ЗАХІДНИЙ АПЕЛЯЦІЙНИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД
79010, м.Львів, вул.Личаківська,81
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
"21" серпня 2024 р. м. Львів Справа №926/5131/23
Західний апеляційний господарський суд у складі колегії суддів:
головуючого суддіІ.Б. Малех
суддівВ.М. Гриців
О.В. Зварич
секретар судового засіданняЗалуцький Д.Т.
розглянув у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу Релігійної організації Релігійна громада парафія на честь Святого Великомученика Пантелеїмона Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви міста Чернівці Чернівецької області, б/н від 19.05.2024 (вх. № апеляційного суду 01-05/1439/24 від 20.05.2024)
на рішення Господарського суду Чернівецької області від 19 квітня 2024 року (суддя Байталюк В, повний текст рішення складено 29.04.2024, м. Чернівці)
у справі №926/5131/23
за позовом Релігійної організації Релігійна громада парафії на честь святого великомученика Пантелеїмона Чернівецько-Буковинської єпархії Української православної церкви міста Чернівці Чернівецької області, м. Чернівці
до відповідача Чернівецької міської ради, м. Чернівці
за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог щодо предмета спору на стороні відповідача:
- Управління комунальної власності Чернівецької міської ради, м. Львів
- Комунальне некомерційне підприємство Чернівецької міської ради Центральна міська клінічна лікарня, м. Чернівці
про скасування рішення міської ради
за участю представників учасників процесу:
від позивача: Аронець Ю.М. керівник; Кусманцев М.О. адвокат (ордер серія СЕ №1050618 від 10.07.2024);
від відповідача: Іванович Л.Є. самопредставництво (витяг з ЄДРЮОФОП та ГФ);
третя особа Управління комунальної власності Чернівецької міської ради: Іванович Л.Є. самопредставництво (витяг з ЄДРЮОФОП та ГФ);
третя особа Комунальне некомерційне підприємство Чернівецької міської ради Центральна міська клінічна лікарня»: не з`явились;
ВСТАНОВИВ:
27.11.2023 на розгляд Господарського суду Чернівецької області поступила позовна заява Релігійної організації Релігійна громада парафії на честь святого великомученика Пантелеїмона Чернівецько-Буковинської єпархії Української православної церкви міста Чернівці Чернівецької області, м. Чернівці до відповідача Чернівецької міської ради про визнання протиправним та скасування рішення Чернівецької міської ради «Про припинення права оренди майна Чернівецької міської територіальної громади 27.04.2023 №1178 щодо припинення права оренди релігійній організації «Релігійна громада парафія на честь Святого Великомученика Пантелеїмона Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви міста Чернівці Чернівецької області» релігійної споруди Храму на честь Святого Великомучиника Пантелеїмона, розташованого за адресою вул. Головна, 100 (договір оренди нерухомого майна №90, укладеного 20.08.2021 між релігійною організацією «Релігійна громада парафія на честь Святого Великомученика Пантелеїмона Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви міста Чернівці Чернівецької області» та Управління комунальної власності Чернівецької міської ради.
Дані позовні вимоги мотивовано тим, що 20.08.2021 було продовжено платне користування позивачу релігійною спорудою будівля літ. З, площею 102,30 кв.м, яка розташована за адресою: м. Чернівці, вул. Головна, 100, та знаходиться на балансі комунального некомерційного підприємства Центральна міська клінічна лікарня Чернівецької міської ради на підставі договору оренди № 90 нерухомого майна, укладеного 20.08.2021 року між сторонами. У відповідності до п. 11.1 договору його укладено строком, що діє з 20 серпня 2021 року до моменту затвердження Положення про оренду майна, що належить до комунальної власності Чернівецької міської територіальної громади, але не більше ніж до 31.07.2022. Позивач вказує, що вказаний договір у відповідності до вимог п. 5 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 Про особливості оренди державного та комунального майна в період воєнного стану продовжений на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану. Отже, Чернівецька міська рада, при прийнятті оскаржуваного рішення Про припинення права оренди майна Чернівецької міської територіальної громади від 27.04.2023 № 1178, щодо припинення права оренди нерухомого майна за адресою вул. Головна, 100 діяла всупереч вимог п. 11.6 та 11.7 договору оренди № 90 нерухомого майна, укладеного 20.08.2021 між сторонами, щодо його припинення за підстав відсутніх в Законі України Про оренду державного та комунального майна, відсутніх в Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483, відсутніх в Положенні щодо передачі в оренду майна, що належить до комунальної власності Чернівецької міської територіальної громади, затвердженого рішенням міської ради VIII скликання 30.11.2021 року №584, а також відсутніх в Господарському кодексі України та Цивільному кодексі України.
Ухвалою Господарського суду Чернівецької області від 19.12.2023 залучено третіми особами, які не заявляють самостійних вимог на предмет спору на стороні відповідача Управління комунальної власності Чернівецької міської ради та Комунальне некомерційне підприємство Чернівецької міської ради Центральна міська клінічна лікарня.
Рішенням Господарського суду Чернівецької області від 19 квітня 2024 року у справі №926/5131/23 в задоволенні позовних вимог відмовлено.
При винесенні даного рішення судом, не прийнято до уваги посилання позивача на п.5 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 №634 «Про особливості оренди державного та комунального майна в період воєнного стану», оскільки термін дії договору закінчився 30.11.2021, договір сторонами не продовжений, а новий не укладений, то відповідно рішенням Чернівецької міської ради від 27.04.2023 № 1178 «Про припинення права оренди майна Чернівецької міської територіальної громади» правомірно припинено право оренди нерухомого майна Чернівецької міської територіальної громади, за адресою вул. Головна,100 для позивача, в зв`язку з чим в позові відмовлено.
Позивач Релігійна організація Релігійна громада парафії на честь святого великомученика Пантелеїмона Чернівецько-Буковинської єпархії Української православної церкви міста Чернівці Чернівецької області, не погодившись з винесеним рішення подав апеляційну скаргу, в якій посилається на те, що таке прийнято з порушенням норм матеріального та процесуального права з неповним дослідженням матеріалів та обставин справи.
Скаржник відмічає, що в порушення норм процесуального права, під час ухвалення рішення, судом не взято до уваги повний зміст укладеного між позивачем та управлінням комунальної власності Чернівецької міської ради договору оренди комунального майна №90 від 20.08.2021 та не надано правову оцінку його положенням. Вказує, що суд помилково не бере до уваги зміст п.4.2. та п.п. «а» п.11.6.1 договору, оскільки сторони домовились, що саме в такий спосіб договір має бути припинено по закінченню його строку. Вважає, що не передбачення вказаної умови в Законі України «Про оренду державного та комунального майна» ніяким чином не робить таку умову недійсною, оскільки жодним чином вимоги закону не порушуються, а лише реалізуються, згідно обраного сторонами договору порядку і за закінченням строку договір припиняється з дати закінчення строку на підставі рішення орендодавця. Суд в мотивувальній частині вказує на подання позивачем заяви про продовження дії договору та не враховує повний зміст ст. ст. 18, 19 Закону України «Про оренду державного та комунального майна» чинної станом на 30.11.2021. Також, вказує, що судом не було застосовано, п. 5 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 №634.
Відповідно до цього просить , рішення Господарського суду Чернівецької області від 19 квітня 2024 року у справі №926/5131/23 скасувати та прийняти нове рішення, яким позовні вимоги задоволити.
Відповідач Чернівецька міська рада у відзиві на апеляційну скаргу, б/н від 07.06.2024 (вх. № апеляційного суду 01-04/3894/24 від 07.06.2024) заперечує доводи апеляційної скарги вказуючи на те, що діючи в межах і в спосіб визначений Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні» , Законом України «Про оренду державного та комунального майна» відповідно прийняла рішення №1178 від 27.04.2023 та визначила, що право оренди нерухомого майна Чернівецької міської територіальної громади за адресою вул. Головна, 100 по договору для позивача є припиненим. Також вважає, що суд обґрунтовано не прийняв до уваги посилання позивача на п.5 постанови КМ України від 27.05.2022 №634, оскільки строк дії договору завершився до введення воєнного стану. Отже відмічає, що оскільки термін дії договору закінчився 30.11.2021, договір сторонами не продовжений, а новий не укладений, то рішенням Чернівецької міської ради від 27.04.2023 №1178 «Про припинення права оренди майна Чернівецької міської територіальної громади» правомірно припинено право оренди нерухомого майна Чернівецької міської територіальної громади за адресою вул.. Головна, 100 для позивача. Відтак, просить, рішення місцевого господарського суду залишити без змін, а апеляційну скаргу без задоволення.
Третя особа Управління комунальної власності Чернівецької міської ради у поясненнях, б/н від 10.06.2024 (вх. № апеляційного суду 01-04/3934/24 від 10.06.2024) заперечує доводи апеляційної скарги, з тих самих мотивів, що і відповідач.
Ухвалою Західного апеляційного господарського суду від 05.06.2024 (головуючий суддя Малех І.Б., судді Гриців В.М., Зварич О.В.) відкрито апеляційне провадження за апеляційною скаргою Релігійної організації Релігійна громада парафія на честь Святого Великомученика Пантелеїмона Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви міста Чернівці Чернівецької області, б/н від 19.05.2024 (вх. № апеляційного суду 01-05/1439/24 від 20.05.2024) на рішення Господарського суду Чернівецької області від 19 квітня 2024 року у справі №926/5131/23; витребувано в Господарського суду Чернівецької області матеріали справи №926/5131/23.
13.06.2024 в канцелярію апеляційного суду поступили матеріали справи №926/5131/23.
В подальшому ухвалою суду від 13.06.2024 розгляд справи №926/5131/23 призначено в судове засідання на 10 липня 2024 року.
З підстав викладених в ухвалі суду від 10.07.2024 розгляд справи відкладено в судове засідання на 24 липня 2024 року, а в подальшому на 21 серпня 2024 року.
В судове засідання 24.07.2024 з`явились представники позивача, відповідача та третьої особи, які підтримали свої доводи і заперечення з мотивів, викладених в апеляційній скарзі та відзивах на неї.
Третя особа - Комунальне некомерційне підприємство Чернівецької міської ради Центральна міська клінічна лікарня участі уповноваженого представника не забезпечила, причин неявки не повідомила, хоча належним чином була повідомлена ухвалами суду про час та місце розгляду справи, що підтверджується довідками суду, які підписані уповноваженим працівником суду.
Згідно статті 269 Господарського процесуального кодексу України, суд апеляційної інстанції переглядає справу за наявними у ній і додатково поданими доказами та перевіряє законність і обґрунтованість рішення суду першої інстанції в межах доводів та вимог апеляційної скарги. Суд апеляційної інстанції досліджує докази, що стосуються фактів, на які учасники справи посилаються в апеляційній скарзі та (або) відзиві на неї. Суд апеляційної інстанції не обмежений доводами та вимогами апеляційної скарги, якщо під час розгляду справи буде встановлено порушення норм процесуального права, які є обов`язковою підставою для скасування рішення, або неправильне застосування норм матеріального права. У суді апеляційної інстанції не приймаються і не розглядаються позовні вимоги та підстави позову, що не були предметом розгляду в суді першої інстанції.
Вивчивши матеріали справи в сукупності з апеляційною скаргою, відзивом на неї та письмовими поясненнями, заслухавши пояснення представників учасників процесу, оцінивши зібрані у справі докази, судова колегія Західного апеляційного господарського суду прийшла до висновку про відповідність рішення Господарського суду Чернівецької області від 19 квітня 2024 року у справі №926/5131/23 нормам чинного матеріального та процесуального права, матеріалам та обставинам справи, виходячи з наступного.
Предметом спору є визнання протиправним та скасування рішення Чернівецької міської ради «Про припинення права оренди майна Чернівецької міської територіальної громади 27.04.2023 №1178, щодо припинення права оренди релігійній організації «Релігійна громада парафія на честь Святого Великомученика Пантелеїмона Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви міста Чернівці Чернівецької області» релігійної споруди Храму на честь Святого Великомучиника Пантелеїмона, розташованого за адресою вул. Головна, 100 (договір оренди нерухомого майна №90, укладеного 20.08.2021 між релігійною організацією «Релігійна громада парафія на честь Святого Великомученика Пантелеїмона Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви міста Чернівці Чернівецької області» та Управління комунальної власності Чернівецької міської ради.
Обставинами справи встановлено, що згідно свідоцтва про право власності на нерухоме майно № 27647651 від 03.10.2014 у комунальній власності територіальної громади м. Чернівці перебувають нежилі приміщення літ. З, загальною площею 102,3 кв.м., що розташовані за адресою: м. Чернівці, вулиця Головна, 100.
Відповідно до рішення Чернівецької міської ради від 02.08.2021 № 364 Про включення до Переліку другого типу нерухомого майна, що на праві власності належить Чернівецькій міській територіальній громаді, передачу в оренду та продовження договорів оренди позивачу погоджено продовження договору оренди нерухомого майна від 20.09.2018 № 121 терміном до моменту затвердження Положення про оренду майна, що належить до комунальної власності Чернівецької міської територіальної громади, але не більше, ніж до 31.07.2022.
В подальшому, на виконання вказаного рішення міської ради між Релігійною організацією Релігійна громада парафії на честь святого великомученика Пантелеїмона Чернівецько-Буковинської єпархії Української православної церкви міста Чернівці Чернівецької області та Управлінням комунальної власності Чернівецької міської ради укладено договір оренди комунального майна № 90 від 20.08.2021, який укладено до моменту затвердження Положення про оренду майна, що належить до комунальної власності Чернівецької міської територіальної громади, але не більше ніж до 31.07.2022.
Згідно п. 1.3 договору об`єкт оренди знаходиться на балансі комунального некомерційного підприємства Чернівецької міської ради Центральна міська клінічна лікарня.
Згідно статті 251 Цивільного кодексу України строком є певний період у часі, зі спливом якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Терміном є певний момент у часі, з настанням якого пов`язана дія чи подія, яка має юридичне значення. Строк та термін можуть бути визначені актами цивільного законодавства, правочином або рішенням суду.
Стаття 252 Цивільного кодексу України визначено, що строк визначається роками, місяцями, тижнями, днями або годинами. Термін визначається календарною датою або вказівкою на подію, яка має неминуче настати.
Як вірно відмічено судом першої інстанції, рішенням міської ради від 30.11.2021 № 584 було затверджено Положення, щодо передачі в оренду майна, що належить до комунальної власності Чернівецької міської територіальної громади, а тому договір припинив свою дію у зв`язку із закінченням його дії.
Пунктом 11.6.1 договору сторони погодились, що він припиняється в разі закінчення строку, на який його було укладено.
Положеннями Закону України Про оренду державного та комунального майна не передбачено, що орендодавець додатково зобов`язаний повідомляти орендаря про припинення договору.
Частиною третьою статті 18 Закону України Про оренду державного та комунального майна передбачено, що договори оренди можуть бути продовжені на той самий строк, на який вони були укладені, на підставі заяви орендаря про продовження договору, поданої орендодавцю не пізніше ніж за три місяці до закінчення строку дії договору оренди.
Як встановлено з обставин справи, 07.02.2022 позивачем, на адресу управління комунальної власності Чернівецької міської ради надіслано лист про укладення договору оренди строком на 5 років.
Відповідно до пункту 136 Порядку передачі в оренду державного та комунального майна, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 03.06.2020 № 483 (далі Порядок) заява подається шляхом заповнення електронної форми через особистий кабінет в електронній торговій системі. Орендар додає до заяви документи, передбачені пунктом 113 цього Порядку та звіт про оцінку майна. Рецензування звіту про оцінку майна здійснюється відповідно до Закону України Про оцінку майна, майнових прав та професійну оціночну діяльність в Україні.
Судом першої інстанції встановлено, що подана позивачем заява від 07.02.2022 не відповідає вимогам Положення, і даного не спростовано в апеляційній скарзі.
В свою чергу матеріали справи не містять іншої заяви про продовження договору на той самий строк, на який він був укладений, які б надсилались управлінню комунальної власності Чернівецької міської ради чи балансоутримувачу.
З врахуванням наведеного, суд апеляційної інстанції погоджується з висновком суду першої інстанції про те, що орендарем (позивачем) не дотримано вимоги вказаної вище норми закону та не подано орендодавцю заяви про продовження договору оренди за три місяці до закінчення договору оренди, то договір оренди є припиненим.
Згідно положень ст. 785 Цивільного кодексу України встановлено, що у разі припинення договору найму (оренди) наймач (позивач) зобов`язаний негайно повернути наймодавцеві річ у стані, в якому вона була одержана, з урахуванням нормального зносу, або у стані, який було обумовлено в договорі.
Відповідно до пункту 31 частини першої статті 26 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні виключно на пленарних засіданнях сільської, селищної, міської ради вирішуються такі питання прийняття рішень про передачу іншим органам окремих повноважень щодо управління майном, яке належить до комунальної власності відповідної територіальної громади, визначення меж цих повноважень та умов їх здійснення.
Відповідно до статті 29 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні до відання виконавчих органів сільських, селищних, міських рад належать власні повноваження щодо управління в межах, визначених радою, майном, що належить до комунальної власності відповідних територіальних громад.
Рішенням Чернівецької міської ради від 27.04.2023 № 1178 припинено право оренди нерухомого майна по вулиці Головна, 100 для позивача.
Положення статті 391 Цивільного кодексу України, якою передбачено права власника майна вимагати усунення перешкод у здійсненні ним права користування та розпорядження своїм майном, передбачають регулювання захисту права власності не в будь-якому випадку, а саме в разі його порушення шляхом вчинення перешкод у здійсненні власником його правомочностей з користування та (або) розпорядження майном.
Так, статтею 60 Закону України Про місцеве самоврядування в Україні визначено, що органи місцевого самоврядування від імені та в інтересах територіальних громад відповідно до закону здійснюють правомочності щодо володіння, користування та розпорядження об`єктами права комунальної власності, в тому числі виконують усі майнові операції, можуть передавати об`єкти права комунальної власності у постійне або тимчасове користування юридичним та фізичним особам, здавати їх в оренду, продавати і купувати, використовувати як заставу, вирішувати питання їхнього відчуження, визначати в угодах та договорах умови використання та фінансування об`єктів, що приватизуються та передаються у користування і оренду. Право комунальної власності територіальної громади захищається законом на рівних умовах з правами власності інших суб`єктів. Об`єкти права комунальної власності не можуть бути вилучені у територіальних громад і передані іншим суб`єктам права власності без згоди безпосередньо територіальної громади або відповідного рішення ради чи уповноваженого нею органу, за винятком випадків, передбачених законом.
З врахуванням викладеного вище, судом першої інстанції зроблено обґрунтований висновок про те, що Чернівецька міська рада, діючи в межах і в спосіб визначений Законом України Про місцеве самоврядування в Україні, Законом України Про оренду державного та комунального майна прийняла рішення № 1178 від 27.04.2023 та визначила, що право оренди нерухомого майна Чернівецької міської територіальної громади за адресою вул. Головна, 100 по Договору для позивача є припиненим.
Щодо посилання позивача , як в суді першої, так і апеляційної інстанцій на пункт 5 постанови Кабінету Міністрів України від 27.05.2022 № 634 Про особливості оренди державного та комунального майна в період воєнного стану, щодо продовження на період дії воєнного стану та протягом чотирьох місяців з дати припинення чи скасування воєнного стану договорів оренди державного та комунального майна, строк дії яких завершується у період воєнного стану, оскільки строк дії Договору завершився до введення воєнного стану, суд апеляційної інстанції вказує наступне.
Оскільки термін дії договору закінчився 30.11.2021 і такий сторонами не продовжений, а новий не укладений, то рішенням Чернівецької міської ради від 27.04.2023 № 1178 Про припинення права оренди майна Чернівецької міської територіальної громади правомірно припинено право оренди нерухомого майна Чернівецької міської територіальної громади за адресою вул. Головна,100 для позивача.
Отже, по суті обґрунтування апеляційної скарги зводиться до переоцінки доказів та не спростовує висновків суду першої інстанції і свідчить про незгоду скаржника із правовою оцінкою суду першої інстанції обставин справи.
З врахуванням наведеного рішення Господарського суду Чернівецької області від 19.04.2024 у справі №926/5131/23 слід залишити без змін, як законне та обґрунтоване відносно обставин та матеріалів справи.
Аналізуючи питання обсягу дослідження доводів скаржника та їх відображення у судових рішеннях, суд апеляційної інстанції ґрунтується на висновках, що їх зробив Європейський суд з прав людини у справі «Проніна проти України» (рішення ЄСПЛ від 18.07.2006). Зокрема, ЄСПЛ у своєму рішенні зазначив, що п.1 ст. 6 Конвенції зобов`язує суди давати обґрунтування своїх рішень, але це не може сприйматись як вимога надавати детальну відповідь на кожен аргумент. Межі цього обов`язку можуть бути різними в залежності від характеру рішення. Крім того, необхідно брати до уваги різноманітність аргументів, які сторона може представити в суд та відмінності, які існують у державах-учасницях, з огляду на положення законодавства, традиції, юридичні висновки, викладення та формулювання рішень.
Суд апеляційної інстанції вважає, що Господарський суд Чернівецької області ухвалив рішення від 19 квітня 2024 року у справі №926/5131/23, з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Відповідно до ст. 276 ГПК України суд апеляційної інстанції залишає апеляційну скаргу без задоволення, а судове рішення без змін, якщо визнає, що суд першої інстанції ухвалив судове рішення з додержанням норм матеріального і процесуального права.
Отже, рішення Господарського суд Чернівецької області від 19 квітня 2024 року у справі №926/5131/23 належить залишити без змін, апеляційну скаргу Релігійної організації «Релігійна громада парафія на честь Святого Великомученика Пантелеїмона Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви міста Чернівці Чернівецької області - без задоволення.
Згідно з п.2 ч.1 ст.129 ГПК України у спорах, що виникають при виконанні договорів та з інших підстав судовий збір покладається на сторони пропорційно розміру задоволених позовних вимог.
Оскільки у цьому випадку суд апеляційної інстанції не змінює рішення, та не ухвалює нового рішення, розподіл судових витрат судом апеляційної інстанції не здійснюється (частина 14 статті 129 ГПК України).
Керуючись ст. ст. 129, 236, 269, 275, 276, 282 ГПК України, Західний апеляційний господарський суд, - П О С Т А Н О В И В :
1.Апеляційну скаргу Релігійної організації Релігійна громада парафія на честь Святого Великомученика Пантелеїмона Чернівецько-Буковинської єпархії Української Православної Церкви міста Чернівці Чернівецької області, б/н від 19.05.2024 (вх. № апеляційного суду 01-05/1439/24 від 20.05.2024) залишити без задоволення.
2.Рішення Господарського суду Чернівецької області від 19 квітня 2024 року у справі №926/5131/23 залишити без змін.
3.Судовий збір за подання апеляційної скарги - покласти на скаржника.
4.Постанова набирає законної сили з дня її прийняття та може бути оскаржена в касаційному порядку до Верховного Суду протягом двадцяти днів відповідно до ст.ст. 286 - 289 ГПК України.
5.Матеріали справи №926/5131/23 повернути Господарському суду Чернівецької області.
Повний текст постанови складено та підписано 05.09.2024, з врахуванням того, що головуючий суддя - Малех І.Б. перебувала у відрядженні з 02.09.2024 по 04.09.2024 (включно).
Головуючий суддяІ.Б. Малех
СуддяВ.М. Гриців
СуддяО.В. Зварич
Суд | Західний апеляційний господарський суд |
Дата ухвалення рішення | 21.08.2024 |
Оприлюднено | 06.09.2024 |
Номер документу | 121399847 |
Судочинство | Господарське |
Господарське
Західний апеляційний господарський суд
Малех Ірина Богданівна
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Байталюк Володимир Дмитрович
Господарське
Господарський суд Чернівецької області
Байталюк Володимир Дмитрович
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2023Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні