Ухвала
від 04.09.2024 по справі 320/34708/23
КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

КИЇВСЬКИЙ ОКРУЖНИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД

У Х В А Л А

04 вересня 2024 року № 320/34708/23

Київський окружний адміністративний суд у складі судді Колеснікової І.С., розглянувши у письмовому провадженні за правилами спрощеного позовного провадження заяву про вступ у справу як третьої особи - Томашівської сільської ради в адміністративній справі

за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "СІПАН"

доГоловного управління ДПС у Київській області

провизнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення, -

В С Т А Н О В И В:

До Київського окружного адміністративного суду звернулось Товариство з обмеженою відповідальністю "СІПАН" із позовом до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення форми "Р" №16456/0401 від 06.09.2023.

Ухвалою Київського окружного адміністративного суду відкрито провадження у справі за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення учасників справи (у письмовому провадженні), запропоновано відповідачу подати відзив на позовну заяву.

Через підсистему «Електронний суд» від Томашівської сільської ради надійшла заява про залучення Томашівську сільську раду (код ЄДРПОУ 04359997, місцезнаходження: вул. 30-річчя Перемоги, 9, с. Томашівка, Фастівський р-н, Київська обл., 08510) до участі у справі № 320/34708/23 за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "Сіпан" до Головного управління ДПС у Київській області про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача.

Обґрунтовуючи заявлене клопотання заявник зауважив, що по-перше, орендовані ТОВ "Сіпан" земельні ділянки на території Томашівської сільської територіальної громади перебувають в її комунальній власності; інтереси громади представляє Томашівська сільська рада (код органу місцевого самоврядування за місцезнаходженням земельних ділянок за КОАТУУ 3224986201); по-друге, згідно із умовами договорів оренди та нормами БК України орендна плата підлягає зарахуванню до місцевого бюджету громади; по- третє, у разі встановлення судом неналежної сплати позивачем орендної плати, яка має подвійну природу, Томашівська сільська рада може пред`явити до позивача вимоги про відшкодування збитків та покладення на нього відповідальності за ч. 2 ст. 625 ЦК України.

Вирішуючи питання про залучення до справи у якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на стороні відповідача Томашівську сільську раду, суд виходить з такого.

Відповідно до частини 2 статті 49 КАС України треті особи, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, можуть вступити у справу на стороні позивача або відповідача до закінчення підготовчого засідання або до початку першого судового засідання, якщо справа розглядається в порядку спрощеного позовного провадження, у разі коли рішення у справі може вплинути на їхні права, свободи, інтереси або обов`язки. Вони можуть бути залучені до участі у справі також за клопотанням учасників справи. Якщо адміністративний суд при вирішенні питання про відкриття провадження у справі або при підготовці справи до судового розгляду встановить, що судове рішення може вплинути на права та обов`язки осіб, які не є стороною у справі, суд залучає таких осіб до участі в справі як третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору. Вступ третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору, не має наслідком розгляд адміністративної справи спочатку.

Частинами 4, 5 статті 49 КАС України визначено, що у заявах про залучення третіх осіб і у заявах третіх осіб про вступ у справу на стороні позивача або відповідача зазначається, на яких підставах третіх осіб належить залучити до участі у справі. Про залучення третіх осіб до участі у справі суд постановляє ухвалу, в якій зазначає, на які права чи обов`язки такої особи та яким чином може вплинути рішення суду у справі. Ухвала за наслідками розгляду питання про вступ у справу третіх осіб окремо не оскаржується. Заперечення проти такої ухвали може бути включено до апеляційної чи касаційної скарги на рішення суду, прийняте за результатами розгляду справи.

Отже, можливість залучення до справи третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору, обумовлена рішенням суду, яке може вплинути на її права, свободи, інтереси та обов`язки. Таким чином, залучення третіх осіб сприяє підвищенню результативності процедури доказування та забезпечує всебічний розгляд адміністративної справи.

Відтак, обов`язковою умовою залучення особи до участі у справі в якості третьої особи є доведення можливості впливу рішення у справі на права, свободи, інтереси та обов`язки такої особи.

Представником Томашівської сільської ради не наведено жодних фактичних обставин та доказів існування таких обставин, що свідчать про можливий вплив рішення у даній справі на права, свободи, інтереси або обов`язки останнього, так як спір в межах даного адміністративного позову стосується саме податкових правовідносин.

При цьому суд наголошує, що відмова у задоволенні заяви про залучення до справи в якості третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог на предмет спору не є перешкодою у доступі до правосуддя, оскільки не позбавляє права самостійно звернутися до суду із позовом про відновлення своїх прав та інтересів.

Враховуючи дані норми, а також те, що заявником не доведено, що рішення у даній справі може вплинути на його права і обов`язки, суд дійшов висновку про відсутність визначених приписами КАС України правових підстав для залучення як третьої особи, яка не заявляє самостійних вимог щодо предмету спору на стороні відповідача.

Керуючись статтями 49, 243, 248 КАС України, суд

У Х В А Л И В:

У задоволенні заяви представника Томашівської сільської ради про залучення в якості третьої особи, яка не заявляє самостійні вимоги щодо предмету спору на стороні відповідача - відмовити.

Ухвала набирає законної сили негайно після її проголошення.

Ухвала оскарженню не підлягає, заперечення на неї можуть бути включені до апеляційної скарги на судове рішення.

Суддя Колеснікова І.С.

СудКиївський окружний адміністративний суд
Дата ухвалення рішення04.09.2024
Оприлюднено06.09.2024
Номер документу121385052
СудочинствоАдміністративне
КатегоріяСправи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них плати за землю

Судовий реєстр по справі —320/34708/23

Ухвала від 15.10.2024

Адміністративне

Шостий апеляційний адміністративний суд

Заїка Микола Миколайович

Рішення від 04.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 04.09.2024

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

Ухвала від 10.10.2023

Адміністративне

Київський окружний адміністративний суд

Колеснікова І.С.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні