Постанова
від 05.09.2024 по справі 619/6787/24
ДЕРГАЧІВСЬКИЙ РАЙОННИЙ СУД ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

справа № 619/6787/24

провадження № 3/619/1909/24

ПОСТАНОВА

іменем України

05 вересня 2024 року м. Дергачі

Дергачівський районний суд Харківської області у складіголовуючого - суддіБолибока Є.А.розглянув справу про адміністративне правопорушення стосовно: ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , громадянина України, проживаючого за адресою: АДРЕСА_1 ;який притягається до адміністративної відповідальності за ч. 3 ст. 17320 КУпАП,

установив:

23 липня 2024 року тимчасово виконуючим обов`язки офіцер відділення Організації охорони, патрульно-постової служби, розвитку та діяльності Військової служби правопорядку у гарнізонах ІНФОРМАЦІЯ_2 старшим сержантом ОСОБА_2 стосовно ОСОБА_1 складено протоколсерії № ДНХ-2/6270 про військовеадміністративне правопорушення, передбачене ч. 3 ст. 17320 КУпАП.

Відповідно до ст. 278 КУпАП, орган (посадова особа) при підготовці до розгляду справи про адміністративне правопорушення вирішує такі питання: 1) чи належить до його компетенції розгляд даної справи; 2) чи правильно складено протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення; 3) чи сповіщено осіб, які беруть участь у розгляді справи, про час і місце її розгляду; 4) чи витребувано необхідні додаткові матеріали; 5) чи підлягають задоволенню клопотання особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілого, їх законних представників і адвоката.

При підготовці до розгляду справи, суддею встановлено наступне.

Згідно з ч. 1 ст. 256 КУпАП у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.

Вимоги доскладання протоколівза ст.17320 КУпАП визначені також Інструкцією зі складання протоколів та оформлення матеріалів про військові адміністративні правопорушення, затвердженоїНаказом Міністерства оборони України № 329 від 23 жовтня 2021 року, зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 14 грудня 2021 р. за № 1622/37244 (далі Інструкція).

Відповідно до п. 1 Розділу ІІ Інструкції, уповноважена посадова особа складає протокол не пізніше 24 годин з моменту виявлення військовослужбовця (військовозобов`язаного), що вчинив військове адміністративне правопорушення, у двох примірниках, один з яких під розписку вручається військовослужбовцю (військовозобов`язаному), який притягується до адміністративної відповідальності.

Відповідно доп.4Розділу ІІІнструкції,у протоколі зазначаються, зокрема, дата і місце його складання; місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення.

Відповідно до протоколу про адміністративне правопорушення серії№ ДНХ-2/6270 від 23.07.2024 року, 23.07.2024 о 00 год 10 хв представниками військової частини НОМЕР_1 був виявлений солдат ОСОБА_1 , який в умовах воєнного стану, під час виконання службових обов`язків перебував в стані алкогольного сп`яніння. Огляд на стан алкогольного сп`яніння проводився за допомогою спеціального технічного засобу АЛКОНТ-М (№ 00253), де за результатами огляду виявлено 1.41‰.

Натомість, матеріали справи містять чек-роздруківку «Алконт-М» від 23.07.2024, відповідного до якого, ОСОБА_1 проходив огляд на стан алкогольного сп`яніння на технічному засобі «Алконт-М» (№ 00251), що суперечить обставинам, викладеним в протоколі.

Зазначені розбіжності в протоколі про військове адміністративне правопорушення та доданих до матеріалів справи документів, унеможливлює повний, всебічний та об`єктивний розгляд справи в судовому засіданні.

Відповідно дост. 17 Закону України «Про виконання рішень та застосування практики Європейського суду з прав людини»суди застосовуютьЄвропейську конвенцію з прав людинита основоположних свобод та практику Європейського суду з прав людини як джерело права.

З урахуваннямположень ч.1ст.6Європейської конвенціїпро захистправ людинита основоположнихсвобод,а такожз оглядуна практикуЄвропейського судуз правлюдини усправах «Малофєєва протиРосії»(«MalafeyevaуRussia», рішення від 30 травня 2013 року, заява №36673/04) та «Карелін протиРосії»(«Karelinу.Russia»заява № 926/08, рішення від 20 вересня 2016 року), у випадку, коли викладена в протоколі фабула адміністративного правопорушення не відображає всіх істотних ознак складу правопорушення, суд не має: права самостійно редагувати її, а так само не може відшукувати докази на користь обвинувачення, оскільки це становитиме порушення права на захист (особа не може належним чином підготуватися до захисту) та принципу рівності сторін процесу (оскільки особа мас захищатися від обвинувачення, яке підтримується не стороною обвинувачення, а фактично судом).

З огляду на зазначене, ЄСПЛ дійшов висновку, що суд не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення, оскільки діючи таким чином, суд неминуче перебиратиме на себе функції обвинувача, позбавляючись статусу незалежного органу правосуддя, що є порушенням ст. 6 Конвенції.

Відповідно до ст. 251 КУпАП обов`язок щодо збирання доказів покладається на осіб, уповноважених на складання протоколів про адміністративні правопорушення, визначених статтею 255 цього Кодексу.

Отже, суд не має права самостійно відшукувати докази винуватості особи у вчиненні правопорушення.

Пленум Верховного Суду України у п.24 своєї постанови «Про практику застосування судами України законодавства у справах про деякі злочини проти безпеки дорожнього руху та експлуатації транспорту, а також про адміністративні правопорушення на транспорті» № 14 від 23 грудня 2005 року, визнав правильною практику тих суддів, які вмотивованими постановами повертають протоколи про адміністративні правопорушення, складені без додержання вимогст. 256 КУпАП, відповідному правоохоронному органу для належного оформлення.

Також у п. 12 Постанови Пленуму ВССУ з розгляду цивільних і кримінальних справ від 17.10.2014 за № 11 вказано, що норми КУпАП не забороняють повернення протоколу про адміністративне правопорушення, складеного не уповноваженою на те посадовою особою або без додержання вимог статті 256 цього Кодексу вмотивованою постановою суду для належного оформлення.

За таких умов та враховуючи, що фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи, є неповними, суддя дійшов висновку про необхідність повернення адміністративного матеріалу для належного оформлення.

Конституційний Суд України у рішення № 2-рп/2015 від 31.03.2015 роз`яснив, що положення ч. 2 ст. 294КУпАП щодо оскарження в апеляційному порядку постанови судді у справі про адміністративне правопорушення в аспекті конституційного звернення необхідно розуміти так, що в апеляційному порядку може бути оскаржена лише та постанова судді у справі про адміністративне правопорушення, ухвалення якої передбачене ч. 1 ст. 284 цього кодексу, а саме: про накладення адміністративного стягнення, про застосування заходів впливу, встановлених устатті 241 цього кодексу, про закриття справи.

Враховуючи викладенета керуючисьстаттями 256, 278 КУпАП, суд

постановив:

Повернути для належного оформлення до ІНФОРМАЦІЯ_2 адміністративний матеріал про військове адміністративне правопорушення за ч. 3 ст. 17320 КУпАП стосовно ОСОБА_1 .

Постанова оскарженню не підлягає.

Суддя Є. А. Болибок

СудДергачівський районний суд Харківської області
Дата ухвалення рішення05.09.2024
Оприлюднено06.09.2024
Номер документу121391267
СудочинствоАдмінправопорушення
КатегоріяВійськові адміністративні правопорушення Розпивання пива, алкогольних, слабоалкогольних напоїв військовослужбовцями

Судовий реєстр по справі —619/6787/24

Постанова від 14.11.2024

Адмінправопорушення

Дергачівський районний суд Харківської області

Болибок Є. А.

Постанова від 05.09.2024

Адмінправопорушення

Дергачівський районний суд Харківської області

Болибок Є. А.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні