Справа №: 398/4324/24
провадження №: 1-кс/398/1528/24
УХВАЛА
Іменем України
"02" вересня 2024 р. м. Олександрія
Слідчий суддяОлександрійського міськрайонногосуду Кіровоградськоїобласті ОСОБА_1 ,за участюсекретаря судовогозасідання ОСОБА_2 ,розглянувши клопотаннястаршого слідчого СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Олександрійської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024121060000022 (№12024121060000628), за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 Кримінального кодексу України,
ВСТАНОВИВ
Старший слідчий СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області майор поліції ОСОБА_3 за погодженням з прокурором Олександрійської окружної прокуратури ОСОБА_4 , звернувся до суду з вказаним клопотанням, у якому просить суд надати тимчасовий доступ до речей і документів, стосовно відомостей, що перебувають у володінні Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_1 », код ЄДРПОУ НОМЕР_1 , юридична адреса: АДРЕСА_1 , керівник ОСОБА_5 ; Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_2 », код ЄДРПОУ НОМЕР_2 , юридична адреса: АДРЕСА_2 , керівник ОСОБА_6 , тел. НОМЕР_3 ; Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_3 », код ЄДРПОУ НОМЕР_4 , юридична адреса: АДРЕСА_3 , керівник ОСОБА_7 , тел. НОМЕР_5 ; Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_4 », код ЄДРПОУ НОМЕР_6 , юридична адреса: АДРЕСА_4 , керівник ОСОБА_8 , тел. НОМЕР_7 ; фізичної особи-підприємця ОСОБА_9 , ідентифікаційний код НОМЕР_8 , адреса реєстрації: АДРЕСА_5 , тел. НОМЕР_9 ; Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_5 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 , юридична адреса: АДРЕСА_4 , керівник ОСОБА_10 , тел. НОМЕР_11 .
Клопотанняслідчого мотивовано тим, що за ІНФОРМАЦІЯ_6 зареєстроване право постійного користування земельними ділянками площею 123,2097 га з кадастровим номером 3520355800:02:000:7053, площею 65,1042 га з кадастровим номером 3520355800:02:000:7054 та площею 10,6648 га з кадастровим номером 3520355800:02:000:7055, які належать Державі в особі ІНФОРМАЦІЯ_7 (далі земельні ділянки).
01 вересня 2022 року ІНФОРМАЦІЯ_8 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », уклали договір контрактації сільськогосподарської продукції № 7678-юр/2022, за умовами якого:
- ІНФОРМАЦІЯ_8 зобов`язався виростити та реалізувати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » сільськогосподарську продукціюкукурудзу урожаю 2023 року, а ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », у свою чергу, зобов`язалося сприяти виконанню умов договору, прийняти вирощену продукцію та оплатити її вартість (пункти 1.1., 1.2.);
- кукурудза вирощується на земельних ділянках, що розміщені на території ІНФОРМАЦІЯ_9 та Олександрійської міської ради загальною площею 218,22 га(пункт 1.2.);
- поставка продукції відбувається не пізніше 01.12.2023 (пункт 1.3.);
- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » зобов`язалося сприяти ІНФОРМАЦІЯ_10 у виконанні умов договору, а саме надавати всі види сільськогосподарських послуг за допомогою спеціалізованої техніки, які необхідні для вирощування сільськогосподарської продукції, зокрема посівний матеріал, добрива, засоби захисту рослин, паливно-мастильні матеріали; такі послуги та/або товари оформлюються відповідними первинними бухгалтерськими документами з подальшим зобов`язанням ІНФОРМАЦІЯ_10 відшкодувати ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » їх вартість; відшкодування здійснюється шляхом зарахування зустрічних однорідних вимог (пункт 1.4.);
- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » має право для виконання своїх зобов`язань залучати третіх осіб (пункт 1.5.);
- однією з умов договору є ефективне та раціональне використання земель у сфері сільськогосподарського виробництва для проведення виробничого навчання і проходження практики учнями ліцею (пункт 1.7.);
- ІНФОРМАЦІЯ_8 зобов`язується виростити, зібрати сільськогосподарську продукцію та підготувати її до передачі ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » (пункт 2.1.);
- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » зобов`язується власними силами забезпечити завантаження продукції на транспортні засоби з подальшим відшкодуванням ІНФОРМАЦІЯ_11 вартості таких послуг (пункт 2.2.);
- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » зобов`язалося забезпечити розвантаження продукції із транспортних засобів власними силами з подальшим зобов`язанням ІНФОРМАЦІЯ_12 відшкодувати вартість таких послуг (пункт 2.4.);
- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » у відповідності до графіку відвантаження продукції зобов`язане забезпечити Ліцей транспортними засобами для відвантаження продукції (пункт 2.5.);
- ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » зобов`язане прийняти продукцію за кількістю та якістю (пункт 2.6.);
- ІНФОРМАЦІЯ_8 зобов`язаний надавати цілодобовий доступ представникам ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » до земельних ділянок (пункт 2.7.);
- орієнтовна кількість сільськогосподарської продукції складає 907 т зерна кукурудзи (пункт 3.2.);
- ціна продукції встановлюється по факту відвантаження в залежності від фактичної якості продукції (пункт 4.1.);
- оплата ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » здійснюється шляхом перерахування грошових коштів на розрахунковий рахунок ІНФОРМАЦІЯ_12 у строк до 01.12.2023 (пункт 4.3.);
- прийняття продукції ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » оформлюється актом приймання-передачі (пункт 4.4.);
- договір діє з моменту підписання до 31 грудня 2023 року (пункти 8.1., 8.2.).
Також, 05 вересня 2022 року між ІНФОРМАЦІЯ_11 та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » укладено додаткову угоду до договору № 7678-юр/2022 від 01 вересня 2022 року контрактації сільськогосподарської продукції від 05.09.2022, яким сторонами договору було обумовлено формулу розрахунку визначення ціни сільськогосподарської продукції відповідно до п. 4.1 договору контрактації сільськогосподарської продукції № 7678-юр/2022 від 01 вересня 2022 року, яка визначається із врахуванням ціни на аналогічну сільськогосподарську продукцію відповідно до довідки регіональної ІНФОРМАЦІЯ_13 при умовах поставки «EXW Елеватор» на дату відвантаження сільськогосподарської продукції з поля.
Впродовж 2022-2023 року ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » під час виконання взятих на себе зобов`язань згідно договору контрактації сільськогосподарської продукції № 7678-юр/2022 від 01.09.2022 (в частині надання сільськогосподарських послуг за допомогою спеціалізованої техніки, придбання посівного матеріалу, добрив, засобів захисту рослин, паливно-мастильних матеріалів) залучало третіх осіб, зокрема, за договорами укладеними з ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_14 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 », фізичною особою-підприємцем ОСОБА_9 .
Так, відповідно до договору:
- № 7690-юр2022 від 04.01.2022, укладеним між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » щодо надання тракторних послуг, а також акту наданих послуг № 000586 від 16.11.2022 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » виконало на замовлення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » роботи з чизелювання кукурудзи на зерно 2023 року на площі 90,45 га на загальну суму 189 874,45 грн;
- № 50-08/22 від 01.08.2022, укладеним між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » щодо надання тракторних послуг, а також акту наданих послуг № 1139 від 16.11.2022 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » виконало на замовлення Товариства роботи з дискування кукурудзи на зерно 2023 року на площі 180,22 га на загальну суму 203 071,90 грн;
- № 40/01-ТД від 01.01.2023, укладеним між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_16 » щодо купівлі-продажу паливно-мастильних матеріалів, а видаткових накладних №№ 1672, 1673 від 04.05.2023 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » придбало паливно-мастильні матеріали на загальну суму 125 8291,05 грн;
- № 45-юр2023 від 02.01.2023, укладеним між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » щодо надання тракторних послуг, а також актів наданих послуг № 261 від 04.05.2023, № 251 від 10.06.2023 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » виконало на замовлення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » роботи з культивації на площі 195,55 га, завантаження добрив, посіву з добривами на площі 186,22 га та міжрядного обробітку з внесенням добрив на площі 68,2 га, а всього на загальну суму 392331,80 грн;
- № 219-юр/2023 від 02.01.2023, укладеним між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » щодо надання автопослуг, та актів наданих послуг № 440 від 04.05.2023, № 398 від 10.06.2023 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » надало послуги на замовлення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » з перевезення мінеральних добрив, посівного матеріалу на загальну суму 12 779,29 грн;
- № 28/пмм від 01.03.2023, укладеним між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » щодо надання послуг сільськогосподарського призначення, а також актів наданих послуг № 67 від 23.03.2023, № 96 від 03.05.2023, № 142 від 04.06.2023, № 143 від 10.06.2023 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » виконало на замовлення Товариства роботи з закриття вологи на площі 218,22 га, завантаження добрив, внесення засобів захисту рослин на площі 218,22 га, міжрядного обробітку на площі 150,02 га на загальну суму 178363,52 грн;
- № 13 від 01.04.2023, укладеним між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » щодо надання послуг з дискування, та актів наданих послуг № 1 від 29.04.2023, № 1 від 02.05.2023 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_15 » виконало на замовлення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » роботи з дискування під кукурудзу на зерно 2023 року на площах 97,67 га та 103,22 га на загальну суму 183 042,94 грн;
- № 40/А/ПММ від 01.06.2023, укладеним між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 » щодо надання послуг сільськогосподарського призначення, та акту наданих послуг № 141 від 04.06.2023 надало ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » послуги з перевезення води на загальну суму 9 266,40 грн;
- № 07/07/2023 від 07.07.2023, укладеним між ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та фізичною особою-підприємцем ОСОБА_9 щодо надано послугу по збиранню комбайном пізніх зернових культур кукурудзи.
За результатами надання перерахованих послуг службовими особами ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ІНФОРМАЦІЯ_12 складено акти надання послуг № 1113 від 16.11.2022, № 162 від 23.03.2023, № 175 від 29.04.2023, № 180 від 02.05.2023, № 181 від 03.05.2023, № 184 від 04.05.2023, № 198 від 04.05.2023, № 217 від 10.06.2023, № 229 від 04.06.2023, № 230 від 04.06.2023, № 231 від 10.06.2023, № 232 від 10.06.2023, № 285 від 06.10.2023, № 286 від 07.10.2023, № 287 від 07.10.2023, № 288 від 06.10.2023 на загальну суму 1957233 грн. 62 коп.
При цьому, у Акті надання послуг № 162 від 23.03.2023 в п. 1 та п. 2 вказаний один і той же вид наданих послуг (закриття вологи), але його вартість суттєво відрізняється ( 171,18 грн. за 1 га та 132,35 грн. за 1 га).
Аналогічно у Акті надання послуг № 184 від 04.05.2023 в п. 1 та п. 2 вказаний один і той же вид наданих послуг (посів з добривами), але його вартість суттєво відрізняється (721,5 грн. за 1 га та 622,20 грн. за 1 га).
Також у Акті надання послуг № 286 від 07.10.2023 в п. 1 вказаний вид наданих послуг (подрібнення) вартість якого становить 423,20 грн. за 1 га, а у Акті надання послуг № 287 від 07.10.2023 в п. 1 вказаний той же самий вид наданих послуг (подрібнення) вартість якого становить вже 517,75 грн. за 1 га.
Окрім цього, ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » передано, а ІНФОРМАЦІЯ_11 прийнято товарно-матеріальних цінностей на загальну суму 2102646 грн. 59 коп., про що складено видаткові накладні № 182 від 04.05.2023, № 183 від 04.05.2023, № 213 від 04.06.2023, № 237 від 10.06.2023.
Також, після проведення збору врожаю на вказаних земельних ділянках ІНФОРМАЦІЯ_11 передано, а ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » прийнято зерно кукурудзи 3 класу загальною кількістю 1344 тонни, про що складено акти приймання-передачі товару від 03.10.2023, від 04.10.2023, від 05.10.2023, від 06.10.2023 та накладні № 1 від 03.10.2023, № 2 від 04.10.2023, № 3 від 05.10.2023 та № 4 від 06.10.2023.
При цьому, у актах приймання-передачі товару № 3 від 05.10.2023 та № 4 від 06.10.2023 ціна без ПДВ за 1 тонну зерна кукурудзи із однаковими показниками (клас кукурудзи3,вологість 14,0%,сміттєва домішка4,5%,інші показники:зернова домішка7,3%)також суттєвовідрізняється тастановить відповідно3502,63грн.та 3759,65грн.
За результатами виконання умов договору контрактації сільськогосподарської продукції № 7678-юр/2022 від 01.09.2022 сторонами даного договору ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » та ІНФОРМАЦІЯ_8 складено акт заліку однорідних зустрічних вимог від 31.10.2023 згідно якого:
-Станом на 31.10.2023 ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » має перед ІНФОРМАЦІЯ_11 непоганене зобов`язання у сумі 5122655 грн. 76 коп, яке виникло на підставі договору контрактації сільськогосподарської продукції № 7678-юр/2022 від 01.09.2022 (п. 1 Акту);
-Станом на 31.10.2023 ІНФОРМАЦІЯ_8 має перед ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » непогашене грошове зобов`язання у сумі 4059880 грн. 21 коп., яке виникло на підставі договору контрактації сільськогосподарської продукції № 7678-юр/2022 від 01.09.2022 (п. 2 Акту);
-Грошові зобов`язання ІНФОРМАЦІЯ_8 перед ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » за Договором контрактації сільськогосподарської продукції № 7678-юр/2022 від 01.09.2022 припиняються в сумі 4059880 грн. 21 коп. (п. 3 Акту);
-Грошові зобов`язання ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » перед ІНФОРМАЦІЯ_11 за Договором контрактації сільськогосподарської продукції № 7678-юр/2022 від 01.09.2022 припиняються в сумі 4059880 грн. 21 коп. із залишком невиконаних грошових зобов`язань в сумі 1062775 грн. 55 коп. (п. 3 Акту).
Аналізуючи відомості,що містятьсяв Єдиномудержавному реєстріюридичних осіб,фізичних осіб-підприємцівта громадськихформувань (електроннаадреса Реєстру ІНФОРМАЦІЯ_17 можна дійти до висновку про наявність між товариствами, які на замовлення ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » надавали послуги по проведенню сільськогосподарських робіт на земельних ділянках з кадастровими номерами 3520355800:02:000:7053, 3520355800:02:000:7054 та 3520355800:02:000:7055 в період часу з 01.09.2022 до 31.10.2023, та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », економічних та управлінських зв`язків, а саме: кінцевими бенефіціарними власниками юридичних осіб ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » являються ОСОБА_11 , зареєстрований по АДРЕСА_3 та ОСОБА_7 , зареєстрований по АДРЕСА_3 .
В ходідосудового розслідуваннякримінального провадженнявиникланеобхідністю отриматиінформацію зметою встановленнявсіх обставинвчинення кримінальногоправопорушення,а саме:Товариства з обмеженою відповідальністю « ІНФОРМАЦІЯ_5 », код ЄДРПОУ НОМЕР_10 , юридична адреса: АДРЕСА_4 , керівник ОСОБА_10 , тел. НОМЕР_11 , а саме до Договору контрактації сільськогосподарської продукції № 7678-юр/2022 від 01.09.2022 і додаткових угод до нього, документів, які підтверджують боргове зобов`язання в розмірі 4059880 грн. 21 коп., яке виникло у ІНФОРМАЦІЯ_12 (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ) перед ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » на підставі Договору контрактації сільськогосподарської продукції № 7678-юр/2022 від 01.09.2022 і додаткових угод до нього, та документів, які підтверджують боргове зобов`язання в розмірі 5122655 грн. 76 коп., яке виникло у ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » перед ІНФОРМАЦІЯ_11 (код ЄДРПОУ НОМЕР_12 ) на підставі Договору контрактації сільськогосподарської продукції № 7678-юр/2022 від 01.09.2022, зокрема договорів про надання послуг із проведення сільськогосподарських робіт на території земельних ділянок із кадастровими номерами 3520355800:02:000:7053, 3520355800:02:000:7054 та 3520355800:02:000:7055 в період часу з 01.09.2022 до 31.10.2023, документів, які підтверджують використання механізмів, сільськогосподарської техніки, витратних, паливно-мастильних матеріалів, під час проведення сільськогосподарських робіт на вказаних земельних ділянках, актів здачі-приймання робіт, актів надання послуг із зазначенням їх вартості, актів прийманняпередачі робіт, товарно-транспортних накладних, реєстрів надання послуг, нарядів на проведення відповідних сільськогосподарських робіт, документів, які підтверджують оплату наданих послуг, актів зважування зернових, зібраних на території земельних ділянок із кадастровими номерами 3520355800:02:000:7053, 3520355800:02:000:7054 та 3520355800:02:000:7055 в період часу з 01.09.2022 до 31.10.2023, актів або інших документів визначення класу кукурудзи, вологості, сміттєвої домішки, інших показників зернових, зібраних на території земельних ділянок із кадастровими номерами 3520355800:02:000:7053, 3520355800:02:000:7054 та 3520355800:02:000:7055 в період часу з 01.09.2022 до 31.10.2023, письмових запитів ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » до Регіональних торгово-промислових палат про ціну зерна кукурудзи врожаю 2023 року станом на 03.10.2023 із наступними характеристиками: клас кукурудзи 3, вологість 14,5 %, сміттєва домішка 5,1 %, інші показники: зернова домішка 7,3%, станом на 04.10.2023 із наступними характеристиками: клас кукурудзи 3, вологість 14,3 %, сміттєва домішка 4,9 %, інші показники: зернова домішка 7,3%, станом на 05.10.2023 із наступними характеристиками: клас кукурудзи 3, вологість 14,0 %, сміттєва домішка 4,5 %, інші показники: зернова домішка 7,3%, станом на 06.10.2023 із наступними характеристиками: клас кукурудзи 3, вологість 14,0 %, сміттєва домішка 4,5 %, інші показники: зернова домішка 7,3% , письмових відповідей ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 » від Регіональних торгово-промислових палат про ціну зерна кукурудзи врожаю 2023 року станом на 03.10.2023 із наступними характеристиками: клас кукурудзи 3, вологість 14,5 %, сміттєва домішка 5,1 %, інші показники: зернова домішка 7,3%, станом на 04.10.2023 із наступними характеристиками: клас кукурудзи 3, вологість 14,3 %, сміттєва домішка 4,9 %, інші показники: зернова домішка 7,3%, станом на 05.10.2023 із наступними характеристиками: клас кукурудзи 3, вологість 14,0 %, сміттєва домішка 4,5 %, інші показники: зернова домішка 7,3%, станом на 06.10.2023 із наступними характеристиками: клас кукурудзи 3, вологість 14,0 %, сміттєва домішка 4,5 %, інші показники: зернова домішка 7,3% або інших документів, які містять відомості про вартість зерна кукурудзи із вказаними характеристиками, Документи, що перебувають у володінні ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_5 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_1 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_2 », ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_3 » та ТОВ « ІНФОРМАЦІЯ_4 » та фізичної особи-підприємця ОСОБА_9 .
Слідчий на розгляд клопотання не з`явився, про дату місце і час повідомлений належним чином, причини неявки суду не повідомив.
Представники осіб, у володінні яких перебувають відомості, у судове засідання не з`явилися.
Відповідно до ст. 107 КПК України фіксування розгляду даного клопотання за допомогою технічних засобів не здійснюється. Відповідно до вимог ст. 108 КПК України ведеться журнал судового засідання.
Дослідивши клопотання та додані до нього матеріали слідчий суддя дійшов наступних висновків.
Відповідно до ч. 1 ст. 131 КПК України заходи забезпечення кримінального провадження застосовуються з метою досягнення дієвості цього провадження.
Пунктом 5 частини 2 статті 131 КПК України передбачений такий вид заходів забезпечення кримінального провадження, як тимчасовий доступ до речей і документів.
За змістом ст. 159 КПК України тимчасовий доступ до речей і документів полягає у наданні стороні кримінального провадження особою, у володінні якої знаходяться такі речі і документи, можливості ознайомитися з ними, зробити їх копії та, у разі прийняття відповідного рішення слідчим суддею, вилучити їх (здійснити їх виїмку).
Відповідно до ч. 5 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, якщо сторона кримінального провадження у своєму клопотанні доведе наявність достатніх підстав вважати, що ці речі або документи: 1) перебувають або можуть перебувати у володінні відповідної фізичної або юридичної особи; 2) самі по собі або в сукупності з іншими речами і документами кримінального провадження, у зв`язку з яким подається клопотання, мають суттєве значення для встановлення важливих обставин у кримінальному провадженні;3) не становлять собою або не включають речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю.
Згідно з ч. 6 ст. 163 КПК України слідчий суддя постановляє ухвалу про надання тимчасового доступу до речей і документів, які містять охоронювану законом таємницю, якщо сторона кримінального провадження доведе можливість використання як доказів відомостей, що містяться в цих речах і документах, та неможливість іншими способами довести обставини, які передбачається довести за допомогою цих речей і документів.
Крім того, відповідно до ч. 5 ст. 132 КПК України,для оцінки потреб досудового розслідування слідчий суддя або суд зобов`язаний врахувати можливість без застосованого заходу забезпечення кримінального провадження отримати речі і документи, які можуть бути використані під час судового розгляду для встановлення обставин у кримінальному провадженні.
Згідно ч. 2 ст. 93 КПК України, сторона обвинувачення здійснює збирання доказів шляхом проведення слідчих (розшукових) дій та негласних слідчих (розшукових) дій, витребування та отримання від органів державної влади, органів місцевого самоврядування, підприємств, установ та організацій, службових та фізичних осіб речей, документів, відомостей, висновків експертів, висновків ревізій та актів перевірок, проведення інших процесуальних дій, передбачених цим Кодексом.
В даному провадженні стороною обвинувачення не використано спосіб збирання доказів, передбачений ч. 2 ст. 93 КПК України та не доведено необхідність застосування саме такого забезпечення заходу кримінального провадження як тимчасовий доступ до речей та документів, зазначених у клопотанні.
Крім того, клопотання слідчого суперечить вимогам ст. 163 КПК України, а саме клопотання про надання тимчасового доступу до речей і документів має містити обґрунтування щодо перебування вказаних речей і документів у володінні відповідної фізичної або юридичної особи і не може стосуватися чисельної кількості осіб.
Відповідно до ч. 7 ст. 132 КПК України до клопотання слідчого, дізнавача, прокурора про застосування, зміну або скасування заходу забезпечення кримінального провадження додається витяг з Єдиного реєстру досудових розслідувань щодо кримінального провадження, в рамках якого подається клопотання.
У вступній частині клопотання слідчий зазначає про необхідність застосування заходів забезпечення у кримінальному провадженні № 42024121060000022, у прохальній частині у кримінальному провадженні №12024121060000628, витяг з єдиного реєстру досудових розслідувань додає до клопотання по кримінальному провадженню № 42024122030000022.
За таких обставин, зважаючи на те, що саме до повноважень слідчого суддівіднесено здійснення у порядку, передбаченому законом, судового контролю за дотриманням прав, свобод та інтересів осіб у кримінальному провадженні надосудовому розслідуванні, приймаючи до уваги те, що в межах досудового розслідування у певному кримінальному проваджені підлягають доказуванню виключно обставини, визначені ст. 91 КПК України в тих межах, які мають значення для кримінального провадження, за яким проводиться досудове розслідування, слідчий суддя не знаходить підстав для задоволення клопотання про надання тимчасового доступу до запитуваних документів з підстав його невідповідності вимогам п. п.5, 6, 7 ч. 2 ст. 160 КПК України та не дотримання ст 132, п. 1 ч. 5 ст. 163 КПК України.
Керуючись ст.ст. 2, 8, 9, 91, 93, 131, 132, 159 -166, 309, 369-372 КПК України, слідчий суддя
ПОСТАНОВИВ
В задоволенні клопотаннястаршого слідчого СВ Олександрійського РВП ГУНП в Кіровоградській області майора поліції ОСОБА_3 , погоджене прокурором Олександрійської окружної прокуратури ОСОБА_4 , про тимчасовий доступ до речей і документів у межах кримінального провадження, внесеного до Єдиного реєстру досудових розслідувань за № 42024121060000022(№12024121060000628) за ознаками кримінального правопорушення, передбаченого ч. 4 ст. 191 Кримінального кодексу України, відмовити.
Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення проти неї можуть бути подані під час підготовчого провадження у суді.
Слідчий суддя ОСОБА_1
Суд | Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області |
Дата ухвалення рішення | 02.09.2024 |
Оприлюднено | 05.09.2024 |
Номер документу | 121372380 |
Судочинство | Кримінальне |
Категорія | Провадження за поданням правоохоронних органів, за клопотанням слідчого, прокурора та інших осіб про тимчасовий доступ до речей і документів |
Кримінальне
Олександрійський міськрайонний суд Кіровоградської області
Шинкаренко І. П.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні