ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2024 р.Справа № 520/8394/24Другий апеляційний адміністративний суд у складі колегії:
Головуючого судді: Спаскіна О.А.,
Суддів: Любчич Л.В. , Присяжнюк О.В. ,
за участю секретаря судового засідання Труфанової К.М.
розглянувши у відкритому судовому засіданні у приміщенні Другого апеляційного адміністративного суду адміністративну справу за апеляційною скаргою Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСНОВА ІНФО" на рішення Харківського окружного адміністративного суду від 20.06.2024, головуючий суддя І інстанції: Лук`яненко М.О., майдан Свободи, 6, м. Харків, 61022, по справі № 520/8394/24
за позовом Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСНОВА ІНФО"
до Головного управління ДПС у Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України
про визнання протиправним та скасування податкового повідомлення-рішення,
ВСТАНОВИВ:
Позивач, Товариство з обмеженою відповідальністю "ОСНОВА ІНФО", звернулось до Харківського окружного адміністративного суду із адміністративним позовом до Головного управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу Державної податкової служби України, в якому просило:
1. визнати протиправним та скасувати податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України № 0333390414 від 20.10.2023 за формою «Н»;
2. присудити за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України (місцезнаходження: 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46, ідентифікаційний код: 43983495) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСНОВА ІНФО" (місцезнаходження: 61052, м. Харків, вул. Різдвяна, буд.29-А, ідентифікаційний код: 36224758) витрати по сплаті судового збору у розмірі у розмірі 4736 гривень 90 копійок.
Рішенням Харківського окружного адміністративного суду від 20 червня 2024 року позов задоволено частково.
Визнано протиправним та скасовано податкове повідомлення-рішення Головного управління ДПС в Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України № 0333390414 від 20.10.2023 за формою «Н» в частині застосування до Товариства з обмеженою відповідальністю "Основа інфо" штрафних санкцій відповідно до п. 120-1.1 ст. 120-1 Податкового кодексу України у сумі 121463,16 грн.
У іншій частині позовних вимог - відмовлено.
Стягнуто за рахунок бюджетних асигнувань Головного управління ДПС в Харківській області, утвореного на правах відокремленого підрозділу ДПС України (місцезнаходження: 61057, м. Харків, вул. Пушкінська, 46, ідентифікаційний код: 43983495) на користь Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСНОВА ІНФО" (місцезнаходження: 61052, м. Харків, вул. Різдвяна, буд.29-А, ідентифікаційний код: 36224758) витрати по сплаті судового збору у розмірі у розмірі 2368 гривень 45 копійок.
Не погодившись із рішенням суду першої інстанції, позивач подав апеляційну скаргу, в якій, посилаючись на порушення судом першої інстанції норм матеріального та процесуального права, просив скасувати рішення Харківського окружного адміністративного суду від 20.06.2024 р.в частині відмови у задоволенні позову та прийняти в цій частині нове судове рішення, яким задовольнити позов в повному обсязі.
В обґрунтування вимог апеляційної скарги посилається на порушення норм процесуального права та неправильне застосування норм матеріального права, а саме, Податкового кодексу України, Кодексу адміністративного судочинства України та на не відповідність висновків суду обставинам справи.
В судове засідання суду апеляційної інстанції сторони не прибули, про дату, час і місце судового засідання повідомлені своєчасно та належним чином.
Представник позивача надіслав на адресу суду клопотання про розгляд справи без його участі.
Відповідно до ч.2 ст. 313 КАС України неявка сторін або інших учасників справи, належним чином повідомлених про дату, час і місце розгляду справи, не перешкоджає розгляду справи.
У зв`язку з неявкою у судове засідання всіх учасників справи фіксування судового засідання за допомогою звукозаписувального технічного засобу відповідно до вимог ч.4 ст.229 КАС України не здійснювалось.
Колегія суддів, заслухавши суддю-доповідача, перевіривши доводи апеляційної скарги, рішення суду першої інстанції, дослідивши матеріали справи, вважає, що апеляційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
Судом першої інстанції встановлено та підтверджено судом апеляційної інстанції, що позивач - Товариство з обмеженою відповідальністю «ОСНОВА ІНФО», зареєстроване як суб`єкт господарювання - юридична особа в Єдиному державному реєстрі фізичних осіб-підприємців, юридичних осіб та громадських формувань за податковим номером 36224758, за адресою:61052, м. Харків, вул. Різдвяна, 29-А, із реєстрацію в податковому органі ГУ ДПС в Харківській області.
Основний вид діяльності за КВЕД: 47.11 - Роздрібна торгівля в неспеціалізованих магазинах переважно продуктами харчування, напоями та тютюновими виробами.
ТОВ «ОСНОВА ІНФО» зареєстровано платником податку на додану вартість з 01.09.2015 по теперішній час, діюче свідоцтво про реєстрацію платником податку на додану вартість за №200580116.
Співробітниками податкового органу проведено камеральну перевірку своєчасності реєстрації податкових накладних та/або розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних ТОВ "Основа Інфо"
29.05.2023 року Головне управління ДПС у Харківській області, утворене на правах відокремленого підрозділу ДПС України (надалі Відповідач), провело камеральну перевірку щодо дотримання Позивачем податкового законодавства з питань граничних термінів реєстрації податкових накладних/розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування за лютий 2020 р., січень 2021 р., жовтень-листопад 2021 р., лютий-серпень 2022 р., січень 2023 р.
За результатами перевірки Відповідачем було складено Акт № 16516/20-40-04-14-03 від 29.05.2023 року (надалі - Акт перевірки), в якому встановлено, що Позивачем в порушення пп.201.10. ст.201 ПК України несвоєчасно зареєструвало податкові накладні у Єдиному реєстрі податкових накладних/розрахунків коригування за лютий 2020 р., січень 2021 р., жовтень-листопад 2021 р., лютий-серпень 2022 р., січень 2023 р.
Не погодившись із висновком, викладеним в акті перевірки, Позивач подав заперечення на акт перевірки від 15.06.2023 р.
ТОВ «ОСНОВА ІНФО» 12.06.2023 року було отримано від ГУ ДПС у Харківській області податкове повідомлення-рішення № 0333390414 від 20.10.2023 р. (форма «Н») (надалі «Оскаржуване рішення»), яким було нараховано штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних за період лютий 2020 р., січень 2021 р., жовтень-листопад 2021 р., лютий-серпень 2022 р., січень 2023 року в загальній сумі 315 793,38 гривні.
Не погодившись із Оскаржуваним рішенням Позивач 07.11.2023 р. звернувся до Державної податкової служби України зі скаргою від 06.11.2023 р.
Рішенням про результати розгляду скарги ДПС України Позивач не отримував, окрім листа ДПС України № 35388/6/99-00-06-03-01-06 від 29.11.2023 р. (про продовження строку розгляду скарги) натомість за даними електронного кабінету за Позивачем наявна недоїмка на підставі Оскаржуваного рішення.
Вважаючи податкове повідомлення-рішення від № 0333390414 від 20.10.2023 р. (форма «Н») протиправним, а свої права порушеними, позивач звернувся з даним позовом до суду.
Відмовляючи у задоволенні позову, суд першої інстанції виходив з того, що податковим органом правомірно нараховано штрафні санкції за несвоєчасну реєстрацію позивачем податкових накладних, поданих на реєстрацію в період з січня 2021 року, жовтня-листопада 2021 року, лютого-серпня 2022 року, січня 2023 року у розмірі 194330,22 грн.
Оскільки позивачем оскаржується судове рішення лише в частині відмови в задоволенні позову, апеляційним судом надається оцінка саме цим правовідносинам.
Надаючи правову оцінку встановленим обставинам справи, колегія суддів вважає за необхідне зазначити наступне.
Відповідно до ч. 2 ст. 19 Конституції України, органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов`язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Згідно із пп. 14.1.60 п. 14.1 ст. 14 Податкового кодексу України (в подальшому ПК України), єдиний реєстр податкових накладних (далі - ЄРПН) є реєстр відомостей щодо податкових накладних та розрахунків коригування, що ведеться центральним органом виконавчої влади, що реалізує державну податкову та митну політику, в електронному вигляді згідно з наданими платниками податку на додану вартість електронними документами.
Відповідно до пп. 16.1.2, 16.1.3 п. 16.1 ст. 16 ПК України, платник податків зобов`язаний вести в установленому порядку облік доходів і витрат, складати звітність, що стосується обчислення і сплати податків та зборів, подавати до контролюючих органів у порядку, встановленому податковим та митним законодавством, декларації, звітність та інші документи, пов`язані з обчисленням і сплатою податків та зборів.
Згідно із п. 201.1 ст. 201 ПК України, платник податку зобов`язаний скласти податкову накладну в електронній формі з дотриманням умови щодо реєстрації у порядку, визначеному законодавством, електронного підпису уповноваженої платником особи та зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних у встановлений цим Кодексом термін. Абзацами 1, 4 пункту 201.10 статті 201 ПК України передбачено, що при здійсненні операцій з постачання товарів/послуг платник податку - продавець товарів/послуг зобов`язаний в установлені терміни скласти податкову накладну, зареєструвати її в Єдиному реєстрі податкових накладних та надати покупцю за його вимогою. Податкові накладні, які не надаються покупцю, а також податкові накладні, складені за операціями з постачання товарів/послуг, які звільнені від оподаткування, підлягають реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних.
Відповідно до п. 3 Порядку ведення Єдиного реєстру податкових накладних, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 29.12.2010 р. № 1246, реєстрації підлягають податкові накладні та/або розрахунки коригування (у тому числі ті, що не видаються отримувачу (покупцю) товарів (послуг) та залишаються у їх постачальника (продавця); складені під час отримання послуг від нерезидента, місцем постачання яких визначено митну територію України; складені в межах виконання угод про розподіл продукції; складені за операціями з постачання товарів (послуг), які звільнені від оподаткування) незалежно від суми податку на додану вартість, зазначеної в одній податковій накладній та/або розрахунку коригування.
Реєстрація податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних у ЄРПН здійснюється платником ПДВ не пізніше календарного дня, передбаченого п. 201.10 ст. 201 ПК України в залежності від періоду складання податкової накладної/розрахунку коригування до податкової накладної, а саме: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до останнього дня (включно) календарного місяця, в якому вони складені для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 15 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Статтею 120-1 ПК України встановлена відповідальність платників податків за порушення строків реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних та допущення помилок при зазначенні обов`язкових реквізитів податкової накладної.
Згідно із п. 120-1.1 ст.120 ПК України, порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого статтею 201 цього Кодексу, для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних (крім податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції з постачання товарів/послуг, що звільняються від оподаткування податком на додану вартість; податкової накладної/розрахунку коригування, складеної на операції, що оподатковуються за нульовою ставкою; податкової накладної, складеної відповідно до пункту 198.5 статті 198 цього Кодексу у разі здійснення операцій, визначених підпунктами а - г цього пункту, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до статті 199 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної; податкової накладної, складеної відповідно до абзацу одинадцятого пункту 201.4 статті 201 цього Кодексу, та розрахунку коригування, складеного до такої податкової накладної) тягне за собою накладення на платника податку на додану вартість, на якого відповідно до вимог статей 192 і 201 цього Кодексу покладено обов`язок щодо такої реєстрації, штрафу в розмірі: 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 20 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 30 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 40 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 50 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Аналіз вищевказаної норми законодавства вказує, що податкове правопорушення за несвоєчасну реєстрацію податкової накладної є вчиненим із моменту закінчення граничного терміну реєстрації податкової накладної, передбаченого пунктом 201.10 статті 201 ПК України. Строк затримки реєстрації має правове значення для визначення розміру штрафної санкції, а не для його кваліфікації.
18.03.2020 р. набрав чинності Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19) від 17.03.2020 р. № 533- IX (в подальшому Закон № 533-IX).
У зв`язку із набранням чинності Закону № 533-ІХ (з урахуванням змін, внесених Законом України Про внесення змін до деяких законодавчих актів України, спрямованих на забезпечення додаткових соціальних та економічних гарантій у зв`язку з поширенням коронавірусної хвороби (COVID-19) від 30.03.2020 р. № 540-IX та Закону України від 13.05.2020 р. № 591-ІХ Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо додаткової підтримки платників податків на період здійснення заходів, спрямованих на запобігання виникненню і поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19)) підрозділ 10 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнений пунктом 52-1 такого змісту: За порушення податкового законодавства, вчинені протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), штрафні санкції не застосовуються, крім санкцій за: порушення вимог до договорів довгострокового страхування життя чи договорів страхування в межах недержавного пенсійного забезпечення, зокрема страхування додаткової пенсії; відчуження майна, що перебуває у податковій заставі, без згоди контролюючого органу; порушення вимог законодавства в частині: обліку, виробництва, зберігання та транспортування пального, спирту етилового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів; цільового використання пального, спирту етилового платниками податків; обладнання акцизних складів витратомірами-лічильниками та/або рівномірами-лічильниками; здійснення функцій, визначених законодавством у сфері виробництва і обігу спирту, алкогольних напоїв та тютюнових виробів, пального; здійснення суб`єктами господарювання операцій з реалізації пального або спирту етилового без реєстрації таких суб`єктів платниками акцизного податку; порушення нарахування, декларування та сплати податку на додану вартість, акцизного податку, рентної плати.
Протягом періоду з 1 березня 2020 року по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню на території України коронавірусної хвороби (COVID-19), платникам податків не нараховується пеня, а нарахована, але не сплачена за цей період пеня підлягає списанню.
Пункт 52-1 підрозділу 10 розділу ХХ Перехідні положення ПК України містив чітку вказівку на темпоральний критерій незастосування штрафних санкцій за вчиненні відповідні порушення: з 1 березня 2020 року і по останній календарний день місяця (включно), в якому завершується дія карантину.
Законодавець шляхом внесення змін до ПК України запровадив мораторій на застосування штрафних санкцій, у тому числі за порушення граничних термінів реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних у відповідний період.
Карантин Кабінет Міністрів України установив на підставі постанови від 11.03.2020 р. № 211 з 12.03.2020 р.
Постановою від 27.06.2023 р. № 651 Про відміну на всій території України карантину, встановленого з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2 Кабінет Міністрів України відмінив з 24 години 00 хвилин 30 червня 2023 року на всій території України карантин, встановлений з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби COVID-19, спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2.
До завершення карантину Указом Президента України Про введення воєнного стану в Україні № 64/2022 від 24 лютого 2022 року в Україні введений воєнний стан, який на підставі Указів Президента України Про продовження строку дії воєнного стану в Україні продовжувався та станом на час розгляду справи триває.
З метою реалізації необхідних заходів щодо підтримки військових і правоохоронних підрозділів у відбитті збройного нападу російської федерації та забезпечення прав і обов`язків платників податків Верховна Рада прийняла Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законодавчих актів України щодо особливостей оподаткування та подання звітності у період дії воєнного стану від 3 березня 2022 року №2118-IX, який набрав чинності 07.03.2022 р. (в подальшому Закон № 2118-IX).
Законом № 2118-IX підрозділ 10 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнений пунктом 69, яким установлено, що тимчасово, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, справляння податків і зборів здійснюється з урахуванням особливостей, визначених у цьому пункті.
В подальшому Верховна Рада України прийняла Закон України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану від 12 травня 2022 року № 2260-IX ( в подальшому Закон № 2260-IX).
У зв`язку із набранням чинності 27.05.2022 р. Закону № 2260-IX підпункт 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України викладено у наступній редакції: "У разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, платники податків звільняються від передбаченої цим Кодексом відповідальності з обов`язковим виконанням таких обов`язків протягом шести місяців після припинення або скасування воєнного стану в Україні.
Платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 цього Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24 лютого 2022 року до дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15 липня 2022 року, подання податкової звітності до 20 липня 2022 року та сплати податків та зборів у строк не пізніше 31 липня 2022 року.
Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Після набрання чинності Законом № 2260-IX передбачене підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України звільнення від відповідальності поставлено в залежність від підтвердження у визначеному законодавством порядку можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язку, зокрема, щодо реєстрації у відповідному реєстрі податкових накладних.
Закон № 2260-IX підпункт 69.2 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнив положеннями, відповідно до яких у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок до платників податків застосовується відповідальність згідно з цим Кодексом, законами, контроль за виконанням яких покладено на контролюючі органи, з урахуванням обставин, передбачених підпунктом 112.8.9 пункту 112.8 статті 112 цього Кодексу, що звільняють від фінансової відповідальності. При цьому вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовуються.
Таким чином, з 27.05.2022 р. припинили застосовуватися положення законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, які поширювалися на правовідносини, що врегульовувались пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Продаткового кодексу України.
Аналіз вищевказаних норм законодавства вказує, що платник податків звільняється від відповідальності за несвоєчасну реєстрацію податкових накладних в період дії мораторію, запровадженого пунктом 52-1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України, а саме з 01.03.2020 р. по 26.05.2022 р.
Оскільки податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної в ЄРПН, то у випадку коли податкова накладна/розрахунок коригування складена(ий) в період дії мораторію, а зареєстрована(ий) в ЄРПН після скасування дії мораторію (тобто після 26.05.2022 р.), відповідальність за порушення строків реєстрації податкових накладних застосовується за період у якому підстави для звільнення від відповідальності перестали існувати.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що пунктом 69.1 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення ПК України встановлено, що платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати податкові обов`язки зокрема щодо дотримання термінів реєстрації у відповідних реєстрах податкових накладних, розрахунків коригування, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків, граничний термін виконання яких припадає на період починаючи з 24.02.2022 р. до дня набрання чинності Законом України Про внесення змін до Податкового кодексу України та інших законів України щодо особливостей податкового адміністрування податків, зборів та єдиного внеску під час дії воєнного, надзвичайного стану за умови реєстрації такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування в Єдиному реєстрі податкових накладних до 15.07.2022 р.
Законом України від 13.12.2022 р. № 2836-IX, який набрав чинності 03.01.2023 р., підпункт 69.1 викладено в новій редакції, зокрема відповідно до абзаців третього - п`ятого цього пункту платники податків, які мають можливість своєчасно виконувати обов`язки, звільняються від відповідальності за несвоєчасне виконання таких обов`язків щодо: реєстрації в Єдиному реєстрі податкових накладних такими платниками податкових накладних та розрахунків коригування, дата складання яких припадає на період з 1 лютого по 31 травня 2022 року, за умови забезпечення їх реєстрації не пізніше 15.07.2022 р.
Законом України від 12.01.2023 р. № 2876-IX Про внесення змін до розділу XX Прикінцеві положення Податкового кодексу України щодо відновлення обмеження перебування грального бізнесу на спрощеній системі оподаткування (набрав чинності 08.02.2023 р.) підрозділ 2 розділу XX Перехідні положення ПК України доповнений пунктами 89 та 90, якими на період дії воєнного стану збільшені строки реєстрації в ЄРПН податкових накладних/розрахунків коригування та зменшені розміри штрафних санкцій за їх порушення.
Відповідно до пункту 89 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, реєстрація податкових накладних та/або розрахунків коригування до податкових накладних у Єдиному реєстрі податкових накладних здійснюється з урахуванням таких граничних строків: для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 1 по 15 календарний день (включно) календарного місяця, - до 5 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені; для податкових накладних/розрахунків коригування до податкових накладних, складених з 16 по останній календарний день (включно) календарного місяця, - до 18 календарного дня (включно) календарного місяця, наступного за місяцем, в якому вони складені.
Згідно із пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, тимчасово, протягом дії воєнного стану в Україні та шести місяців після місяця, в якому воєнний стан буде припинено або скасовано, штраф за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу для реєстрації податкової накладної та/або розрахунку коригування до такої податкової накладної в Єдиному реєстрі податкових накладних, встановлюється у розмірі: 2 відсотки суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації до 15 календарних днів; 5 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 16 до 30 календарних днів; 10 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 31 до 60 календарних днів; 15 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації від 61 до 365 календарних днів; 25 відсотків суми податку на додану вартість, зазначеної в таких податкових накладних/розрахунках коригування, - у разі порушення строку реєстрації на 366 і більше календарних днів.
Закон № 2876-IX не містить прямої вказівки про надання його нормам зворотної дії в часі, а отже його дія не розповсюджується на період до набрання ним чинності. Крім того, відповідальність, встановлена пунктом 90 підрозділу 2 розділу XX ПК України, застосовується за порушення платниками податку на додану вартість граничного строку, передбаченого для пункту 89 цього розділу, тобто прямо пов`язана зі збільшеними строками реєстрації податкових накладних.
Податкове правопорушення у вигляді несвоєчасної реєстрації податкових накладних в Єдиному реєстрі податкових накладних є триваючим порушенням, початком якого є наступний день за останнім (граничним) днем реєстрації податкової накладної, а припиняється таке порушення в день фактичної реєстрації податкової накладної.
У зв`язку з чим дія пунктів 89, 90 не розповсюджується на правовідносини, які були припинені (тобто податкові накладні складені та зареєстровані з порушенням строку, який визначений пунктом 201.1 статті 201 ПК України, до внесення змін Законом № 2876-IX) є неможливим.
Таким чином, зменшений розмір штрафних санкцій може бути застосований лише щодо податкових накладних, складених та зареєстрованих несвоєчасно після набрання чинності Законом № 2876-IX або до накладних, строк реєстрації яких не скінчився станом на день набрання чинності цим Законом (08.02.2023 р.).
Аналогічний висновок щодо застосування норм матеріального права, викладений в постанові Верховного Суду від 06.02.2024 р. у справі № 160/10740/23.
Судовим розглядом встановлено, що Головним управлінням ДПС у Полтавській області було проведено камеральну перевірку Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСНОВА ІНФО" щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних з податку на додану вартість в Єдиному реєстрі податкових накладних, за результатами якої складено акт № 16516/20-40-04-14-03 від 29.05.2023 року.
Так, відповідно до акту про результати камеральної перевірки щодо дотримання порядку реєстрації податкових накладних та розрахунків коригування до таких податкових накладних з ПДВ в ЄРПН від № 16516/20-40-04-14-03 від 29.05.2023 року підставою для притягнення позивача до відповідальності є порушення строків реєстрації податкових накладних, а саме поза межами граничного строку реєстрації:
- податкова накладна №25 від 07.02.2020 фактично зареєстрована 12.03.2020 ( кількість прострочених днів 12);
- податкова накладна №33 від 04.01.2021 фактично зареєстрована 04.10.2022 ( кількість прострочених днів 130);
- податкова накладна №63 від 21.01.2021 фактично зареєстрована 21.10.2022 ( кількість прострочених днів 147);
- податкова накладна №61 від 30.11.2021 фактично зареєстрована 10.01.2023 ( кількість прострочених днів 228);
- податкова накладна №103від 08.02.2022 фактично зареєстрована 08.08.2022 ( кількість прострочених днів 24);
- податкова накладна №108 від 23.02.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №105від 28.02.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №106від 28.02.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №102від 28.02.2022 фактично зареєстрована 08.08.2022 ( кількість прострочених днів 24);
- податкова накладна №104 від 28.02.2022 фактично зареєстрована 08.08.2022 ( кількість прострочених днів 24);
- податкова накладна №11від 31.03.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №10 від 31.03.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №12 від 31.03.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №7 від 30.04.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №8 від 30.04.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №6 від 30.04.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №4 від 31.05.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №1 від 31.05.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №2 від 31.05.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №26від 01.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №41/6/ від 01.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №42/6/ від 01.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №27 від 02.06.2022 фактично зареєстрована 11.07.2022 ( кількість прострочених днів 11);
- податкова накладна №43/6/ від 03.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №28 від 03.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №44/6/ від 04.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №29 від 04.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №45/6/ від 08.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №30 від 05.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №46/6/ від 06.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №31 від 06.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №47/6/ від 07.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №32 від 07.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №48/6/ від 08.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №33 від 08.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №34 від 09.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №49/6/ від 09.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №50/6/ від 10.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №35 від 10.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №51/6/ від 11.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №36 від 11.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №52/6 від 12.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №37 від 12.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2023 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №38 від 13.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №53/6/ від 13.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №54/6/ від 14.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №39 від 14.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №55/6/ від 15.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №40 від 15.06.2022 фактично зареєстрована 08.07.2022 ( кількість прострочених днів 8);
- податкова накладна №128 від 30.06.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №127 від 30.06.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №129 від 30.06.2022 фактично зареєстрована 18.07.2022 ( кількість прострочених днів 3);
- податкова накладна №10045 від 15.07.2022 фактично зареєстрована 15.08.2022 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №10002/6/ від 15.07.2022 фактично зареєстрована 15.08.2022 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №10001 від 15.07.2022 фактично зареєстрована 15.08.2022 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №10060/6/ від 15.07.2022 фактично зареєстрована 15.08.2022 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №103 від 10.08.2022 фактично зареєстрована 01.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №102 від 10.08.2022 фактично зареєстрована 01.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №142 від 23.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №154 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №158 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №149 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №143 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №147 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №145 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №159 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №151 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №152 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №150 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №139 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №144 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №141 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №146 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №161 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №154 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №160 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №148 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 2);
- податкова накладна №153 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №155 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №157 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №156 від 31.08.2022 фактично зареєстрована 16.09.2022 ( кількість прострочених днів 1);
- податкова накладна №169 від 01.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №184/6/ від 01.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №185/6/ від 01.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №170 від 02.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №186/6/ від 03.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №171 від 03.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №172 від 04.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №187/6/ від 04.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №173 від 05.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №188/6/ від 05.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №174 від 06.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №189/6/ від 06.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №175 від 07.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №190/6/ від 07.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №191/6/ від 08.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №176 від 08.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №192/6/ від 09.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №177 від 09.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №193/6/ від 09.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №178 від 10.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №179 від 11.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №194/6/ від 11.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №195/6/ від 12.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №180 від 12.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №196/6/ від 13.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №181 від 13.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №182 від 14.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №197/6/ від 14.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №183 від 15.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15);
- податкова накладна №198/6/ від 15.01.2023 фактично зареєстрована 15.02.2023 ( кількість прострочених днів 15).
Як вбачається з матеріалів справи, частково спірні податкові накладні складені ТОВ «Основа інфо» у період січень 2021 року, жовтень -листопад 2021 року, лютий - серпень 2022 року, січень 2023 року, а зареєстровані після 15.07.2022, а отже під час дії Податкового кодексу України, в редакції, що не передбачала звільнення податків у разі виявлення порушень законодавства за результатами проведення перевірок згідно з податковим законодавством, та під час дії Закону № 2260-IX, яким поновлено відповідальність платників податків, а вимоги законодавства щодо мораторію (зупинення) застосування штрафних (фінансових) санкцій (штрафів) на період дії воєнного, надзвичайного стану та/або на період дії карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України на всій території України з метою запобігання поширенню коронавірусної хвороби (COVID-19), не застосовувались.
Крім того, суд апеляційної інстанції зазначає, що підпунктом 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ ПК України, зокрема, встановлено, що порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у цьому підпункті, та перелік документів на підтвердження затверджується центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
З метою тимчасового, на період до припинення або скасування воєнного стану на території України, підтвердження платниками податків можливості чи неможливості своєчасного виконання податкового обов`язку щодо дотримання термінів сплати податків та зборів, подання звітності, у тому числі звітності, передбаченої пунктом 46.2 статті 46 глави 2 розділу II Кодексу, реєстрації у відповідних реєстрах податкових або акцизних накладних, розрахунків коригування, подання електронних документів, що містять дані про фактичні залишки пального та обсяг обігу пального або спирту етилового тощо, Наказом Міністерства фінансів України від 29 липня 2022 року № 225 затверджений Порядок підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу XX Перехідні положення Податкового кодексу України, та переліків документів на підтвердження (в подальшому Порядок № 225).
Цим Порядком визначено, зокрема, підстави неможливості виконання платниками податків - юридичними особами та їх відокремленими підрозділами податкових обов`язків (у тому числі обов`язків податкових агентів) та правила надання заяви та документів, що доводять неможливість виконання податкових обов`язків тощо.
Згідно Порядку № 225, керівник (його заступник або уповноважена особа) контролюючого органу приймає вмотивоване рішення щодо можливості чи неможливості своєчасного виконання платником податків свого податкового обов`язку на підставі відповідної заяви платника податків.
Суд апеляційної інстанції зазначає, що посилання на сам факт запровадження воєнного стану в Україні не може безумовно вважатись поважною причиною для звільнення від відповідальності за порушення строків реєстрації податкових накладних, норми пункту 69 підрозділу 10 розділу XX ПК України передбачають звільнення від відповідальності, зокрема за порушення строків реєстрації податкових накладних, у разі відсутності у платника податків можливості своєчасно виконати свій податковий обов`язок, і за умови підтвердження неможливості виконання платником податків обов`язків в порядку, затвердженому центральним органом виконавчої влади, що забезпечує формування та реалізує державну фінансову політику.
Позивачем ні під час розгляду справи у суді першої інстанції, ні під час розгляду справи в суді апеляційної інстанції не подано доказів звернення позивача до Головного управління ДПС у Харківській області з заявою та документами, що підтверджують неможливість платника податків юридичної особи, своєчасно виконати свій податковий обов`язок, у тому числі податкового агента, затвердженого наказом Міністерства фінансів України від 29.07.2022 р. № 225 «Про затвердження Порядку підтвердження можливості чи неможливості виконання платником податків обов`язків, визначених у підпункті 69.1 пункту 69 підрозділу 10 розділу ХХ «Перехідні положення» Податкового кодексу України.
Частиною 2 ст. 77 КАС України встановлено, що в адміністративних справах про протиправність рішень, дій чи бездіяльності суб`єкта владних повноважень обов`язок щодо доказування правомірності свого рішення, дії чи бездіяльності покладається на відповідача.
Отже, у спірних правовідносинах відповідач діяв у межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України, а також з використанням повноважень з метою, з якою ці повноваження йому надано, обґрунтовано, тобто з урахуванням усіх обставин, що мають значення для прийняття рішення; безсторонньо (неупереджено), добросовісно та розсудливо.
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком суду першої інстанції, що спірне податкове повідомлення-рішення в частині застосування штрафу за несвоєчасну реєстрацію позивачем податкових накладних №33 від 04.01.2021; №63 від 21.01.2021; №61 від 30.11.2021 ; №103від 08.02.2022 ; №108 від 23.02.2022 ; №105 від 28.02.2022; №106 від 28.02.2022; №102 від 28.02.2022; №104 від 28.02.2022 ; №11від 31.03.2022; №10 від 31.03.2022; №12 від 31.03.2022 ; №7 від 30.04.2022; №8 від 30.04.2022; №6 від 30.04.2022 ; №4 від 31.05.2022; №1 від 31.05.2022 ; №2 від 31.05.2022; №128 від 30.06.2022; №127 від 30.06.2022; №129 від 30.06.2022 ; №10045 від 15.07.2022 ; №10002/6/ від 15.07.2022; №10001 від 15.07.2022; №10060/6/ від 15.07.2022 ; №103 від 10.08.2022; №102 від 10.08.2022; №142 від 23.08.2022; №154 від 31.08.2022 ; №158 від 31.08.2022 ; №149 від 31.08.2022 ; №143 від 31.08.2022 ; №147 від 31.08.2022 ; №145 від 31.08.2022 ; №159 від 31.08.2022; №151 від 31.08.2022 ; №152 від 31.08.2022 ; №150 від 31.08.2022 ; №139 від 31.08.2022; №144 від 31.08.2022; №141 від 31.08.2022; №146 від 31.08.2022; №161 від 31.08.2022; №154 від 31.08.2022; №160 від 31.08.2022; №148 від 31.08.2022; №153 від 31.08.2022; №155 від 31.08.2022; №157 від 31.08.2022; №156 від 31.08.2022; №169 від 01.01.2023; №184/6/ від 01.01.2023; №185/6/ від 01.01.2023; №170 від 02.01.2023; №186/6/ від 03.01.2023; №171 від 03.01.2023; №172 від 04.01.2023; №187/6/ від 04.01.2023; №173 від 05.01.2023; №188/6/ від 05.01.2023; №174 від 06.01.2023; №189/6/ від 06.01.2023; №175 від 07.01.2023; №190/6/ від 07.01.2023; №191/6/ від 08.01.2023; №176 від 08.01.2023; №192/6/ від 09.01.2023; №177 від 09.01.2023; №193/6/ від 09.01.2023; №178 від 10.01.2023; №179 від 11.01.2023; №194/6/ від 11.01.2023; №195/6/ від 12.01.2023; №180 від 12.01.2023; №196/6/ від 13.01.2023; №181 від 13.01.2023; №182 від 14.01.2023; №197/6/ від 14.01.2023; №183 від 15.01.2023; №198/6/ від 15.01.2023 відповідає вимогам чинного законодавства та підстави для його скасування відсутні.
Відповідно до п. 30. Рішення Європейського Суду з прав людини у справі "Hirvisaari v. Finland" від 27 вересня 2001 р., рішення судів повинні достатнім чином містити мотиви, на яких вони базуються для того, щоб засвідчити, що сторони були заслухані, та для того, щоб забезпечити нагляд громадськості за здійсненням правосуддя.
При прийнятті рішення у даній справі суд врахував позицію Європейського суду з прав людини (в аспекті оцінки інших аргументів учасників справи), сформовану, зокрема у справах Салов проти України (заява № 65518/01; від 6 вересня 2005 року; пункт 89), Проніна проти України (заява № 63566/00; 18 липня 2006 року; пункт 23) та Серявін та інші проти України (заява № 4909/04; від 10 лютого 2010 року; пункт 58): принцип, пов`язаний з належним здійсненням правосуддя, передбачає, що у рішеннях судів та інших органів з вирішення спорів мають бути належним чином зазначені підстави, на яких вони ґрунтуються; хоча пункт 1 статті 6 Конвенції зобов`язує суди обґрунтовувати свої рішення, його не можна тлумачити як такий, що вимагає детальної відповіді на кожен аргумент; міра, до якої суд має виконати обов`язок щодо обґрунтування рішення, може бути різною в залежності від характеру рішення (рішення у справі Руїс Торіха проти Іспанії (RuizTorija v. Spain) серія A. 303-A; 09 грудня 1994 року, пункт 29).
Пунктом 41 висновку № 11 (2008) Консультативної ради європейських суддів до уваги Комітету Міністрів Ради Європи щодо якості судових рішень визначено, що обов`язок суддів наводити підстави для своїх рішень не означає необхідності відповідати на кожен аргумент захисту на підтримку кожної підстави захисту. Обсяг цього обов`язку може змінюватися залежно від характеру рішення. Згідно з практикою Європейського суду з прав людини очікуваний обсяг обґрунтування залежить від різних доводів, що їх може наводити кожна зі сторін, а також від різних правових положень, звичаїв та доктринальних принципів, а крім того, ще й від різних практик підготовки та представлення рішень у різних країнах. З тим, щоб дотриматися принципу справедливого суду, обґрунтування рішення повинно засвідчити, що суддя справді дослідив усі основні питання, винесені на його розгляд.
Із врахуванням такого підходу Європейського суду з прав людини до оцінки аргументів сторін, суд апеляційної інстанції вважає, що ключові аргументи апеляційної скарги отримали достатню оцінку.
Інші доводи і заперечення сторін на висновки суду апеляційної інстанції не впливають.
Відповідно до ст. 316 Кодексу адміністративного судочинства України, суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а рішення Харківського окружного адміністративного суду від 20.06.2024 р. без змін, оскільки суд першої інстанції правильно встановив обставини справи та ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Керуючись ст. ст. 242, 243, 250, 308, 310, 315, 316, 321, 322, 325, 328 Кодексу адміністративного судочинства України, суд, -
ПОСТАНОВИВ:
Апеляційну скаргу Товариства з обмеженою відповідальністю "ОСНОВА ІНФО" залишити без задоволення.
Рішення Харківського окружного адміністративного суду від 20.06.2024 по справі № 520/8394/24 залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з дати її прийняття та може бути оскаржена у касаційному порядку протягом тридцяти днів з дня складення повного судового рішення шляхом подачі касаційної скарги безпосередньо до Верховного Суду.
Головуючий суддя О.А. СпаскінСудді Л.В. Любчич О.В. Присяжнюк Повний текст постанови складено 04.09.2024 року
Суд | Другий апеляційний адміністративний суд |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2024 |
Оприлюднено | 06.09.2024 |
Номер документу | 121387450 |
Судочинство | Адміністративне |
Категорія | Справи з приводу адміністрування податків, зборів, платежів, а також контролю за дотриманням вимог податкового законодавства, зокрема щодо адміністрування окремих податків, зборів, платежів, з них |
Адміністративне
Другий апеляційний адміністративний суд
Спаскін О.А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні