС РФ, шляхом збройної агресії із застосуванням зброї, військової техніки та артилерії, з нанесенням ракетних та авіаційно-бомбових ударів по військовій та цивільній інфраструктурі, незаконно вторглись на територію України через державні кордони України в Донецькій, Запорізькій, Житомирській, Київській, Луганській, Сумській, Харківській, Херсонській та Чернігівській областях, та здійснили збройний напад на державні органи влади, органи місцевого самоврядування, підприємства, установи, організації, військові частини, інші об`єкти військової та цивільної інфраструктури, які мають важливе народногосподарське та оборонне значення, після чого здійснили військову окупацію частини території України, в тому числі і АДРЕСА_1 , яке було захоплено 26.02.2022.

Відповідно до положень ч.1 ст.1 Закону України «Про забезпечення прав і свобод громадян та правовий режим на тимчасово окупованій території України» від 15.04.2014 (в редакції від 07.05.2022 (далі за текстом - Закон №1207-VІІ), тимчасово окупована Російською Федерацією територія України (далі - тимчасово окупована територія) є невід`ємною частиною території України, на яку поширюється дія Конституції та законів України, а також міжнародних договорів, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України.

Тимчасова окупація Російською Федерацією територій України, визначених частиною першою статті 3 цього Закону, незалежно від її тривалості, є незаконною і не створює для Російської Федерації жодних територіальних прав.

За державою Україна, територіальними громадами сіл, селищ, міст, розташованих на тимчасово окупованій території, органами державної влади, органами місцевого самоврядування та іншими суб`єктами публічного права зберігається право власності, інші речові права на майно, у тому числі на нерухоме майно, включаючи земельні ділянки, що знаходяться на тимчасово окупованій території.

Тимчасово окупованою територією, відповідно до п.7 ч.1 ст.1-1 Закону №1207-VIІ, є частини території України, в межах яких збройні формування Російської Федерації та окупаційна адміністрація Російської Федерації встановили та здійснюють фактичний контроль або в межах яких збройні формування Російської Федерації встановили та здійснюють загальний контроль з метою встановлення окупаційної адміністрації Російської Федерації.

Відповідно до наказу Міністерства з питань реінтеграції тимчасово окупованих територій України № 309 від 22.12.2022 «Пpo затвердження Переліку територій, на яких ведуться (велися) бойові дії або тимчасово окупованих Російською Федерацією» вся територія Мелітопольського району Запорізької області внесена до вказаного переліку та з 25.02.2022 є тимчасово окупованою Російською Федерацією територією України.

Після остаточної військової окупації території Мелітопольського району Запорізької області, представниками збройних формувань Російської Федерації фактично було узурповано всі владні повноваження на тимчасово окупованій території громади шляхом збройного захоплення адміністративних будівель органів державної влади та місцевого самоврядування, встановлення інституту військових комендатур, запровадження тотального контролю та жорсткого управління у всіх сферах життєдіяльності місцевих громад, фактичної ліквідації приватної власності, свободи слова, пересування та волевиявлення, а також шляхом повсякденного залякування населення, застосування фізичного і психологічного впливу до окремих категорій суспільства та верств населення, в тому числі шляхом незаконного позбавлення волі діючих представників органів державної влади України та місцевого самоврядування.

Разом із тим, у невстановлений досудовим розслідуванням та судовим розглядом час, але не пізніше ніж 01.04.2022, представниками збройних формувань Російської Федерації всупереч порядку, установленого Конституцією України, Законами України «Про місцеві державні адміністрації», «Про місцеве самоврядування в Україні» та іншими діючими нормативно-правовими актами, цілеспрямовано створено окупаційну адміністрацію Мелітопольського району Запорізької області - т.зв. «военно-гражданскую алминистрацию Мелитопольского района», з метою подальшого утримання адміністративно-політичного контролю на захопленій військовим шляхом території та безпосередньої реалізації всіх узурпованих владних повноважень діючої Мелітопольської районної ради Запорізької області та відповідної державної адміністрації.

Продовжуючи встановлення тотального контролю та розповсюджуючи свою владу на захоплених військовим шляхом територіях Мелітопольського району Запорізької області представники збройних формувань РФ разом із посадовими особами зазначеної окупаційної адміністрації Мелітопольського району Запорізької області, діючи за підтримки місцевих колаборантів та інших лояльних до держави-агресора верств місцевого населення, створили на території Веселівської ОТГ аналогічний незаконний орган влади у вигляді місцевої окупаційної адміністрації держави-агресора - т.зв. «Веселовскую поселковую администрацию Мелитопольского района», яку очолив депутат Веселівської селищної ради, наділивши її всіма необхідними владними повноваженнями, узурпованими у діючої Веселівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, яка була евакуйована до м. Запоріжжя, де і продовжує свою законну діяльність.

У подальшому, приблизно на початку липня 2022 року, але не пізніше ніж 13.07.2022 (точна дата та час досудовим розслідуванням та судовим розглядом не встановлені), громадянка України ОСОБА_5 , перебуваючи на тимчасово окупованій території смт Веселе Мелітопольського району Запорізької області, яка з 25.02.2022 та на час судового розгляду є тимчасово окупованою Російською Федерацією територією України, цілеспрямовано звільнившись 06.06.2022 з посади спеціаліста Веселівського ВДРАЦС у Мелітопольському районі Запорізької області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро), діючи умисно, з метою підтримання окупаційної влади, встановленої збройними формуваннями РФ, маючи проросійські погляди та критичне ставлення до діючої законної влади в Україні, достовірно усвідомлюючи протиправність своїх дій та передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків добровільно зайняла посаду першого заступника голови окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ Мелітопольського району Запорізької області - т.зв. «Веселовской поселковой администрации Мелитопольского района», яка пов`язана з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій.

Виконуючи свої функціональні обов`язки першого заступника голови окупаційної адміністрації, а також покладені на неї організаційно-розпорядчі та адміністративно-господарські функції, ОСОБА_5 , діючи умисно та виконуючи вказівки і розпорядження її керівництва окупаційної адміністрації, а також представників ієрархічно вищої окупаційної адміністрації держави-агресора - т.зв. «военно-гражданской администрации Мелитопольского района», бажаючи проявити себе та довести свою лояльність і відданість окупаційній владі держави-агресора, здійснює загальне управління та організовує роботу у вказаному незаконному органі місцевої влади, в тому числі: розпоряджається захопленим майном громади; надає безпосередню допомогу представникам держави-агресора у встановленні та підтриманні їх незаконної влади на тимчасово окупованій території Веселівської громади; контролює та забезпечує виконання рішень окупаційних адміністрацій держави-агресора Запорізької області всіх рівнів, а саме: т.зв «военно гражданской администрации Запорожской области», т.зв. «военно-гражданской администрации Мелитопольского района» та безпосередньо «Веселовской поселковой администрации Мелитопольского района»; видає згідно із своїми повноваженнями розпорядження та інші нормативно-правові акти управлінського характеру від імені окупаційної адміністрації, а також контролює їх виконання; організовує та приймає безпосередню участь у численних пропагандистських масових заходах, направлених на підтримання та розповсюдження окупаційної влади держави-агресора.

Крім того, виконуючі свої функціональні обов`язки, покладені на неї окупаційною владою, протягом вересня 2022 року, знаходячись на території тимчасово окупованої Веселівської територіальної громади, ОСОБА_5 , маючи відповідну юридичну освіту, діючи умисно та достовірно усвідомлюючи протиправність своїх дій і передбачаючи настання суспільно небезпечних наслідків, приймала безпосередню участь в організації незаконного референдуму на тимчасово окупованій території вказаної громади, щодо незаконного входження Запорізької області до складу Російської Федерації, який проходив у період з 23 по 27 вересня 2022 року.

Дії ОСОБА_5 органом досудового розслідування кваліфіковані за ч. 5 ст. 111-1 КК України, як добровільне зайняття громадянином України посади, пов`язаної з виконанням організаційно-розпорядчих та адміністративно-господарських функцій, в окупаційній адміністрації держави-агресора, створеній на тимчасово окупованій території.

Враховуючи ті обставини, що ОСОБА_5 обвинувачується у вчиненні злочину, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України, знала про розпочате щодо неї кримінальне провадження, протягом тривалого часу переховувалася від органів досудового розслідування, знаходиться на тимчасово окупованій території, і ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду м. Запоріжжя від 13.03.2023 (справа №331/1476/23, провадження 1-кс/331/460/2023) прийнято рішення про здійснення спеціального досудового розслідування відносно ОСОБА_5 у зв`язку із оголошенням її у розшук, ухвалою Запорізького районного суду Запорізької області від 29.08.2023 постановлено здійснювати відносно обвинуваченої спеціальне судове провадження відповідно до ч. 3 ст. 323 КПК України.

Виклик обвинуваченої у судові засідання, в ході судового розгляду кримінального провадження, здійснювався шляхом розміщення оголошень у засобах масової інформації загальнодержавної сфери розповсюдження, у газеті «Урядовий кур`єр» та на веб-сайті «Судова влада України».

Відповідно до ч. 2 ст. 7 КПК України зміст та форма кримінального провадження за відсутності підозрюваного або обвинуваченого (in absentia) повинні відповідати загальним засадам кримінального провадження, зазначеним у частині першій цієї статті, з урахуванням особливостей, встановлених законом.

Зважаючи на специфіку спеціального судового провадження (ч. 3 ст. 323 КПК України) суд, зберігаючи неупередженість та безсторонність, надає особливого значення охороні прав та законних інтересів обвинуваченого як учасника кримінального провадження, яке відбувається за його відсутності, забезпеченню повного та неупередженого судового розгляду з тим, щоб до обвинуваченого була застосована належна правова процедура в контексті приписів ст. 2 КПК України з дотриманням всіх загальних засад кримінального провадження з урахуванням особливостей, встановлених виключно законом. Ці особливості вимагають від суду прискіпливої оцінки кожного поданого доказу обвинувачення, відтак поріг вимогливості до доказування у даному випадку має бути підвищений.

Судом установлено, що в даному кримінальному провадженні стороною обвинувачення вжито всіх передбачених законом заходів щодо дотримання прав підозрюваної на захист, з урахуванням встановлених законом особливостей спеціального досудового розслідування. При здійсненні судового провадження судом також здійснені всі передбачені законом заходи щодо дотримання прав обвинуваченої на захист та доступ до правосуддя, з урахуванням установлених законом особливостей такого провадження.

Обвинувачена ОСОБА_5 , будучи обізнаною, що стосовно неї розпочато кримінальне провадження, складене повідомлення про підозру, та обвинувальний акт направлено до суду, в судові засідання не з`явилася, незважаючи на те, що всі судові повістки (оголошення) були опубліковані у газеті «Урядовий кур`єр» та розміщені на офіційному веб-сайті суду, у зв`язку з чим обвинувачена ОСОБА_5 не була допитана судом в якості обвинуваченої по суті пред`явленого їй обвинувачення.

Враховуючи відсутність обвинуваченої та особливості розгляду кримінального провадження, дане кримінальне провадження здійснювалось за обов`язковою участю захисника - адвоката ОСОБА_4 , який був забезпечений державою з Регіонального центру з надання безоплатної вторинної правової допомоги в у Донецькій та Запорізькій областях.

Захисник обвинуваченої - адвокат ОСОБА_4 у судових засіданнях зазначала, що не мала можливості зв`язатися з обвинуваченою і з`ясувати в неї правову позицію щодо пред`явленого обвинувачення. Водночас, захисник належним чином приймала участь у реалізації права на захист обвинуваченої під час судового розгляду та висловила свою позицію з приводу всіх процесуальних питань, що відбулись в судових засіданнях. Крім того, зазначила про недоведеність провини ОСОБА_5 у вчиненні інкримінованого їй злочину, вважає недоведеним стороною обвинувачення факту добровільного зайняття ОСОБА_5 посади першого заступника голови окупаційної адміністраціїдержави-агресова - т.зв. «Веселовской поселковой администрации Мелитопольского района».

Разом із тим, винуватість обвинуваченої ОСОБА_5 у вчиненні вказаного кримінального правопорушення (злочину) знайшла своє підтвердження під час судового розгляду кримінального провадження та доводиться поза розумним сумнівом такими письмовими доказами, наданими стороною обвинувачення.

Даними із заяви про видачу паспорта ОСОБА_5 , згідно із якою остання народилася 19.04.1976 року у місті Краснокамськ, Краснокамський район, Пермська області, Росія, та є громадянкою України (т. 1 а.с.109).

Наданими Південним міжрегіональним управлінням Міністерства юстиції (м. Одеса) копіями документів, зокрема:

- заява ОСОБА_5 про призначення її на посаду спеціаліста Веселівського відділу державної реєстрації актів цивільного стану у Мелітопольському районі Запорізької області Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) від 30.07.2021 (т.1 а.с.176);

- наказ Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) від 03.08.2021 №3232-к «Про призначення ОСОБА_5 » (т.1 а.с.177);

- заява ОСОБА_5 про звільнення від 02.06.2022 (т.1 а.с.178);

- подання начальника відділудержавної реєстрації актів цивільного стану у Запорізькій області Управління державної реєстрації Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) про звільнення ОСОБА_5 від 03.06.2022 №668/05.2-01-70;

- наказ Південно-Східного міжрегіонального управління Міністерства юстиції (м. Дніпро) від 03.06.2022 №2475-к «Про звільнення ОСОБА_5 ».

Протоколом огляду від 16.11.2022, згідно із яким була оглянута відкрита для вільного доступу інформація, розміщена у мережі Інтернет, а також в системі миттєвого обміну повідомленнями «Telegram», зокрема здійснено огляд публікацій російського пропагандистського телеграм каналу під назвою: « ОСОБА_7 » за електронною адресою ІНФОРМАЦІЯ_2 в системі миттєвого обміну повідомленнями «Telegram», який висвітлює діяльність окупаційної адміністрації на Веселівської ОТГ - т/зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района». Зокрема, під час проведення огляду виявлено пост-повідомлення від ІНФОРМАЦІЯ_3 о 15год 01хв з електронною адресою посилання ІНФОРМАЦІЯ_2 , у якому висвітлюється зібрання працівників сільського господарства Веселівської ОТГ із представниками окупаційної влади, у якому, окрім інших, приймає участь голова окупаційної адміністрації ОСОБА_8 .. При цьому, оглядом встановлено наявність фотографії вказаного зібрання, на якому зображено особу жіночої статі у блакитному піджаку та окулярах із світлим волоссям середньої довжини, яка виступає перед аудиторією. Вказана жінка візуально схожа на громадянку України ОСОБА_9 - ОСОБА_10 , яка приблизно влітку 2022 року зайняла посаду першого заступника голови окупаційній адміністрації держави агресора РФ - т.зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района».

Надалі у вказаному телеграм-каналі було оглянуто пост публікацію з відео-матеріалом за електронною ОСОБА_11 із посиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 , тривалістю 01 хв 35 сек, у якому висвітлено урочистість з приводу святкування дня російського прапора під керівництвом окупаційної адміністрації т.зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района». Оглядом також встановлено, що на 53 сек та на 01 хв 19 сек вказаного відеозапису зафіксовано жінку у яскравій сукні, яка стоїть друга зліва на відео в окулярах із світлим волоссям, яка також візуально схожа на громядянку України ОСОБА_5 , яка приблизно влітку 2022 року зайняла посаду першого заступника голови окупашійної адміністрації держави агресора РФ - т. зв. «Весёловской поселковой администрашии Мелитопольского района», а саме ОСОБА_8 , який також зображений на відео, як ведучий даного дійства.

Окрім цього, оглядом виявлено пост-повідомлення від 22.08.2022 о 18:30 за електронною адресою посилання ІНФОРМАЦІЯ_2 , в якому висвітлюється відвідування представниками окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ - т.зв.«Веселовской поселковой алдминистрации», урочистості, присвяченої дню російського прапора у АДРЕСА_1 . У вказаній публікації також наявне фото із учасниками даного заходу, на якому, окрім інших представників окупаційної влади, також зафіксовано жінку у блакитному піджаку та окулярах із світлим волоссям, яка сидить у першому ряду шоста з краю із російським прапором у руках, яка візуально схожа на ІНФОРМАЦІЯ_4 , яка приблизно влітку 2022 року зайняла посаду заступника голови окупаційної алміністрації держави агресора РФ - т. зв. «Весёловской поселковой алминистрации Мелитопольского района».

Також було оглянуто пост-публікацію від 27.08.2022 о 13.28 за електронною адресою посилання ІНФОРМАЦІЯ_2 щодо проведення т.зв. «суботнику» за допомогою волонтерів штабу під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_5 », на чолі із керівництвом окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ т.зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района». Зокрема, на другій фотографії зображено осіб, які приймали участь у вказаному суботнику, які сфотографовані ва сходах адмінбудівлі. Всі учасники заходу одягнуті у білі футболки та кепки з логотипами «Мы вместе с Россней». На вказаному фото, окрім голови окупаційної адміністрації ОСОБА_8 (чоловік у синіх джинсах із вусами по центру) та його заступника ОСОБА_12 (жінка у шортах та окулярах, третя справа на фото), також зображено жінку середніх рoків y довгій юбці та білій футболці «Мы вместе с Россией» та окулярах, із світлим волоссям середньої довжини, яка стоїть поруч із ОСОБА_8 (на фото третя справа), яка візуально схожа на громадянку України ОСОБА_5 , яка приблизно влітку 2022 року зайняла посаду заступника голови окупаційної адміністрації держави агресора РФ - т.зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района».

Оглядом виявлено пост-публікацію від 28.08.2022 о 16:34 за електронною адресою посилання ІНФОРМАЦІЯ_2 , в якій висвітлено зустріч представників окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ - т.зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района» із мешканцями громади, в якій безпосередньо зазначено, що 27.08.2022 на вказаній зустрічі, окрім інших, були присутні голова окупаційної адміністрації ОСОБА_8 та його заступник ОСОБА_9 - ОСОБА_10 .. Зокрема, на другій фотографії даної публікації, окрім інших, зображено жінку у світлій довгій сукні біло-блакитного кольору, у темних окулярах, яка стоїть за столом (друга зліва на фото), яка візуально схожа на громадянку України Старкову- ОСОБА_10 , яка приблизно влітку 2022 року зайняла посаду заступника голови окупаційної адміністрації держави-агресора РФ - т.зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района».

Також, виявлено пост-публікацію від 28.08.2022 о 16:37 з електронною адресою посилання ІНФОРМАЦІЯ_2 щодо проведення зустрічі представників окупаційної адміністрації держави агресора РФ Веселівської ОТГ Мелітопольського району Запорізької області із мешканцями громади. На другій фотографії даної публікації зображено жінку у довгій сукні біло-блакитного кольору у темних окулярах, зі світлим волоссям середньої довжини (перша справа на фото), яка візуально схожа на громадянку України Старкову- ОСОБА_10 , яка приблизно влітку 2022 року зайняла посаду заступника голови окупаційної адміністрації держави агресора РФ - т.зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района».

Подальшим оглядом виявлено пост-публікацію з електронною адресою посилання: ІНФОРМАЦІЯ_2 , розміщену 05.09.2022 о 20:19, з відео-матеріалом тривалістю 00 хв 59сек, в якому висвітлено зустріч окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ із мешканцями тимчасово окупованого с. Новоолександрівка. Зокрема, на 05 сек даного відео зображено, крім інших, жінку із світим волоссям середньої довжини у темних окулярах та чорному одязі, яка стоїть біля голови окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ ОСОБА_8 , яка візуально схожа на громадянку України ОСОБА_5 , яка влітку 2022 року зайняла посаду заступника голови окупаційної адміністрації держави агресора РФ Веселівської ОТГ - т.зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района».

Окрім того, за результатами пошуку відповідної інформації щодо діяльності окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ Мелітопольського району також було виявлено статтю «Встреча с жителями села Новоолександровка» у розділі «Лента новостей Мелитополя», яка розміщена (опублікована) о 20 год 54 хв 05.09.2022 на проросійському новинному сайті ІНФОРМАЦІЯ_6 (веб-сторінка за посиланням ІНФОРМАЦІЯ_6 (т.1 а.с.182-195).

Протоколом огляду від 07.02.2022, згідно із яким за участю свідка ОСОБА_13 , який займає посаду першого заступника селищного голови Веселівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, було оглянуто публікації російського пропагандистського телеграм каналу під назвою: « ОСОБА_7 » за електронною адресою ІНФОРМАЦІЯ_2 в системі миттєвого обміну повідомленнями «Telegram»який висвітлює діяльність окупаційної адміністрації на Веселівської ОТГ - т/зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района».

Зокрема, свідок ОСОБА_13 в ході огляду вказаного телеграм-каналу у пості-повідомленні від ІНФОРМАЦІЯ_3 о 15 год 01 хв (ІНФОРМАЦІЯ_2 )щодо зібрання працівників сільського господарства Веселівської ОТГ із представниками окупаційної влади, у пості-публікації з відео-матеріалом запосиланням ІНФОРМАЦІЯ_2 щодо урочистості з приводу святкування дня російського прапора під керівництвом окупаційної адміністрації, у пості-повідомленні від ІНФОРМАЦІЯ_2 )щодо відвідування представниками окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ урочистості, присвяченої дню російського прапора, у пості-публікації від ІНФОРМАЦІЯ_7 о 13.28 (ІНФОРМАЦІЯ_2 ) щодо проведення т.зв. «суботнику» за допомогою волонтерів штабу під назвою « ІНФОРМАЦІЯ_5 », на чолі із керівництвом окупаційної адміністрації, у пості-публікації від ІНФОРМАЦІЯ_8 (ІНФОРМАЦІЯ_2 ) щодо зустрічі представників окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ із мешканцями громади, у пості-публікації від 28.08.2022 о 16:37 (ІНФОРМАЦІЯ_2 ) щодо проведення зустрічі представників окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ із мешканцями громад, упості-публікації від 05.09.2022 о 20:19 (ІНФОРМАЦІЯ_2 ) щодо відеоматеріалу зустрічі окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ із мешканцями тимчасово окупованого с. Новоолександрівка, у публікації від 05.09.2022 о 20 год 54 хвна проросійському новинному сайті melitopol-news.ru статті «Встреча с жителями села Новоолександровка», впізнав громадянку України ОСОБА_5 , яка до окупації працювала у місцевому ВРАЦС, а у подальшому залишилася на тимчасово окупованій території смт Веселе Мелітопольського району Запорізької області та приблизно влітку 2022 року зайняла посаду першого заступника голови окупаційної адміністрації держави агресора РФ - т.зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района» (т.1 а.с.196-206).

Протоколом огляду від 09.02.2022,згідно із яким за участю свідка ОСОБА_14 , яка займає посаду керуючої справами виконавчого комітету Веселівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області, було оглянуто всі вищевказані публікації, розміщені у російському пропагандистському телеграм каналу під назвою: « ОСОБА_7 » за електронною адресою ІНФОРМАЦІЯ_2 в системі миттєвого обміну повідомленнями «Telegram», який висвітлює діяльність окупаційної адміністрації на Веселівської ОТГ - т/зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района». Зокрема, свідок ОСОБА_14 у всіх вищезазначених публікаціях впізнала громадянку України ОСОБА_5 , яка до окупації працювала у місцевому ВРАЦС, а у подальшому залишилася на тимчасово окупованій території смт Веселе Мелітопольського району Запорізької області та приблизно влітку 2022 року зайняла посаду першого заступника голови окупаційної адміністрації держави агресора РФ - т.зв. «Весёловской поселковой администрации Мелитопольского района» (т.1 а.с.207-217).

Протоколом огляду від 21.02.2023 матеріалів вилучених в ході тимчасового доступу 23.11.2022 до інформації, яка перебуває у володінні ПрАТ «Київстар» про вхідні та вихідні з`єднання абонентського номеру телефону НОМЕР_1 , який особисто використовувала ОСОБА_5 . Зокрема,оглядом інформації вказаних файлів, що стосується абонентського номеру мобільного телефону НОМЕР_1 , який використовує ОСОБА_15 , встановлено, що у період часу з початку окупації Мелітопольського району до 30.05.2022, вказаний номер телефону постійно знаходився в межах тимчасово окупованого збройними формуваннями Російської Федерації Мелітопольського району Запорізької області, та мав у цей період часу систематичні з`єднання із абонентськими номерами телефонів: НОМЕР_2 , який використовує голова окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ - ОСОБА_8 , НОМЕР_3 , який використовує заступник голови окупапійної адміністрації Веселівськог ОТГ - ОСОБА_12 , НОМЕР_4 , який використовує начальник фінансового відділу окупаційної адміністрації - ОСОБА_16 . Таким чином, проведеним оглядом вказаної інформації встановлено наявність телефонних з`єднань ОСОБА_5 , яка зайняла посаду першого заступника голови окупаційної адміністрації держави-агресора, створеної на ттимчасово окупованій території Веселеівської ОТГ з іншими керівниками цього незаконного органу влади. (т.1 а.с.240).

Протоколом тимчасового доступу до речей і документів від 07.02.2023, проведеного за участю представника володільця документів - першого заступника селищного голови Веселівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області ОСОБА_13 , згідно із яким було здійснено дослідження змісту папки «Вхідні» електронної поштової скриньки Веселівської селищної ради Мелітопольського району Запорізької області - vesele_rada@ukr.net. Зокрема, було встановлено наявність вхідного електронного листа, який надійшов бо 11 год 20 хв 24.01.2023 з електронної поштової скриньки ІНФОРМАЦІЯ_9 з облікового запису « ОСОБА_17 », який містив два файли із графічними зображеннями (фотографіями) документу окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ Мелітопольського району т.зв. «Веселовской поселковой администрации Мелитопольского района» щодо підготовки та проведення незаконного референдуму 23-27 вересня 2022 року на території громади, який називається «Распоряжение №129 от 21.09.2022 Об организации проведения Референдума на территории Веселовского района Запорожской области» Зокрема, вказаний документ виготовлений на бланку т.зв. «Веселовской поселковой администрации Мелитопольского района» та підписаний першим заступником голови цієї окупаційної адміністрації ОСОБА_5 із відбитком круглої мастичної печатки « (т. 2 а.с.1-7).

Протоколом огляду від 15.02.2023 графічного зображення (фотографії) документу окупаційної адміністрації Веселівської ОТГ Мелітопольського району - т.зв. «Веселовской поселковой алминистрации Мелитопольского района» щодо підготовки та проведення незаконного референдуму 23-27 вересня 2022 року на території громади, який називається «Распоряжение №129 от 21.09.2022 Об организации проведения Референдума на территории Веселовского района Запорожской области», з якого вбачається, що останній підписаний ОСОБА_9 - ОСОБА_10 як першим заступником голови цієї окупаційної адміністрації, та нею визначено осіб, відповідальних за підготовку та проведення незаконного референдуму 23-27 вересня 2022 року, а отже ОСОБА_5 безпосередньо причетна до підготовки та проведення незаконного референдуму 23-27 вересня 2022 року на території Веселівської територіальної громади (т.2 а.с.8-11).

Протоколом огляду від 17.03.2023, згідно із яким була оглянута інформація, розміщена у мережі Інтернет, зокрема на офіційному сайті податкової служби РФ під назвою: « ІНФОРМАЦІЯ_10 » за адресою: ІНФОРМАЦІЯ_11 , виявлено відомості стосовно т.зв. «Веселовской поселковой алминистрации Мелитопольского района» та встановлено, що фактично українська Веселівська селищна рада (ЄДРПОУ 25677264), юридична адреса: Україна, 72202, Запорізька область, смт Веселе, вул. Центральна 136, 07.09.2022 перереєстрована у т.зв « ІНФОРМАЦІЯ_12 », а 22.12.2022 її внесено до російського офіційного реєстру юридичних осіб - «ЕГРЮЛ», де зареєстровано за № НОМЕР_5 , за тією ж самою юридичною адресою та з реєстрацію у податковому органі т.зв. «Межрайонная инспекция Федеральной налоговой службы №1 по Запорожской области», а керівником якого зазначено « ОСОБА_18 », що свідчить про завідомо протиправну діяльність представників даної юридичної особи, які вочевидь співпрацюють із державою-агресором (т.2 а.с.12-18).

Протоколом про результати проведення негласної слідчої (розшукової) дії - зняття інформації з електронних інформаційних систем, складеного 13.11.2022 року, а саме зняття інформації з мобільного додатку «Telegram», який зареєстрований на абонентський номер телефону оператора мобільного зв`язку НОМЕР_6 , під обліковим записом з ім`ям « ОСОБА_19 », що належить та яким особисто користується представник «народної поліції» м. Енергодар, громадянин України ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , виявлено та зафіксовано інформацію про причетність останнього до незаконно сформованого правоохоронного органу та діалог останнього у групі «Референдум». Зазначена інформація безпосередньо збережена на DVD-R диск, який є додатком до протоколу та який було безпосередньо досліджено судом. (т.2 а.с.26-30).

Протоколом огляду від 03.01.2022, згідно із яким проведено огляд інформації, яка міститься у файлових масивах «(09_28)» i «(14_48) Референдум», збережених оптичному носії інформації DVD-R диску реєстр. №59/14/545т від 13.11.2022, що є додатком до протоколу за результатами проведення НСРД - зняття інформації з електронних інформаційних систем №59/14/1031 від 13.11.2022, у кримінальному провадженні №220222080000000102 від 29.03.2022, проведеному відносно ОСОБА_20 , ІНФОРМАЦІЯ_13 , який займає посаду у незаконному правоохоронному органі, створеному на тимчасово окупованій території м. Енергодар Запорізької області. Проведеним оглядом та аналізом наявної у вказаних файлових масивах інформації встановлено, що у файловому масиві «(14_48) Референдум», за адресою: (14-48)Референдум\chats\chat_02\files\, міститься електронний файл «АДРЕСА И ПРЕДСЕДАТЕЛИ УИК (1).docs», який містить службовий документ збройних формувань російської федерації «Расстановка личного состава ВУМВД России в Запорожской области, ГУВД по Запорожской области и заинтересованных силовых структур (УФС ВНГ России, МЧС России и Военной полиции ВС России) задействованного на охрану обшественного порядка в период проведения Референдума на территории Запорожской области» з інформацією щодо адрес незаконно створених на тимчасово окупованій території Запорізької області виборчих дільниць для проведення протягом 23-27 вересня 2022 року незаконного референдуму щодо нібито входження Запорізької області до складу держави-агресора російської федерації, їх голів, а також співробітників незаконного правоохоронного органу т.зв. «ГУВД по Запорожской области», створеному на тимчасово окупованій території Запорізької області. Зокрема, під порядковими номерами 269-281 зазначено виборчі дільниці №309-321, розташовані на території Веселівської, Новоуспенівської та Чкалівської ОТГ, та відомості про їх голів, відповідальних за проведення незаконного референдуму, а також співробітників незаконного правоохоронного органу - т.зв. «ГУВД по Запорожской области», які здійснювали охорону громадського порядку під час проведення референдуму (т.2 а.с.34-45).

Додатками до протоколу огляду є роздруковані сторінки №1,37,38 48 документу «Расстановка личного состава ВУМВД России в Запорожской области, ГУВД по Запорожской области и заинтересованных силовых структур (УФС ВНГ России, МЧС России и Военной полиции ВС России) задействованного на охрану общественного порядка в период проведения Референдума на территории Запорожской области» із електронного файлу «АДРЕСА И ПРЕДСЕДАТЕЛИ УИК (1).dосх» на 4-х арк. та сторінки профілю користувача. переліку чатів та сторінки Ф№1-3 групового часу «Референдум» за 22.09.2022 на 5-ти арк, які досліджено судом безпосередньо у судовому засіданні (а.с.150-161).

Протоколом про результати проведення негласної слідчої (розшукової) дії - зняття інформації з електронних інформаційних систем, складеного 25.10.2022 року, а саме зняття інформації з електронних комунікаційних мереж оператора мобільного зв`язку «Київстар» за номером: НОМЕР_2 , яким користується ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , громадянин України, призначений окупаційною владою на посаду Голови Веселівської селищної адміністрації. Зазначена інформація безпосередньо збережена на DVD-R диск, який є додатком до протоколу та який було безпосередньо досліджено судом. (т.2 а.с.46-63).

Протоколом огляду від 22.02.2023 DVD-R диску, що є додатком до протоколу зняття інформації з електронних комунікаційних мереж, проведеному відносно громадянина України ОСОБА_8 , ІНФОРМАЦІЯ_14 , який зайняв посаду голови окупаційної адміністрації, створеної на тимчасово окупованій території Веселівської ОТГ Мелітопольського району Запорізької області - т.зв. «Веселовской поселковой администрации Мелитопольского района», на предмет наявності зафіксованих телефонних розмов із ОСОБА_5 , яка використовувала абонентський номер мобільного тетефону НОМЕР_1 . Так, проведеним оглядом встановлено наявність зафіксованих телефонних розмов голови окупаційної адміністрації держави-агресора, створеної на тимчасово окупованій території Веселівської ОТГ Мелітопольського району ОСОБА_21 із колишнім спеціалістом Веселівського ВРАЦС громадянкою України ОСОБА_5 , яка на початку червня 2022 року звільнилася із органів юстиції та залишилася у смт Веселе, де приблизно у липні 2022 року зайняла посаду першого заступника голови зазначеної окупаційної адміністрації. (т.2 а.с.64-67).

За клопотанням сторони обвинувачення судом було допитано свідків:

Свідок ОСОБА_22 , яка повідомила, що працювала у Веселівський райдержадміністрації разом із обвинуваченою, потім ОСОБА_9 - ОСОБА_10 працювала у РАЦС, але ким свідку не відомо. Після окупації, приблизно у липні 2022 року свідку стало відомо, що ОСОБА_9 - ОСОБА_10 зайняла посаду заступника окупаційної адміністрації у смт Веселе, бачила інформацію щодо обвинуваченої у телеграм-каналах. Про зайняття посади обвинуваченою свідку стало відомо з інтернет джерел та від знайомих. Свідок впевнена, що обвинувачена зайняла посаду добровільно, оскільки примусу не було, були лише пропозиції щодо зайняття посад в окупаційній адміністрації, від яких можна було відмовитися.

Свідок ОСОБА_14 , яка працювала на посаді керуючого справами виконавчого комітету Веселівської селищної ради, повідомила суд, що їй достовірно відомо, що ОСОБА_5 перейшла на бік ворога, свідок особисто бачила обвинувачену в кабінеті за роботою, обвинувачена ходила з папками з кабінету до кабінету, займалася референдумом, шукала списки виборців. Особисто до свідка ОСОБА_9 - ОСОБА_10 не приїзжала, проте у свідка проводилися обшуки з метою пошуку списків виборців. ОСОБА_23 влада прийшла 05.05.2022 року, ОСОБА_5 почала співпрацювати із окупаційною владою десь у червні 2022 року. Примусу не було, всім пропонували добровільно, хто не бажав, мав змогу виїхати на підконтрольну Україні територію. Вважає, що обвинувачена зайняла посаду добровільно, оскільки мала хист до влади та грошей.

Свідок ОСОБА_24 повідомив, що обвинувачена до початку окупації працювала у органах РАЦС, йому відомо, що обвинувачена намагалася виїхати у квітні-травні 2022 року, щоб звільнитися з роботи, проте здається їй це не вдалось, оскільки автобус не пропустили. Свідок не раз бачив ОСОБА_9 - ОСОБА_10 у соцмережах, з яких йому стало відомо, що остання співпрацює із окупантами. Також цю інформацію йому стало відомо із спілкування із друзями. Знає, що обвинувачена шукала списки виборців, які були на зламаному ноутбуці, вона його забрала. Вважає, що рішення обвинуваченої щодо співпраці із окупантами було добровільне, оскільки її чоловік також співпрацює із окупаційною владою, працює вчителем та виховує дітей у дусі позитивного ставлення до Росії.

Свідок ОСОБА_25 повідомила суду, що працювала на посаді діловода Веселівської селищної ради, у минулому приймала участь у організації виборів від партії ОПЗЖ, з тих часів у розпорядженні свідка перебував ноутбук із списками виборців, який був зламаний та і неробочому стані. Приблизно у червні 2022 року до свідка приїхала ОСОБА_26 , яка діяла за вказівкою ОСОБА_5 та наказала їй віддати цей ноутбук. Після того як свідок повідомила, що він зламаний ОСОБА_26 зателефонувала ОСОБА_5 та запитала, що робити, на що ОСОБА_5 їй сказала, що все одно обов`язково забрати ноутбук, після чого свідок віддала ноутбук. Свідок знає, що ОСОБА_9 - ОСОБА_10 добровільно зайняла посаду заступника голови окупаційної адміністрації ОСОБА_27 , примус був відсутній. Крім того неодноразово бачила світлини обвинуваченої у телеграм каналах, знає, що обвинувачена агітувала фермерів на співпрацю із окупантами.

Свідок ОСОБА_28 повідомила суд, що знає обвинувачену з 2013-2014 років, коли остання працювала юристом при сільській раді, охарактеризувала обвинувачену як відповідального та досвідченого працівника. Окупаційні війська зайшли десь у березні, і вже з квітня 2022 року свідок почала бачити ОСОБА_9 - ОСОБА_10 у адмінбудівлі колишнього відділу освіти по вул. Центральній. Також бачила її у оточенні ОСОБА_27 , потім дізналася, що обвинувачена займає посаду першого заступника голови окупаційної адміністрації. Бачила, як вони із головою їздили по робочим питанням, обвинувачена приймала активну участь у референдумі, агітувала фермерів, оскільки мала із ними дуже добрі стосунки. Свідок впевнена, що посаду обвинувачена зайняла добровільно, оскільки остання мала родичів у Росії, часто їздила до них, чоловік обвинуваченої також займається колабораційною діяльністю.

Надані свідками показання є переконливими, узгоджуються із іншими письмовими доказами у справі, підстави для сумніву у достовірності наданих свідками показань у суду відсутні.

Під час судового розгляду, суд допитав всіх заявлених осіб та дослідив всі надані докази, після чого в кінці судового слідства учасники провадження повідомили суду, що будь-яких інших пояснень, клопотань та доповнень вони не мають, в зв`язку з чим можливо завершити судове слідство та постановити вирок на підставі досліджених доказів, наданих суду.

Згідно з ч. 1 ст. 94 КПК України суд за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному й неупередженому дослідженні всіх обставин кримінального провадження, керуючись законом, оцінює кожний доказ з точки зору належності, допустимості, достовірності, адже ні підозра, ні обвинувачення не можуть відповідно до ч. 3 ст. 17 КПК України ґрунтуватися на доказах, отриманих незаконним шляхом, а сукупність зібраних доказів, суд оцінює з точки зору достатності та взаємозв`язку для прийняття відповідного процесуального рішення.

Дослідивши у судовому засіданні надані сторонами провадження докази, суд дійшов висновку про те, що надані докази є належними, оскільки прямо та непрямо підтверджують існування обставин, що підлягають доказуванню у кримінальному провадженні, та інших обставин, які мають значення для кримінального провадження, а також достовірність та можливість чи неможливість використання інших доказів.

Крім того, суд також вважає, що надані державним обвинуваченням докази є допустимими, оскільки зібрані у порядку, встановленому Кримінальним процесуальним кодексом України, та отримані без істотного порушення прав та свобод людини, гарантованих Конституцією та законами України, міжнародними договорами, згода на обов`язковість яких надана Верховною Радою України, чи завдяки інформації, отриманій внаслідок істотного порушення прав та свобод людини.

Інші документи, які надані стороною обвинувачення є процесуальними рішеннями, відомостями, що характеризують особистість обвинуваченої чи інші рішення, які вирішують певні процедурні питання досудового розслідування, встановлюють чи визначають певні процесуальні статуси, або їх затверджують.

При цьому, суд також урахував, що сторона захисту не посилалась на порушення порядку проведення досудового розслідування, як і прийняття певних процесуальних рішень, а отже, у силу положень статей 22, 26 КПК України, суд також не вбачає підстав надавати оцінку цих документам.

Проведеним у судовому засіданні дослідженням доказів судом також встановлено, що надані державним обвинуваченням докази є достовірними та достатніми, оскільки не протирічать один одному, та у своїй сукупності надають можливість суду зробити висновок про доведеність винуватості обвинуваченої ОСОБА_5 поза розумним сумнівом у передбаченому законом порядку.

При доведеності винуватості ОСОБА_5 поза розумним сумнівом, суд відповідно до ст. 17 Закону України «Про судоустрій та статус суддів» враховує правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 12.06.2018 у справі № 712/13361/15 (провадження № 51-1604км18, ЄДРСР № 74777387). Крім того, суд враховує правову позицію Верховного Суду, викладену у постанові від 04.07.2018 у справі № 688/788/15-к (провадження № 51-597км17, ЄДРСР № 75286445). Зокрема, при вирішенні питання щодо достатності встановлених під час змагального судового розгляду доказів для визнання особи винуватою суди мають керуватися стандартом доведення (стандартом переконання), визначеним частинами другою та четвертою статті 17 КПК.

Отже, надані стороною обвинувачення докази, які зібрані під час досудового розслідування, надані свідками покази у судовому засіданні доводять беззаперечно (поза розумним сумнівом), що ОСОБА_5 вчинила кримінальне правопорушення, передбачене ч. 5 ст. 111-1 КК України, тобто будучи громадянкою України добровільно зайняла посаду, пов`язану з виконанням організаційно-розпорядчих функцій та адміністративно-господарських функцій, в окупаційній адміністрації держави-агресора, створеній на тимчасово окупованій території

У відповідності до ст. 12 КК України, кримінальне правопорушення передбачене ч.5 ст.111-1 КК України відноситься до тяжкого злочину.

Особі, яка вчинила кримінальні правопорушення, має бути призначене покарання необхідне й достатнє для її виправлення і попередження нового кримінального правопорушення.

Обираючи обвинуваченій ОСОБА_5 вид та розмір покарання, суд враховує ступінь тяжкості вчиненого нею кримінального правопорушення, яке віднесене до категорії тяжких злочинів, обставини його вчинення, характер діяння, форму й ступінь вини, мотив вчинення кримінального правопорушення, дані про особу обвинуваченої, та обставини, що пом`якшують та обтяжують її покарання.

Обставин, які пом`якшують покарання, обвинуваченій судом не встановлено.

Обставиною, що обтяжує покарання обвинуваченій є вчинення кримінального правопорушення з використанням умов воєнного стану.

При визначенні міри покарання обвинуваченій ОСОБА_5 суд також враховує особу обвинуваченої, те, що вона є раніше не судимою, на обліках у лікаря-нарколога та психіатра не перебуває, заміжня, має на утриманні неповнолітню дитину, є громадянкою України, яка під час війни добровільно співпрацювала з окупантами, характер займаною нею посади в незаконному органі влади, створеному на тимчасово окупованій території, а також те, що остання переховується на тимчасово окупованій території України.

Позбавлення права обіймати певні посади чи займатися певною діяльністю є обов`язковим додатковим покаранням, передбаченим санкцією частини 5 статті 111-1 КК України.

Відповідно до ст. 59 КК України конфіскація майна встановлюється за тяжкі та особливо тяжкі корисливі злочини, а також за злочини проти основ національної безпеки України та громадської безпеки незалежно від ступеня їх тяжкості і може бути призначена лише у випадках, спеціально передбачених в Особливій частині цього Кодексу. Санкцією частини 5 статті 111-1 КК України передбачена можливість застосування додаткового покарання у вигляді конфіскації майна.

За таких обставин, враховуючи особу винної та для досягнення цілей, встановлених ст. 50 КК України, суд вважає доцільним призначити обвинуваченій ОСОБА_5 покарання в межах санкції ч. 5 ст. 111-1 КК України у вигляді позбавлення волі на певний строк з конфіскацією майна, яке є власністю засудженої, та з позбавленням права обіймати певні посади або займатися певною діяльністю.

Підстав для застосування статей 69 та 75 КК України в даному кримінальному провадженні не встановлено.

Оскільки суд дійшов висновку про призначення ОСОБА_29 покарання у вигляді позбавлення волі, то строк відбування нею покарання слід рахувати з часу її фактичного затримання.

Строк додаткового покарання слід обчислювати відповідно до ч. 3 ст. 55 КК України.

Враховуючи те, що ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду міста Запоріжжя від 16 березня 2023 року в порядку, визначеному ч. 6 ст. 193 КПК України обвинуваченій обрано запобіжний захід у вигляді тримання під вартою, вказаний запобіжний захід до набрання вироком законної сили слід залишити незмінним.

Цивільний позов у кримінальному провадженні не заявлявся. Речові докази і процесуальні витрати по справі відсутні.

Керуючись ст.323, 369-376, 615 КПК України, суд,

У Х В А Л И В:

ОСОБА_5 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , визнати винуватою у вчиненні кримінального правопорушення, передбаченого ч. 5 ст. 111-1 КК України та призначити покарання у вигляді 8 (восьми) років позбавлення волі, з позбавленням права обіймати будь-які посади у органах державної влади, органах місцевого самоврядування та з позбавленням права займатися діяльністю, пов`язаною з організацією та проведення виборів та референдумів, строком на 15 (п`ятнадцять) років, з конфіскацією всього майна, що належить їй на праві власності.

Строк відбування покарання обчислювати з моменту фактичного затримання ОСОБА_5 після набрання вироком законної сили.

Строк додаткового покарання у виді позбавлення права обіймати будь-які посади у органах державної влади, органах місцевого самоврядування та з позбавленням права займатися діяльністю, пов`язаною з організацією та проведенням виборів та референдумів, обчислювати з моменту відбуття ОСОБА_5 основного покарання у виді позбавлення волі.

Запобіжний захід ОСОБА_5 , обраний ухвалою слідчого судді Жовтневого районного суду міста Запоріжжя від 16 березня 2023 року у вигляді тримання під вартою, залишити незмінним.

Вирок може бути оскаржений протягом тридцяти днів з дня його проголошення шляхом подачі апеляційної скарги до Запорізького апеляційного суду через Запорізький районний суд Запорізької області.

Вирок набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо таку скаргу не було подано. У разі подання апеляційної скарги вирок, якщо його не скасовано, набирає законної сили після ухвалення судового рішення судом апеляційної інстанції.

Вирок суду після його проголошення вручити учасникам кримінального провадження, які присутні у судовому засіданні, та не пізніше наступного дня надіслати учаснику судового провадження, який в судове засідання на проголошення вироку не прибув.

Копію вироку для вручення обвинуваченій видати захиснику.

Суддя ОСОБА_1

СудЗапорізький районний суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення04.09.2024
Оприлюднено05.09.2024
Номер документу121363175
СудочинствоКримінальне
КатегоріяЗлочини проти основ національної безпеки України Колабораційна діяльність

Судовий реєстр по справі —317/1771/23

Вирок від 04.09.2024

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ткаченко М. О.

Вирок від 04.09.2024

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ткаченко М. О.

Ухвала від 19.09.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ткаченко М. О.

Ухвала від 29.08.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ткаченко М. О.

Ухвала від 29.08.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ткаченко М. О.

Ухвала від 03.04.2023

Кримінальне

Запорізький районний суд Запорізької області

Ткаченко М. О.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні