П О С Т А Н О В А
І МЕ НЕ М У КР АЇ НИ
"23" серпня 2024 р. м. Сокаль
Суддя Сокальського районного суду Львівської області Веремчук О. А. за участі секретаря судового засідання Баран О.Я., прокурора Проць О.Б. , особи, яка притягається до адміністративної відповідальності ОСОБА_1 , розглянувши у відкритому судовому засіданні матеріали справи про адміністративне правопорушення, які надійшли від Національної Поліції України Департаменту Внутрішньої Безпеки, Львівського управління
ОСОБА_1 , ІНФОРМАЦІЯ_1 , українця, громадянина України, уродженця АДРЕСА_1 , до 17.06.2024 поліцейський СРПП ВП №2 Червоноградського РВП, старший сержант поліції, на даний момент не працює, раніе до адміністративної відповідальності не притягався, -
за ч.1 ст.172-4 КУпАП,
В С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 , перебуваючи на службі в поліції, маючи спеціальне звання поліцейського, тобто будучи суб`єктом відповідальності за адміністративні правопорушення, пов`язані з корупцією, порушив встановлені законом обмеження щодо зайняття підприємницькою діяльністю особою, уповноваженою на виконання функцій держави або місцевого самоврядування, чим вчинив адміністративне правопорушення, пов`язане з корупцією, відповідальність за яке передбачена ч. 1 ст. 172-4 КУпАП.
21.04.2017 року ОСОБА_1 згідно наказу начальника ГУНП у Львівській області №303 о/с від 21.04.2017 призначено на посаду поліцейського сектору реагування патрульної поліції №1 патрульної поліції Сокальського відділення поліції Червоноградського відділу поліції ГУНП у Львівській області та присвоєно спеціальне звання рядовий поліції.
Відповідно до наказу начальника ГУНП у Львівській області №19 о/с від 18.01.2021, сержанта поліції ОСОБА_1 призначено на посаду поліцейського сектору реагування патрульної поліції відділення поліції №2 Червоноградського районного відділу поліції ГУНП у Львівській області.
Таким чином, ОСОБА_1 , у відповідності до п.п. «з» п. 1 ч. 1 ст. З Закону України «Про запобігання корупції» (далі -Закон), відноситься до суб`єктів відповідальності, на яких поширюється дія цього Закону.
У судовому засіданні ОСОБА_1 свою вину у вчиненні адміністративного правопорушення при вищевказаних фактичних обставинах визнав у повному обсязі, у вчиненому розкаявся.
Прокурор в судовому засіданні просив визнати ОСОБА_1 винним у вчиненні правопорушення, передбаченого ч.1 ст.172-4 КУпАП, та призначити йому покарання у виді штрафу в розмірі 300 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян.
Заслухавши пояснення особи, яка притягається до адміністративної відповідальності, прокурора, всебічно, повно та об`єктивно дослідивши та оцінивши наявні в матеріалах справи докази в їх сукупності, суд встановив таке.
Диспозицією ч. 1 ст. 172-4 КУпАП передбачено адміністративну відповідальність за порушення особою встановлених законом обмежень щодо входження до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку.
Відповідно до статті 1 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні» та частини першою статті 2 Закону України «Про службу в органах місцевого самоврядування», посадова особа місцевого самоврядування - особа, яка працює в органах місцевого самоврядування, має відповідні посадові повноваження у здійсненні організаційно-розпорядчих та консультативно-дорадчих функцій і отримує заробітну плату за рахунок місцевого бюджету.
Відповідно до частини третьої статті 24 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи місцевого самоврядування та їх посадові особи діють лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, передбачені Конституцією і законами України, та керуються у своїй діяльності Конституцією законами України, актами Президента України, Кабінету Міністрів України, а в Автономній Республіці Крим - також нормативно-правовими актами Верховної Ради і Ради міністрів Автономної Республіки Крим, прийнятими у межах їхньої компетенції.
Відповідно до частини першої статті 76 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», органи та посадові особи місцевого самоврядування несуть відповідальність у разі порушення ними Конституції або законів України.
Виходячи з цього ОСОБА_1 перебуваючи на посаді поліцейського сектору реагування патрульної поліції №1 патрульної поліції Сокальського відділення поліції Червоноградського відділу поліції ГУНП у Львівській області, в силу підпункту «в» пункту 1 частини першої статті 3 Закону України «Про запобігання корупції» - суб`єктом, на якого поширюється дія вказаного Закону, зокрема вимоги ст. 25 Закону.
Відповідно з приміткою до статті 172-4 КУпАП, ОСОБА_1 , є суб`єктом адміністративного правопорушення пов`язаного з корупцією, відповідальність за яке передбачена цією статтею.
Відповідно до ст.25 Закону України «Про запобігання корупції»: Особам, зазначеним у пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, забороняється входити до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку (крім випадків, коли особи здійснюють функції з управління акціями (частками, паями), що належать державі чи територіальній громаді, та представляють інтереси держави чи територіальної громади в раді спостережній раді)), якщо інше не передбачено Конституцією або законами України, крім випадку, передбаченого абзацом першим частини другої цієї статті. Особа, призначена (обрана) на посаду, зазначену в пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону, зобов`язана не пізніше 15 робочих днів з дня призначення (обрання) на посаду здійснити дії, спрямовані на припинення підприємницької діяльності та припинення її повноважень у складі правління, інших виконавчих чи контрольних органів, наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку. У строк, визначений абзацом першим цієї частини, особі, призначеній (обраній) на посаду, зазначену в пункті 1 частини першої статті 3 цього Закону забороняється здійснювати підприємницьку діяльність, брати участь у діяльності та прийнятті рішень відповідними органами з дня призначення (обрання) на посаду та отримувати будь-які доходи (винагороду тощо) у зв`язку із здійсненням підприємницької діяльності або перебуванням у таких органах.
Згідно інформації наданої на безкоштовний запит з Єдиного державного реєстру осіб, Фермерське господарство ОСОБА_2 має код ЄРДПОУ: 22382500.
Відповідно до протоколу зборів членів фермерського господарства Гуменюк М.В., №1/05/2024 від 22.05.2024, який посвідчений 24.05.2024 приватним нотаріусом Червоноградського районного нотаріального округу Львівської області Бойчук Н.І., з 21.05.2024 призначено головою вказаного господарства ОСОБА_1 , з правом його представництва в усіх органах, установах та закладах.
Так, відповідно до ст. 97 ЦК України управління товариством здійснюють його органи. Органами управління товариством є загальні збори його учасників виконавчий орган, якщо інше не встановлено законом.
Згідно до статті 98 ЦК України загальні збори учасників товариства мають право приймати рішення з усіх питань діяльності товариства, у тому числі і з тих, що належать до компетенції інших органів товариства, якщо інше не встановлено законом. Рішення загальних зборів приймаються простою більшістю від числа присутніх учасників, якщо інше не встановлено установчими документами або законом.
Відповідно до роз`яснення Національного агентства з питань запобігання корупції від 21.10.2022, розділ 10 «ЗМІСТ ОБМЕЖЕННЯ ЩОДО ВХОДЖЕННЯ ДО СКЛАДУ ПРАВЛІННЯ, ІНШИХ ВИКОНАВЧИХ ЧИ КОНТРОЛЬНИХ ОРГАНІВ, НАГЛЯДОВОЇ РАДИ ПІДПРИЄМСТВА АБО ОРГАНІЗАЦІЇ, ЩО МАЄ НА МЕТІ ОДЕРЖАННЯ ПРИБУТКУ»: особа вважатиметься такою, яка належним чином виконала вказані вимоги, якщо вона вчинила всі можливі дії, спрямовані на досягнення кінцевої мети - припинення її повноважень у відповідних органах, у спосіб, що передбачений законодавством та статутними документами підприємства або організації. Після спливу строку (15 діб) буде порушення заборони (крім винятків, визначених у ст. 25 Закону) за таких умов: особа належить до суб`єктів, визначених саме у п. 1 ч. 1 ст. 3 Закону; особа входить до складу правління, іншого виконавчого чи контрольного органу, наглядової ради; юридична особа, до складу органу, управління якої входить особа, що має правовий статус підприємства або організації; така юридична особа має на меті одержання прибутку. Відповідальність за порушення цієї заборони настає незалежно від того, чи вчиняла особа будь-які дії на посаді в органі управління, чи здійснювало таке підприємство/організація господарську діяльність та чи отримувало дохід, а також незалежно від отримання доходу особою від такої діяльності.
Згідно із ст. 68 Конституції України кожен зобов`язаний неухильно дотримуватися Конституції України та законів України, незнання законів не звільняє від юридичної відповідальності.
Датою виявлення адміністративного правопорушення, пов`язаного з корупцією є дата завершення збору доказів, встановлення особою, уповноваженою на складання протоколу про адміністративне правопорушення, фактичних даних для висновку про наявність в діях особи вини у вчиненні правопорушення, встановлення складу адміністративного правопорушення та складання протоколу, а саме 05.07.2024 року.
Відповідно до вимог статті 9 КУпАП, адміністративним правопорушенням (проступком) визнається протиправна, винна (умисна або необережна) дія чи бездіяльність, яка посягає на громадський порядок, власність, права і свободи громадян, на встановлений порядок управління і за яку законом передбачено адміністративну відповідальність.
Статтею 1 Закону України «Про запобігання корупції» передбачено, що правопорушення, пов`язане з корупцією - діяння, що не містить ознак корупції, але порушує встановлені цим Законом вимоги, заборони та обмеження, вчинене особою, зазначеною у частині першій статті 3 цього Закону, за яке законом встановлено кримінальну, адміністративну, дисциплінарну та/або цивільно-правову відповідальність.
Вищевказані матеріалами, що додані до протоколу, в силу ст. 251 КУпАП, є доказами в справі про адміністративне правопорушення.
Крім того, на цей час ні протокол, ні викладені в ньому обставини жодним чином не оскаржені особою, яка притягається до адміністративної відповідальності.
За наведених обставин, суд дійшов висновку, що своїми діями ОСОБА_1 вчинив адміністративне правопорушення, передбачене ч. 1 ст. 172-4 КУпАП.
Суддя враховує, що адміністративне правопорушення, передбачене ч.1 ст. 172-4 КУпАП є правопорушенням з формальним складом, а тому не залежить від факту отримання особою прибутку чи завдання шкоди, а також вважається закінченим (вчиненим) з моменту знаходження (входження) особи в складі органу управління підприємства, що має на меті одержання прибутку, при існуючій забороні щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності.
Підстав, що виключають адміністративну відповідальність згідно зі ст. 17 КУпАП України, у справі не встановлено. Терміни притягнення до адміністративної відповідальності не збігли.
Суд, оцінивши вищезазначені докази за своїм внутрішнім переконанням, що ґрунтується на всебічному, повному й об`єктивному дослідженні всіх обставин справи в їх сукупності, керуючись законом і правосвідомістю, дійшов висновку, що ОСОБА_1 слід визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч. 1 ст. 172-4 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення.
З урахуванням викладеного, суд вважає за доцільне застосувати до ОСОБА_1 адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі, який встановлений санкцією частини статті, за якою кваліфіковано його діяння, що є достатнім для виховання вищезазначеної особи, у дусі додержання законів України, поваги до правил співжиття, а також запобіганню вчинення нових правопорушень як самим правопорушником, так і іншими особами.
При вирішенні питання про адміністративне стягнення в частині конфіскації отриманого доходу від діяльності пов`язаної із входженням до складу правління, інших виконавчих чи контрольних органів, чи наглядової ради підприємства або організації, що має на меті одержання прибутку, суд виходить з наступного. Допитаний в судовому засіданні ОСОБА_1 зазначив зазначив, що в період з 01.06.2024 року по 17.06.2024 року жодних доходів на посаді голови фермерського господарства ОСОБА_1 не отримував так як заробітна плата була нарахована у повному обсязі після 17.06.2024 року..
Відповідно до ст. 40-1 КУпАП судовий збір у провадженні по справі про адміністративне правопорушення, у разі винесення судом (суддею) постанови про накладення адміністративного стягнення, сплачується особою, на яку накладено таке стягнення. Розмір і порядок сплати судового збору встановлюється законом.
Згідно ч. 5 ст. 4 Закону України «Про судовий збір» у разі ухвалення судом постанови про накладення адміністративного стягнення, до спеціального фонду Державного бюджету України підлягає стягненню судовий збір у розмірі 0,2 розміру прожиткового мінімуму для працездатних осіб.
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 6, 9, 23, 24, 27, 33, 35, ч.2 ст. 172-4, ст.ст. 221, 251, 252, 276, 283, 284, 294 КУпАП, суд
На підставі викладеного та керуючись ст.ст. 6, 9, 23, 24, 27, 33, 35, ч.2 ст. 172-4, ст.ст. 221, 251, 252, 276, 283, 284, 294 КУпАП, суд
П О С Т А Н О В И В:
ОСОБА_1 визнати винним у вчиненні адміністративного правопорушення, передбаченого ч.1 ст. 172-4 КУпАП та накласти на нього адміністративне стягнення у виді штрафу в розмірі трьохсот неоподатковуваних мінімумів доходів громадян, що становить 5 100 (п`ять тисяч сто) грн. 00 коп. без конфіскації отриманого доходу.
Стягнути з ОСОБА_1 , судовий збір у розмірі 605 (шістсот п`ять) грн. 60 коп., зарахувавши його до спеціального фонду Державного бюджету України.
Штраф має бути сплачений порушником не пізніш як через 15 днів із дня вручення йому постанови про накладення штрафу, а в разі оскарження такої постанови не пізніш як через 15 днів із дня повідомлення про залишення скарги без задоволення.
Постанова судді в справах про адміністративне правопорушення набирає законної сили після закінчення строку подання апеляційної скарги.
Постанова судді в справі про адміністративне правопорушення може бути оскаржена особою, яку притягнуто до адміністративної відповідальності, її законним представником, захисником, потерпілим, його представником протягом 10-ти днів із дня винесення постанови.
Апеляційна скарга подається до Вінницького апеляційного суду. Апеляційна скарга, подана після закінчення цього строку, повертається апеляційним судом особі, яка її подала, якщо вона не заявляє клопотання про поновлення цього строку, а також якщо в поновленні строку відмовлено.
Суддя: О. А. Веремчук
Суд | Сокальський районний суд Львівської області |
Дата ухвалення рішення | 23.08.2024 |
Оприлюднено | 09.09.2024 |
Номер документу | 121409767 |
Судочинство | Адмінправопорушення |
Категорія | Адміністративні правопорушення, пов’язані з корупцією Порушення обмежень щодо сумісництва та суміщення з іншими видами діяльності |
Адмінправопорушення
Сокальський районний суд Львівської області
Веремчук О. А.
Всі матеріали на цьому сайті розміщені на умовах ліцензії Creative Commons Із Зазначенням Авторства 4.0 Міжнародна, якщо інше не зазначено на відповідній сторінці
© 2016‒2025Опендатабот
🇺🇦 Зроблено в Україні