Рішення
від 26.08.2024 по справі 908/1304/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

номер провадження справи 33/95/24

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЗАПОРІЗЬКОЇ ОБЛАСТІ

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

26.08.2024 Справа № 908/1304/24

м.Запоріжжя Запорізької області

Господарський суд Запорізької області у складі судді Мірошниченка М.В.

при секретарі судового засідання Драковцевій В.В.,

розглянувши у відкритому судовому засіданні в загальному позовному провадженні матеріали справи № 908/1304/24

за позовом Концерну Міські теплові мережі (69091, м. Запоріжжя, вул. Героїв полку Азов, буд. 137, ідентифікаційний код 32121458)

до відповідача: Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромсервіс (69032, м.Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 31, кв. 106, ідентифікаційний код 23848901)

про стягнення грошових коштів

за участю представників:

від позивача Шикун В.О., довіреність №803/20-24 від 08.05.2024;

від відповідача - Воронін О.Г., самопредставництво на підставі витягу з ЄДР; Пивоварова Л.М., довіреність б/н від 01.08.2024;

вільний слухач - Губрієнко А.О.;

СУТЬ СПОРУ:

До Господарського суду Запорізької області звернувся Концерн Міські теплові мережі з позовом про стягнення з Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромсервіс заборгованості в сумі 125657,00 грн. за послуги теплопостачання, які надавались відповідачу за адресою: вул. Незалежної України, буд. 31, м. Запоріжжя, за період з 01.11.2021 по 29.02.2024 на підставі типового індивідуального договору №72206641 про надання послуги з постачання теплової енергії, укладеного сторонами 01.11.2021.

Згідно з протоколом автоматизованого розподілу судової справи між суддями від 29.04.2024 позовну заяву передано на розгляд судді Мірошниченку М.В.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 06.05.2024 позовну заяву залишено без руху, надано позивачу десятиденний строк для усунення недоліків позовної заяви з дня вручення ухвали про залишення позовної заяви без руху.

Позивачу та представнику позивача, яким подано позов, доставлено копію даної ухвали до їх електронних кабінетів 06.05.2024, що підтверджується довідками про доставку електронного листа.

07.05.2024 від позивача надійшла заява про усунення недоліків, у якій позивач на виконання вимог суду уточнив місцезнаходження відповідача згідно з відомостями Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань та надав докази надсилання відповідачу копії позовної заяви з додатками на уточнену адресу: 69032, м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 31, кв. 106.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 08.05.2024 прийнято позовну заяву до розгляду та відкрито провадження у справі №908/1304/24, присвоєно справі номер провадження 33/95/24, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами за правилами спрощеного позовного провадження без повідомлення (виклику) учасників справи за наявними у справі матеріалами без проведення судового засідання. Встановлено відповідачу строк для надання відзиву на позовну заяву - 15 днів з дня вручення ухвали про відкриття провадження у справі; для надання заперечень на відповідь на відзив - 5 днів з дня отримання відповіді на відзив. Встановлено позивачу строк для надання суду відповіді на відзив на позов - 5 днів з дня отримання відзиву на позов. Повідомлено сторін, що додаткові письмові докази, клопотання, заяви, пояснення, необхідно подати у строк до 07.06.2024.

Копію ухвали доставлено до електронного кабінету позивача та представника позивача 08.05.2024, що підтверджується довідками про доставку електронного листа.

Відповідач отримав копію ухвали поштою 13.05.2024, що підтверджується рекомендованим повідомленням про вручення поштового відправлення.

20.05.2024 до суду надійшло повідомлення представника відповідача про надання доступу до електронної справи за допомогою електронного кабінету користувача ЄСІТС.

Також 20.05.2024 від відповідача надійшло клопотання про розгляд справи в порядку загального позовного провадження.

22.05.2022 від відповідача надійшов відзив на позов, згідно з яким відповідач просить відмовити позивачу в позові.

Відзив прийнято судом до розгляду.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 27.05.2024 ухвалено розгляд справи №908/1304/24 здійснювати за правилами загального позовного провадження зі стадії відкриття провадження у справі, замінено розгляд справи по суті підготовчим засіданням, підготовче засідання призначено на 25.06.2024 о 10 год. 00 хв.

Ухвалу суду доставлено до електронного кабінету позивача, представника позивача та відповідача 27.05.2024, що підтверджується довідками про доставку електронного листа.

29.05.2024 від позивача надійшла відповідь на відзив, відповідно до якої позивач просить задовольнити позовні вимоги.

10.06.2024 від відповідача надійшли заперечення, відповідно до яких відповідач просить відмовити у задоволенні позовних вимог.

24.06.2024 від позивача та відповідача надійшли клопотання про відкладення підготовчого засідання з метою здійснення позивачем перерахунку для уточнення позовних вимог.

В судове засідання 25.06.2024 сторони своїх представників не направили.

З метою дотримання принципу рівності сторін та процесуальних прав усіх учасників справи, суд задовольнив клопотання сторін, ухвалою суду від 25.06.2024 відкладено підготовче засідання на 29.07.2024 о 10 год. 00 хв.

04.07.2024 від позивача надійшла заява про зменшення розміру позовних вимог, відповідно до якої позивач просить стягнути з відповідача заборгованість в сумі 75790,03 грн. за період з 01.11.2021 по 29.02.2024. Таким чином, позивач зменшив суму заборгованості, період нарахувань залишив без змін.

В судовому засіданні 29.07.2024 був присутній представник позивача, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом Акорд.

Представник позивача оголосив заяву про зменшення розміру позовних вимог.

Суд прийняв до розгляду заяву позивача про зменшення розміру позовних вимог, ухвалив розглядати зменшені позовні вимоги про стягнення заборгованості в розмірі 75790,03 грн. за послуги теплопостачання які надавались відповідачу за адресою: вул. Незалежної України, буд. 31, м. Запоріжжя, за період з 01.11.2021 по 29.02.2024.

Представник позивача не заперечив проти закриття підготовчого провадження.

Ухвалою Господарського суду Запорізької області від 29.07.2024 закрито підготовче провадження у справі №908/1304/24 та призначено справу №908/1304/24 до розгляду по суті на 20.08.2024 о 10 год. 30 хв.

В судовому засіданні 20.08.2024 були присутні представники обох сторін, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом Акорд.

Для з`ясування представником позивача обставин справи, суд оголосив перерву в судовому засіданні до 26.08.2024 об 11 год. 30 хв.

В судовому засіданні 26.08.2024 були присутні представники обох сторін, здійснювалося фіксування судового процесу технічними засобами програмно-апаратним комплексом Акорд.

Представник позивача просив задовольнити позов.

Представник відповідача заперечив проти задоволення позовних вимог.

В судовому засіданні 26.08.2024 судом прийнято рішення, проголошено вступну та резолютивну частини рішення.

Розглянувши матеріали справи, заслухавши пояснення представників сторін, суд

ВСТАНОВИВ:

Товариство з обмеженою відповідальністю «Агропромсервіс» (відповідач) на підставі договору оренди нерухомого майна від 01.10.2003 № 487/13, укладеного з Департаментом комунальної власності та приватизації Запорізької міської ради (орендодавець) та Комунальним підприємством «Виробниче ремонтно-експлуатаційне житлове об`єднання №7» (балансоутримувач), користується частиною нежитлового приміщення №132 підвального поверху (літ.А-4) у складі кімнат №№ 2,3,6-9 площею 75,5 м2 за адресою вул. Незалежної України, буд.31, м. Запоріжжя.

Цей договір укладено строком на 5 років з 24.12.2020 по 24.12.2025 (п. 10.1 договору).

Комунальне підприємство «ВРЕЖО № 7» в листі до позивача від 25.10.2023 за вих. №3087 підтвердило, що станом на жовтень 2023 року нежитлове приміщення площею 75,5 м2 за адресою вул. Незалежної України буд. 31 відповідачем не поверталося .

Доказів припинення дії договору оренди нерухомого майна від 01.10.2003 № 487/13 суду не надано.

Крім того, відповідачу належать на праві власності нежитлові приміщення в будинку №31 по вул. Незалежної України в м. Запоріжжя, а саме: № 131А (свідоцтво про право власності від 26.06.2012 серії САЕ № 664710) та № 131Б (свідоцтво про право власності від 26.06.2012 серії САЕ № 664709), що підтверджується інформаційною довідкою №349820492 від 10.10.2023 з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно.

Відповідно до відомостей Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб-підприємців та громадських формувань основним видом господарської діяльності Концерну Міські теплові мережі (позивача) є постачання пари, гарячої води та кондиційованого повітря.

Відносини між споживачами та виконавцями послуг з постачання теплової енергії регулюються Законом України від 09.11.2017 №2189-VIII «Про житлово-комунальні послуги та Правилами надання послуг з постачання теплової енергії і типових договорів про надання послуги з постачання теплової енергії, затвердженими постановою Кабінетів України від 21.08.2019 № 830, Правилами надання послуги з постачання гарячої води і типових договорів про надання послуги з постачання гарячої води», затвердженими постановою Кабінету Міністрів України від 11.12.2019 № 1182.

Згідно з ч. 7 ст. 14 Закону України від 09.11.2017 № 2189-VIII Про житлово-комунальні послуги до дати обрання співвласниками багатоквартирного будинку однієї з моделей організації договірних відносин, визначених частиною першою цієї статті, та/або досягнення згоди з виконавцем про розмір плати за обслуговування внутрішньобудинкових систем багатоквартирного будинку, що забезпечують надання відповідної комунальної послуги, між виконавцем відповідної комунальної послуги та кожним співвласником укладається публічний договір приєднання відповідно до вимог частини п`ятої статті 13 цього Закону.

Частиною 5 статті 13 даного Закону встановлено, що в разі якщо співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали з виконавцем комунальної послуги відповідний договір (крім послуг з постачання та розподілу природного газу і послуг з постачання та розподілу електричної енергії), з ними укладається індивідуальний договір про надання комунальної послуги, що є публічним договором приєднання.

Такі договори вважаються укладеними, якщо протягом 30 днів з дня опублікування тексту договору на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та/або на веб-сайті виконавця послуги співвласники багатоквартирного будинку не прийняли рішення про вибір моделі договірних відносин та не уклали відповідний договір з виконавцем комунальної послуги.

Пунктом 3 Прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про житлово-комунальні послуги» від 09.11.2017 №2189-VIII визначено, що договори про надання комунальних послуг, укладені до введення в дію цього Закону, зберігають чинність на умовах, визначених такими договорами, до дати набрання чинності договорами про надання відповідних комунальних послуг, укладеними за правилами, визначеними цим Законом.

Постановами Кабінету Міністрів України від 08.09.2021 № 1022 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 21серпня 2019 р. № 830» та від 08.09.2021 №1023 «Про внесення змін до постанови Кабінету Міністрів України від 1 грудня 2019 р. № 1182», затверджені тексти типових індивідуальних договорів про надання комунальних послуг (послуги з постачання теплової енергії з обслуговуванням внутрішньобудинкових систем та послуги з постачання гарячої води), що є публічними договорами приєднання.

02.10.2021 Концерн Міські теплові мережі оприлюднив на офіційному веб-сайті органу місцевого самоврядування та на власному офіційному веб-сайті індивідуальний договір про надання послуг з постачання теплової енергії та постачання гарячої води, що є публічним договором приєднання.

Пунктом 4 даного договору встановлено, що фактом приєднання споживача до умов договору (акцептування договору) є вчинення споживачем будь-яких дій, які свідчать про його бажання укласти договір, зокрема надання виконавцю підписаної заяви-приєднання (додаток), сплата рахунка за надану послуги, факт отримання послуги.

Згідно з абз. 1, 2 п. 8, абз. 2 п. 9 Правил надання послуги з постачання теплової енергії», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 830, постачання теплової енергії для потреб опалення здійснюється в опалювальний період

Рішення про початок та закінчення опалювального періоду приймається органами місцевого самоврядування з урахуванням кліматичних умов згідно з будівельними нормами і правилами, правилами технічної експлуатації теплових установок і мереж, державними санітарними нормами і правилами.

Постачання теплової енергії для потреб опалення здійснюється в опалювальний період безперервно, крім часу перерв, визначених частиною першою статті 16 Закону України «Про житло-комунальні послуги».

Відповідно до пп. 12 п. 42 Правил надання послуги з постачання теплової енергії», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 830, споживач має право відключитися від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) відповідно до Порядку відключення споживачів від систем централізованого опалення та постачання гарячої води, затвердженого наказом Мінрегіону від 26 липня 2019 р. № 169; це право не звільняє споживача від зобов`язання відшкодовувати частину обсягу теплової енергії на задоволення загальнобудинкових потреб на опалення, який складається з обсягу теплової енергії на опалення місць загального користування і допоміжних приміщень будинку та обсягу теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання (за наявності циркуляції).

Відповідно до п. п. 1, 9, 12 розділу ІІ Порядку відключення споживачів від мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води, затвердженого наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 26.07.2019 № 16), рішення щодо відключення власників (співвласників) будівель, у тому числі житлових будинків, від ЦО та/або ГВП приймається органом місцевого самоврядування відповідно до законодавства за письмовою заявою власника (співвласників) такої будівлі, в тому числі житлового будинку, з урахуванням рішення постійно діючої комісії для розгляду питань щодо відключення споживачів від систем (мереж) централізованого опалення (теплопостачання) та постачання гарячої води.

Для відключення будівлі, в тому числі житлового будинку, власник (співвласники) забезпечує розроблення проєкту відключення будівлі від ЦО та/або ГВП, який має відповідати вимогам чинних державних будівельних норм та правил, і проєкту системи індивідуального чи автономного теплопостачання будівлі, який розробляється з урахуванням схеми теплопостачання населеного пункту та має відповідати вимогам чинних державних будівельних норм та правил.

Після виконання робіт із відключення будівлі від ЦО та/або ГВП складається акт про відключення будівлі, в тому числі житлового будинку, від зовнішніх інженерних мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання)/постачання гарячої води (додаток 2) - по одному примірнику для власника/представника співвласників та кожного виконавця відповідної комунальної послуги, а також для оператора зовнішніх інженерних мереж або іншого суб`єкта господарювання (у разі їх залучення відповідно до пункту 10 цього розділу). Такий акт підписується усіма присутніми під час відключення сторонами: власником/представником співвласників та кожним виконавцем відповідної комунальної послуги, а також оператором зовнішніх інженерних мереж або іншим суб`єктом господарювання (у разі їх залучення).

Після підписання акта виконавець відповідної комунальної послуги повідомляє власника (співвласників) про перегляд умов або розірвання договору про надання відповідної комунальної послуги.

Відповідачем не надано доказів відключення приміщень відповідача №131А, 131Б, 132, які знаходяться в будинку 31 по вул. Незалежної України у м. Запоріжжя, від зовнішніх інженерних мереж (систем) централізованого опалення (теплопостачання)/постачання гарячої води.

Враховуючи викладене, відповідач акцептував договір з позивачем шляхом споживання послуги з постачання теплової енергії, яка подається в житловий будинок №31 по вул. Незалежної України у м. Запоріжжя, станом на 01.11.2021, тому типовий індивідуальний договір №72206641 про надання послуги з постачання теплової енергії (надалі - договір) за адресою: м.Запоріжжя, вул. Незалежної України буд. 31 між позивачем та відповідачем є укладеним з 01.11.2021.

Згідно з рішеннями Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 23.10.2021 №382 «Про початок опалювального періоду 2021 2022 років у м. Запоріжжя» та від 29.03.2022 №126 «Про закінчення опалювального періоду 2021 2022 років у м. Запоріжжя» опалювальний сезон 2021 2022 років у м. Запоріжжя тривав з 01.11.2021 по 31.03.2022.

Відповідно до рішень Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 31.10.2022 №410 Про початок опалювального періоду 2022 2023 років у м. Запоріжжя, від 27.03.2023 №186 Про внесення змін до рішення виконавчого комітету Запорізької міської ради від 24.03.2023 №184 Про закінчення опалювального періоду 2022-2023 років у м. Запоріжжя опалювальний період 2022 2023 років розпочато у м. Запоріжжя 25.11.2022 і закінчено 31.03.2023.

Згідно з рішенням Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 09.11.2023 №665 Про початок опалювального періоду 2023 2024 років у місті Запоріжжя опалювальний період 2023 2024 року розпочато у м. Запоріжжя 25.11.2023.

Згідно з п. 5 договору виконавець зобов`язується надавати споживачу послугу відповідної якості та в обсязі відповідно до теплового навантаження будинку, а споживач зобов`язується своєчасно та в повному обсязі оплачувати надану послугу в строки і на умовах, що визначені цим договором.

Обсяг спожитої споживачем послуги визначається як частина обсягу теплової енергії, спожитої у будинку для потреб опалення, визначеної та розподіленої згідно з вимогами Закону України Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання.

Відповідно до п. 11 договору обсяг спожитої у будинку послуги визначається як обсяг теплової енергії, спожитої в будинку за показаннями засобів вимірювальної техніки вузла (вузлів) комерційного обліку або розрахунково відповідно до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Мінрегіону від 22 листопада 2018 р. № 315 (далі Методика розподілу).

Обсяг спожитої відповідачем послуги визначено позивачем як частину обсягу теплової енергії, спожитої у житловому будинку № 31 по вул. Незалежної України в м. Запоріжжя для потреб опалення, визначеної та розподіленої згідно з вимогами Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» на підставі показів приладу комерційного обліку теплової енергії (архів показів приладу обліку опалення додано до позовної заяви).

Згідно з абз. 1, 2 п. 32 договору розрахунковим періодом для оплати обсягу спожитої послуги є календарний місяць. Плата за абонентське обслуговування нараховується щомісяця. У разі застосування двоставкових тарифів умовно-постійна частина тарифу нараховується щомісячно.

Позивачем були сформовані відповідачу рахунки за надані послуги за договором №72206641 у сумі 125657,00 грн. за послуги теплопостачання, які надавались відповідачу за адресою: вул. Незалежної України, буд. 31, м. Запоріжжя, за період з 01.11.2021 по 29.02.2024, які не були оплачені відповідачем, та пред`явлені до стягнення в даному позові.

Як вказує відповідач, після отримання позовної заяви та копії ухвали про відкриття провадження у даній справі відповідач звернувся до Виконавчого комітету Запорізької міської ради з метою проведення обстеження вказаних нежитлових приміщень та визначення приміщення, як «окреме приміщення від транзитних мереж опалення».

Відповідно до п. 4 Порядку визначення належності підвальних приміщень багатоквартирного будинку до приміщень з транзитними мережами опалення на території міста Запоріжжя, затвердженого Виконавчого комітету Запорізької міської ради №513 від 14.09.2023, належність підвального приміщення споживача до приміщень з транзитними мережами опалення встановлюється рішенням Виконавчого комітету Запорізької міської ради на підставі акту робочої комісії для розгляду питань щодо визначення належності підвальних приміщень багатоквартирного будинку до приміщень з транзитними мережами опалення на території міста Запоріжжя.

Виходячи з норм п. 1 розділу ІІ та п. п. 1, 5 розділу ІІІ даного Порядку, обстеження проводиться на підставі заяви власника (співвласника) підвального приміщення, а результатами обстеження оформлюються актом, який затверджується рішенням Виконавчого комітету Запорізької міської ради.

За результатами проведених обстежень приміщень 131а, 131б, 132, що розташовані за адресою: м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 31 робочою комісією за участю представників уповноважених органів та позивача, в присутності представника відповідача, було складено акти обстеження підвального приміщення багатоквартирного будинку від 21.05.2024, в яких зафіксовано відсутність опалювальних приладів, встановлено наявність неізольованих трубопроводів опалення під огороджувальними конструкціями (обшиті гіпсокартоном).

Вказані акти обстеження затверджені рішеннями Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 17.06.2024 №403, №404, №405 визнано підвальні приміщення 131а, 131б, 132, що розташовані за адресою: м. Запоріжжя, вул. Незалежної України, 31 приміщеннями з транзитними мережами опалення, визначено позивачу здійснити перерахунок спожитої послуги в межах багатоквартирного будинку по вул. Незалежної України, 31 згідно комерційного приладу обліку з 01.01.2022.

Відповідно до змін, внесених до Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг наказом Міністерства розвитку громад та територій № 358 від 28.12.2021 (абзаци 3 пунктів 1, 3 розділу ХІІ), проводиться перерозподіл обсягу спожитої у будівлі/будинку комунальної послуги проводиться у тому розрахунковому періоді, у якому отримано у встановленому порядку інформацію про невідповідність обсягів розподіленої комунальної послуги окремим споживачам обсягу, необхідному для розподілу, але не більше ніж за 12 розрахункових періодів.

Після здійснення перерозподілу розподіленого обсягу спожитої комунальної послуги виконавцем розподілу комунальної послуги проводиться перерахунок із окремим споживачем та з усіма споживачами будівлі/будинку.

Результати перерозподілу та перерахунку відображаються у рахунках споживачів у розрахунковому періоді, у якому здійснено перерозподіл.

На підставі рішень Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 17.06.2024 №403, №404, №405, якими приміщення відповідача визнано транзитними, позивач здійснив перерахунок вартості послуги з постачання теплової енергії до приміщень №131А, 131Б, 132 по вул. Незалежної України, буд. 31 у м. Запоріжжя убік зменшення, внаслідок чого загальна вартість послуг за період з 01.11.2021 по 29.02.2024 склала 75790,03 грн., а саме:

- за листопад 2021 року на суму 3469,79 грн.;

- за грудень 2021 року на суму 4015,26 грн.;

- за січень 2022 року 6069,75 грн.;

- за лютий 2022 року на суму 1897,32 грн.;

- за березень 2022 року на суму 5416,12 грн.;

- за квітень 2022 року на суму 351,91 грн.;

- за червень 2022 року на суму 351,91 грн.;

- за липень 2022 року на суму 351,91 грн.;

- за серпень 2022 року на суму 351,91 грн.;

-за вересень 2022 року на суму 351,91 грн.;

-за жовтень 2022 року на суму 351,91 грн.;

-за листопад 2022 року на суму 2723,41 грн.;

-за грудень 2022 року на суму 4257,32 грн.;

-за січень 2023 року на суму 5090,82 грн.;

-за лютий 2023 року на суму 4123,42 грн.;

-за березень 2023 року на суму 3122,57 грн.;

-за квітень 2023 року на суму 357,91 грн.;

-за травень 2023 року на суму 357,91 грн.;

-за червень 2023 року на суму 357,91 грн.;

-за липень 2023 року на суму 357,91 грн.;

-за серпень 2023 року на суму 416,42 грн.;

-за вересень 2023 року на суму 408,30 грн.;

-за жовтень 2023 року на суму 370,70 грн.;

-за листопад 2023 року на суму 14775,37 грн.;

-за грудень 2023 року на суму 9591,08 грн.;

-за січень 2024 року на суму 48400,99 грн.;

-за лютий 2024 року на суму 7607,33 грн.

Отже, предметом стягнення є заборгованість за послуги теплопостачання в сумі 75790,03 грн.

Спірні правовідносини сторін є господарськими та регулюються типовим індивідуальним договором №74203481, який укладено сторонами 01.11.2021.

За приписами ст. 526 Цивільного кодексу України зобов`язання має виконуватися належним чином відповідно до умов договору та вимог цього Кодексу, інших актів цивільного законодавства, а за відсутності таких умов та вимог - відповідно до звичаїв ділового обороту або інших вимог, що звичайно ставляться.

Аналогічні положення містить ст. 193 Господарського кодексу України.

Згідно зі ст. 629 Цивільного кодексу України договір є обов`язковим для виконання сторонами.

Порушенням зобов`язання є його невиконання або виконання з порушенням умов, визначених змістом зобов`язання (неналежне виконання) (ст. 610 Цивільного кодексу України).

Частиною 1 статті 530 Цивільного кодексу України передбачено, якщо у зобов`язанні встановлений строк (термін) його виконання, то воно підлягає виконанню у цей строк (термін).

За умовами п. 34 договору споживач здійснює оплату за цим договором щомісяця не пізніше останнього дня місяця, що настає за розрахунковим періодом, що є граничним строком внесення плати за спожиту послугу.

Згідно з пп. 3 п. 41 договору споживач зобов`язаний оплачувати надану послугу за ціною/тарифом, встановленими відповідно до законодавства, а також вносити плату за абонентське обслуговування у строки, встановлені цим договором.

Відповідно до ч. 6 ст. 25 Закону України від 02.06.2005 №2633-IV «Про теплопостачання» у разі відмови споживача оплачувати споживання теплової енергії заборгованість стягується в судовому порядку.

За приписами ч. 3 ст. 13 ГПК України кожна сторона повинна довести обставини, які мають значення для справи і на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень, крім випадків, встановлених законом.

Згідно з ч. 3 ст. 74 ГПК України докази подаються сторонами та іншими учасниками справи.

Позивачем надані докази в підтвердження наявності заборгованості відповідача за послугу постачання теплової енергії в розмірі 75790,03 грн.

Відповідач, у свою чергу, не довів правових підстав для звільнення його від оплати вартості послуги з постачання теплової енергії за спірний період в повному обсязі, адже приміщення відповідача не відключені від мереж централізованого опалення, мають неізольовані трубопроводи та визнані транзитними.

У п. 2 розділу І Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22.11.2018 №315, визначено, що окремі приміщення з транзитними мережами опалення - окремі приміщення у будівлі/будинку, через які проходять ділянки транзитних трубопроводів опалення та відсутні опалювальні прилади відповідно до проекту будівлі/будинку, та які перебувають у власності або користуванні різних споживачів послуги з постачання теплової енергії.

Згідно з п. 2 розділу ІІ вказаної Методики обсяг спожитої теплової енергії на опалення приміщення з індивідуальним опаленням або окремого приміщення з транзитними мережами опалення, через яке прокладені транзитні трубопроводи внутрішньобудинкової системи опалення (Qвідкл.і), розраховується за формулою: Qвідкл.і = 0,86 * 10-6 * qвтр. транз.*lтранз*

mопал.розр, Гкал, (3),

де:0,86 * 10-6 -перевідний коефіцієнт одиниць вимірювання фізичних величин, Вт*год у Гкал; qвтр.транз = 7 Вт/м -питомі теплові втрати ізольованих трубопроводів, які прокладаються в шахтах, каналах, штрабах, Вт/м; питомі теплові втрати трубопроводів, ізоляція на ділянках яких відсутня або порушена, збільшуються на 100 %; можуть застосовуватись питомі теплові втрати відповідно до проекту відокремлення (відключення) приміщення (за його наявності) або за результатами розрахунку організації, яка має на це відповідний дозвіл; lтранз -довжина всіх транзитних трубопроводів у приміщенні з індивідуальним опаленням або окремому приміщенні з транзитними мережами опалення, м; mопал.розр -фактична кількість годин надання послуги з постачання теплової енергії у розрахунковому періоді, годин.За приписами абзацу 3 пункту 1 розділу ХІІ вказаної Методики перерозподіл обсягу спожитої у будівлі/будинку комунальної послуги проводиться у тому розрахунковому періоді, у якому отримано у встановленому порядку інформацію про невідповідність обсягів розподіленої комунальної послуги окремим споживачам обсягу, необхідному для розподілу, але не більше ніж за 12 розрахункових періодів.

Відповідно до рішень Виконавчого комітету Запорізької міської ради від 17.06.2024 №403, №404, №405, якими приміщення відповідача визнано транзитними, визначено позивачу здійснити перерахунок вартості наданої послуги з 01.01.2022.

Отже, відповідач має право на перерахунок обсягу спожитої послуги на підставі вказаних ним обставин тільки за період з 01.01.2022 по 29.02.2024.

Позивач здійснив такий перерахунок та зменшив нарахування у спірному періоді до стягуваної суми 75790,03 грн. (за три приміщення за період з 01.11.2021 по 29.02.2024).

Суд також зауважує, що відповідно до норм пп. 12 п. 42 Правил надання послуги з постачання теплової енергії», затверджених постановою Кабінету Міністрів України від 21.08.2019 № 830, та умов пп. 11 п. 40 договору, навіть у випадку відключення від мереж централізованого опалення, споживач не звільняється від зобов`язання відшкодовувати частину обсягу теплової енергії на задоволення загальнобудинкових потреб на опалення, який складається з обсягу теплової енергії на опалення місць загального користування і допоміжних приміщень будинку та обсягу теплової енергії на забезпечення функціонування внутрішньобудинкових систем опалення та гарячого водопостачання (за наявності циркуляції).

Також відповідно до абз. 2 п. 32 договору плата за абонентське обслуговування нараховується щомісяця. У разі застосування двоставкових тарифів умовно-постійна частина тарифу нараховується щомісячно.

Наказом Міністерства розвитку громад та територій України від 31.01.2020 № 23 затверджено Вимоги до формування рахунків на оплату послуг з постачання теплової енергії, постачання гарячої води, централізованого водопостачання та централізованого водовідведення (далі Вимоги).

Згідно з підпунктом 3 пункту 4 розділу II цих Вимог рахунок на оплату комунальних послуг має обов`язково містити інформацію про нарахування та оплату комунальної послуги, обсяги її споживання, зокрема:

- обсяг комунальної послуги спожитий у будівлі та конкретним споживачем за розрахунковий період, який визначається згідно з вимогами Закону України «Про комерційний облік теплової енергії та водопостачання» та умовами договору про надання комунальних послуг;

- поточні та попередні показання вузлів обліку / приладів - розподілювачів (вузлів комерційного/розподільного обліку питної води, теплової енергії, гарячої води, приладів - розподілювачів теплової енергії), різницю між цими показаннями;

- загальну суму платежу за спожиту комунальну послугу із структурою обсягу комунальної послуги, визначеною відповідно до вимог Методики розподілу між споживачами обсягів спожитих у будівлі комунальних послуг, затвердженої наказом Міністерства регіонального розвитку, будівництва та житлово-комунального господарства України від 22 листопада 2018 року № 315, зареєстрованої в Міністерстві юстиції України 28 грудня 2018 року за № 1502/32954 (у редакції наказу Міністерства розвитку громад та територій України від 28 грудня 2021 року № 358), протягом розрахункового періоду.

Згідно з поясненнями позивача рахунки надсилалися відповідачу щомісячно.

Також рахунки надіслані відповідачу разом із позовною заявою.

У рахунках за спірний період, які додані до позову, відображені відомості з підпунктом 3 пункту 4 розділу II цих Вимог.

За умовами пп. пп. 7, 9, 10 п. 40 договору відповідач як споживач має право на перевірку кількості та якості послуги в установленому законодавством порядку, без додаткової плати отримувати від виконавця детальний розрахунок розподіл обсягу спожитої послуги між споживачами будинку, без додаткової плати отримувати інформацію про проведені виконавцем нарахування плати за послугу (з розподілом її за періодами та видами нарахувань).

До подання позову відповідач не звертався до позивача з приводу перерахунку вартості наданих послуг.

Акт обстеження від 05.08.2008 щодо приміщень №131, №132 в будинку 31 по вул. Незалежної України у м. Запоріжжя, на який посилається відповідач в обґрунтування того, що приміщення не є опалювальними, складений до укладення сторонами типового індивідуального договору №74203481 від 01.11.2021 та не стосується спірного періоду з 01.11.2021 по 29.02.2024.

Враховуючи те, що відповідач є споживачем послуги з постачання теплової енергії та не звільнений в силу законодавства від оплати цих послуг, на відповідача покладаються зобов`язання з оплати наданих позивачем послуг відповідно до умов договору.

Відповідачем не спростовані доводи позивача щодо наявності підстав для оплати послуги теплопостачання на суму 75790,03 грн., докази оплати теплової енергії у спірному періоді не надані.

Враховуючи зазначене, суд визнав обґрунтованими позовні вимоги про стягнення з відповідача на користь позивача основного боргу в розмірі 75790,03 грн.

Згідно п. 1 ст. 123 ГПК України судові витрати складаються з судового збору та витрат, пов`язаних з розглядом справи.

Відповідно до пп. 1 п. 2 ч. 2 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» ставка судового збору за подання до господарського суду позовної заяви майнового характеру становить 1,5 відсотка ціни позову, але не менше 1 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб і не більше 350 розмірів прожиткового мінімуму для працездатних осіб.

Згідно з ч. 1 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» судовий збір справляється у відповідному розмірі від прожиткового мінімуму для працездатних осіб, встановленого законом на 1 січня календарного року, в якому відповідна заява або скарга подається до суду, - у відсотковому співвідношенні до ціни позову та у фіксованому розмірі.

Законом України «Про Державний бюджет України на 2024 рік» визначено прожитковий мінімум для працездатних осіб з 1 січня 2024 року в розмірі 3028,00 грн.

Позовна заява подана в системі «Електронний суд».

Відповідно до ч. 3 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» при поданні до суду процесуальних документів, передбачених частиною другою цієї статті, в електронній формі застосовується коефіцієнт 0,8 для пониження відповідного розміру ставки судового збору.

Виходячи з ціни позову, ставка судового збору за подання позовної заяви складає: 3028,00 грн. х 0,8 = 2422,40 грн.

За розгляд позовної заяви позивачем сплачено судовий збір у сумі 2422,40 грн. платіжною інструкцією №4498 від 16.04.2024.

Відповідно до п. 2 ч. 1 ст. 129 ГПК України витрати зі сплати судового збору в сумі 2422,40 грн. підлягають стягненню з відповідача на користь позивача.

Керуючись ст.ст. 129, 232, 233, 236 - 238, 240, 241 Господарського процесуального кодексу України, господарський суд

ВИРІШИВ:

Позов задовольнити.

Стягнути з Товариства з обмеженою відповідальністю Агропромсервіс (69032, м.Запоріжжя, вул. Незалежної України, буд. 31, кв. 106, ідентифікаційний код 23848901) на користь Концерну Міські теплові мережі (69091, м. Запоріжжя, вул. Героїв полку Азов, буд. 137, ідентифікаційний код 32121458) суму 75790,03 грн. (сімдесят п`ять тисяч сімсот дев`яносто грн. 03 коп.) заборгованості та суму 2422,40 грн. (дві тисячі чотириста двадцять дві грн. 40 коп.) судового збору.

Видати наказ після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення господарського суду набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги, якщо апеляційну скаргу не було подано. Рішення суду може бути оскаржено шляхом подачі апеляційної скарги до Центрального апеляційного господарського суду протягом 20 днів з дня складення повного судового рішення. Повне судове рішення складено та підписано 05.09.2024.

СуддяМ.В.Мірошниченко

СудГосподарський суд Запорізької області
Дата ухвалення рішення26.08.2024
Оприлюднено06.09.2024
Номер документу121401464
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із правочинів, зокрема, договорів Невиконання або неналежне виконання зобов’язань купівлі-продажу поставки товарів, робіт, послуг енергоносіїв

Судовий реєстр по справі —908/1304/24

Судовий наказ від 04.10.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Рішення від 26.08.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 29.07.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 27.05.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 08.05.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

Ухвала від 06.05.2024

Господарське

Господарський суд Запорізької області

Мірошниченко М.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні