Постанова
від 12.12.2007 по справі 11/317
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД КІРОВОГРАДСЬКОЇ ОБЛАСТІ

11/317

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД

Кіровоградської області

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

ПОСТАНОВА

          "12" грудня 2007 р.       Справа №  11/317

Господарський суд Кіровоградської області у складі судді Коваленко Н.М. при секретарі судового засідання Назаровій Ю.Л.,

розглянув у відкритому судовому засіданні матеріали адміністративної справи № 11/317 від 16.11.2007 року.

за позовом: Державної податкової інспекції у м. Кіровограді, 25009,          м. Кіровоград, вул. Глінки, 2,

до відповідача:  товариства з обмеженою відповідальністю "НАРВА" ,         м. Кіровоград, вул. Гоголя, буд. 127, кв. 1

про припинення юридичної особи, -

                                                   ПРЕДСТАВНИКИ:

від позивача - не з'явився;

від відповідача - не з'явився;

Час прийняття постанови: 10 год. 20 хв.

Пред'явлено позов про припинення юридичної особи товариства з обмеженою відповідальністю "НАРВА", у зв'язку з неподанням протягом  року до органів державної податкової служби податкових декларацій, документів бухгалтерської звітності згідно із законодавством.

Ухвала про відкриття провадження у справі від 16.11.2007 року, повістка про виклик до суду та інформація про права та обов'язки, направлені відповідачу за адресою вказаною позивачем, що підтверджує відтиск штампу канцелярії господарського суду на зворотній стороні примірника даної ухвали, повернуті органом поштового зв'язку з відміткою: за закінченням терміну зберігання.

Відомостей щодо можливої зміни адреси відповідача суду не надано.

Розглянувши наявні матеріали справи, господарський суд, -

                                                ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю "НАРВА", зареєстровано Реєстраційною Палатою виконкому Кіровоградської міської Ради народних депутатів 08.09.1993 року, свідоцтво про державну реєстрацію підприємства за реєстраційним № 02724-ЛТ-1, взято на облік в ДПІ як платник податків.

Відповідно до пункту 2 ст. 9 Закону України “Про систему оподаткування” платники податків і зборів (обов'язкових платежів) зобов'язані подати до державних податкових органів відповідно до законодавства декларації, бухгалтерську звітність та інші документи та відомості, пов'язані з обчисленням та сплатою податків і зборів (обов'язкових платежів).  

Однак, відповідач більше одного року не подає до органу державної податкової інспекції декларації, розрахунки та інші документи фінансової звітності.

Викладене підтверджується довідкою № 20016/10/15-10 від 21.08.2007 року та актом № 20016/10/15-10 від 21.08.2007 року Державної податкової інспекції у м. Кіровограді.

Згідно зі статтею 33 Закону України “Про державну реєстрацію юридичних осіб та фізичних осіб - підприємців” від 15.05.2004 р. № 755-IV, юридична особа припиняється в результаті  передання всього свого майна, прав та обов'язків іншим юридичним особам - правонаступникам у результаті злиття, приєднання, поділу, перетворення (реорганізації) або в результаті ліквідації за рішенням, прийнятим засновниками (учасниками) юридичної особи або уповноваженим ними органом, за судовим рішенням або за рішенням органу державної влади, прийнятим у випадках, передбачених законом.

Юридична особа є такою, що припинилася, з дати внесення до Єдиного державного реєстру запису про державну реєстрацію припинення юридичної особи.

Порядок державної реєстрації припинення юридичної особи на підставі судового рішення, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, визначений статтею 38 вищезазначеного Закону.

Суд, який постановив рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язане з банкрутством юридичної особи, у день набрання таким рішенням законної сили направляє його копію державному реєстратору за місцезнаходженням юридичної особи для внесення до Єдиного державного реєстру запису про судове рішення. Дата надходження відповідного судового рішення вноситься державним реєстратором до журналу обліку реєстраційних дій.

Підпунктом 4 пункту 2 статті 38 визначено, що підставою для постановлення судового рішення щодо припинення юридичної особи, що не пов'язано з банкрутством юридичної особи, зокрема є неподання протягом року органом державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності відповідно до закону.

Повноваження позивача, в тому числі і звернення до суду, передбачені ст. 11 Закону України “Про державну податкову службу в Україні”.

Дійсно, вказана стаття Закону передбачає право органів державної податкової служби на звернення до суду з заявою про скасування державної реєстрації юридичної особи і не містить повноважень щодо звернення до суду із позовною заявою про припинення юридичної особи.

Проте, господарський суд вважає, що позивач має право на звернення до суду з позовом про припинення юридичної особи у зв'язку з неподанням останнім протягом року органам державної податкової служби податкових декларацій, документів фінансової звітності. Даний висновок господарського суду ґрунтується на підставі наступних законодавчих актів.

Відповідно до ч. 2 ст. 124 Конституції України, юрисдикція судів поширюється на всі правовідносини, що виникають у державі. Згідно ст. 2 Закону України “Про судоустрій”, суд здійснює правосуддя на засадах верховенства права, забезпечує захист гарантованих Конституцією України та законами прав і законних інтересів юридичних осіб. Пунктом 3 статті 3 зазначеного закону встановлено, що судова система забезпечує доступність правосуддя для кожної особи в порядку, встановленому Конституцією України та законами. Відповідно до п. 1 ст. 6 Закону України “Про судоустрій”, усім суб'єктам правовідносин гарантується захист їх прав і законних інтересів незалежним і неупередженим судом. Відповідно до п. 3 ст. 6 зазначеного закону, ніхто не може бути позбавлений права на розгляд його справи у суді, до підсудності якого вона віднесена процесуальним законом.

Рішенням Конституційного Суду України від 9 липня 2002 року по справі №1-2/2002 визначено, що частина 2 статті 124 Конституції України передбачає право юридичної особи на захист судом своїх прав, встановлює юридичні гарантії їх реалізації, надаючи можливість кожному захищати права будь-якими не забороненими засобами. Кожна особа має право вільно обирати не заборонений законом засіб захисту прав, у тому числі судовий захист. Право на судовий захист своїх прав не може бути обмежене. Суб'єкти правовідносин, у тому числі юридичні особи, у разі виникнення спору можуть звертатися до суду за його вирішенням. Юридичні особи мають право на звернення до суду для захисту своїх прав безпосередньо на підставі Конституції України. Держава має забезпечувати захист прав усіх суб'єктів права власності, в тому числі у судовому порядку. Право юридичної особи на звернення до суду за вирішенням спору не може бути обмежене законом, іншими нормативно-правовими актами.

Пунктом 3 статті 10 Закону України “Про державну податкову службу в Україні” визначено, що функцію по контролю за своєчасністю подання платниками податків бухгалтерських звітів і балансів, податкових декларацій, розрахунків та інших документів, пов'язаних з обчисленням податків, інших платежів, а також перевірку достовірності цих документів щодо правильності визначення об'єктів оподаткування і обчислення податків, інших платежів, покладено на державні податкові інспекції.

З огляду на викладене необхідно зазначити, що державну податкову інспекцію слід вважати органом, на який державою покладено обов'язок щодо здійснення діяльності у зазначених правовідносинах, в тому числі і діяльності спрямованої на захист інтересів держави.

Отже, позивача слід вважати уповноваженим органом держави, який має право на звернення до суду з позовними вимогами, що є предметом спору у даній справі.

Відповідач  доказів своєчасного  подання  до державної  податкової інспекції податкових декларацій i документів бухгалтерської звітності господарському суду не подав.

За таких обставин позовні вимоги підлягають задоволенню в повному обсязі.

Керуючись, ст. ст. 71, 160, 163, 167 Кодексу адміністративного судочинства України, пунктом 6 “Прикінцевих та перехідних положень” Кодексу адміністративного судочинства України,  господарський суд, -

 

                                       П О С Т А Н О В И В:

1. Позовні вимоги задовольнити повністю.

2. Припинити юридичну особу – товариство з обмежено відповідальністю "НАРВА", (м. Кіровоград, вул. Гоголя, 127, кв.1, ідентифікаційний код 13766376), зареєстровано Реєстраційною Палатою виконкому Кіровоградської міської Ради народних депутатів 08.09.1993 року, (свідоцтво про державну реєстрацію підприємства за реєстраційним № 02724-ЛТ-1).

3. Сторони мають право оскаржити в апеляційному порядку постанову відповідно до ст. 186 Кодексу адміністративного судочинства України. Про апеляційне оскарження постанови спочатку подається заява. Заява про апеляційне оскарження та апеляційна скарга подаються до адміністративного суду апеляційної інстанції через суд першої інстанції, який ухвалив оскаржуване судове рішення.

Заява про апеляційне оскарження постанови суду першої інстанції подається протягом 10 днів з дня її проголошення, а в разі складення постанови в повному обсязі відповідно до ст. 160 цього Кодексу – з дня складення в повному обсязі. Апеляційна скарга на постанову суду першої інстанції подається протягом 20 днів після подання заяви про апеляційне оскарження. Апеляційна скарга може бути подана без попереднього подання заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга подається в строк, встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.

4. Постанова набирає законної сили відповідно до ст. 254 Кодексу адміністративного судочинства України. Постанова суду першої інстанції набирає законної сили після закінчення строку подання заяви про апеляційне оскарження, встановленого цим Кодексом, якщо таку заяву не було подано. Якщо було подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна скарга не була подана в строк, встановлений цим кодексом, постанова або ухвала суду першої інстанції набирає чинності після закінчення цього строку. У разі подання апеляційної скарги судове рішення, якщо його не скасовано, набирає законної сили після закінчення апеляційного розгляду справи. Якщо строк апеляційного оскарження буде поновлено, то вважається, що постанова чи ухвала не набрала законної сили.

5. Копії постанови направити сторонам по справі, виконавчому комітету Кіровоградської міської ради для внесення державним реєстратором запису до Єдиного державного реєстру про припинення юридичної особи (після набрання постановою законної сили), Головному управлінню статистики у Кіровоградській області.   

          Суддя

  Н.М. Коваленко

СудГосподарський суд Кіровоградської області
Дата ухвалення рішення12.12.2007
Оприлюднено21.12.2007
Номер документу1213944
СудочинствоГосподарське

Судовий реєстр по справі —11/317

Ухвала від 09.01.2020

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 27.12.2019

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 16.12.2019

Господарське

Господарський суд Вінницької області

Матвійчук В.В.

Ухвала від 05.06.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Власов Ю.Л.

Ухвала від 04.01.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Соболєва С.М.

Ухвала від 17.04.2012

Господарське

Господарський суд міста Києва

Власов Ю.Л.

Постанова від 04.04.2012

Господарське

Вищий господарський суд України

Мирошниченко C.B.

Рішення від 10.01.2012

Господарське

Господарський суд Донецької області

Соболєва С.М.

Рішення від 04.11.2011

Господарське

Господарський суд міста Києва

Смирнова Ю.М.

Ухвала від 25.10.2011

Господарське

Господарський суд Донецької області

Соболєва С.М.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні