Рішення
від 03.09.2024 по справі 914/849/24
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ЛЬВІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

79014, місто Львів, вулиця Личаківська, 128

РІШЕННЯ

ІМЕНЕМ УКРАЇНИ

03.09.2024 Справа № 914/849/24

Господарський суд Львівської області у складі судді Іванчук С.В., за участю секретаря Клим О. Ю., розглянувши матеріали справи за позовом: Львівської міської ради, м. Львів;

до відповідача: Приватного підприємства «Вікторіс», м. Львів;

про стягнення коштів в сумі 958 068,46грн.

За участю представників сторін:

від позивача: Петрівська Марія Миколаївна представник;

від відповідача: не з`явився;

Міцук Ольга Валеріївна - вільний слухач.

Відводів складу суду та секретарю судового засідання сторонами не заявлено.

Розгляд справи судом.

На розгляд Господарського суду Львівської області поступив позов Львівської міської ради до Приватного підприємства «Вікторіс» про стягнення безпідставно збережених коштів в сумі 958 068,46грн.

Ухвалою суду від 08.04.2024 року прийнято позовну заяву до розгляду, відкрито провадження у справі, ухвалено здійснювати розгляд справи за правилами загального позовного провадження, підготовче засідання призначено на 23.04.2024 року. Ухвалою суду від 23.04.2024 року відкладено підготовче засідання на 21.05.2024 року. Через систему «Електронний суд» позивач 20.05.2024р. подав заяву за вх. № 13454/24 про зміну назви юридичної особи. Ухвалою суду від 21.05.2024 року продовжено строк підготовчого провадження у справі на тридцять днів та відкладено розгляд справи на 02.07.2024 року. Через систему «Електронний суд» позивач 14.06.2024р. подав додаткові пояснення за вх. №15819/24. Ухвалою суду від 02.07.2024 року закрито підготовче провадження та призначено справу до розгляду по суті на 16.07.2024 року. Ухвалою суду від 16.07.2024р. відкладено судове засідання на 03.09.2024р.

Представник позивача в судове засідання 03.09.2024р. з`явився, надав усні пояснення щодо предмета спору, підтримав позовні вимоги.

Відповідач явки повноважного представника в судове засідання 03.09.2024р. не забезпечив, причин неявки суду не повідомив, хоча був належним чином повідомлений про дату, час та місце судового засідання.

В судові засідання відповідач явки повноважного представника не забезпечив, письмового відзиву не подано. Причини неявки, не подання відзиву чи доказів не повідомлено, хоча судом належно виконано обов`язок, щодо повідомлення усіх учасників справи про дату, час та місце розгляду справи, зокрема відповідача, шляхом надіслання ухвал суду в електронній формі до Електронного кабінету відповідача, та оприлюднення в електронній формі в Державному реєстрі судових рішень.

Згідно з частиною 5 та 7 статті 6 Господарського процесуального кодексу України, суд направляє судові рішення та інші процесуальні документи учасникам судового процесу до їхніх електронних кабінетів, вчиняє інші процесуальні дії в електронній формі із застосуванням Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи або її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами, в порядку, визначеному цим Кодексом, Положенням про Єдину судову інформаційно-телекомунікаційну систему та/або положеннями, що визначають порядок функціонування її окремих підсистем (модулів). Особі, яка зареєструвала електронний кабінет в Єдиній судовій інформаційно-телекомунікаційній системі або її окремій підсистемі (модулі), що забезпечує обмін документами, суд вручає будь-які документи у справах, в яких така особа бере участь, виключно в електронній формі шляхом їх направлення до електронного кабінету такої особи, що не позбавляє її права отримати копію судового рішення у паперовій формі за окремою заявою.

Відповідно до частини 11 статті 242 Господарського процесуального кодексу України, якщо учасник справи має електронний кабінет, суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в електронній формі виключно за допомогою Єдиної судової інформаційно-телекомунікаційної системи чи її окремої підсистеми (модуля), що забезпечує обмін документами. У разі відсутності в учасника справи електронного кабінету суд надсилає всі судові рішення такому учаснику в паперовій формі рекомендованим листом з повідомленням про вручення.

Ухвала суду від 08.04.2024р. була внесена до АСДС та автоматично направлена в електронний кабінет відповідача 08.04.2024р., та доставлена до електронного кабінету 09.04.2024р. о 23:54год.; ухвала суду від 23.04.2024р. була внесена до АСДС та автоматично направлена в електронний кабінет відповідача 23.04.2024р., та доставлена до електронного кабінету 23.04.2024р. о 17:40год.; ухвала суду від 21.05.2024р. була внесена до АСДС та автоматично направлена в електронний кабінет відповідача 21.05.2024р., та доставлена до електронного кабінету 21.05.2024р. о 21:40год.; ухвала суду від 02.07.2024р. була внесена до АСДС та автоматично направлена в електронний кабінет відповідача 02.07.2024р., та доставлена до електронного кабінету 02.07.2024р. о 18:10год.; ухвала суду від 16.07.2024р. була внесена до АСДС та автоматично направлена в електронний кабінет відповідача 16.07.2024р., та доставлена до електронного кабінету 18.07.2024р. о 11:20год., що підтверджується довідками про доставку електронного листа.

Відповідно до п. 2 ч. 6 ст. 242 ГПК України днем вручення судового рішення є день отримання судом повідомлення про доставлення копії судового рішення до електронного кабінету особи. Абзацом 2 зазначеної норми врегульовано, що якщо судове рішення надіслано на офіційну електронну адресу пізніше 17 години, судове рішення вважається врученим у робочий день, наступний за днем його відправлення, незалежно від надходження до суду повідомлення про його доставлення.

Ухвалу від 08.04.2024р. доставлено до електронного кабінету відповідача 09.04.2024р. о 23:45год., таким чином відповідачу вручено ухвалу в електронному кабінеті підсистеми «Електронний суд» - 10.04.2024р.; ухвалу від 23.04.2024р. доставлено до електронного кабінету відповідача 23.04.2024р. о 17:40год., таким чином відповідачу вручено ухвалу в електронному кабінеті підсистеми «Електронний суд» - 24.04.2024р.; ухвалу від 21.05.2024р. доставлено до електронного кабінету відповідача 21.05.2024р. о 21:40год., таким чином відповідачу вручено ухвалу в електронному кабінеті підсистеми «Електронний суд» - 22.05.2024р.; ухвалу від 02.07.2024р. доставлено до електронного кабінету відповідача 02.07.2024р. о 18:10год., таким чином відповідачу вручено ухвалу в електронному кабінеті підсистеми «Електронний суд» - 03.07.2024р.; ухвалу від 16.07.2024р. доставлено до електронного кабінету відповідача 18.07.2024р. о 11:20год., таким чином відповідачу вручено ухвалу в електронному кабінеті підсистеми «Електронний суд» - 18.07.2024р.

В пунктах 41-42 постанови Верховного Суду від 30.08.2022р. у справі № 459/3660/21 викладена правова позиція, що довідка про доставку документа в електронному вигляді до «Електронного кабінету» є достовірним доказом отримання адресатом судового рішення.

За змістом статті 2 Закону України «Про доступ до судових рішень» кожен має право на доступ до судових рішень у порядку, визначеному цим Законом. Усі судові рішення є відкритими та підлягають оприлюдненню в електронній формі. (Постанова Верховного Суду від 11.12.18р. у справі № 921/6/18.).

Як вбачається із матеріалів справи, зокрема відповідачу надіслано та доставлено ухвали Господарського суду Львівської області до Електронного кабінету, що підтверджується довідками про доставку електронних листів, а також оприлюднено в електронній формі в Державному реєстрі судових рішень. Отже, судом виконані всі необхідні та можливі заходи, щодо сповіщення усіх учасників про розгляд справи.

Відповідно до ч. 9 ст. 165 Господарського процесуального кодексу України у разі ненадання відповідачем відзиву у встановлений судом строк без поважних причин, суд вирішує справу за наявними матеріалами.

Позиції учасників справи.

Позиція позивача.

В обґрунтування позовних вимог позивач зазначив, що ухвалою Львівської міської ради від 19.03.2015р. №4511 «Про погодження ПП «Вікторіс» місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на просп. Червоної Калини, 91» передбачено погодити приватному підприємству «Вікторіс» місце розташування земельної ділянки та надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,1942 га (у тому числі площею 0,1577 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва) на просп. Червоної Калини, 91 в оренду терміном на 10 років для обслуговування громадського центру за рахунок земель, що не надані у власність або користування.

Позивач стверджує, що ухвал Львівської міської ради про передачу в оренду земельної ділянки площею 0,1942 га кадастровий номер: 4610136800:06:001:0059 приватному підприємству «Вікторіс» на пр. Червоної Калини, 91 у м. Львові не приймалося, документи, які посвідчують право користування земельною ділянкою площею 1,1942 га кадастровий номер 4610136800:06:001:0059 на пр. Червоної Калини, 91 у м. Львові у приватного підприємства «Вікторіс» відсутні.

Позивач вказує, що відповідно до інформаційної довідки з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно від 11.03.2024р. № 369174624 у приватній власності приватного підприємства «Вікторіс» перебуває об`єкт незавершеного будівництва - будівля громадського центру, готовність 76% (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна: 1380442846101), що розташований на земельній ділянці площею 1.1942 га кадастровий номер 4610136800:06:001:0059 за адресою: м. Львів, просп. Червоної Калини, буд. 91.

Позивач зауважує, що у зв`язку із користуванням відповідачем нерухомим майном презюмується і його користування спірною земельною ділянкою.

Позивач зазначає, що представниками управління державного контролю за використанням та охороною земель м. Львова департаменту містобудування Львівської міської ради, представником управління земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради, представником управління архітектури та урбаністики департаменту містобудування Львівської міської ради, представником управління інженерного господарства департаменту житлового господарства та інфраструктури 31 березня 2023р. було проведено обстеження земельної ділянки за результатами якого встановлено фактичне використання приватним підприємством «Вікторіс» земельної ділянки комунальної власності площею 1,1942 га (кадастровий номер 4610136800:06:001:0059) на пр. Червоної Калини, 91 у м. Львові за відсутності відповідного рішення Львівської міської ради про передачу земельної ділянки в оренду та за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки.

За результатами зазначеного обстеження складено акт від 31 березня 2023 р. №121 та направлено директору приватного підприємства «Вікторіс» лист управління державного контролю за використанням та охороною земель департаменту містобудування Львівської міської ради від 26.04.2023 №2412-вих-50251 для вжиття заходів щодо оформлення права користування (оренди) земельної ділянки комунальної власності площею 1,1942 га (кадастровий номер 4610136800:06:001:0059), яку фактично використовує ПП «Вікторіс» для обслуговування незавершеного будівництва на пр. Червоної Калини, 91 у м. Львові.

Позивач зазначає, що відповідач не є ані власником, ані постійним землекористувачем земельної ділянки, а тому не є суб`єктом плати за землю у формі земельного податку, при цьому єдина можлива форма здійснення плати за землю для нього, як землекористувача, є орендна плата.

Позивач стверджує, що приватне підприємство «Вікторіс», як фактичний користувач земельної ділянки без достатньої правової підстави за рахунок власника цих ділянок зберегло у себе кошти, що мало заплатити за користування земельною ділянкою, зобов`язане повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини 1 статті 1212 Цивільного кодексу України.

Позивач вказує, що відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку від 11.03.2024р. №НВ-0000620012024 земельна ділянка за кадастровим номером 4610136800:06:001:0059 зареєстрована 28.07.2015р., а згідно з інформацією з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 18.03.2024р. форма власності земельної ділянки з кадастровим номером 4610136800:006:001:0059 - комунальна власність.

Відповідно до витягу № НВ-9932729152024 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 11.03.2024р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 4610136800:006:001:0059 становить 13 996 622,66 грн., а згідно з витягом № НВ-4600918642023 із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок від 20.12.2023р. нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 4610136800:006:001:0059 становить 11 708 533,90 грн.

Позивач зазначає, що відповідно до листа відділу №1 управління надання адміністративних послуг Головного управління Держгеокадастру у Львівській області 0-13-0.91-1057/15 24 від 14.03.2024 нормативно грошова оцінка 1 м.кв. земельної ділянки у м. Львів, просп. Червоної Калини, 91, кадастровий номер 4610136800:006:001:0059 станом на 2022р., враховуючи Кф=0,7 становила 852,56 грн, а нормативно грошова оцінка 1 м.кв. земельної ділянки у м. Львів, просп. Червоної Калини, 91, кадастровий номер 4610136800:006:001:0059 станом на 2021р., враховуючи Кф=0,7 становила 775,05 грн.

Позивач вказує, що відповідно до листа управління адміністрування місцевих та залучених фінансів департаменту фінансової політики Львівської міської ради від 18.03.2024р. №4 2201-3544, до бюджету Львівської МТГ надходжень з плати за землю від приватного підприємства «Вікторіс» за період з 01.03.2021р. по 29.02.2024р. не було.

Відповідно до розрахунку наданого управлінням земельних ресурсів департаменту містобудування Львівської міської ради, сума недоотриманих коштів міським бюджетом з плати за землю внаслідок використання приватним підприємством «Вікторіс» земельної ділянки комунальної власності площею 1,1942 га (кадастровий номер 4610136800:06:001:0059) на пр. Червоної Калини, 91 у м. Львові за період з 01.03.2021 року по 29.02.2024 року без документів, які підтверджують право користування становить 958 068,46 грн.

У додаткових поясненнях за вх. №15819/24 від 14.06.2024р. позивач зазначив, що з метою належного розгляду справи №914/849/24 у Господарському суді Львівської області департамент природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради звернувся із листом від 24.05.2024р. за №4-24-28337 до управління земельних ресурсів для отримання проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки площею 1.1942 га кадастровий номер 4610136800:06:001:0059 за адресою: м. Львів, просп. Червоної Калини, буд. 91.

Листом від 29.05.2024 №4-2403-7473 управління земельних ресурсів надало проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з кадастровим номером 4610136800:06:001:0059 на просп. Червоної Калини, 91.

Позивач вказує, що згідно аркушу 5 пояснювальної записки проекту землеустрою замовником даного проекту є приватне підприємство «Вікторіс», загальна площа земельної ділянки, при виконанні топографо-геодезичних робіт становить: 1,1942 га, а згідно аркушу 8 проекту землеустрою приватне підприємство «Вікторіс» зверталось до КП «Картограф» з проханням виготовити проект відводу земельної ділянки в межах м. Львова за адресою м. Львів, проспект Червоної Калини, 91.

Відповідно до аркушу 47 плану відведення земельної ділянки проекту землеустрою ПП «Вікторіс» вказується як землекористувач, якому відводиться земельна ділянка на умовах оренди для обслуговування громадського центру площею 1,1942 в т. ч. в межах червоних ліній 0,1577.

Також, відповідно до аркушу 53 проекту землеустрою приватним підприємством «Вікторіс», як замовником було затверджено та підписано завдання на виконання робіт по проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки приватному підприємству «Вікторіс» для обслуговування громадського центру на пр. Червоної Калини, 91 у м. Львові, де у вихідних даних вказано, що розмір земельної ділянки (орієнтовна площа) 1,1942 га.

Позивач зазначає, що у висновку про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки управління архітектури департаменту містобудування Львівської міської ради від 16.07.2015р. (аркуш 67 проекту землеустрою) вказано, що управління архітектури погоджує матеріали відведення земельної ділянки площею 1,1942 га в тому числі в межах червоних ліній вулиць, земельна ділянка площею 0,1577 га в оренду терміном на 10 років для обслуговування громадського центру на пр-т. Ч. Калини, 91 у м. Львові.

Окрім того, у висновку про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відділу Держземагенства у м. Львові Львівської області Головного управління Держземагенства у Львівській області від 24.07.2015 №19-1323-0.3-7671/9- 15АП у виді документації із землеустрою, яка погоджується та основних характеристиках запроектованої земельної ділянки (аркуш 68 проекту землеустрою) вказана площа земельної ділянки 1,1942 га (у тому числі площею 0,1577 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва).

Позивач стверджує, що оскільки приватне підприємство «Вікторіс» було замовником проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки саме площею 1,1942 га з кадастровим номером 4610136800:06:001:0059 на просп. Червоної Калини, 91, дана обставина додатково підтверджує фактичне використання відповідачем всієї площі земельної ділянки для обслуговування об`єкта нерухомого майна, що знаходиться на даній земельній ділянці.

З огляду на викладене вище, позивач просить стягнути з відповідача безпідставно збережені кошти за користування земельною ділянкою комунальної власності площею 1,1942 га кадастровий номер 4610136800:06:001:0059 на просп. Червоної Калини, 91 у м. Львові в сумі 958 068, 46 грн.

Письмового відзиву чи заперечень відповідачем не подано.

Обставини, встановлені судом.

Згідно інформації довідки Відділу Держземагентства у м.Львові Львівської області Головного управління Держземагентства у Львівській області № 40/01-15/208 від 22.02.2014р., земельна ділянка на пр. Ч. Калини,91 у м. Львові (згідно представленого плану земельної ділянки) відноситься до земель м. Львова, що не надані у власність або користування (згідно списку землекористувачів та землевласників Галицького району м. Львова, затвердженого рішенням виконкому Львівської міської ради від 06.02.1998р. за №51 «Про інвентаризацію земель м.Львова»).

Відповідно до інформації з витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-0000620012024 від 11.03.2024р. земельна ділянка площею 1,1942 га, що знаходиться за адресою Львівська область, м. Львів, проспект Червоної Калини, 91 зареєстрована 28.07.2015 року, за кадастровим номером 4610136800:06:001:0059 та згідно з інформацією з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 18.03.2024р. належить Львівській міській раді на праві комунальної власності.

Ухвалою Львівської міської ради № 4511 від 19.03.2015р. «Про погодження ПП «Вікторіс» місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на просп. Червоної Калини, 91» вирішено погодити приватному підприємству «Вікторіс» місце розташування земельної ділянки та надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,1942 га (у тому числі площею 0,1577 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва) на просп. Червоної Калини, 91 в оренду терміном на 10 років для обслуговування громадського центру за рахунок земель, що не надані у власність або користування та зобов`язано приватне підприємство «Вікторіс» подати міській раді на затвердження проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

24.07.2015р. Відділом Держземагентства у м.Львові Львівської області Головного управління Держземагентства у Львівській області надано Приватному підприємству «Вікторіс» висновок № 19-1323-0.3-7671/9-15АП про погодження проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки відповідно до якого Відділом Держземагентства у м.Львові Львівської області погоджено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки з метою надання в оренду терміном на 10 років ПП «Вікторіс» площею 1,1942га (у тому числі площею 0,1577га у межах червоних ліній без права капітального будівництва) для обслуговування громадського центру за адресою: м. Львів, пр. Червоної Калини, 91.

Відповідно до інформаційної довідки № 369174624 від 11.03.2024р. з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна за відповідачем 12.10.2017р. зареєстровано право власності на об`єкт нерухомого майна - незавершене будівництво, будівля громадського центру, готовність 76%, за адресою Львівська обл., м. Львів, проспект Червоної Калини, будинок 91, земельна ділянка місця розташування площею 1,1942 га за кадастровим номером 4610136800:06:001:0059.

Доказів укладення сторонами договору оренди спірної земельної ділянки у спірний період суду не представлено.

31 березня 2023 року відділом державного контролю за використанням та охороною земель м. Львова управління державного контролю за використанням та охороною земель департаменту містобудування Львівської міської ради було проведено обстеження земельної ділянки яка розташована у м. Львові на пр. Червоної Калини, 91 та за результатами проведеного обстеження складено Акт обстеження земельної ділянки №121 від 31.03.2023 року.

Відповідно до Акту обстеження земельної ділянки №121 від 31.03.2023 року встановлено, що земельна ділянка площею 1,1942 га з кадастровим номером 4610136800:06:001:0059 на проспекті Червоної Калини, 91 у м. Львові перебуває в комунальній власності Львівської міської ради, відноситься до земель житлової та громадської забудови, використовується Приватним підприємством «Вікторіс» (код ЄДРПОУ 20765905) для обслуговування незавершеного будівництва на пр. Червоної Калини, 91 у м. Львові за відсутності відповідного рішення органу місцевого самоврядування про її надання в користування (оренду) та за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки.

Актом обстеження земельної ділянки №121 від 31.03.2023 року також встановлено, що ухвалою Львівської міської ради від 19.03.2015 №4511 погоджено приватному підприємству «Вікторіс» місце розташування земельної ділянки та надано дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,1942 га (у тому числі площею 0,1577 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва) на просп. Червоної Калини, 91 в оренду терміном на 10 років для обслуговування громадського центру за рахунок земель, що не надані у власність або користування. Ухвал Львівської міської ради про передачу в оренду земельної ділянки площею 1,1942 га кадастровий номер: 4610136800:06:001:0059 приватному підприємству «Вікторіс» (код ЄДРПОУ: 20765905) на пр. Червоної Калини, 91 не приймалося.

Додатково, в акті обстеження земельної ділянки №121 від 31.03.2023 року зазначено, що відповідно до Інформації з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно від 10.03.2023р. №325442605 незавершене будівництво (будівля громадського центру, готовність 76%) (реєстраційний номер об`єкта нерухомого майна 1380442846101) на пр. Червоної Калини, 91 у м. Львові перебуває у власності ПП «Вікторіс» (код ЄДПРОУ: 20858245) від 12.10.2017р. на підставі Акту приймання-передачі об`єкта незавершеного будівництва, серія та номер: б/н, виданий 26.12.2007р. видавник: Департамент житлового господарства та інфраструктури Львівської міської ради: Технічного паспорту, серія та номер, б/н, виданий 06.10.2017р. видавник: Товариство з обмеженою відповідальністю «ТЕРМІН ЛТД».

Відповідно до Акту обстеження земельної ділянки №121 від 31.03.2023 року Приватне підприємство «Вікторіс» (код ЄДРПОУ: 20765905) фактично частково використовує земельну ділянку комунальної власності площею 1,1942 га (кадастровий номер 4610136800:06:001:0059) на пр. Червоної Калини, 91 у м. Львові за відсутності відповідного рішення Львівської міської ради про передачу земельної ділянки в оренду та за відсутності вчиненого правочину щодо такої земельної ділянки, а саме: земельну ділянку №1 орієнтовною площею 0,6469 га для обслуговування незавершеного будівництва громадського центру за кодом КВЦПЗ 03.15 - для будівництва та обслуговування інших будівель громадської забудови; земельну ділянку №2 орієнтовною площею 0,3669 га для обслуговування стоянки транспортних засобів за кодом КВЦПЗ 12.08 - для розміщення та експлуатації будівель і споруд додаткових транспортних послуг та допоміжних операцій; земельна ділянка №3 орієнтовною площею 0,1804 га за адресою: пр. Червоної Калини, 91 є вільною та фактично не використовується (код КВЦПЗ 03.19 - земельні ділянки запасу (земельні ділянки, які не надані у власність або користування громадянам чи юридичним особам)), яка є частиною земельної ділянки комунальної власності з кадастровим номером 4610136800:06:001:0059. Крім того, на земельній ділянці комунальної власності площею 1,1942 га (кадастровий номер 4610136800:06:001:0059) на пр. Червоної Калини, 91 у м. Львові знаходиться незавершене будівництво, проте виконання будівельних робіт не виявлено. Під час обстеження зі східної, південної, західної та частково північної сторін земельної ділянки виявлено огорожу з дротяної сітки. Також виявлено інженерні мережі - лінія електропередачі, каналізаційна мережа, водопровід, теплова мережа.

26.04.2023р. Управління державного контролю за використанням та охороною земель звернулося до керівника Приватного підприємства «Вікторіс» листом № 2412-вих-50251, яким повідомлено про необхідність вжити заходів щодо оформлення права користування (оренди) частини земельної ділянки комунальної власності площею 1,1942 га (кадастровий номер 4610136800:06:001:0059), яку фактично використовує ПП «Вікторіс» для обслуговування незавершеного будівництва на пр. Червоної Калини, 91 у м. Львові та провести оплату всіх належних власнику земельної ділянки коштів за фактичне користування земельною ділянкою площею 1,1942 га (кадастровий номер 4610136800:06:001:0059) на пр. Червоної Калини, 91 у м. Львові.

Докази надіслання вказаного листа, а саме копія списку № 3199 від 01.05.2023р. (відповідно до поштового штемпеля) згрупованих поштових відправлень листів рекомендованих, поданих в Львів 6 відправником департаментом адміністративних послуг Львівської міської ради та копія фіскального чека від 01.05.2023р. долучені до матеріалів справи.

Відповідно до витягу № НВ 4600918642023 від 20.12.2023р. із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 4610136800:06:001:0059 становить 11 708 533,90грн; згідно з витягом № НВ 9932729152024 від 11.03.2024р. із технічної документації з нормативної грошової оцінки земельних ділянок нормативна грошова оцінка земельної ділянки з кадастровим номером 4610136800:06:001:0059 становить 13 996 622,66грн.

Згідно з інформацією відділу № 1 Головного управління Держгеокадастру у Львівській області, наданою листом № 0-13-0.91-1057/15-24 від 14.03.2024р., нормативна грошова оцінка 1 м.кв. земельної ділянки у м. Львів, просп. Червоної Калини, 91, кадастровий номер 4610136800:06:001:0059 станом на 2023р., враховуючи Кф=0,7 становила 980,45 грн.; нормативна грошова оцінка 1 м.кв. земельної ділянки у м. Львів, просп. Червоної Калини, 91, кадастровий номер 4610136800:06:001:0059 станом на 2022р., враховуючи Кф=0,7 становила 852,56 грн.; нормативна грошова оцінка 1 м.кв. земельної ділянки у м. Львів, просп. Червоної Калини, 91, кадастровий номер 4610136800:06:001:0059 станом на 2021р., враховуючи Кф=0,7 становила 775,05 грн.

Ухвалою Львівської міської ради №1995 від 25.05.2017р. затверджено Порядок укладення договорів оренди землі та нарахування орендної плати за землю у Львівській міській територіальній громаді.

Згідно з п. 3.3 Розділу 3 Порядку, розмір орендної плати за земельні ділянки встановлюється згідно з цим Порядком, за винятком випадку, коли розмір орендної плати за землю визначений ухвалою (рішенням) міської ради про надання земельної ділянки в оренду або результатами земельних торгів (у разі набуття права оренди на земельну ділянку на конкурентних засадах).

За приписами пп. 3.5.1 п. 3.5 Порядку річний розмір орендної плати встановлюється у розмірі 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, за винятком, коли розмір орендної плати за землю визначений ухвалою міської ради про надання земельної ділянки в оренду або протоколом аукціону (у разі набуття права оренди на земельну ділянку на конкурентних засадах) та для земельних ділянок, використання яких вказано у пунктах 3.6 3.19 цього Порядку.

Відповідно до листа Управління адміністрування місцевих та залучених фінансів Департаменту фінансової політики Львівської міської ради №4-2201-3544 від 18.03.2024р. до бюджету Львівської МТГ надходжень з плати за землю від Приватного підприємства «Вікторіс» (код ЄДРПОУ 20765905) за період з 01.03.2021р. по 29.02.2024р. не було.

Враховуючи вищезазначене, позивачем проведено нарахування відповідачу плати за користування спірною земельною ділянкою за період з 01.03.2021 року по 29.02.2024 року в загальному розмірі 958 068,46 грн., які позивач просить суд стягнути з відповідача.

Оцінка суду.

Земельні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею регулюються Конституцією України, Земельним кодексом України, а також прийнятими відповідно до них нормативно-правовими актами.

Відповідно до приписів статті 13 Конституції України землі є об`єктом права власності Українського народу. Від імені Українського народу права власника здійснюють органи державної влади та органи місцевого самоврядування в межах, визначених цією Конституцією.

Земля як основне національне багатство, що перебуває під особливою охороною держави, є об`єктом права власності Українського народу, а органи державної влади та органи місцевого самоврядування здійснюючи владні управлінські функції при прийнятті рішень щодо земель державної та комунальної власності мають діяти виключно у порядок та спосіб визначений законом.

Статтею 2 Земельного кодексу України передбачено, що земельні відносини - це суспільні відносини щодо володіння, користування і розпорядження землею. Суб`єктами земельних відносин є громадяни, юридичні особи, органи місцевого самоврядування та органи державної влади.

Згідно із статтею 4 ЗК України завданням земельного законодавства є регулювання земельних відносин з метою забезпечення права на землю громадян, юридичних осіб, територіальних громад та держави, раціонального використання та охорони земель.

Відповідно до ч.2 ст.4 ГПК України юридичні особи та фізичні особи підприємці, фізичні особи, які не є підприємцями, державні органи, органи місцевого самоврядування мають право на звернення до господарського суду за захистом своїх порушених, невизнаних або оспорюваних прав та законних інтересів у справах, віднесених законом до юрисдикції господарського суду, а також для вжиття передбачених законом заходів, спрямованих на запобігання правопорушенням.

За приписами ч.1 ст.11 Цивільного кодексу України, цивільні права та обов`язки виникають із дій осіб, що передбачені актами цивільного законодавства, а також із дій осіб, що не передбачені цими актами, але за аналогією породжують цивільні права та обов`язки.

Стаття 15 Цивільного кодексу України передбачає право кожної особи на захист свого цивільного права в разі його порушення або оспорювання. Кожна особа також має право на захист свого інтересу, який не суперечить загальним засадам цивільного законодавства.

Згідно зі статтею 16 ЦК України кожна особа має право звернутися до суду за захистом свого особистого немайнового або майнового права та інтересу.

Відповідно до статті 80 Земельного кодексу України суб`єктами права на землі комунальної власності є територіальні громади, які реалізують це право безпосередньо або через органи місцевого самоврядування.

За змістом частини 2 статті 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» підставою для набуття права комунальної власності є передача майна територіальним громадам безоплатно державою, іншими суб`єктами права власності, а також майнових прав, створення, придбання майна органами місцевого самоврядування в порядку, встановленому законом.

У пункті 10 прикінцевих та перехідних положень Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» передбачено, що з набранням чинності цим Законом майно, яке до прийняття Конституції України у встановленому законодавством порядку передане державою до комунальної власності адміністративно-територіальних одиниць та набуте ними на інших законних підставах, крім майна, що відчужене у встановленому законом порядку, є комунальною власністю відповідних територіальних громад сіл, селищ, міст. Майно, передане до комунальної власності областей і районів, а також набуте на інших законних підставах, є спільною власністю територіальних громад сіл, селищ, міст, управління яким відповідно до Конституції України здійснюють районні і обласні ради або уповноважені ними органи. Відчуження зазначеного майна здійснюється лише за рішенням власника або уповноваженого ним органу. За пропозицією сільських, селищних, міських рад районні, обласні ради повинні приймати рішення про передачу до комунальної власності відповідних територіальних громад окремих об`єктів, спільної власності територіальних громад, які знаходяться на їх території і задовольняють колективні потреби виключно цих територіальних громад.

Із введенням у дію 01.01.2002р. Земельного кодексу України у комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земель приватної та державної власності, а також земельні ділянки за їх межами, на яких розташовані об`єкти комунальної власності, про що зазначено у частині 2 статті 83 Земельного кодексу України.

Отже, принцип розмежування земель державної і комунальної власності відображено у положеннях Земельного кодексу України, який, зокрема, полягає у визнанні пріоритету належності земель у межах населеного пункту відповідній територіальній громаді. Тобто всі землі у межах населеного пункту вважаються такими, що із 01.01.2002р. перебувають у комунальній власності, крім земель, належність яких державі або приватним власникам зафіксована у Земельному кодексі України.

Разом з цим 01.01.2013р. набув чинності Закон України № 5245-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності», за змістом пункту 3 розділу II Прикінцеві та перехідні положення якого з дня набрання чинності цим Законом землями комунальної власності відповідних територіальних громад вважаються:

а) земельні ділянки: на яких розташовані будівлі, споруди, інші об`єкти нерухомого майна комунальної власності відповідної територіальної громади; які перебувають у постійному користуванні органів місцевого самоврядування, комунальних підприємств, установ, організацій;

б) всі інші землі, розташовані в межах відповідних населених пунктів, крім земельних ділянок приватної власності та земельних ділянок, зазначених у підпунктах "а" і "б" пункту 4 цього розділу.

Згідно з пунктом 5 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України № 5245-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» державна реєстрація права держави чи територіальної громади на земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, здійснюється на підставі заяви органів, які згідно зі статтею 122 Земельного кодексу України передають земельні ділянки у власність або у користування, до якої додається витяг з Державного земельного кадастру про відповідну земельну ділянку.

Як передбачено у пункті 6 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України №5245-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» у разі, якщо відомості про земельні ділянки, зазначені у пунктах 3 і 4 цього розділу, не внесені до Державного реєстру земель, надання дозволу на розроблення документації із землеустрою, що є підставою для державної реєстрації таких земельних ділянок, а також її затвердження здійснюються:

у межах населених пунктів сільськими, селищними, міськими радами;

за межами населених пунктів органами виконавчої влади, які відповідно до закону здійснюють розпорядження такими земельними ділянками.

За змістом пункту 9 розділу II Прикінцеві та перехідні положення Закону України № 5245-VI «Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо розмежування земель державної та комунальної власності» державна реєстрація речових прав на земельні ділянки державної та комунальної власності, зазначених у пунктах 3 і 4 цього розділу, здійснюється в порядку, встановленому законом.

Відповідно до витягу з Державного земельного кадастру про земельну ділянку № НВ-0000620012024 від 11.03.2024р. земельна ділянка площею 1,1942 га, що знаходиться за адресою Львівська область, м. Львів, проспект Червоної Калини, 91 зареєстрована 28.07.2015 року за кадастровим номером 4610136800:06:001:0059 та згідно з інформацією з Державного земельного кадастру про право власності та речові права на земельну ділянку від 18.03.2024р. належить Львівській міській раді на праві комунальної власності.

Ухвалою Львівської міської ради № 4511 від 19.03.2015р. «Про погодження ПП «Вікторіс» місця розташування земельної ділянки та надання дозволу на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки на просп. Червоної Калини, 91» вирішено погодити приватному підприємству «Вікторіс» місце розташування земельної ділянки та надати дозвіл на виготовлення проекту землеустрою щодо відведення земельної ділянки орієнтовною площею 1,1942 га (у тому числі площею 0,1577 га у межах червоних ліній без права капітального будівництва) на просп. Червоної Калини, 91 в оренду терміном на 10 років для обслуговування громадського центру за рахунок земель, що не надані у власність або користування та зобов`язано приватне підприємство «Вікторіс» подати міській раді на затвердження проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки.

Згідно з висновком № 19-1323-0.3-7671/9-15АП від 24.07.2015р. Відділу Держземагентства у м. Львові Львівської області Головного управління Держземагентства у Львівській області Приватному підприємству «Вікторіс» погоджено проект землеустрою з метою надання в оренду спірної земельної ділянки. Однак, доказів укладення договору оренди спірної земельної ділянки сторонами суду не представлено.

Відповідно до статей 122, 123,124 Земельного кодексу України міські ради передають земельні ділянки у власність або у користування із земель комунальної власності відповідних територіальних громад. Надання земельних ділянок державної або комунальної власності у користування здійснюється на підставі рішень органів виконавчої влади або органів місцевого самоврядування. Передача в оренду земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється на підставі рішення відповідного органу виконавчої влади або органу місцевого самоврядування згідно з їх повноваженнями, визначеними статтею 122 цього Кодексу шляхом укладення договору оренди земельної ділянки чи договору купівлі-продажу права оренди земельної ділянки.

При цьому, за умовами частини 2 статті 152 Земельного кодексу України власник земельної ділянки може вимагати усунення будь-яких порушень його прав на землю, навіть якщо порушення не пов`язані з позбавленням права володіння земельною ділянкою, відшкодування завданих збитків.

Відповідно до частин 1, 3, 4 та 9 статті 79-1 Земельного кодексу України формування земельної ділянки полягає у визначенні земельної ділянки як об`єкта цивільних прав. Формування земельної ділянки передбачає визначення її площі, меж та внесення інформації про неї до Державного земельного кадастру. Сформовані земельні ділянки підлягають державній реєстрації у Державному земельному кадастрі; земельна ділянка вважається сформованою з моменту присвоєння їй кадастрового номера. Земельна ділянка може бути об`єктом цивільних прав виключно з моменту її формування (крім випадків суборенди, сервітуту щодо частин земельних ділянок) та державної реєстрації права власності на неї.

Землі, які належать на праві власності територіальним громадам, є комунальною власністю. У комунальній власності перебувають усі землі в межах населених пунктів, крім земельних ділянок приватної та державної власності (ст.83 ЗК України).

Згідно зі статтею 206 Земельного кодексу України використання землі в Україні є платним. Об`єктом плати за землю є земельна ділянка. Плата за землю справляється відповідно до закону.

Плата за землю це обов`язковий платіж у складі податку на майно, що справляється у формі земельного податку або орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності (пп.14.1.147 п.14.1 ст. 14 Податкового кодексу України).

Статтею 22 Закону України «Про оренду землі» передбачено, що орендна плата справляється у грошовій формі. Розрахунки щодо орендної плати за земельні ділянки, що перебувають у державній і комунальній власності, здійснюються виключно у грошовій формі.

Наказом Міністерства аграрної політики та продовольства України №489 від 25.11.2016р. затверджено Порядок нормативної грошової оцінки земель населених пунктів (далі - Порядок), який застосовується з 01.01.2017р. Відповідно до цього Порядку коефіцієнт, який характеризує функціональне використання земельної ділянки (Кф), встановлюється на підставі класифікації видів цільового призначення земель, затвердженої наказом Державного комітету України із земельних ресурсів від 23.07.2010р. №548 (додаток 1 Порядку).

При цьому, пунктами 271.1.1 та 271.1.1.2 статті 271 Податкового кодексу України передбачено, що базою оподаткування є: нормативна грошова оцінка земельної ділянки з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до порядку, встановленого цим розділом; площа земельної ділянки, нормативну грошову оцінку якої не проведено. Для визначення розміру податку та орендної плати використовується нормативна грошова оцінка земельних ділянок з урахуванням коефіцієнта індексації, визначеного відповідно до законодавства (п.289.1 ст.289 ПК України).

Статтею 13 Закону України «Про оцінку земель» регламентовано, що для визначення розміру орендної плати за земельні ділянки державної та комунальної власності нормативна грошова оцінка земель проводиться обов`язково. Нормативно-грошова оцінка земельних ділянок у межах населених пунктів проводиться не рідше ніж на 5-7 років (стаття 18 Закону України Про оцінку земель).

Частиною 2 статті 20 Закону України «Про оцінку земель» передбачено, що дані про нормативну грошову оцінку окремої земельної ділянки оформляються як витяг з технічної документації з нормативної грошової оцінки земель.

Отже, чинне законодавство не містить обґрунтування обов`язковості надання витягу з технічної документації за кожен календарний рік упродовж спірного періоду, формування такого здійснюється автоматично в режимі реального часу, тобто на час звернення заявника, у зв`язку з чим програмним забезпеченням і чинним законодавством не передбачено формування вказаних витягів на певну дату, яка вже минула (вказаний правовий висновок викладено у постанові ВС від 29.05.2020 у справі №922/2843/19).

Ухвалою Львівської міської ради від 25.05.2017р. № 1995 затверджено Порядок укладення договорів оренди землі та нарахування орендної плати за землю у Львівській міській територіальній громаді. Підпунктом 3.5.1 пункту 3.5 Порядку визначено, що річний розмір орендної плати встановлюється у розмірі 3 відсотки від нормативної грошової оцінки земельної ділянки, за винятком, коли розмір орендної плати за землю визначений ухвалою міської ради про надання земельної ділянки в оренду або протоколом аукціону (у разі набуття права оренди на земельну ділянку на конкурентних засадах) та для земельних ділянок, використання яких вказано у пунктах 3.6 3.19 цього Порядку.

Статтею 1212 Цивільного кодексу України встановлено, що особа, яка набула майно або зберегла його у себе за рахунок іншої особи (потерпілого) без достатньої правової підстави (безпідставно набуте майно), зобов`язана повернути потерпілому це майно. Особа зобов`язана повернути майно і тоді, коли підстава, на якій воно було набуте, згодом відпала. Положення глави 83 ЦК України застосовуються незалежно від того, чи безпідставне набуття або збереження майна було результатом поведінки набувача майна, потерпілого, інших осіб чи наслідків події.

Велика Палата Верховного Суду у постанові від 09.11.2021р. у справі №905/1680/20 відзначила, що якщо землекористувач сформованої земельної ділянки комунальної власності, якій присвоєно окремий кадастровий номер, використовує її без оформлення договору оренди, власник такої земельної ділянки (орган місцевого самоврядування, який представляє інтереси територіальної громади) може захистити своє право на компенсацію йому вартості неотриманої орендної плати в порядку статті 1212 ЦК України.

За змістом положень глав 82 і 83 Цивільного кодексу України для деліктних зобов`язань, які виникають із заподіяння шкоди майну, характерним є, зокрема, зменшення майна потерпілого, а для кондикційних приріст майна в набувача без достатніх правових підстав. Вина заподіювача шкоди є обов`язковим елементом настання відповідальності в деліктних зобов`язаннях. Натомість для кондикційних зобов`язань вина не має значення, оскільки важливим є факт неправомірного набуття (збереження) майна однією особою за рахунок іншої. Таким чином, обов`язок набувача повернути потерпілому безпідставно набуте (збережене) майно чи відшкодувати його вартість не є заходом відповідальності, оскільки набувач зобов`язується повернути тільки майно, яке безпідставно набув (зберігав), або вартість цього майна.

З аналізу змісту норм ст. ст. 1212-1214 ЦК України, абз. 4 ч. 1 ст. 144, абз. 5 ч. 1 ст. 174 ГК України випливає, що зобов`язання з набуття, збереження майна без достатньої правової підстави (кондикційне зобов`язання) виникає за одночасної наявності трьох умов: 1) відбувається набуття чи збереження майна; 2) правові підстави для набуття чи збереження майна відсутні; 3) набуття чи збереження здійснюється за рахунок іншої особи.

Фактичний користувач земельної ділянки, який без достатньої правової підстави за рахунок власника цієї ділянки зберіг у себе кошти, які мав сплатити за користування нею, зобов`язаний повернути ці кошти власнику земельної ділянки на підставі частини 1 статті 1212 ЦК України (зазначені правові висновки викладено в постановах Великої Палати Верховного Суду від 23.05.2018р. у справі № 629/4628/16-ц та від 20.11.2018р. у справі №922/3412/17, а також підтверджено у постанові Великої Палати Верховного Суду від 09.11.2021р. у справі №905/1680/20).

Відповідно до інформаційної довідки № 369174624 від 11.03.2024р. з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна за відповідачем 12.10.2017р. зареєстровано право власності на об`єкт нерухомого майна - незавершене будівництво, будівля громадського центру, готовність 76%, за адресою Львівська обл., м. Львів, проспект Червоної Калини, будинок 91.

Оскільки, відповідач не є власником, чи постійним користувачем земельної ділянки, а тому не є суб`єктом плати за землю у формі земельного податку, при цьому, єдино можливою формою здійснення плати за землю для нього як землекористувача є орендна плата (підпункт 14.1.72 пункту 14.1 статті 14 ПК України).

Сам факт несплати підприємством за користування земельною ділянкою у встановленому законодавчими актами розмірі свідчить про втрату Львівською міською радою майна, яке у спірних правовідносинах підпадає під визначення Європейського суду з прав людини виправдане очікування щодо отримання можливості ефективного використання права власності. При цьому, відновлення порушених прав позивача за таких обставин і в такий спосіб не створює для відповідача жодних необґрунтованих, додаткових або негативних наслідків, оскільки предметом позову є стягнення грошових коштів, які останній мав би сплатити за звичайних умов як і фактичний добросовісний землекористувач. Навіть за умови правомірної поведінки відповідача у спірних правовідносинах, в обраний позивачем спосіб захисту відбувається відновлення справедливої рівноваги між правами та обов`язками сторін спору, встановлення якої ґрунтується на визначеній нормами земельного законодавства умові платності використання земельної ділянки.

Факт користування відповідачем спірною земельною ділянкою, власником якої є Львівська міська рада в період з 01.03.2021 року по 29.02.2024 року без достатньої правової підстави, зокрема підтверджується наявною в матеріалах справи інформаційною довідкою з Державного реєстру речових прав на нерухоме майно та Реєстру прав власності на нерухоме майно, Державного реєстру Іпотек, Єдиного реєстру заборон відчуження об`єктів нерухомого майна № 369174624 від 11.03.2024р., відповідно до якої відповідачу на праві власності з 12.10.2017 року належить нерухоме майно: незавершене будівництво, будівля громадського центру, готовність 76%, за адресою Львівська обл., м. Львів, проспект Червоної Калини, будинок 91.

З огляду на викладене вище підставними є вимоги позивача до відповідача як фактичного землекористувача без оформлення права користування чи права власності про стягнення за період з 01.03.2021 року по 29.02.2024 року безпідставно збережених коштів за користування земельною ділянкою з кадастровим номером 4610136800:06:001:0059 в загальному розмірі 958 068,46 грн.

Станом на день прийняття рішення, доказів повернення коштів за користування спірною земельною ділянкою, доказів в спростування наведених обставин суду не подано.

Згідно із ч.1 ст.74 ГПК України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог або заперечень. Відповідно до ч.1 ст.76 ГПК України належними є докази, на підставі яких можна встановити обставини, які входять в предмет доказування. Статтею 77 ГПК України встановлено, що обставини, які відповідно до законодавства повинні бути підтверджені певними засобами доказування, не можуть підтверджуватися іншими засобами доказування. Суд оцінює докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному, об`єктивному та безпосередньому дослідженні наявних у справі доказів (ч.1 ст.86 ГПК України).

Враховуючи вищевикладене, подані докази в їх сукупності, суд дійшов висновку, що обставини які є предметом доказування у справі судом визнаються встановленими та позовні вимоги до відповідача щодо стягнення безпідставно збережених коштів в сумі 958 068,46 грн. є обґрунтованими, не спростованими, підтвердженими належними доказами, та підлягають задоволенню.

Відповідно до ст.129 ГПК України, оскільки спір виник із вини відповідача, судові витрати підлягають відшкодуванню із відповідача пропорційно до задоволених позовних вимог.

Платником судового збору у справі № 914/849/24 є Департамент містобудування Львівської міської ради (ідентифікаційний код 34857473), який відповідно до відомостей з Єдиного державного реєстру юридичних осіб, фізичних осіб підприємців та громадських формувань перейменовано на Департамент природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради (ідентифікаційний код 34857473). Відтак стягненню з відповідача на користь Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради підлягає 14 371,03грн. судового збору.

На підставі викладеного та керуючись ст. ст. 74, 76, 77, 86, 129, 185, 233, 236-241 Господарського процесуального кодексу України, суд, -

В И Р І Ш И В :

Позов задоволити.

Стягнути з Приватного підприємства «Вікторіс» (79066, Львівська обл., місто Львів, проспект Червоної Калини, будинок 91, ідентифікаційний код 20765905) на користь Львівської міської ради (79006, Львівська обл., місто Львів, пл. Ринок, будинок 1, ідентифікаційний код 04055896) заборгованість в сумі 958 068,46 грн.

Стягнути з Приватного підприємства «Вікторіс» (79066, Львівська обл., місто Львів, проспект Червоної Калини, будинок 91, ідентифікаційний код 20765905) на користь Департаменту природних ресурсів, будівництва та розвитку громад Львівської міської ради (79008, Львівська обл., місто Львів, пл. Ринок, будинок 1, ідентифікаційний код 34857473) 14 371,03грн. судового збору.

Накази видати після набрання судовим рішенням законної сили.

Рішення суду набирає законної сили у строки передбачені ст. 241 ГПК України.

Рішення може бути оскаржене в порядку та строки передбачені ст.ст. 256, 257 ГПК України.

Веб-адреса Єдиного державного реєстру судових рішень, розміщена на офіційному веб-порталі судової влади України в мережі Інтернет:://reestr.court.gov.ua/.

Повний текст рішення складено 05.09.24р.

СуддяІванчук С.В.

СудГосподарський суд Львівської області
Дата ухвалення рішення03.09.2024
Оприлюднено06.09.2024
Номер документу121402029
СудочинствоГосподарське
КатегоріяСправи позовного провадження Справи у спорах, що виникають із земельних відносин

Судовий реєстр по справі —914/849/24

Рішення від 03.09.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Іванчук С.В.

Ухвала від 16.07.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Іванчук С.В.

Ухвала від 02.07.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Іванчук С.В.

Ухвала від 21.05.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Іванчук С.В.

Ухвала від 23.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Іванчук С.В.

Ухвала від 08.04.2024

Господарське

Господарський суд Львівської області

Іванчук С.В.

🇺🇦 Опендатабот

Опендатабот — сервіс моніторингу реєстраційних даних українських компаній та судового реєстру для захисту від рейдерських захоплень і контролю контрагентів.

Додайте Опендатабот до улюбленого месенджеру

ТелеграмВайбер

Опендатабот для телефону

AppstoreGoogle Play

Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці

© 2016‒2023Опендатабот

🇺🇦 Зроблено в Україні