Справа № 201/9969/24
Провадження № 3/201/3704/2024
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
04 вересня 2024 року суддя Жовтневого районного суду м. Дніпропетровська Шелестов К.О., розглянувши адміністративний матеріал, що надійшов з ГУ ДПС у Дніпропетровській області, стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , працюючого директором ТОВ «ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ «АКРІОР», код ЄДРПОУ 42145779, податкова адреса: м. Дніпро, вул. Василя Жуковського, буд. 18, офіс 26, притягнутого за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП,
ВСТАНОВИВ:
Посадовою особою ГУ ДПС у Дніпропетровській області, стосовно ОСОБА_1 , складено протокол про адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
Дослідивши матеріали справи про адміністративне правопорушення, стосовно ОСОБА_1 , якому інкримінується вчинення адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, що полягає у порушенні розділу V Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 21 від 28 січня 2016 року, у зв`язку з чим відсутнє право у платника на отримання суми бюджетного відшкодування у сумі ПДВ 12560 грн., у податковій декларації з ПДВ за квітень 2024 року; п. 44.1, п. 44.2 ст. 44, п. 185.1 ст. 185, п. 187.1. ст. 187, п. 198.5 ст. 198 Податкового Кодексу України від 02.12.2010 року за № 2755-VI (із змінами та доповненнями) та ч. 1 ст. 3 Закону України від 16.07.1999 року № 996 - XIV «Про бухгалтерський облік та фінансову звітність в Україні», занижено податкові зобов`язання з податку на додану вартість на суму ПДВ 581 645,59 грн.; п. 1 ст. 192 Податкового кодексу України безпідставно завищено суму податкового кредиту лютого 2024 року на суму ПДВ 8250 грн.; абзацу 3 пункту 5 розділу ІІ «Порядку заповнення і подання податкової звітності з податку на додану вартість, затвердженого Наказом Міністерства фінансів України № 21 від 28 січня 2016 року (у редакції наказу Міністерства фінансів України № 734 від 02.12.2020 року)» безпідставно завищено суму податкового кредиту за січень 2024 року на суму ПДВ 717 407 грн., в результаті чого завищено від?ємне значення р. 21 декларації з ПДВ за квітень 2024 у сумі 1 022 531 грн.; п. 201.1 ст. 201 Податкового кодексу України не здійснено реєстрацію податкових накладних (відсутня реєстрація) в ЄРПН на суму ПДВ 487 312,07 грн. у зв`язку з використанням не у господарській діяльності підприємства дизельного палива та запасних частин до автомобілів, вважаю, що провадження по даній справі підлягає закриттю за відсутністю складу адміністративного правопорушення в діях останнього, з наступних підстав.
Відповідно до ст. 278 Кодексу України про адміністративні правопорушення, під час підготовки до розгляду справи про адміністративне правопорушення суддя повинен перевірити чи правильно складений протокол та інші матеріали справи про адміністративне правопорушення.
Положеннями ст. 280 КУпАП передбачено, що необхідною умовою для притягнення особи до адміністративної відповідальності є встановлення на підставі належних та допустимих доказів факту вчинення певного діяння такою особою та наявність в діянні цієї особи, що є суб`єктом правопорушення, всіх обов`язкових ознак складу певного адміністративного правопорушення.
Відповідно до п. 1 ст. 247 КУпАП провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю, за обставин відсутності події і складу адміністративного правопорушення.
Вимогами ч. 1 ст. 256 КУпАП передбачено, що у протоколі про адміністративне правопорушення зазначаються: дата і місце його складення, посада, прізвище, ім`я, по батькові особи, яка склала протокол; відомості про особу, яка притягається до адміністративної відповідальності (у разі її виявлення); місце, час вчинення і суть адміністративного правопорушення; нормативний акт, який передбачає відповідальність за дане правопорушення; прізвища, адреси свідків і потерпілих, якщо вони є; пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності; інші відомості, необхідні для вирішення справи. Якщо правопорушенням заподіяно матеріальну шкоду, про це також зазначається в протоколі.
Відповідно до вимог ч. 2 ст. 254 КУпАП, протокол про адміністративне правопорушення, у разі його оформлення, складається не пізніше двадцяти чотирьох годин з моменту виявлення особи, яка вчинила правопорушення, у двох примірниках, один із яких під розписку вручається особі, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Посадовою особою податкового органу дії ОСОБА_1 кваліфіковані за ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
Диспозицією ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, передбачена адміністративна відповідальність за відсутність податкового обліку, порушення керівниками та іншими посадовими особами підприємств, установ, організацій встановленого законом порядку ведення податкового обліку, у тому числі неподання або несвоєчасне подання аудиторських висновків, подання яких передбачено законами України.
Стаття 9 КУпАП визначає, що адміністративним правопорушенням визнається протиправна, винна діячи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Разом з тим, відповідно до положень ст. 251 КУпАП, доказами в справі про адміністративне правопорушення є будь-які фактичні дані, на основі яких у визначеному законом порядку орган (посадова особа) встановлює наявність чи відсутність адміністративного правопорушення, винність даної особи в його вчиненні та інші обставини, що мають значення для правильного вирішення справи. Ці дані встановлюються протоколом про адміністративне правопорушення, поясненнями особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, потерпілих, свідків, висновком експерта, речовими доказами, показаннями технічних приладів та технічних засобів, що мають функції фото- і кінозйомки, відеозапису та інше, протоколом про вилучення речей і документів, а також іншими документами.
Дана позиція викладена в постанові Касаційного адміністративного суду у складі Верховного Суду від 08.09.2020 року у справі №П/811/2893/14.
Встановлені правила допустимості і відповідності доказів є гарантом їх достовірності та істинності.
Згідно ст. 252 КУпАП, докази повинні оцінюватися за внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному і об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності.
В даному випадку протокол про адміністративні правопорушення складений на підставі акту про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ «АКРІОР» (код ЄДРПОУ 42145779) № 1755/04-36-07-06/42145779 від 25 червня 2024.
Однак, в матеріалах справи наявний лише витяг з акту про результати документальної позапланової виїзної перевірки ТОВ «ТРАНСПОРТНА КОМПАНІЯ «АКРІОР» (код ЄДРПОУ 42145779) № 1755/04-36-07-06/41245779 від 25 червня 2024, сам акт в матеріалах справи відсутній.
Крім того, при дослідженні матеріалів справи встановлено, що протокол про адміністративне правопорушення не відповідає вимогам ст. 256 КУпАП, зокрема, у ньому не в повному обсязі викладено суть адміністративного правопорушення, яка б відповідала диспозиції ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, а також відсутні в достатньому обсязі належні та допустимі докази на підтвердження обставин вчинення правопорушення, викладених у протоколі.
Також, в протоколі про адміністративне правопорушення № 1161 від 31 липня 2024 року відсутні обов`язкові відомості, стосовно анкетних даних, а саме дата народження особи, яка притягається до адміністративної відповідальності.
Разом з тим, ОСОБА_1 до судового засідання з`явився, та надав оригінали всіх документів, які підтверджують невинуватість останнього у вчиненні інкримінованого йому адміністративного правопорушення.
З огляду на вищевикладене, враховуючи, що відповідно до положень ч. 3 ст. 62 Конституції України, усі сумніви щодо доведеності вини особи тлумачаться на її користь, приходжу до переконання, що провадження у справі про адміністративне правопорушення, відносно ОСОБА_1 , підлягає закриттю на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 247 п. 1, 283, 284 КУпАП,
ПОСТАНОВИВ:
Провадження у справі про адміністративне правопорушення, стосовно ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , за ознаками адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 163-1 КУпАП, на підставі п. 1 ст. 247 КУпАП - закрити, за відсутністю в його діях складу адміністративного правопорушення.
Постанову може бути оскаржено до Дніпровського апеляційного суду через Жовтневий районний суд м. Дніпропетровська протягом десяти днів з дня її винесення.
Постанова набрала чинності:
Суддя К.О. Шелестов
Суд | Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська |
Дата ухвалення рішення | 04.09.2024 |
Оприлюднено | 06.09.2024 |
Номер документу | 121396087 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення в галузі торгівлі, громадського харчування, сфері послуг, в галузі фінансів і підприємницькій діяльності Порушення порядку ведення податкового обліку, надання аудиторських висновків |
Адмінправопорушення
Жовтневий районний суд м.Дніпропетровська
Шелестов К. О.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні